Vizitator Semnalează Publicat 17 Noiembrie, 2015 Fa o poza si cu partea unde se cupleaza cupla cu bila. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
TEODOR 65 Semnalează Publicat 17 Noiembrie, 2015 Mâine pe lumina voi face poze si le voi pune.Si mie mi se pare o ciudatenie. Bine ca am RAR-îl făcut ca altfel cine știe cât ar fi stat aia pe lângă ea Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
TEODOR 65 Semnalează Publicat 19 Noiembrie, 2015 Va salut! Am reusit sa mai fac niste poze, dar nu reusesc sa le postez. Mai incerc...poate , poate. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator Semnalează Publicat 19 Noiembrie, 2015 Nu are nici o treaba RAR-ul cu acea cupla. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
TEODOR 65 Semnalează Publicat 19 Noiembrie, 2015 (modificat) Modificat 19 Noiembrie, 2015 de TEODOR Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ionut C. 653 Semnalează Publicat 19 Noiembrie, 2015 Asta nu e cupla antibalans, maneta este doar pentru fixare pe bila carligului. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
TEODOR 65 Semnalează Publicat 27 Noiembrie, 2015 Va salut! Va rog daca mai are cineva o astfel de cupla , sa-mi dea si mie ceva informatii, intretinere, pastile, reglaje... etc., pentru ca atunci cand plec de pe loc cu ea se aude ca o lovitura in spatele masinii. Nu tare , dar se aude.Se pune vaselina ceva la ea? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu 96 Semnalează Publicat 27 Noiembrie, 2015 Se aude doar la plecare? la frana nu se aude? Lovitura ar putea sa fie de la amortizorul din protap. Impinge cu mana de cupla sau trage si vezi cat de usor se misca. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
TEODOR 65 Semnalează Publicat 27 Noiembrie, 2015 Se aude si la frana Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu 987 Semnalează Publicat 27 Noiembrie, 2015 (modificat) S-ar putea sa nu mai iti functioneze telescopul din protap, asta necesita inlocuirea lui! Daca ar fi joc asa mare la cupla, s-ar auzi si cand mergi cu rulota la drum intins de la denivelarile de pe carosabil! Modificat 27 Noiembrie, 2015 de Drinovan Ovidiu Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
TEODOR 65 Semnalează Publicat 7 Ianuarie, 2016 On 27.11.2015 at 12:07, cornelsavu a scris: Se aude doar la plecare? la frana nu se aude? Lovitura ar putea sa fie de la amortizorul din protap. Impinge cu mana de cupla sau trage si vezi cat de usor se misca. @cornelsavu am tras si am impins de cupla. O pot impinge si trage , dar opune rezistenta destul de mare. La voi se pot impinge? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator 23 Semnalează Publicat 7 Ianuarie, 2016 Aia nu trebuia sa o poti impinge-trage cu mana , decat cu foarte mare efort. Gandeste-te ca trebuie sa amortizeze socul provocat de minim o tona , la franare. La interior , majoritatea modedelor de cupla, au un amortizor. Amortizorul este calibrat pe dimensiunea/greutatea rulotei , pentru a avea o eficienta maxima. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
TEODOR 65 Semnalează Publicat 7 Ianuarie, 2016 Am tras-o si am impins-o destul de greu, dar cred ca daca ar functiona cum trebuie n-ar trebui sa se miste deloc la aceste probe cu mana, dat fiind faptul ca intr-adevar acolo este vorba de o tona.De-aia sunt nedumerit si nu as vrea sa schimb amortizorul pana nu aflu de la cei care au rulote mai noi(sau amortizoare) cum sta treaba. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru 124 Semnalează Publicat 7 Ianuarie, 2016 @TEODOR in principiu se pot impinge si trage cu mana dar efortul este destul de mare. Si eu mi-am schimbat amortizorul de protap si la mana nu a-si putea sa imi dau seama dar in mers este o diferenta. Gandeste-te ce forta ai tu si ce inseamna inertia unui vehicul de aproximativ o tona .... Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator 23 Semnalează Publicat 7 Ianuarie, 2016 Daca la franare putin mai brusca simti un soc in carlig , sau daca la drumuri denivelate se aud zgomote ca de lovire , atunci cu d=siguranta trebuie sa schimbi acel amortizor. Era o firma de prin Deva care aducea piese de remorci / rulote. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
TEODOR 65 Semnalează Publicat 7 Ianuarie, 2016 Zilele astea o sa o agat la masina si-i mai fac niste probe.Am si cupla aia ciudata pe ea.Sunt curios cum se comporta ca i-am bagat si o mana de vaselina la cupla. Mi s-a parut ca a aparut destula urma de frecare la nuca de la carlig cand am adus-o acasa. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion 59 Semnalează Publicat 7 Ianuarie, 2016 @TEODOR, mare atentie, nu toate cuplele se pot unge! Eu am o cupla antibalans de la Alko, 3004 si NU se unge (se distrug pastilele de ferodo). Eu le-am distrus si prostia m-a costat 130 ron. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
TEODOR 65 Semnalează Publicat 7 Ianuarie, 2016 Nu e antibalans si tocmai pentru ca am observat urme de frecare am bagat vaselina.Am inteles ca aceste cuple care nu au antibalans nu au nici acele pastile care s-ar putea strica. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator 23 Semnalează Publicat 7 Ianuarie, 2016 Daca la franare putin mai brusca simti un soc in carlig , sau daca la drumuri denivelate se aud zgomote ca de lovire , atunci cu d=siguranta trebuie sa schimbi acel amortizor. Era o firma de prin Deva care aducea piese de remorci / rulote. în urmă cu 2 ore, Marinescu Ion a scris: @TEODOR, mare atentie, nu toate cuplele se pot unge! Eu am o cupla antibalans de la Alko, 3004 si NU se unge (se distrug pastilele de ferodo). Eu le-am distrus si prostia m-a costat 130 ron. Eu am avut AKS 1 si acum am AKS 2 , ambele cu pastile cu ferodou. Le-am gresat pe ambele , chiar din belsug. Nu am observat o uzura prematura din aceasta cauza. Care ar fi efectul negativ al vaselinei pe pastilele cu ferodou? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion 59 Semnalează Publicat 7 Ianuarie, 2016 (modificat) In manualul rulotei, la sectiunea cupla, este scris ca nu se unge (ca atentionare, se vede mai jos). Totodata, si pe protectorul de cauciuc al cuplei este gravat semnul de ulei cu o taietura peste (fara ulei/vaselina). In manual mai scrie ceva de genul: daca pastilele de frictiune au fost contaminate cu vaselina, acestea trebuiesc curatate si chiar schimbate. Logic judecand, cupla contine acele doua pastile de ferodo (pe laterale) care au rolul in franare miscarilor circulare ale protapului in jurul axei. Consider ca prin ungere, aceasta capacitate te anti-balans este redusa semnificativ. Modificat 7 Ianuarie, 2016 de Marinescu Ion Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu 987 Semnalează Publicat 7 Ianuarie, 2016 In ultima ora, Adrian V. a scris: Care ar fi efectul negativ al vaselinei pe pastilele cu ferodou? Probabil, daca sunt unsi acei tacheti le scade durata lor de functionare in sensul ca se inmoaie de la vaselina sau ulei textura aceea de ferodou! Asi putea compara ca idee cu placutele de frana care, daca le ungi nu mai franeaza!Asa si tacheti trbuiesc sa fie uscati! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru 124 Semnalează Publicat 7 Ianuarie, 2016 (modificat) Nu vreau sa intru in polemica de a unge sau nu cupla antibalans, s-au scris "tone" in trecut fara a se ajunge la un consens. Din motive comerciale producatorii ne spun sa nu ungem cuplele antibalans ( pentru a consuma cat mai multe pastile de frictiune ) sau poate ungerea reduce / elimina menirea de a reduce balansul? Fiecare sa creada ce vrea. Dar un lucru va garantez: o data uns un ferodou unsoarea se imbiba in material de nu il mai scoti nici cu rugaciuni la icoane facatoare de minuni. Niciodata nu vei mai putea obtine frictiunea pentru care a fost proiectat. Modificat 7 Ianuarie, 2016 de Marius Rotaru Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator 23 Semnalează Publicat 7 Ianuarie, 2016 @Drinovan Ovidiu Nu stiu cati ani or fi mers altii cu pastilele negresate , dar eu cat timp le-am gresat nu am avut probleme cu ele . Nu se mai auzea scartatind rulota , nu mai simteam socuri in mers la mici denivelari. Liniste totala. @Marinescu Ion Cred ca voi confundati putin notiunile sau inversati termenii ; daca tu vii si imi traduci "antibalans" prin faptul ca acea cupla FRANEAZA balansul unei rulote , eu vin si te intreb cam care ar fi forta de strangere a acelor pastile ca sa invinga , ATENTIE ! prin frecare , forta generata de 1tona ce apasa pe un brat de 1metru ? Asta este intrebarea la care astept raspuns din partea tuturor celor care "blameaza" gresarea carligului si implicit a cuplei cu pastile cu tot. @Marius Rotaru S-a scris si o sa se mai scrie pe aceasta tema la fel de mult ca la topicul cu categoria de permis . Inca avem descoperitori ai apei calde si a cercului , asa ca pe mine unul nu ma mai mira nimic. Din pacate multi nu vad latura economica si implicatiile ei. Batman - Batman ! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
TEODOR 65 Semnalează Publicat 7 Ianuarie, 2016 Teoretic si eu cred ca acele pastile din ferodou au rostul de a mula mai bine cupla pe carlig, nicidecum nu pot crea frictiune la forțele ce actioneaza acolo. Practic , ele umplu micul spațiu rămas liber in acel ansamblu (carlig-Cupla) .Daca acolo ar fi o frictiune puternica, toate vibratiille produse de rulota s-ar transmite in caroseria mașinii si ar produce mari daune in timp scurt. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator 23 Semnalează Publicat 7 Ianuarie, 2016 Mai scrie asta o data , cu litre mari , ingosate , eventual cu rosu. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri