Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 14.09.2019 în toate secţiunile

  1. 13 puncte
    Salut, Se pare ca acesta fraza nu este deplin inteleasa. Repet: "ATENTIE!!! Deoarece mirosurile sunt eliminate complet, inclusiv cele de mucegai, NU vom steriliza rulote pe care le suspectam ca au probleme si sunt de vanzare." Dimineata am fost la un coleg forumist pentru o sterilizare (daca doreste sa lase un feedback, ok, daca nu, eu nu dau nume), ulterior pana in comuna Baneasa (jud Giurgiu) la un "samsar", Viky, Niky, nu prea am inteles bine, ce avea o englezoaica (neinmatriculata) cu grave probleme (infiltratii si mucegai - mult mucegai). Deoarece sunt 90% convins ca o pregatea de vanzare, nu am ozonificat-o, a.i. am ramas cu amintirea (si costul) drumului (nu mai trecusem demult prin Baneasa ). M-am inteles sa terminam operatiunea dupa ce rezolva cu infiltratiile. Amin! . So, daca doriti sa facem cunostinta, spuneti direct, macar nu mai aduc cu mine toate cele . Doar generatorul de mai jos are aproape 20 kg: Multumesc pt intelegere!
  2. 12 puncte
    Poze de prin Apuseni.... pe Somesul Rece, Somesul Cald, Cris....Maguri Racatau, lacul Belis, Ic Ponor, Doda Pilii, Giucuta de Sus Poiana Horea, Marisel, lacul Tarnita, Suncuius, Cheile Tureniului....Muntii Trascau.....
  3. 9 puncte
  4. 8 puncte
    Iata ca a venit timpul sa mai scriu despre evolutia lucrarilor. Azi stau cam asa: - instalatia de apa este gata , finalizata. Urmeaza sa umplu rezervoarelei sa fac proba . Aici trebuie urmarite eventualele scurgeri de apa, mai ales ca in cazul unei rulote/ autorulote sunt multe coliere, instalatia este facuta din furtun , etc. Voi pune poze maine si voi transmite rezultatele probelor. Totul a depins de instalatia electrica, am vrut sa fac probe de functionare a instalatiei de apa fara improvizatii electrice. Pompa am cumparat-o de pe ebay. com , este chinezeasca cu presostat, cu un debit de 15 l/ min. Fata de cele “ clasice” este la 1/3 din pret si personal am fost placut impresionat de cum este construita si de cum bazaie fara apa, maine voi vedea functionarea si cu apa ! - instalatia electrica este gata. Am avut o mare bucurie sa termin azi toate lucrarile. Nu va puteti inchipui cum este sa apesi pe buton si sa vezi cum NU SARE SIGURANTA !!! Toate circuitele functioneaza asa cum au fost gandite. Maine dimineata ar cam fi cazul sa pun pe hartie schema electrica finala, am lucrat doar cu schema din minte. Am reconfigurat circuite, au ramas si rezerve, deci este important sa desenez ! Ca si principii de lucru, este de retinut : puneti sigurante pe fiecare circuit in functie de consumul estimat, corelat si cu conductorul folosit ( considerati 6 A / mmp). Aveti grija la selectivitatea protectiilor ( sigurantelor), imaginati- va un brad. In varf este sursa ( acumulatorul) cu siguranta cea mai mare si spre baza cresc circuitele, scazand valoarea sigurantelor folosite. Adunand consumul simultan , nu trebuie sa depasim valoarea sigurantei generale cu suma sigurantelor folosite simultan. Poate pentru specialisti suna aiurea aceste cuvinte, dar pentru cei neinitiati sigur suna mult mai bland aceste cuvinte. ( Si mie mi- e greu sa caut cuvinte sugestive pentru toti, pregatirea mea are si o puternica latura electrica) Pentru usurarea lucrului, marcati fiecare cablu. Eu am folosit tub termocontractibil de diferite culori sau combinatii de culori. Am folosit un modul cu sigurante cu 10 circuite care semnalizeaza prin aprinderea unui LED rosu arderea unei sigurante. Am folosit un modul cu 6 intrerupatoare si un voltmetru creat pentru barci, cumparat de pe ebay.com. Distributia intrerupatoarelor este : 1. lumini dormitor, 2. lumini zona intrare, 3. lumina baie, 4. pompa apa, 5. frigider, 6. electrovana golire rezervor apa gri. - am finalizat blatul dulapului de bucatarie si am montat chiuveta si aragazul. Chiuveta aleasa este germana, firma Blanco, cu dimensiunile 440/330 mm si o adancime de 140 mm ( 235 ron). Bateria aleasa este cu brat flexibil si am schimbat si perlatorul cu unul cu 50% economie. Plita incorporabila este Electrolux, doua ochiuri , cu dimensiunile 510/290 mm ( 400 ron). - am finalizat si sertarul culisant pentru sticle . Postez si cateva poze facute in graba pe inserat. Va urma.....
  5. 8 puncte
    Achizitie campervan... nou sau SH ? In primul rand, ma vad nevoit sa atrag atentia celor ce doresc o astfel de achizitie sa aiba in vedere timpul disponibil de peste an aferent iesirilor cu RV-ul. Daca va veti rezuma doar la a face un concediu/an, NU va sfatuiesc sa faceti o astfel de achizitie. Daca in schimb, dispuneti de timp mai mult, multe weekend-uri libere si mancarimi in talpa atunci se va justifica achizitia. Daca pentru un autoturism, cu care mergeti zi de zi, sunteti dispusi sa dati 10-15.000 de euro, aici discutam de alte sume, substantial mai mari in cazul achizitiilor de autorulote noi. Ganditi-va bine inainte de a lua decizia ! Nou sau SH ? Raspunsul la aceasta intrebare poate avea cauze pur obiective ce tin de suma disponibila achizitiei, dar nu numai. Pentru cei mai stramtorati cu banii... Dupa cum va mentionam intr-o postare anterioara, pretul cv (prescurtare la campervan pe care o voi folosi de acum in colo) nou, porneste de la 37.000 euro. Sunt rare posibilitatile in care puteti face o achizitie sub acest pret, sau sub pretul de pornire din lista producatorului. Totusi, aceasta posibilitate exista prin acceptarea unor compromisuri. In ce constau aceste compromisuri: - achizitia unei autorulote (zero km) dintr-un stoc mai vechi, produsa in urma cu doi-trei ani. In aceste cazuri se fac discount-uri ce pot fi semnificative; - achizitia unei autorulote folosita la drive test, cu un numar de km sub 5.000. Acea autorulota este ca noua. Nu vorbesc aici de autorulotele care au fost inchiriate. Pentru cei ce dispun fara probleme de suma de achizitie... In general, oamenii care dispun de suma necesara achizitiei de autorulote noi, isi doresc achizitia si dintr-un alt punct de vedere... "vreau sa miroasa a nou"... "sa fiu primul" Acesta este un pdv. care nu trebuie blamat, este de inteles si de multe ori justificat. Si ca o paranteza... de cate ori, mai ales noi, barbatii, nu ne-am dorit si-n alte ipostaze... "sa fiu primul" Insa, acest "miros de nou" costa scump. Dupa cum se stie, in general, primul proprietar pierde cea mai mare parte din pretul de achizitie