Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 23.08.2023 în toate secţiunile
-
7 puncteBună dimineața! O săptămână cu multe realizări vă doresc tuturor oriunde v-ați afla!
-
7 puncteCu puțin noroc și dorință multă am reușit să închidem sezonul cu o ieșire de o săptămână la această plajă. Imi părea rău dacă nu reuseam să o vizităm și anul acesta! Deoarece au fost anunțate ploi au mai plecat din autorulote /rulote dar oricum era loc pentru toată lumea. Gânduri bune
-
6 puncteUrcand pe Transrarau, un caine s-a repezit dintr-o curte si m-a latrat, dupa care, la scurt timp, a devenit tovarasul meu de urcus vreo 10km, adica vreo ora. Un timp a fost si ghidus, fugea in fata pana nu ma mai vedea dupa cate un viraj, ma astepta si cum apaream, fugea iar inainte. Sus, am coborat in viteza aproape 1km spre Campulung Moldovenesc si m-am oprit pt ca gps-ul de bicicleta imi dadea drum impracticabil undeva in fata. Am decis sa ma intorc si pana sa intorc a venit intr-un suflet si tovarasul langa mine. Chiar m-a impresionat, eram convins ca a renuntat. Am urcat inapoi impreuna, apoi am coborat pe unde am venit si cu regret a trebuit sa imi iau la revedere de la el, n-avea cum sa tina pasul cu 50-60 la ora atata distanta. Dragalas foc, mai ca l-as fi luat acasa, dar nu mai stiam nici curtea de unde iesise. Si din pacate n-am avut nimic de mancare pentru el. In poza ma oprisem la un moment dat pentru ca in fata, la vreo 200m era o turma de oi pe margine cu cainii aferenti, si a venit si el langa mine, probabil se simtea mai aparat. La momentul acela mi-a creat o problama suplimentara, ma temeam ca pe el l-ar fi simtit mai repede, si daca pe mine m-ar fi atacat sau nu, pe el sigur da. Am avut noroc ca vantul sufla dinspre turma, apoi s-au indepartat de sosea iar noi ne-am continuat tovarasia.
-
6 puncteAm găsit puțin timp liber si mă gândesc sa împărtășesc impresiile din Grecia, partea 2. Am pornit dimineața din Gold Beach, am prins o zi mai răcoroasă decât precedentele, așa ca ne-am bucurat foarte mult de peisajele spectaculoase de pe drum oferite de munți, tuneluri, viaducte si localitățile ce se vedeau aruncate, parca, pe munți. Am făcut chiar si concurs cu copiii sa ghicim lungimile următoarelor tuneluri. Drumul a fost foarte liber, am mers întins pana la ieșirea de pe Egnatia Odos, dar am avut parte de o surpriza. Nu mă așteptăm la o coborâre așa abrupta in apropiere de Ioanina către parcul național Amvrakikos, la un moment dat am oprit pe dreapta sa mă asigur ca totul este ok. Mirosea a ferodouri încinse, iar in rulota era totul OK cu excepția TV-ului care căzuse pe podea (a uitat soția sa asigure spațiul dedicat al acestuia, iar de atunci facem împreună ultima inspecție înainte de a porni ca sa ne asiguram ca nu mai exista asemenea scăpări), dar am aflat mai târziu ca era in regula, funcționa, nu s-a spart nimic. Am pornit din nou, iar înainte de parcul național am oprit la o taverna locală, noi eram singurii turistic, unde am găsit loc de parcare la umbra pentru ansamblul nostru. Continuam apoi si in 45 minute ne aflam deja traversând tunelul pe sub apa către Lefkada. In alte 30 minute ieșim din Nydri, iar după alte 10 minute părăsim șoseaua principală a insulei către Poros Beach. Un drum îngust unde cu greu reușeau sa treacă pe lângă noi mașinile de pe contrasens. Ajungem într-un sat unde lățimea benzii de trafic era suficientă încât sa acomodeze ansamblul nostru si, poate, pietoni pe margine insa a fost nevoie sa ne mai oprim astfel încât ceilalți sa poată da cu spatele ca sa putem trece. Ajungem într-un final pana la intrarea din camping, eram transpirați bine…deh, caldura, emoțiile, discuțiile din mașina ca sa descoperim un loc foarte cochet așezat oarecum in trepte, deoarece relieful mai cobora către plaja. La nivelul unde ne aflam se găseau recepția din camping, piscina si intrarea in micul hotel cu camere de închiriat. Las pașaportul, facem checkin, iar doamna Irene urmează sa ne conducă spre camping către, surpriza, era o coborâre extrem de abrupta. Ca un om prevăzător ce sunt am întrebat daca este singura cale de acces si ca răspuns primesc încurajarea “trust me, your caravan will fit, you don’t want to use the other road because you will get stuck”. Pornim, cobor ușor sceptic, dar am ajuns cu bine pana pe platoul de jos (la același nivel cu plaja) unde se afla campingul. Găsim un loc la umbra, cum îmi promisese ca va păstra (am sunat cu 2 zile înainte de a ajunge ca sa fim siguri ca sunt locuri), campam si fugim către plaja (se făcuse deja ora 17). 