Clasament

  1. Mihai-Arad

    Mihai-Arad

    Membru senior


    • Puncte

      15

    • Număr postări

      2.269


  2. Roland Stanciu

    Roland Stanciu

    Membru senior


    • Puncte

      12

    • Număr postări

      289


  3. NRLaurentiu

    NRLaurentiu

    Membru senior


    • Puncte

      12

    • Număr postări

      1.856


  4. Fejer Antal

    Fejer Antal

    Moderator


    • Puncte

      7

    • Număr postări

      6.933



Continut

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 27.06.2024 în toate secţiunile

  1. 8 puncte
    Prima excursie in Grecia, prima excursie in Thasos. Sa mai spun ca e prima iesire in afara tarii cu rulota? Plecat pe data de 13 iulie de acasa, in acest moment sunt inca in Thassos! Traseu Campulung Moldovenesc, Bacau, Buzau, Giurgiu, Ruse, Veliko Tarnovo, Makaza, Keramoti, apoi cu ferry pana in Thassos si apoi Pefkari. Pauza de o noapte in parcarea de la Motel Prietenia din Giurgiu. Proprietar superamabil, mi-a dat curent gratis la rulota toata noaptea. Acum despre camping Pefkari - totul la superlativ. Nu se compara cu ce avem in Romania. Cam atat ... las pozele sa vorbeasca: Prima noapte la Giurgiu parcare motel Prietenia Pe feribot: Din camping Pefkari:
  2. 7 puncte
    Salutare Un traseul pitoresc de-a lungul Dunarii, prin Austria Superioara (Oberosterreich) si Inferioara (Niederosterreich). Un traseu "presarat" cu cetatii si manastiri; celebra curba pe care o face Dunarea, Donauschlinge (aproape de Passau, un orasel care merita vazut!) si superba regiune Wachau. Pista de ciclism "R1", are o lungime de 330 kilometri (Passau la Viena) de-a lungul Dunarii. Am fost cu putin timp in urma la 20 km de Passau "Vilshofen an der Donau", am ramas "vrajit" de accentul pus pe infrastructura pentru biciclisti. In cea mai mare parte a traseului se poate explora ambele maluri ale Dunarii. Traseul traverseaza Wachau, o regiune deluroasa cu panta lina, cu livezi si podgorii, trece pe langa numeroase manastiri (aici amintesc abatia de la Melk, o capodopera ce merita vazuta; detine o biblioteca din vremuri demult apuse), Manastirea din Klosterneuburg, castele (Stift Dürnstein) si multe, multe ruine - Regiunea Wachau patrimoniul UNESCO. Cele mai multe trasee sunt bine chiar foarte bine intretinute. Gasesti de lungul traseelor locuri de cazare (modest & convenabil), campinguri, pensiuni + terasa (meniu la un pret acceptabil). Pedalati de-a lungul drumurilor linistite din sate si a cailor de legatura. Traseul Dunarii poate fi parcurs si cu e-bike. Pe langa cele trei orase mari - Passau, Linz si Viena, care se afla pe traseul pistei de biciclete de-a lungul Dunarii, exista si orase mai mici cu multa istorie (amintesc Mathausen - lagarul de concentrare). Iar vara, Dunarea va invita si la balaceala (locuri special amenajate pt inot). Drumuri bune
  3. 5 puncte
    Tocmai întors dintr-o ieșire, compusa din doua destinații: prima, off camping, in Turcia, pe insula Gokceada, cu întoarcere (la doar 185 km de insulă) in camping la Alexandroupolis, in Grecia. Am fost cu cortul, nu cu rulota. Insula are cam 20 km lungime și vre-o 13 lățime...am vizitat-o toată și am fost pe câteva din plajele ei. Pe scurt: merita mers in Turcia, preturile sunt mai mici, începând cu combustibilul și terminând cu mâncarea. Off campingul este permis cam pe oriunde. Sunt multe locuri pe insulă unde se poate campa, unele figurând că și campinguri, altele nu. Și în cele care apar că și campinguri, care asigura loc de deversare, apa, dusuri, camparea e gratuită sau la sume modice, cam 30 lei pe zi....cu mențiunea că acestea nu sunt nici pe departe la nivelul campingurilor din Grecia sau restul. Și în apropierea locurilor off camping am găsit locuri pt deversare toaleta sau surse de apa (10 lire turcești accesul la toaleta-1,14 lei, 30 lire accesul la dus). Oricum nu m-au interesat condițiile din toalete fiind fan off camping și având toaleta/ dus propriu. Pe insulă se ajunge cu ferry-ul, cost cam 20 euro/auto, 30 euro auto cu rulota. Din Cluj Am făcut 1.250 km, comparabil cu Grecia. Am întâlnit și puține rulote din Romania, insula fiind recunoscută pentru pasionații de wind surfing. Referitor la servire, nu se compara cu Grecia, unde, pe lângă faptul că e cam cu 30-40/ mai scump, toată lumea e sictirită și plictisita și consideră că totul li se cuvine, turiștii oricum sunt multi și oricum vin....aici toți care servesc vor sa fi mulțumit, umbla după tine, sa revii și a doua oară. Mâncarea foarte buna. Nu am avut lire turcești, doar card de Revolut. VID_20240630_142905.mp4