la revanzare, chiar daca, deprecierea autorulotelor in timp este mult mai mica decat in cazul autoturismelor. Cumparatorul lucrului nou trebuie sa-si asume din start o astfel de pierdere. Pentru cei ce numarul banilor chiar nu conteaza... Mai exista si o categorie restransa a cumparatorilor de autorulote noi si foarte scumpe, este cea a oamenilor ce pur si simplu doresc sa epateze. In cazul cv nu-i vom intalni, ei merg cu preponderenta spre autorulotele integrate - gama premium. Acest filmulet, cunoscut de altfel mai ales in mediul nostru, este cat se poate de sugestiv pentru ultima categorie la care m-am referit: Achizitie campervan SH Din pacate, pretul pentru achizitia unui cv intr-o stare foarte buna, vechi de 10 ani, este destul de mare, in multe situatii este in jurul valorii de 20.000 de euro. Astfel, cine are acesti bani, de multe ori prefera sa mai stranga ceva murmurei si sa se apropie de un cv mai tinerel ca varsta, sa urce suma investita spre 30.000 euro, SAU, sa recurga la conversia unui van clasic. Conversia totusi nu este la indemana tuturor, mai ales in Romania. Totusi, piata este destul de vasta in materie de achizitii sh. Se poate achizitiona un cv. pentru buzunarul fiecaruia. Cateva sfaturi legate de achizitiile cv sh: - nu va grabiti; - cautati perioada optima din an cand pretul coboara in punctul cel mai de jos: noiembrie - decembrie (valabil si pt. achizitiile de nou); - accesati cat mai multe site-uri de vanzari, comparati preturile intre acestea. - atentie mare la pozele ce insotesc anuntul de vanzare. In multe situatii una-i poza si alta-i realitatea. Incercati sa salvati aceste poze, sa le puteti mari. In multe situatii la marire apar si lucrurile negative. Cereti vanzatorului poze suplimentare cu zonele care va intereseaza. In foarte multe situatii s-a facut deplasarea doar pe baza pozelor iar la fata locului cumparatorul a fost deceptionat; - luati in calcul costurile aferente deplasarii si binenteles costurile necesare aducerii cv acasa (taxe, numere, etc.) Pentru siguranta, majorati cu 20-30% aceste costuri in estimarile dvs. Cost conversie... Acest pret este compus din: - pret achizitie van - cautati in special un van cu o parte mecanica buna. Bine ar fi ca van-ul sa aiba motorizare de minim 110 - 116 cp. Nu va speriati de numarul mai mare de km. Odata conversia facuta, numarul de km parcursi ca autorulota va fi mult mai mic. Evitati caroseriile cu probleme... pete de rugina. Incercati ca van-ul sa nu fie mai vechi de 2006, sa dispuna macar de penultimul tip de caroserie. Familia Ducato este cea mai potrivita conversiei - cea mai mare latime interioara. Pretul de achizitie al van-ului poate fi functie de pretentiile investitorului, de la 4.500 euro in sus; - pret materiale necesare conversiei - Acest pret este functie de buzunarul proprietarului, functie de ce tip de subansambluri prefera - noi sau sh. In varianta sh acest pret ar trebui sa fie in jurul valorii de 3000 euro, iar in varianta "noi" undeva intre 5.000 - 7.000 euro functie de nivelul de accesorizare dorit. - pret manopera conversie - In situatia in care proprietarul decide sa-si faca singur conversia, aceasta suma scade drastic, ea fiind reprezentata doar de cheltuielile aferente diverselor executii in colaborare. In cazul executiei in regie proprie, sfatul meu este sa nu faceti lucrurile dupa ureche, sa va documentati foarte bine, sa apelati in particular la specialisti in domeniile ce stau la baza conversiei. In cazul in care se apeleaza la o firma de conversii... nu pot sa mai emit vreo estimare de pret. - pret cheltuieli necesare actualizare/modificare CIV - In situatia in care doriti inscrierea conversiei in cartea masinii - Transformarea din "Autovehicul N1" in "Autovehicul special M1 - autorulota" atunci trebuie sa apelati la o firma agreata RAR. Conversia se poate face numai pe baza unui proiect al firmei respective avizat de RAR. Daca se doreste modificarea numarului de locuri intr-o alta dispunere... lucrurile devin mai complicate... numarul firmelor agreate RAR pentru astfel de modificari (nr. locuri) sunt mult mai putine si implica costuri mai mari. Un pret estimativ pentru proiectul conversiei, depus la RAR de firma respectiva spre aprobare - 500 euro. Pret omologare RAR 200 - 250 euro. Aceste preturi mi-au fost aduse la cunostinta de o firma din domeniu. Preturile comunicate mai sus, depind in mare parte de sursele de achizitie. Pentru piesele noi exista variatii extrem de mari de pret intre comerciantii traditionali si alte surse. ex. La un modul cu capace de protectie din sticla - aragaz cu doua ochiuri + chiuveta am gasit preturi intre 290 si 450 euro, pentru acelasi produs. Deci, incercati ca inainte de inceperea conversiei sa studiati bine ofertele accesoriilor necesare conversiei. Poate veti gasi chiar posibilitatea achizitionarii mai multor accesorii de la acelasi furnizor cu obtinerea implicit a unui discount per total care sa va avantajeze. ...
  6. 7 puncte
    Salutare colegi ForumRulote.ro In ultimul timp poate ati observat ca sunt din ce in ce mai putin activ pe forum (am cateva probleme personale si nu am timp...), in acest context, din cate se vede nimeni nu a incercat sa ia o initiativa pentru a organiza o intalnire intre membrii Forum Rulote, care de altfel s-a cam organizat in fiecare an... Acum deja data fiind avansata si nu stiu daca o mai putem numi intalnire organizata (cu toate ca titlul topicului asa l-am pus), propun ca cine vrea, poate si are placere sa iesim cu rulotele, la Parada Baloanelor, care se va desfasura in week-end-ul 27-29 Septembrie la Campu Cetatii, in camping Musang, asa cum ne-am intalnit in ultimii ani..., ar fi fost frumos sa fie organizare mai buna, mai din timp..., insa sper eu, ca tot va fi ok si asa... Pentru cei care ati mai fost cunoasteti locatia precum si conditiile de campare si alte amanunte..., iar pentru cei care inca nu ati fost in acea locatie, puteti vedea in acest topic cum a fost anul trecut...https://www.forumrulote.ro/topic/8373-intalnirea-nationala-a-membrilor-forumrulote-2018/?page=7 Ca in fiecare an, eu voi veni cu steaguri si Stickere ForumRulote.ro si le voi oferi GRATUIT celor prezenti (care nu au deja) in camping Mustang. Daca cineva doreste sa se implice in organizarea a diferite activitati sau are vreo idee referitoare la aceasta intalnire, poate scrie aici sau ma poate contacta in privat.
