Radu Clapa

AutoCamper Stealth - Jumper L2H2

32 postări în acest subiect de discuţie despre AutoCamper Stealth - Jumper L2H2

AutoCamper Stealth - Jumper L2H2

Radu Clapa

Salutare stimați colegi forumiști!

 

Consider că a sosit timpul să scriu o postare mai detaliată legată de planul meu. Am menționat asta și în topicul de prezentare membri, dar, ce m-a adus aici, cum am descoperit forumul, a fost din multiplele căutări pe internet legate de conversii autoutilitare în autocampere. Multă vreme am căutat doar în engleză, apoi m-am decis să văd dacă găsesc ceva și în limba română, dat fiind faptul că vreau să o fac în România și, cel puțin pentru început, să fac măcar o dată înconjurul țării noastre. Planuri legate de ce vreau să fac eu cu duba am multe, dar să nu intru în aceste detalii înainte de a o avea.

 

Vreau încă din primele rânduri să le mulțumesc domnilor @Alin Opran și @Gabriel Schuster pentru topicurile postate de dânșii referitoare la propriile conversii, desigur să-i felicit încă o dată pentru munca excepțională. De asemenea mi s-a părut foarte faină bancheta pliabilă realizată de domnul @Bogdan Harea (aici)

 

Poate că am început acest topic cam devreme, având în vedere că nu am nici mașina, nici nu am început activ să cumpăr piese. Sunt în căutarea vehiculului și deja întocmesc liste de componente și compar prețuri pentru trape, ventilatoare, încălzitor, frigider etc.

 

Spre deosebire de conversiile menționate mai sus, eu mă orientez spre o autoutilitară mult mai scurtă, un L2H2 (luând în considerare că planul inițial era un VW T5, un L2H2 e imens).

Vreau o dubă mai mică (sper că îmi permiteți să o numesc așa) deoarece consider că se strecoară mai ușor în unele locuri comparativ cu (în ochii mei) un monstru de L4. Deși apreciez spațiul bogat pe care îl  oferă o autoutilitară lungă, pentru mine e mai practică una scurtă.

 

Ca o listă pe scurt, cam ce îmi doresc de la viitoarea mea autorulotă:

  • un vehicul cât de cât nou, cu AC și Cruise Control. Orice ale extra-opțiuni sunt binevenite dacă se încadrează în buget;
  • conversie făcută de subsemnatul, eventual cu ajutor de la prieteni (cine vrea, cine poate), cu ajutor de la dumneavoastră (în limita bunului simț - nu vreau să abuzez de bunătatea celor de pe forum) și bineînțeles cu o documentare temeinică în timpul operațiunii (foto-video);
  • fără geamuri laterale, fără trape și uși de acces de genul celor pentru alimentare cu apă, curent sau acces casetă WC); Duba să fie cât mai incognito (stealth van);
  • ventilator MAXXfan Air pe acoperiș, în partea din față și o trapă (cu sau fără ventilator), în partea din spate, deasupra patului;
  • nu exclud, de asemenea, poziționarea unor hublouri precum a folosit domnul @Gabriel Schuster. Grozavă idee;
  • pat fix, pe lățime, 180 x 120 - de aici selecția unei dube pe platformă Jumper / Ducato / Boxer;
  • birou / spațiu de lucru fix (detalii mai jos);
  • instalație electrică cu încărcare solară + de la alternator + de la rețea, în cazurile (probabil rare) când stau în camping; Probabil Solar + Alternator îmi va fi suficient.
  • încălzitor diesel, legat direct la rezervorul mașinii. Știu că platformele acestea nu au deja prevăzută la rezervor o ieșire pentru un asemenea încălzitor, dar operațiunea pare destul de simplă. Cu toate că pare simplu, cel mai probabil voi apela la un service autorizat, pentru a nu-mi micșora șansele de omologare;
  • frigider cu mini congelator alimentat la 12v  (nu pe gaz fiindcă cel mai probabil nu voi avea instalație GPL);
  • aragaz tip camping, micuț, cu butelie interschimbabilă (pentru moment e de ajuns);
  • chiuvetă mică, cel mai probabil dreptunghiulară, care să fie acoperită de un ”tocător„ din lemn (nu mă sperii să mi-l fac singur);
  • duș 60cm x 60cm, fiindcă duba e mică. Am negociat mult cu mine însumi dacă să adaug sau nu duș, dar i-am găsit destule motive pozitive;
  • înmatriculare / omologare în RO ca autocaper (M1) - aici am mare nevoie de sfaturi și abia aștept să treacă domnul Gabriel prin acest hop, să văd cum a decurs;

    Tot la categoria ”diferit față de restul” e faptul că plănuiesc (cel puțin pentru o perioadă) să locuiesc full time în această dubă. Așadar îmi va fi casă și birou peste tot prin Europa... Jobul actual îmi permite acest lucru, dar parte din ceea ce fac implică multe ore la calculator, deci am nevoie de un spațiu dedicat unde să mă desfășor. Chestii dintr-alea cu mese pliabile sau tastat cu laptopul în poală, nu sunt pentru mine!  Soluția de minim comfort e un birou de aproximativ 120 cm x 60 cm cu o aripă (cotieră) pe partea dreaptă de măcar 30 cm. 

 

Patul va fi destul de sus încât "portbagajul" să permită stocarea unei biciclete sub pat. Știu că sunt multiple suporturi externe pentru biciclete, probabil voi adăuga unul la un moment dat, dar pentru moment vreau să știu că atunci când plec undeva să vizitez / sau să mă cațăr pe vreun munte, bicicleta e în siguranță, în interior.

 

Încă un aspect pe care l-am analizat îndelung: peretele dintre habitaclu și zona locuibilă.

Dacă îl scot spațiul se mărește considerabil prin adăugarea unui sistem de rotație la scaune.

Cu toate acestea, momentan planul e să păstrez peretele (bulkhead) acolo unde se află din mai multe motive

  1. pentru a păstra aspectul incognito - din exterior, privind în cabină, va fi ca oricare altă dubă.
  2. pentru o mai bună izolație termică  a spațiului de locuit
  3. pentru o mai bună securitate a "casei". Degeaba am spațiul de marfă fără geamuri, dacă hoțul poate sparge geamul din față și să ajungă peste tot. 

Păstrez peretele (sau fac altul) DAR vreau să decupez o trecere și să montez/construiesc o ușă de acces. Din motive de siguranță consider că este foarte important să poți să traversezi „casa” și să te așezi la volan cu ușurință, fără să fie nevoie să părăsești incinta.

 

Cam astea sunt ideile principale, momentan.

Sunt perfect conștient că unele se vor schimba pe măsură ce proiectul avansează.

 

Mai jos atașez o animație cu ce am explicat mai sus, căci știm cu toții că o imagine face cât 1000 de cuvinte :)  E un model la scară, dar e doar ca să vă formați o idee.

 

Țin să menționez că am oarece experiență și unelte de prelucrare a lemnului și de instalații electrice, (pe altele le voi achiziționa pe măsură ce apare nevoia), deci nu mă sperie conversia în sine. DAR în ceea ce privesc mașinile și rulotele/autorulotele, sunt total novice. Nu am avut niciodată mașină personală, deși conduc de ani de zile mașini împrumutate, închiriate sau de la muncă. Tot ce știu momentan legat de conversii și rulote am învățat de pe internet, citind articole și urmărind zeci de clipuri YouTube. Am experiență cu călătoritul pe perioade lungi și statul în campinguri din diverse țări. În 2017 am pedalat 8000 km în 4.5 luni, din Danemarca până în România (prin 16 țări inclusiv Anglia, Andorra și Spania) și am stat prin tot felul de campinguri.

 

Cum spuneam, e poate prea devreme să încep acest topic, dar nu voiam ca din prea mult entuziasm pentru proiectul meu, să încep să bat câmpii pe tema asta prin alte topic-uri.

Am să continui să actualizez aici pe măsură ce apar actualizări importante, de exemplu când găsesc și achiziționez autoutilitara.

Vă mulțumesc!

L2H2.gif

  • Like 5
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Fejer Antal

Mult succes @Radu Clapa la realizarea proiectului mult dorite.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Silviu Pascu

Bafta!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi Florean

Faină inițiativa... Și eu vreau sa fac tot pe un l2h2 dar mi-e teama ca totuși în practica nu încape totul pe acolo... E foarte util sa se strecoare ușor în orașe dar nu știu dacă asigura minimul de confort. Ai cumva un plan 2d cu dimensiuni sa ne convingem ca întra totul? Patul de 180 nu e prea mic în lungime ținând cont ca nici lățimea nu e generoasa încât sa stai "pe diagonala"?. Din animație pare super. Succes! 

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Clapa

Pot să scot un plan 2D când ajung înapoi la calculator.
Am văzut câteva transformări pe platforma asta, la aceste dimensiuni.

Este FOARTE important cât confort și ce utilizare are în gând fiecare persoană în parte. Vor fi câteva compromisuri, desigur. Dar minimul meu de confort e poate mai mic decât al altora.