50 metri mai încolo vedem șezlonguri, umbrele si câteva restaurante, dar am rămas fără suflare la vederea apei turcoaz specifica acestei insule minunate. Urmatorea zi am petrecut-o in același loc, insa am hotărât sa închiriem un drăguț taxi de apa acționat de pedale de pe care copiii au făcut sărituri in apa dar am pedalat pe lângă bărcile ce se vad in pozele de mai sus către o plaja sălbatică unde ne-am bucurat de liniște si copiii au făcut sărituri in apa. Ziua următoare am ales ca destinație Kathisma, o plaja cu pietricele foarte mici care seamănă puțin cu plajele nisipoase ale continentului grecesc. Aceeași rețetă de drum: se merge o bucata buna pe drum normal după care intri prin satele vechi care, pe alocuri, au străzi foarte înguste puțin mai late de o banda, insa toate acestea contribuie la farmecul si maretia Lefkadei. Drumul de acces duce pana la marginea plajei unde sunt foarte multe parcări, libere dar si cu taxa care au un umbrar deasupra si ești sigur ca nu vin alte mașini care ar putea bloca, prețul pentru toată ziua era 10 euro. Sunt câteva restaurante insa mi-a atras atenția un beach bar mai posh, ce mă ducea cu gândul către cele din Mamaia, unde era o amenajare de excepție cu piscina unde oaspeții se puteau răcori. Plaja era înțesată de șezlonguri de diferite feluri unde am observat unele de top făcute din lemn, umbreluțe cu acoperiș din stuf si lockere pentru bunurile personale; apoi cele normale din plasa. Prețurile mi-au părut mari la prima vedere, cele din lemn costau 55 euro setul in primele doua rânduri, iar de la rândul 3 in spate erau 45. Cele din pânză costau 45 euro in primele doua rânduri, iar din rândul 3 costau 35. Gândul către Mamaia m-a dus si după organizarea de personal cu hostesele care se ocupau cu prezentarea tarifelor si apoi a ospătarilor ce serveau la șezlong, dar si după cum erau organizate, spre exemplu cele din rândul 2 pana in rândul 5 erau toate rezervate si era perceput un tarif mai mare, insa am găsit o umbreluță unde presupun ca angajații au omis instalarea plăcii cu rezervat si ne-am putut așeza (moment in care, după ce am plătit, angajații au început o cearta de toată frumusețea intre ei). In tarifele mai sus menționate ofereau apa rece pe tot parcursul zilei. La plecare am condus către fostă baza de radare NATO, abandonată de ani buni, iar acolo am avut parte de cele mai frumoase priveliști de pe insula. Va las informații daca am stârnit curiozități cu acest obiectiv. Am ramas impresionat sa mă pot plimba liber prin fostă baza si sa inspectez clădirile ce, deși erau degradate, puteau servi ușor altor scopuri. Ultima zi a șederii pe insula am dedicat-o plajei Porto Katsiki, ce am vizitat-o prin 2013, si am fost la fel de impresionat sa o vad... Drumul duce către niște parcări unde se percepe un tarif de 10 euro pentru toată ziua, după care se coboară undeva la 100-150 trepte pana se poate calcă pe plaja. Deși devreme, plaja începuse a se aglomera, noi am ales capătul opus fata de trepte fiindcă era încă umbra. Plaja este cu pietricele foarte fine si disconfortul chiar mic fata de alte plaje ale insulei. Îmi aminteam ca, in urma cu 10 ani, făcusem o croaziera si am experimentat accesul din spre mare si priveliștea din larg este superioară celei de la malul apei. Seara am ajuns înapoi in camping unde am început sa strângem fiindcă urma sa pornim devreme. Ora recomandata pentru plecări era la maxim 8:30, altminteri riscam sa nu putem ieși cu ansamblul nostru datorită mașinilor de turiști parcate pe marginea drumului îngust de la plaja. Am oprit înainte de ieșirea de pe insula pentru a servi un mic dejun si a face o recapitulare a experienței Lefkada. La plecare am decis ca sa conducem pana in Bulgaria, către același camping 7 Lakes pe care l-am vizitat si la dus. Am ajuns undeva in jur de ora 18, am găsit un loc mare, am făcut checkin si ne-am bucurat de temperatura mai răcoroasă. A doua zi am fost la piscina cu apa termala, unde copiii s-au bucurat teribil. Am ajuns la concluzia ca ei prefera piscinele in detrimentul plajelor. Campingul se afla in stațiunea Sapareva Banya, renumita pentru apele termale si bazele de tratament, dar si de faptul ca la 20 minute de condus este punctul de pornire al tele scaunului către cele 7 lacuri ale masivului Rila. După amiaza am hotărât sa mergem si noi către platou, zis si făcut, plecat cu toată trupa inclusiv câine si după 20 minute am ajuns sus, la 2134m de unde, după o plimbare ușoară de 15 minute, am zărit primul din cele 7 lacuri. Superbitatea locului nu poate fi surprinsă in fotografii, încurajez pe oricine sa se aventureze către aceste locuri deosebite. Din păcate nu am putut face o plimbare mai lunga deoarece ultima coborâre se făcea la ora 18:00, așa ca ne-am întors către camping. A doua zi dimineața am văzut ca aveam vecini de seama din Belgia, erau o familie cu 2 Land Rover Defender preparate pentru overlanding. După micul dejun am pornit către casa. In încheiere va pot spune ca recomand cu drag toate locațiile in care am fost. Totodata concluzionez ca pentru noi nu se pretează drumuri așa lungi deoarece copiii se plictisesc repede, iar pe viitor alternam locațiile cu piscina si locațiile cu plaja.
