Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 21.08.2019 în toate secţiunile

  1. 18 puncte
    Avand in vedere trecerea din ce in ce mai mare a posesorilor de rulote catre autorulote, m-am gandit ca ar fi binevenit un topic in care sa discutam despre autorulota cea mai mica ca dimensiuni, cea mai accesibila ca pret, respectiv, despre campervan. Dupa ceva ani de experienta, ca posesor al unei astfel de autorulote, am decis ca nu ar fi rau sa dau cateva sfaturi in ceea ce priveste achizitia unui campervan. Nu va ascund faptul ca de cand mi-am vandut van-ul am tot studiat aceasta piata in dorinta de a reveni in breasla. In urma acestor mentiuni, am ajuns si la cateva concluzii... Nu exista autorulota perfecta ! Implicit, nu exista campervan perfect ! Cel mai bun campervan este cel care iti reduce la minim numarul de compromisuri pe care trebuie sa le faci. Vorbind despre campervan-uri noi... exista o multitudine de configurari, de la 5,4m la 6,36m - lungime van. Campervan 5,4m Cele mai ieftine sunt cele de 5,4m, dar asta numai pentru configurarea clasica - pat transversal pe spate: Ieftin: https://www.clever-mobile.de/cleverly-basic-line/ Dupa cum se poate vedea in link-ul de mai sus, exista la aceasta dimensiune si variante cu 3 sau 4 paturi. Si alta configurare la bani mai multi: https://www.dreamer-van.de/fourgon-dreamer-d42.php Campervan 5,99m Aici exista configurari clasice, deasemenea cu pat transversal, dar, deja la aceasta dimensiune isi fac loc modelele cu doua paturi individuale pe spate in lungul caroseriei. Ieftin, cu paturi in lungul caroseriei: https://www.clever-mobile.de/roomer-classic-line/ Si alta configurare cu panou spate modificat, la bani mai multi: https://globe-traveller.eu/models/active-zs/ Tot la aceasta lungime putem gasi configurari deosebite cu 4 locuri de dormit, dar la care va recomand sa nu cautati pretul, va stricati buna dispozitie: https://globe-traveller.eu/models/pathf ... finder-xs/ Campervan 6,36m Datorita lungimii mari, exista cam toate configurarile posibile. Insa, nu-i obligatoriu ca preturile sa fie peste variantele la 5,99m. Mai exista si ceva clase de dimensiuni intermediare, date de alti producatori de platforme in afara Fiat, Citroen, Peugeot. Binenteles, exista o multime de producatori de campervan-uri. Exista preturi ce variaza intre 37.000 euro si 90.000 euro functie de producator, configurari, dotari, etc. Cateva sfaturi legate de configurari. Paturi Pat dublu transversal: Pe fostul campervan am avut pat dublu transversal care m-a nemultumit total. In general, aceste paturi sunt amplasate si la o inaltime considerabila fata de podea in ideea constructorului de a oferi si un portbagaj cat mai spatios. Unele necesita chiar scarita de urcare/coborare. Imaginati-va ce se intampla cand peste noapte partenerul de "la perete" are nevoie la baie. Trebuie efectiv sa-l sara pe cel de la margine si sa "caute" cu piciorul eventuala trapta de la scara, daca exista asa ceva, sau sa-si continuie saritura pana pe podea. Facand acest exercitiu de imaginatie banuiesc ca va dati seama de inconvenientele acestui tip de pat. Eu, sunt adeptul ideii... sa ne calarim cand vrem noi, nu cand vrea vezica partenerului. :)) Indviduale dispuse longitudinal: Nu necesita nici un deranj al partenerului in momentul folosirii patului. Sunt adeptul acestui mod de configurare a zonei de dormit. Pat frantuzesc: Patul frantuzesc este un pat dublu, amplasat longitudinal in zona din spate pe unul din peretii laterali. Coborarea din pat a partenerului de la perete este mai facila fata de coborarea dintr-un pat transversal. Coboara pe la picioare. Insa, patul frantuzesc intr-un campervan este limitat la latimea de 1,25m. Pentru doua persoane mai suple, mai tinere care-si doresc intrepatruderea cat mai mare :)) poate fi ok. Avantajul oferit de acest gen de pat vine in sprijinul unei bai mai spatioase... ajungem si acolo. In mare, cam asta putem discuta de paturi. Binenteles, exista si modelul de pat transformabil in diverse variante, in zona de living cu precadere. Baia Exista mai multe variante de bai disponibile pe campervan-uri. In mare, ar fi cam aceste trei modele: 1. Baie clasica ... pozitionata in zona de mijloc a van-ului, pe peretele opus intrarii. Functie de inventivitatea constructorului, aceasta poate fi mica (cu elemente fixe) sau mica pe dinafara si mare pe dinauntru prin amplasarea unor elemente rabatabile (chiuveta), retractabile (wc) sau pivotante (cabina de dus). Nu stiu insa cat de fiabile pot fi aceste elemente in miscare. 2. Baie cu cabina de dus extinsa pe culoarul de acces. Acest tip de baie necesita o incapere ceva mai mica decat baia clasica tinand cont de extinderea in culoar. Nu am avut o astfel de baie, nu stiu mare lucru despre ea, insa ideea imi place. Nu stiu in ce masura usile culisabile pe raze, in mers cand sunt stranse, pot produce zgomote deranjante. Daca cineva are in dotare o astfel de baie, il rog sa ne puna cateva impresii despre exploatarea acesteia. 3. Baie laterala spate in tandem cu patul frantuzesc. Este un model de baie care imi place foarte mult datorita spatiului in lungime pe care-l ofera, dar pentru asta este musai sa agreem latimea patului frantuzesc de 1,25m. Zona living In general aceasta este formata din bancheta fixa de doua locuri echipate cu centuri, masa, si scaunele fata pivotante. Bancheta La modelele mai noi, aceasta este formata din doua scaune individuale alipite dar cu posibilitatea de extindere a celui dinspre culoar cu cca. 10 cm pt ca doua persoane asezate pe bancheta sa poata sta mai comod. Masa Mai nou, sau la modelele mai sofisticate, pentru un acces mai facil exista mese formate din mai multe blaturi (2-3) rabatabile pe lungime Pat prin transformare Este foarte binevenit ca un pat suplimentar chiar daca dimensiunile acestuia nu sunt foarte comode pentru un adult de dimensiuni mai mari :)) Dimensiunile living-ului sunt functie de configurarea generala a van-ului. Disconfortul apare in momentul accesului la bancheta si se regaseste fizic printr-o masa cu latime mai mica. Bucataria. Toate sunt cam la fel. Pot contine frigiderul sau nu, situatie in care spatiul aferent depozitarii este mai mare. Frigiderul Poate fi amplasat in mobilierul bucatariei sau intr-unul dintre modulele de mobilier apropiate. Poate fi cu compresor 12v sau gaz/12/220v. Am avut cu compresor si am fost foarte multumit. As recomanda sa aiba minim 80L cu congelator pe intreaga latime a frigiderului. Au aparut si frigidere (Dometic, parca) la care poti deschide usa si din partea stanga si din cea dreapta cum iti vine mai comod la momentul respectiv. ... Detalii despre pretul de achizitie Ma voi referi in special la achizitiile de afara (Germania) a autorulotelor noi. Nu luati de baza pretul afisat !!! Acel pret este pentru necunoscatori, necunoscatori care nu de putine ori pica in capcana de a-l si achita. Negociati-l la sange ! Daca pretul afisat este sa zicem... de 70.000 euro, in mod sigur puteti obtine prin negociere o reducere de 4-6.000 euro. Am obtinut o astfel de reducere la un semi-integrat Hymer pentru o plata foarte rapida - in cateva ore au avut banii in cont. Acest argument al dvs. cu plata rapida, nu mai zic... cash, ii face sa coboare substantial pretul. Nu cadeti in plasa de a le da ce ati obtinut la negociere pe diverse accesorii - markiza, camera spate, multimedia, panouri solere, etc. Va vor prezenta niste preturi exagerat de mari fata de cele normale, atat de mari incat iti va fi jena sa incerci sa le negociezi. Dati o paine de mancat si firmelor din tara ! Nu va bazati pe vechea zicala... cand faceai o treba ok... spuneai... "am facut-o nemteste." A cazut de mult aceasta zicere, de multe ori "neamtul" de azi este turc, arab, ceh si nu de putine ori... chiar roman. La achizitia unei autorulote din tara nu puteti obtine discount-uri semnificative. Aici, cu multa stradanie poate sa obtineti o alarma sau ceva presulete. :)) Si este normal sa fie asa. Ar da si ai nostri, dar nu au de unde. Producatorul RV-ului acorda discount-uri functie de numarul de unitati vandute/unitate de timp. Pe acest considerent, neamtul, care vinde un numar incomparabil mai mare de unitati fata de dealerul din Romania, isi permite reduceri substantiale la pret. Recitind, constat ca mai sunt multe de spus. Nu am pomenit inca nimic de spatiile de depozitare, accesorizare, motorizare, etc. De tipul de incalzire :)) Dar, controversele argumentate pe aceasta tema sa le lasam pentru mai tarziu. Chiar daca postarea a iesit lunga, am incercat sa tratez cat mai pe scurt tema propusa. Traind in Romania unde banii nu ne dau afara din casa, binenteles ca putem discuta aici si despre achizitia de campervan-uri SH. P.S. Am mai deschis un topic similar si pe alt forum, unde, din pacate, acolo lumina este mai mult stinsa decat aprinsa. Sper ca nu deranjaza acest lucru.
