Ursu Florin

Omologare Campervan - HomeMade

20 postări în acest subiect de discuţie despre Omologare Campervan - HomeMade

Omologare Campervan - HomeMade

Ursu Florin

Salutare, pentru că în ultimul timp apar tot mai multe conversii home-made, am zis sa avem un subiect legat de omologarea conversiei.

Ii rog pe cei care au reușit să facă omologarea sa ina cu ceva informații pe acest subiect.

Eu am discutat cu o firma de caroserii din Brașov care au zis că mă pot ajuta cu proiectul. Nu am discutat mai multe amănunte legate de preț sau chestii de genul, a rămas să ne auzim după ce e gata conversia.

Mulțumesc!

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Adam Adrian

Salut, @Ursu Florin ! Nu mai e ceva nou, omologarea se realizează cu orice carosier care acceptă așa ceva. Problema majorității e prețul!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

@Adam Adrian știu că nu este nimic nou, doar că ar fi ok niste detalii legate de preț ( cred că diferă în funcție de proiect ) in mare, durata, etc..Prețul nu cred că sare de 1000 euro, dar cred că merită.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adam Adrian

@Ursu Florin Dacă ai găsit sub 1000e sunt și eu interesat! Merita dacă vrei sa o vinzi că îi crește prețul. Poți merge fara probleme si fara omologare. Bine e sa ai!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Subiectul prezinta interes si pentru mine.

 

Cum am sosit in tara pentru cateva luni (lucrand remote) ma bate gandul sa inmatriculez camperul aici :nedecis:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Fiind realizat in regie propie, chiar si in irlanda, sunt tare curios cum o sa-l imatriculezi aici. Am uitat ca l-ai imatriculat deja acolo, asa ca e omologata in irlanda.O s-o inmatriculezi , ca orice masina adusa de afara.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran
16 minute în urmă, Ilie Minea a scris:

asa ca e omologata in irlanda.

 

In momentul de fata este van N1 in acte, nu am apucat sa ii fac modificarea din N1 in M1.

Deci am o problema mai complicata, este van in acte dar arata ca un camper. Sunt curios, daca ma duc la RAR asa cum e, mi-o inmatriculeza ca van sau trebuie sa ma duc la RAR cu omologare de la carosier roman :nedecis:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

@Alin Opran dacă o omologhezi aici va avea doar 2 locuri :default_109:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
3 minute în urmă, Alin Opran a scris:

 

 .... In momentul de fata este van N1 in acte, nu am apucat sa ii fac modificarea din N1 in M1.

Deci am o problema mai complicata, este van in acte dar arata ca un camper. Sunt curios, daca ma duc la RAR asa cum e, mi-o inmatriculeza ca van sau trebuie sa ma duc la RAR cu omologare de la carosier roman :nedecis:

:default_doh: pai, .... e cam "groasa treaba" (vorba vine!) daca vrei sa-i faci omologarea in tara :)

 

1. Parca (n-am intrebat personal fiindca nu ma intereseaza subiectul unei conversii in regie proprie!), dar , .... omologarea se poate face numai in baza unui proiect aprobat de RAR inainte de a incepe conversia". Cei care au "reusit", pot confirma!

2. Grabeste-te ! """ Maşinile cu volan pe dreapta, provenite din Marea Britanie, ar putea să nu mai fie înmatriculate în România de la 1 ianuarie 2021"""

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Nu imi place spiritul de contrazicere @Mihai-Arad dar vreau sa punctez ca:

1. Am mentionat ca e posibil sa trebuiasca sa merg din start la inmatriculare cu proiect de la firma agreata dar, din ceea cea stiu, cam toti colegii s.au dus la firma dupa ce au finalizat lucrarea. Ca asa merge in Romania :default_doh:

2. De la 1 ianuarie 2021, daca UK iese din UE, sigur nu se mai pot inmatricula masinile provenite din UK. Dar doar din UK, din Irlanda si Cipru da :default_big_grin:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Grigoras

Dacă ai panoul despărțitor ce separă compartimentul de marfă o omologhezi ca autoritate, dar trebuie înlocuite farurile cu unele de europa , e primul lucru la care se uită. Ce ai in , , portbagaj " nu intereseaza prea mult .Dacă vrei omologarea ca autorulota e mai complicat , dar se poate.Spor si concediu placut .

Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin Balan

Apropo de panoul despartitor...

Aveti idee daca e obligatoriu sa fie cel original?

Eu l-am dat jos pe acesta si vreau sa fac unul izolat pe structura de lemn.

Multumesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

@Sorin Balan nu cred că verifică cineva dacă e cel original.

Contează să fie ceva acolo.

Eu o sa îl las pe cel vechi, o sa îl izolez.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Nr. locurilor este omologat in functie de scaunele din masina. Eu am inmatriculat in iunie un vw T5 , de marfa , avand 2 scaune, deci 2 locuri.La plecare de la rampa de verificare  din rar, inginerul m-a intrebat de ce nu am pus 3 scaune sa am 3 locuri omologate.Ghinion de necunoastere.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran
45 minute în urmă, Ilie Minea a scris:

Nr. locurilor este omologat in functie de scaunele din masina.

 

Acest aspect mine imi este cunoscut. Nedumerirea mea consta in omologarea locurilor nestandard, spre ex. cele puse cu fata pe lateral si care au centuri. Cazul meu.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Fiind dotate cu centuri, s-ar putea sa nu fie vreo problema, avand asigurata siguranta in caz de accident. Trebuie sa fie prinse de podea fff.bine.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Grigoras

Surpriza mare s-ar putea sa fie ca nu vor sa ti recunoasca scaunele home made , ptr ei sunt, , artizanale" si nu sunt omologate .Eu aveam in cartea si talonul de Olanda 9 locuri , dar pe masina erai doua scaune de 1 loc si doua banchete de 3 locuri , originale si nu au vrut să lase 9 locuri au omologat-o de 8 ! Depinde si cu cate locuri e trecuta in hârtiile cu care te prezinți la ei , cu ce vii in plus trebuie justificare de la o firmă agreată si cred ca trebuie musai să , , imprumuti" o bancheta de 2-3 locuri originală cu centuri prinsă fix de podea .După aceea revii la ce vrei tu si dupa la Itp periodic merge treaba cu , , 50 ron " fara sa mai schimbi ceva Bancheta de imprumut de3 locuri de Tranzit am eu !Spor si concediu placut !

Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Silviu Stan

Aveți ceva contacte de carosieri care se ocupă cu omologarea?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Silviu Stan

Mulțumesc!

 Inițial nu voiam să o omologhez. Doar că eu am cumpărat mașina cu un loc în talon (plus un loc rabatabil care era pus pe peretele despărțitor).

Așa că am luat un scaun de pasager normal pe care l-am prins în șuruburile caroseriei deja existente.

 

La rar mi-au spus că ei nu pot omologa scaunul dacă nu merg la Porsche Romania să își dea ei acordul. Să mai ia și ei niște bănuți plus că comunic foarte greu cu ei și zic că nu pot da hârtia. Începe birocrația.

 

Și doar pentru omologarea scaunului mă costă 1100lei așa că mai bine o fac pe toată autorulotã in acte.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

XGO Camping - peste 20.000 de repere pentru rulotisti, disponibile din stoc sau la comanda.
NOU !
- Acum gasiti la noi si corturi auto. Pot fi montate pe orice tip de autoturism, inclusiv Dacia Logan si Sandero - www.xgocamping.ro
- Vreti o autorulota noua la cel mai bun raport pret/calitate? www.xgoautorulote.ro

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Anca Dragomirescu
      de Anca Dragomirescu
      Salutare,

      va trimit mai jos linkul pe care l-am facut pentru a prezenta casuta noastra pe roti. Am finalizat zilele acestea conversia unei autoutilitare in campervan, mai exact un Citroen Jumper din 2017, Euro 6 cu aproape 275.000 KM. Am achizitionat masina din Romania la finalul lunii mai 2020 si la jumatatea lunii iunie am inceput sa lucram la conversie. Dupa aproape 4 luni in care am lucrat la conversie am ajuns si la linia de finish. A fost un proiect foarte frumos care a presupus mult timp, energie si motivatie, insa pasiunea pentru calatorii si natura ne-a ajutat sa putem sa vedem casuta pe roti terminata.
       
       
      In aceasta conversie am apelat la sprijin extern in 3 puncte importante pentru noi:

      1. la decupajele ferestrelor si trapelor, unde am vrut sa fie facute de persoane specializate si autorizate;
      2. la montajul panourilor solare si a echipamentelor Victron (celelalte echipamente electrice fiind montate de noi)
      3. la mobila suspendata si la fronturile de mobila (aici, desi am ajuns la concluzia ca puteam sa bifam acest punct si noi, nu am fi reusit sa ajungem la calitatea pe care ne-o doream, astfel incat ii multumim dnului. Andrei, producator de mobila, care ne-a ajutat si ne-a sprijinit la partea aceasta).

      In rest, greul acestei conversii a cazut pe umerii sotului meu, Razvan, care s-a ocupat de toate aspectele, iar eu am ajutat unde am putut si mai mult cu filmatul :D

      Noi suntem foarte multumiti de ce am facut si deja am scos Camper-ul la plimbare

      Ganduri bune tuturor,
      Anca & Razvan


















    • Anca Dragomirescu
      de Anca Dragomirescu
      Salut,

      ma numesc Anca Dragomirescu si impreuna cu sotul meu, Razvan, am achizitionat la final de mai 2020 o autoutilitara, mai exact un Citroen Jumper din 2017, pe care l-am convertit in campervan in lunile de vara:). Am pornit cu 0 experienta in proiecte de acest fel (si 0 experienta in general in proiecte DYI), insa de acum 2 ani cochetam cu ideea unei conversii, mai ales ca amandoi suntem pasionati de calatorii si natura. Anul 2020, desi un an extrem de dificil la nivel mondial si nu foarte prielnic calatoriilor peste hotare, ne-a adus si ragazul necesar sa incepem acest proiect de conversie din autoutilitara in campervan.

      Pentru ca sunt putine informatii in limba romana, noi am incercat sa documentam proiectul nostru de conversie in video-uri pe youtube, mai ales ca am incercat sa ne documentam cat mai mult si din proiecte asemanatoare realizate in afara tarii.
      https://rb.gy/pxnqfg
      Saptamana aceasta finalizam ultimele detalii si apoi vom face un Van Tour :). Vom urca si cateva poze pe forum si abia asteptam sa iesim apoi cat mai mult cu casuta noastra pe roti.

      Ganduri bune tuturor!
      Anca & Razvan
    • Ursu Florin
      de Ursu Florin
      Va salut. Ma bate gandul sa transform o duba in camper. Ca si marca m-am gandit la Fiat, Citroen sau Peugeot.
      Care ar fi costurile in mare fara a pune in calcul masina?
      Ma gandesca la mobila facuta pe comanda, am un prieten care se ocupa cu mobila si sigur ma va ajuta.
    • Anca Dragomirescu
      de Anca Dragomirescu
      Buna ziua,
       
      sper ca aveti o dupa-amiaza de joi cat mai placuta!
       
      Voi incerca sa mentionez pe scurt motivul acestui topic nou (desi posibil sa se mai fi discutat cu alte ocazii): acum 2 luni si jumatate, impreuna cu sotul meu, Razvan, am inceput un proiect de conversie al unei autoutilitare (un Citroen Jumper) in Campervan. Proiectul evolueaza bine si am documentat cat am putut noi mai bine pasii in video-uri pe care le-am postat si pe youtube si le regasiti si aici: https://www.youtube.com/channel/UCwPaqT_ojvYvMfF8_f9qtpQ 
      Pun acest link doar sa se inteleaga directia de constructie,  de materiale si culori folosite.
      In acest moment, desi nu am ajuns la zi cu video-urile, dupa cadrul patului care este gata (inclusiv cu saltea), am facut insula de bucatarie, baia si zona de living cu masuta si avem deja montat tot sistemul electric (panouri, invertor, MPPT charger ect). Insa intampinam cateva probleme cu corpurile de mobila suspendate si cu fronturile de la mobila de bucatarie. 
      Daca ne puteti recomanda companii sau persoane care se pricep si ne pot ajuta in aceasta directie, ne-ar ajuta foarte mult :). Intr-adevar, ne dorim (la fel ca orice proiect de acest fel) un rezultat frumos si cumva sa pastram directia design-ului deja setat.
       
      Daca ne puteti ajuta cu sfaturi fie aici pe forum fie pe adresa noastra de email: bramburaperoti@gmail.com, ar fi de mare folos. 
      Va multumesc frumos pentru sprijin si la cat mai multe calatorii frumoase tuturor!
       
      Ganduri bune,
      Anca
    • Laurentiu Simion
      de Laurentiu Simion
      Descriere:
      - izolare fonica si termica
      - incalzitor autoterm 2kW
      - instalatie electrica 12V cu panou de control si incarcator 220V cu baterie AGM, 110A (multumiri Darcom Energy)
      - boiler Elgena 12 V, 200 W
      - 3 geamuri sticla
      - bucatarie custom placaj vopsit cu blat de stejar masiv si extensie
      - covor cauciuc trafic intens cu buline tip coin
      - trapa Maxxfan
      - sine de ancorare (http://www.zurrschienen.com/)
      - pat din aluminiu vopsit rosu in camp electrostatic
      - saltea pe comanda (multumiri saltelehoteliere.ro si Cătălin Ivan)
      - toate accesoriile sunt furnizate de Reimo Reisemobil-Center GmbH
      - Omologare RAR
      Pret 12.500 EUR
       
      https://www.facebook.com/sfinx3c/



































  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.