Florin Smolnicki

Sfaturi sau sugestii panou solar

334 postări în acest subiect de discuţie despre Sfaturi sau sugestii panou solar

Sfaturi sau sugestii panou solar

Mircea

@Cristian, tocmai m-ai bagat in ceata cu recomandarile tale. Am gasit la Bucuresti la cineva un panou monocristalin de 100w cu 475 lei, controler MPPT 20A nu cu leduri ci digital cu programari ,  cu 185 lei , 10 x2 ml cablu la 65 lei si un set mufe MC4 la 5 lei . Total =730 lei. Acumulatorul Jaret 100Ah din Ploiesti de la Emil de pe Ghe. Doja =500 lei , sau de 120Ah la 550 lei. Ce parere aveti? )|(hi

@Cristian, panoul de la Emil de pe Ghe.Doja (Liceul Caragiale) e mai scump , 530 lei. Am intrebat azi.

Intrebare : se justifica panou de 185 w, sau este suficient de 100W pentru baterie de 100Ah)|(

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cornelsavu

Nu se justifica panou de 185w fara mppt. Panoul nu il dimensionezi dupa baterie, ci dupa consumatori. Mai intai fa un calcul si vezi ce consum mediu vei avea pe zi, apoi cauti panoul care sa iti acopere consumul, astfel incat sa nu descarci bateria prea mult. Ea e doar un tampon in care inmagazinezi surplusul de energie.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

@Cornel, fii te rog mai explicit si fa tu un calcul detaliat la ce ai pe rulota ta sa ma lamuresc si eu , de principiu)|(

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Alegerea configuratiei corecte tine cont de :

  • consumatorii pe care ii aveti si timpul de folosire al acestora in 24h
  • locatia  insorirea, tensiunea pentru baterii

Intotdeauna dimensionarea sistemului pleaca de la identificarea corecta a consumatorilor si al duratei de utilizare zilnica a acestora.

Mai jos aveti un model de calcul pe cere-l folosesc eu in dimensionare la proiectare.Incercati sa-l adaptati la nevoile voastre.

Dimensionare_fotovoltaic.xls

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

Eu inca nu stiu ce consumatori voi avea. Laptopul =3, 42A e clar x 4 ore /zi = 14 A /zi. Leduri iluminat = nu stiu, ca urmeaza sa achizitionez.Pompa apa, etc. Oricum nu sunt multi consumatori . Colegii experimentati au motivat ca un panou de 100w e suficient . O incarcare medie de 4A x10 ore = 40 A /zi , nu ar trebui sa descarce bateria.Va rog sa comentati.

La controler, iar am nedumeriri. Cel de 10A cu 3 leduri care arata starea de incarcare, satarea bateriei si prezenta consumatorilor , la 75 lei este criticat de multi care considera ca ar fi bun unul digital MPPT,   cu nustiu ce reglaje(nu ma pricep) la 20A , la 185 de lei. Nu pun problema banilor daca se justifica investitia, dar sa nu ii dau aiurea pe mofturi. Rog sa comentati si sa ma ajutati sa fac alegerea corecta.

La acumulator e clar : Jaret 100A sau 120 A .= 500 respectiv 550 lei.hi

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Popa

Eu cand am montat panoul, am incercat sa tin cont si de consumatorii care ii voi monta ulterior. Mai exact pentru inceput aveam laptopul, cateva corpuri de iluminat cu led, pompele, incarcatoare pentru telefoane, un casetofon auto,  iar acum se mai adauga tv, reciver-ul pentru tv, fierbator apa si uscator la 12V, lanterna reincarcabila si cu siguranta lista se va completa periodic.

Nu poti sa stii ce mai montezi prin rulota, si din punctul meu de vedere e ok sa-l supradimensionezi cu 30-40% fata de consumatorii actuali. Repet e doar parerea mea.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Mircea, model de calcul ai de la Ciprian. Consumatori se vor mai ivi. Incarcatoare telefon 1A,  Lampa exterioara pentru in cort sau leduri, cele mai puternice au in jur de 14W/m dar sunt si care depasesc, deci 1, 2- 1, 5 A daca pui 1m,  probabil mai ai si vent la soba care functie de cat de gripat este sau de turatia la care il folosesti mai ia si ala 1 -2 A. Probabil coolere la frigider. Pompele sunt neglijabile ca nu o sa uzi gradina cu ele sa mearga non -stop. Inca un lucru de care trebuie sa tii cont neaparat este faptul ca lucrezi cu curent continuu unde ai pierderi marisoare si pe cabluri , mai pune la total un 10% pierderi pe cabluri.