  7. 6 puncte
    @Gabriel Schuster La acest pret (250 euro) un incalzitor de 5 Kw, nou, reprezinta... big deal. In aceasta situatie, cred ca amatorii de conversii ar fi bine sa mearga pe o varianta mai puternica (4 - 5 Kw). Air Top 2000 STC pe care l-am recomandat anterior (pe considerente de pret mai mic), este la limita, necesitand o foarte buna izolatie a caroseriei. Nu-i rau sa ai totusi o rezerva de putere de incalzire, sa n-ajungi ca in zilele foarte reci sa tremuri... precum cateaua la vaccinat. As mai reveni cu cateva precizari legate de incalzitorul de apa diesel Thermo Top Evo prezentat in postarea mea anterioara la pct. 3. Acest tip de incazitor vine cu lucruri extrem de benefice atat pentru motorul masinii, cat si pentru confortul pasagerilor pe timp de iarna. Dupa cum stim, motoarele diesel, iarna, ajung la regimul optim de functionare intr-un timp destul de indelungat in functie de cilindreea acestuia. Pana la intrarea motorului in regimul optim de functionare (temperatura lichidului de racire 80 grade) acesta genereaza un consum foarte mare de carburant. Incalzitorul Thermo Top Evo elimina acest neajuns, creste fiabilitatea motorului... si nu numai. Pornit cu 20 de minute inainte de plecarea la drum in sezonul rece, acesta incalzeste motorul prin intermediul lichidului de racire in circuitul caruia se afla. Pe aceasta perioada de functionare, la maxim (4 kw), incalzitorul consuma cca. 0,17 litri de motorina. In momentul pornirii motorului, acesta porneste rapid, exact ca in sezonul cald indiferent de cate grade cu minus sunt afara. Din primul moment pasagerii vor beneficia de o temperatura decenta in interiorul masinii, parbriz dezghetat, sistemul de incalzire livrand din prima aer cald. Creste fiabilitatea motorului datorita faptului ca acesta va fi cald la pornire (ulei cald si subtiat in blocul motor). Modelul Thermo Top Evo se preteaza mai mult masinilor echipate cu moatoare diesel, motoare subturate fata de benzinare, la care timpul de intrare in regimul normal de functionare este mai indelungat.
  8. 5 puncte
    Seara bună și weekend minunat vă urez din Letca Nouă ! Eu m-am apucat de treabă...
  9. 5 puncte
    Buna dimineata, Fara a intra in polemici cu oricine de aici, va incurajez sa cititi pe internet mai multe pareri despre trotinetele electrice si sa testati (cel putin in Auchan sunt disponibile si cateva dintre cele mai celebre modele din prezent) si apoi sa luati o decizie de a cumpara un model sau altul. Eu de prin primavara cochetez cu ideea achizitiei unei trotinete electrice, insa conjunctura financiara nu s-a materializat. La inceputuri m-am uitat la modelul indicat de @Nelu Predonu, insa foarte curand mi-am schimbat tinta, ajungand la Xiaomi Mijia 365 (pret/constructie/performanta/disponibilitate piese). Curand, si aceasta a pierdut in favoarea versiunii PRO (afisaj complet, precum si platforma si autonomie mai mari). Insa a ramas si ea in urma si in prezent cochetez cu Ninebot KickScooter Max G30. Este varianta europeana a modelului Ninebot KickScooter MAX, recent lansat pe pietele din afara UE. Mai precis, G30 este varianta pentru piata germana unde restrictiile utilizarii trotinetelor electrice (in speta obligativitatea reflectoarelor pe laterale, fata si spate si chiar a unui suport pentru numar inmatriculare) au dus la aparitia acestei versiuni. In ceea ce priveste bateriile de acumulatoare @Mircea, majoritatea modelelor sunt cu celule 18650 Li-Ion de la producatori consacrati si BMS-uri special proiectate pentru astfel de aplicatii. Avantajul "pachetului" de celule 18650 este ca poti identifica usor defectiunile mecanice, dar si celulele care nu mai dau randament. Insa o incarcare corecta si utilizare fara a forta limitele (oare cine poate sa nu apese la maxim acceleratia?! ) sunt garantia unei vieti indelungate a celulelor Li-Ion. Despre nou aparuta trotineta a celor de la Segway, intr-un recent clip video al unor rusi "pasionati" de a repara si tuna trotinete electrice, puteti vedea cat de incantati sunt la "disectia" acestui model! PS: in prezent detin acest model (si cred ca sunt singurul din Romania), care depaseste in performante orice alte trotinete electrice! Singurul dezavantaj este ca eu transpir si slabesc...
  10. 5 puncte
    rulotisti si o zi de vineri excelenta sa aveti, oriunde va aflati!
  11. 5 puncte
  12. 5 puncte
    Buna dimineata, La noi nu e nici chiar asa frig... sunt peste 10 grade..., dar oricum nu mai e ca pana acum...
  13. 5 puncte
    oameni buni! 12 °C în București acum, încă e bine și am văzut că de săptămana viitoare se încălzește din nou. Eu vă doresc de pe acum weekend plăcut, chiar dacă mai avem câteva ore de petrecut la slujbă!
  14. 5 puncte
    Cum timpul este foarte scurt pe perioada sfarsitului de saptamana am hotarat sa alegem ca loc de dormit cortul in locul rulotei mai ales pe distante mai lungi de drum si daca acesta este mai rau.Cu siguranta rulota ne-ar fi dezavantajat!Toate astea in cazul in care vremea se anunta a fi buna! Ideea cu cortul este a lui Alin, care dormind la cineva in cort i-a placut foarte mult! Noi il aveam din tinerete,dar nu l-am folosit! A mai trebuit sa luam ceva echipament de dormit pentru ei si apoi l-am scos la treba! In drum spre Oravita... Asa ca am plecat mai din timp sa prindem trenul turistic cu plecare de la ora 11:15 din Oravita spre Anina! Nu este caser in gari, biletul cumparandu-se la pretul de 14lei/adult/calatorie direct de la controlor (seful de tren)! A fost o calatorie frumoasa de o ora jumatate in care pe o distanta de 33km se trece peste o multime de podete 89,viaducte 10 si prin tuneluri 14, ultimul fiind cel mai lung de aproape 1km.Se face o pauza in gara din Anina pana in jurul orei 14:40,dupa care se intoarce,ajungand inapoi in jurul orei 16! In cazul in care se pleaca din Anina si se alege un taxi pentru cei 22km de drum rutier Oravita-Anina se va plati 100lei/cursa! Apoi am plecat spre Morile de apa de la Rudaria loc unde am stat si inoptat mai sus de ele !In drum am trecut si pe langa Cascada Bigar,dar nu am mai oprit ca am vazut-o cu ani in urma! Cei 7km de drum inainte de a ajunge in Eftimie Murgu (Rudaria) era destul de rau,dar existau promisiuni ca se va face! Daca se alege sa se mearga cu rulota e bine sa se mearga in cursul saptamani, deoarece pe weekend devine foarte aglomerat si drumul este destul de ingust pentru 2 masini ,dar daca ar avea si rulota ! Se poate intoarce rulota pe loc daca se merge mai sus de mori 2-3km in una dintre cele 2 bucle pana la care drumul continua sa fie asfatat, dar cum ziceam drumul este ingust! Doar la prima bucla se poate intra si campa cu mare atentie la copaci! Am vazut pe multi dintre cei veniti la un gratar lasand gunoiul langa cos, acesta fiind foarte plin! Nu s-au gandit sa si-l ieie si sa-l arunce intr-un loc unde ar fi putut, fara a lasa mizerie! Drumul spre Eftimie Murgu (Morile de la Rudaria) - August 2019 Cele 2 pietre: Adam si Eva Cele mai bune gogosi, direct de la sursa! In vizita de lucru S-au luat porti duble La pescuit !
