Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 27.03.2020 în toate secţiunile

  1. 7 puncte
    Cu ceva vreme in urma am promis sa deschid un topic pe aceasta tema, sa dau cateva sfaturi legate de conversia duba-campervan. Banuiesc ca daca ati luat decizia unei astfel de conversii deja aveti capul toba dupa vizionarea multor filme existente pe YouTube. Intradevar, documentarea este deosebit de importanta in luarea unei astfel de decizii. Pe YouTube, ca si in cazul internetului gasim orice, singura problema ne este data de selectarea informatiei. Dupa parerea mea, primii pasi in abordarea conversiei ar fi: Stabilirea unei configurari dorite In functie de numarul celor care vor utiliza viitorul campervan (adulti, copii) si de bugetul disponibil se va face configurarea conversiei. Inaltimea utilizatorilor este foarte importanta pentru definitivarea zonei de dormit, a paturilor, dar nu numai. Se pot face conversii complexe sau minimale in care proprietarul dubei doreste in continuare folosirea acesteia pentru transportul de marfa. Prima decizie in ceea ce priveste configurarea conversiei, este sa stabilim de la inceput daca vom face modificarea si-n acte, respectiv, daca vom scoate sau nu panoul de delimitare a spatiului de marfa. In ceea ce priveste configurarea conversiei, va recomand sa nu va apucati sa inventati roata. Exista suficiente modele de configurari facute de producatorii consacrati. Intrati pe paginile acestor producatori de campervan-uri: Possl, Clever, Karmann, Roller Team, Carado, Challenger, Chausson, Weinsberg. La unii dintre acesti producatori puteti intra in formatul 3D si masura chiar anumite cote de interior ale mobilierului. Acolo exista o multime de configurari pe toate cele trei dimensiuni de lungime ale familiei Ducato. Va rog, nu faceti doar ce va taie capul, profitati de munca si experienta celor de specialitate din acest domeniu. Va recomand ca in materie de configurari posibile sa cititi parte din prima postare a acestui topic: https://www.forumrulote.ro/topic/9545-sfaturi-achizitionare-campervan/ Pentru inceput este bine sa faceti o schita de mana cu viitoarea configurare, iar dupa ce considerati ca aceasta a ajuns la forma finala, este bine sa faceti acest desen "la scara" care sa cuprinda toate dimensiunile elementelor din configurare si distantele dintre acestea. Este extrem de importanta parcurgerea acestei etape, in astfel de conversii fiecare centimetru chiar conteaza. Alegerea platformei (dubei) Va recomand platforma familiei Ducato (Fiat, Citroen, Peugeot). Familia Ducato vine pe piata cu cea mai potrivita caroserie pentru conversii de campervan-uri, cea mai lata la interior, cu cca, 10 cm fata de concurenta. Avand in vedere si o eventuala vanzare ulterioara campervan-ului, va recomand alegerea unei dube de DUPA 2006 - penultima "fata" a familiei Ducato. Alegerea dimensiunii platformei (dubei) - familia Ducato Prin alegerea dimensiunii ma refer in mod special la lungimea acesteia si in mod particular la inaltimea dubei. Exista trei dimensiuni de lungime totala a dubei... 5,41m (3,12m - lungimea spatiului de marfa); 5,99m (3,70m - lungimea spatiului de marfa) si 6,36m (4,07m - lungimea spatiului de marfa). Alegerea dimensiunii de lungime va fi functie de configurarea pe care o doriti. Inaltimile uzuale si recomandate pentru astfel de conversii sunt... H2 - 2,52m (1,93m - inaltimea spatiului de marfa) si H3 - 2,76m (2,17m - inaltimea spatiului de marfa), De asemenea, alegerea inaltimii dubei tine de configurarea dorita - in cele mai multe situatii se merge pe H2, dar in situatia in care se doresc paturi suprapuse sau inaltimea utilizatorului este de peste 1,90m, va recomand inaltimea H3. Exista dube care au deja geamul de pe usa culisanta si de pe panoul din spatele soferului. Sunt rare, dar cu putin noroc poate gasiti o astfel de duba. Alegerea motorizarii In alegerea motorizarii trebuie tinut cont ca odata facuta conversia, duba va avea o greutate minima de peste 2.700 - 2.900 kg, comportarea ei nu va fi ca acum cand duba este goala. Functie de buget, va recomand ca aceasta sa aiba minim 110cp si o cilindree nu mai mare de 2,2 - 2,3. Mentionez aceasta cilindree tinand cont ca nu stim in viitor ce taxe vor mai fi percepute in raport de cilindreea motoarelor. Oricum, va recomand ca norma de poluare a motorului sa fie minim euro 4. Achizitionare duba Odata stabilita configurarea viitoarei conversii, putem sa ne orientam spre achizitia dubei ce va sta la baza proiectului nostru. Daca duba corespunde dpdv vizual, fara rugina si fara zgomote suspecte in functionarea motorului, important este sa mergeti cu ea si cand zic sa mergeti, sa nu-i mangaiati pedala de acceleratie, sa o conduceti agresiv, sa vedeti cu adevarat ce poate. Dupa proba facuta, vedeti daca sub ea apar scurgeri de lichide. Bine ar fi ca la achizitie sa apelati la un mecanic priceput. Etape premergatoare conversiei ...