  2. 13 puncte
    Salut, Se pare ca acesta fraza nu este deplin inteleasa. Repet: "ATENTIE!!! Deoarece mirosurile sunt eliminate complet, inclusiv cele de mucegai, NU vom steriliza rulote pe care le suspectam ca au probleme si sunt de vanzare." Dimineata am fost la un coleg forumist pentru o sterilizare (daca doreste sa lase un feedback, ok, daca nu, eu nu dau nume), ulterior pana in comuna Baneasa (jud Giurgiu) la un "samsar", Viky, Niky, nu prea am inteles bine, ce avea o englezoaica (neinmatriculata) cu grave probleme (infiltratii si mucegai - mult mucegai). Deoarece sunt 90% convins ca o pregatea de vanzare, nu am ozonificat-o, a.i. am ramas cu amintirea (si costul) drumului (nu mai trecusem demult prin Baneasa ). M-am inteles sa terminam operatiunea dupa ce rezolva cu infiltratiile. Amin! . So, daca doriti sa facem cunostinta, spuneti direct, macar nu mai aduc cu mine toate cele . Doar generatorul de mai jos are aproape 20 kg: Multumesc pt intelegere!
  3. 13 puncte
    Suntem atat de diferiti de la individ la individ incat este dificil sa ne multumeasca cineva pe toti. Eu fac exact ce nu faceti dvs. Am gatit in camper in nenumarate randuri cand nu am putut face acest lucru afara. Oare de ce aceste RV-uri sunt dotate cu aragaz ? Dar absolut toate au aragaz ! Sa-l contemplam, sa ne uitam la el ca la un bibelou ? Avem trape, avem ferestre, putem rapid sa aerisim interiorul. Credeti ca eu suport sa dorm in miros de mancare ? Dar nu este cazul, in 5 minute am aerisit tot camperul. Trebuie inteles ca producatorii de campervan-uri nu fac lucruri inutile cum spuneti mai sus, ei incearca sa satisfaca cat mai multe doleante ale clientilor. Ce-i inutil pentru unul, poate fi foarte util pentru altul. Va inteleg, v-ati dori o transformare minimala. Firmele de autorulote de la noi sunt in principiu niste dealeri cu posibilitati limitate in a face ceva in plan tehnic. Sunt putini cei care au conditii sa poata face o minima servisare. Nici firmele traditionale de afara nu fac autorulote la comanda, au cateva modele standard pe care adauga sau nu diverse optionale. Intrati in sectiunea conversilor de van-uri de pe forum si veti vedea ca majoritatea executiilor sunt facute de catre proprietrii autoutilitarelor respective. Inca, la noi, acest domeniu se afla intr-o faza incipienta. Stiu cateva firme care repara rulote, dar nu stiu in ce masura se angreneaza intr-o conversie. Stiu ca firma lui Ionut Costache agreata RAR face conversii, nu mai stiu daca Gerard de la Exis mai abordeaza astfel de proiecte. Oricum, este de prospectat in aceasta privinta piata de la noi. Am auzit ca ar mai fi o firma agreata RAR la Galati si alta la Brasov. A-ti face singur conversia este un lucru de apreciat. Faci economie la bani, daca ai si doua maini de dreapta poti face anumite lucruri mai bine decat producatorii consacrati. Iti dovedesti totodata ca poti face lucruri la care nu te-ai fi gandit vreaodata... si nu in ultimul rand, satisfactia lucrului implinit iti provoaca un sentiment de mandrie aparte. Am intalnit niste tineri francezi in Alpii austrieci care-si facusera o conversie de genul celei despre care discutam. Personal, mi se parea de toata jena acea conversie, ceva lemne taiate si incropit la repezeala un pat, o bancheta si o masa. Nici nu va puteti imagina cat de mandri si fericiti erau acei tineri de conversia lor. Atunci am realizat ca nu intotdeauna calitatea lucrului finit conteaza. Mai sunt si lucruri care tin de suflet... Va multumesc pentru aprecieri vis-a-vis de acest topic.
  4. 13 puncte
  5. 12 puncte
    Poze de prin Apuseni.... pe Somesul Rece, Somesul Cald, Cris....Maguri Racatau, lacul Belis, Ic Ponor, Doda Pilii, Giucuta de Sus Poiana Horea, Marisel, lacul Tarnita, Suncuius, Cheile Tureniului....Muntii Trascau.....
  6. 10 puncte
    Pentru ca mai aveam o saptamana de concediu am hotarat sa merg in camping Dara's ( https://www.darascamping.com/ ) (24.08 - 01.09.2019 ) imbiat si de prezentarea facuta pe alt forum de colegi care aproape ca au inaugurat campingul. Astfel, campingul este nou nout cu toate dotarile frumoase, aspectuoase si functionale. Proprietarii sunt de o ospitalitate iesita din comun si dispusi sa asculte orice propunere de imbunatatire, ba chiar pun in practica cu o viteza uimitoare. In mai multe dimineti m-am trezit cu rezolvarea sau imbuntatirea propusa cu o zi inainte deja pusa in practica. Drumul de acces: urmand Google Maps sau descrierea de pe site-ul lor ajungeti negresit. Carosabilul este intr-o stare acceptabila ( peticit, dar fara gropi pe vreo 4-5 km inainte de camping ) iar ultimii 200m sunt de macadam decent. Zona este deluroasa ( altitudine cam 300m ), apreciez ca fiind foarte frumoasa cu multiple atractii in zona: Sighisoara, castele, biserici fortificate samd. Dotari: Au 4 casute de lemn ultra-dotate ( vedeti site pentru mai multe amanunte ) - pretul actual 200 lei / noapte. La capitolul dotari comune casute / rulote amintesc o terasa unde se poate sa serviti masa ( am inteles ca la cerere fac si mancare din ingredinte bio ), din incinta puteti achizitiona apa, sucuri, bere, vin, inghetata la preturi decente ( vedeti lista de preturi de mai jos ), piscina, leagane, hamace, sezlonguri, umbrelute, trambulina si mobilier de gradina pentru copii, gratare. Cei de la casute sunt rasfatati, fiecare avand gratarul + ceaunul si trepiedul lui. Pentru rulote sunt 2 gratare mari. Proprietarii au cativa cai de rasa si ponei cu care va ofera diverse distractii derivate ( tot in lista de preturi de mai jos vedeti amanunte ). De asemenea au si stana de unde puteti procura produse specifice. Atentie: apa de la robinet nu este potabila dar este ok pt spalat vase sau utilizari similare. Pentru cei pasionati exista si un iaz. Am inteles ca este bine populat cu peste. Dar nu pot spune ce si cat ascunde luciul apei. Sa va zic si de cele legate mai strans de cei ce campeaza cu rulota sau camperul. Grupul sanitar pentru rulote se afla in niste casute de lemn ( in genul celor aflate la vanzare in magazinele de bricolaj ) in lateralul locului de campare. Toaletele sunt foarte curate, au chiuveta in interior si oglinda, hartie igienica prezenta mereu. Destul de incapatoare dar care se incing cam rau in zilele calduroase. Intre cele doua cabine se afla dusul unde am avut tot timpul apa calda ( obtinuta prin panou solar ). Dar cu precizarea ca, cel putin pentru moment, dusul este neacoperit. Asta insemnand ca nu poate fi folosit in zilele reci sau folosit doar de temerari. Probabil vor remedia si asta in viitor. Daca am numarat bine sunt 7 robineti de apa cu 7 locuri de deversare apa gri / caseta wc si 4 panouri de conectare la energia electrica. Toate pentru o capacitate de 10 locuri de campare. Mai mult decat suficient, zic. In viitor si-au propus sa dubleze numarul de locuri de campare sapand in malul dintre locul actual de campare si casute. Cel mai mare neajuns, cel putin pentru mine, este ca locurile de campare se afla pe pietris. Am inteles ca aceasta solutie a fost necesara deoarece dupa ploi locul devenea foarte noroios. Au zis ceva de genul ca vor lasa iarba sa creasca si in viitor nu se va mai campa direct pe pietris. Vom trai si vom vedea. Dar recunosc, oricat de tare imi place mie sa campez pe iarba, uneori exista si anumite avantaje ale pietrisului. In ceea ce priveste preturile inca sunt in perioada de tatonare dar in mare ar fi 45 lei / echipaj de 2 persoane ( curent inclus ), 10 lei pentru fiecare persoana in plus ( 5 lei pt copiii sub 14 ani ), 10 lei masina si 5 sau 10 lei ( nu stiu exact ) pt animalul de companie. Per general a fost o experienta placuta care ma face sa imi doresc sa revin. Sunt convins ca se vor dezvolta si imbunatati in continuare. Nu exista semnal GSM ( se zvoneste ca ar urma montarea unei antene in apropiere ) dar exista WI FI foarte bun de la cabana.
  7. 10 puncte
    Pastravaria Alex si Piscina "Pa coasta" Nu departe de Manastirea Barsana gasiti si acest loc de vis. Locatia este ceva UAAAUUUU ! Cascada, moara de apa, bazine cu pastravi, facute in cascada, cladiri traditionale din lemn pe piloni deasupra apei, separeuri pentru servirea clientilor,pe marginea lacurilor si vis-a-vis piscina "Pa coasta", alta supertrasnaie, cu o apa limpede turcoaz, de parca eram in Grecia. De-a dreptul I M P R E S I O N A N T ! La Pastravaria Alex, am mancat ciorba de pastrav si pastrav cu mamaliguta si usturoi iar de baut, am baut cate o carafa cu limonada casei( lamaie cu frunze de menta). Preparatele au fost gatite "profi" servirea a fost facuta de fete, toate imbracate in costume nationale. Excelenta locatie, super peisaj, servire prompta, piscina "Pe coasta ",functionala, SUPER, SUPER... Peisajul vazut de "Pa coasta" il las la aprecierea fiecaruia dintre voi, dar imaginile sunt departe de realitate! Daca treceti prin zona nu ratati aceasta locatie. Multumesc @Ovidiu-Betty, pt.informatie.