  15. 5 puncte
    Mult mai normal se petrec lucrurile in Irlanda dupa cum spui, Alin, insa, aici traim in Romania... Sunt convins ca in mare parte din Europa poti sa-ti faci singur conversia cu respectarea cerintelor necesare si sa-ti obtii omologarea fara probleme. Si aici lucrurile pot fi schimbate, dar, intram intr-o alta discutie de care m-am cam saturat... vorbesc singur.
  16. 5 puncte
    Salutari, inainte sa imi iau trotineta, am citit o recenzie in care spunea ca trotineta, daca vrei sa fie ceva serios, ceva ce folosesti zilnic, trebuie sa aiba motor de minim 350 W, roata de minim 8 inch si bateria mai mare de 9 A. Eu mi-am luat E-Twow Master. Singurul ei dezavantaj fata de bicla e ca iti trebuie o pista cat de cat dreapta si neaparat asfalt (bitum). Nu am luat-o inca cu mine in concediu (e drept insa ca nici nu am avut concedii gen city break), dar in schimb, zilnic, Popesti+ troti + metrou + Pipera = LOVE
  17. 5 puncte
    Suntem un START UP si oferim servicii de igenizare, sterilizare cu ozon. Ozonul este o moleculă formată din 3 atomi de oxigen, O3. Este cel mai robust oxidant cunoscut până în prezent, aspect dovedit stiinţific. Noi va putem ajuta sa eliminati complet: * bacteriile, virusii, ciupercile si mucegaiurile, acestea fiind structural distruse de ozon Ozonul distruge mirosurile de: statut, mancare gatita, carne stricata, transpiratie, fum de tigara, animale, fum si ars, bacteriile si mirosurile provocate de instalatiile de climatizare, etc. Sterilizam rulote, masini, igenizam bazinele de apa (inclusiv sistemul de alimentare de apa). Folosim cele mai performante generatoare de ozon, generatoarele OzonFix (www.ozonfix.ro) ATENTIE!!! Deoarece mirosurile sunt eliminate complet, inclusiv cele de mucegai, NU vom steriliza rulote pe care le suspectam ca au probleme si sunt de vanzare. Serviciul este disponibil pentru Bucuresti, Pitesti, Curtea de Arges si pe o raza de 30 km fata de acestea. Pentru informatii suplimentare si programari: 0787.46.41.44
  18. 5 puncte
    Alin, legislatia europeana este o legislatie cadru. In doua cuvinte... legislatia tarilor membre trebuie sa se incadreze doar intre niste limite. Fiecare stat membru isi stabileste regulile fara a iesi din aceste limite. Exemplu: ITP la rulote si autorulote. Cu ceva ani in urma m-am ocupat de alinierea legislatiei din Romania la cea europeana in privinta rulotelor si autorulotelor. Baza mea de negociere cu reprezentantii RAR a constat in alinierea RNTR1 la urmatorea prevedere europeana: - Directiva 96/96/CE de apropiere a legislatiei tarilor membre UE referitoare la inspectia tehnica auto pentru autovehicule si remorcile acestora, [modificata prin M1-Directiva 1999/52/CE, M2-Directiva 2001/9/CE, M3-Directiva 2001/11/CE, M4-Directiva 2003/27/CE, M5- Regulamentul (CE) nr. 1882/2003 al Parlamentului European si rectificata prin C1-Rectificare JO L 67/12.03.2009.p95 (96/96/CE)], anexa 1: Alin, asta-i o anexa dintr-o directiva europeana care se refera la ITP. La categoria 6. se precizeaza: "Autovehicule cu cel putin patru roti, utilizate pentru transportul de pasageri si care nu au mai mult de opt locuri, exclusiv scaunul conducatorului auto - ITP la patru ani de la data la care vehiculul a fost folosit prima data; ulterior, la fiecare doi ani" Asta am obtinut eu in negocierile cu cei de la RAR pentru autorulote in 2011, DAR, acest lucru putea fi obtinut pentru toate autoturismele achizitionate noi, insa nimeni nu s-a zbatut sa obtina asa ceva. Asociatiile de marca sunt mana-n mana cu servisurile si nu au dorit sa le reduca la jumatate numarul de ITP-uri pt. autoturismele noi. Anul trecut a venit legiuitorul si a zis: 3 ani interval ITP pentru achizitia unui autorurism nou. Directiva permitea 4 ani, nu 3 dar cine sa negocieze cu legiuitorul ? In cazul discutat (categoria 6 din anexa), o tara membra poate impune 1;2;3 sau 4 ani periodicitate ITP. Chiar daca directiva zice 4 ani, asta nu-i obligatoriu pentru tarile membre UE. Insa, daca o tara isi stabileste acest interval la 5 ani (peste 4 ani), atunci ea este in culpa, incalca legea cadru de mai sus, depasind limita maxima de 4 ani. Cam asta inseamna o lege cadru. In cazul nostru interval 1-4 ani. Iesi ca stat din aceste limite, esti in culta. Daca va uitati in anexa la categoria 5 - auto de marfa sub 3,5 tone directiva spune tot 4 ani de la prima inmatriculare si ulterior din doi in doi ani. Dupa cum stiti, la noi aceste autovehicule de marfa trebuie sa faca ITP anual. Asta, pentru ca Asociatiile transportatorilor freaca menta in loc sa-si sustina membri prin obtinerea permisa de legislatia UE - ITP la 2 ani. La rulote, in Germania si Belgia se face la 2 ani, in Franta, Anglia nu exista o periodicitate impusa legislativ, in Romania se face la 3 ani, etc. Revin la conversii... Relativ recent, RAR a stabilit ca aceste conversii pot fi facute numai in urma unui proiect inaintat spre aprobarea lor de catre o firma agreata de ei. Am inteles ca a venit acolo un inginer "istet" si a impus aceasta regula. Implicit, firma respectiva isi asuma responsabilitatea ca acea conversie respecta cerintele RAR. Am un prieten care anul acesta a parcurs relativ simplu aceste etape de omologare. Prin luna martie m-a sunat si m-a rugat sa-l ajut. Dupa ce am luat cam la rand firmele agreate RAR, intr-un final am ajuns la o firma cu care s-a stabilit urmatoarea procedura: - am transmis pe mail configurarea conversiei - desen la scara intr-un format dinainte stabilit; - desenul transmis a stat la baza proiectului ce trebuia prezentat la RAR spre aprobare; - am stabilit ca lucrarea (conversia) sa si-o faca prietenul meu, sa nu sara-n aer pretul conversiei; - prietenul, a facut poze la tot ce inseamna lucrari "ascunse"; - inginerul firmei respective a urmarit derularea conversiei facute de prietenul meu impunandu-i anumite cerinte tehnice; - firma a perceput doar pretul pentru proiect, dar specialistul firmei a mers si la RAR in momentul verificarii conversiei propriuzise si obtinerii actelor cu noua incadrare. In prima faza, masina a fost respinsa pe motivul geamului din zona de living care nu avea agrement RAR. Prietenul meu l-a schimbat si la noua prezentare a obtinut modificarea in CIV. Autovehicul Special M1; SA Autorulota. Deci lucrurile nu sunt de nerezolvat. Poti scapa ieftin numai in situatia in care ai ceva abilitati si-ti faci singur conversia. Daca apelezi ca o firma agreata RAR sa-ti faca conversia, nu ai cum sa o faci ieftin, aici este vorba de foarte multa manufactura, practic ei va fac un produs unicat. Sunt filmulete pe net cu aspecte din procesul de productie al firmelor mari specializate in productie de RV-uri, vedeti cate operatii manuale sunt si acolo. Nici ei nu-si permit o SDV-istica foarte scumpa datorita numarului mic de RV-uri/configurare. Spre exemplu... ca sa faci o matrita iti trebuie scos din ea zeci de mii de repere pentru a obtine amortizarea acesteia intr-un interval de timp decent. Uitati-va in topicul de conversii si vedeti cat au durat in timp acele conversii facute de colegii nostri pentru care am o deosebita stima. O firma are anumite regii si binenteles va trebui sa aiba si un profit, cat de mic, dar acesta trebuie sa existe. Am sa deschid un topic si in zona de "conversii autorulote" pentru a da cateva sfaturi legate de aceste transformari.