Și dusul e poate claustrofobie pentru unii la 60cmx60cm dar eu am făcut o simulare acasă și mi se pare ok. Da, e mic, dar nu e imposibil. Ai de ales: fie duş mic, fie deloc. Și plănuiesc să nu ratez nicio ocazie de a face duș în altă parte (sala de cățărat, camping, dușuri pe autostradă, la muncă, la prieteni, etc... funcție de unde mă aflu la un moment dat)

Uite mai jos câteva transformări pe L2:
-


-


-


-

(aceasta a adăugat și pop top roof ULTERIOR)


Patul consider să-mi fie suficient 180 x ~120. Voi încerca să mă folosesc și de spațiul din "perete" și să câștig câțiva cm peste 180cm făcând puțin compromis la izolația din zona patului. Sună grav să vorbim despre compromis la izolație, dar oricum va fi mai bine izolat decât dacă aveam un geam acolo)

Mulțumesc. Discuțiile sunt mereu binevenite, așa că dacă mai apar idei/întrebări, sunt bucuros să le citesc.

Spor la realizarea planului tău. Eu mă apuc imediat ce găsesc mașină, în limita timpului disponibil în afara programului de muncă. Dacă nu te grăbești, poți să urmărești cum evoluează transformarea mea și abia apoi să decizi dacă vrei să o faci pe aceeași lungime de platformă.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Clapa
în urmă cu 2 ore, Cristi Florean a scris:

Ai cumva un plan 2d cu dimensiuni sa ne convingem ca întra totul? Patul de 180 nu e prea mic în lungime ținând cont ca nici lățimea nu e generoasa încât sa stai "pe diagonala"?. Din animație pare super. Succes! 

 

Am revenit cu un plan 2D

Dimensiunile de la care am pornit sunt cele de catalog, găsite pe net: 3120mm x 1870mm (vorbim de milimetri, nu am mai pus UM pe imagine fiindcă încărca desenul)

Patul are 1200mm, dușul 600mm, biroul (la un absolut minim necesar) are 1000mm,  trei pereți despărțitori @ 18mm fiecare (placaj) și rămân cu un spațiiu de 266mm pe care l-am considerat flexibil... fiindcă știm cu toții că nimic nu va fi la milimetru acolo. Am desenat un dulap pe spațiul acela, dar se poate schimba :) 

 

L2H2_top_view.jpg

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel Vilcu

Salut si mult succes cu acest proiect !

Imi permit sa vin cu o sugestie poate te ajuta: in loc de perete din lemn 18mm grosime as incerca un panou Alucobond de 5...10mm.

Foarte frumoas si util pt mine modelul 3D, nici eu nu am luat inca masina dar asta nu ma impiedica sa incep masuratorile :)

bafta !

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Clapa

Mulțumesc frumos! Apreciez idei de genul! Sunt foarte deschis spre a utiliza altceva mai subțire. Alucobond era una din opțiunile la care m-am gândit.

Pentru estimările din desen însă, am adăugat placaj de 18mm ca să am de unde să scad ulterior, în "teren", dacă folosesc alt material. Prefer sa descopăr ca am mai mult spațiu decât calculasem, decât invers.

Nu în toate aplicațiile pot înlocui placajul cu Alucobond, dar rămâne totuși o opțiune validă pentru diverse aplicații.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Salut, @Radu Clapa!

 

Eu nu am in plan sa fac vreo conversie, insa am studiat (pe YouTube) tot felul de alternative ale unora si altora. Pentru a castiga ceva spatiu, daca tot esti fixat pe L2H2, ti-as sugera ceva: daca nu esti fixat si pe cabina uda - traducere mot a mot (cabina de dus impermeabila) ti-as propune sa-ti faci vana retractabila (cu peretii asigurati de o perdea de dus suspendata). Oricum, cand vei face dus, nu vei iesi din spatiul locuibil, deci acolo unde este culoarul de trecere va fi ocupat de sertarul cu vana scoasa. Exista destule clipuri cu o astfel de solutie. In plus, ai putea castiga vreo 10 cm la lungimea cazii, daca nu si pe latime (in functie de latimea mobilierului). Practic va fi un sertar sub sifonier. De asemenea, vei putea mari biroul de la 1.000 mm la 1.200 mm, cum ai avut initial in plan.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Clapa



Salut, [mention=5371]Radu Clapa[/mention]!
 
Eu nu am in plan sa fac vreo conversie, insa am studiat (pe YouTube) tot felul de alternative ale unora si altora. Pentru a castiga ceva spatiu, daca tot esti fixat pe L2H2, ti-as sugera ceva: daca nu esti fixat si pe cabina uda - traducere mot a mot (cabina de dus impermeabila) ti-as propune sa-ti faci vana retractabila (cu peretii asigurati de o perdea de dus suspendata). Oricum, cand vei face dus, nu vei iesi din spatiul locuibil, deci acolo unde este culoarul de trecere va fi ocupat de sertarul cu vana scoasa. Exista destule clipuri cu o astfel de solutie. In plus, ai putea castiga vreo 10 cm la lungimea cazii, daca nu si pe latime (in functie de latimea mobilierului). Practic va fi un sertar sub sifonier. De asemenea, vei putea mari biroul de la 1.000 mm la 1.200 mm, cum ai avut initial in plan.


Mulțumesc@NRLaurentiu! Da, spui foarte bine ce spui. După cum am menționat, am negociat mult cu mine însumi pe tema asta.

Dus pliabil am vrut și eu să fac inițial și am văzut câteva modele destul de creative online. Acesta situat în zona ușii laterale e printre cele mai faine. Căci, după cum spuneai, oricum e spațiu "mort" cât timp faci duș. Pe lângă ideea cu sertar, mai sunt alea cu vana de duș deja încastrată în podea, fix acolo în "hol".

Dar, am decis totuși (cel puțin pentru moment) să fac o cabină dedicată deoarece:

- pe podeaua duşului va fi pusă toaleta. La ea nu renunț, deci nu trebuie să o ascund în altă parte (deși sunt și aici metode multiple de a o ascunde); toaleta va fi scoasă pe "hol" când se folosește dușul.

- voi folosi o parte din duș ca spațiu de stocare a hainelor ude/murdare, dacă afară plouă și întru în dubă. M-am gândit că nu am unde altundeva să las la scurs pelerina de ploaie, suprapantalonii și bocancii poate noroioși.

- vreau să montez pe pereți suporturi pentru o bară de umerașe. Pe acea bară pot pune un organizator de genul https://www.storagebox.co.nz/5141/eurowire-wardrobe-with-garment-rack-and-shelves.jpg și astfel câștig spațiul. Organizatorul va fi înlăturat și atârnat în fața patului când fac duș.

- tot aici pot pune la uscat coarda / corzile de alpinism când se udă.

Da, să faci duș va presupune puțină muncă pregătitoare... Dar cum ziceam, spațiul mic presupune compromisuri. E cam la fel cu cei care au rulote cu paturi care se compun din banchete și masă: trebuie să faci patul în fiecare seară și în fiecare dimineață.

Am mai multe idei despre cum să folosesc util acel spațiu de deasupra toaletei... Dar să vedem ce iese la fața locului.

Ăsta e oricum, planul de plecare... Posibil chiar să mut complet dușul, dacă mă lovesc de probleme ca domnul Gabriel în conversia dânsului.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Ce ti-am propus era in asentimentul ideii (principale) de birou mobil. Acum depinde de tine cat poti taia din spatiul de lucru, mai ales ca ideea lucrului in pat nu o agreezi. Este buna si solutia barei pentru umerase, insa sa le iei / sa le pui, parca taie cheful! :) Eu, la serviciu, abia ma pot intelege cu 120 x 70 cm. Bine, implica si hartogarie, nu numai IT.

De asemenea, n-am mentionat initial - am uitat, dar iti sustin ideea de "invizibil". Cel putin pentru Romania, dar nici cu tarile "vestice" nu mi-e rusine, sunt destule cazuri de casute "sparte". Dar te-as incuraja sa dai jos peretele despartitor si sa-l inlocuiesti cu o draperie. Spargerea se da de regula pentru ceea ce ar gasi in spatiul de marfa si mai putin pentru un player. Astfel, pe langa spatiul creat si trecerea facila, vei beneficia vara si de A/C - daca va fi foarte cald, iar iarna incalzirea "diesel" va fi arhisuficienta (vezi conversia lui Alin) pentru tot spatiul.

 

Ai vorbit de simulari la inceput si cred ca asta este cea mai buna cale de proiectare individuala, iar la final masori, desenezi si apoi masori de doua ori si tai o data! :)

 

Spor!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Clapa

Salutare dragi colegi forumiști,

Am promis să vă țin la curent cu progresul, așadar iată ultimele vești:

Am devenit proprietarul unui Citroen Jumper L2H2 Alb, 2015 (Euro5), 188000 Km.
Mâine dimineață am programare la înmatriculări și apoi gata, e oficial!

Are deja o aerisire în plafon, dar va fi înlocuită cu un MaxxFan cândva în procesul de conversie.

Interiorul e placat cu tablă zincată care, bineînțeles, va fi înlăturată ca primă etapă a transformării.

Am început să comand cele necesare, încet, încet. 39ad5d45d3bf6ea8c5233eba5001251a.jpg9aef3321b72088c8c55e429b5d9d27f5.jpgb45236dd5ee1fc834ea0f09b0acc3092.jpg161ed4287a0bebc134fd7886d84258bd.jpg

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

  • Like 4
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Felicitari pentru achizitie:bravo: Mult succes @Radu Clapa la realizarea proiectului mult dorite.:salutare!:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Bravo și de acum spor la treabă! :OK:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vasile Oae

Spor la munca, și să ne tii și pe noi la curent cu evoluția.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

Apreciez curajul si nu pot decat sa iti urez succes!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

@Radu Clapa

felicitari pentru achizitie si mult spor!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran
La 14.11.2019 la 9:50, Radu Clapa a scris:

Am devenit proprietarul unui Citroen Jumper L2H2 Alb, 2015 (Euro5), 188000 Km.
Mâine dimineață am programare la înmatriculări și apoi gata, e oficial!

 

Felicitari, spor la treaba !

:OK:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Clapa

Salutare dragi colegi. Știu că a trecut mult timp de când am început acest topic, dar nu vreau să credeți că am dispărut. 

Doar că am fost plecat cu munca până acum, la final de iunie. (da, m-a prins nebunia aia cu virusul pe alte meleaguri...  apoi am venit în RO și am stat în izolare, după izolare am plecat iar la un proiect în afară și tot așa...
Altfel spus nu am avut foarte mult timp de lucrat la dubă... dar vă prezint aici un foarte scurt rezumat al progresului (minor) pe care l-am făcut un pic dezorganizat enumerat: 
Bineînțeles, am dat jos tabla din interior (dacă vă uitați la pozele de mai sus, duba era placată pe interior)

- am scos tabla de pe podea
- am pus insonorizant pe pereți și plafon,

- am scos peretele despărțitor,

- am început un pic de izolație, doar să testez tehnica și ideea,

- am montat camera de marșarier OEM. Am vrut musai una legată la bordul existent, nu să adaug eu alt ecran.

- am tratat rugina de pe podea cu kelfos. Nu mai știu unde citisem recomandarea asta.. Amu de-am făcut bine sau nu.. vom vedea. Mâine vreau să mă apuc și să termin, preferabil, podeaua (șipci, polistiren, placaj, poate chiar și linoleum)

 

Trebuie să mențin duba perfect funcțională deoarece tot cu ea merg să cumpăr materiale. Fiindcă nu am foarte mult spațiu de depozitare, nu cumpăr prea multe deodată. Am cumpărat azi doar 2 plăci de placaj (surprinzător ce scump este) pentru podeaua pe care o fac mâine.
 

Tot în viitorul apropiat urmează să fac și decupajele pentru trape și alimentarea cu 220V.

 

Câteva imagini atașate cu cele enumerate mai sus.

 

20191116_205920.jpg

20191116_205938.jpg

20191117_205339.jpg

20191118_152801.jpg

20191118_181407.jpg

2020-06-25 22.21.37.jpg

2020-06-26 17.08.07.jpg

2020-06-26 18.03.37.jpg

2020-06-28 15.21.29.jpg

2020-07-02 13.08.31.jpg

2020-07-02 20.42.13.jpg

2020-07-02 20.42.57.jpg

  • Like 5
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Clapa

Salutare din nou dragi colegi. Azi căldură mare.. dar am făcut progrese.. cu podeaua. 

Un pic off-topic, întrebare mă macină @Alin Opran dar de asemenea @Gabriel Schuster sau oricine mai are aceeași platformă (Ducato/Boxer/Jumper)


După înlăturarea peretelui despărțitor și până la finalizarea rulotei, ați circulat cu mașina?Fac zgomot ușile?

Sau numai eu am ghinion? Ușile din spate troncăne, iar cea laterală scârțâie.. Scârțâie chederul, (adică se freacă ușa de cheder).

Sau pe la voi sunt numai drumuri bune și nu aveți asemenea probleme? Căci la mine e relativ ok pe asfalt drept, dar rar găsești prin oraș asfalt perfect drept.... Mai degrabă la drum lung.



Revenind la progresul făcut azi:

- acoperit găurile vechi din podea (de la tabla nituită)
- tăiat, lipit cu sikaflex 221 (doradiceramic.ro), fixat cu șuruburi autoforante (leroy merlin) caroiaj din șipci de lemn 40mm x 20mm (Dedeman)
- umplut golurile cu polistiren extrudat de 20mm (leroy merlin)

- făcut șablonul podelei din hârtie. Proces foarte complicat deoarece era cald, transpiram ca la saună și făceam tot posibilul să nu picure pe hârtie...unde mai pui că e și subțire tare hârtia, deci se rupea foarte ușor. Dar am reușit.

- trasat pe șablon și poziția șipcilor,

- transferat modelul pe plăcile de placaj, dat găuri în placaj conform configurației șipcilor (de pe șablon)

- băgat placaj în dubă dar se pare că e prea mare. 

 

M-am apucat să șlefuiesc marginile și colțurile (lăsasem puțin mai mult decât șablonul ca să am de unde da jos acum...) dar a venit noaptea și a trebuit să închei ziua.  Sunt la un prieten în fața curții, și nu pot (nu vreau) să fac gălăgie noaptea... că de altfel aș fi încă afară, șlefuind până se potrivește podeaua)

 

Tot sunt mulțumit că acum placajul e tăiat și stă cuminte în dubă (mă stresa maxim că îl depozitasem afară, stând vertical ... am vrut musai să îl decpez azi ca să stea pe loc drept, plan. în dubă. 

Am achiziționat de asemenea linoleum și adeziv, pentru pasul următor.... Aș putea totuși să aștept cu linoleumul până fac pereții... Ceea ce cred că am să fac, de fapt....

 

 

Vă mulțumesc!

2020-07-03 12.20.46.jpg

2020-07-03 14.43.21.jpg

2020-07-03 15.24.42.jpg

2020-07-03 19.01.29.jpg

2020-07-03 19.01.37.jpg

2020-07-03 20.02.54.jpg

2020-07-03 20.11.06.jpg

2020-07-03 20.39.09.jpg

  • Like 4
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Felicitări @Radu Clapa și spor la treabă în continuare!:bravo:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

@Radu Clapa

vei vedea ce diferenta este intre a circula cu masina “ cheala” si apoi izolata fonic si termic. Nu te teme , eu am mers o singura data cu masina cu tabla la vedere sa cumpar materiale. Imi venea sa opresc si sa o las acolo, asa zgomote se auzeau. 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Clapa
Felicitări [mention=5371]Radu Clapa[/mention] și spor la treabă în continuare!:bravo:
Mulțumesc Daniel!

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Clapa
în urmă cu 4 ore, Gabriel Schuster a scris:

@Radu Clapa

vei vedea ce diferenta este intre a circula cu masina “ cheala” si apoi izolata fonic si termic. Nu te teme , eu am mers o singura data cu masina cu tabla la vedere sa cumpar materiale. Imi venea sa opresc si sa o las acolo, asa zgomote se auzeau. 

@Gabriel Schuster Mulțumesc pentru răspuns.

Sper să fie așa. Insonorizarea e lipită, dar nu și izolația termică.

Eu mai am un gând.... cei care au placat cu tablă, au fost neinspirați să scoată acei suporți care susțin ușile din spate în poziția închis. Au pus tablă în loc... Tablă care nu e la același nivel. Trebuie să caut un Citroen la dezmembrări și să-i iau acele plăcuțe, dacă găsesc...Poate ajută.. Sper să ajute....

200704 22_49_48-portesAR.jpg (920×520).jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Clapa

Încă o seară... încă un update.

 

A durat mai mult decât m-am așteptat să termin de șlefuit placajul până să se potrivească pe podeaua mașinii.. Cumva mi-a ieșit șablonul cam mare. Asta fiindcă era hârtie subțire, cum am spus ieri și a avut câteva mici cute... nu mari, dar mici și multe, destule cât să îmi facă o formă ok când eram în mașină. Dar când am întins șablonul pe colile de placaj, am cam înlăturat acele cute și a devenit șablonul mai mare decât trebuia. Nu mi-am dat seama decât după ce am tăiat și am încercat să bag "piesele de puzzle" în mașină. În fine.. data viitoare trebuie să folosesc hârtie mai groasă, sau carton... să fie mai precis șablonul...

 

Cam atât am făcut azi: am terminat podeaua și apoi m-am ocupat de niște fire în în cabină.

Cât timp am fost plecat, mașina a fost la un amic și el s-a ocupat să o ducă la o firmă SPECIALIZATĂ să-i pună cârlig de remorcare (nu aveam)... Meseriașii de acolo... numai meseriași nu au fost... mi-au tras un fir de +12V care alimentează cutia cu relee a kitului de remorcare... complet amatoricesc... 

1. au folosit 5 bucăți diferite de copex, de două dimensiuni diferite, nici măcar lipite între ele cu bandă... aleator puse ... și tot erau zone cu cablu expus...

2. cablul nu era dintr-o bucată ci avea o îmbinare la mijloc....doar firele răsucite și bandă .. nu sertizat, nu lipit... 

3. au scos firul pe la stâlpul din dreapta șoferului, direct pe tablă, fără copex care să protejeze de marginea (oarecum) ascuțită.

4. au ajuns la panoul de siguranțe, au scos cupla care aduce două fire +12V de la baterie și au băgat firul în acel papuc, forțând cuplarea. "Las-o mă că merge și așa"...

 

Eh, m-am pus de am scos toată măgăria aia de cablu și bucăți de copex.

Am tras tub copex și fir dintr-o singură bucată de la un capăt la altul,  l-am prizat bine și am urmat traseele existente ale mașinii ca să ajung la baterie, i-am sertizat un papuc și am izolat cu tub termocontractabil . Mai urmează să caut și să cumpăr o siguranță dintr-aia cu capete pentru șurub ca să mă leg direct la baterie , căci mai am o bornă liberă acolo.

image.png.7f8b73e6fadea67a3a6124cff5f38a56.png

 

Oricum trebuie să mai desfac o dată panourile astea, ca să aspir mizeria de pe acolo. M-am speriat când am văzut ce se ascunde pe sub ele.
Azi a fost nevoie să plec la drum și nu aveam aspirator la îndemână. 

Dar oricum mai am de desfăcut aici la un moment dat ca să trag firele pentru încărcarea de la alternator a bateriei de casă și pentru priza de 12v din față. (am decis să adaug o priză de 12V la șofer, dar care să fie alimentată din bateria de casă. E ascunsă discret în buzunarul din stânga volanului)

 

Am uitat să spun că, după ce am terminat cu podeaua, am scos și scaunul șoferului ca să-l întorc invers, să încerc pe viu experiența, înainte de a pune o platformă rotativă... 
Bineînțeles că l-am pus înapoi după ce am testat configurația.

 

Nu am mai făcut poze, dar am acoperit la final placajul cu șablonul de hârtie făcut ieri și am pus carton peste, ca să protejez podeaua până la următorul pas: linoleum... Dar asta mai târziu... 

Am terminat și cu izolația de deasupra habitaclului.. Cablurile de la camera sunt trase deja, după cum am explicat ieri, așadar sunt aproape gata să închid înapoi plafonul cabinei și să fac acel raft deasupra capului. Cel mai probabil luni.

 

Când stai să le scrii, nu pare că am făcut prea multe azi.... Bine, am mai făcut chestii și în afara dubei...

Noapte bună!

2020-06-25 17.01.23.jpg

2020-06-25 17.01.28.jpg

2020-07-04 11.06.07.mp4

2020-07-04 14.01.27.jpg

2020-07-04 15.05.27.jpg

2020-07-04 15.36.15.jpg

2020-07-04 15.36.05.jpg

2020-07-04 15.36.10.jpg

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

XGO Camping - peste 20.000 de repere pentru rulotisti, disponibile din stoc sau la comanda.
NOU !
- Acum gasiti la noi si corturi auto. Pot fi montate pe orice tip de autoturism, inclusiv Dacia Logan si Sandero - www.xgocamping.ro
- Vreti o autorulota noua la cel mai bun raport pret/calitate? www.xgoautorulote.ro

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Laurentiu Simion
      de Laurentiu Simion
      Descriere:
      - izolare fonica si termica
      - incalzitor autoterm 2kW
      - instalatie electrica 12V cu panou de control si incarcator 220V cu baterie AGM, 110A (multumiri Darcom Energy)
      - boiler Elgena 12 V, 200 W
      - 3 geamuri sticla
      - bucatarie custom placaj vopsit cu blat de stejar masiv si extensie
      - covor cauciuc trafic intens cu buline tip coin
      - trapa Maxxfan
      - sine de ancorare (http://www.zurrschienen.com/)
      - pat din aluminiu vopsit rosu in camp electrostatic
      - saltea pe comanda (multumiri saltelehoteliere.ro si Cătălin Ivan)
      - toate accesoriile sunt furnizate de Reimo Reisemobil-Center GmbH
      - Omologare RAR
      Pret 12.500 EUR
       
      https://www.facebook.com/sfinx3c/



































    • Laurentiu Simion
      de Laurentiu Simion
      Salut, de curand am participat la niste cursuri pentru colegii nostrii pentru instalarea corturilor pe vehicule - cu decuparea totala sau partiala a plafonului. Instalarea canapelelor pat si a banchetelor suplimentare. Avand in vedere ca nu multi au vazut asta, impartasesc cu voi cateva poze.








































    • Ionut C.
      de Ionut C.
      De ceva vreme mă frământa gândul construirii unui camper cu tracțiune integrală. De când am construit primul camper, mi-am petrecut cele mai multe vacanțe pe plaja sălbatică de la Vadu. Cum în ultimii ani s-a aglomerat exagerat în zonă, am simtit din ce in ce mai des lipsa unui 4x4 cu care să mă pot așeza mai izolat. Aceeași nevoi am simțit-o și în zone cu iarba udă și rampe nu tocmai abrupte. Pe sol uscat n-am avut niciodată probleme cu tracțiunea față. 
      Am găsit un Sprinter 518 4x4 într-o stare tehnica foarte bună și n-am vrut sa pierd ocazia unui nou proiect. Motor impecabil V6 de 3 litri, 184 CP, 265000 km reali, transmisia integrală funcționează perfect, după ce am remediat cablajul unui senzor ABS. Am testat-o doar pe iarbă udă în rampă destul de abruptă, am fost placut surprins de abilitatea cu care blochează diferențiale pentru a menține aderență maximă, cu toate ca are anvelope bune în circuite de formula unu.
      Inițial ma gândeam sa trec pe super single pe spate, în locul rotilor jumelate (duble). Ar arăta mai bine,   însă două roti vor face mult mai mult decât una...
      E un șasiu cu cabina dublă, are 7 locuri din card voi folosi doar 4. Intenționez să-i construiesc o cutie de 330 cm lungime totală pe 200 cm lățime interioară. 
      Înainte de toate ma voi ocupa de curățarea și vopsirea șasiului, stiută fiind meteahna sprinterelor. Arată destul de bine caroseria, mă așteptam să fie mai afectat de coroziune. 
      Voi reveni cu imagini.
    • Radu Clapa
      de Radu Clapa
      Salutare,
      Numele meu este Radu, născut și crescut în Roman, Neamț. Momentan sunt plecat din țară, dar plănuiesc să revin.
      Dintotdeauna mi-au plăcut rulotele și autorulotele, chiar am avut o rulotă mică în 2014 și am călătorit cu ea din Franța până în România, după care am vândut-o căci nu aveam unde să o țin.
       
      Acum mi s-a reaprins dorința mea mai veche de a transforma o autoutilitară în camper, așa că am început serios să mă documentez. Sunt nenumărate clipuri video pe internet și articole scrise, dar nu de la noi din țară... sau nu am găsit încă. După cum v-ați dat seama aș vrea să o fac și să o înregistrez în RO, chiar dacă apoi voi fi plecat pe drumuri cu ea prin toată europa.
       
      Am descoperit forumul încercând să mă informez în legătură cu legislația din țară legată de asemenea mașini transformate și să văd dacă mai sunt și alții care au asemenea dube convertite, să învăț cât pot de mult din experiențele voastre.
       
      Sunt poate mai începător decât majoritatea, fiindcă deși am carnet (Cat B) de mulți ani, nu am avut niciodată mașină pe numele meu. Am condus doar mașini de la muncă sau închiriate.
      Această dubă ar fi prima mea mașină.
       
      Cam atât despre mine, iar despre ”van” am să dezvolt subiectul mai pe larg în alt topic.
      Bine v-am găsit și mulțumesc pentru includerea în grupul vostru!
    • Danila Lenut
      de Danila Lenut
      Vă salut prieteni! 
         După multe căutări și informări am decis să-mi îmbunătățesc mașina, un sprinter 311 cdi, 2004.Mai exact, în cursul săptămâni să fie autoutilitara, în weekend autorulota. Transformarea ei să nu dureze mai mult de o ora maxim doua. 
          Mai jos atașez lista cu materialele luate, unele din ele montate deja pe mașină. 
        - bazin de apă 103 litri mobil, doua fixe   montate sub mașina 80l apa curata și unul de aceeași capacitate ptr apa gri
        - instant pe gaz Calore 7l
        - chiuveta cu doua ochiuri de aragaz
        - Lada frigorifica INDEL B TB 55, 45L
        - trapă Fiama 40x40
        - pompa de presiune cu presostat 12v, 12 ah, 6, 9bar, 110 psi, 8litri/minut
      ????? Nu știu dacă e alegerea corectă 
        - accesori apa-gaz, furtun, țevi, robineti, fitinguri, dușuri, etc. 
        - wc mobil 
        - profile aluminiu pentru fixat panourile solare pe plafon 
        - 2 panouri solare 150w
        - acumulator tempest de 154 Ah
        - regulator de încărcare solar 30
        - inverter sinus pur 1000w Solar
        - accesorii pe parte electrica, cabluri, prize, spoturi, etc
        - prelata umbrire impermeabila 200g/mp, 3, 6x3, 6m + doua bețe telescopice 
        - izolație - vată de sticla și folie izoflex golf 
         - mobilier... paturi, mese, banchete, scaune, șezlonguri, hamace, vesela, etc, etc, etc. 
       
       
       
       
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.