  4. 3 puncte
    Ne-am intors dintr-un sejur de o luna in principal in Austria, prima iesire din tara si lucruri de povestit. Am plecat cam cu emotii ca nu stiam cum e prin campinguri cu deversarea plus alte reguli specifice camperelor, dar astea n-au fost nimic fata de restul. Un nou ghinion cu masina. In a doua zi de Austria, intr-o duminica dupa amiaza, pe o urcare destul de lunga, s-a aprins martorul in bord cu mesaj de supraincalzire motor si intr-adevar indicatorul era la maxim. Pana sa opresc in 2-300m (speram la o minune sa apara o degajare in drum sa pot iesi dar nu a fost sa fie), temperatura a revenit la normal. Stiam de acest defect posibil, ma atentionase despre el un mecanic anul trecut la Medias cand am reparat ad-blue-ul. Zice-se ca se despinde turbina pompei de apa de ax si axul se invarte in gol. Au zis ca e defect clasic la peugeot motoarele de 2 si 2.2 (eu am de 2) si trebuie oprit imediat si hopa pe platforma de acolo. Doar ca de unde sa iau platforma duminica dupa amiaza in Austria, brambura pe un drum de munte. Puneam triunghiurile si mi se parea ca visez ceva urat. M-a ''trezit'' dupa vreo 10 min un cuplu care a oprit si m-au intrebat daca am nevoie de ajutor, femeia indeosebi a empatizat cu noi. A sunat la oeamtc (adica asistenta rutiera), le-a povestit ce stia de la mine, m-au cerut si pe mine, le-am dat ceva date si m-au informat ca va costa undeva la 150 euro, daca sunt de acord. Normal ca da, n-aveam variante. Am asteptat vreo ora, au fost doi baieti, intamplator sau nu, unul vorbea binisor romaneste. N-au venit cu platforma si mai bine asa, ca chestia nu era chiar tragica. S-au uitat la motor, au pipait pe acolo furtune, au zis ca e o problema cu pompa dar mai putem circula de ici colo. Mi-au zis sa intorc si sa mergem la vale sa gasim o degajare din carosabil unde am facut formalitatile. A costat 180 euro. Am dormit chiar acolo (ne-au dat la mana ceva pt politie daca se luau de noi). Luni am plecat dis de dimineata sa fie racoare, cu inima cat un purice si cu ochii pe indicatorul de temperatura. Am fost la un service care a zis ca e ok, probabil s-a facut regenerarea filtrului de particule. Constatarea gratis. Nu l-am crezut si am fost la o reprezentanta Peugeot cu service (multi dealeri pe aici nu au si service). Un baiat a pus testerul si a confirmat ca pompa e cu probleme dar seful a zis ca nu ne poate rezolva mai devreme de 2 saptamani, insa a vorbit la un service vecin (la un turc) care ne-a rezolvat dupa doua zile. Adica a schimbat distributia complet. Nici la reprezentanta nu ne-a luat nimic, iar reparatia la turc a costat 800e, stiam de la inceput ca l-am intrebat. Până sa reparam, stiind si cat va costa, sotia a insistat sa mergem in tara cu o platforma, asa ca ne-am interesat si am gasit cu 1400e pana in Arad plus ''morcovul'' ca depaseam greutatea permisa a platformei si la o adica amenda ar fi fost un euro/kg depasit, adica 400kg=400 euro si cadea in sarcina noastra. O platforma mai mare insemna ca scapam de amenda dar ar fi fost mai scumpa, asa ca am ales sa ramanem sa reparam loco. Si nici in tara reparatia nu ar fi fost gratis. Colac peste pupaza, in dimineata zilei cu reparatia am vazut niste urme de praf de frana pe roata stanga spate cam ciudate. I-am aratat turcului si a zis ca placutele sunt duse asa ca le-am schimbat si pe alea la ambele roti spate, inca 150 euro. Cele pe fata erau bune, probabil mai fusesera schimbate. Am vazut si pompa, turbina patina si agata in trepte ca si cand ar fi fost bagata pe niste caneluri uzate. La drum usor