-
5 puncteSunt ok. Ușoare, am cântărit una plina și sigilata, 15,6 kg, o poți cara ușor într-o mână, poți vedea nivelul rămas. Eu folosesc cu propan, pentru sistemul de încălzire al cortului, ideal pentru ieșiri și când e mai frig.
-
5 puncteTraseul meu continua catre Orleans.. La 10:30 am ajuns in La Chapelle St. Mesmin. 25 locuri ptr. autorulote/ 11,20 Euro (220v + servicii incl). Asa ca, am avut timp suficient incat sa dau o fuga (cu Bus 2) in Orleans. Orasul foarte frumos, o adevarata carte ptr cei pasionati de istorie... ... Per curand.
-
5 puncte
-
5 puncteBună dimineața. Destul de târziu am reușit să pornim așa că prima oprire a fost la miezul nopții într-o parcare pe A3. O zi de vineri ușoară să aveți și un început de weekend așa cum doriți!
-
5 puncteCeea ce voi scrie, sunt doar păreri personale. Sunt posesor de rulotă Bailey: Bailey Champagne din 2003. Rulota este foarte luxoasă și în timp am cam pus-o la punct cu toate îmbunătățirile care mi-au plăcut. Recomand această firmă, iubesc această marcă. Dar vreau să te întreb ceva: de ce dorești să investești o sumă atât de mare într-o rulotă? Dacă nu îți place rulotismul? Dacă soției nu îi place? Ce te vei face, o vinzi după aceea? Mai întâi închiriază o rulotă sau cumpără-ți una mai ieftină la început, de probă. Caută pe forum cuvântul Bailey și vei putea citi multe informații despre aceste modele. Poți căuta și pe internet. Mult succes și ieșiri cu rulota, cât mai curând.
-
4 puncteSalutare din L’Aiguillon-la-Presqu’île. Am plecat la 30 km spre SW. O Altar plaja superba. Pustie, curata, luuuunga. Nisip fin Si apa numai buna de balaceala... ... cu bicicleta in spate Si semnalizata corespunzator.
-
4 puncteBuna dimineata O duminica frumoasa. Impreuna putem avea plaje frumoase (ca afara)... daca #RESPECTAM NATURA.
-
4 puncte
-
4 puncteDin cate stiu eu buteliile Gaspeco se gasesc in benzinariile Petrom si OMV, la linkul de mai jos gasesti reteua de distributie: https://www.gaspeco.ro/ro/lista-locatiilor-petrom-si-omv-unde-vei-gasi-buteliile-cu-propan.html
-
4 puncteEu am vazut ceva nou in statiile Petrom, butelii compozit cu propan Gaspeco si cred ca este o solutie foarte interesanta, eu voi trece pe aceasta varianta. Mentionez ca eu am utilizat doar butelii cu butan si de iarna trecuta am trecut pe varianta cu propan. https://www.gaspeco.ro/ro/produse-noi/butelii-compozit.html Numai bine!
-
4 puncte
-
4 puncteNoi nu am incarcat butelii la statii de GPL niciodata. Folosim butelii standard romanesti incarcate cu propan, fie iarna sau vara. Exista distribuitor de butelii, sun - vine si o aduce la poarta intr-o ora. Consider ca este simplu, sigur si la indemana oricui.
-
4 puncte
-
4 puncteSi eu sper acelasi lucru! Sa nu ramana doar cativa care scriu, dar sa avem zeci de mii de membri cu zero activitate. Odata, pe un alt forum, deveneai membru doar dupa ce aveai un anumit numar de postari. Eu as plusa si as zice moderate - adica sa eliminam forma fara fond. Scuze de off-topic.
-
4 puncteCampingul nu ne-a plăcut deloc însă ștrandul este super! Are multe piscine cu ape termale cu diferite grade, și apă dulce încălzită. Are topogane cu patru niveluri care are program între orele 12-18 și se plătește separat. In incinta ștrandului sunt câteva restaurante și au prețuri foarte bune chiar meniurile sunt mai ieftine că la noi in țară.
