Radu Clapa

AutoCamper Stealth - Jumper L2H2

17 postări în acest subiect de discuţie despre AutoCamper Stealth - Jumper L2H2

AutoCamper Stealth - Jumper L2H2

Radu Clapa

Salutare stimați colegi forumiști!

 

Consider că a sosit timpul să scriu o postare mai detaliată legată de planul meu. Am menționat asta și în topicul de prezentare membri, dar, ce m-a adus aici, cum am descoperit forumul, a fost din multiplele căutări pe internet legate de conversii autoutilitare în autocampere. Multă vreme am căutat doar în engleză, apoi m-am decis să văd dacă găsesc ceva și în limba română, dat fiind faptul că vreau să o fac în România și, cel puțin pentru început, să fac măcar o dată înconjurul țării noastre. Planuri legate de ce vreau să fac eu cu duba am multe, dar să nu intru în aceste detalii înainte de a o avea.

 

Vreau încă din primele rânduri să le mulțumesc domnilor @Alin Opran și @Gabriel Schuster pentru topicurile postate de dânșii referitoare la propriile conversii, desigur să-i felicit încă o dată pentru munca excepțională. De asemenea mi s-a părut foarte faină bancheta pliabilă realizată de domnul @Bogdan Harea (aici)

 

Poate că am început acest topic cam devreme, având în vedere că nu am nici mașina, nici nu am început activ să cumpăr piese. Sunt în căutarea vehiculului și deja întocmesc liste de componente și compar prețuri pentru trape, ventilatoare, încălzitor, frigider etc.

 

Spre deosebire de conversiile menționate mai sus, eu mă orientez spre o autoutilitară mult mai scurtă, un L2H2 (luând în considerare că planul inițial era un VW T5, un L2H2 e imens).

Vreau o dubă mai mică (sper că îmi permiteți să o numesc așa) deoarece consider că se strecoară mai ușor în unele locuri comparativ cu (în ochii mei) un monstru de L4. Deși apreciez spațiul bogat pe care îl  oferă o autoutilitară lungă, pentru mine e mai practică una scurtă.

 

Ca o listă pe scurt, cam ce îmi doresc de la viitoarea mea autorulotă:

  • un vehicul cât de cât nou, cu AC și Cruise Control. Orice ale extra-opțiuni sunt binevenite dacă se încadrează în buget;
  • conversie făcută de subsemnatul, eventual cu ajutor de la prieteni (cine vrea, cine poate), cu ajutor de la dumneavoastră (în limita bunului simț - nu vreau să abuzez de bunătatea celor de pe forum) și bineînțeles cu o documentare temeinică în timpul operațiunii (foto-video);
  • fără geamuri laterale, fără trape și uși de acces de genul celor pentru alimentare cu apă, curent sau acces casetă WC); Duba să fie cât mai incognito (stealth van);
  • ventilator MAXXfan Air pe acoperiș, în partea din față și o trapă (cu sau fără ventilator), în partea din spate, deasupra patului;
  • nu exclud, de asemenea, poziționarea unor hublouri precum a folosit domnul @Gabriel Schuster. Grozavă idee;
  • pat fix, pe lățime, 180 x 120 - de aici selecția unei dube pe platformă Jumper / Ducato / Boxer;
  • birou / spațiu de lucru fix (detalii mai jos);
  • instalație electrică cu încărcare solară + de la alternator + de la rețea, în cazurile (probabil rare) când stau în camping; Probabil Solar + Alternator îmi va fi suficient.
  • încălzitor diesel, legat direct la rezervorul mașinii. Știu că platformele acestea nu au deja prevăzută la rezervor o ieșire pentru un asemenea încălzitor, dar operațiunea pare destul de simplă. Cu toate că pare simplu, cel mai probabil voi apela la un service autorizat, pentru a nu-mi micșora șansele de omologare;
  • frigider cu mini congelator alimentat la 12v  (nu pe gaz fiindcă cel mai probabil nu voi avea instalație GPL);
  • aragaz tip camping, micuț, cu butelie interschimbabilă (pentru moment e de ajuns);
  • chiuvetă mică, cel mai probabil dreptunghiulară, care să fie acoperită de un ”tocător„ din lemn (nu mă sperii să mi-l fac singur);
  • duș 60cm x 60cm, fiindcă duba e mică. Am negociat mult cu mine însumi dacă să adaug sau nu duș, dar i-am găsit destule motive pozitive;
  • înmatriculare / omologare în RO ca autocaper (M1) - aici am mare nevoie de sfaturi și abia aștept să treacă domnul Gabriel prin acest hop, să văd cum a decurs;