probabil ca mai mergea un timp, cum de fapt a si fost, ca am mai mers la total cam 80km si de vreo trei ori a mai crescut putin temperatura, dar rapid a revenit la normal. Alte mici probleme tehnice. La plecarea din tara am mai trecut pe la Turda la Edotec si am rezolvat ceva cu alarma, nu se mai alarma cand trebuia, in schimb dadea alarme false destul de multe inca de la montare anul trecut. Baiatul pare ca se pricepe dar probabil e cam superficial de tot apar probleme. Acum vad ca a mers bine, fara alarme false, a disparut in schimb afisajul de la telecomanda dar nu e din vina lui. Probleme am mai avut tot cu alarma dupa ce am trecut granita la unguri ca nu mai avea semnal si nu mai comunica cu aplicatia. Uitasem ca are cartela si de chestia cu roamingul. Am rezolvat-o prin call center-ul vodafone nu fara mici emotii, ca nici fata respectiva nu era sigura pe niste chestii dat fiind ca nu era o cartela intr-un telefon. Acum referitor la conversie. Datorita noii biciclete electrice a sotiei, necesarul de curent a crescut iar in zilele noroase puteau fi probleme cu incarcarea, asa ca am luat o statie de putere Bluepalm de 2240Wh din Hornbach. Inaintea ei luasem una Ecoflow delta 2 dar a fost defecta din start si mai bine asa ca ar fi fost prea mica. Cred ca statii sub 1000Wh sunt glumite si cam bani aruncati, cel putin pentru conversii, dar si in rest le vad mult limitate, doar ca sunt mai mici, mai usoare si mai ieftine. Pe asta am descarcat-o pana la 50% de cateva ori, deci Ecoflow care are capacitate jumatate ar fi fost descarcata complet, teoretic. Un alt motiv al achizitiei statiei a fost ca invertorul instalatiei initiale era prea mic pentru boilerul de 1200W/10l asa ca imi mai trebuia ceva sa il pot alimenta, deci cu statia am castigat si energie si alimentarea boilerului. Surprinzator, in fix 6 min apa din boiler se incalzeste suficient cat sa facem dus amandoi (pe rand, doar pe corp) si spalatul vaselor de la masa de seara, dar cam rece inspre final. Sunt multimit de statie, doar ca va trebui sa ii fac un cablu de incarcare mai serios. A venit cu unul cam subtirel cu mufa de bricheta la un capat pt incarcarea de la bricheta masinii in mers. N-am incarcat de la bricheta masinii, am facut o derivatie de la panoul solar si am pus o mufa de bricheta mama dedicata incarcarii statiei, printr-o siguranta de 15A. Am incarcat alternativ de la panou, cand statia, cand bateria Victron. Adica statia dimineata si seara, cand panoul baga mai putin, sa nu topesc cablul si sa fiu acolo la o adica. Deja peste 300W se incalzeau mufele, indeosebi cea de bricheta, cablul asa si asa, e de 0,75mmp, cam subtire, iar inspre statie mufa DC7909 e si ea cam firava pentru cei 2x500W cu care se lauda ca primeste maxim la incarcare (are doua intrari de panou solar). Daca lasam cuplate la panou concomitent si statia si instalatia veche, controlerul victron intra in float in cateva minute, adica nu mai incarca, si nu mai iesea de acolo indiferent ce consumatori erau sau ce faceam, isi revenea doar daca il decuplam de la panou cateva minute si il cuplam din nou dar singur, fara statie. Ciudatenii electrice de care m-am prins observand cu atentie ce se intampla (de acasa). Despre incarcarea statiei la 220V mi-am luat gandul in campinguri ca din cate stiu nu dau amperaj cat vrei, iar statia se incarcă cu 2000W, asa ca nici n-am incercat. Am trecut doar instalatia veche pe 220V camping si statia pe panou cand nu dadea peste 300W. Am modificat putin instalatia electrica si am putut da 220V la prize de unde am vrut la momentul respectiv, statie sau instalatia veche, cu un comutator. Recomand sa luati initial baterie mare si invertor pe masura, sa nu mergeti cu adaosuri cum am facut eu. Am studiat si varianta cu inca o a doua baterie dar nu mai era loc pentru una identica (160Ah), plus un invertor mai mare pt boiler ieseau si cam scump. La statie as mai avea un mic avantaj ca o pot folosi si in alte scopuri casnice dar inconvenientele la conversie sunt mai multe in varianta combinata ca la mine. Doar statia poate fi o