Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 08.11.2021 în toate secţiunile

  1. 8 puncte
  2. 8 puncte
    Bună dimineața! Din Camping Dorna Eco.
  3. 7 puncte
    LA MULTI ANI , ROMANIA ! Românie, ţara mea Românie, ţara mea Astăzi, este ziua ta La mulţi ani, să fii frumoasă Îmi pun sufletul pe masă La mulţi ani, cu sănătate Ţi le zic, cu drag, pe toate Eu n-am flori, tu n-ai bomboane Ai oameni prin tomberoane Ce ai fost şi ce-ai ajuns Că dau veselia-n plâns Nu zic vorbe într-o doară Nu e românaş în ţară Să nu aibă un văr, un frate La muncă, … în străinătate Facem alte ţări frumoase Construim la alţii case Cât le îngrijim bătrânii Aici, ne mănâncă câinii Românii îşi lasă copiii acasă Să pună o pâine pe masă Şi-i văd o lună pe vară Atunci când se întorc în ţară Drumul ăsta nu-i uşor Te usuci încet, de dor Anglia, Italia, Cei mai mulţi în Spania Ne-a bătut Albania (vai de noi!) Că nici fotbal nu mai ştim Peste minge noi sărim De ea zici că aproape fugim. Vai de tine, vai de noi Asta e, ăştia suntem Noi, la supărare, bem Europa ne cam ţine la perete ( Ne-a luat-o Bulgaria inainte !) Avem servicii mult prea secrete Deşi nu-s autostrăzi La permise-s cozi de cozi Mulţi se chinuie de foame Avem mai puţine mame De pădure, ce să spun ? Că pădurea zici că-i drum Şcoala e pe arătură Se face pe scurtătură. Gimnastică nu mai avem Aia e, atât putem. Nu mai face nimeni bârna Nu mai strigă nimeni sârma. Sănătatea nu-ţi mai spun Moare pacientu-n drum Doctorii, precum se ştie, Sunt plecaţi în pribegie Cei ce fură milioane Au costume şi sutane De-ai trecut prin puşcărie Nu-i ruşine, … e mândrie Vai de tine, vai de noi Asta e, ăştia suntem Noi, la supărare, bem Românie, ţara mea, astăzi este ziua ta Şi în loc de o urare Din pieptuţul meu de dac Am să strig în gura mare : Iartă-mă că nu mai fac Nu-i mai las să te mai fure Nu-i mai las să te înjure Nu-i mai las să-şi bată joc Şi de-o fi, ţi-i trec prin foc Sper că în a mea viaţă Să te văd din nou în faţă În faţă pe harta lumii, la-mpărţeală cu jupânii Asta e, ăştia suntem Noi, la bucurie, bem Şi-ţi mai spun, nu mă feresc : ROMANIA , te iubesc ! P.S. Mihai_Arad --> Publicat 1 Decembrie, 2018
  4. 7 puncte
    Salutare. Incerc sa dau mai multe detalii, dar poate ar fi mai eficient sa raspund la ceva intrebari/nelamuriri Am cateva concluzii. Foarte pe scurt, ceva date tehnice (placut, nu? ) - 3008 are 200 CP, din care 163 pe termic si restul pe electric. Tractiune integrala asistata (nominal, termic puntea-fata, electric puntea-spate, insa este situational, pentru ca in modul Auto computerul selecteaza cea mai buna varianta in functie de drum, aderenta etc; modul Sport pune accentul pe termic/fata, cu repartizare de cuplu pe punti nu prin diferential, ci prin computer; modul 4WD inseamna ca trage de toate colturile permanent; modul ZEV, doar spate, pana la max 40 km/h ), cutie robotizata 6R, adica o struto-camila de care sunt insa foarte multumit, odata ce te-ai obisnuit cu ea (o spune unul care a condus ceva masini in 20 si ceva de ani de presa auto). Chestiuni strict legate de experienta cu masina mea (luata special pentru rulota, pentru ca era cea mai buna optiune dupa MMA-uri - masina 1740 si Hobby 1600 - si din considerente de putere, cuplu, integrala, impozit, spatiu, parcari gratuite etc): Pana acum, in regim de vehicul-tragator, masina a facut fata super-OK, si in curte (iarba inalta+denivelari/santuri/aratura la o iesire cu ansamblul prin gardul/curtea