  8. 9 puncte
  9. 9 puncte
    Salutare tuturor, In weekend-ul ce tocmai a trecut am facut o iesire in camping Perla Lacului, Sovata. Este un camping de marime medie, spre mic. In opinia mea incap max 15-20 de rulote/autorulote astfel incat vecinii sa nu se calce pe picioare. Inghesuite, fara loc de cort sau marchiza e posibil sa incapa mai multe. Pozitionarea campingului este excelenta avand in vedere faptul ca este chiar la intrarea in zona de statiune, langa autogara. Am fost si la Vasskert si la Stana de Vale, insa din cauza comoditatii familiei - si de ce sa mint, si a mele - eram nevoiti de fiecare data sa luam masina pana in statiune. Din acest camping accesul e simplu si e foarte aproape de strandul Lacul Negru. E o locatie linistita, cu iarba si locuri umbrite - in functie si de ora din zi si pozitia soarelui -. Un mare PLUS... toaletele si dusurile au fost cu adevarat impecabil de curate ! Dar. pentru ca exista si un ...dar... sunt doar 3 cabine wc si 3 cabine de dus, comune b/f, iar chiuvetele de spalat sunt la mijloc... E cam ciudat sa te speli pe dinti in timp ce o persoana se afla la wc , E adevarat ca aceste cabine sunt din caramida, cu usa normala, dar.... in fine... Exista o singura chiuveta pt spalat vase si apa calda permanent. Toaleta chimica, deasemenea. Pe scurt, e o locatie ok, recomand. In ultimele 2 fotografii este prezentat un restaurant si niste casute dragute, locatie aflata in Vlahita, chiar langa drumul national, aproape de strandul termal.. Am mancat acolo niste preparate foarte faine !
  10. 8 puncte
    Iata ca a venit timpul sa mai scriu despre evolutia lucrarilor. Azi stau cam asa: - instalatia de apa este gata , finalizata. Urmeaza sa umplu rezervoarelei sa fac proba . Aici trebuie urmarite eventualele scurgeri de apa, mai ales ca in cazul unei rulote/ autorulote sunt multe coliere, instalatia este facuta din furtun , etc. Voi pune poze maine si voi transmite rezultatele probelor. Totul a depins de instalatia electrica, am vrut sa fac probe de functionare a instalatiei de apa fara improvizatii electrice. Pompa am cumparat-o de pe ebay. com , este chinezeasca cu presostat, cu un debit de 15 l/ min. Fata de cele “ clasice” este la 1/3 din pret si personal am fost placut impresionat de cum este construita si de cum bazaie fara apa, maine voi vedea functionarea si cu apa ! - instalatia electrica este gata. Am avut o mare bucurie sa termin azi toate lucrarile. Nu va puteti inchipui cum este sa apesi pe buton si sa vezi cum NU SARE SIGURANTA !!! Toate circuitele functioneaza asa cum au fost gandite. Maine dimineata ar cam fi cazul sa pun pe hartie schema electrica finala, am lucrat doar cu schema din minte. Am reconfigurat circuite, au ramas si rezerve, deci este important sa desenez ! Ca si principii de lucru, este de retinut : puneti sigurante pe fiecare circuit in functie de consumul estimat, corelat si cu conductorul folosit ( considerati 6 A / mmp). Aveti grija la selectivitatea protectiilor ( sigurantelor), imaginati- va un brad. In varf este sursa ( acumulatorul) cu siguranta cea mai mare si spre baza cresc circuitele, scazand valoarea sigurantelor folosite. Adunand consumul simultan , nu trebuie sa depasim valoarea sigurantei generale cu suma sigurantelor folosite simultan. Poate pentru specialisti suna aiurea aceste cuvinte, dar pentru cei neinitiati sigur suna mult mai bland aceste cuvinte. ( Si mie mi- e greu sa caut cuvinte sugestive pentru toti, pregatirea mea are si o puternica latura electrica) Pentru usurarea lucrului, marcati fiecare cablu. Eu am folosit tub termocontractibil de diferite culori sau combinatii de culori. Am folosit un modul cu sigurante cu 10 circuite care semnalizeaza prin aprinderea unui LED rosu arderea unei sigurante. Am folosit un modul cu 6 intrerupatoare si un voltmetru creat pentru barci, cumparat de pe ebay.com. Distributia intrerupatoarelor este : 1. lumini dormitor, 2. lumini zona intrare, 3. lumina baie, 4. pompa apa, 5. frigider, 6. electrovana golire rezervor apa gri. - am finalizat blatul dulapului de bucatarie si am montat chiuveta si aragazul. Chiuveta aleasa este germana, firma Blanco, cu dimensiunile 440/330 mm si o adancime de 140 mm ( 235 ron). Bateria aleasa este cu brat flexibil si am schimbat si perlatorul cu unul cu 50% economie. Plita incorporabila este Electrolux, doua ochiuri , cu dimensiunile 510/290 mm ( 400 ron). - am finalizat si sertarul culisant pentru sticle . Postez si cateva poze facute in graba pe inserat. Va urma.....
  11. 8 puncte
    Achizitie campervan... nou sau SH ? In primul rand, ma vad nevoit sa atrag atentia celor ce doresc o astfel de achizitie sa aiba in vedere timpul disponibil de peste an aferent iesirilor cu RV-ul. Daca va veti rezuma doar la a face un concediu/an, NU va sfatuiesc sa faceti o astfel de achizitie. Daca in schimb, dispuneti de timp mai mult, multe weekend-uri libere si mancarimi in talpa atunci se va justifica achizitia. Daca pentru un autoturism, cu care mergeti zi de zi, sunteti dispusi sa dati 10-15.000 de euro, aici discutam de alte sume, substantial mai mari in cazul achizitiilor de autorulote noi. Ganditi-va bine inainte de a lua decizia ! Nou sau SH ? Raspunsul la aceasta intrebare poate avea cauze pur obiective ce tin de suma disponibila achizitiei, dar nu numai. Pentru cei mai stramtorati cu banii... Dupa cum va mentionam intr-o postare anterioara, pretul cv (prescurtare la campervan pe care o voi folosi de acum in colo) nou, porneste de la 37.000 euro. Sunt rare posibilitatile in care puteti face o achizitie sub acest pret, sau sub pretul de pornire din lista producatorului. Totusi, aceasta posibilitate exista prin acceptarea unor compromisuri. In ce constau aceste compromisuri: - achizitia unei autorulote (zero km) dintr-un stoc mai vechi, produsa in urma cu doi-trei ani. In aceste cazuri se fac discount-uri ce pot fi semnificative; - achizitia unei autorulote folosita la drive test, cu un numar de km sub 5.000. Acea autorulota este ca noua. Nu vorbesc aici de autorulotele care au fost inchiriate. Pentru cei ce dispun fara probleme de suma de achizitie... In general, oamenii care dispun de suma necesara achizitiei de autorulote noi, isi doresc achizitia si dintr-un alt punct de vedere... "vreau sa miroasa a nou"... "sa fiu primul" Acesta este un pdv. care nu trebuie blamat, este de inteles si de multe ori justificat. Si ca o paranteza... de cate ori, mai ales noi, barbatii, nu ne-am dorit si-n alte ipostaze... "sa fiu primul" Insa, acest "miros de nou" costa scump. Dupa cum se stie, in general, primul proprietar pierde cea mai mare parte din pretul de achizitie la revanzare, chiar daca, deprecierea autorulotelor in timp este mult mai mica decat in cazul autoturismelor. Cumparatorul lucrului nou trebuie sa-si asume din start o astfel de pierdere. Pentru cei ce numarul banilor chiar nu conteaza... Mai exista si o categorie restransa a cumparatorilor de autorulote noi si foarte scumpe, este cea a oamenilor ce pur si simplu doresc sa epateze. In cazul cv nu-i vom intalni, ei merg cu preponderenta spre autorulotele integrate - gama premium. Acest filmulet, cunoscut de altfel mai ales in mediul nostru, este cat se poate de sugestiv pentru ultima categorie la care m-am referit: Achizitie campervan SH Din pacate, pretul pentru achizitia unui cv intr-o stare foarte buna, vechi de 10 ani, este destul de mare, in multe situatii este in jurul valorii de 20.000 de euro. Astfel, cine are acesti bani, de multe ori prefera sa mai stranga ceva murmurei si sa se apropie de un cv mai tinerel ca varsta, sa urce suma investita spre 30.000 euro, SAU, sa recurga la conversia unui van clasic. Conversia totusi nu este la indemana tuturor, mai ales in Romania. Totusi, piata este destul de vasta in materie de achizitii sh. Se poate achizitiona un cv. pentru buzunarul fiecaruia. Cateva sfaturi legate de achizitiile cv sh: - nu va grabiti; - cautati perioada optima din an cand pretul coboara in punctul cel mai de jos: noiembrie - decembrie (valabil si pt. achizitiile de nou); - accesati cat mai multe site-uri de vanzari, comparati preturile intre acestea. - atentie mare la