solutie buna si poate si mai convenabila, dar trebuie aleasa bine ca nu poti face modificari ulterior pe componente. Probleme am avut si cu pompa de apa a instalatiei, nu se mai oprea, si asta chiar din plecare. Am incercat in fel si chip, am bagat apa mai cu presiune in doua randuri la un peco si la un camping ca sa scot aerul, am schimbat presostatul ca aveam de rezerva, degeaba. Curios ca daca strangulam furtunul la iesirea din pompa se oprea, adica mergea cum trebuie. A trebuit sa facem de serviciu la intrerupator si sa o pornim/oprim manual. Am avut si o masinuta de spalat rufe, e destul de ok dar cam se umple ''incaperea'' de rufe puse la uscat si se cam consuma apa, dar la camping n-ar fi o mare problema apa. Am spalat in doua randuri dar nu stiu daca pe viitor o mai luam. In prima seara de spalat am avut si o senzatie de sufocare la culcare. Si inauntru era destul de cald dar cam ciudat, probabil umezeala aerului de la rufele la uscat a contribuit la asta. Ajutati pe alocuri de vremea nu foarte calda, am mai stat si free, ca n-am avut nevoie sa deschidem larg usile pentru racorit inauntru. Am folosit aplicatia park4night platita, cea free nu are chiar toate locurile. Nu ne-am temut de politie cat de răutăți locale, am mai citit review-uri cu cauciucuri intepate, mai ales ca stim cat ne simpatizeaza cei din vest. Am ales locatii mai izolate, am cautat sa ajungem mai inspre seara si n-am stat doua zile in acelasi loc ca sa nu fim luati la ochi. Asa ca am mai recuperat ceva din paguba cu masina.
  5. 3 puncte
    Salutare ... Salut @Andrei.N ... astept cu nerabdare "vacanta-mare" (incepand cu a II-a saptamana din luna septembrie). O numesc vacanta-mare, desi ea e ... "micuta"; numai 25 zile concediu (deocamdata!). Sanse infirme pt o perioada mai mare,mai lunga ... dar sunt multumit cu cat "mi se acorda".Pina atunci, "umblu hai-hui" pe langa casa (scutre escapade la sf. de saptamana). Cu siguranta voi posta impresii de ici-colo ... Sa auzim numai de bine! Drumuri bune tuturor !
  6. 2 puncte
    Da, a mea e varianta cu debitul mai mic. Nu mai caut modelul exact, dar imi suna cunoscut 8-ul! 😁 Aici imi dau cu parerea, dar e posibil sa fie o problema la membrana (nu e etansa, are una din camere strapunsa etc.) Am citit ca asta ar fi boala ei (doar e un silicon ordinar, facut sa fie "eco", adica degradabil, fie ca e utilizat, fie ca a stat in raft). Exista un kit de schimb pentru ea. Pretul... in trend cu pompa.
  7. 2 puncte
    Salutare @Viorel K Imi pare rau pentru cele intamplate ... Off topic: [...] Stiu si imi sunt cunoscute starile prin care ai trecut. Desi cele mai multe vacante le petrec prin "Europa-vestica", pericole si necazuri sunt la tot pasul. Am trait si eu o experienta neplacuta pe A7 langa Barcelona (Taragona, mai exact) cand anvelopa spate dreapta a ... facut explozie (cauza: greutatea, vechimea, inteperiilor vremii...etc). Cei de facut? Simplu! Sunat la asistenta rutiera (asa cum ai mentionat mai sus, ÖAMTC/acopera toata EU; 120 euro/an). Tractarea pina in Service, unde am schimbat ambele anvelope de pe spate (500 euro). Tractarea gratuita pina la primul service. In cazul in care, reparatia dureaza mai mult de 3 zile, ai cazarea la hotel platita de asigurare (Öamtc, in cazul tau; "Schutzbrief für Auto" iti acopera de multe alte costuri). Ce NU am inteles din cele scrise? E de bine, nu ... ?! Un cuplu care incearca va ajuta intr-un fel sau altul. Un baiat care "vorbeste binisor romaneste" si cu care puteati lega o conversatie despre starea tehnica a masinii.. Deci, balanta inclina ... spre "pozitiv Rautati locale (cum le numesti) exista pretutindeni... Cat ne simpatizeaza cei din vest? ... pai ce treaba am eu cu cei din Leeds (cei care au rasturnat masina politiei zilele trecute)? Ma reprezinta ei pe mine, eu pe ei, sau...? Ah, da... acum dupa ce-au vazut si cei din Parlamentul European , cu cine au de-a face,....poate ai dreptate. Poate. Politia mai ales in Austria, Elvetia unde "densitatea campingurilor" este ridicata (gasesti pe langa toate atractiile turistice), aplica "Strafe" (amenda, deloc ieftina) acolo unde regulile sunt incalcate. Daca stationarea | parcarea nu este permisa (rulota | autorulota), daca "comportamentul de camping" se desfasoara pe parcare, daca ... Da, se sanctioneaza cu amenda. Astfel (posibil) sunt protejati cei cu afaceri in domeniu turistic, parcurile nationale, ordinea si curatenia, diminuarea infractionalitatii ...etc. Referitor la e-bicicleta; am si eu o mare dilema cu transportul lor + incarcarea. Nu mai vreau ( nu am chef) sa fac up-date la suport din spatele autorulotei, la instalatia electrica, etc... Prefer sa le transport | sa ma plimb cu cele "clasice". Simple, usoare, ... clasice. Una peste alta, sper sa ramai numai cu amintiri frumoase din vacanta. Drumuri bune!
  8. 2 puncte
    Da, de fapt nu este un simplu ventilator , ii veti simti utilitatea atunci cand veti avea in frigider conditii corecte de depozitare a alimentelor , fara el frigiderul are randament slab . recomand sa cititi cu atentie topicurile legate de frigider .
  9. 2 puncte
    Salutari din Thasos,
  10. 2 puncte
    Bună dimineața! O zi de duminică binecuvântă să aveți!
  11. 2 puncte
    Salutare! Dupa multe iesiri cu cortul am decis sa trec la nivelul urmator si am achizitionat una bucata Sterling Europa 500l abia sosita din Anglia pentru astronomica suma de 2000e. Am zis sa o fac cat de cat locuibila inainte sa ma apuc de acte si a urmat o mare distractie. Reparat infiltratii, refactut toate fetele de usi, lumini, remasticat toata baia, sucit frigiderul cu picioarele in sus ca facea numai caldura apoi inbunatatit cu ventilatoare, mochetat toata rulota, reparat trape si rulouri, avea o cala lipsa, spalat cu insertie de apa tot,montat panou solar, baterie cu gel, prize 12v suplimentare, ce sa mai, am dublat pretul de achizitie dar a fost distractiv.
  12. 2 puncte
    @Burghelea Madalin , bine ai venit! Sigur? Ma bucur ca a iesit super, astfel si bucuriile pe care vi le va aduce vor fi mai... pline! Bravo! In privinta inmatricularii, va recomand sa cititi informatiile relevante de pe forum, DAR cu un graunte de sare. In schimb, pentru a evita munca in zadar, va sugerez sa mergeti pur si simplu la Directia Permise, Inmatriculari...... cum i-o mai zice acum si sa intrebati ce acte au nevoie pentru a va inscrie rulota achizitionata din Anglia. Apoi, "pe firul apei" mergeti in jos pana la ultima institutie de la care au nevoie de acte precedentele vizitate. Prima de la care se solicita "ceva" banuiesc ca e vama. Eu va zic sigur ca la Bucuresti nu se cere acea declaratie vamala de care aminteati. Codul EORI il obtineti f. simplu, online de la vama (cautati pe net care este REGIONALA de care apartineti). Este format din RO urmat de codul dumneavoastra CNP. Spor!
  13. 2 puncte
  14. 2 puncte
    Salutare, La camping Rea am stat si noi anul trecut unde am avut super conditii, parcela mare 60 mp , umbra multa, dusuri foarte curate, taverna si market in interior (in fiecare dimineata aduc niste placinte cu branza sau vanilie de mori mancand). Sa aveti la voi si lansete ca se poate pescui in golf seara unde vezi pestii cum innoata.Singurul inconvenient cu fluxul si refluxul care acopera plaja si nu prea mai ai alternative decat in afara campingului. Vacanta placuta,
  15. 2 puncte
    Puteți încerca și camping Rea, nu este departe de locația la care v-ați gândit inițial.
  16. 2 puncte
    Salutare, un mic update despre camping pentru 06-2024. Accesul în camping se face tot trecând prin râul Ialomița dar nu prin partea din față. Acolo este în lucru un pod (și o parcare) care duce direct la camping. Pentru a ajunge se urmăresc indicatoarele. Se iasă de pe drumul de asfalt și se coboară pe un drum pietruit, se trece râul, se "admiră" ruinele pe ambele părți ale drumului (clădiri abandonate de când s-a construit barajul Bolboci) și apoi se ajunge în camping. Recomand 4x4 mai ales pentru retur când trebuie urcată panta pentru a ieși la asfalt. Campingul este curat, are mule locuri de campare pentru cort dar limitate pentru rulote/camper/autorulote. Recomand în mod obligatoriu o rezervare în prealabil. În zonă (în toată rezervația) nu este voie să se campeze offcamping, există și indicatoare peste tot cu camparea interzisă. Jandarmii fac ture și verifică tot timpul. Prețul pentru campare este de 150 de lei (rulota+ masină/ autorulotă). Zona este foarte frumoasă și se pot face multe trasee prin zonă, doar să îți facă plăcere să te plimbi prin natură. PS Să aveți destule alimente deoarece în zonă nu există magazine pentru aprovizionare. Drumuri bune tuturor! 20240624_150002.mp4