Cu un panou de 100W , nu o sa ai in veci 40A pe zi, Un panou chinezesc iti va da 4A doar daca il muti tot timpul dupa soare, il tii la un anumit unghi, il racesti , etc. Plus ca doar vara ai 10ore de soare puternic si poate doar la mare sa il ai non stop. Mergi undeva la munte si o sa vezi ca soarele bate pe panoul tau mai tarziu ( dupa ce trece de brazi sau varfurile altor munti) si apune mai repede din aceleasi motive. Daca pui panoul pe rulota eu as zice 30A in cel mai bun caz.

La controler, revin asupra a ceea ce am mai spus la 100W nu are rost mppt. Ma joc cu panouri si controlere de 5-6 ani acasa, nu pe rulota si stiu ce zic. La 100W consumul intern al mppt-ului este mai mare decat castigul. Aveam la un moment dat acasa iluminatul in curte pe un panou de 100W cu un controler PWM, mergea totul ok. Apoi am investit intr-un mppt ca prea le lauda toata lumea, si usor usor am inceput sa descarc bateria. Consumul intern era aproape dublu plus ca panoul de 100 W nu il prea ajuta. Mppt-ul este bun in perioadele inorate cand panoul nu prea debiteaza curent ( Amperi), dar totusi are o tensiune la borne (Volti). Mppt-ul incearca sa converteasca diferenta de tensiune ( Volti) dintre ce da panoul si ce are bateria,   in curent (Amperi) prin diversi algoritmi.  Panoul de 100W este un panou de "12V" care are cel mult 16-17V cand este lasat in gol, deci nu prea are ce sa converteasca. Daca pui un panou de 180W acesta este un panou de "24V" care in gol are undeva in jur de 30V , aici mppt-ul are ce face. Sper ca ai inteles ceva caci nu prea am talent la explicat.

Mai bine diferenta de bani dintre Mppt si Pwm o investesti in baterie, caci te va ajuta mai mult in zilele inorate decat Mppt-ul cu un panou mic. In plin soare diferenta de incarcare dintre Mppt si Pwm scade spre zero.

Daca nu sari cu panoul de 130W nu are rost sa iei regulator mai mare de 10A. Eu am acum 130W pe rulota si s-ar putea sa mai suplimentez cu un panou mobil de 50W, dar tot cu cel de 10A raman, caci din experienta stiu ca este greu ca cele doua panouri sa fie orientate la fel si sa fie la randamentul maxim (cel indicat pe spatele lor astfel incat sa sar de 10 A).

Despre Jarret , ma abtin sa comentez prea mult, am avut am scapat de ea si ma bucur. La aceasi capacitate 100AH , era mai usoara cu 8 kg decat sunlight si se consuma mai repede. Testata in garaj in conditii similare.

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

@cornelsavu, multumesc mult pentru informatii. Acum imi e suficient de clar si despre panou si despre controler. Ramane sa ma decid asupra acumulatorului. Daca imi poti da o informatie unde gasesc ceva convenabil :calitate -pret, iti raman recunscator.superokhi

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Mircea, ma feresc sa fac recomandari, la panouri, cat despre baterii eu am avut experiente bune cu sunlight si ultracell.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

 In conditii de temperatura foarte scazuta un panou solar de 120W este capabil sa ofere mai mult de 130W putere, pentru ca in masura in care temperatura merge in jos puterea intodeauna creste.In perioada de vara lucrurile sunt exact invers. Daca temperatura creste si puterea scade.

Calculele care se fac sunt in mare:

Timp de iluminat:Iarna 4, 5h de soare pe zi ;Vara 8h de soare pe zi ;

Unghiul de inclinatie difera vara de cel din timpul iernii. Ideal este in jur de 60° iarna si 30° in timpul verii.

In conditia in care panourile pe rulota stau orizontale iau in considerare un timp de iluminat , vara, de 5.6 ore.

Se mai iau in calcul si intensitatea luminii ce ajunge pe Pamant care variaza in functie de perioada zilei, locatia si conditiile meteorologice.Intensitatea luminii ce ajunge pe Pamant variaza in functie de perioada zilei, locatia si conditiile meteorologice. Radiatia solara ce ajunge pe Pamant se masoara in Wh/m2 pe zi sau KWh/m2 pe an. Pentru a simplifica calculele si a avea o baza comuna de calcul, s-a decis ca standard o putere de 1000Wh/m2 timp de o ora pentru o zi insorita. Aceasta putere se regaseste intr-o zi de vara pe o suprafata de un metru patrat unde Soarele este perpendicular pe aceasta.

harta.thumb.gif.48f93b99bffa4148ca715353

 

Modificat de CIPROSCA

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costica V.

@CIPROSCA explicatiile tale sunt foarte bune, la obiect, bravo, multumim!!!   hi

(Personal, imi place f. mult grafica, poza cu Romania, unde in zona noastra Galati-Barlad

nu avem nici un camping!   deras )

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai Dura

Salut,  am si eu o intrebare, panoul acela de 185w nu cumva este la 24 volti?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

Asa cum am promis, va prezint kitul pentru panoul voltaic solar. Inca nu l-am montat, asa incat nu pot face comentarii privind  funtionarea. Daca cineva este interesat, pot da, in privat, amanunte. Azi am cumparat, de la Ploiesti, papuci pentru acumultor si cablu multifilar de 4mmp pentru bransarea controllerului la acumulator si de la acumulator la instalatia ruloteihi.

P1010002.JPG

P1010005.JPG

P1010006.JPG

P1010007.JPG

P1010008.JPG

P1010009.JPG

P1010010.JPG

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Urucu

Vin si eu cu o intrebare. Din dorinta de a avea un singur circuit de 12v in rulota ( panou solar chargerul rulotei bateri..etc) si mai ales de a putea vedea "live" tot ce se intampla, ma gandeam la un astfel de dispozitiv .
.Ce parere aveti? Merita? 
DC 120V 150A Digital Voltage

Mentionez ce pretul nu este cel mai relevant aici...doar pentru exemplificare am ales acest site.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Am vazut la un prieten instalat un astfel de dispozitiv si este util. L-am cumparat si eu de pe ebay, dar nu am apucat sa il montez. Cand voi avea timp sa il montez voi posta amanunte. Nu se monteaza greu, trebuie atentie la cablare si fixarea shuntului.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

Felicitari pentru achizitie.

Eu am exact aceeasi configuratie (cu exceptia bateriei care este de 110Ah). Incarcarea maxima inregistrata a fost de 85W. Nu am reusit mai mult chiar daca panoul are un suport la 45 grade inclinatie si-l pot invarti dupa soare.

@Andrei Urucu Este foarte util pentru gestionarea consumurilor zilnice. Este si foarte accesibil ca pret. Eu am acest meter BMV-700 series  pe care am dat 500 ron de care sunt foarte multumit.

1440606013196.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

@Marinescu Ion , te rog sa ne prezinti suportul pentru panoul voltaic solar si de unde l-ai procurat! As dori si eu un suport,  cat mai usor dar stabil, si care sa se poata roti in plan orizontal, daca este posibil.Poate pui si o poza. :-)hi

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

@Fugulin Cristian, multumesc pentru idee. Eu am pe protap fixat un stut de teava, care a fost candva  suport pentru biciclete. Am scapat de problema confectionarii trepiedului.superok Ramane restul, adica teava pe care sa o introduc in stut si sistemul de prindere a panoului . Il pot confectiona din teava sudata si indoita la unghi de circa 45 grade, dar as vrea ceva telescopic, pliabil si usor ( ca tevile de la cort). Stie cineva de unde pot lua tevi asemanatoare celor de la cort?:ascratch:  Uite, provocarile astea ma tin in priza si ma fac sa indragesc si mai mult rulota.hi

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

Hai ca am gasit o posibila varianta. Mereu m-am intrebat la ce o folosi teava asta de pe protapul rulotei mele:

tn_f2436d6fde77ece66f647d6972d3726a.jpg tn_e0b1fd1a0669268782eaa45f0c1857eb.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
A.Claudiu

 High Efficiency 156mm 3BB Monocrystalline Solar Cell 6x6

  Am găsit un kit de celule solare cu capacitate totala de 100buc x 4.67w/buc = 467w. Asta ar însemna poate 2 panouri de circa 230w. Kitul vine și cu fludor și sârmă de lipit (cred că așa se numesc...nu le am cu electronica). Prețul este bun circa 0.57 cenți per watt.