pozele ce insotesc anuntul de vanzare. In multe situatii una-i poza si alta-i realitatea. Incercati sa salvati aceste poze, sa le puteti mari. In multe situatii la marire apar si lucrurile negative. Cereti vanzatorului poze suplimentare cu zonele care va intereseaza. In foarte multe situatii s-a facut deplasarea doar pe baza pozelor iar la fata locului cumparatorul a fost deceptionat; - luati in calcul costurile aferente deplasarii si binenteles costurile necesare aducerii cv acasa (taxe, numere, etc.) Pentru siguranta, majorati cu 20-30% aceste costuri in estimarile dvs. Cost conversie... Acest pret este compus din: - pret achizitie van - cautati in special un van cu o parte mecanica buna. Bine ar fi ca van-ul sa aiba motorizare de minim 110 - 116 cp. Nu va speriati de numarul mai mare de km. Odata conversia facuta, numarul de km parcursi ca autorulota va fi mult mai mic. Evitati caroseriile cu probleme... pete de rugina. Incercati ca van-ul sa nu fie mai vechi de 2006, sa dispuna macar de penultimul tip de caroserie. Familia Ducato este cea mai potrivita conversiei - cea mai mare latime interioara. Pretul de achizitie al van-ului poate fi functie de pretentiile investitorului, de la 4.500 euro in sus; - pret materiale necesare conversiei - Acest pret este functie de buzunarul proprietarului, functie de ce tip de subansambluri prefera - noi sau sh. In varianta sh acest pret ar trebui sa fie in jurul valorii de 3000 euro, iar in varianta "noi" undeva intre 5.000 - 7.000 euro functie de nivelul de accesorizare dorit. - pret manopera conversie - In situatia in care proprietarul decide sa-si faca singur conversia, aceasta suma scade drastic, ea fiind reprezentata doar de cheltuielile aferente diverselor executii in colaborare. In cazul executiei in regie proprie, sfatul meu este sa nu faceti lucrurile dupa ureche, sa va documentati foarte bine, sa apelati in particular la specialisti in domeniile ce stau la baza conversiei. In cazul in care se apeleaza la o firma de conversii... nu pot sa mai emit vreo estimare de pret. - pret cheltuieli necesare actualizare/modificare CIV - In situatia in care doriti inscrierea conversiei in cartea masinii - Transformarea din "Autovehicul N1" in "Autovehicul special M1 - autorulota" atunci trebuie sa apelati la o firma agreata RAR. Conversia se poate face numai pe baza unui proiect al firmei respective avizat de RAR. Daca se doreste modificarea numarului de locuri intr-o alta dispunere... lucrurile devin mai complicate... numarul firmelor agreate RAR pentru astfel de modificari (nr. locuri) sunt mult mai putine si implica costuri mai mari. Un pret estimativ pentru proiectul conversiei, depus la RAR de firma respectiva spre aprobare - 500 euro. Pret omologare RAR 200 - 250 euro. Aceste preturi mi-au fost aduse la cunostinta de o firma din domeniu. Preturile comunicate mai sus, depind in mare parte de sursele de achizitie. Pentru piesele noi exista variatii extrem de mari de pret intre comerciantii traditionali si alte surse. ex. La un modul cu capace de protectie din sticla - aragaz cu doua ochiuri + chiuveta am gasit preturi intre 290 si 450 euro, pentru acelasi produs. Deci, incercati ca inainte de inceperea conversiei sa studiati bine ofertele accesoriilor necesare conversiei. Poate veti gasi chiar posibilitatea achizitionarii mai multor accesorii de la acelasi furnizor cu obtinerea implicit a unui discount per total care sa va avantajeze. ...
  12. 8 puncte
    Salut @AnduG Citindu-ti postarile, parca ma vad pe mine acum vreo 2 ani, pe vremea asta... In acesti 2 ani de cand am rulota am invatat multe, citind si experimentand. Am inteles, in primul rand, care imi sunt asteptarile de la viata de rulotist. Fiecare din noi are asteptari diferite si desi ne imaginam "cum ar fi daca..." atunci cand experimentam efectiv, ne dam seama ca parca ne dorim altceva. In acesti 2 ani am mai atras langa mine vreo cativa amici care au devenit si ei rulotisti. Si am incercat sa-i ajut sa inteleaga ce vor de la o rulota si abia apoi sa inceapa sa-si caute una. Sunt multe rulote la vanzare si, din pacate, intr-adevar piata e oarecum dominata de conationalii nostri, rromi. Nu-i condamn... ei doresc sa faca un business si asta e... cine cumpara, cumpara... Dar nu-ti imagina ca o rulota adusa in Romanica, la vanzare sub 2500 euro e vreun mare deal... Poate asa una pe care sa o folosesti la peste, sa o bagi prin toate gropile si sa nu-ti pese cand se rupe in doua, da... merita luata in banii astia... Am fost cu un amic pana in Olanda, Germania... Voia cu orice pret sa mearga sa-si ia de acolo, potrivit ideii ca acolo sunt mai bune si mai ieftine... Dezamagire totala... ce era cu adevarat bun, nu era ieftin deloc !!! Si in plus nu aveau nici un fel de dotari ! Pana la urma nu si-a luat, dar nu ne-a parut rau de banii cheltuiti pt ca a fost o excursie din care am invatat multe. Oare de ce avem noi impresia, ca popor, ca suntem buricul pamantului, ca suntem mai destepti ca altii si, ce sa vezi, stim sa negociem astfel incat pacalim pe altii si obtinem preturi mici pe lucruri mari ? Pe cine ? Pe olandezi care de veacuri au fost comerciantii Europei, care au inventat rulotismul si unde peste 70% din familiile olandeze au avut cel putin 4-5 rulote de-a lungul vietii ? Pe nemtii care asteapta restul la supermarket pana la ultimul eurocent ? Si ce sa vezi ? Abia asteptau romanii sa vina sa-i invete cum sa-si gestioneze bugetele La rulote, povestea cu batraneii care aveau o rulota pe care o foloseau rar (apropos de povestile cu masini) chiar e adevarata ! Dar ce sa vezi ??? Sunt cei mai ai naibii negociatori... Ca sa cobori pretul cu 2-300 de euro trebuie sa asculti vreo 5 ore de povesti despre rulota lor, despre ce campinguri au vizitat si cat de draga le-a fost rulota... Daca incerci sa negociezi 500 de euro ? Se ridica si pleaca simtindu-se jigniti... si, pe buna dreptate, spun eu.... Din ce am vazut eu in parcurile de rulote, ce era sub 2500 de euro nu puteau fi considerate apte de locuit... si am mers cu recomandari - Nicu de la Camperland, multumiri - In acesti 2 ani am mai invatat ca rulota conteaza, dar mai mult conteaza prietenii si... dotarile extra... Nici nu-ti imaginezi ce scumpe sunt maruntisurile care iti sunt necesare dupa ce ai rulota Si sunt multe, daca vrei cu adevarat sa te simti confortabil... De la banalele cuie de cort, la sisteme satelit... De ex. sunt multe corturi de rulota pe piata... Dar stii cat de mult conteaza sa ai unul pe care sa-l poti monta singur ? si daca se poate si rapid ? si stii cat costa unul din asta ? De asemenea, in acesti 2 ani am realizat ca timpul petrecut efectiv in rulota e destul de scurt... Practic, cu exceptia orelor de somn, in rest nu prea intru in rulota ! Intreaga activitate diurna se petrece in afara ei.... unde conteaza mult dotarile extra... Imi aduc aminte ca in cautarile mele de incepator am pus mare accent pe dus... si stii cate dusuri am facut in rulota ? NICIUNUL ! Pentru offcamping mi-am luat dus extern... Sa inchei cu o gluma: de ceva timp sunt si eu in cautarea unei alte rulote... si caut... si caut una care SA aiba mirosuri neplacute si infiltratii... si ce sa vezi ? NU GASESC ! O seara faina,
  13. 8 puncte
    Salutare, o zi la lacul Zetea.
  14. 8 puncte
    M am apucat de ,,mesterit" pe o remorca simpla de 750 kg fara sistem franare, pe care o tineam degeaba prin fata casei, pe care o voi folosi la pescuit. Am realizat o structura usoara din profil rectangular de 2 cm, pe care am nituit placi de dibond lite, care este f usor si are o rezistenta mecanica f buna. Urmeaza sa o izolez termic cu stadur de 2 cm la interior, instalatie electrica , ventilatie si mobilier, care va fi format din 3 cutii, 2 cu sertar pt mini aragaz si mini chiuveta, masa mobila si perne/saltea, dimensiunea spatiului pt dormit fiind de 200 x 145 cm. Toata constructia este demontabila, fiind prinsa de remorca prin 8 suruburi. La itp, dau jos ,,incarcatura" in 2 oameni, fac itp fara probleme. Caroseria nu iese din dimensiunile date in carte si are aceiasi culoare din talon.. Va voi tine la curent pe masura ce avansez in amenajarea interiorului.
  15. 8 puncte
    Mănăstirea BÂRSANA -un loc minunat. Daca in drumurile voastre treceti prin apropiere, NU RATATI ACEST LACAS, va asigur ca nu veti regreta. Manastirea Barsana este un ansambu creat din lemn, cu maiestrie si cu gust, in stil maramuresan. Intregul ansamblu este perfect integrat in relieful si specificul zonei, impresionind prin amploarea si maretia sa. Noi am vizitat-o in prima duminica dupa Sfinta Marie si slujba tinuta in lacasul sfant de afara s-a auzit impecabil pe toata durata vizitei. Acustica zonei, sonorizarea excelenta tinand cont de suprafata mare pe care se desfasoara complexul manastiresc. a fost impresionanta. Maramuresenii veniti la slujba in straiele traditionale de sarbatoare, aranjamentele florale din curte si de la ferestrele chiliilor si a celorlalte cladiri, totul, totul, totul, a fost impresionant si emotionant. Parerea mea este, ca cel care a conceput acest ansamblu arhitectonic fost un mare arhitect, iar cei care l-au realizat au fost "mesteri mari, calfe si zidari. Brancusi nu a murit! Brancusi traieste aici! .... dar mai bine las imaginile sa vorbeasca, Nu stiu cat au putut reda imaginile realitatea, dar daca au reusit catusi de putin, eu as fi multumit.
  16. 8 puncte
    Ieri si azi am avut zile pline, am lucrat cu spor, zic eu. Am terminat cu inchiderile si finisajul stalpilor laterali din fata si a traversei dinspre cabina , precum si cu inchiderea partii superioare a usii laterale. Am folosit stofa auto pentru plafon, care este elastica, acoperita cu cativa milimetri de burete si , cu putina atentie poate acoperi si forme mai curbate. Nu a fost deloc usor, nu am mai lucrat cu asa ceva. Ca adeziv am folosit spray Tesy de la Dedeman, impreuna cu spray de curatat adeziv de la aceeasi firma. Si a fost nevoie de curatare a mainilor, pana m-am prins cum se lucreaza cu stofa. Am pus stofa si pe peretele din spatele scaunului soferului, asa ca am terminat cu cabina. Nu am poze , este greu de facut poze sugestive din cauza spatiului ingust. Dar ma credeti pe cuvant .... Azi am pus linoleumul. Am folosit linoleum de trafic greu, antibacterian, de 2 m latime , producator Tarket. Cred ca este cel mai scump din oferta Dedeman, dar merita. Am folosit adeziv la cutie Bisson, tot de la Dedeman si o pensula. In prealabil am chituit toate gaurile cu holzsuruburi din podea si am finisat la final. Am curatat bine si am degresat podeaua cu alcool. Sfat pentru cine vrea sa converteasca o autoutilitara: dupa ce faceti izolatia podelei si o acoperiti cu placaj/tego/ orice altceva puneti linoleumul!!!! Intra mai mult, dar este usor de pus si construiti apoi peste. Daca nu faceti asa va asigurati de folosirea intensa a cunostiintelor de geometrie si de o manopera criminala. A trecut, mai ales ca pe caldura asta adezivul se evapora si am avut parte de vapori pe saturate. Tot azi am montat, in spatiul ramas dupa instalarea scurgerii lavoarului, a unui sertar de 10 cm pentru sticle si alte maruntisuri gospodaresti. Asa am utilizat la maxim fiecare spatiu liber. Deja incepe sa semene a camper, urmeaza bucataria si apoi gata cu tamplaria, trec la lucruri mai familiare mie( instalatia electrica si sanitara). Atasez cateva poze facute pe seara.
  17. 8 puncte
    Camping SARATEL - Bistrita Vin cu aceast topic, in urma citirii topicului lui Mircea cu privire la Camping Saratel, precum si a indemnului lui, de a-i informa si pe ceilalti colegi, pentru a se bucura si ei de locurile descoperite. Multumesc Mircea pentru informatie. In drumul meu care doar trecea prin Bistrita, pentru ca aveam altceva planificat, am trecut inainte de a intra in Bistrita, sa verific locatia de mai sus. Intrarea se poate rata foarte usor. Cand vii dinspre HERINA, inainte de Bistrita, in localitatea SARATEL se face un drum spre dreapta catre MONARIU si exista indicator, in sens invers nu este indicator, dar se face prima stanga, imediat dupa ce se trece peste calea ferata. ATENTIE ! este imediat dupa curba. Se merge pe acest drum cca. 4 Km, pana ce pe dreapta apare o cruce si daca iti ridici privirea in dreapta fata, pe deal, apar casute viu colorate. Nu aveti cum sa le ratati. Coordonate GPS : 47.050030 , 24.440240 Intre drumul de asfalt si casute se urca un mic drum in panta, de pamant cu ceva piatra. Locatia este una de vis, pentru cei ce prefera salbaticia, pentru a se relaxa. Locul este, cum sa ii spun, semiamenajat. Conditii minime, la superpret. M-am interesat loco, pentru a putea sa va ofer cat mai multe amanunte; Locul este la marginea padurii. Este un lac cu apa sarata in care poti face baie (pt. tratament). Este namol pt. tratament. Se poate campa cu rulota, cortul, sau la casute. Sunt 2 balti, unde mi s-a spus ca se poate pescui. Este apa de baut si pentru realimentare. Curent doar seara, cand se porneste generatorul. Este o terasa micuta, dar cocheta, un punct de vanzare si un minibar cu dozator. Wc-urile... prea ca la tara, dar functionale. Preturile sunt negociabile, in functie de durata sederii. Cu greu am aflat cateva, dar sunt doar orientative: - 5 lei pt.masina -10 lei pt. rulota - nu conteaza nr. de persoane (nu se taxeaza) - accesul la lac 7 lei adulti, 5 lei copii. Se negociaza insa la pachet camparare, lac, pescuit si costul total mai scade. Pentru a va edifica daca locatia este pe gustul vostru, va atasez cateva imagini: Balta de pescuit Cu speranta ca informatiile de mai sus , va vor fi folositoare
  18. 8 puncte
    Vreme frumoasă și distracție @Nelu Z @Fejer Antal @Florin Males @Adam Adrian și care mai sunteți în vacanță! La mine AMR 5 ore la serviciu și ajung si eu la vechile obiceiuri de la Letca Nouă...
  19. 7 puncte
    Salutare colegi ForumRulote.ro In ultimul timp poate ati observat ca sunt din ce in ce mai putin activ pe forum (am cateva probleme personale si nu am timp...), in acest context, din cate se vede nimeni nu a incercat sa ia o initiativa pentru a organiza o intalnire intre membrii Forum Rulote, care de altfel s-a cam organizat in fiecare an... Acum deja data fiind avansata si nu stiu daca o mai putem numi intalnire organizata (cu toate ca titlul topicului asa l-am pus), propun ca cine vrea, poate si are placere sa iesim cu rulotele, la Parada Baloanelor, care se va desfasura in week-end-ul 27-29 Septembrie la Campu Cetatii, in camping Musang, asa cum ne-am intalnit in ultimii ani..., ar fi fost frumos sa fie organizare mai buna, mai din timp..., insa sper eu, ca tot va fi ok si asa... Pentru cei care ati mai fost cunoasteti locatia precum si conditiile de campare si alte amanunte..., iar pentru cei care inca nu ati fost in acea locatie, puteti vedea in acest topic cum a fost anul trecut...https://www.forumrulote.ro/topic/8373-intalnirea-nationala-a-membrilor-forumrulote-2018/?page=7 Ca in fiecare an, eu voi veni cu steaguri si Stickere ForumRulote.ro si le voi oferi GRATUIT celor prezenti (care nu au deja) in camping Mustang. Daca cineva doreste sa se implice in organizarea a diferite activitati sau are vreo idee referitoare la aceasta intalnire, poate scrie aici sau ma poate contacta in privat.