vecinului, nu intrebati mai mult), si pe macadam, si pe ceva drum prost cu nisip, si cu ceva namol pe drumul din porumbi de la Corbu, dupa ploaie (prietenii stiu de ce). In oras, fara probleme, faptul ca plec de pe loc in modul electric (deci spatele trage) este ok pentru ca am tot cuplul de la zero rpm, iar cutia/computerul compenseaza automat cele 1,6 tone din spate, in plus. Pe autostrada, cum nu am sarit pana acum cu ansamblul de 115 km/h (si asta din cauza unui tampit caruia ii doresc tot binele din lume, si sanatate) totul este in regula, nu prea se simte ca am melcul in spate, pastrand proportiile, desigur, nu cred ca ar vrea cineva depasiri din scurt cu ansamblu de 11,5 metri lungime si 2,5 metri pe lat. Consumul: masina singura, 90-100 km/h, 4,5 - 6 litri la suta (in functie de clima on/off, vant, deal/vale). Cu Hobby in spate, 10 - 14 litri in acelasi regim de viteza si in functie de aceleasi elemente de mai inainte. Punctual pe topic (s-a ajuns mult alaturea cu drumul pe el, tinand cont de intrebarea originala, parerea mea): si hibridul este o masina normala, mai exact faptul ca e hibrid nu inseamna neaparat schimbari fundamentale pe ce si cum poti tracta. Presupunem, in toate cazurile, ca nu participi cu ansamblul nici in VTM, nici in Trial si nici nu faci parte din Salvamont :)) Unde sunt chestiuni importante: - ce tip de hibrid e (mild e de fapt un fel de `hai sa salvam planeta, iti dau o baterie de lanterna in plus, iti iau cu 20% pret mai mare pe masina, dar e tot o termica`). Pentru majoritatea masinilor mild-H, mergi exact 2% din timp pe electric - aici, cine are o experienta mai indelungata cu asa ceva poate informa/confirma/infirma. - ce cutie ai - nu pot sublinia suficient cat de importanta e transmisia - ce tractiune ai - la fel ca mai sus - la Touareg 4M ai diferential struto-camila, e un sistem multidisc care nu e nici Torsen, nici Haldex, o alta `creatie` germana; la Ford/Puma ai un LSD, la 3008 nici nu am, ca nu mai aveau francezii :)) - ce motor ai pe termic - benzina, `dizal`, capacitatea acestuia de a inghiti si arde fosile. CUPLUL si, la cei carora le pasa, rotatiile la care acesta se atinge. Tot pe topic: @Vlad Iliescu Sarcina maxima de remorcare nu e stabilita de tipul de motorizare, ci de acronime precum MMA, CP, Nm, CP/Kg, RPM si verisori de-ai lor Faptul ca masina e hibrid sau nu nu inseamna neaparat ca trage o greutate de te apuca rasul. Mercedes are in lucru un motor de 1 litru cu patru turbine care va scoate (teoretic) peste 420 CP. Nissan are deja ZEOD, caruia ii baga in san motorul DIGT R de 1,5 litri cu trei cilindri, care scoate 400 CP. Si exemple mai sunt... Sper sa nu te superi de opinie. Nu stiu daca am raspuns la posibile intrebari, probabil ca nu, dar imi place sa scriu Daca mai sunt info necesare, nu ezitati sa puneti intrebari, mie un om care mi-a pus la cale viitorul de gazetar mi-a spus: `Nu exista intrebare tampita, ci doar tampiti care nu vor sa raspunda` Scuze de postarea cat o zi de post, O zi frumoasa tuturor!
  5. 6 puncte
    Bună dimineața! Ieri pe la ora 10:30 o rază de soare a pătruns norii și pe rulotă strălucea. În câteva secunde am atașat rulota după mașină și am pornit spre @Bik Camp unde între timp sa făcut multe-multe finisări și îmbunătățiri, însă toate acestea o să fie prezentate de către proprietari! Deocamdată campingul este închis! Felicitări @Bik Camp pentru ce ați realizat! O duminică relaxantă să aveți și nu uitați să pregătiți ghetele!