  17. 1 punct
    Salutare tuturor! Tocmai ce am observat ca am creat contul in 09.01.2023, dar din data de 12.07.2024, sunt fericitul posesor al primei noastre rulote un Beyerland Vitesse 400d din1997, upgrade-ul este colosal pt ca venim dupa ani multi de stat la cort :), dar necunoscutele sunt multe legat de subiect. Momentam ma lovesc de cateva dileme mai urgent de rezolvat cum ar fi (unde, cum si cu ce incarc butelia, e o butelie mica 12.3L) cat tine folosita exclusiv la frigider...etc.etc...(comandat solutii toaleta, senzor fum, gaz, cort, telescoape portbagaj, instalatie electrica, reparat perdele, draperii, igienizat, etc,etc) frane, cupla, stiti voi :)) Oricum urmeaza a2a iesire si adunam chestii sa completam ansamblul. O zi buna.
  18. 1 punct
    Uff ce de probleme la o masina de 85k! Bine ca totul a fost ok la final. Poti sa ne spui ce model de bicileta are sotia?
  19. 1 punct
    Bravo! Sa vezi si campingurile din Croatia...nu o sa mai vrei sa intrii la noi !
  20. 1 punct
    Asa e, au fost. Asta si pentru ca am depasit surprinzator de usor momentul nasol de la inceput. Mi-am zis că atat am muncit la conversia asta, ca sa nu mai zic de costuri, că nimic nu imi poate strica timpul petrecut in iesirile cu 'Șopronul' (trebuia sa poarte un nume), atitudine care ne-a ajutat pe amandoi, sotia fiind mai 'cazuta' la inceput. @Mihai-Arad Referitor la asigurare, in tara avem card asistenta Peugeot si ne-ar fi tractat ei, stiam si de A24international si sotia chiar a insistat sa facem asigurare dar n-am vrut eu, am considerat ca probabilitatea e totusi mica pentru o masina de 6 ani si 85mii km sa aibe nevoie de tractare/platforma. Se pare ca teoria probabilitatii e valabila doar in teorie, in practica e altfel. In afara de problema in sine totul a fost de bine, oamenii saritori, calitatea reparatiei (desi aveam ceva temeri de calitatea turceasca, inclusiv angajatii nu pareau autentici austrieci) etc. Nimic de reprosat nimanui, doar multumiri. Ambele biciclete stau inauntru, cu rotile din fata scoase. A mea (cursiera clasica) in spate in mijloc pe lung si noaptea pe perete pe niste suporti, ca sa putem desfasura patul pe toata latimea. A sotiei in fata, in spatele banchetelor. Desi e mai grea si credeam ca o sa fie o problema, ne-am dibăcit si o urcam surprinzator de usor. Rotile de fata stau in compartimentul din fabrica de deasupra cabinei in niste huse. Sotia e de-a dreptul incantata de ea, ar merge de dimineata pana seara (bateria tine muuult), inclusiv urcari serioase la care eu ma intrebuintez ceva, ea urcă relaxat cu puls 90-100 si deseori mi-o ia inainte cateva zeci de metri. O ajuta si motorul puternic, am avut noroc (de data asta) sa gasesc o oferta super pe Bike24, bicicleta echipare premium, singura ramasa din 2023 si sa fie pe masura care trebuie. Daca te intereseaza, ăsta ar fi un pont, primavara sa cauti modele ramase de anul trecut, unele sunt la preturi chiar bune, reduse aproape 40% real, eu am cautat-o si pe alte site-uri unde inca era la vanzare la pret intreg si nu era pacaleala reducerea.
  21. 1 punct
    Oau... 🙁 Imi pare rau. Dar, desi nu ati amintit nimic, sunt sigur ca au fost multe momente bune si frumoase! Cu asta trebuie sa ramaneti! Iar partile negative, povestite aici, sa va ramana ghid pentru mai departe, sa planificati mai bine necesarul de... energie pentru viitoarele calatorii! Spor!
  22. 1 punct
    @Fejer Antal Multumesc
  23. 1 punct
    Ceea ce aveti in foto este https://www.rolimag.ro/piese-si-componente/2-2.html , nu are nici o legatura cu AC .
