Daniel Radu 26 Semnalează Publicat 24 Februarie, 2017 26 minute în urmă, Valentin Purcarea a scris: Buna ziua @Daniel Radu , Subscriu la ce a scris colegul @Emil Vinteler instalatia rulotei nu o sa fie afectata, in schimb o sa dezichilibrati bateriile pe incarcare si pe descarcare scurtandu-le durata de viata. Ca solutie de compromis va recomand sa prelungiti cablurile instalatiei si sa montati acumulatorul nou in alt spatiu. Ca si concluzie nu va recomand sa legati in paralel acumulatori diferiti! VP Multumesc de sfat. De fapt sunt foarte putin diferiti, acelasi model, brand, doar ca unul are 85Ah si unul 80Ah. Baterie Auto si Baterie-auto-exide Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Daniel P 12.569 Semnalează Publicat 24 Februarie, 2017 Eu le-as lega pe amandoua in paralel, daca tot le am... Dezavantajul ca nu se incarca la fel este foarte mic in comparatie cu avantajul ca pot avea un stoc de 165A in off-camping, fata de 80A daca leg un singur acumulator... E doar parerea mea, fiecare procedeaza cum crede de cuviinta... Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
AdiM 18 Semnalează Publicat 4 Martie, 2017 (modificat) Acela este un transformator (zic pe intelesul tau, ca nu e doar transformator, ca e vorba si de conversie de la alternativ la continuu) de curent de la retea (220 volti) la 13, 8 volti adica cam cat ai si de la masina cat e motorul pornit. Rolul sau este de a alimenta consumatorii de joasa tensiune cand rulota e conectata la curent de la reteaua fixa fara a fi nevoie sa fie conectata si la masina. Modificat 4 Martie, 2017 de AdiM 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
AdiM 18 Semnalează Publicat 5 Martie, 2017 Numa mie oare mi-a sarit in ochi ca ambele baterii par a fi auto? Si nu deep cycle adica rezistente la descarcari profunde repetate? In situatia asta se vor distruge mult mai repede. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Eugen David 3.262 Semnalează Publicat 5 Martie, 2017 Am facut si eu o groaza de probe, montaje, "artificii" pe care le-am si prezentat pe undeva pe forum! Am primit si aici dar si pe alte forumuri "tot felul de sugestii, indicatii", intr-un final am renuntat! Tu faci ce crezi! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Mihai Dura 19 Semnalează Publicat 5 Martie, 2017 (modificat) Părerea mea este că le poți lega cu un egalizator de tensiune care costă ceva dar merita, mâine cand o sa am puțin timp o sa caut site-ul pe care l-am văzut . Modificat 6 Martie, 2017 de Gabriel Schuster Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin 1.929 Semnalează Publicat 25 Martie, 2017 Va salut, dupa ce cu prima rulota m-am prins cum e cu bateria, la cea noua e putin mai greu. Este vor de o rulota Dethleffs din anul 2000. Tin sa precizez ca rulota are priza cu 13 pini si atunci cand este conectata merg toti consumatorii din rulota ( inclusiv frigiderul pe 12v ). Intrebarea mea este unde leg bateria ca toti consumatorii sa functioneze de pe baterie, eventual sa imi si incarce bateria cand ma conectez cu rulota la 22v. Nu am gasit nici un panou de sigurante pentru 12v. Atasez cateva poze Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin 1.929 Semnalează Publicat 26 Martie, 2017 Nu stie nimeni sa ma ajute? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ciurea Sorin 1.231 Semnalează Publicat 26 Martie, 2017 Florin după cum am văzut în poze, cred ca poți pune bateria pe unul din pinii cu șuruburi unde mă gândesc ca e legat și traful .La mine la fosta rulotă era legată direct in tablou dar diferă eu nu aveam traf separat .E bine cu un aparat de măsură sa faci niște probe să vezi dacă atunci când ai priza cuplată pe mașină dacă ai 12v la pinii cu șuruburi și atunci dacă acolo-i traful +tensiunea de la mașină acolo trebuie legată și bateria ca să o încarci si de la traf dar și în mers ! Poate măine dacă esti la rulotă facem o convorbire video și ne edificăm ! 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin 1.929 Semnalează Publicat 27 Martie, 2017 Multumesc de raspuns Sorin, nu am inteles mai nimic, nu stiu ce este acela TRAF Maine cred ca o sa ajung pe la rulota si o sa te sun pentru un apel video Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Radu Ghita 3.646 Semnalează Publicat 27 Martie, 2017 TRAF inseamna transformator! 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin 1.929 Semnalează Publicat 27 Martie, 2017 Cele 2 cabluri care se vad la acel transformator negru, pleaca catre CD Player, rulota "avea" un CD Player ( care nu mai exista ).In acea rigleta cu papuci am impresia ca vin firele din priza rulotei Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ciurea Sorin 1.231 Semnalează Publicat 27 Martie, 2017 Florin să ai cu tine un aparat de măsură să facem 2, 3 teste , măsurători pe rigletă și pe cutia aceea cu multe suruburi cu + și -.Te aștept cu telefonul pe 0726 265164.Seară faină să fie ! 2 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