  6. 6 puncte
    Salutari de la locul nostru de suflet, Subcetate HR.
  7. 6 puncte
    oameni buni! Brumă și - 1°C la Letca Nouă, dar a ieșit soarele și se anunță o zi frumoasă... S-aveți un weekend minunat sau minivacanță frumoasă de 1 Decembrie! Drumuri bune și vreme excelentă vă doresc tuturor!
  8. 5 puncte
    oameni buni și un weekend minunat vă doresc!
  9. 5 puncte
    Bună dimineața! O zi de vineri ușoară să aveți și un început de weekend excelent!
  10. 5 puncte
    Aaaaaaaaaaaa, pai daca ai panou fotovoltaic, ai si PWM sau MPPT. Legi consumatorii obisnuiti la iesirea pentru consumatori din PWM, iar in paralele cu panourile, printr-un comutator, legi un transformator mai mare de 14V. Repet, cauta pe forum si ai sa gasesti aceeasi discutie, detaliata, cu scheme, poze, linkuri si tot ce-ti este necesar, cu un alt coleg care a implementat solutia asta (nu cred ca are rost sa o repetam de fiecare data). Redresor eu am achizitionat asta, dar din cate am inteles de la colegi si cel de la LIDL este bun. Mare atentie cu deconectarea PWMului de la baterie!!! Intai deconectezi panourile solare si dupa aceea bateria, iar la conectare intai bateria si dupa aceea panourile Altfel, daca ramane fara curent. PWMul poate porni la 24V si strici bateria. Puterea transformatorului o calculeaza fiecare in functie de cat consum are. Nu in ultimul rand, MARE, MARE atentie la ceea ce faci acolo!!! Faptul ca nu ai scurt in circuite nu inseamna ca esti si in siguranta. Sectiunile prea mici ale cablurilor si contactele imperfecte sunt principala cauza a incendiilor. Daca nu esti sigur pe ceea ce faci, roaga pe cineva sa te ajute sau sa te supervizeze.
  11. 5 puncte
    Bună dimineața! O duminică relaxantă și binecuvântată să aveți!
  12. 5 puncte
    Bună dimineața! O zi de sâmbătă perfectă să aveți! Și distracție plăcută colegilor care sunt ieșite cu rulotele!
  13. 5 puncte
    Salutare tuturor ❗🖖 Noi din 26 seara ne vom înmuia oasele la Livada de Bihor. Poate se mai hotărăște cineva să vină, pentru că apa e minunată (iese la 84° din pământ iar în bazin are 40°) iar prețul de campare este de 30 lei/persoană, bani în care sunt incluse toate facilitățile, bineînțeles și accesul la bazine. Ca să vă fac poftă, postez câteva fotografii de la vizita din august.
  14. 5 puncte
    Cel mai mult îmi place ideea cu bucătăria exterioară. Există și o prezentare:
  15. 5 puncte
    Buna ziua, @Cristian Iovitu, eu nu vreau sa ma contrazic de dragul discutiei, mai ales ca observ ca sunteti un om cu experienta si pregatire tehnica. Tocmai de aceea ma mir ca ati ales sa trageti o rulota de 1600 kg cu o masina de 1740 kg. Bineinteles ca este posibil acest lucru, cel mai bun exemplu este cazul dvs, care sunteti multumit de situatie, ba chiar considerati ca e o configuratie multumitoare. Dar, daca introduceti configuratia dvs pe towcar.info, veti observa ca lucrurile nu sunt in regula. Daca aveti generatia 2009 - 2016 (pe aceea stiu ca s-a pus motorizarea 163 + 37), e posibil sa aveti limita de remorcare la 1500 kg. Chiar daca nu este asa, alegerea dvs nu mi se pare de dat drept exemplu. Ca sa nu se zica ca ma laud eu cu ce am, poate va descrie colegul @Gabriel I ce inseamna sa tractezi cu masina potrivita. In privinta viitorului, atat pentru partea de rulote, cat si pentru autorulote, situatia mi se pare sumbra. Fetitele de la Bruxelles considera ca propriile lor preocupari si preferinte pot fi generalizate, inchipuind-si ca electrificarea se poate aplica oriunde si oricui. Realitatea ii va trezi curand.