  20. 7 puncte
    ... in continuarea primei postari din topic Spatii de depozitare in campervan Sa o luam din fata spre zona de portbagaj. Spatiul de deasupra locurilor - sofer si pasager... Acest spatiu este deosebit de util. Eu spre exemplu, acolo imi pun lucrurile pe care trebuie sa le am la indemana si care nu intra lejer in spatiile de depozitare superioare amplasate pe perimetrul van-ului. imbracamintea de ploaie, rucsaci, bete de trekking, etc. in general lucruri usoare. La modelele mai noi, spre clasa premium, acest spatiu a fost desfiintat pentru a face loc unui plafon vitrat. vezi imaginea atasata. S-a castigat la aspect si la confortul celor doi din fata. Cand te ridici de pe locurile din fata, nu mai dai cu capul de acel spatiu de depozitare, dar s-a pierdut din utilitate si izolatie (cele mai mari pierderi de caldura au loc in zona suprafetelor vitrate). sfat: pentru varianta in care exista acest spatiu disponibil, nu depozitati in el obiecte cu greutate foarte mare sau recipienti cu lichide. Spatiul de sub bancheta living. Daca acest spatiu este liber si nu contine centrala termica sau rezervorul de apa proaspata, este un spatiu generos de depozitare. Acolo este un spatiu in care iti poti tine incaltarile aferente vacantei, si lucruri agabaritice fata de corpurile superioare de depozitare, lucruri la care umbli mai rar. Este un loc de depozitare cu acces nu foarte rapid sau comod. Spatiul de depozitare superior din zona de living, desupra ferestrei Acel spatiu este in general destinat gadget-urilor. Baterii, ap. foto-video, invertor mic, si multe alte maruntisuri pe care trebuie sa le ai la indemana. Spatiul aferent zonei de bucatarie Acolo unde stabilim sa tinem vesela este obligatoriu sa punem sub aceste obiecte un material textil antiderapant. Acest spatiu din mobilierul bucatariei poate fi foarte generos daca nu include frigiderul sau suficient in prezenta acestuia. El este destinat veselei, accesoriilor de bucatarie si produselor alimentare neperisabile. Sfat: Atentie la recipientii cu lichide gen... ulei, otet, etc. Daca mobilierul nu contine un cos jolly, va trebui ca acestor produse sa le gasiti un loc cat mai stabil atat in stationare, dar mai ales in mers. Spatii de depozitare la nivel superior dispuse pe perimetrul van-ului, mai putin cele despre care am discutat anterior Aceste spatii/dulapuri, nu sunt putine la numar. Ele sunt destinate in principal depozitarii de haine de corp sau de zi. In general, proprietarii campervan-ului isi stabilesc de la inceput aparteneta spatiilor respective. Sfat: nu omiteti un spatiu cu destinatie - lucruri murdare. Spatii de depozitare in baie Baile fiind reduse ca dimensiune, ofera un minim de astfel de spatii destinate in principal produselor cosmetice si de igiena zilnica. Spatiul de depozitare aflat in zona de portbagaj cu aces din spatele van-ului sau din interior in anumite configurari. Ce este foarte impotant de urmarit la achizitie in privinta acestui spatiu. In marea majoritate a configurarilor aici vom gasi buteliile aferente sistemului de incalzire, aragazului si frigiderului daca nu-i cu compresor. In general, inaltimea buteliilor de 11 kg conduc la stabilirea nivelului fata de podea al patului dublu sau al paturilor individuale. Dupa cum spuneam in prima postare, exista modele cu 4 locuri de dormit (doua paturi duble suprapuse pe spatele campervan-ului) Constructorul, pentru a face loc etajarii, coboara cu patul de jos pana la nivelul de acces al unor butelii de 5 kg. Exista pe piata campervan-uri cu incalzire Truma pe gaz alimentata din DOAR 2 butelii de 5 kg. Lucru pe care sub nici o forma nu va sfatuiesc sa-l acceptati. In situatia in care constructorul opteaza pentru incalzirea diesel atunci totul este ok. Buteliile de 5 kg sunt suficiente pentru o autonomie decenta a functionarii aragazului si eventual a frigiderului. Am vazut ca exista si configurari in care pe laterala golului central al acestui spatiu exista o usa de acces la butelii. Aceasta dispunere este deosebit de incomoda in momentul scoaterii sau introducerii buteliilor. Configurarile cele mai multe si ok sunt cu acces la butelii direct din spatele campervan-ului. Spatiul de depozitare trebuie sa aiba niste dimensiuni suficiente pentru accesul celor mai uzuale accesorii... masa si scaune. Bine ar fi ca acest spatiu sa dispuna de un sistem simplu de iluminare. Sfat: In compartimentul buteliilor exista pe podea o grila ce are rol de priza de aer. Nu acoperiti sub nici o forma acea priza de aer. Binenteles, dispunerea in spatiile de depozitare si-o face fiecare cum doreste, eu am dat doar niste variante, insa, ce va sfatuiesc sa faceti... este sa pastrati pemanent destinatia acestor spatii asa cum ati gandit-o initial. Cand veti cauta un lucru, nu veti pierde timp, el va fi intotdeauna la locul lui.
  21. 7 puncte
    Buna ziua stimați colegi, Ma numesc Andu și as vrea sa va împărtășesc câteva din plimbările mele prin țara cu scopul de a achiziționa o rulota! Bugetul meu alocat era de 2500€, dar îl mai suplimentam cu câteva sute dacă găseam ceva sa ne placa! M am uitat la rulotele englezești, fiind atras de formele și designul lor, dar și fiind foarte multe pe piața din romania, la ani între 1995-2000. Cu cativa ani in urma am descoperit un petic de plaja “salbatica” si ne-am indragostit iremediabil de locul respectiv. Intotdeanuna ne-am dorit sa putem mergem la plaja si sa nu stam lipiti unii de altii, asa cum se intampla in mai toate statiunile de la noi si pot spune ca aici este locul perfect. Prima varianta de cazare a fost o pensiune de pe malul marii si singura de altfel. Nu erau locuri disponibile si desi preturile sunt exorbitante, ni s-a spus de la bun inceput ca rezervarile se fac sau au fost facute inca din iarna trecuta. A doua optiune, cazarea in sat, insa trebuiau parcursi aproximativ 8 km (dus-intors) pe un drum neasfaltat si vai de el. In primul an am ales aceasta optiune, insa nu am fost multumiti, conditiile de cazare nefiind cele mai fericite (casa in constructie, la sosea, zgomot, etc). In urmatorii ani am ales sa dormim in masina personala. Avem un 4x4, rabatam scaunele din spate, punem o saltea 1.60x2.00 gonflabila si dormim aproape la fel de confortabil ca in patul de acasa (perne, pitote, paturi, etc.). Singura problema, mancarea. Trebuia sa cumparam tot felul de conserve si uscaturi, asa ca am decis ca ar fi timpul potrivit sa trecem la o rulota, mai ales cand “vecinii de camping” care aveau o rulota ne-au servit in una dintre zile cu gogosi proaspat prajite Deși de mulți ani aveam in plan sa cumpăr o rulota mică de 2-3 persoane dar, din cauza mașinii care cântărește 2100 kg iar MMA este 2590 kg trebuia sa găsesc una cu MMA de 910 kg (momentan dețin permisul B). Voiam o rulota dar nu eram motivat 100% așa ca la vremea respectiva nu am făcut foarte multe căutări, și, tot ce găsisem aveau MMA ul de peste 950 kg. Intr un timp chiar m am gândit sa fac C+E dar sunt prea leneș Acum trei săptămâni, in timp ce eram in vacanta pe lângă Suceava, am început sa sun la diverse persoane ce aveau anunțuri cu rulote de vânzare pe Olx și Marketplace. In general toți evitau sa treacă anul de fabricație și greutatea/MMA-ul rulotei. După 2 discuții cu 2 vânzători unde am renunțat sa mai continui discuția din cauza MMA-ului prea mare, al treilea vânzător îmi spune ca pot conduce liniștit cu B ul, doar sa mi iau o adeverința de la orice școala de șoferi. Inițial am ras și am zis ca glumeste ori ma vrăjește, dar după ce am încheiat conversatia, am căutat pe net și omul avea dreptate! M am bucurat și am pus mâna pe telefon sa văd ce îmi trebuie și ce tarife se practica! Am găsit un instructor care sa mi elibereze adeverința când reveneam in București, chiar dacă eu eram in vacanta, așa ca, cât timp eu eram plecat, orele de practica se înregistrau! Următoarea zi am sunat la 2 vânzători de pe lângă Radauti, unul in Frătăuții Noi și unul in Galanesti sa văd rulote ce le aveau la vânzare! O sa numerotez fiecare drum făcut! 1 - Ajuns in Frătăuții Noi, am fost întâmpinat de un negricios foarte politicos de etnie rroma. Omul avea la vânzare o rulota de 3 persoane Elddis din 1998 (proveniența Anglia), dar, după ce am verificat seria, reiesea anul 1994-1995 (nu mai rețin). In anunt și la telefon rulota era impecabila, cu toate dotările funcționale, dar la fata locului era o rulota de dus la fiare vechi! Exteriorul avea partea din fibra crăpată și sparta, nu tu butelie, nu tu baterie, etc. In interior urme de infiltrații, mobila lovită și exfoliata, etc! Nu am mai stat sa o purichez ca nu avea rost! Prețul rulotei in anunt era de 1350€. 2 - După ce am plecat din Frătăuții Noi, la câteva minute de mers se afla o a doua rulota Elddis (proveniența Anglia) in comuna Galanesti (o comuna plină de rromi). Aici am fost așteptat tot de un negricios care m a condus la rulota. Rulota se prezenta in stare buna, cu mici defecte la exterior și interior, dar nu am verificat o complet pe motiv ca omul nu voia sa scoată numere rosii și nici fiscal! L am întrebat cum plec de acolo fără numere rosii și mi a răspuns ca îmi lasă numărul mașinii cu care a adus o! L am refuzat și înainte sa plec i am cerut contractul de vânzare-cumpărare! Omul o cumpărase cu 450 lire și o vindea cu 1500€. Mi a lăsat o la 1350€ dar nu am fost interesat! 