-
4 punctePână aproape de Sighisoara am condus in ploaie cu tunete și fulgere. Zic la soția că avem parte de un test zdravăn că să vedem dacă avem undeva infiltrații. Am condus până dincolo de Tg Mureș și neam oprit pe A3 in parcare unde după o scurtă control asupra camperilui nu am constatat nimic dubios neam culcat. Dimineața (nu devreme) am pornit spre Ungaria. La punctul de trecere frontieră de la Vállaj am stat aproape două ceasuri. Înainte de prânz am ajuns in localitatea Kisvárda in Ungaria. Ne oprim in fața ștrandului și mergem la recepție să plătim pentru două nopți camparea și biletele pentru ștrand. Întrebăm unde se află intrarea în camping și aici prima surpriză. Personalul de la recepție un băiat tânăr nu ne poate ajuta nu știa să ne explice cum ajungem în camping. Deschid goggle maps-ul pe telefon și rog să ne arată unde ar trebui să mergem. Băiatul nu se descurcă și până la urmă ne dă o hartă unde arată drumul spre camping. Aici menționez că si goggle maps-ul arăta că campingul este la recepție. In fine ne descurcăm și după două întrebări de la localnici ajungem în camping. A doua surpriză, deși campingul are o suprafață generos însă cu puțin locuri cu umbră. Unde era puțin umbră era ocupat. Până la urmă găsim și noi un loc unde ne oprim. Nu departe am găsit și sursă de curent. A treia surpriză, după ce mâncăm întru in grupul sanitar că mă lăsat cu un gust amar. Deșii se vede că se face curățenie însă nu așa cum ar trebui. Lângă grupul sanitar este o bucătărie nici asta nu e ceva modern sau deloc. Seara nu poți să stai afară din cauza țânțarilor. Campingul este bine iluminat, prevăzute cu multe tomberoane și surse de curent electric. Tomberoanele sunt golite odată pe zi adică dimineața. Vă dați seama că după masă deja sunt neîncăpătoare.
-
3 puncte
-
3 puncte
-
3 puncte
-
3 puncte... urmatoarea "tinta" propusa, castelul din Villandry. O bijuterie., pastrata pina-n zilele noastre.. Gradina si parcul m-au lasat fara cuvinte. woauuu ... Ah, parcarea ptr autorulote: 14 Euro (incl. taxa Tourist, + facilitati). 500 m Pina la Castel, 200 m de Loara (Loire). Satucul foarte frumos, liniste... Vremea, superba ptr vizitat, ptr plimbare. Pe curand
-
3 puncte... lacul si padurea m-au atras de la prima vedere. Vremea foarte frumoasa m-a determinat sa Mai raman o zi. Practic balaceala si plimbare prin padurea. Atentie!
-
3 puncteSalutare ... din Franta (S Mesnil Saints Pere - Lac D'Orient). Undeva per langa Troyes. ... de la fata locului, parcarea e "mokka".Nu facilitati. Lacul e la 100 m.
-
3 puncte
-
3 puncteÎncă nu! Mai avem câteva zile și profităm de ea din plin! De ieri seară suntem la Nyírbátor în Sárkány camping.
-
3 puncteAm fost 26,27,28 aug 2023 in camping Kerekestelepi,Debrecen,un camping modest,dragut,curat,Din camping se intra direct in strandul termal care dispune de 3 bazine cu apa termala(2 cu apa 36-38 gr,unul cu apa 32-34gr si hidromasaj)un bazin de inot si unul pt copii..Strandul mai dispune de 2 terenuri tenis de camp si unul de volei.Atit campingul cit si strandul au mult spatiu verde si copaci mari.Orasul Debrecen se afla la 3,5 km(centrul)cu un centru fain,curat,f. animat,preturi acceptabile(2 portii inghetata,4 globuri,26 lei in buricul tirgului).Pretul camping cu strand pt 2 persoane cu rulota 10000ft,cam 1300lei.Merita vizitat.
-
3 puncte
-
3 puncte@Ciprian P Am sunat la ei, am vorbit și cu ei. Prețurile sunt la fel în toată țara. Într-adevăr, aceste butelii se găsesc la stațiile mari OMV și Petrom. Nu se găsesc în absolut toate aceste stații, ci în cele mai mari, mai importante. Costă 500 de lei, dacă iei butelia în custodie. Predai definitiv butelia după un timp, îți iei înapoi banii. Costă 500 de lei butelia, dacă o cumperi și rămâne a ta. Și costă ceva peste o sută de lei să o schimbi cu una plină.