  19. 5 puncte
    Salutare de la serviciu,că munca o face robotul.
  20. 5 puncte
    Neata , o zi frumoasa va doresc si eu !
  21. 5 puncte
    Buna dimineata O zi de miercuri superba va doresc.
  22. 5 puncte
  23. 5 puncte
    @Nelu Predonu Multumesc mult pentru acest topic. Vad ca sunt multi colegi care, dupa cativa ani de rulotit vor sa faca pasul urmator catre campervan/ camper. Informatiile prezentate sigur vor fi citite si recitite de toti colegii si vor sta la baza viitoarelor achizitii. Dupa cum stii, eu am ales varianta unei conversii, poate si pentru faptul ca nu ma satisfaceau configuratiile aflate la vanzare. Acum ma aflu la final, dupa un an si jumatate de munca. Imi place ce a iesit si abia astept sa plec in primul voiaj. Am creat un topic dedicat pentru toti cei care cocheteaza cu ideea unei conversii. Acolo sunt toate informatiile, inclusiv cele financiare. Deci, dragi colegi, adunati toate informatiile din forum si cumpaniti bine inainte de a face primul pas. Dupa aceea, sunteti porniti pe un drum care obligatoriu merge inainte ( nu-mi place sa spun “ fata intoarcere” ) !
  24. 5 puncte
    Multumesc, Gabriel ! Ai dreptate, poate in acel caz am fost un pic rautacios. Ce sa fac ? La varsta mea se intampla sa o mai iau si pe aratura, sa scap in decor. Imi cer scuze !
  25. 5 puncte
    Salutare tuturor ! Ai dreptate Dragoș că e puțin târziu, însă este suficient timp încă pentru organizare, având în vedere faptul că locația e cunoscută de majoritatea membrilor (care au "călcat" pragul Campingului Mustang) dar și celorlați care nu au făcut-o încă și asta prin intermediul topicurilor cu întâlnirile din anii trecuți. Vin însă cu o propunere pentru o mobilizare mai rapidă... Unul dintre moderatori să posteze (temporar) acest topic după discuțiile on-line, să fie tot timpul la vedere, pentru o mai bună înștiințare a membrilor. Noi în acest an vom fi vizitatori, deoarece de o lună am vândut căsuța, daaaaaar asta nu înseamnă că vom rămâne fără. Planul de viitor e achiziționarea unui camper, de preferat integrat, iar pe această cale (știu că sunt off topic) țin să-i mulțumesc colegului @Nelu Predonu pentru topicul dedicat achiziționării unei astfel de bijuterii. Dorim participanților distracție maximă și celor care încă nu au fost la Câmpul Cetății dar o vor face, le spun că nu vor regreta. "Prietenii știu de ce ! "
  26. 5 puncte
    Niste poze de azi făcute la cherhana.Ultimele doua sunt de ieri de la una din plajele private, foarte bine întreținută.
  27. 5 puncte
    Dupa cum ne-am propus am vizitat Corbu & Hahamace, am stat 5 zile, cea mai buna optiune acolo dpmdv intre aglomeratia de la "free" si ghetoul de la MM. Am avut o problema la sosire cu caiinii din zona, noi avand o copila catel a fost asaltata ca noutate de acestia, obositi fiind am zis ca nu se poate sta asa, din a doua zi noutatea devenind de-a casei nu a mai fost deranjata, asa ca am ramas. Ca - numarul prea mic de toalete (doar 2, si fara separare pe sexe) dar am rezolvat punand in functiune locasul dedicat al rulotei - nu este o optiune pentru cei cu corturi insa. Ca + micul restaurant cu portii uriase de hamsii si cartofi prajiti, bere rece, liniste, spatiu mult, ceva umbra, proprietarul super ok - o noapte am fost plecati la Constanta si voia sa nu ne ia bani pe asta, am refuzat si am platit caci am lasat rulota in paza (sunt camere video) si cuplata la energie totusi. Una peste alta, recomand Hahamace, le urez succes pentru sezoanele viitoare. Plaja de la Corbu e mai variata ca peisaj, cea de la Vadu mai libera, dar ambele sunt libere, pentru cei obisnuti cu litoralul comercial cel putin in aceatsa prima saptamana din septembrie. Pentru alte zile cateva zile ne-am mutat la Vadu, nu departe dar altceva. Cert e ca am mancat peste foarte bun intr-o saptamana cat in mai mult de un an, sunt mai multe optiuni in zona decat in Grecia, de exemplu. Bravo lor, de remarcat restaurantele/cherhanale din Histria (langa situl arheologic), Bosoanca si Moessia din Vadu, de ce nu si hamsiile din Hahamace. Pe grindul Lupilor am reusit sa ajungem pana la canalul 5, pe grindul Chituc era bariera la mijloc (unde este inflexiunea langa malul marii). Cam monoton dar ceva pasaret tot am vazut.
  28. 5 puncte
    Salutare tuturor. Dupa zeci de intrebari despre montajul panourilor fotovoltaice, a regulatorului, bateriei si restul instalatiei am decis in final sa fac totul singur. M-am documentat si inspirat din ce am vazut pe acest forum si in final am reusit. Nu stiu cat de bine am facut dar important este ca instalatia a functionat fara probleme pe parcursul vacantei de doua saptamani prin tara. In graba pregatirilor pentru plecare in concendiu si mai apoi a plecarii la munca am omis sa fac poze. Voi posta doar una cu panourile montate pe rulota. Descrierea in mare ar fi cam asa: doua panouri de cate 100W, regulator mppt de 20A, baterie Rombat Tempest 100A. Am montat trei prize de 12v si o plafoniera pe led. Inafara de pompe, iluminatul interior si un led de 15W exterior am avut un frigider auto cu compresor permanent in functiune. Totul a functionat perfect chiar si pe vreme inchisa, nori si ploaie. Sper sa revin cat de curand cu poze. Multumesc tuturor pentru ajutor! Drumuri bune si iesiri linistite!!!
  29. 5 puncte
  30. 5 puncte
    rulotisti si sa aveti o sambata excelenta, oriunde va aflati!
  31. 5 puncte
    Buna dimineata O sambata excelenta sí weekend cu multe distractie va doresc.
