Lucian Pop

Modul Can Bus necesar pentru priza 7 pini?

20 postări în acest subiect de discuţie despre Modul Can Bus necesar pentru priza 7 pini?

Modul Can Bus necesar pentru priza 7 pini?

Lucian Pop

Salutare,  

Doresc sa montez carlig si nu stiu daca este necesar sau nu modulul can bus.  

Masina este Audi a4 2002 1.9 tdi tip motor awx (modelul care nu afișează in bord cand se ard becuri). 

 

Unii vânzători spun ca este necesar,  pe net am citit ca nu ar fi pentru modelul meu.  Cum imi pot da seama de adevăr? 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Draghiciu Dumitru

daca vrei sa cumperi rulota trebuie sa te gandesti ca trebuie sa mearga frigiderul la 12 v si iti trebuie priza cu 13 pini. Daca pui priza pentru remorca iti trebuie priza cu 7 pini. Cel mai bine te duci la AUDI si le spui ce iti trebuie. Daca cumperi after marchet sau la indicatiile cuiva ai pute sa ai probleme.

 

Eu am montat prima data crarligu pe masina cu 7 pini fara  sa stiu ca o sa-mi trebuiasca 13 pini. Am folosit adaptor de la 7 pini pa 13 pini  la rulota si pe urma m-am dus la reprezentanta sa pun priza cu 13 pini originala ca sa folosesc frigiderul in mers.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Se pare ca nu este nevoie de modul can bus la acest model. Totusi, de dorit ar fi ca circuitele ce alimenteaza lampile spate ale autoturismului sa fie separate de cele ale lampilor remorcii si nu preluate direct de la lampile triple. Ca atare as recomanda intercalarea un grup de relee care sa faca acest lucru. Ele vor "dirija" tensiunea comuna luata de la bara 30 a automobilului, catre fiecare bec din lampa tripla a remorcii, functie de comanda pe care o primesc de la becurile corespunzatoare ale masinii.

Eu am confectionat si montat un astfel de modul la masina mea nu numai pentru priza de semnalizare rutiera, adica 12N (am extins si pentru alimentare frigider, incarcare baterie rulota de la generatorul masinii, lampi mers inapoi, posibilitatea de folosire pe rulota a bateriei masinii - priza a 2-a, 12S). Pe modul se afla si un grup de sigurante aferente fiecarui circuit.

Daca nu folosesti 2 prize de cate 7 pini (sistem UK), trebuie o priza de 13 pini asa cum spune "nea" Mitica.

 

Atasez schita modulului pe care l-am montat:

modul distributie tensiuni spre remorca.pdf

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Lucian Pop

@Mihnea Stoenescu mulțumesc pentru informatii. M-ati ajutat iarăși.  Am comandat carlig cu tot cu un modul (demontat de pe o masina ca a mea) ,  dar nu cred ca este can bus.  O sa revin cu poze despre el zilele urmatoare

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Lucian Pop

@Mihnea Stoenescu astazi mi-a venit carligul cu tot cu un grup de relee.  In momentul de fata are priza cu 7 pini dar vad ca releul are 14 iesiri.  

In cazul acesta ar fi o idee buna sa iau o priza cu 13 pini sau sa o las pe cea cu 7?

Am vazut ca sunt destul de ieftine prizele IMG_20171010_173457.thumb.jpg.f6164bd7eb820aa3de5b27ba5623aa9d.jpg

IMG_20171010_173444.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Ma bucur ca ai primit aceste dispozitiv de remorcare impreuna cu interfata de care aminteam in postarea mea anterioara.

Da, este de dorit sa folosesti o priza europeana cu 13 pini. Este bine sa implementezi o instalatie completa de a carei necesitate ti-ai fi dat seama oricum in scurt timp.

Schema de conectare se gaseste din abundenta pe net; cred ca si pe forumul nostru (nu mai consider necesar sa o mai atasez).  Spor la treaba !

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cleo Panainte

Salut Lucian 

Ai luat decizie buna cu achizitionare de modul can bus (chiar daca modelul de masina nu are martori in bord pentru becuri arse) si neparat sa montezi priza 13 pini, asa masina este pregatita pentru rulota sa alimenteze corect si pe circuite dedicate , accesoriile din rulota. Am procedat si eu la fel si detaliile oferite de  domnul Mihnea sunt forte oportune .