  24. 1 punct
    Motorul de 2.5 este născut să fie puturos. Altele sunt valențele sale. Are 115 CP și atinge 100 km/oră în 18,2 secunde pentru caroseria ta cu 5 portiere (enorm...), asta doar cu șofer. Încărcat și cu rulotă de 1.5 t după el, realizezi cam ce demaraj ai! Poți folosi liniștit treptele 1 și 2 la turații de peste 3000 dacă este nevoie, iar pe urcări mai dificile bagi greul fără probleme, vei urca ca un tractoraș, dar vei urca! Spor!
  25. 1 punct
    Motorul diesel este in parametri normali la peste 2.ooo ture, dupa ce ajunge la temperatura de lucru. Sub, e un fel de condus la economie... Turbo incepe, de regula, la 1.7oo ture. Nu va sfiiti sa-l duceti la 3.ooo ture, iar la nevoie (urcari de placere pe coclauri), la 4.ooo ture. Daca si in aceste conditii "simtiti" ca nu are zvac, verificati pe indelete motorul!
  26. 1 punct
    Bună dimineața! O săptămână excelentă să aveți!
  27. 1 punct
    Multumesc pentru ajutor . Am verificat site-urile de profil dar cautam ceva sh . Legat de prezentarea mea ... special nu am spus nimic concret pt ca pe acest forum sunt mulți oameni "speciali " care comenteaza doar ca sa se afle in treaba , fara sa aibe habar de nimic . Prefer sa raman low profile si sa vorbesc doar cand am ceva bun de spus.
  28. 1 punct
    Vacanță plăcută Inviato dal mio CPH2251 utilizzando Tapatalk
  29. 1 punct
  30. 1 punct
    Salutare @Cristian A Multumim pentru recomandare. Turcia merita vizitata! Este pe lista mea de ceva timp ... Distanta si timpul ma retin (despre traficul dezordonat, nu spun nimic, fiindca injur ; sunt prea atent la drum!). Multumesc!
  31. 1 punct
    Bună dimineața! Weekend minunat vă dorim!
  32. 1 punct
    Super @Cristian A mulțumim de prezentare . Am vizitat și eu Turcia anul trecut și te înțeleg perfect ce vrei să spui. O singură observație pentru cei care vor să meargă: să fiți atenți să nu nimeriți sărbătoarea de Ramadam Bayram! Gânduri bune !
  33. 1 punct
    Rezultatul final este acesta:
  34. 1 punct
    Doar in august mai consistent. In rest, ici-colo cate una-doua zile. Multumim de propunere! Anul acesta inca am leasing, deci taxe si timp pierdut daca vreau sa ies din tara. La anul... I'm free! 😁
  35. 1 punct
    La Mulți Ani și sănătate vă dorim@G.Janos și tuturor colegilor care astăzi 11 Iulie își serbează ziua de naștere!
  36. 1 punct
    Te înțeleg perfect, se cam întâmplă asta cu "funcționează tot...", cu puțină răbdare le vei înțelege pe toate cum funcționează sau după caz cum se pot repara! Gânduri bune !
  37. 1 punct
    Vă salut cu respect, sunt posesorul de puțin timp a unei rulote Hylander 380 din 1995. Este prima mea rulotă și încă am multe de învățat despre cum să-i folosesc toate facilitățile. Nu știu de fapt încă ce mai am nevoie ( bănuiesc că un rezervor pt apa uzată și un aquaroll) și mai am încă multe nedumeriri despre cum funcționează și cum pot folosi instalația sanitară, cea de gaz. Sper să mă pot lămuri cu ajutorul unor membri binevoitori ai comunității astfel încât peste ceva timp să pot și eu la rândul meu să dau sfaturi folositoare altora.:) Mulțumesc ,
  38. 1 punct
    Deocamdată încerc să aflu și să învăț cât mai multe, de foarte mult timp admir rulotele și mi-am dorit una. Acum când în sfârșit am luat-o m-am repezit și l-am crezut pe vânzător care mi-a zis că funcționează toate. Nu îmi dau seama dacă nu știu să folosesc eu apa (chiuvetele), gazul ( frigiderul, aragazul, încălzitorul) sau chiar au probleme și nu funcționează. Am alimentat rulota la 220V și luminile funcționează toate și frigiderul mi se pare că începe să răcească pe 220V. Nu am avut încă timp să insist mai mult. Mai studiez discuțiile postate deja poate aflu lucruri care m-ar putea ajuta și dacă nu voi reuși să mă descurc atunci voi deschide și eu discuții noi cu întrebările care mă frământă.
  39. 1 punct
    Fain! Mi-ar placea o astfel de iesire, dar in combinatie cu cineva, nu singuri. Multumesc frumos!
  40. 1 punct
    @Valeanu Horatiu Emil și spor la aflat răspunsuri!
  41. 1 punct
  42. 1 punct