  32. 4 puncte
    Vreau sa mai fac curat prin curte și cum eu m-am dotat cu butelii de fibra, donez o butelie de metal, 12kg (normala, ca de aragaz). Are stut cu conector rapid de 27mm. Ofer și un regulator compatibil cu ea, dar care are mânerul de pornit/oprit fisurat. Cred că se poate lipi, dar daca nu am avut nevoie de ea, nu mi-am bătut capul. Mai am de donat și un regulator, cred că se potrivește la butelii de Anglia. Dar nu sunt sigur. Eu le-am primit odată cu rulota și nu s-au potrivit cu ce am vrut eu. Am atașat poze cu toate trei.
  33. 4 puncte
    -lor Tinand cont ca este vineri si este trecut de ora 15,:00, cred ca pot sa va urez weekend placut si .... Distractie maxima !!!
  34. 4 puncte
    Buna dimineata. Sí la noi e racoare 4 grade. O zi de vineri usoara si un inceput de weekend excelent va doresc tuturor.
  35. 4 puncte
    Nu ma supar, incerc sa ma explic. Eu unul, nu de putine ori incerc sa ma indrept spre produsele romanesti, indiferent ca-i vorba de mancare, produse textile, etc. Dar cand acel produs, in cazul de fata E-Twow, este inventat de un roman (Sorin Sarbu) si este de top la nivel mondial, nu vad de ce ar trebui sa evit sa vorbesc despre acesta. Acest inginer oltean este unul din pionierii noii ere în mobilitatea urbana. Daca ai putin timp, Cosmin, citeste cateva randuri despre acest om si inventia lui... https://e-twow.com/about-us/ In luna aprilie 2017, trotineta E-TWOW a castigat medalia de aur la Salonul International de Inventii de la Geneva. Binenteles, acum piata acestor trotinete electrice este extrem de diversificata. Insa, Cosmin, eu nu am reusit in toata aceasta varietate de modele sa gasesc ceva similar caracteristicilor trotinetei E-Twow, respectiv: - greutate produs < 11 kg; - autonomie 40 - 50 km; - viteza 35 km/h; - greutate suportata >110 kg; - dimensiuni produs pliat 970 x 330 x 145 mm; - suspensii fata-spate; - tehnologie KERS – sistem de recuperare a energiei cinetice; - pilot automat; - afisaj digital parametri; - posibilitatea de limitare a vitezei, pentru a se potrivi legislației fiecărei țări; - timp de incarcare acumulator doar 1,5 - 2 ore. Avand in vedere cele mentionate mai sus, chiar ma incearca un sentiment de mandrie vorbind despre acest produs romanesc. Cu riscul de a-ti provoca un disconfort Cosmin, raman la acelasi punct de vedere. Si in fond... ce sa fac daca in acele poze apar trotinetele E-Twow ? Prietenii mei au avut aceeasi optiune ca si mine. Aici nu-i vorba de un versus intre trotinetele electrice. Tema topicului este alta. Putem insa discuta si despre orice alt model de trotineta electrica. Ba mai mult, Raul a adus in discutie modelul Ninebot by Segway minipro 320 care nu-i o trotineta, dar este tot un mijloc de depalsare electric.
  36. 4 puncte
    Avand in vedere trecerea din ce in ce mai mare a posesorilor de rulote catre autorulote, m-am gandit ca ar fi binevenit un topic in care sa discutam despre autorulota cea mai mica ca dimensiuni, cea mai accesibila ca pret, respectiv, despre campervan. Dupa ceva ani de experienta, ca posesor al unei astfel de autorulote, am decis ca nu ar fi rau sa dau cateva sfaturi in ceea ce priveste achizitia unui campervan. Nu va ascund faptul ca de cand mi-am vandut van-ul am tot studiat aceasta piata in dorinta de a reveni in breasla. In urma acestor mentiuni, am ajuns si la cateva concluzii... Nu exista autorulota perfecta ! Implicit, nu exista campervan perfect ! Cel mai bun campervan este cel care iti reduce la minim numarul de compromisuri pe care trebuie sa le faci. Vorbind despre campervan-uri noi... exista o multitudine de configurari, de la 5,4m la 6,36m - lungime van. Campervan 5,4m Cele mai ieftine sunt cele de 5,4m, dar asta numai pentru configurarea clasica - pat transversal pe spate: Ieftin: https://www.clever-mobile.de/cleverly-basic-line/ Dupa cum se poate vedea in link-ul de mai sus, exista la aceasta dimensiune si variante cu 3 sau 4 paturi. Si alta configurare la bani mai multi: https://www.dreamer-van.de/fourgon-dreamer-d42.php Campervan 5,99m Aici exista configurari clasice, deasemenea cu pat transversal, dar, deja la aceasta dimensiune isi fac loc modelele cu doua paturi individuale pe spate in lungul caroseriei. Ieftin, cu paturi in lungul caroseriei: https://www.clever-mobile.de/roomer-classic-line/ Si alta configurare cu panou spate modificat, la bani mai multi: https://globe-traveller.eu/models/active-zs/ Tot la aceasta lungime putem gasi configurari deosebite cu 4 locuri de dormit, dar la care va recomand sa nu cautati pretul, va stricati buna dispozitie: https://globe-traveller.eu/models/pathf ... finder-xs/ Campervan 6,36m Datorita lungimii mari, exista cam toate configurarile posibile. Insa, nu-i obligatoriu ca preturile sa fie peste variantele la 5,99m. Mai exista si ceva clase de dimensiuni intermediare, date de alti producatori de platforme in afara Fiat, Citroen, Peugeot. Binenteles, exista o multime de producatori de campervan-uri. Exista preturi ce variaza intre 37.000 euro si 90.000 euro functie de producator, configurari, dotari, etc. Cateva sfaturi legate de configurari. Paturi Pat dublu transversal: Pe fostul campervan am avut pat dublu transversal care m-a nemultumit total. In general, aceste paturi sunt amplasate si la o inaltime considerabila fata de podea in ideea constructorului de a oferi si un portbagaj cat mai spatios. Unele necesita chiar scarita de urcare/coborare. Imaginati-va ce se intampla cand peste noapte partenerul de "la perete" are nevoie la baie. Trebuie efectiv sa-l sara pe cel de la margine si sa "caute" cu piciorul eventuala trapta de la scara, daca exista asa ceva, sau sa-si continuie saritura pana pe podea. Facand acest exercitiu de imaginatie banuiesc ca va dati seama de inconvenientele acestui tip de pat. Eu, sunt adeptul ideii... sa ne calarim cand vrem noi, nu cand vrea vezica partenerului. :)) Indviduale dispuse longitudinal: Nu necesita nici un deranj al partenerului in momentul folosirii patului. Sunt adeptul acestui mod de configurare a zonei de dormit. Pat frantuzesc: Patul frantuzesc este un