  16. 4 puncte
    Buna dimineața.La Cernavodă 4gr.ploaie.Va doresc un weekend cât mai plăcut în ciuda vremii.O poză din weekendul trecut de la Gura Diham, buticurile cam închise.
  17. 4 puncte
  18. 4 puncte
  19. 4 puncte
    Bună dimineața! ,,LA MULȚI ANI ROMÂNIA"
  20. 4 puncte
    Bună dimineața.La multi ani tuturor Românilor.
  21. 4 puncte
    Ideal ar fi sa alimentezi circuitul de 12v din transformator atunci cand esti conectat la 230v si din baterie DOAR cand nu ai tensiune la 230v. Pentru asta poti folosi un comutator manual sau o automatizare (cu releu sau folosesti un pwm pt panou solar sau orice altceva iti trece prin minte). Eu stiu ca aveam niste relee la montajul original al rulotei, care asta faceau, insa am regandit tot asa cum am avut eu nevoie. Concret, iti trebuie o sursa (iti poti alege de aici sau orice altceva asemanator), dar si un incarcator specializat pentru baterie, incarcator care sa stie sa se opreasca atunci cand bateria este incarcata. O solutie asemanatoare, cu un pwm pentru panouri solare si un alimentator de 24V a folosit un coleg de pe forum, cauta si ai sa gasesti schemele.
  22. 4 puncte
    Bună dimineața! O zi de marți excelentă să aveți! La Mulți Ani colegilor care poartă numele Andreea, Andrei!
  23. 4 puncte
    Bună dimineața.La multi ani tuturor celor care poarta numele de Andreea si Andrei, sănătate și fericire alaturi de cei dragi.
  24. 4 puncte
    Bună dimineața.La Cernavodă +6gr.soare, atmosfera de weekend te îmbie la o plimbare.
  25. 4 puncte
    Bună dimineața! La Sfântu Gheorghe termometrul iarăși -7 grade Celsius indică! Însă vestea bună este că e vineri! Pentru mulți dintre noi începe weekend-ul! Pentru mine începe puțin mai târziu, și mâine mergem la servici. Vă doresc tuturor un început de weekend excelent!
  26. 4 puncte
    @Alin Ifrim la Hanul Lupilor sunt sunt campați mai mulți din București. Sunt băieți tare faini, de nota 10! Eu m-am înțeles tare bine cu ei. Din câte știu, majoritatea dintre ei sunt veniți acolo din primăvară, din camping de la Gigi... Poate ai văzut povestea lor pe internet (Facebook)... Cel care a venit primul acolo, a descoperit locația, a vorbit cu proprietarul, i-a adus și pe ceilalți, este Gabi. În vară, Gabi era parcat undeva cam pe la mijlocul terenului, ușor spre vale, pe dreapta, cum intri la locație. I-am mai cunoscut și pe Adi, Petrică, Ion. Aceștia sunt doar o parte dintre ei. Nu le știu numele de familie. Sunt/ erau o trupă de vreo zece rulote/ rulotiști. Mie mi-a plăcut tare mult ideea aceasta (o practic și eu - unde se poate): ai parcată rulota undeva, iar la sfârșit de săptămână mergi doar cu mașina la locație. Atașez și eu două poze:
  27. 4 puncte
    Cum probabil nu va exista o replica oficiala la "ingrijorarile" exprimate mai sus vin si eu cu ceva analiza in aceeasi directie. Cred ca din start s-a gresit strategia de business practic identificarea psihologiei publicului tinta dar si analiza pietei mai ales in contextul ultimilor 2 ani. Eu constat ca Romania este tara extremelor atunci cand e vorba de domeniul auto in general incluzand si caravaningul aici. De la dealer deci noi se cumpara produsele cele mai ieftine sau cele mai scumpe. Pozitia de mijloc este cea mai slaba in vanzari cu totul opus fata de tarile cu piata libera si concurentiala de zeci de ani. Cand a cumparat Renault uzinele Dacia a analizat extrem de profund piata locala si a decis sa produca Logan nu Laguna. In plus zic ca este extrem de greu sa produci la pret competitiv