3 - Intors in București, am sunat un vânzător ce avea 2 rulote Avondale (proveniența Anglia) mărișoare! Din ce văzusem in pozele din anunt, doar una arată bine iar diferența dintre ele era de 100€. Ajuns la domiciliul vânzătorului in cartierul Bucurestii Noi, pana sa apăra acesta, am făcut o inspecție vizuala la rulota cu probleme ce o avea pe strada. Exteriorul nu era cine știe ce, iar la interior un sertar căzut, usa la cuptor nu se închidea cum trebuie, etc. După câteva minute apare și vanzatorul, un pocăit de etnie rroma (mi a precizat la un moment dat ca este pocăit și ca nu se bucura la bani - ce gluma buna). Îmi prezintă rulotele, deși voiam sa o văd numai pe cea din curte! Rulota arată bine, dar nu am stat sa o verific minuțios din cauza prețului 2600€. L-am salutat respectuos și mi am văzut de drum. 4 - Următoarea zi am fost sa văd o rulota Pageant Cabriolet (din 1998 proveniența Anglia) in București, lângă strada Veseliei. Prețul era de 1700€ in anunt, și după ce am discutat cu vânzătorul, fără sa o văd mi a spus ca o lasă la 1500€. Rulota tocmai ce fusese postata de câteva zile și din discuția cu vânzătorul se prezenta bine :)) Ajuns la locație, m a întâmpina mama vânzătorului (acesta era in Anglia). Spre surprinderea mea, era românca Intrat in garaj, am început sa verific rulota! Pe laterala dreapta, între peretele garajului și peretele rulotei era proptita o scândura! Am întrebat ce este cu scândura respectiva și mi a spus ca s a reparat ceva la peretele respectiv al rulotei! In interior podeaua era puțin lăsată iar mobila arată jalnic. Văzând acestea, am plecat repejuor. L am sunat pe vânzător și i am spus ca este o rulota fără speranța, acesta spunându mi sa i fac o oferta, dar nu am fost interesat. In seara respectiva am plecat spre Arad! In decursul vizitelor făcute, am mai vorbit și cu, câteva persoane de pe lângă Arad! Din poze, rulotele păreau promițătoare iar oamenii le lăudau. Am zis sa văd ce rulote am prin apropiere, și dacă nu găsesc nimic sa plec spre Arad. 5 - In apropiere de Arad, la Lipova găsisem o rulota Abbey GT din 1997 înscrisă pe România la 2150€. Din pozele anunțului și din pozele trimise de către vânzător (era roman), rulota părea promițătoare, mai ales ca era înmatriculata. Ajuns la rulota înaintea vânzătorului (o ținea vis a vis de casa, deschisă), exteriorul arată binicel cu excepția gramului mijloc din fata care fusese schimbat (chederul era gri fata de celelalte care erau maro). In interior avea colantul umflat pe ușile dulapioarelor (mici bule de aer). In toaleta era cam murdar, omul nu se deranjase sa o curețe! Exceptând aceste defecte și imperfecțiuni, avea colțul podelei de sub toaleta putrezit. In anunt rulota era postata la 2150€, pana sa o văd mi a spus ca o lasă la 2000€. După ce i am arătat defectele, mi a spus sa i fac o oferta, dar am plecat! 6 - Mi am continuat drumul spre un alt vânzător din Sebis, ce părea foarte amabil și politicos la telefon, ce îmi trimisese multe poze cu rulotele pe care le vindea (proveniența Anglia), ce mi a spus ca nu plec de la el fără numere rosii. Eram convins ca voi pleca de la el cu o rulota! Ajuns in Sebis, vânzătorul era rrom (nu ca m ar fi deranjat). Acesta avea doua rulote, o Abbey GT 1997 la 2300€ și un Elddis Hurricane XL 1998 la 2100€. Ambele rulote aveau podelele putrezite la colțurile toaletelor, Abbey avea și o gaura in perete (gaura de care omu a recunoscut ca o văzuse dar nu mi a spus)! In ciuda faptului ca Elddis ul avea un colț al podelei putrezit și urme de infiltrații, i am zis sa mi facă o oferta. Mi a lăsat o la 1600€ dar verificând seria de șasiu reiesea anul 1994. L am salutat și am plecat! 7 - Pana sa ies din Sebis, la poarta unui rrom am văzut o rulota cu număr de Anglia (nu mai rețin fabricantul). Am oprit la el și m a întâmpina nevasta sa! La scurt timp a apărut și barbata su! Au început sa ma îmbrobodească ca are mover dar nu are telecomanda, etc! Nu eram impresionat de spusele lor și am vrut sa intru sa o văd, dar cum au deschis usa, mi a sărit in ochi un perete din toatela ce era in curs de reaparație! Mi au spus ca nu este încă gata ;)) Am dat sa plec și cumătru tot ma ruga sa i fac o oferta, dar am refuzat! Pana sa ies din Arad am mai căutat rulote de vânzare dar nu am găsit nimic care sa mi placa! Am luat o ușurel spre București, timp in care colega mea de drum caută rulote pe traseul ce aveam sa l facem. 8 - Ajuns prin Râmnicu Vâlcea, am oprit sa vedem 2 modele de Elddis înmatriculate (2700€ și 2300€). Omul avea anunt de vânzare dar și de închiriere! L-am sunat pe vânzător, dar acesta mi a spus locația unde sunt parcate și ca nu se deranjează sa vina dacă nu sunt interesat. I am spus ca este ok așa și îl voi suna dacă rulota trece inspecția vizuala de exterior :)) Ajuns la prima rulota (erau parcate la o distanță de 1 km una de alta) nici nu a fost nevoie sa ma apropii de ea ca i am văzut defectele ce le avea pe exterior (mânere rupte, șina busita și desprinsa, crăpături,etc). La podea nu mai are rost sa zic ca era puțin umflata in unele locuri! Asta era rulota de 2700€, dar sincer, mai mult de 1000€-1200€ nu făcea! Am luat-o ușor spre a doua rulota, un Elddis ceva mai mic decat prima! Era parcata pe un spațiu verde, sub un pom și cu spatele in boscheți! De la mai mult de 10 metri se vedea starea deplorabila in care se afla așa ca am urcat in mașina și mi am continuat drumul spre casa! Următoarea zi am vrut sa plec spre Mizil, unde văzusem la vânzare o rulota Abbey din 1995 înmatriculata! La prima vedere și din filmulețul trimis de vânzător părea cea mai promițătoare, dar, după experiențele anterioare am zis ca nu cred nimic pana nu văd cu ochii mei! Din convorbirea cu proprietarul, rulota nu are defecte și toate is funcționale! 9 - Înainte sa o tai către Mizil, am oprit in Bucurestii Noi, pe strada Oașului unde am văzut o rulota Swift Fairway an 1999 la 2300€. Vânzătorul era tot un negricios de etnie rroma! După ce am inspectat o pe afara vizual și in sictir, i am spus ca anul nu este ‘99 ci ‘97. Ce răspuns credeți ca mi a dat coloratul: a stat in show-room 2 ani de zile și a fost înmatriculata in ‘99. In interior mi a sărit in ochi un perete de la toaleta, care fusese reparat de un Dorel, cu rigips și ipsos. Dupa ce am văzut acest perete, i am spus ca nu sunt interesat, vânzătorul scăzând prețul la 1800€. I am spus nu și am tulit-o către Mizil. 10 - Ajuns la Mizil, am fost poftit in curte unde era parcata rulota Abbey din 1995 înmatriculata (preț 2200€, vânzător roman) Dacă din convorbire rulota nu avea defecte și toate functionau, aici am constatat crăpături la spoilere, capacul proțapului reparat cu capse și sarma, capacul trapei făcut din profil de rigips cu nu mai știu ce prostii de materiale, etc! Exceptând acestea, am continuat verificarea! Cum am intrat in rulota, peretele din stânga avea urma de infiltrații și se simțea moale! Podeaua era puțin lăsată, așa ca am ridicat linoleul lipit ce îl avea in zona bucătăriei! Acolo am văzut ca o parte din podeaua interioară fusese înlocuită! I am arătat acest lucru (sigur știa) și mi a spus: ce, nu e bine ca a fost înlocuită? Deși i-am găsit o grămada de probleme și defecte pe care nu stau sa le mai enumăr, vânzătorul mi a zis ca nu este nici o supărare dacă nu o cumpăr ;))) auziți și voi, nici o supărare!!! Asa ca dragii mei noi colegi, după mulți km făcuți prin țara și 13 rulote văzute, iata-ne acum la sfarsit de august 2019, ajunsi din nou pe aceeasi plaja si dormind inca odata in masina personala De data asta vom avea la dispozitie un an de zile sa cautam si sa facem cea mai buna alegere (speram). In căutările viitoare, voi evita (sper) englezoaicele și ma voi orienta către marcile germane și olandeze!
  22. 7 puncte
    și weekend minunat!
  23. 7 puncte
    o varianta proprie
  24. 7 puncte
    Salutare tuturor, sunt membru nou și vreau să mă integrez corect scriind câteva cuvinte despre CamperVan-ul meu convertit de curând și sa pun câteva poze de informare. Van-ul este un Citroen Jumper de 3,5t în 2 panouri deci mediu (acum după ce l-am făcut cred ca aș fi vrut mai mare un pic) cu motorizare de 2.2 hdi, foarte plăcut la condus dar fără accesorii de top mai degraba standard. Idea mi-a venit urmărind de mult timp pe YouTube oameni pasionați de așa ceva (de a converti un Van în CamperVan) din USA în general și am acționat în consecință nefăcând nici un fel de modificare pentru a nu avea probleme cu omologarea și așa a fost, nu am avut nici o problema la ITP. Din punctul meu de vedere are tot ce îmi trebuie mie acum, voi vedea mai târziu. Proiectul este pentru vacanta și excursii. Atât am avut de spus pentru moment, va doresc tuturor călători cât mai plăcute 👍
  25. 7 puncte
    Asa suntem noi vara pe timp de zi
  26. 7 puncte
    Ín sfarsit ne racorim cu Dl @Nelu Z
  27. 7 puncte
    prieteni vă spun și eu din Letca Nouă! Drum bun și concediu plăcut @Fejer Antal ! Aveți grijă ! Palinca se bea cu măsură și masura e sticla aia de 0,5 L !
  28. 7 puncte
    O zi de vineri excelenta, oriunde va aflati!
  29. 7 puncte
    De la Camping Perla Amara.Azi pornim spre mare.
  30. 7 puncte
    Buna dimineata O zi de vineri usoara si un inceput de wekend excelenta va doresc tuturor. Eu nu am program scurt, insa dupa program incep si eu concediul mult asteptat.