    Salutare și bine ai venit printre noi, pentru orice nelămurire poți cere și în măsura cunoștințelor noastre te vom ajuta. Inviato dal mio CPH2251 utilizzando Tapatalk
  43. 1 punct
    Va salut, Sunt in cautarea unui suport de biciclete pentru rulota cu 1-2-3 pozitii, montare pe protap sau pe spate. Va rog sa imi trimiteti PM daca aveti de vanzare. Multumesc anticipat.
  44. 1 punct
    Salutare salutare! Din păcate pentru mine in weekendul asta este programat roboteală in jurul casei. Iar concediu numai în septembrie. O zi de vineri ușoară să aveți și un început de weekend așa cum doriți!
  45. 1 punct
    Salutare, salutare ... sfarsitul de saptamana, bate la usa; vacanta "mare" ... se apropie. Incotro ne îndreptam?
  46. 1 punct
    Gogu + reparatii bara auto plastic = informatia dorita. Daca mai adaugati si Bucuresti, e si mai bine! Spor!
  47. 1 punct
    Pentru off-grid ȘI sistem 12v autonom in casuta preexistent (baterie de acumulatori, regulator si panou), recomand un convertor DC to DC, de la 12V la cat e nevoie (36V/42V etc.) Pentru varianta fara sistem autonom in casuta exista o varianta scumpa - un generator solar (de la circa 2.ooo lei in sus). In acest caz conteaza fff mult capacitatea generatorului, adica de pus in balanta cat incarca nocturn bicicleta vs. capacitatea recuperata de generator ziua, de la panou, sa nu dea cu minus. Pentru on-grid, varianta propusa de @Roland Stanciu e cea mai simpla. Varianta a III-a, mers doar la vale! Asadar, varianta cea mai buna depinde mult de ce capacitate ai de reincarcat in fiecare seara.
  48. 1 punct
    L-am luat de aici: https://www.reycamping.ro/cumpara/indicator-cu-cantar-pentru-nivel-gaz-butelie-cu-bluetooth-si-afisaj-3890?_gl=1*gz2kzi*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQjw97SzBhDaARIsAFHXUWDebQTa_gNUjjJ1XtL-9iStBwyXQ5VIw2mdtYsolB5wnFPYdxJWK3EaAjrnEALw_wcB Chiar daca butelia e transparenta,uneori iti dai mai greu seama de nivel. Mai ales daca e seara. Poate e un moft ... dar viata e prea scurta sa nu ne facem toate mofturile!
  49. 1 punct
    Din păcate săptămâna de lenevit pe plajă a trecut foarte repede asa că revin cu un update: -nici la întoarcerea spre casă intrare/ ieșire din Macedonia nu mi-a fost solicitat permisul de conducere pentru control. Asa că vorba fiului meu: "dna de anul trecut de la vamă poate a avut o zi proastă!". Toate cele bune
  50. 1 punct
    Câteva rânduri pentru cei ce intenţionează să meargă cu rulota/autorulota în nordul Europei. Porţiunea de drum de la Miskolc la graniţa slovacă are vreo 10 km de carosabil înfiorător. De evitat până se repară drumul. Prin Slovacia e greu de dormit în parcări sau benzinării. În multe nu te lasă. Optaţi deci pentru campinguri. Nici ele nu-s multe, dar sunt câteva, totuşi. Mergeţi cu încredere prin Polonia. Au autostrăzi sau drumuri expres cam peste tot, se circulă civilizat, iar carburanţii sunt mai ieftini ca la noi cu vreo 30-50 de bani pe litru. De fapt, toate sunt mai ieftine ca la noi sau, în cel mai rău caz, costă cam la fel. Prin Polonia, Lituania şi Letonia ai voie să parchezi peste noapte în majoritatea benzinăriilor. În Polonia, de regulă. se plăteşte (10-20 de lei pe noapte, cu acces la apă, toalete, duşuri), în ţările baltice e gratis. Dintre ţările scandinave, Suedia e cea mai ieftină. Vorba vine. Mai corect spus, e cea mai puţin scumpă. Finlanda şi Norvegia sunt şi mai scumpe. În Suedia, poţi înnopta în parcările de pe autostrăzi sau drumuri naţionale. E gratuit. Multe popasuri din astea au tot ce e necesar, inclusiv loc de deversare a toaletei, a apei menajere uzate etc. Preţuri campinguri, cu curent inclus: Polonia şi ţările baltice, între 12 şi 25 de euro, în funcţie de ştaiful "locaţiei". În Suedia, 25 de euro pe noapte e chilipir. Preţurile merg până spre 40-50 de euro. Atenţie la viteză: maximum 80 km la oră pe autostradă. Poliţia în statele nordice nu ştie de glumă şi nu stă la discuţii. Şi încă un sfat: luaţi din timp (2-3 luni înainte) biletele de vapor. E ca la avioanele low cost: e mai ieftin mai de timpuriu. Dacă îmi mai amintesc ceva, revin.