-
3 puncteCa sa citez câțiva prieteni, ce susțin ca după o vacanță cu copiii se impune o alta vacanță in care ei sa fie in deplasare iar adulții la relaxare, soția a sugerat sa lăsăm copiii la bunici, unde au si mulți prieteni, iar noi sa mergem la relaxare preț de câteva zile. Cum știm cu toții ca vorba aceea “happy wife, happy life” este valida, am decis, ca un soț cuminte, sa mă conformez si m-am apucat sa caut informații despre campinguri. Cum locuiesc in București si îmi este lehamite sa parcurg DN1, mai ales in perioada concediilor, ne-am orientat sa mergem către sud. Decizia de a merge in Bulgaria a venit încă de la drumul de întoarcere dinspre Grecia, doar ca a trebuit sa revenim preț de o săptămâna prin București. Băiatul cel mare și-a dorit sa rămână singur, o săptămâna, la bunici așa ca am lăsat si rulota parcata acolo (este foarte aproape de granița cu Bulgaria). Am contemplat cu ideea de a merge la 7 lakes (referire aici), ne-ar fi plăcut sa facem drumeția către toate cele 7 lacuri, insa era distanță cam mare si am decis totuși sa rămânem aproape de casa așa ca ne-am hotărât asupra https://kapinovski.bg/en/ situat in apropiere de Veliko Tarnovo. Drumul a fost ușor, am ajuns într-o zi de sâmbătă si am găsit loc liber fix lângă 3 echipaje, formate de oameni minunați, din România cu care ne-am împrietenit imediat. Din păcate dânșii au plecat a doua zi astfel încât am rămas doar eu cu soția. Brusc am realizat ca avem foarte mult timp, ne-am plictisit de drumeții, de plimbări cu bicicleta, de plimbări prin oraș, de stat la piscina. Cu alte cuvinte ne-am încărcat bateriile in cele 6 zile pe care le-am petrecut aici. Atașez câteva imagini si, din moment ce ne-a plăcut aici, am hotărât sa aducem si copiii la o data ulterioară. Locul in sine este unul minunat, poziția este fantastică. Pe malul unui rău, cu o cascada superba de unde mulți oameni își încearcă abilitățile de săritori, pădure vasta si munte cu altitudine mica. Campingul este plin de copaci si este imposibil sa nu găsiți un loc umbrit. Exista un loc de joaca cu trambuline, exista posibilitatea închirierii de biciclete, exista posibilitatea închirierii de căsuțe cât si rulote staționare ce aparțin campingului. La zona de corturi exista vetre amenajate din loc in loc unde am făcut si noi focul de cateva ori si ne-am bucurat de aerul curat si trosnitul vreascurilor. Am prins câteva zile mai friguroase si am preferat sa cinam in interiorul rulotei. Exista si o bucătărie care, din păcate, nu este curățată prea bine de către administrație. Chiar le-am atras atenția ca zona respectivă ar trebui menținută mai curată insa personalul de la curățenie părea ca nu da doi bani pe ceea ce le spune domnișoară tânără de la recepție, astfel încât m-am dus într-o zi si le-am arătat doamnelor cum se desfac filtrele de la hota si cum ar trebui sa le curețe deoarece era atâta grăsime pe filtrele respective încât risca sa pice in tigaie daca se dorea a se găti ceva. Totuși minusurile se opresc aici. Exista canalizare trasa la fiecare loc, astfel ca golirea casetei de toaleta este foarte facilă, dar si branșamente de apa + curent electric. Era sa uit de faptul ca, daca ajungeți in sezonul potrivit, locurile adiacente campingului sunt pline de rugi de unde puteți culege mure. După nici 2 săptămâni am revenit împreună cu copiii, pentru câteva zile, si așa am încheiat vacanța de vara.
-
3 puncte@Ciprian Mirescu, @Fejer Antal, @Mihai-Arad si celor care au apreciat, va multumesc din suflet! Nu m-aș fi așteptat sa fie așa bine primite impresiile mele si informațiile, dar mă bucur ca este cazul si sper sa inspiram si alți membri așa cum eu m-am inspirat de pe forum. Domnilor, mă înclin...
-
3 puncte
-
3 puncteBună seara A început concediul mult așteptat și așa cum am promis revin cu niste detali. Joi după terminarea programului de lucru, repede am ajuns acasă și am început să încărcăm ultimele lucruri în camper. Scaunele mari nu au încăput în garajul camperilui așa că am incercat să instalăm pe suportul de biciclete. Acolo deși stăteau destul de ok, am renunțat la ele și am instalat scaunele de picnic mult mai mici. Între timp a venit o ploaie torențială care a întrerupt lucrarea de două ori. Până la urmă am dus camperul înapoi în garaj și am terminat totul. Gata de drum! Fug înăuntru in casă fac un duș și mănânc in grabă ceva, luăm rămas bun de la socri. Ploaia nu se oprise parcă nu vroia să pornim odată. In final fug in spate la garaj trag camperul in fața casei. Soția și fetele urcă și ei în camper și reușim să pornim. De la atâta ploaie sa umezit destul de mult curtea și am lăsat o urmă destul de adâncă de la garaj până la poartă. La prima stație de carburant facem plinul!