  M-am mai interesat că pentru un panou solar DIY mai este nevoie de folia de încapsulare EVA (nu cea care se găsește pe la noi prin marketuri mari ci una specială care supusă temperaturilor mari are proprietățile unui silicon (din culoarea albă a foliei devine incoloră la temperaturi ridicate, se lipește și încapsulează celulele foarte bine fără posibilitatea lăsării golurilor de aer și a apariției de condens. Deasemenea pentru partea din spate este nevoie de carton TEDLAR dielectric (parcă așa se numește) cu funcția de izolare posterioara a panoului. Ambele tipuri de folii se folosesc de fabricile de panouri solare și pare să fie cea mai bună soluție pentru construcția unui panou solar pe care am găsit-o.

  Foliile se găsesc pe același site cu o simplă căutare (EVA solar encapsulation + tedlar solar sheet).

  Acum aș avea o întrebare și anume dacă o celulă are curent util 8.67 amperi asta înseamnă că dacă construiesc de exemplu un panou solar cu 10 celule voi avea pe panou 86, 7 amperi? Dacă puteți să mă ajutați aici că nu le am cu fizica deloc. Celula solară are puterea de 4.67w, tensiune de 0.58 volți și curent de 8.67 amperi.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

@Radu Ionescu, raspunsul corect era : Multumesc Mircea pentru idee, dau si eu o bere . Iar Eu as fi raspuns : accept cu multa placere.f;'E o gluma.

@A.Claudiu, nu pot decat sa te felicit. Electronica nu stii, fizica nici pe atata, profil aluminiu, coltare , silicon, nu stii de unde sa le iei,   dar te bagi intr-o chestie destul de complicata . Eu am ales calea simpla : l-am cummparat : gata facut, cu garantie 2 ani si chear daca am dat mai mult sunt multumit.biggrinhi

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

@Radu Ionescu, raspunsul corect era : Multumesc Mircea pentru idee, dau si eu o bere . Iar Eu as fi raspuns : accept cu multa placere.f;'E o gluma.

 

 

dau, dau !

Tip: teava aia pusa acolo e foarte buna s-o apuci cand ai de impins rulota cu spatele si ai nevoie sa manevrezi protapul !xll

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
A.Claudiu

Eu învăț foarte repede. Doar că nu am găsit vreo sursă de informare. Dacă aveți o sursă  cu explicații mai pentru începători v-aș fi recunoscător.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

@A.Claudiu, dorinta ta de a invata e un bun exemplu pentru toti. Problema e ca materialele din care este alcatuit panoul nu sunt la indemana si procurarea lor te va costa mai mult decat procurarea unui panou de fabrica. Patronul  firmei de la care am cumparat panoul si-a executat singur un sistem voltaic pentru casa lui, alcatuit din 16 panouri de 130w , cu controller MPPT imens si un invertor la fel de mare de 2500W si nu si-a construit singur panourile, ci a preferat sa puna gata facute de fabrica. De ce oare ? Nu doresc sa te descurajez. Tu incearca si daca este rentabil, poate construiesti panouri in serie si deschizi o afacere. Succes!hi

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

Scuzați întârzierea răspunsului. 

Suportul de panou este făcut de mine. Suportul este prins de proțap prin intermediul unei brățări de roata de manevră  (alta decât a rulotei).

Materiale necesare:

1. pentru panou:

- cornier perforat  (Dedeman) pentru realizarea suportului  orizontal din spatele panoului;

- coliere cu manșon de cauciuc pentru țeavă de gaze (Dedeman ) pentru prinderea țevii de cornierele mai sus mentionate;

2. Proțap :

- brățară de roata de manevră  (Exis sau MOTORhOME sau second hand OLX) de diametru dorit  (38 sau 42 sau 48- depinde de țeavă pe care o vrei);

- țeavă galvanizata 2m de secțiune 38 sau 42 sau 48 (Dedeman stâlp rotund de gard galvanizat)

- țeavă mai mica în diametru care sa intre prin interiorul țevii mai sus mentionate  (Dedeman - țeavă curbata pentru lampa de iluminat stradal de montat pe stâlp, la secțiunea electrice se poate gasi)

- doua șuruburi de metric 10 cu piulite de tip fluturas pentru  realizarea îmbinărilor dintre țevi (diametrul mic în țeavă cu fiametru mare). 