CristiTm 30 Semnalează Publicat 9 Aprilie, 2017 Salutare, am scris aici sa nu deschidem multe topicuri despre acumulatori. Am gasit acumulator MINN KOTA 110 Ah 540 lei la Sellgross are cineva sau foloseste acumulatorul acesta o parere daca e ok pretul, eu am un motor electric de barca de la ei si sunt multumit dar de acumulatori nu stiu nimic , eu trebuie sa imi cumpar unul in perioada ce vine si oscilez intre 110-150Ah mai am putin de lucru la instalatia de 12v probele le fac acum cu un aumulator de masina. multumesc Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea 1.139 Semnalează Publicat 17 Aprilie, 2017 On 2/7/2017 at 16:45, Eusebiu C. a scris: O siguranta de genul acesta, legata pe "+" intre redresor si acumulator ar fi OK ? Aceasta siguranta exemplificata, in mod normal se foloseste in instalatie de 220v, inteleg ca functioneaza si in 12v. De fapt , amperajul conteaza si nu tensiunea. Deci se pot pune pe circuitele de 12v in locul celor dedicate[auto] diferind volumul si modul de functionare. Va rog, cei in masura sa confirme sau infirme, cele scrise, eventual lamuriri de specialitate. Multumesc. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea 1.139 Semnalează Publicat 17 Aprilie, 2017 On 2/7/2017 at 16:06, Daniel P a scris: Eu pot decupla incarcarea redresorului din acea siguranta intrerupator de 10A si las incarcarea solara... Dar, daca uit si incarca amandoua in acelasi timp, nu se intampla nimic, nu este nici-o problema...Si controllerul simte ca bateria e full si opreste incarcarea de la panoul fotovoltaic, dar si redresorul simte la fel si opreste incarcarea... Deci nu e niciun risc daca sunt ambele conectate... Daniel, te rog, o poza si de unde ai cumparat siguranta de 10A pe care ai folosit-o.Multimesc. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Daniel P 12.569 Semnalează Publicat 17 Aprilie, 2017 Pozele le-am postat deja pe pagina anterioara, iar siguranta a costat 12 lei si am cumparat-o de aici ... Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea 1.139 Semnalează Publicat 17 Aprilie, 2017 Am vazut pozele, dar ma refeream numai la siguranta s-o pot indentifica, dar ai raspuns prompt, doi intrunul.cu locul de unde ai cumparat-o. Inteleg ca este pt. circuit de 220v din detaliile tehnice, dar merge folosita si pe 12v. Ai facut o proba, sa vezi cum se comporta la un eventual scurt? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Daniel P 12.569 Semnalează Publicat 17 Aprilie, 2017 Merge foarte bine si la 12V... Cea mai buna demonstratie a fost la Letca Noua, unde am 6 panouri de 150W si inainte de controller am montat o siguranta de 40A...In anumite momente ale zilei, cu soare puternic, panourile furnizeaza un curent de incarcare de 46-48A, si sare imediat siguranta... Motiv pentru care, azi am comandat una de 50A ca s-o inlocuiesc pe cea de 40... Deci se poate folosi foarte bine si la 12V...Gata, ca suntem off-topic 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea 1.139 Semnalează Publicat 17 Aprilie, 2017 ok Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila 613 Semnalează Publicat 18 Aprilie, 2017 Buna ziua, Va rog sa ma ajutati cu cateva informatii legate de achizitia unui acumulator. As vrea sa cumpar un acumulator AGM deep-cycle de 80-90 Ah pentru rulota mea. Situatia se prezinta in felul urmator, acumulatorul auxiliar se va incarca cu ajutorul alternatorului auto (am instalat inca o priza/stecher cu 7 pini dedicata pentru bateria auxiliara ce trece printr-un ”coupleur separateur de batteries”, adica ceva de genul http://www.pecheur.com/achat-coupleur-s ... 94071.html). Cum majoritatea iesirilor sunt in camping-uri, nu voi monta un kit solar, deci singura sursa de incarcare va fi auto. Ma intereseaza de fapt ca frigiderul sa functioneze in timpul mersului, iar atunci când ajung in camping sa pot pozitiona rulota cu ajutorul moover-ului. Rugamintea e sa ma ajutati cu o informatie legata de tipul/marca de acumulator pe care sa-l achizitionez astfel incat sa nu fac vreo ”boroboata” cumparand cine stie ce ozn .Multumesc anticipat! Coupleur-ul e cel din attach Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila 613 Semnalează Publicat 20 Aprilie, 2017 Deci? Cateva sugestii gasesc aici? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Daniel P 12.569 Semnalează Publicat 20 Aprilie, 2017 Ei mi-am luat la rulota acest acumulator de care sunt deocamdata foarte multumit... Sau varianta mai ieftina si de care am auzit de bine ar fi acesta ... 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Alin Mihaila 613 Semnalează Publicat 20 Aprilie, 2017 acum o oră, Daniel P a scris: Ei mi-am luat la rulota acest acumulator de care sunt deocamdata foarte multumit... Sau varianta mai ieftina si de care am auzit de bine ar fi acesta ... Am discutat cu cei de la Pitesti si am incercat sa-mi expun speta, dar nu prea au avut rabdare sa ma asculte si intr-un final domnul de la celalalt capat al telefonului mi-a spus ca un astfel de acumulator nu poate fi incarcat de la alternatorul masinii... N-am inteles de ce! In plus nu stiu daca face fata mover-ului instalat pe rulota. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster 1.601 Semnalează Publicat 20 Aprilie, 2017 @Alin Mihaila din experienta mea, daca folosesti moverul la plecarea de acasa , parcarea in camping si plecarea din camping poti merge si cu un acumulator auto pe care il incarci de la un redresor cand esti cuplat la curent, sau il incarci in mers. De curiozitate, uita-te ce curent absoarbe moverul in sarcina si calculeaza consumul, cu 5 minute timp/manevra. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri