Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 19.01.2020 în toate secţiunile

  1. 4 puncte
    va transmit din Letca Nouă și o duminică minunată!
  2. 3 puncte
    Ești sigur ca ai încercat un campervan și nu o semi-integrată? Un campervan bine izolat e aproape la fel de silențios ca un autoturism. E drept, campervan urile de firma sunt izolate mai cu economie, totuși nu am auzit pe cineva sa se plângă de zgomot "infernal". Contează foarte mult cum au fost exploatate...
  3. 3 puncte
    Buna dimineata.La Cernavoda si astazi este verme de Toamna tarzie, Va rog sa ma-mi scuzati lipsa de pe acest topic si ca sa ma revansez trimit o floare pt. toate sarbatorile si sarbatoritii.
  4. 3 puncte
    rulotisti si sa aveti o duminica excelenta!
  5. 2 puncte
    Vă doresc o duminică relaxantă !
  6. 2 puncte
    Buna dimineata O duminica binecuvantata sa aveti.
  7. 2 puncte
  8. 1 punct
    Asa cum am mai scris si in alte topic-uri pentru 2020 mi-am propus sa vizitez Tarile Baltice si un strop de Rusie, adica Sankt Petersburg, una din destinațiile la care visez de câțiva ani. Știu, știu, e devreme, dar și joaca cu traseele, cautarea campingurilor, a obiectivelor turistice, centralizarea informatiilor, organizarea lucrurilor, in general, imi fac bine... Deh, fiecare cu placerile lui . Am creionat traseul, dar v-as fi recunoscator daca m-ati ajuta sa-l imbunatatesc... Vacanta Tarile Baltice 2020.xls
  9. 1 punct
    Pana se monteaza "filmul", creionam firul evenimentelor intr-un jurnal improvizat. (partea 1) Am plecat la drum pe 1 ianuarie, dimineata, cand New York-ul era inca adormit dupa petrecerea de Revelion. Inca odata aveam de gand sa strabatem cele aproape 1,300 de mile terestre pana la punctul de intrare pe apa cat mai repede pentru a obtine permisele de campare la timp. De data asta nu am mai luat masina noastra din doua motive. Nu aveam timp de pierdut, in caz ca s-ar fi intmplat ceva neprevazut pe drum, si pentru prima data simteam nevoia unui nou nivel de confort. Am inchiriat un Ford F-150 de la unul din aeroporturile locale, dar, ca intotdeauna cand inchiriezi de la o locatie cu trafic mare, masina promisa cu o luna inainte n-a fost masina pe care au avut-o la indemana la primele ore ale diminetii pe 1 ianuarie si ne-am trezit cu un imens Dodge RAM 1500 "Big Horn" 4x4, echipat cu un V8 HEMI de 5.7 litri cu 395 HPsi cuplul de 410 pound-feet. Adica, o masina perfecta pentru drumul nostru care s-a intins pe asfalt, silentioasa, confortabila, puternica si nervoasa la acceleratie. Era amuzant cand unele masini de litraj mic se straduiau sa ne depaseasca. O simpla apasare accentuata pe acceleratie si "monstrul" nostru atingea 90 mph fara vreu efort. Da, cand o calci consuma corespunzator... Pacat ca, in afara unei canistre cu benzina de rezerva , nu prea am avut ce transporta in bena de 2 m. Am fi putut lua U-Boat-ul, KaBoat-ul, motorul si placa gonflabila... Toata bagajele noastre au incaput lejer in locul banchetei din spate, pe care am rabatat-o. Am poreclt vehicolul "Redneck Express"... In principiu, nu m-au atras niciodata masinile de tipul asta, chiar le-am ignorat, dar trebuie sa recunosc ca am ramas marcat de confortul si usurinta cu care se conduce o astfel de masina. Pe viitor imi voi reconsidera preferintele si optiunile. In mai putzin de 24 de ore ajungeam la Ranger Station in Everglades City aproape la fel de odihniti ca in ziua precedenta. Am reusit sa luam permisele la timp dupa o mica confuzie care ar fi putut deraia intrega iesire si ne-am retras la "Rod & Gun" sa petrecem noaptea pregatind echipamentul. Am renuntat inital la aproape jumatate din echipamentul de filmare datorita greutatii ce ameninta sa pericliteze flotabilitatea ambarcatiuniii, si apoi la inca un sfert din echipamentul ramas incercand sa ramanem cu "esentialul". Ulterior avea sa se dovedeasca o decizie extrem de utila... Am parcat camioneta la un loc mai "adapostit" pe iarba si am lasat-o acolo pentru 12 zile. Am incarcat 80 de litri de apa potabila si am lansat "barca" la apa constienti ca vantul puternic din prova ne va impiedica sa parcurgem cele 11 mile pana la primul loc planificat pentru campare inainte de miezul noptii. Valurile si eventualii rechini aveau sa fie "factori" interesanti in cateva ore cand aveam sa iesim in apele Golfului Mexic. Mai padelasem noaptea in apele golfului cu 8 ani in urma in U-Boat... https://66.media.tumblr.com/283a44129b7314eae0dba2e742dc3409/670cfc5d93583337-81/s1280x1920/75a2d4d708cd14c0aad24966c4c86240d56a39c5.jpg[/IMG] https://66.media.tumblr.com/bcd5282eb32198114bd7142f7e1dec85/670cfc5d93583337-19/s1280x1920/b7ca458b7cbaa7bab6dd11880dcb2fdcace17a30.jpg[/IMG] https://66.media.tumblr.com/645bbc0b561a3b81cd53fb8da4f0adb3/670cfc5d93583337-ba/s1280x1920/3dfc54e5f028078abece5e31038eb7e1839d5f32.jpg[/IMG] https://66.media.tumblr.com/c58dd6caccf269c4636d52cc9510c743/670cfc5d93583337-22/s1280x1920/c2dc35d3c4d3c890b0dbb411558d12d52cc9a0fe.jpg[/IMG] https://66.media.tumblr.com/f5b0720bc0510854a01df22885ca1afa/670cfc5d93583337-fe/s1280x1920/b0ff59640cef7c2fa936888bba1da6f94435d61e.jpg[/IMG] (va urma)
  10. 1 punct
  11. 1 punct
    in principiu la Exis. Asa cum se vede si in poza, nu exista usa propriu zisa ci doar rama. Se taie pur si simplu peretele rulotei pe forma respectiva, bucata rezultata fiind viitoarea usita la care se ataseaza rama
  12. 1 punct
    Salut, daca vrei sa incerci si un alt loc sezonul urmator, uite aici o varianta: https://www.camping-arlberg.at/en/camping/valluga-comfort-pitch.html Mi se pare geniala treaba cu cabana alaturata. Eu am cugetat daca sa merg cu rulota la ski, insa contrargumentele au fost mai puternice: - lipsa spatiului interior, tinand cont de cate cari la ski; - nici o smecherie din punct de vedere financiar (noi inchiriem in zona 3 Vallees un studio cu 50 euro/zi) - deteriorarea inevitabila a rulotei pe sosele pline de sare si pietre - cel mai important: lipsa confortului dupa ce vii dupa o zi de munca pe partie. Parca altfel intri intr-o camera mare, cu 25 grade, baie ca lumea, zona de spa la hotel, fara grija utilitatilor. Oricat de mult imi place cu rulota, sunt totusi niste limite pe care nu vreau sa le trec, pentru ca vacanta sa ramana o placere. Nu mi-o lua in nume de rau, fiecare are propriile criterii.
  13. 1 punct
    rulotisti si sa aveti un weekend excelent, oriunde va aflati!
  14. 1 punct
    Dumnezeu sa-l odihneasca!
  15. 1 punct
  16. 1 punct
    ...Asa e. Si eu am avut o "soluție mai simpla dar poate mai putin comoda" acu doi ani: Cortul ! Apoi soția m-a întrebat? "Tot asa... o sa intram și ieșim pe burta și la anu'? ...Vorba aia: Băieții cu cortu', Bărbații cu rulota!
  17. 1 punct
  18. 1 punct
    Pensie lungă și frumoasă sa aveți! Cat mai multe ieșiri frumoase cu rulota!
  19. 1 punct
  20. 1 punct
    🏖️🏞️😎😄
  21. 1 punct
    Sărut mana și bine ați venit printre noi
  22. 1 punct
    Salut Mihai ! Multumesc de urari, asemenea si tie ! In comparatia facuta aveam in minte o statistica din 2011 a noptilor de cazare in camping/Europa de Est facuta de un statician neamt (Dr. Bernhard Harrer dwif-Consulting GmbH). Ce-i drept, a trecut ceva timp de atunci si se pare ca lucrurile s-au mai schimbat. Dar oricum, la ce populatie au (peste 38 milioane) si suprafata, tot prost stau in materie de turism cu RV-ul si spun asta raportandu-ma la liderul detasat al europei de est, Croatia. Si noi si polonezii suntem la "etc". Aceasta statistica de la sfarsitul lui 2011 o aveam in minte cand am facut precizarea la care te referi, Mihai. In tabelul 2 este vorba de noptile de cazare in camping. Cu mentiunea ca in dreptul Romaniei cifrele sunt mult mai sus... spun asta gandindu-ma la cati dintre noi, cand am intrat intr-un camping... am si primit chitanta aferenta perioadei de campare. In scripte neamtul are dreptate tinand cont de datele oficiale, dar aici in Romania, din pacate, realitatea este alta. Mihai, am bolduit ce probabil ai trecut cu vederea, m-am referit strict la configurarea campervan-urilor. Inteleg ca nu esti de acord cu mine... "Nu vor fi NICIODATA peste cei mentionati de tine", dar imediat spui: "Da, pot produce (manufactura) ieftin, la costuri mici (dar cu materie de calitate), produse de "top" pentru aceste RV-uri, (si nu numai!)" Cu acest lucru pe care-l spui sunt si eu total de acord. Asta cred ca ne dorim toti, produse ieftine cu materiale de calitate. Ca o paranteza vis-a-vis de ce fac nemtii. Campervanul pe care l-am achizitionat de nou din Germania in 2008 exista si azi in oferta Possl si Globecar (producatori specializati in campervan-uri sub licenta Dethleffs), in proportie de 95% aceeasi configurare. Polonezii de la Globe-Traveller, infiintati in 2009, au scos cateva configurari pe campervan cu totul deosebite, iar acum apar alti polonezi, care de azi, vor rupe gura targului... Affinity RV. Mihai, eu, care de cativa ani urmaresc noile configurari aparute pe campervan-uri, dau un pronostic legat de aceasta editie deschisa azi la CMT Stuttgart si spun ca Affinity RV - Polonia va fi firma cu cea mai spectaculoasa/apreciata configurare la clasa "campervan". Nu-i nevoie sa fii de acord cu mine, este doar un pronostic pe care il dau. Vom trai si vom vedea.