pat dublu, amplasat longitudinal in zona din spate pe unul din peretii laterali. Coborarea din pat a partenerului de la perete este mai facila fata de coborarea dintr-un pat transversal. Coboara pe la picioare. Insa, patul frantuzesc intr-un campervan este limitat la latimea de 1,25m. Pentru doua persoane mai suple, mai tinere care-si doresc intrepatruderea cat mai mare :)) poate fi ok. Avantajul oferit de acest gen de pat vine in sprijinul unei bai mai spatioase... ajungem si acolo. In mare, cam asta putem discuta de paturi. Binenteles, exista si modelul de pat transformabil in diverse variante, in zona de living cu precadere. Baia Exista mai multe variante de bai disponibile pe campervan-uri. In mare, ar fi cam aceste trei modele: 1. Baie clasica ... pozitionata in zona de mijloc a van-ului, pe peretele opus intrarii. Functie de inventivitatea constructorului, aceasta poate fi mica (cu elemente fixe) sau mica pe dinafara si mare pe dinauntru prin amplasarea unor elemente rabatabile (chiuveta), retractabile (wc) sau pivotante (cabina de dus). Nu stiu insa cat de fiabile pot fi aceste elemente in miscare. 2. Baie cu cabina de dus extinsa pe culoarul de acces. Acest tip de baie necesita o incapere ceva mai mica decat baia clasica tinand cont de extinderea in culoar. Nu am avut o astfel de baie, nu stiu mare lucru despre ea, insa ideea imi place. Nu stiu in ce masura usile culisabile pe raze, in mers cand sunt stranse, pot produce zgomote deranjante. Daca cineva are in dotare o astfel de baie, il rog sa ne puna cateva impresii despre exploatarea acesteia. 3. Baie laterala spate in tandem cu patul frantuzesc. Este un model de baie care imi place foarte mult datorita spatiului in lungime pe care-l ofera, dar pentru asta este musai sa agreem latimea patului frantuzesc de 1,25m. Zona living In general aceasta este formata din bancheta fixa de doua locuri echipate cu centuri, masa, si scaunele fata pivotante. Bancheta La modelele mai noi, aceasta este formata din doua scaune individuale alipite dar cu posibilitatea de extindere a celui dinspre culoar cu cca. 10 cm pt ca doua persoane asezate pe bancheta sa poata sta mai comod. Masa Mai nou, sau la modelele mai sofisticate, pentru un acces mai facil exista mese formate din mai multe blaturi (2-3) rabatabile pe lungime Pat prin transformare Este foarte binevenit ca un pat suplimentar chiar daca dimensiunile acestuia nu sunt foarte comode pentru un adult de dimensiuni mai mari :)) Dimensiunile living-ului sunt functie de configurarea generala a van-ului. Disconfortul apare in momentul accesului la bancheta si se regaseste fizic printr-o masa cu latime mai mica. Bucataria. Toate sunt cam la fel. Pot contine frigiderul sau nu, situatie in care spatiul aferent depozitarii este mai mare. Frigiderul Poate fi amplasat in mobilierul bucatariei sau intr-unul dintre modulele de mobilier apropiate. Poate fi cu compresor 12v sau gaz/12/220v. Am avut cu compresor si am fost foarte multumit. As recomanda sa aiba minim 80L cu congelator pe intreaga latime a frigiderului. Au aparut si frigidere (Dometic, parca) la care poti deschide usa si din partea stanga si din cea dreapta cum iti vine mai comod la momentul respectiv. ... Detalii despre pretul de achizitie Ma voi referi in special la achizitiile de afara (Germania) a autorulotelor noi. Nu luati de baza pretul afisat !!! Acel pret este pentru necunoscatori, necunoscatori care nu de putine ori pica in capcana de a-l si achita. Negociati-l la sange ! Daca pretul afisat este sa zicem... de 70.000 euro, in mod sigur puteti obtine prin negociere o reducere de 4-6.000 euro. Am obtinut o astfel de reducere la un semi-integrat Hymer pentru o plata foarte rapida - in cateva ore au avut banii in cont. Acest argument al dvs. cu plata rapida, nu mai zic... cash, ii face sa coboare substantial pretul. Nu cadeti in plasa de a le da ce ati obtinut la negociere pe diverse accesorii - markiza, camera spate, multimedia, panouri solere, etc. Va vor prezenta niste preturi exagerat de mari fata de cele normale, atat de mari incat iti va fi jena sa incerci sa le negociezi. Dati o paine de mancat si firmelor din tara ! Nu va bazati pe vechea zicala... cand faceai o treba ok... spuneai... "am facut-o nemteste." A cazut de mult aceasta zicere, de multe ori "neamtul" de azi este turc, arab, ceh si nu de putine ori... chiar roman. La achizitia unei autorulote din tara nu puteti obtine discount-uri semnificative. Aici, cu multa stradanie poate sa obtineti o alarma sau ceva presulete. :)) Si este normal sa fie asa. Ar da si ai nostri, dar nu au de unde. Producatorul RV-ului acorda discount-uri functie de numarul de unitati vandute/unitate de timp. Pe acest considerent, neamtul, care vinde un numar incomparabil mai mare de unitati fata de dealerul din Romania, isi permite reduceri substantiale la pret. Recitind, constat ca mai sunt multe de spus. Nu am pomenit inca nimic de spatiile de depozitare, accesorizare, motorizare, etc. De tipul de incalzire :)) Dar, controversele argumentate pe aceasta tema sa le lasam pentru mai tarziu. Chiar daca postarea a iesit lunga, am incercat sa tratez cat mai pe scurt tema propusa. Traind in Romania unde banii nu ne dau afara din casa, binenteles ca putem discuta aici si despre achizitia de campervan-uri SH. P.S. Am mai deschis un topic similar si pe alt forum, unde, din pacate, acolo lumina este mai mult stinsa decat aprinsa. Sper ca nu deranjaza acest lucru.
  37. 4 puncte
    Neata va spun si eu !
  38. 4 puncte
    oameni buni și o zi minunată!
  39. 4 puncte
    Buna dimineata O zi de joi minunata va doresc
  40. 4 puncte
    La sfarsit de saptamana si de luna a lui august cum vrema buna a tinut cu noi am hotarat sa mergem la Poiana Marului in camping Scorila,iar a doua zi la lac! Un bus interesant
  41. 4 puncte
    Super tare si felicitari,in sfarsit un om care nu face pentru bani,,orice,,
  42. 4 puncte
    La de dimineata, va doresc sa aveti o zi excelenta!
  43. 4 puncte
    prieteni și o zi frumoasă!
  44. 4 puncte
    Buna dimineata. O zi de marti cu multe reusite va doresc.