    Tot la categoria ”diferit față de restul” e faptul că plănuiesc (cel puțin pentru o perioadă) să locuiesc full time în această dubă. Așadar îmi va fi casă și birou peste tot prin Europa... Jobul actual îmi permite acest lucru, dar parte din ceea ce fac implică multe ore la calculator, deci am nevoie de un spațiu dedicat unde să mă desfășor. Chestii dintr-alea cu mese pliabile sau tastat cu laptopul în poală, nu sunt pentru mine!  Soluția de minim comfort e un birou de aproximativ 120 cm x 60 cm cu o aripă (cotieră) pe partea dreaptă de măcar 30 cm. 

 

Patul va fi destul de sus încât "portbagajul" să permită stocarea unei biciclete sub pat. Știu că sunt multiple suporturi externe pentru biciclete, probabil voi adăuga unul la un moment dat, dar pentru moment vreau să știu că atunci când plec undeva să vizitez / sau să mă cațăr pe vreun munte, bicicleta e în siguranță, în interior.

 

Încă un aspect pe care l-am analizat îndelung: peretele dintre habitaclu și zona locuibilă.

Dacă îl scot spațiul se mărește considerabil prin adăugarea unui sistem de rotație la scaune.

Cu toate acestea, momentan planul e să păstrez peretele (bulkhead) acolo unde se află din mai multe motive

  1. pentru a păstra aspectul incognito - din exterior, privind în cabină, va fi ca oricare altă dubă.
  2. pentru o mai bună izolație termică  a spațiului de locuit
  3. pentru o mai bună securitate a "casei". Degeaba am spațiul de marfă fără geamuri, dacă hoțul poate sparge geamul din față și să ajungă peste tot. 

Păstrez peretele (sau fac altul) DAR vreau să decupez o trecere și să montez/construiesc o ușă de acces. Din motive de siguranță consider că este foarte important să poți să traversezi „casa” și să te așezi la volan cu ușurință, fără să fie nevoie să părăsești incinta.

 

Cam astea sunt ideile principale, momentan.

Sunt perfect conștient că unele se vor schimba pe măsură ce proiectul avansează.

 

Mai jos atașez o animație cu ce am explicat mai sus, căci știm cu toții că o imagine face cât 1000 de cuvinte :)  E un model la scară, dar e doar ca să vă formați o idee.

 

Țin să menționez că am oarece experiență și unelte de prelucrare a lemnului și de instalații electrice, (pe altele le voi achiziționa pe măsură ce apare nevoia), deci nu mă sperie conversia în sine. DAR în ceea ce privesc mașinile și rulotele/autorulotele, sunt total novice. Nu am avut niciodată mașină personală, deși conduc de ani de zile mașini împrumutate, închiriate sau de la muncă. Tot ce știu momentan legat de conversii și rulote am învățat de pe internet, citind articole și urmărind zeci de clipuri YouTube. Am experiență cu călătoritul pe perioade lungi și statul în campinguri din diverse țări. În 2017 am pedalat 8000 km în 4.5 luni, din Danemarca până în România (prin 16 țări inclusiv Anglia, Andorra și Spania) și am stat prin tot felul de campinguri.

 

Cum spuneam, e poate prea devreme să încep acest topic, dar nu voiam ca din prea mult entuziasm pentru proiectul meu, să încep să bat câmpii pe tema asta prin alte topic-uri.

Am să continui să actualizez aici pe măsură ce apar actualizări importante, de exemplu când găsesc și achiziționez autoutilitara.

Vă mulțumesc!

L2H2.gif

  • Like 3
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Fejer Antal

Mult succes @Radu Clapa la realizarea proiectului mult dorite.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Silviu Pascu

Bafta!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi Florean

Faină inițiativa... Și eu vreau sa fac tot pe un l2h2 dar mi-e teama ca totuși în practica nu încape totul pe acolo... E foarte util sa se strecoare ușor în orașe dar nu știu dacă asigura minimul de confort. Ai cumva un plan 2d cu dimensiuni sa ne convingem ca întra totul? Patul de 180 nu e prea mic în lungime ținând cont ca nici lățimea nu e generoasa încât sa stai "pe diagonala"?. Din animație pare super. Succes! 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Clapa

Pot să scot un plan 2D când ajung înapoi la calculator.
Am văzut câteva transformări pe platforma asta, la aceste dimensiuni.