folosind materiale si echipamente similare cu cele puse de producatorii de masa pt ca ai un cost de achizitie mult mai mare. Solutia ar fi fost utilizarea produselor locale ieftine si demonstrarea in timp a calitatii similare. Si aici trebuiau sa urmeze exemplul industriei chineze care acum 15-20 ani cand a exportat primele produse auto pe pietele din Europa foloseau doar motorul de brand insa restul componenetelor erau locale dar si pretul era la Jumatate fata de marcile concurente (ex. Ssang Yong, Great Wall). Acum insa pretul chinezariilor este la 75-80% din pretul concuretilor directi. Au cazut in capcana producatorilor se bere artizanala care se plang de vanzari slabe sunt nivelul asteptat. Pai una artizanala este 7-8 lei iar Ursus 3 lei. Daca nu se repozitioneaza vor vinde in Romania doar absolut accidental si nu vor putea deveni un brand. Le trebuie un investitor mare cu conexiuni in lumea producatorilor de componente pt caravane ca sa aiba acces la tehnologie ieftina. Poate se orienteaza spre piata occidentala unde bugetele sunt altele insa acolo trebuie sa investeasca enorm in marketing si ma refer la sute de mii de euro. In concluzie le urez bafta si le recomand asocierea un cine renumit din piata pt a avea o sansa.
  28. 4 puncte
    Buna dimineața.A fost un weekend frumos cu soare la Puturoasa HârșovaUnii mai norocoși au prins și ...Va doresc o săptămână buna.
  29. 4 puncte
    Am instalat filtrul, mulțumesc @Achim
  30. 4 puncte
    Salut. Pai sunt doua lucruri diferite aici. 1. Influenta este data de tranferul termic diferit intre fier si materialul compozit. Dar in experienta reala nu cred ca se comporta simtitor diferit. Gheata face si aia de fibra. 2. Cand ai pus butelia cu fibra a functionat pentru ca era plina. Fiind plina avea mai multa presiune deci posibilitate mai buna de vaporizare. Adica indiferent ca puneai o butelie de fibra, de aluminiu, de fier daca era plina ar fi mers.
  31. 3 puncte
    Bună dimineața! La Sfântu Gheorghe ploaia sa transformat în ninsoare. Totul este acoperit cu un strat frumos! O zi de miercuri frumoasă să aveți!
  32. 3 puncte
    Bună dimineața! O săptămână excelentă să aveți!
  33. 3 puncte
    O zi excelenta va doresc!
  34. 3 puncte
  35. 3 puncte
    Intre timp i-am mai dat o mana de vopsea pe exterior.
  36. 3 puncte
    Multumesc. Rulota am cumparat-o din zona Brasovului, in vara. Nu arata foarte bine si avea probleme cu actele, dar s-a meritat pentru banii care i-am dat. A trecut printr-un proces de reconditionare , la exterior, pentru ca a trebuit sa trec pe la RAR, inainte de inmatriculare. Acum are actele ok si am trecut la reconditionarea interiorul. Interiorul e ,,spartan,, , are un dulap de bucatarie o chiuveta, canapele , masa care se transforma in pat, un dulapior si cam atat. Intentionez, sa montez, in prima faza o soba truma ramanand ca pe viitor sa mai fac niste modificari.
  37. 3 puncte
    Weekend minunat va doresc!
  38. 3 puncte
  39. 3 puncte
    Buna dimineața.In drum spre Gura Diham, cine își mai amintește de Bradul de vizavi de gunoi unde veneau Urșii.
  40. 3 puncte
    Duminica placuta in continuare si o saptamana asemenea.
  41. 3 puncte
    @Fejer Antal asa vine usor-usor si zapada pt schi.... de maine avem sejur prelungit si incepem acomodarea la Harman, intai cu targul de Craciun din Brasov, apoi cu Postavarul ca sa simtim un pic de zapada artificiala;
  42. 3 puncte
    Bună dimineața! La Sfântu Gheorghe cer senin și -7 grade Celsius O zi de joi frumoasă să aveți!