-
3 puncteSalut @Andrei.N . Am Venit ceva mai greu cu raspunsul, deoarece am fost foarte focusat in cateva proiecte mari. 1. Tabbert 410/2015 cu multiple accesorizari. 2. Un Hobby 495 am unui prieten atins in spate si infiltrat deoarece s-a amanat reparatia loviturii. 3. Un Hylander cu peretii desprinsi de pe podea. 5. Niste probleme la spate care m-au tinut departe de atelier 4 saptamani. 6. Hobby-ul meu 440 care a intrat greu si la foc automat, pentru care am si amanat plecarea in vacanta cu o zi (nefinalizat total dat totul functional). 7. Vacanta pe 14 zile care a prins nemaipomenit de bine. In ce priveste Hobby-ul, a primit in locul pardoselii cu care a fost achizionat, Tarchett Profesional albastru. Am mers pe aceasta culoare pastrand linia de coloristica originala data de producator. A mai ptimit ca dotari un chit fotovoltaic, acumulator, invertor, marchiza care in vacanta n-a fost prezenta lasand locul unui cort, perdele si draperii noi(originalele nu le avea si sotia a spis ca fara arata caun salon de spital) si o imbunatatire al aspectului pe parte de iluminat exterior care sa nu aduca a chici. De munca a fost ceva la ea. Pe parte de rulare a fost inlocuit tot (punte, amortizoare, cabluri, tije, dispozitiv inertial, roata se manevrasi suport aferent, pastrand doar cupla Al-Ko, care a primit si ea pastile noi si mentenanta cap coada. Calele spate au fost inlocuite cu cale Al-Ko 650. Urmeaza si cele din fata, dar nu este neaparat necesar. Podeaua a fost impermeabilizata cu Dekaphon si garnisajele schimbate integral. A mai primit butelie mare de fibra, regulator si furtum nou dedicat GOK, rezervor de apa de 50 l cu umplere din exterior, pompe apa noi atat pentru sanitar cat si pentru toaleta, iar boilerul de apa spart a fost inlocuit. Frilele de la frigider imbatranite, cu cleme rupte si fixare romaneste cu holtsuruburi au fost inlocuite cu grile noi de la Dometic. Frigiderul a primit si el in ajutor un ventilator pentru evacuarea aerului cald. Nu stiu daca am sarit ceva, dar @Ovidiu-Betty au vazut rulota, vizitandu-ne in vacanta si poate sa vina cu o parere impartiala. Ce mai este de facut. inlocuirea trapelor. Aici trapa de la bucatarie imi da batai de cap, fiind de 50x50 si negasind un model care sa-mi satisfaca pasaricile. Cea de 40x40 a fost deja achizitionata si urmeaza sa fie instalata(de fapt am achizitionat doua de 40x40 uitandu-ma doar ochiometric si de departe la cea de la bucatarie :( ). se va face o remasticare acolo unde este cazul si sigilare unde vrem doar preventie si nu este necesara remasticare. Se vor inlocui bateriile de apa, si mai vedem pe parcurs ce imbunatatiri mai aducem. Probabil inlocuire totala a instalatiei de apa odata cu schimbarea bateriilor.
-
2 puncteSalutare din Azay le Rideau (Valea Loarei). Vremea rea (ploioasa),m-a determinat sa schimb macazul spre centru, acolo unde harta meteo aratā vreme favorabila. 24h=12€ 150 m pina la castel. 5 min - centru (zona pietonala/boutique) Pe curand.
-
2 puncte
-
2 puncteCele de la Petrom se pot schimba la ei. Asa mi-au zis la stație. Vin cu una goala si îmi da una plina. Ma rog plus costul gazului.
-
2 puncteDin păcate săptămâna de lenevit pe plajă a trecut foarte repede asa că revin cu un update: -nici la întoarcerea spre casă intrare/ ieșire din Macedonia nu mi-a fost solicitat permisul de conducere pentru control. Asa că vorba fiului meu: "dna de anul trecut de la vamă poate a avut o zi proastă!". Toate cele bune
-
2 punctePostul e cam lung, scuze, dar poate sunt lucruri care intereseaza pe cei in curs de conversii, poate si pe altii. Ne-am intors dintr-un periplu de aproape 3 saptamani si 2200 km. Am scos consum 7,4/100. Acum cateva saptamani am mai avut o iesire de vreo 1000km si tot 7,4/100 am consumat. AC-ul consuma cam 0,5 l/100 si a mers cam jumatate din drum. Uneori l-am mai oprit pe urcarile pronuntate ca sa nu fie o sarcina in plus si l-am pornit pe coborari, ca sa ma ajute la frana de motor, chit ca uneori nu era neaparat necesar. Viteza de croaziera 95-105km/h. Motor de 2.0, 130CP, duba L4H2. Iar stilul meu e cam ca varsta. Oricum mi se pare absolut decent. Ceva curios: in frana de motor, turismul (Skoda octavia) arata consum 0 iar duba 2 la suta, motoare diesel identice ca cilindree. O saptamana a fost dedicata tehnicului, unele probleme planificate, altele nu. Conversia in general e ok, ce e gata, ca mai e putin de lucru. Sotia e multumita de plita cu inductie chiar si cu treapta 7, adica vreo 950W, ca invertorul nu duce mai mult de 