Este FOARTE important cât confort și ce utilizare are în gând fiecare persoană în parte. Vor fi câteva compromisuri, desigur. Dar minimul meu de confort e poate mai mic decât al altora.

Și dusul e poate claustrofobie pentru unii la 60cmx60cm dar eu am făcut o simulare acasă și mi se pare ok. Da, e mic, dar nu e imposibil. Ai de ales: fie duş mic, fie deloc. Și plănuiesc să nu ratez nicio ocazie de a face duș în altă parte (sala de cățărat, camping, dușuri pe autostradă, la muncă, la prieteni, etc... funcție de unde mă aflu la un moment dat)

Uite mai jos câteva transformări pe L2:
-


-


-


-

(aceasta a adăugat și pop top roof ULTERIOR)


Patul consider să-mi fie suficient 180 x ~120. Voi încerca să mă folosesc și de spațiul din "perete" și să câștig câțiva cm peste 180cm făcând puțin compromis la izolația din zona patului. Sună grav să vorbim despre compromis la izolație, dar oricum va fi mai bine izolat decât dacă aveam un geam acolo)

Mulțumesc. Discuțiile sunt mereu binevenite, așa că dacă mai apar idei/întrebări, sunt bucuros să le citesc.

Spor la realizarea planului tău. Eu mă apuc imediat ce găsesc mașină, în limita timpului disponibil în afara programului de muncă. Dacă nu te grăbești, poți să urmărești cum evoluează transformarea mea și abia apoi să decizi dacă vrei să o faci pe aceeași lungime de platformă.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Clapa
în urmă cu 2 ore, Cristi Florean a scris:

Ai cumva un plan 2d cu dimensiuni sa ne convingem ca întra totul? Patul de 180 nu e prea mic în lungime ținând cont ca nici lățimea nu e generoasa încât sa stai "pe diagonala"?. Din animație pare super. Succes! 

 

Am revenit cu un plan 2D

Dimensiunile de la care am pornit sunt cele de catalog, găsite pe net: 3120mm x 1870mm (vorbim de milimetri, nu am mai pus UM pe imagine fiindcă încărca desenul)

Patul are 1200mm, dușul 600mm, biroul (la un absolut minim necesar) are 1000mm,  trei pereți despărțitori @ 18mm fiecare (placaj) și rămân cu un spațiiu de 266mm pe care l-am considerat flexibil... fiindcă știm cu toții că nimic nu va fi la milimetru acolo. Am desenat un dulap pe spațiul acela, dar se poate schimba :) 

 

L2H2_top_view.jpg

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel Vilcu

Salut si mult succes cu acest proiect !

Imi permit sa vin cu o sugestie poate te ajuta: in loc de perete din lemn 18mm grosime as incerca un panou Alucobond de 5...10mm.

Foarte frumoas si util pt mine modelul 3D, nici eu nu am luat inca masina dar asta nu ma impiedica sa incep masuratorile :)

bafta !

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Clapa

Mulțumesc frumos! Apreciez idei de genul! Sunt foarte deschis spre a utiliza altceva mai subțire. Alucobond era una din opțiunile la care m-am gândit.

Pentru estimările din desen însă, am adăugat placaj de 18mm ca să am de unde să scad ulterior, în "teren", dacă folosesc alt material. Prefer sa descopăr ca am mai mult spațiu decât calculasem, decât invers.

Nu în toate aplicațiile pot înlocui placajul cu Alucobond, dar rămâne totuși o opțiune validă pentru diverse aplicații.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Salut, @Radu Clapa!

 

Eu nu am in plan sa fac vreo conversie, insa am studiat (pe YouTube) tot felul de alternative ale unora si altora. Pentru a castiga ceva spatiu, daca tot esti fixat pe L2H2, ti-as sugera ceva: daca nu esti fixat si pe cabina uda - traducere mot a mot (cabina de dus impermeabila) ti-as propune sa-ti faci vana retractabila (cu peretii asigurati de o perdea de dus suspendata). Oricum, cand vei face dus, nu vei iesi din spatiul locuibil, deci acolo unde este culoarul de trecere va fi ocupat de sertarul cu vana scoasa. Exista destule clipuri cu o astfel de solutie. In plus, ai putea castiga vreo 10 cm la lungimea cazii, daca nu si pe latime (in functie de latimea mobilierului). Practic va fi un sertar sub sifonier. De asemenea, vei putea mari biroul de la 1.000 mm la 1.200 mm, cum ai avut initial in plan.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Clapa



Salut, [mention=5371]Radu Clapa[/mention]!
 