  23. 1 punct
    Incepand de astazi s-a deschis salonul CMT de la Stuttgart - 2020. Ieri, prin intermediul amatorilor de campervan-uri prezenti la fata locului, am avut posibilitatea sa vad cea mai buna configurare aferenta unui campervan. (dupa parerea mea) Este vorba de firma poloneza Affinity RV care isi face debutul pe piata mondiala acum, la CMT Stuttgart 2020. In doua cuvinte... firma a fost fondată de Jacek Jaskot, care a lucrat anterior la Globe-Traveller - Polonia. Ce m-a impresionat la aceasta configurare: - interiorul extrem de aerisit practic si vizual; - finisajele impecabile... demne de clasa premium; - ingeniozitatea transformarii celor doua paturi suplimentare; - versatilitatea... transportarea a doua biciclete in interiorul camperului... lift actionat electric pentru creerea spatiului necesar; - pretul... 69.900 euro pe varianta Peugeot Boxer. Daca acest model era conceput si executat de o firma germana premium sunt sigur ca pretul depasea lejer 100.000 de euro. Cu toate ca Polonia sta rau la capitolul RV avand o infrastructura de campare la nivelul Romaniei, poate chiar sub, specialistii polonezi in configurarea campervan-urilor au ajuns sa dea clasa la acest capitol firmelor de traditie din Europa, indiferent ca acestia sunt nemti, francezi sau italieni. Vezi produsele Globe-Traveller si de acum, de azi... Affinity RV.
  24. 1 punct
    La multi ani sarbatoritilor zilei de 30 Decembrie @Ovidiu-Betty @Eusebiu Cretu @Vlad Carciumaru @Matei Cobit
  25. 1 punct
    La Mulți Ani și sărbători fericite colegilor care-și aniversează azi 30 decembrie, ziua de naștere: @Ovidiu-Betty @Vlad Carciumaru @Eusebiu Cretu și @Matei Cobit !
  26. 1 punct
    Pe malul Mureşului la Igriş Accesul este pe drum asfaltat până pe malul Mureşului, la ieşirea din sat înainte de bacul ce trece Mureşul. (se poate vedea clar in Google Maps cu omuleţul ). În dreapta se coboară frumos în rezervaţia naturală Lunca Mureşului – locul permite camparea şi pescuitul (atenţie se fac controale la pescuit!). E loc drept, umbră şi acces la o plajă mai în sus, deoarece acolo Mureşul are 3 braţe şi formează 2 insule, noi l-am găsit tot în octombrie foarte secat. Apa se găseşte la fântânile publice din sat. Puteţi face o mică excursie trecând Mureşul cu bacul (10lei) şi apoi ieşind la Nădlac de unde vă întoarceţi prin Pecica pe noul pod peste Mureş. De la Sânpetru German (malul sudic al Mureşului) puteţi vizita două mănăstiri: în stânga spre Arad la Bodrogu Nou şi înapoi spre Igriş, înainte să intraţi în Munar, un drum asfaltat vă conduce 2 km spre mănăstirea sârbească Bezdin.
  27. 1 punct
    Vreau sa fac o observatie: un incalzitor Webasto AirTop consuma mai putina energie electrica decat un incalzitor Truma Combi. Acesta din urma are doua ventilatoare, unul pentru flacara si unul pentru circularea aerului incalzit. Webasto foloseste acelasi motor pentru flacara si circularea aerului cald, in plus are viteza variabila. O alta observatie ar fi vizavi de incalzitoarele chinezesti care incearca sa copieze marcile consacrate Webasto si Eberspacher. Performantele acestora sunt foarte departe de declaratiile producatorilor. Consuma mult mai mult, atat electric cat si motorina, iar fiabilitatea este incomparabil mai mica. Un Webasto AirTop 2000 nou este in jur de 600 EUR fara montaj (probabil Eberspacher undeva pe aproape), insa nu ai probleme cu el ani buni. Eu folosesc unul de aproape cinci ani si nu a dat vreodata rateuri. Nici eu n-as incuraja cumpararea unuia folosit, decat daca aveti incredere in vanzator. Piesele de schimb sunt foarte scumpe, uneori costul reparatiei se poate apropia de pretul de achizitie al unuia nou. Pentru cumparatorii unui RV nou recomand sa ceara vanzatorului echiparea cu incalzitor pe motorina, nu pe gaz. Atat Truma cat si Webasto ofera echipamente combinate (incalzire aer si apa). Daca folositi autorulota si in sezonul rece, veti intelege avantajele. Scapati de grija incarcarii buteliilor in afara tarii, de grija inghetului acestora pe timp geros, de spatiu ocupat, greutate adaugata, miros la schimbarea sau incarcarea buteliilor. Motorina oricum aveti in rezervor, iar consumul este decent (2-4 litri in 24 de ore de functionare TERMOSTATAT). O alta alegere la autorulotele noi este frigiderul cu compresor. Puterea de racire este de cateva ori mai mare decat la cele cu absorbtie, iar in combinatie cu un sistem fotovoltaic bine calculat, va ofera autonomie energetica totala.
  28. 1 punct
    Sistem de incalzire - campervan. Daca in urma cu ceva ani Truma pe gaz reprezenta singura varianta de incalzire de luat in calcul, in prezent, putem discuta si de noua varianta Diesel. Din capul locului vreau sa va spun ca ambele sunt foarte ok dupa parerea mea. Stiu ca lumea este impartita vis-a-vis de aceste doua alternative si pe multe forumuri din lume acest versus este amplu dezbatut. Despre incazirea pe gaz este mai putin de discutat, aceasta, fiind arhicunoscuta in randul posesorilor de RV-uri. Nu-mi doresc sa nasc controverese. Doresc doar sa prezint mai in detaliu variantele diesel, variante mai putin cunoscute. Centralele Diesel de ultima generatie, sunt in mare parte necunoscute, multi asimilandu-le cu incalzitoarele diesel din circuitul de racire al motoarelor de pe autoturisme, dube, etc... din urma cu ceva ani, pe care multi le considera adevarate "pocnitori" urat mirositoare. Pentru ca oferta este mai bogata in modele la Webasto, am sa discut despre acestea. 1. Air Top 40 / 55 Evo (Air Top 2000 STC) Acest tip de incazitor diesel, este un incalzitor de aer disponibil in trei variante de putere de incalzire: - Air Top 2000 STC (diesel) - 0,9 - 2 kw - consum: 0,12 - 0,24 l/h - sufucient campervan-urilor cu caroseria foarte bine izolata (pt. amatorii de conversii); - Air Top Evo 40 - 1,5 - 3,5/4 kw - consum: 0,18 - 0,43/0,49 l/h; - Air Top Evo 55 - 1,5 - 5/5,5 kw - consum: 0,18 - 0,61/0,67 l/h. Pot fi montate: in exterior, in podeaua dubla sau in interiorul autorulotei. Poate fi programat prin aplicatia ThermoCall App. de pe smartphone. 2. Dual Top Evo 6/8 Acest tip de incalzitor diesel, este un incalzitor de aer + apa calda menajera dedicat RV-urilor (autorulote, barci), disponibil in doua variante de putere de incalzire de pana la 8 kw; apa calda - pana la 70 de grade. Performanță eficientă la altitudini de până la 2,200 de metri. 3. Thermo Top Evo: Acest tip de incalzitor de apa poate fi montat suplimentar pe o autorulota in compartimentul motorului fiind integrat in circuitul de apa al vehiculului. Incalzitorul are ca scop preincalzirea motorului in sezonul rece inainte de pornire... poate fi si o încălzire dedicată compartimentului șoferului prin intermediul prizelor de aer din bordul autovehiculului. Putere de incalzire variabila intre 2,5 si 5 kw. Incalzitorul din imaginea de mai sus este un optional des intalnit si la autovehicule normale: autoturisme, dube, etc. Deci, acesta stie sa incalzeasca DOAR apa si functioneaza pe timp limitat in sezonul rece, doar inainte de pornirea motorului. Pe acest considerent, producatorul nu a urmarit o izolare fonica deosebita a acestuia. Acesta-i modelul pe care multi il confunda cu incazitorul de aer necesar la interiorul RV-ului. Faptul ca incalzitoarele diesel sunt o solutie viabila de incalzire in autorulote, vine si din faptul ca... cel mai important producator de instalatii de incalzire pe gaz - Truma, are in oferta si doua variante de incalzitoare diesel - Truma Combi 4D si Truma Combi 6D. Pentru amatorii de conversii van... ... in situatia in care izolatia caroseriei este "beton", va recomand incalzitorul de aer Air Top 2000 STC diesel (atentie cand il comandati... exista acelasi model si pe benzina), Acesta pentru aer cald (incalzire), iar pentru apa calda puteti opta pentru un boiler pe gaz, sau, pentru incalzitorul de apa Thermo Top Evo in circuitul unui boiler. Ideal ar fi... Dual Top Evo 6 care rezolva si incazirea aerului, dar si a apei menajere, insa, pretul acestuia este destul de mare, iar pe langa acesta, mai trebuie acceptat compromisul legat de altitudine. Exista numeroase oferte de incalzitoare Air Top 2000 de ocazie, SH. Nu va recomand achizitia de SH-uri in acest caz. Aici discutam de un intreg kit, nu-i vorba doar de incalzitorul propriuzis. Sunt cateva puncte in care nu va sfatuiesc sa aveti prioritara economia de bani, acesta este unul dintre ele. Mai bine decat SH, mergeti pe varianta nou - Aliexpres. Sau, poate pe o Truma Combi 4D SH. Revenind la achizitia unui cv nou. Cum aminteam intr-o postare anterioara, exista configurari de cv in care producatorul prevede 2 butelii de 5 kg, din lipsa de spatiu. In aceste situatii este obligatoriu ca cv sa dispuna de incalzire diesel. Doar doua butelii de 5 kg aferente unei incalziri pe gaz scade mult autonomia centralei si faceti poteca spre statia GPL. Incalzire pe gaz - Truma Combi 4 - singura centrala existenta pe campervan-uri. Cateva concluzii personale... GAZ (Truma): Avantaje: - fiabilitate foarte buna, dovedita in timp; - zgomot redus in functionare; - nu exista miros de gaz in exteriorul RV-ului; - consum mai mare, dar pret de cost ceva mai mic fata diesel. Dezavantaje: - procurarea dificila a propanului in Romania - gazul cel mai indicat functionarii centralelor Truma; - recipienti voluminosi, reduc spatiul de depozitare; - genereaza un surplus de greutate cv-ului; - genereaza probleme vis-a-vis de alimentarea buteliilor in alte tari europene; - disconfort in manevrarea recipientilor de gaz. - probleme aparute in ultimul timp vis-a-vis de umplerea buteliilor in statiile GPL. DIESEL(Webasto) Avantaje: - autonomie mare comparativ cu gazul in situatia in care avem doua baterii in dotarea cv; - ofera un surplus in spatiul de depozitare; - greutate proprie mai mica a cv; - elimina disconfortul creat de manevrarea recipientilor de gaz; Dezavantaje: - zgomot ceva mai mare in functionare, dat in special de tacanitul pompei de alimentare diesel; - miros perceptibil in exterior, in apropierea evacuarii. Poate fi deranjant pentru vecini; - consum electric mai mare. Autonomia poate fi diminuata, nu de carburant, ci de acest consum electric... mai ales in situatia unei singure baterii disponibile in partea de rulota. In concluzie, oricare dintre cele doua variante este foarte buna. Functie de configurarea autorulotei, constructorul decide pe ce varianta sa mearga, Dar, in situatiile in care configurarea ii permite, majoritatea au in lista de optionale si cealalta alternativa fata de cea din echiparea standard. In situatia unui cv dotat cu frigider cu compresor si incalzire diesel (ambele cu consum ridicat de energie electrica), va recomand adaugarea unei baterii in plus, langa cea existenta si inlocuirea alternatorului cu unul de putere majorata in situatia in care acesta nu exista deja. In situatia unui cv dotat cu frigider cu absorbtie si incalzire diesel, consumul de curent electric este mai echilibrat. In situatia unui cv dotat cu frigider cu compresor si incalzire pe gaz, consumul de curent electric este mai echilibrat. In situatia unui cv dotat cu frigider cu absorbtie si incalzire pe gaz, consumul de curent electric este la minim, in schimb se inregistreaza o crestere totusi nesemnificativa la consumul de gaz. Accesorii Consumatori electrici... voi reveni. P.S. @Gabriel Schuster, am urmarit cu interes conversia. Felicitari !!!
  29. 1 punct
    Achizitie campervan... nou sau SH ? In primul rand, ma vad nevoit sa atrag atentia celor ce doresc o astfel de achizitie sa aiba in vedere timpul disponibil de peste an aferent iesirilor cu RV-ul. Daca va veti rezuma doar la a face un concediu/an, NU va sfatuiesc sa faceti o astfel de achizitie. Daca in schimb, dispuneti de timp mai mult, multe weekend-uri libere si mancarimi in talpa atunci se va justifica achizitia. Daca pentru un autoturism, cu care mergeti zi de zi, sunteti dispusi sa dati 10-15.000 de euro, aici discutam de alte sume, substantial mai mari in cazul achizitiilor de autorulote noi. Ganditi-va bine inainte de a lua decizia ! Nou sau SH ? Raspunsul la aceasta intrebare poate avea cauze pur obiective ce tin de suma disponibila achizitiei, dar nu numai. Pentru cei mai stramtorati cu banii... Dupa cum va mentionam intr-o postare anterioara, pretul cv (prescurtare la campervan pe care o voi folosi de acum in colo) nou, porneste de la 37.000 euro. Sunt rare posibilitatile in care puteti face o achizitie sub acest pret, sau sub pretul de pornire din lista producatorului. Totusi, aceasta posibilitate exista prin acceptarea unor compromisuri. In ce constau aceste compromisuri: - achizitia unei autorulote (zero km) dintr-un stoc mai vechi, produsa in urma cu doi-trei ani. In aceste cazuri se fac discount-uri ce pot fi semnificative; - achizitia unei autorulote folosita la drive test, cu un numar de km sub 5.000. Acea autorulota este ca noua. Nu vorbesc aici de autorulotele care au fost inchiriate. Pentru cei ce dispun fara probleme de suma de achizitie... In general, oamenii care dispun de suma necesara achizitiei de autorulote noi, isi doresc achizitia si dintr-un alt punct de vedere... "vreau sa miroasa a nou"... "sa fiu primul" Acesta este un pdv. care nu trebuie blamat, este de inteles si de multe ori justificat. Si ca o paranteza... de cate ori, mai ales noi, barbatii, nu ne-am dorit si-n alte ipostaze... "sa fiu primul" Insa, acest "miros de nou" costa scump. Dupa cum se stie, in general, primul proprietar pierde cea mai mare parte din pretul de achizitie la revanzare, chiar daca, deprecierea autorulotelor in timp este mult mai mica decat in cazul autoturismelor. Cumparatorul lucrului nou trebuie sa-si asume din start o astfel de pierdere. Pentru cei ce numarul banilor chiar nu conteaza... Mai exista si o categorie restransa a cumparatorilor de autorulote noi si foarte scumpe, este cea a oamenilor ce pur si simplu doresc sa epateze. In cazul cv nu-i vom intalni, ei merg cu preponderenta spre autorulotele integrate - gama premium. Acest filmulet, cunoscut de altfel mai ales in mediul nostru, este cat se poate de sugestiv pentru ultima categorie la care m-am referit: Achizitie campervan SH Din pacate, pretul pentru achizitia unui cv intr-o stare foarte buna, vechi de 10 ani, este destul de mare, in multe situatii este in jurul valorii de 20.000 de euro. Astfel, cine are acesti bani, de multe ori prefera sa mai stranga ceva murmurei si sa se apropie de un cv mai tinerel ca varsta, sa urce suma investita spre 30.000 euro, SAU, sa recurga la conversia unui van clasic. Conversia totusi nu este la indemana tuturor, mai ales in Romania. Totusi, piata este destul de vasta in materie de achizitii sh. Se poate achizitiona un cv. pentru buzunarul fiecaruia. Cateva sfaturi legate de achizitiile cv sh: - nu va grabiti; - cautati perioada optima din an cand pretul coboara in punctul cel mai de jos: noiembrie - decembrie (valabil si pt. achizitiile de nou); - accesati cat mai multe site-uri de vanzari, comparati preturile intre acestea. - atentie mare la pozele ce insotesc anuntul de vanzare. In multe situatii una-i poza si alta-i realitatea. Incercati sa salvati aceste poze, sa le puteti mari. In multe situatii la marire apar si lucrurile negative. Cereti vanzatorului poze suplimentare cu zonele care va intereseaza. In foarte multe situatii s-a facut deplasarea doar pe baza pozelor iar la fata locului cumparatorul a fost deceptionat; - luati in calcul costurile aferente deplasarii si binenteles costurile necesare aducerii cv acasa (taxe, numere, etc.) Pentru siguranta, majorati cu 20-30% aceste costuri in estimarile dvs. Atentie ! Exista firme fantoma pe site-urile de vanzari. In urma cu doua luni, am fost contactat de un viitor posesor de autorulota. Acesta a decis achizitionarea unei autorulote ce avea un pret foarte mic (chilipir). A contactat firma respectiva, i s-a emis o factura proforma pentru plata unui avans de 30% din valoarea autorulotei (4.350 euro). Omul a solicitat copii dupa certificatul de conformitate si actele autorulotei , dupa atestatul firmei, a verificat on-line existenta acesteia si a decis achizitia. Masina trebuia ridicata din Scotia. A plecat omul bine mersi in Scotia la adresa comunicata pentru ridicare. Acolo, nici urma de firma respectiva. A fost vorba de o teapa in toata regula ! A deschis actiune la politia din Scotia. Deci atentie ! Nu dati nici un ban avans indiferent de motivarea vanzatorului - pentru rezervare, etc. Stiu ca pe "mobile" sunt rapid depistate firmele fantoma si sterse anunturile respective, insa, sunt foarte multe alte site-uri unde isi fac loc astfel de excroci. Cost conversie... Acest pret este compus din: - pret achizitie van - cautati in special un van cu o parte mecanica buna. Bine ar fi ca van-ul sa aiba motorizare de minim 110 - 116 cp. Nu va speriati de numarul mai mare de km. Odata conversia facuta, numarul de km parcursi ca autorulota va fi mult mai mic. Evitati caroseriile cu probleme... pete de rugina. Incercati ca van-ul sa nu fie mai vechi de 2006, sa dispuna macar de penultimul tip de caroserie. Familia Ducato este cea mai potrivita conversiei - cea mai mare latime interioara. Pretul de achizitie al van-ului poate fi functie de pretentiile investitorului, de la 4.500 euro in sus; - pret materiale necesare conversiei - Acest pret este functie de buzunarul proprietarului, functie de ce tip de subansambluri prefera - noi sau sh. In varianta sh acest pret ar trebui sa fie in jurul valorii de 3000 euro, iar in varianta "noi" undeva intre 5.000 - 7.000 euro functie de nivelul de accesorizare dorit. - pret manopera conversie - In situatia in care proprietarul decide sa-si faca singur conversia, aceasta suma scade drastic, ea fiind reprezentata doar de cheltuielile aferente diverselor executii in colaborare. In cazul executiei in regie proprie, sfatul meu este sa nu faceti lucrurile dupa ureche, sa va documentati foarte bine, sa apelati in particular la specialisti in domeniile ce stau la baza conversiei. In cazul in care se apeleaza la o firma de conversii... nu pot sa mai emit vreo estimare de pret. - pret cheltuieli necesare actualizare/modificare CIV - In situatia in care doriti inscrierea conversiei in cartea masinii - Transformarea din "Autovehicul N1" in "Autovehicul special M1 - autorulota" atunci trebuie sa apelati la o firma agreata RAR. Conversia se poate face numai pe baza unui proiect al firmei respective avizat de RAR. Daca se doreste modificarea numarului de locuri intr-o alta dispunere... lucrurile devin mai complicate... numarul firmelor agreate RAR pentru astfel de modificari (nr. locuri) sunt mult mai putine si implica costuri mai mari. Un pret estimativ pentru proiectul conversiei, depus la RAR de firma respectiva spre aprobare - 500 euro. Pret omologare RAR 200 - 250 euro. Aceste preturi mi-au fost aduse la cunostinta de o firma din domeniu. Preturile comunicate mai sus, depind in mare parte de sursele de achizitie. Pentru piesele noi exista variatii extrem de mari de pret intre comerciantii traditionali si alte surse. ex. La un modul cu capace de protectie din sticla - aragaz cu doua ochiuri + chiuveta am gasit preturi intre 290 si 450 euro, pentru acelasi produs. Deci, incercati ca inainte de inceperea conversiei sa studiati bine ofertele accesoriilor necesare conversiei. Poate veti gasi chiar posibilitatea achizitionarii mai multor accesorii de la acelasi furnizor cu obtinerea implicit a unui discount per total care sa va avantajeze. ... P.S. Am mai adaugat un text foarte important (bolduit) in postare.
  30. 1 punct
    Achizitie campervan... nou sau SH ? In primul rand, ma vad nevoit sa atrag atentia celor ce doresc o astfel de achizitie sa aiba in vedere timpul disponibil de peste an aferent iesirilor cu RV-ul. Daca va veti rezuma doar la a face un concediu/an, NU va sfatuiesc sa faceti o astfel de achizitie. Daca in schimb, dispuneti de timp mai mult, multe weekend-uri libere si mancarimi in talpa atunci se va justifica achizitia. Daca pentru un autoturism, cu care mergeti zi de zi, sunteti dispusi sa dati 10-15.000 de euro, aici discutam de alte sume, substantial mai mari in cazul achizitiilor de autorulote noi. Ganditi-va bine inainte de a lua decizia ! Nou sau SH ? Raspunsul la aceasta intrebare poate avea cauze pur obiective ce tin de suma disponibila achizitiei, dar nu numai. Pentru cei mai stramtorati cu banii... Dupa cum va mentionam intr-o postare anterioara, pretul cv (prescurtare la campervan pe care o voi folosi de acum in colo) nou, porneste de la 37.000 euro. Sunt rare posibilitatile in care puteti face o achizitie sub acest pret, sau sub pretul de pornire din lista producatorului. Totusi, aceasta posibilitate exista prin acceptarea unor compromisuri. In ce constau aceste compromisuri: - achizitia unei autorulote (zero km) dintr-un stoc mai vechi, produsa in urma cu doi-trei ani. In aceste cazuri se fac discount-uri ce pot fi semnificative; - achizitia unei autorulote folosita la drive test, cu un numar de km sub 5.000. Acea autorulota este ca noua. Nu vorbesc aici de autorulotele care au fost inchiriate. Pentru cei ce dispun fara probleme de suma de achizitie... In general, oamenii care dispun de suma necesara achizitiei de autorulote noi, isi doresc achizitia si dintr-un alt punct de vedere... "vreau sa miroasa a nou"... "sa fiu primul" Acesta este un pdv. care nu trebuie blamat, este de inteles si de multe ori justificat. Si ca o paranteza... de cate ori, mai ales noi, barbatii, nu ne-am dorit si-n alte ipostaze... "sa fiu primul" Insa, acest "miros de nou" costa scump. Dupa cum se stie, in general, primul proprietar pierde cea mai mare parte din pretul de achizitie la revanzare, chiar daca, deprecierea autorulotelor in timp este mult mai mica decat in cazul autoturismelor. Cumparatorul lucrului nou trebuie sa-si asume din start o astfel de pierdere. Pentru cei ce numarul banilor chiar nu conteaza... Mai exista si o categorie restransa a cumparatorilor de autorulote noi si foarte scumpe, este cea a oamenilor ce pur si simplu doresc sa epateze. In cazul cv nu-i vom intalni, ei merg cu preponderenta spre autorulotele integrate - gama premium. Acest filmulet, cunoscut de altfel mai ales in mediul nostru, este cat se poate de sugestiv pentru ultima categorie la care m-am referit: Achizitie campervan SH Din pacate, pretul pentru achizitia unui cv intr-o stare foarte buna, vechi de 10 ani, este destul de mare, in multe situatii este in jurul valorii de 20.000 de euro. Astfel, cine are acesti bani, de multe ori prefera sa mai stranga ceva murmurei si sa se apropie de un cv mai tinerel ca varsta, sa urce suma investita spre 30.000 euro, SAU, sa recurga la conversia unui van clasic. Conversia totusi nu este la indemana tuturor, mai ales in Romania. Totusi, piata este destul de vasta in materie de achizitii sh. Se poate achizitiona un cv. pentru buzunarul fiecaruia. Cateva sfaturi legate de achizitiile cv sh: - nu va grabiti; - cautati perioada optima din an cand pretul coboara in punctul cel mai de jos: noiembrie - decembrie (valabil si pt. achizitiile de nou); - accesati cat mai multe site-uri de vanzari, comparati preturile intre acestea. - atentie mare la pozele ce insotesc anuntul de vanzare. In multe situatii una-i poza si alta-i realitatea. Incercati sa salvati aceste poze, sa le puteti mari. In multe situatii la marire apar si lucrurile negative. Cereti vanzatorului poze suplimentare cu zonele care va intereseaza. In foarte multe situatii s-a facut deplasarea doar pe baza pozelor iar la fata locului cumparatorul a fost deceptionat; - luati in calcul costurile aferente deplasarii si binenteles costurile necesare aducerii cv acasa (taxe, numere, etc.) Pentru siguranta, majorati cu 20-30% aceste costuri in estimarile dvs. Cost conversie... Acest pret este compus din: - pret achizitie van - cautati in special un van cu o parte mecanica buna. Bine ar fi ca van-ul sa aiba motorizare de minim 110 - 116 cp. Nu va speriati de numarul mai mare de km. Odata conversia facuta, numarul de km parcursi ca autorulota va fi mult mai mic. Evitati caroseriile cu probleme... pete de rugina. Incercati ca van-ul sa nu fie mai vechi de 2006, sa dispuna macar de penultimul tip de caroserie. Familia Ducato este cea mai potrivita conversiei - cea mai mare latime interioara. Pretul de achizitie al van-ului poate fi functie de pretentiile investitorului, de la 4.500 euro in sus; - pret materiale necesare conversiei - Acest pret este functie de buzunarul proprietarului, functie de ce tip de subansambluri prefera - noi sau sh. In varianta sh acest pret ar trebui sa fie in jurul valorii de 3000 euro, iar in varianta "noi" undeva intre 5.000 - 7.000 euro functie de nivelul de accesorizare dorit. - pret manopera conversie - In situatia in care proprietarul decide sa-si faca singur conversia, aceasta suma scade drastic, ea fiind reprezentata doar de cheltuielile aferente diverselor executii in colaborare. In cazul executiei in regie proprie, sfatul meu este sa nu faceti lucrurile dupa ureche, sa va documentati foarte bine, sa apelati in particular la specialisti in domeniile ce stau la baza conversiei. In cazul in care se apeleaza la o firma de conversii... nu pot sa mai emit vreo estimare de pret. - pret cheltuieli necesare actualizare/modificare CIV - In situatia in care doriti inscrierea conversiei in cartea masinii - Transformarea din "Autovehicul N1" in "Autovehicul special M1 - autorulota" atunci trebuie sa apelati la o firma agreata RAR. Conversia se poate face numai pe baza unui proiect al firmei respective avizat de RAR. Daca se doreste modificarea numarului de locuri intr-o alta dispunere... lucrurile devin mai complicate... numarul firmelor agreate RAR pentru astfel de modificari (nr. locuri) sunt mult mai putine si implica costuri mai mari. Un pret estimativ pentru proiectul conversiei, depus la RAR de firma respectiva spre aprobare - 500 euro. Pret omologare RAR 200 - 250 euro. Aceste preturi mi-au fost aduse la cunostinta de o firma din domeniu. Preturile comunicate mai sus, depind in mare parte de sursele de achizitie. Pentru piesele noi exista variatii extrem de mari de pret intre comerciantii traditionali si alte surse. ex. La un modul cu capace de protectie din sticla - aragaz cu doua ochiuri + chiuveta am gasit preturi intre 290 si 450 euro, pentru acelasi produs. Deci, incercati ca inainte de inceperea conversiei sa studiati bine ofertele accesoriilor necesare conversiei. Poate veti gasi chiar posibilitatea achizitionarii mai multor accesorii de la acelasi furnizor cu obtinerea implicit a unui discount per total care sa va avantajeze. ...
  31. 1 punct
    Buna dimineata, @Nelu Predonu! Felicitari pentru laborioasa descriere a acestui tip de vehicul recreational! Pentru a intercala text intre fotografii, procedezi astfel: inainte sau dupa ce termini de redactat textul, incarci toate fotografiile necesare postarii. Apoi, in locul unde vrei sa apara o fotografie, pozitionezi cursorul si apesi. Dupa acest pas, apesi pe fotografia pe care o vrei intercalata (ea se afla deja afisata in partea de sub text). Util ar fi ca poza sa fie pe o linie fie sub text fie deasupra textului care face referire la ea. De asemenea, ai posibilitatea sa determini si marimea fotografiei afisate. Dupa ce ai intercalat-o in text, apesi de doua ori pe ea si te pune sa alegi latimea (pastrand raportul de aspect). Toti acesti pasi sunt indicati in spatiul de editare. Multumim frumos!
  32. 1 punct
    După părerea mea furtunul subțire trebuie tras în compartimentul buteliei (baterie,bidon apă)
  33. 1 punct
    eu de ce nu pot vizualiza imaginile din acest post ?
  34. 1 punct
    Imi cer scuze. Nu vreau sa fiu " Gica contra". Dar...iarna temperatura din jur, sub 0 grade. La iesirea gazului din butelie se produce acea detenta, de care stim toti din clasa a 6 a. Gazul Petrolier Lichefiat se raceste chiar mai mult decat aerul din jur. Nu intru in amanuntele fizice, pe care le cunoasteti. Pentru ca butelia sa nu "inghete " se vine cu o sursa de caldura exterioara. Exista asa ceva construite de firme pentru buteliile de pe stivuitoare. Am vazut cu ani in urma chiar la accesorii ptr. rulote. Sursa este o rezistenta electrica.Conditii mai severe de protectie. Nu intru in amanunte. Intrati pe google si le veti gasi. Am incercat si ei eu cu paturi, cu blanuri. Degeaba. In disperare am infasurat butelia in asa ceva ce ati facut dumneavoastra dar iar de jur imprejur am pus o perna electrica. Cu satisfactie am constatat ca la -14 C am consumat tot gazul. Iarna umpleti-va buteliile cu PROPAN nu cu GPL.