  45. 4 puncte
    Sistem de incalzire - campervan. Daca in urma cu ceva ani Truma pe gaz reprezenta singura varianta de incalzire de luat in calcul, in prezent, putem discuta si de noua varianta Diesel. Din capul locului vreau sa va spun ca ambele sunt foarte ok dupa parerea mea. Stiu ca lumea este impartita vis-a-vis de aceste doua alternative si pe multe forumuri din lume acest versus este amplu dezbatut. Despre incazirea pe gaz este mai putin de discutat, aceasta, fiind arhicunoscuta in randul posesorilor de RV-uri. Nu-mi doresc sa nasc controverese. Doresc doar sa prezint mai in detaliu variantele diesel, variante mai putin cunoscute. Centralele Diesel de ultima generatie, sunt in mare parte necunoscute, multi asimilandu-le cu incalzitoarele diesel din circuitul de racire al motoarelor de pe autoturisme, dube, etc... din urma cu ceva ani, pe care multi le considera adevarate "pocnitori" urat mirositoare. Pentru ca oferta este mai bogata in modele la Webasto, am sa discut despre acestea. 1. Air Top 40 / 55 Evo (Air Top 2000 STC) Acest tip de incazitor diesel, este un incalzitor de aer disponibil in trei variante de putere de incalzire: - Air Top 2000 STC (diesel) - 0,9 - 2 kw - consum: 0,12 - 0,24 l/h - sufucient campervan-urilor cu caroseria foarte bine izolata (pt. amatorii de conversii); - Air Top Evo 40 - 1,5 - 3,5/4 kw - consum: 0,18 - 0,43/0,49 l/h; - Air Top Evo 55 - 1,5 - 5/5,5 kw - consum: 0,18 - 0,61/0,67 l/h. Pot fi montate: in exterior, in podeaua dubla sau in interiorul autorulotei. Poate fi programat prin aplicatia ThermoCall App. de pe smartphone. 2. Dual Top Evo 6/8 Acest tip de incalzitor diesel, este un incalzitor de aer + apa calda menajera dedicat RV-urilor (autorulote, barci), disponibil in doua variante de putere de incalzire de pana la 8 kw; apa calda - pana la 70 de grade. Performanță eficientă la altitudini de până la 2,200 de metri. 3. Thermo Top Evo: Acest tip de incalzitor de apa poate fi montat suplimentar pe o autorulota in compartimentul motorului fiind integrat in circuitul de apa al vehiculului. Incalzitorul are ca scop preincalzirea motorului in sezonul rece inainte de pornire... poate fi si o încălzire dedicată compartimentului șoferului prin intermediul prizelor de aer din bordul autovehiculului. Putere de incalzire variabila intre 2,5 si 5 kw. Incalzitorul din imaginea de mai sus este un optional des intalnit si la autovehicule normale: autoturisme, dube, etc. Deci, acesta stie sa incalzeasca DOAR apa si functioneaza pe timp limitat in sezonul rece, doar inainte de pornirea motorului. Pe acest considerent, producatorul nu a urmarit o izolare fonica deosebita a acestuia. Acesta-i modelul pe care multi il confunda cu incazitorul de aer necesar la interiorul RV-ului. Faptul ca incalzitoarele diesel sunt o solutie viabila de incalzire in autorulote, vine si din faptul ca... cel mai important producator de instalatii de incalzire pe gaz - Truma, are in oferta si doua variante de incalzitoare diesel - Truma Combi 4D si Truma Combi 6D. Pentru amatorii de conversii van... ... in situatia in care izolatia caroseriei este "beton", va recomand incalzitorul de aer Air Top 2000 STC diesel (atentie cand il comandati... exista acelasi model si pe benzina), Acesta pentru aer cald (incalzire), iar pentru apa calda puteti opta pentru un boiler pe gaz, sau, pentru incalzitorul de apa Thermo Top Evo in circuitul unui boiler. Ideal ar fi... Dual Top Evo 6 care rezolva si incazirea aerului, dar si a apei menajere, insa, pretul acestuia este destul de mare, iar pe langa acesta, mai trebuie acceptat compromisul legat de altitudine. Exista numeroase oferte de incalzitoare Air Top 2000 de ocazie, SH. Nu va recomand achizitia de SH-uri in acest caz. Aici discutam de un intreg kit, nu-i vorba doar de incalzitorul propriuzis. Sunt cateva puncte in care nu va sfatuiesc sa aveti prioritara economia de bani, acesta este unul dintre ele. Mai bine decat SH, mergeti pe varianta nou - Aliexpres. Sau, poate pe o Truma Combi 4D SH. Revenind la achizitia unui cv nou. Cum aminteam intr-o postare anterioara, exista configurari de cv in care producatorul prevede 2 butelii de 5 kg, din lipsa de spatiu. In aceste situatii este obligatoriu ca cv sa dispuna de incalzire diesel. Doar doua butelii de 5 kg aferente unei incalziri pe gaz scade mult autonomia centralei si faceti poteca spre statia GPL. Incalzire pe gaz - Truma Combi 4 - singura centrala existenta pe campervan-uri. Cateva concluzii personale... GAZ (Truma): Avantaje: - fiabilitate foarte buna, dovedita in timp; - zgomot redus in functionare; - nu exista miros de gaz in exteriorul RV-ului; - consum mai mare, dar pret de cost ceva mai mic fata diesel. Dezavantaje: - procurarea dificila a propanului in Romania - gazul cel mai indicat functionarii centralelor Truma; - recipienti voluminosi, reduc spatiul de depozitare; - genereaza un surplus de greutate cv-ului; - genereaza probleme vis-a-vis de alimentarea buteliilor in alte tari europene; - disconfort in manevrarea recipientilor de gaz. - probleme aparute in ultimul timp vis-a-vis de umplerea buteliilor in statiile GPL. DIESEL(Webasto) Avantaje: - autonomie mare comparativ cu gazul in situatia in care avem doua baterii in dotarea cv; - ofera un surplus in spatiul de depozitare; - greutate proprie mai mica a cv; - elimina disconfortul creat de manevrarea recipientilor de gaz; Dezavantaje: - zgomot ceva mai mare in functionare, dat in special de tacanitul pompei de alimentare diesel; - miros perceptibil in exterior, in apropierea evacuarii. Poate fi deranjant pentru vecini; - consum electric mai mare. Autonomia poate fi diminuata, nu de carburant, ci de acest consum electric... mai ales in situatia unei singure baterii disponibile in partea de rulota. In concluzie, oricare dintre cele doua variante este foarte buna. Functie de configurarea autorulotei, constructorul decide pe ce varianta sa mearga, Dar, in situatiile in care configurarea ii permite, majoritatea au in lista de optionale si cealalta alternativa fata de cea din echiparea standard. In situatia unui cv dotat cu frigider cu compresor si incalzire diesel (ambele cu consum ridicat de energie electrica), va recomand adaugarea unei baterii in plus, langa cea existenta si inlocuirea alternatorului cu unul de putere majorata in situatia in care acesta nu exista deja. In situatia unui cv dotat cu frigider cu absorbtie si incalzire diesel, consumul de curent electric este mai echilibrat. In situatia unui cv dotat cu frigider cu compresor si incalzire pe gaz, consumul de curent electric este mai echilibrat. In situatia unui cv dotat cu frigider cu absorbtie si incalzire pe gaz, consumul de curent electric este la minim, in schimb se inregistreaza o crestere totusi nesemnificativa la consumul de gaz. Accesorii Consumatori electrici... voi reveni. P.S. @Gabriel Schuster, am urmarit cu interes conversia. Felicitari !!!
  46. 4 puncte
    oameni buni și o săptămână frumoasă!
  47. 4 puncte
    Buna dimineata O zi de luni usoara si o saptamana cu multe realizari va doresc
  48. 4 puncte
    Salutari tuturor! Vremea este superba la mare .
  49. 4 puncte
    prieteni și weekend minunat vă doresc, oriunde v-ați afla! @Fejer Antal emoticonul era mai mult simbolistic...sunt prea comod să merg 40 km cu bicicleta Mulțumesc pentru oferta cu palinca! Dacă am nevoie te voi contacta, dar deocamdată, are balta peste... Corect @Nelu Z, încurcate sunt căile Domnului.
  50. 4 puncte
    Drum bun celor care se afla in trafic si .... Distractie maxima, petrecaretilor !