Eu nu am in plan sa fac vreo conversie, insa am studiat (pe YouTube) tot felul de alternative ale unora si altora. Pentru a castiga ceva spatiu, daca tot esti fixat pe L2H2, ti-as sugera ceva: daca nu esti fixat si pe cabina uda - traducere mot a mot (cabina de dus impermeabila) ti-as propune sa-ti faci vana retractabila (cu peretii asigurati de o perdea de dus suspendata). Oricum, cand vei face dus, nu vei iesi din spatiul locuibil, deci acolo unde este culoarul de trecere va fi ocupat de sertarul cu vana scoasa. Exista destule clipuri cu o astfel de solutie. In plus, ai putea castiga vreo 10 cm la lungimea cazii, daca nu si pe latime (in functie de latimea mobilierului). Practic va fi un sertar sub sifonier. De asemenea, vei putea mari biroul de la 1.000 mm la 1.200 mm, cum ai avut initial in plan.


Mulțumesc@NRLaurentiu! Da, spui foarte bine ce spui. După cum am menționat, am negociat mult cu mine însumi pe tema asta.

Dus pliabil am vrut și eu să fac inițial și am văzut câteva modele destul de creative online. Acesta situat în zona ușii laterale e printre cele mai faine. Căci, după cum spuneai, oricum e spațiu "mort" cât timp faci duș. Pe lângă ideea cu sertar, mai sunt alea cu vana de duș deja încastrată în podea, fix acolo în "hol".

Dar, am decis totuși (cel puțin pentru moment) să fac o cabină dedicată deoarece:

- pe podeaua duşului va fi pusă toaleta. La ea nu renunț, deci nu trebuie să o ascund în altă parte (deși sunt și aici metode multiple de a o ascunde); toaleta va fi scoasă pe "hol" când se folosește dușul.

- voi folosi o parte din duș ca spațiu de stocare a hainelor ude/murdare, dacă afară plouă și întru în dubă. M-am gândit că nu am unde altundeva să las la scurs pelerina de ploaie, suprapantalonii și bocancii poate noroioși.

- vreau să montez pe pereți suporturi pentru o bară de umerașe. Pe acea bară pot pune un organizator de genul https://www.storagebox.co.nz/5141/eurowire-wardrobe-with-garment-rack-and-shelves.jpg și astfel câștig spațiul. Organizatorul va fi înlăturat și atârnat în fața patului când fac duș.

- tot aici pot pune la uscat coarda / corzile de alpinism când se udă.

Da, să faci duș va presupune puțină muncă pregătitoare... Dar cum ziceam, spațiul mic presupune compromisuri. E cam la fel cu cei care au rulote cu paturi care se compun din banchete și masă: trebuie să faci patul în fiecare seară și în fiecare dimineață.

Am mai multe idei despre cum să folosesc util acel spațiu de deasupra toaletei... Dar să vedem ce iese la fața locului.

Ăsta e oricum, planul de plecare... Posibil chiar să mut complet dușul, dacă mă lovesc de probleme ca domnul Gabriel în conversia dânsului.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Ce ti-am propus era in asentimentul ideii (principale) de birou mobil. Acum depinde de tine cat poti taia din spatiul de lucru, mai ales ca ideea lucrului in pat nu o agreezi. Este buna si solutia barei pentru umerase, insa sa le iei / sa le pui, parca taie cheful! :) Eu, la serviciu, abia ma pot intelege cu 120 x 70 cm. Bine, implica si hartogarie, nu numai IT.

De asemenea, n-am mentionat initial - am uitat, dar iti sustin ideea de "invizibil". Cel putin pentru Romania, dar nici cu tarile "vestice" nu mi-e rusine, sunt destule cazuri de casute "sparte". Dar te-as incuraja sa dai jos peretele despartitor si sa-l inlocuiesti cu o draperie. Spargerea se da de regula pentru ceea ce ar gasi in spatiul de marfa si mai putin pentru un player. Astfel, pe langa spatiul creat si trecerea facila, vei beneficia vara si de A/C - daca va fi foarte cald, iar iarna incalzirea "diesel" va fi arhisuficienta (vezi conversia lui Alin) pentru tot spatiul.