Întreg ansamblul este complet demontabil, și anume: țeavă galvanizata mare se taie în 2 buc (una prinsa fix de panoul solar pe spate). În țeavă care rămâne, se prinde fix țeava curbata de diametru mai mic cu ajutorul șuruburilor de 10.

Instalarea în camping este simplă și nu necesită scule adiționale. Doar se îmbină țevile cu panoul și se prind pe proțap în brățară.

Momentan nu sunt acasă,  dar voi reveni cu poze.

Este o soluție, curată  (fara sudura), rezistenta în timp  (materiale galvanizate ) și accesibila la preț. 

Dacă vi se pare ok va urez spor la treabă. 

Modificat de Marinescu Ion
  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

XGO Camping - peste 20.000 de repere pentru rulotisti, disponibile din stoc sau la comanda.
NOU !
- Acum gasiti la noi si corturi auto. Pot fi montate pe orice tip de autoturism, inclusiv Dacia Logan si Sandero - www.xgocamping.ro
- Vreti o autorulota noua la cel mai bun raport pret/calitate? www.xgoautorulote.ro

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • George Bufilian
      de George Bufilian
      Va salut dragi colegi,
      N-am mai scris de multa vreme pe-aici, dar sunt convins ca cei tineri (si cu siguranta cei care-s la a doua tinerete) care au cel putin doi copii vor intelege de ce.
       
      In primul rand imi cer scuze daca nu sunt in sectiunea corespunzatoare, dar am atat de multe de intrebat si de aflat incat mi-ar fi foarte greu sa dezvolt thread-uri separate.
      Daca veti constata ca as contraveni vreunei sectiuni din conduita, rog atrageti-mi atentia si ma voi conforma.
       
      Dupa un an si un pic de_detinere a rulotei pe care v-o prezentam in topic-ul "Despre Rulota Mea" (depozitata la terenul la care mai facem gratare la sfarsit de saptamana) am reusit sa finalizam acoperisul si s-o pastram ferita de ploaie si intemperii verticale. Oricum e infiltrata sus, bani sa schimb placajele n-am acum, asa ca mergem inainte. Macar sa stagnez infiltratiile daca reusesc, e bine.
      Finalizand cu reparatiile capitale la mobilier si ce mai ardea pe-acolo, am zis sa incercam sa renuntam la WC-ul si pompa din curte (mai ales nevasta-mea, ea e fan confort, pe mine nu m-ar fi deranjat) si sa trecem la instalatia interioara,  ca doar de-aia platim atatia ani la ea.
       
      Problemele actuale si lucrurile pe care nu le inteleg sunt:
       
      1) Am bulit instalatia de 12V. Nu stiu cum s-a intamplat, a mers perfect cam un an, dar de Sambata nu mai functioneaza casetofonul, nu mai porneste frigiderul (probabil verifica 12V inainte de a trece pe 220V) si nici spot-urile la 12V.
      - unde sa ma uit dupa sigurante ? Sus deasupra usii sunt doua chestii cu sigurante, dar am doar ceva valori in Amperi, nu vad si tensiune. La panoul principal din dulap totul e sus.
      - rog tineti in calcul ca rulotei ii lipseste redresorul care incarca bateria (oricum bateria o depozitez in alta parte, o folosesc strict "on the fly"), nu stiu cat de important e acest aspect, ca un an n-am avut probleme cu instalatia.
      - neoane, aer conditionat, incalzirea merg in schimb ceas.
       
      2) Pentru ce foloseste orificiul de admisie de deasupra casetei WC-ului ? Se deschide o clapita si acolo pot turna apa cu un furtun intr-o gaura generoasa, mi s-a zis initial de catre cel de la care am cumparat-o ca "asa se spala WC-ul" dar apa pe care o bag acolo nu curge in WC, ci o cantitate mica se prelinge chiar pe sub el, pe dusumea. 
      a) unde verific pe unde curge, ma gandesc ca nu e in regula, unde trebuie sa pun silicon, etc. Se poate demonta WC-ul ?
      b) indiferent cata apa as pune, repet, nu curge nicaieri, doar daca scot un dopulet mic de pe langa caseta WC-ului (parte integrata in sasiu) pe acolo se scurge afara. Iese doar apa curata, de ce sa zic.
      c) acum realizez ca poate sunt eu destept si de fapt apa de acolo se strange in bazinul din care WC-ul isi absoarbe apa pentru tras (marturisesc ca n-am actionat tragerea apei, acum realizez :( ).
       
      3) Cam ce capacitate are acea caseta care este sub compartimentul WC ? Cam la cate "trageri de apa" trebuie deversata ? Ce se intampla cand uit sa deversez si se umple peste capacitate ?
      a) cum se scoate ? (eu am apasat release-ul din spate jos dar ceva nu-i da voie sa iasa. Mi-e frica sa trag mai tare ca sa nu cumva sa raman cu ceva in mana.... sau mai rau, imprastiat pe fatza)
      b) ce fel de bio-activatori sau substante necesare sa cumpar si de unde si care sunt proportiile de folosire ?
      c) ce electronica este implicata la caseta de acumulare? Vad o pereche de cabluri subtiri si o siguranta de 3A.
      d) acel tub cu capac galbel de deasupra casetei faciliteaza cumva functionarea in regim de "fosa septica" ? Adica daca eu acolo conectez o tubulatura catre canalizare, solidul va ramane in caseta si ceea ce este lichid va trece in canal, fiind nevoit sa golesc caseta mult mai rar ?
       
       
      4) In camping daca folosesti chiuvetele si dusul apa curge sub rulota ? La toata lumea ?
      Spre marea mea uimire constat ca fiecare utilitate cu apa (cele doua chiuvete si cabina de dush) evacueaza apa pe tevi individuale de aproximativ 1 tzol si nu printr-una singura. Asta mi se pare chiar incredibil.
      - in primul rand poate mirosi, vorba aia, sunt laturi;
      - apoi pot inunda vecinii, daca se spala cineva prea mult si prea des.
      a) inafara de cumpararea unei cadite foarte late si de maxim 30cm inaltime pe care s-o deversez la intervale regulate, exista vreo alta alternativa de a evacua apa reziduala ?
      b) merita sa tai prinderile de metal care ataseaza tevile de rulota chiar pe capete ? Ca n-au lasat si ei macar un 2cm inafara pentru a prinde un furtun ceva si a conecta la o oarecare canalizare.
       
      5) Admisia de apa am inteles ca se face automat ? 
      a) dupa ce repar partea de 12V, daca eu conectez pompa din poza la panoul prezentat si o submersez intr-un butoi, ea singura va trage pana cand simte ca s-a umplut instalatia? 
      b) e necesara vreo aerisire ?
      c) pot cumpara un butoi curat normal sau imi trebuie acel waterhog englezesc care vad ca e 100E la SH ?
       
      6) Care sunt pericolele la care se supun incepatorii amatori precum eu cand vor sa initieze circuitul de apa ? 
      Imi imaginez ca pompa trebuie sa fie bine submersata ca daca iese din apa in timp ce trage se poate arde, dar mai e ceva de tinut minte ? La care sa am grija ?
      ...gen sa incarc mai putin, sa opresc pompa manual, sa ma uit dupa posibile lipse de etanseitate, sa nu ma inund, etc.
       
      Alte sfaturi si idei daca aveti (exceptie "George, scrie mai putin ca ne doare capul de cat am citit", imi place sa fiu exhaustiv in exprimare), vor fi apreciate.
       
       
      Va multumesc anticipat si va las cu pozele in caz ca scriptic nu v-am lamurit indeajuns.
      Nu in ultimul rand va multumesc pentru rabdarea de a ma asculta vizual.
       
       
       
       
       
       
       










    • Damian Bogdan
      de Damian Bogdan
      Salutare,
      A venit momentul sa trecem la alt nivel... chiar si dupa un an.
      Rulota Bailey Pageant Imperial, an de fabricatie 2002
      Inmatriculata.
      Fara infiltratii.
      Dotari:
      - Cupla anti-balans;
      - Mover;
      - Aer conditionat 9000 Btu cu unitate exterioara;
      - Panou solar 180W;
      - Baterie noua Sorgeti AGM, achizitionata in 2018, 140 Ah;
      - Invertor 12V - 220V 1000W, achizitie 2018;
      - Cort complet;
      - Frigider perfect functional 12V/220V/Gaz;
      - Incalzire Truma 220V/Gaz cu ventilatie in toate incaperile;
      - Boiler Truma 12V/220V/Gaz;
      - Radio cu Bluetooth, boxe Falcon;
      - Prize europene, mufa 12v si USB;
      - Iluminat pe becuri led, consum redus
      - Plase tantari si jaluzele reflectorizante la toate geamurile;
      - 2 trape superioare, una cu ventilatie 3 viteze;
      - WC cu golire exterioara;
      - Cabina de dus;
      - Bidon apa curata 40l, bidon ape reziduale;
      - Prelata cu acoperire completa pentru iarna.
      - Mufa dubla pentru cuplare la masina;
      - Furtun cuplare la apa curenta, pompa apa.
      Rulota se prezinta in stare perfecta de functionare, utilizata de 4 ori in ultimile 12 luni.
      Se preda cu testare completa, mai multe poze in privat.
      Pret usor negociabil.
       








    • Bojoaga Theodor
      de Bojoaga Theodor
      Buna ziua.
       
      Problema este in felul urmator: conectez bateria la regulator , conectez panou solar la regulator ... Pe ecranul regulatorului imi arata ca panoul incarca bateria , dar dupa o perioada bateria este moarta , iar ecranul stins ! 
      Vi s-a mai intamplat ? Ce ar trebui sa verific?
      Multumesc anticipat !
    • Mihnea Marinescu
      de Mihnea Marinescu
      Salutare din nou
      Asa cum am scris in prezentare m-am ales cu o batranica din 1991 care inca se tine bine dar cum urmeaza s-o folosesc permanent in urmatoarele 3 luni m-am gandit sa-i verific instalatia de incalzire. 
      Ce am constatat a fost ca pornind tot sistemul gazul nu ajungea in soba. 
      M-am bagat sub ea si am descoperit ca aceasta piesa Junker (nu stiu cum se numeste) nu permite gazului sa ajunga la scanteie. 
      Am scos-o si instalatia functioneaza perfect dar nu vreau s-o folosesc asa. 
      Ma poate indruma cineva catre un service in zona Brasov (daca există)  sa fac o revizie sau macar sa ma lamureasca de ce aceasta piesa nu deschide si cine imi poate vinde o eventual una noua s-o înlocuiesc. 
      Atasez poze pentru suportul vizual
       
      Taietura sub rulota cred ca a fost facuta de cineva intr-o stare avansata de ebrietate...oare sa ma chinui sa reconstruiesc pe langa soba (se incinge zona respectiva?) 
       






    • Cristian A
      de Cristian A
       
         Am cumparat de la un magazin auto o priza pe 13 pini (identica cu cea care e pe masina) si am facut urmatoarele conexiuni: 1. iesire panou fotovoltaic (mufe rapide) - intrare regulator (care are o rigleta cu suruburi), cablu de 7-8 m lungime;   2. iesire regulator - priza 13 pini cablu 1 m lungime. Am folosit cablu in invelis de cauciuc de 2 x 1, 5, rezista la soare sau frig.     La priza auto am legat cele doua fire: plusul pe pinul 9 si minusul pe pinul 13.   Este valabil pe multe rulote, inclusiv Weinsberg ca si a mea.     Se poate si masura:  se pune pe priza rulotei de 13 pini aparatul de masura intre pinii 9 si 13 sau 10 si 12 si unde sunt aproximativ 12 V acolo e legat acumulatorul. Cand am timp, mai pe la sfarsitul saptamanii, fac si niste poze.  Avantajul cu priza pe 13 pini e ca nu mai dai gauri prin rulota, poti conecta unul sau mai multe panouri, redresor auto pentru incarcare etc.
        Pe viitor (cand o sa am o priza de 12V de exterior) o sa pun regulatorul, in pozitie fixa, in porbagajul rulotei (unde sunt si buteliile), cablurile le pozez pe protap, unde o sa pun cu suruburi priza pe 13 pini si o priza de 12 V de exterior.        Panoul de va conecta prin intermediul prizei de 12V, iar acumulatorul prin cea de 13 pini.
      Legaturi panou solar.pdf
      Schita legatura panou.pdf
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.