Dar pentru functiile de incarcare baterie rulota si +12V continuu trebuie achizitionat cablaj separat .Cei care iti monteaza chitul elecrtic o sa-ti spuna asta , sa nu risti sa ia ceva foc si au dreptate.

Mai spuneau si ceva de rezistenta regeneratorului de curent al masinii proprii.....sa reziste sa incarce din mers bateria masinii dar si bateria rulotei....

Succes...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Emil Vinteler

Nu este necesar modul canbus la acest model de masina, doar la masinile dupa 2008 .La aceste masini managementul luminilor este trecut prin calculatorul masini si acesta calculeaza consumatorii in plus si taie alimentarea. Eu am montat carligul la masina mea fara modul, imi mergeau stopul frana, semnalizarea si pozitia stanga , nu mergea pozitia dreapta deoarece becul de la numar era legat acolo si calculatorul masinii taia alimentarea dreapta deoarece vedea un consum mai mare, a trebuit sa montez modulul canbus.La Fordul Mondeo din 2001 am montat carligul fara modul si am mers 5 ani cu rulota si nu am avut nici o problema, am legat firele de la carlig de firele de la becuri.Sfatul meu este sa cumperi priza in functie de priza rulotei.Daca rulota are 7pini  ce faci schimbi toata instalatia rulotei?:salutare!: 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu
9 minute în urmă, Cleo Panainte a scris:

 

Dar pentru functiile de incarcare baterie rulota si +12V continuu trebuie achizitionat cablaj separat .Cei care iti monteaza chitul elecrtic o sa-ti spuna asta , sa nu risti sa ia ceva foc si au dreptate.

Mai spuneau si ceva de rezistenta regeneratorului de curent al masinii proprii.....sa reziste sa incarce din mers bateria masinii dar si bateria rulotei....

Succes...

     Asa este, acest traseu porneste de la borna + a bateriei masinii (bara 30) printr-o siguranta. Eu am montat siguranta de 40A si am tras conductor de 4mmp. Cu el am alimentat ploturile 30 ale releelor.

     Masinile din aceasta generatie dispun de generatoare de min. 90A (dinamurile si alternatoarele de 35A au disparut de mult). Ele pot asigura incarcarea bateriilor de acumulatori cu capacitati chiar si de 700 Ah, ramanand suficienta rezerva pentru functionarea automobilului (precum stim, energia necesara functionarii masinii este preluata din generator, bateria fiind tampon si rezerva de energie la pornire si la semnalizare rutiera in stationare). Deci, nu este cazul sa ne facem probleme. Tot ce trebuie adaugat este o dioda (preferabil tehnologie avalansa - Shottky), dimensionata corespunzator (cca. 30A), inseriata pe acest circuit de incarcare baterie rulota. Are menirea de a nu incarca acest circuit cu sarcina sporita (descarcare din baterie) la pornirea automobilului.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Emil Vinteler

@George M. ai dreptate daca priza 13 pini de la masina e montata corect si la rulota ai priza 7 pini poti folosi adaptorul 13/7 sa aduci rulota acasa sau daca nu intentionezi sa foloseti frigiderul pe 12v poti folosi rulota mult si bine. Daca vrei sa folosesti incarcarea bateriei  sau frigiderul pe 12v atunci trebuie montata o priza 13 pini pe rulota cu instalatia electrica aferenta ei.:default_109:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Lucian Pop

Salutare,  

@Mihnea Stoenescu

Incerc sa montez modulul primit cu carligul si are doua fire lipite pe langa cele 13, care nu stiu ce rost au.  Poza 2 si 3

IMG_20171016_173240.jpg

IMG_20171016_173302.jpg

IMG_20171016_173306.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

In prima poza notam cu 1 releul de pe randul de sus in stg., apoi, in sensul acelor de ceasornic pe celelalte (pana la 5)

> pe rigleta > bornele 3 si 4 (numerotare de la stg. la dr.) adica maro si alb se leaga la masa masinii si la priza remorcii - plotul 3

                                                                        13, adica rosu, se leaga la + (30, adica batt.) prin siguranta de 40A inclusiv la priza remorcii - plotul 9  (este de dorit printr-un releu comandabil de la un buton montat la bord) - se va folosi pe timpul deplasarii pentru incarcare baterie rulota.

      *) Tot printr-un releu comandat de la bara 15 a automobilului (contactul cu cheie) se va alimenta plotul 10 al prizei remorcii = alimentare frigider pe 12V cc

      **) aductiunea tensiunii de 12v de la bateria masinii va fi realizata dintr-un conductor cu sectiunea minima de 4 mmp !

> Rel.1 = semnalizare stg. > borna de pe rigleta 2 (fir albastru) = comanda semnalizare stg. de la tripla auto

                                               >                                    1 (     galben)  =  semnalizare stg. catre remorca  -  plotul 1 al prizei

> Rel.2 = lumini pozitie (de obicei circuitele sunt separate pt. stg. si dr.; aici sunt impreunate)

                                       > borna de pe rigleta 5  (fir negru)    =  comanda lum. pozitie de la triplele auto (daca la masina circuitele sunt separate, se vor jonctiona prin 2 diode pentru a le pastra functionalitatea la parcarea autoturismului !)

                                       >                                      6 (negru si maro) = lumini pozitie catre remorca  -  ploturile 7 si 5 ale prizei

> Rel.3 = lumini ceata > borna de pe rigleta 12 (fir violet) = nu se foloseste (are un rezistor si o dioda intermediare pe care inca nu le percep rostul; se pare ca, la fel si vechiul proprietar).  Pentru comanda, se va utiliza pentru conectare la tripla masinii, firul violet lipit pe spate (cel despre care amintesti in postare)

                                      >                                        9 (albastru) = lampi ceata ale remorcii  -  plotul 2 al prizei

> Rel.4 = lumini frana > borna de pe rigleta  11 (fir alb) = nu se foloseste (idem, grup rezistor - dioda ...). Pentru comanda, se va utliza pentru conectare la lampa tripla a masinii, firul alb lipit pe spate (comentariu ca la precedenta)

                                      >                                     10 (fir rosu)  = lampi frana ale remorcii  -  plotul 6 al prizei

> Rel.5 = semnalizare dr. > borna de pe rigleta 8 (fir galben/verde) = comanda semnalizare dr. de la lampa tripla auto

                                            >                                    7 (     verde)              = semnalizare dr. catre remorca -  plotul 4 al prizei

 

    Observ ca placuta mai putea cuprinde inca 2 relee (ceea ce ar fi fost foarte bine) dar cineva a taiat-o.

    Daca mai ai neclaritati, formuleaza-le.

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Lucian Pop

@Mihnea Stoenescu

Pana la urma am presupus ca cele 5 relee sunt la fel si le am folosit in felul urmator.  

Releul 1: semnal stanga 

Releul 2: semnal dreapta

Releul 3: stop frana

Releul 4: marșarier 

Releul 5: ambele pozitii

Cred ca funcționează,  se aude sunetul specific releului atunci cand se realizează fiecare actiune.  

 

In loc de fir de 4mm am folosit 2fire de 1.5mm, sper sa fie de ajuns.  Si o siguranta auto de 30amperi, nu o sa tin frigiderul pornit,  o sa l tin pe gaz eventual in timpul mersuluim.  

Dioda cu tehnologie avansata o pot inseria pe circuitul rulotei inainte de baterie,  nu? 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

    Functionalitatea releelor este identica, deci nu conteaza practic ce functie atribui fiecaruia. Cand le-am atribuit functiile am tinut seama numai de simbolistica culorilor firelor din rigleta, asa cum se gasesc ele la priza remorcii (galben - semnal stg.; verde - semnal dr.; negru - pozitie stg.; maro - pozitie dr.; albastru - lampa ceata; rosu - lampi frana). Albul este masa. Asa le vei gasi in orice priza pt. remorca.

   Da este buna amplasarea. (atat dioda cat si tehnologia nu sunt speciale; eu am mentionat tipul tehnologiei fiindca nu am dat strict un simbol alfanumeric din care se poate deduce, evident, tipul).

   Sectiunea firului determina nivelul caderii de tensiune, deci valoarea tensiunii care ajunge efectiv la consumator.

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Lucian Pop

Mulțumesc tare mult.  Maine ma duc in ultima cautare de rulota si ar trebui sa ajung acasa cu una din ele.  Revin cu poze. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Bafta ! :OK:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan

Succes in gasirea rulotei dorite :OK:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mariusbm

Salutare. Sunt in cautarea unei rulote si pentru inceput am montat un carlig original pe passatul meu B8 si nu am reusit sa gasesc pe cineva care se pricepe sa faca conexiunile la instalatia masinii , asa ca am hotarat sa fac eu instalatia cu ajutorul unor relee .Va rog sa imi spuneti daca schema din atas este corecta.si cum nu ma pricep la electronica ce diode sau condensatorii si rezistente trebuiesc si unde sunt montate.

Multumesc!

schema priza 13 pini.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

Daca @Mihnea Stoenescu ar avea un pic de timp sa intre pe forum cu siguranta te-ar ajuta..., speram sa vada acest post :salutare!:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel Vilcu

Salut

Am inteles de unde vine F26 dar nu am inteles de unde vine F38 ... ?  Intreb pentru ca PS si PD ar trebui sa aiba alimentare tot timpul iar din schema reiese ca PS merge doar cu contactul pus..ceea ce este gresit.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri



Reclama ta poate fi Aici ! - Contacteaza administratorul pentru detalii.

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Cristian Iovitu
      de Cristian Iovitu
      Salutare tuturor,
      In `uichend` am incercat sa cuplez rulota la 3008, totul a fost ok pe partea cu cuiul Westfalia versus Winterfoff de pe Hobby :). M-am lovit insa de faptul ca nu pot conecta corect mufa 13 pini de la remorca la cea (prost amplasata, parerea mea) a masinii... Prinde doar partial, uneori merg becurile pe frana dar semnalizatoarele ba, alteori invers, sau doar lampa de la numar... Daca o misc usor atunci cand este `cuplata` am cazurile de mai inainte, pe rand. Banuiesc ca in mers asta nu este acceptabil.
      Trebuie sa merg la RAR cu ea saptamana asta, are cineva o idee despre cum as putea rezolva situatia? Mufa noua? Mama, tata? Am atasat si poze cu cele doua, ma gandeam poate e mai bine sa inlatur pe pe cupla tata intaritura din lateral? Ea cam impiedica intrarea mufei corect (se loveste de capacul mufei mama, care din cauza spoilerului masinii nu se ridica la mai mult de 90 de grade).
      Multumesc anticipat, Cristi


    • Florin Tofan
      de Florin Tofan
      Salutare tururor
      Un sfat: dacă montez carlig cu priza 7 pini pe un Mondeo din 2008 pentru care ar fi necesară și montarea Can-bus, dacă pe rulota am pus becuri led fără modul (fără rezistența can-bus) aș putea merge așa sau risc sa stric calculatorul mașinii? Multumesc
    • Vasile Oae
      de Vasile Oae
      Cum acum sunt la faza in care imi ajustez putin instalatia electrica a rulotei (de Anglia) la tara noastra, am si eu o intrebare la cei umblati mai mult prin campingurile din tara..... in general in campingurile amenajate ce tipuri de prize electrice pentru alimentarea rulotei se pune la dispozitie? Priza obisnuita shuko? Sau CEE de 16A? Vreau sa stiu ce tip de stecher pun la prelungitorul rulotei. Stiu ca pot sa imi fac tot felul de adaptoare de la orice la orice, dar prefer un cablu direct fara adaptoare. Orice adaptor e un punct slab. Macar in 70% din situatii sa nu folosesc asa ceva.
      Multumesc mult!
    • Lucian Pop
      de Lucian Pop
      Salutare,  
      Doresc sa montez carlig.  Masina este audi a4 2002 berlina.  Am gasit second cu tot cu instalatie de avant.  
      Se potrivește oare? 
    • Vizitator
      de Vizitator
      Am deschis acest topic pentru cei care nu stiu cum se fac legaturile la prizele cu 7 pini , cat si la cele cu 13pini.
      Pe langa codul culorilor , aveti si identificarea  pinilor dupa codul numeric.
      In general , pe priza sau stecher , sunt trecute si acele coduri numerice , din cate am constatat eu in ultima vreme.
      La cele cu 13pini , aveti data si sectiunea minima a cablului electric , mai ales pentru alimentarea accesoriilor ( frigider , baterie, , pompa de apa )





  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.