 

Ai vorbit de simulari la inceput si cred ca asta este cea mai buna cale de proiectare individuala, iar la final masori, desenezi si apoi masori de doua ori si tai o data! :)

 

Spor!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Clapa

Salutare dragi colegi forumiști,

Am promis să vă țin la curent cu progresul, așadar iată ultimele vești:

Am devenit proprietarul unui Citroen Jumper L2H2 Alb, 2015 (Euro5), 188000 Km.
Mâine dimineață am programare la înmatriculări și apoi gata, e oficial!

Are deja o aerisire în plafon, dar va fi înlocuită cu un MaxxFan cândva în procesul de conversie.

Interiorul e placat cu tablă zincată care, bineînțeles, va fi înlăturată ca primă etapă a transformării.

Am început să comand cele necesare, încet, încet. 39ad5d45d3bf6ea8c5233eba5001251a.jpg9aef3321b72088c8c55e429b5d9d27f5.jpgb45236dd5ee1fc834ea0f09b0acc3092.jpg161ed4287a0bebc134fd7886d84258bd.jpg

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

  • Like 4
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Felicitari pentru achizitie:bravo: Mult succes @Radu Clapa la realizarea proiectului mult dorite.:salutare!:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Bravo și de acum spor la treabă! :OK:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vasile Oae

Spor la munca, și să ne tii și pe noi la curent cu evoluția.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

Apreciez curajul si nu pot decat sa iti urez succes!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

@Radu Clapa

felicitari pentru achizitie si mult spor!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Anunt !
XGO Autorulote - unic importator in Romania pentru XGO Dynamic model 2020 - Fiat/Rimor si NOBEL ART, modele 2020 - Ford/Roller Team.
Preturi incepand de la 30.000€
www.xgoautorulote.ro,

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Radu Clapa
      de Radu Clapa
      Salutare,
      Numele meu este Radu, născut și crescut în Roman, Neamț. Momentan sunt plecat din țară, dar plănuiesc să revin.
      Dintotdeauna mi-au plăcut rulotele și autorulotele, chiar am avut o rulotă mică în 2014 și am călătorit cu ea din Franța până în România, după care am vândut-o căci nu aveam unde să o țin.
       
      Acum mi s-a reaprins dorința mea mai veche de a transforma o autoutilitară în camper, așa că am început serios să mă documentez. Sunt nenumărate clipuri video pe internet și articole scrise, dar nu de la noi din țară... sau nu am găsit încă. După cum v-ați dat seama aș vrea să o fac și să o înregistrez în RO, chiar dacă apoi voi fi plecat pe drumuri cu ea prin toată europa.
       
      Am descoperit forumul încercând să mă informez în legătură cu legislația din țară legată de asemenea mașini transformate și să văd dacă mai sunt și alții care au asemenea dube convertite, să învăț cât pot de mult din experiențele voastre.
       
      Sunt poate mai începător decât majoritatea, fiindcă deși am carnet (Cat B) de mulți ani, nu am avut niciodată mașină pe numele meu. Am condus doar mașini de la muncă sau închiriate.
      Această dubă ar fi prima mea mașină.
       
      Cam atât despre mine, iar despre ”van” am să dezvolt subiectul mai pe larg în alt topic.
      Bine v-am găsit și mulțumesc pentru includerea în grupul vostru!
    • Danila Lenut
      de Danila Lenut
      Vă salut prieteni! 
         După multe căutări și informări am decis să-mi îmbunătățesc mașina, un sprinter 311 cdi, 2004.Mai exact, în cursul săptămâni să fie autoutilitara, în weekend autorulota. Transformarea ei să nu dureze mai mult de o ora maxim doua. 
          Mai jos atașez lista cu materialele luate, unele din ele montate deja pe mașină. 
        - bazin de apă 103 litri mobil, doua fixe   montate sub mașina 80l apa curata și unul de aceeași capacitate ptr apa gri
        - instant pe gaz Calore 7l
        - chiuveta cu doua ochiuri de aragaz
        - Lada frigorifica INDEL B TB 55, 45L
        - trapă Fiama 40x40
        - pompa de presiune cu presostat 12v, 12 ah, 6, 9bar, 110 psi, 8litri/minut
      ????? Nu știu dacă e alegerea corectă 
        - accesori apa-gaz, furtun, țevi, robineti, fitinguri, dușuri, etc. 
        - wc mobil 
        - profile aluminiu pentru fixat panourile solare pe plafon 
        - 2 panouri solare 150w
        - acumulator tempest de 154 Ah
        - regulator de încărcare solar 30
        - inverter sinus pur 1000w Solar
        - accesorii pe parte electrica, cabluri, prize, spoturi, etc
        - prelata umbrire impermeabila 200g/mp, 3, 6x3, 6m + doua bețe telescopice 
        - izolație - vată de sticla și folie izoflex golf 
         - mobilier... paturi, mese, banchete, scaune, șezlonguri, hamace, vesela, etc, etc, etc. 
       