  43. 3 puncte
  44. 3 puncte
    Bună dimineața! O zi de miercuri frumoasă vă doresc tuturor ori unde v-ați afla!
  45. 3 puncte
    𝗔𝗺 𝘀𝗲𝗺𝗻𝗮𝘁 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁𝘂𝗹 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘀𝗶 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗶𝗮 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟰 (𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 - 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀) 𝗮 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 – 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶 Ofertantul desemnat câștigător este PORR CONSTRUCT, iar contractul a putut fi semnat după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor – CNSC a respins contestația formulată de către un ofertant cu privire la Raportul procedurii de atribuire. Traseul autostrăzii Sibiu-Pitești pe Secțiunea 4, Tigveni – Curtea de Argeș, are o lungime de circa 10 km și este format din 2 tronsoane. În total, pe Secțiunea 4 vor fi 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cea mai dificilă lucrare va fi tunelul de la Momaia, cu o lungime de 1,3 km. Valoarea contractului este de 1,6 miliarde de lei fără TVA, iar durata este de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor. 📌 Autostrada Sibiu - Pitești va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European. Constructorul e foarte ok. Termenul e insa mare . Sa ne vedem pe ea prin 2027
  46. 3 puncte
  47. 3 puncte
    Sunt la prima mea rulotă, un Knaus Azur 440 achizitionată în urma cu o săptamană. Este un vis mai vechi de-al meu, urmează să iau si masina pentru tractare în următoarele 2-3 luni. Pana atunci încerc să cunosc rulota si să-i vad toate functionalitatile - sunt cateva lucruri care ori nu functionează cum trebuie ori nu stiu eu cum să le folosesc. Dar despre asta în topicurile dedicate. Vă multumesc pentru accept si sper să învăt de la cei mai buni!
  48. 3 puncte
    Buna seara. Wekeend placut si spor la cumparaturi!
  49. 3 puncte
    Salutare si felicitari pentru initiativa ! O sa-mi exprim si eu cateva ganduri legate de acest proiect. 1. 35-40000 euro pentru ce ti-ai propus sunt bani putini. 2. Te-ai gandit ce potential turistic are zona respectiva ? Cred ca aceasta analiza ar trebui sa o faci in primul rand. Sau altfel spus, ce ar face turistul timp de 3-4 zile daca ar campa la tine ? Daca singurul argument e apropierea fata de Sibiu, nu e suficient. Oricum ar fi, 20 de km nu e o distanta care poate fi parcursa lejer cu bicicleta. Asta in prima zi. Dar in ziua a 2-a ? A 3-a zi ? Daca nu sunt obiective turistice, macar o poveste are zona ? O icoana care plange, un "stejarul din Borzesti", o balta cu crapi aurii ? Tu trebuie sa-ti raspunzi. Daca nu poti "lega" turistul de zona respectiva nici nu-l vei putea fideliza. Ori fara fidelizarea clientului, restul "e pustiu" Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeste... E valabil in toata lumea in turism. Nu compara o zona de munte cu marea... Marea, prin simpla ei localizare, e asociata cu vacanta, cu soarele, cu iubirile tineretii... produce nostalgie, amintiri si de aceea e preferata de turisti. Marea e una si are povestea ei pentru fiecare dintre noi. 3. Dupa ce iti vei raspunde la pct.2 vei gasi raspuns si la intebarea legata de preturi. Da, raspunsul e legat si de conditiile oferite, dar turistul vine, in primul rand, pentru ceea ce ofera zona in sine. Cel mai ultraluxos camping si, in plus, si cel mai ieftin, daca va fi amplasat in mijlocul Baraganului tot se va inchide in 2 ani din lipsa de turisti. Linistea si relaxarea sunt ok pt 1-2 zile, dar apoi intervine dusmanul cel mai agresiv: plictiseala. Trebuie sa te gandesti si la asta. 4. Daca citesti acest forum pare ca rulotismul este dezvoltat in Romania. Daca iesi in afara forumului vei vedea ca nu e asa. Si in vestul Europei rulotismul este un turism de nișă, dar la noi ce sa mai zic . Uita-te pe Facebook si vei vedea ca marea majoritate a celor care isi doresc o rulota vor una in jur de 2500 euro care sa fie "fara mirosuri si infiltratii"... si eventual sa fi fost parcata in ultimii 20 de ani intr-o sufragerie... poate or exista, dar acest tip de turist nu va plati mai mult de 50 de lei/noapte si va solicita si conditii de lux pt animalul de companie... Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar "si cu slanina in pod si cu sufletul in rai..." Multi din acesti turisti privesc rulotismul ca pe un mijloc de a plati mai putin decat la o pensiune/hotel si mai putin ca o alta modalitate de a face turism. 5. Personal, mi s-ar parea o greseala sa stabilesti tarife diferentiate pentru cei care isi doresc sa se cazeze intr-un camping de 5 stele, dar sa plateasca doar parcela si locul de deversare al toaletei pt ca, vezi Doamne, ei au wc si dus in rulota... Dar aleea pe care circuli ? Dar iluminatul public ? Dar gardul viu pentru intimitate ? SI toate celelalte cerinte extra care dau stelele campingului ? Pentru ele ar trebui sa plateasca proprietarul, nu-i asa, ca doar campingul e un motiv de mandrie pentru el si familia lui 6. Pe de alta parte, daca o privesti ca o investitie pentru viitor, pentru peste 20 de ani, cred ca poate fi fezabila. Si cand spun asta ma gandesc ca fenomenul offcamping nu va mai fi tolerat mult timp nici in Romania. Si asta pentru cam trebuie sa intelegem, ca nu exista suprafata de pamant care nu apartina cuiva: ca e proprietate privata a unui cetatean, ca e proprietate privata a localitatii sau a statului, ca e proprietate publica, fiecare metru de teren apartine cuiva. Faptul ca in prezent autoritatile locale nu-si valorifica dreptul de proprietate al terenului din jurul localitatii este pentru ca inca primesc bani de la bugetul de stat. Dar multe din terenurile pe care azi se campeaza off apartin acestor localitati sau unor cetateni care, mai devreme sau mai tarziu, se vor trezi... Urasc intrebarile de genul: De unde sa stiu dom'le, ca nu era ingradit ? Daca e a lui sa-si puna gard... Si uite asa ar trebui sa traim intr-o tara a gardurilor pentru ca unii cred ca daca nu e gard li se cuvine - va aduceti aminte de V.Cerbului ? horror... Cred ca am scris destul si s-ar putea sa-mi iau si ceva hate Succes !
  50. 3 puncte
    Avand rulota de putin peste un an, nu am suficienta experienta sa-mi dau cu parerea, insa sunt antreprenor de ceva mai multa vreme si acolo cred ca sunt indreptatit sa-mi spun punctul de vedere. Afirmatia de mai sus nu are ce cauta in gandirea unui manager, din ambitie nu vei reusi sa construiesti nimic trainic, iar pretul in niciun caz NU se stabileste din spusele potentialilor clienti. De aici inainte se pot bate campii in lung si-n lat, mult si bine. Pretul il stabilesti DOAR tu, in baza cheltuielilor curente pe care le ai (si ideal pentru tine ar fi sa ramana DOAR de tine stiute) si a amortizarilor, la care adaugi un profit (aici poti spune ca "din ambitie" nu-l adaugi ). In functie de cerere si oferta poti regla pretul acela. In alta ordine de idei, dupa cum ti-a spus si @NRLaurentiu, suntem diferiti, aste inseamna ca avem nevoi si preferinte diferite. Nu-ti face planul dupa clienti, fiecare are propia-i viziune si NICIODATA nu ai sa reusesti sa-i impaci pe toti. Cu propria-ti viziune, mergi mai departe, fa-ti socotelile, stabileste-ti pretul si abia dupa aceea intreaba cati dintre cei targetati te-ar vizita in conditiile date. Daca numarul lor va fi peste asteptari, pune-l in aplicare. Altfel, analizeaza unde ai gresit, corecteaza si intreaba iar, sau nu-l mai face deloc. Din ambitie n-ai sa ramai decat cu o gaura in buzunar, iar noi, cel mult, ne vom intreba cum de s-a inchis si campingul asta ca avea conditii, preturi bune si mereu avea clienti.