1000w. Uneori a folosit si treapta 6 sau chiar 5. Plita a mers cam 10-20 min/zi si in nici un moment n-am avut emotii ca ramanem fara curent (panou de 450w si baterie life de 160Ah), insa majoritatea zile insorite sau partial cu nori, si am mers destul de mult (am setat 20A incarcare de la alternator, m-am limitat la atat ca nu stiu alternatorul de cat e si sa nu il prajesc). Iarna nu cred ca e de folosit plita fara conectare la 220V extern. De rezerva avem si o butelie de voiaj de 5l dar n-am folosit-o. Eram curios daca invertorul alimentat din camping permite mai mult si da, am folosit treapta 8 la plita fara probleme, adica vreo 1350w. Spun "vreo" pentru ca puterea depinde si de eficienta vasului. Mai mult nu ca aveau siguranta de 6A (de fapt ca si mine, am pus de 6A la intrare, clasa B, sperand ca sare la mine primul, sa nu alerg prin camping dupa cineva sa vina sa ridice siguranta). Am ales sa tinem bicicletele inauntru, pe niste suporti facuti, chit ca ocupa loc si ingusteaza putin accesul la iesire, se vede in poze. Rotile de fata sunt sus, deasupra pasagerilor, in niste huse. Tot acolo, in rama etajerei, au ramas niste piulite niutuibile de la panoul despartitor si am pus 3 suruburi lungi de care am agatat umerasele cu haine. Locul de masa, desi initial era gandit in fata, acum e in spate, dupa baie. In poza se vede un placaj peste pat, acela e masa. E subtire (de 4mm) si sta acolo si cu salteaua peste, nu deranjeaza. Nu e prins in nimic si il putem trage si mai inspre noi cand mancam. Scaunele sunt pliabile si stau culcate sub pat, le scoatem cand e nevoie. Nu cred ca accepta la omologare varianta asta, o sa vad atunci, probabil o sa fac ceva de ochii lumii. In spate de tot, in dreapta, e o usa cu magneti (are doua gauri), cu acces principal prin spate, dar si pe sus daca dau salteaua la o parte, se vede in poza. Acolo e pompa de apa si am mai pus si "cheia" de la robinetul de apa gri (teva gri) in niste coliere facute, pompa de biciclete fixata in doua agatatori de unelte de gradina, palnia de incarcat rezervorul de apa cu sticla, agatata intr-un carlig, si sub palnie, in acelasi carlig, e cheia de la busonul rezervorului (se vad in alta poza). Rezervorul de apa gri se goleste destul de incet, in peste 10 min si nu a fost full niciodata, dar nu vad ce i-as putea face. De asemenea, necesita ca duba sa fie inclinata cat de cat catre spate, preferabil si catre dreapta. Frigiderul (Indel b cruise 100), cand merge scoate niste zbarnaieli din cand in cand, cam nasol noaptea, stiam de cand l-am probat dupa cumparare. Sotia l-a mai si oprit noaptea. I-am intepenit grilajul de la motor cu niste placaj si nu mai facea, dar vad ca i-a revenit. Acum e mai greu de umblat ca e montat si am acces greu in spatele lui. Nu prea am avut noroc cu el. Sigur a fost de la resigilate, se vedeau ceva urme de folosire, probabil cine l-a cumparat a fost deranjat de zgomot si l-a dat inapoi. Si in mod foarte ciudat, nu are prevazut bec. Eu nu prea umblu la el (in concedii eu sunt exclusiv cu partea tehnica, masina, biciclete, condus.., cand am nevoie de ceva cer) iar sotia nu s-a plans, a zis ca fiind mic stie pe unde sunt puse lucrurile in el. Cam la o saptamana trebuie dezghetat ca face gheata in congelator. Nu stiu daca e normal, sau asa de repede. Merge destul de mult, adica face pauze mici, ziua pe caldura mi se pare normal, dar si seara/noaptea, cu pauze ceva mai mari dar tot cam scurte, comparat cu frigiderul de acasa. Rozeta de reglaj am pus-o la ora 9, dupa cum era berea de rece cred ca erau vreo 6-7 grade (asa cum imi place mie). Stiu ca normal sunt 4 grade dar sotia a zis ca e ok asa. Maxxfanul intra in modul auto cand apas pe butonul on/off al telefonului si ma pomenesc ca porneste sau se opreste din senin, dupa cum e temperatura in duba fata cea setata pe auto. Am si intrerupator general pe ventilatoare si cand n-am nevoie de ele le tin oprite (mai e si in baie unul). E bun ca se poate schimba sensul, cand vrem racoare sa bage, cand vrem sa fie hota sa scoata. Maxxfanul dome din baie e si el harnic, putin cam galagios. Doar scoate aer si trebuie deschis ceva sa se faca tiraj. Daca duba sta inlinata putin fata sau spate, usa glisanta are tendinta sa se inchida sau sa se deschida singura. I-am facut un opritor pentru deschis si altul pentru inchis din niste sipci de placaj. Cerbo GX mi se pare un moft scump care mai si mananca 4w continuu care uneori conteaza. Principalul avantaj il gandisem sa pot opri si porni invertorul din