       
       
       
    • Alin Opran
      de Alin Opran

       
      Incep acest post prin a spune ca m-am saturat 
       
      M-am saturat sa cumpar vechiturile altora si sa repar la ele.
      M-am saturat de cautat motorhome in stare acceptabila dar sa fie o poala de bani
      M-am saturat de bagat bani in reparatii.
       
      Vreau ceva nou 
       
      Binenteles ca nu am cele cateva zeci de mii de euro pentru achizitia a ceva nou dar, daca faci cu mana ta cu lucruri noi, iese ceva nou, nu? 
       
      Sa incepem....
      Am scos la vanzare motorhome-ul din dotare prezentat aici pentru a ma dedica in aceasta iarna conversiei de la van la motorhome. Am mers pe aceasta varianta deoarece un van este destul de spatios in zona cargo, poti merge pe autostrada cu 120 km/h, are turbo si servo (ce nu am la actualul motorhome), nu ai probleme cu infiltratii/lemn putrezit, etc.
      Aici in Irlanda si in UK iti poti transforma un van in motorhome si sa ramana van in acte fara a avea probleme la ITP. Binenteles ca il poti modifica in acte, e destul de simplu, caz in care castigi la asigurare si motor tax (mai mici).
       
      Am luat-o cu inceputul, mi-am facut un tabel xls cu dimensiunile van-urilor de pe piata pentru a gasi modelul care imi convine cel mai bine, Fiat/Citroen/Mercedes/Iveco/Peugeot/etc. M-am oprit la Ducato maxi L4H3 si Sprinter L4H3. Cum Ducato bun nu am prea gasit, m-am orientat la Sprinter.
      Am citit din scoarta in scoarta forumuri de aici din Irlanda si din Ro, am inteles din experienta altora ca 315 si 316 sunt problematice la motor si ca cele mai durabile ar fi 311 si 313.
      Ca sa o iau pe scurtatura, am achizitionat ieri un 311 CDI din 2008, 170k mile, se prezinta in conditie buna spre foarte buna. Modelul extra lung, are zona cargo care se va transforma lunga de 4.8 m!
       
      Momentan cateva poze facute la achizitie. Vor urma altele dupa ce voi lucra la cele cateva puncte de rugina (acolo unde a fost zgariat/atins) si in special la usile din spate unde este ceva mai serioasa problema.





    • Ionut C.
      de Ionut C.
      Pentru ca am inceput alt proiect, scot la vanzare campervan Ducato. Masina a fost revopsita integral. Se afla intr-o stare tehnica foarte buna. Are cca 120000 km, si cred ca sunt reali. Am cumparat-o la 116000, am facut doua drumuri in Germania cu ea, fara cea mai mica problema.
      Configuratia este urmatoarea: pat transversal pe spate, deasupra portbagajului, baie la mijloc, iar in fata baii este un loc de servit masa care se poate transforma intr-un pat de cca 175 cm.
      Mentionez ca nu este terminata, deci se poate modifica putin configuratia, pentru doritori. Se pot face doua paturi suprapuse in spate, se poate proiecta mobilierul interior, se pot alege materiale si culori. 
      Baia este finalizata, WC rotativ cu caseta, evacuare din exterior, dus si chiuveta de colt.
      Pretul se discuta doar la fata locului, se poate livra in stadiul actual ori finisata integral.
      Contact: 0785226373
    • Adi Muntean
      de Adi Muntean
      Buna ziua.
      Ma numesc Adi Muntean, cochetez de mult cu libertatea de miscare intr-un regim autonom familiar si confortabil. Anul acesta am reusit sa-mi duc la bun sfarsit ideea, am facut o conversie din van in autorulota si .. voila :


























  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.