  31. 7 puncte
  32. 6 puncte
    In urma cu 3 ani, un coleg rulotist din Brasov a venit cu aceasta alternativa la clasica bicicleta aferenta autorulotelor. Intrucat sotia mea avusese o interventie chirurgicala la genunchi, am optat pentru aceasta alternativa in cazul ei, eu, ramanand la clasica bicicleta. Dupa 3 ani de exploatare a trotinetei, pot sa trag concluzia ca aceasta are avantaje notabile fata de bicicleta. 1. Mult mai compacta decat orice bicicleta - 970 x 330 x 145 mm -- pliata 2. Elimina achizitionarea suportului de bicicleta. 3. Aduce economii in anumite situatii la traversarile cu bac-ul (nu altereaza dimensiunea in lungime a autorulotei). 4. Nu necesita efort in deplasare, autonomie foarte mare cca. 25-40 km functie de greutatea utilizatorului. Eu, cu 110 kg, ajung cu autonomia la 25-26 km. 5. Greutate redusa, mai mica decat bicicletele clasice. 6. Pliata, poate fi usor de transportat in magazine, metrou, etc. 7. Viteza de deplasare maxima - 35 km/h. Cert este ca am avut-o cu mine in ultimele vacante cu campervan-ul si m-a convins ca este cea mai potrivita varianta de deplasare in zonele urbane sau chiar extraurbane din jurul autorulotei. Eram in zona lacurilor din St.Gilgen (Austria) si nu-mi iese din minte cat de relaxata mergea sotia pe trotineta... si cat de mobilizat eram eu cu alti doi prieteni la urcarea unor rampe din zona respectiva. La chizitie, am optat pentru una dintre cele mai bune trotinete electrice din lume - E-Twow - inventia unui inginer roman din Craiova: In situatia in care vi se pare ok acest topic, atunci, putem deschide cutia Pandorei, sa intram in mai multe detalii legate de acest mijloc de deplasare aferent autorulotelor.
  33. 6 puncte
    Suntem un START UP si oferim servicii de igenizare, sterilizare cu ozon. Ozonul este o moleculă formată din 3 atomi de oxigen, O3. Este cel mai robust oxidant cunoscut până în prezent, aspect dovedit stiinţific. Noi va putem ajuta sa eliminati complet: * bacteriile, virusii, ciupercile si mucegaiurile, acestea fiind structural distruse de ozon Ozonul distruge mirosurile de: statut, mancare gatita, carne stricata, transpiratie, fum de tigara, animale, fum si ars, bacteriile si mirosurile provocate de instalatiile de climatizare, etc. Sterilizam rulote, masini, igenizam bazinele de apa (inclusiv sistemul de alimentare de apa). Folosim cele mai performante generatoare de ozon, generatoarele OzonFix (www.ozonfix.ro) ATENTIE!!! Deoarece mirosurile sunt eliminate complet, inclusiv cele de mucegai, NU vom steriliza rulote pe care le suspectam ca au probleme si sunt de vanzare. Serviciul este disponibil pentru Bucuresti, Pitesti, Curtea de Arges si pe o raza de 30 km fata de acestea. Pentru informatii suplimentare si programari: 0787.46.41.44
  34. 6 puncte
    @Gabriel Schuster La acest pret (250 euro) un incalzitor de 5 Kw, nou, reprezinta... big deal. In aceasta situatie, cred ca amatorii de conversii ar fi bine sa mearga pe o varianta mai puternica (4 - 5 Kw). Air Top 2000 STC pe care l-am recomandat anterior (pe considerente de pret mai mic), este la limita, necesitand o foarte buna izolatie a caroseriei. Nu-i rau sa ai totusi o rezerva de putere de incalzire, sa n-ajungi ca in zilele foarte reci sa tremuri... precum cateaua la vaccinat. As mai reveni cu cateva precizari legate de incalzitorul de apa diesel Thermo Top Evo prezentat in postarea mea anterioara la pct. 3. Acest tip de incazitor vine cu lucruri extrem de benefice atat pentru motorul masinii, cat si pentru confortul pasagerilor pe timp de iarna. Dupa cum stim, motoarele diesel, iarna, ajung la regimul optim de functionare intr-un timp destul de indelungat in functie de cilindreea acestuia. Pana la intrarea motorului in regimul optim de functionare (temperatura lichidului de racire 80 grade) acesta genereaza un consum foarte mare de carburant. Incalzitorul Thermo Top Evo elimina acest neajuns, creste fiabilitatea motorului... si nu numai. Pornit cu 20 de minute inainte de plecarea la drum in sezonul rece, acesta incalzeste motorul prin intermediul lichidului de racire in circuitul caruia se afla. Pe aceasta perioada de functionare, la maxim (4 kw), incalzitorul consuma cca. 0,17 litri de motorina. In momentul pornirii motorului, acesta porneste rapid, exact ca in sezonul cald indiferent de cate grade cu minus sunt afara. Din primul moment pasagerii vor beneficia de o temperatura decenta in interiorul masinii, parbriz dezghetat, sistemul de incalzire livrand din prima aer cald. Creste fiabilitatea motorului datorita faptului ca acesta va fi cald la pornire (ulei cald si subtiat in blocul motor). Modelul Thermo Top Evo se preteaza mai mult masinilor echipate cu moatoare diesel, motoare subturate fata de benzinare, la care timpul de intrare in regimul normal de functionare este mai indelungat.
  35. 6 puncte
    Salutare tuturor. Vreau sa va prezint noua achizitie, de care suntem extrem de incantati. Hobby 495 Excellent, an 2010. Ce sa zic... a fost dragoste la prima vedere. Batrana doamna, (Hobby 400, 1997) ramane in familie, deoarece cumnatul meu s-a virusat si el. Nu mai poate fara rulota. Toate cele bune tuturor!!
  36. 6 puncte
    Modificare soba Carver, prin adaptare robinet Truma. Carver are fusta inferioara, unde intra arzatorul, mai lunga decat Truma. Este necesar sa fie scurtata la dimensiunea corecta, iar tabla suport modificata pentru montajul noului arzator. Un pic de bricolaj si soba functioneaza perfect. A fost un pic de munca si pentru a obtine o tija de comanda a robinetului, utilizand cele doua tije avute la dispozitie. Regret ca n-am facut mai multe fotografii, nu mi-a stat capul la asta ci la rezolvarea problemei. In foto se vede cam cat a fost necesar sa tai din "fusta" originala Carver
  37. 6 puncte
    rulotisti si sa aveti parte de o zi de vineri excelenta, oriunde va aflati!
  38. 6 puncte
    prieteni, zi scurtă la serviciu muncitorilor și weekend minunat tuturor!
  39. 6 puncte
    Buna dimineata O zi de vineri usoara si un inceput de weekend excelent va doresc tuturor oriunde va aflati
  40. 6 puncte
    rulotisti si sa aveti o zi de marti excelenta, oriunde va aflati!
  41. 6 puncte
    Azi am facut instalatia de apa, mai putin montarea pompei si a vasului de expansiune. Este simplu , furtun dedicat, coliere si fitinguri de alama. Deoarece voi folosi si un instant pe gaz in afara de boilerul electric, am pus supape de sens la ambele surse de apa calda. Nu era neaparat nevoie, dar le aveam cumparate si le-am montat. Am alimentat electric si frigiderul cu cablu de 2,5 mmp de 2 metri lungime. Datorita compresorului Danfoss BD 35F la 12 V, se recomanda folosirea cablului cu sectiune mai mare, electronica fiind sensibila la tensiunea de intrare. Am montat si un ventilator comandat de automatizarea frigiderului, pentru racirea compresorului. In zona frigiderului am montat doua grile de ventilatie, sus si jos, pentru a asigura ventilatia naturala.Am montat si la dulapul de bucatarie doua grile de ventilatie, in acelasi scop. Nu am facut inca fotografii, dar le postez cu prima ocazie. Mai este putin, foarte putin...
  42. 6 puncte
    Buna dimineata, Incepem experimentele cu bebe la rulota. Deocamdata in fata casei, insa in cateva saptamani speram sa ne desprindem un pic mai departe de casa. Pentru moment Nicolas doarme foarte bine seara in pat si somnul de dimineata pare sa ii priasca maxim in rulota. Pe masura ce avansam cu descoperitul va vom tine la curent.
  43. 6 puncte
    Am dat gaura si pentru scurgerea de la chiuveta de bucatarie. Am folosit o carota de 38 mm cu care am dat gaura pana la tabla si apoi am folosit un burghiu in trepte, dand o gaura de 33 mm in tabla. A mers perfect, recomand un astfel de burghiu in trusa de scule.
  44. 6 puncte
    va spun de la Aprilia Parc Weekend placut si... Distractie maxima!
  45. 6 puncte
    prieteni ! Vine, vine weekendul !
  46. 6 puncte
    ....... si daca de la Vadu @Daniel P a plecat pe Dunare spre varsare, noi am mers spre izvoare.... ... sa auzim numai de bine!
  47. 6 puncte
    ANDU ! Iti recomand sa ceri ajutorul unui coleg de forum din orasul in care ai gasit o rulota. Colegul se duce o vede si iti spune daca merita sa bati drumul. Cu drag in Craiova te ajut ! ps: vezi ca pe forum este un topic deschis de mine cu o comparatie rulote Anglia vs continentale suna-ma sa iti sugerez ceva(0722 299447) Succes !
  48. 6 puncte
  49. 6 puncte
    Sa aveti o zi de joi excelenta, oriunde va aflati!
  50. 6 puncte
    Pentru cei din Bucuresti si imprejurimi ofer servicii complete de inlocuire a frigiderului pe absorbtie cu unul nou pe compresor la 12V. In functie de dimensiunile de pe (auto)rulota dv. alegem frigiderul. Pret informativ: cca 2000 RON, include demontarea frigiderului vechi, instalarea celui nou si modificarea mobilierului. Relatii la telefon 0722120120