aplicatie dar am renuntat sa mai fac pereti la instalatia electrica, cel putin momentan, asa ca pot porni si opri invertorul manual. Nu am mai facut pereti pentru ca am constatat ca pe caldura mare se incalzeste ff mult chiar si cu consumatorii "la relanti". Pentru afisaj nu am cumparat afisorul dedicat Victron ci folosesc o tableta care doar asta face, dar de fiecare data cand vreau sa vad schema cu curentii, cere reconectare care dureaza secunde bune iar uneori da eroare. Iar daca nu am conexiune la internet am si niste limitari. Poate ar mai fi fost utili senzorii de nivel la rezervoare de la victron ca ii vedeam tot in aplicatie, fara afisor separat, dar deja luasem de la votronic, insa sunt multimit si de acestia. Folosesc doar un afisor, cu comutator pe rezervoare. Baia dispusa vizavi de bucatarie ingusteaza mult holul in zona respectiva, daca ar fi sa mai fac o conversie as incerca mai insistent alta asezare. Blatul de bucatarie e de stejar si dat cu ulei de tung, in trei maini, iar din 6 in 6 luni trebuie dat din nou. Timpul de uscare e de cateva zile si un timp persista un miros specific de ulei. Aspectul e frumos, e drept, dar incepe sa se diminueze usor cu timpul, cel mai probabil isi va reveni dupa o noua uleiere. Am inteles ca ar fi singurul ulei "comestibil" la atingerea alimentelor si de-asta l-am ales, insa oricum sotia foloseste un tocator pe care lucreaza deci asta n-ar mai fi un criteriu. Acum cred ca as alege un blat melaminat. Panoul din spatele pasagerilor l-am dat jos cam degeaba ca oricum nu avem acces direct din fata in spate. Poate fi util in caz de ceva pericol sa scot o tetiera (am si facut-o de seara, cand ni s-a parut un loc mai putin sigur), sa sar peste o bancheta si sa-i dau cheie. Inca un mic avantaj, se aude mai bine zgomot din spate daca a ramas ceva nefixat bine si putem opri si interveni inainte de a se intampla ceva nasol. Cand stai in duba e invers, se aude de afara prin geamurile din fata, plus ca vine caldura, chit ca avem ceva pe post de perdea. Webasto e cam zgomotos si raspandeste miros de motorina arsa, probleme nu atat pentru noi cat ma gandesc la vecini. S-a intamplat sa fie cineva cu cortul langa noi si am renuntat sa il mai pornesc intr-o dimineata mai rece. La fel, daca am sta undeva mai la fereala ne poate da de gol ca suntem in duba. Va trebui sa caut si o solutie de rezerva. Nu mergem iarna, asa ca nu trebuie ceva extra puternic. Am facut doua cale din niste scanduri mai late si groase de 4,5cm, taiate oblic la o margine sa poata urca rotile. E o poza. Le-am folosit de mai multe ori, sunt chiar bune. Cele de cumparat, desi permit o inaltare variabila si mai mare la maxim, mi se par lungi rau si ocupa mult loc. O parte din linoleu a fost lipit cu banda dublu adeziva special destinata (am scris intr-un post anterior poveastea cu linoleul). Ma temeam ca se va umfla la caldura mare dar a ramas neted. Voi reveni cu problemele tehnice.
-
2 puncteMulțumim @NRLaurentiu Aici de astăzi începe școala și nici urmă de aglomerație. Acum e chiar foarte plăcut și relaxant!
-
2 puncteAutorulota mea are 6 locuri dar calatoreste cu 5 persoane, a parcurs in vara asta aproximativ 1500 km. si inca " zici ca e noua". ( fabricatie 2007)
-
2 puncteDa, de alea vorbesc. Rulotele ce le-am intalnit eu aveau loc suficient pentru butelie de dimensiunile respective, din cunostintele mele rulotele europene au compartiment in care incap astfel de butelii. Asadar nu este deloc o solutie particulara. Spor la gasirea solutiei ideale.
-
2 punctesi: sunt niste elemente amestecate si misterioase pentru dumneavoastra. Va asigur ca sunt elementare si le intalniti pe orice eticheta a oricarui produs electrocasnic. Ce vreti este un fel de eticheta green, cum e pe electrocasnicele moderne, insa pentru un frigider "vechi". Dar sa stiti ca sunt "n" feluri de frigidere vechi, unele mai mari, altele mai micute. Va recomand sa dati in bobi dupa niste caracteristici/modele etc. si poate asa putem incepe sa facem gratis ceva calcule! Daca aveti niste batrani, intrebati-i ce-si amintesc despre frigiderele Fram si asa o sa aveti o idee despre consumul in regim "casnic" al unui frigider de rulota.
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncteNu la tine ma refeream, ci la cei care vor sa "refoloseasca" tubulatura pentru aer cald. Si, ca sa fiu clar, aceea are perforatii pe traseul perimetral, care include si zonele de sub banchete, unde va fi frig si umed.
-
2 puncte
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-