  2. 7 puncte
    Neața bună . Din păcate #stamacasa la mine nu se APLICA, muncesc zilnic. De curând am primit o veste foarte bună, soția mea este însărcinată 😁 În weekend am lucrat prin curte, am terminat fundația la cealaltă laterala de gard, am plantat pomi fructiferi și arbuști decorativi și am mai adunat din mizerie. O săptămână bună va doresc!
  3. 7 puncte
    prieteni și weekend minunat! și continuăm treaba la Letca Nouă
  4. 6 puncte
    prieteni și o zi frumoasă!
  5. 6 puncte
    Buna dimineata O zi de luni usoara si o saptamana cu multe realizari va doresc tuturor oriunde va aflati PS: Stai acasa, arata ca-ti pasa.
  6. 6 puncte
    Desi , aveam de gand sa stau p'acasa, n-am reusit. Am dat o fuga la munte (fie iarna, fie vara, iubescc muntele). Am facut cateva drumetii vara trecuta, ... dar iarna, atunci cand potecile-s ascunse de stratul de zapada (0,5m - 1m) e .... "aventura pura". Aprilie ? Nu se (mai) poate #stauacasa , ..... restrictii privind COVID 19 , peste tot (inl. Rusia , Mongolia....Groelanda!). #STAIACASA , mai tarziu,va fi bine pentru noi toti ! Sanatosi sa fim !
  7. 6 puncte
    Salutare dragi rulotisti. Maine incepe o noua saptamana, sa aveti parte numai de bine. Rabdare, rabdare , munti de rabdare avem nevoie, dar trecem si peste asta... Nu uitati, stam acasa acum ca sa putem pleca mai tarziu, cand se vor linisti vremurile. Seara buna!
  8. 6 puncte
    Buna ziua,domnilor! Spor la tot ce vreti,sa ne vedem cu bine, unde ne place mai mult,oriunde mai exact doar cu rulotele. Trebuie un pic de rabdare ,nimic mai mult.
  9. 6 puncte
    oameni buni, o zi superbă și spor la treabă gospodarilor, având in vedere că se anunță vreme frumoasă și azi!
  10. 6 puncte
    Buna dimineata.O zi de duminica binecuvantata va doresc tuturor oriunde va aflati.
  11. 5 puncte
    Urmatorul pas a fost sa aplic placile de amortizat zgomotele (sound deadening) pe fiecare panou de tabla: Am mai taiat in caroserie Si daca tot eram pe plafon, am aruncat si panourile fotovoltaice. 2x100w monocristalin Pana acum pot spune ca am lucrat la partea de pregatire, de maine voi incepe treaba cu adevarat. Ma apuc de instalati electrica, 12V si 230V dupa care intru la izolatia plafonului si a peretilor O seara linistita
  12. 5 puncte
    Etape premergatoare conversiei... In primul rand trebuie sa va decideti daca conversia o veti face in regie proprie... sau daca veti apela la o firma specializata in conversii. Conversie in regie proprie Am tot respectul pentru cei ce iau aceasta decizie, insa, inca de la inceput este bine sa stiti la ce va inhamati. Puteti lua aceasta decizie daca: - sunteti o persoana cu inclinatii si aptitudini tehnice. Aici fac o paranteza... Am avut la un moment dat un angajat - muncitor necalificat, "un Dorel" care mi-a strivit niturile tuturor ruletelor de masurat care i-au iesit in cale. Cand l-am intrebat de ce a facut acest lucru... mi-a spus ca-l deranja la masuratori miscarea tablitei de capat a ruletei. Daca aveti astfel de "aptitudini", va recomand sa nu va apucati de o conversie. Si ca subiectul sa nu ramana neelucidat, cum i-am explicat si angajatului meu, acel joc al tablitei de la ruleta este necesar pentru masurarea cotelor atat de exterior cat si de interior... "jocul" trebuie sa fie egal cu grosimea acelei tablite; - aveti suficient timp liber; - aveti in dotare sau acces la sculele si dispozitivele necesare pe parcursul conversiei; - aveti la dispozitie o persoana de ajutor in anumite faze ale conversiei; - dispuneti de un spatiu cat de cat rezonabil ca marime pentru realizarea anumitor elemente necesare conversiei si depozitare. La noi la romani, pe parcursul anilor trecuti s-a impamantenit o vorba: "Las' ca merge si asa !" Pe parcursul acestui proiect va recomand sa uitati aceasta zicere, ba din contra, sa apelati la vorba croitorului: "Masor de 10 ori si tai o data !" Nu va grabiti si nu faceti rabat la calitate. Conversie facuta de catre o firma specializata Apelarea la o firma specializata in conversii... costa... si nu putin. Daca nu dispuneti de cele enumerate la punctul anterior si totusi doriti conversia, nu va ramene dacat sa bagati mana mai adanc in buzunar. Daca apelati ca o firma agreata RAR sa va faca conversia, nu aveti cum sa o faceti ieftin, aici este vorba de foarte multa manufactura, practic ei va fac un produs unicat. In nici un domeniu nu exista produs unicat ieftin ! O firma are anumite regii, adaosuri la materialele procurate in vederea conversiei, taxe de transport, magazinaj-depozitare si binenteles, aceasta va trebui sa aiba si un profit, cat de mic, dar acesta trebuie sa existe. In situatia in care apelati la o astfel de firma este esential sa stiti exact ce va doriti, ce le cereti de fapt sa realizeze. Costul conversiei Acest pret este compus din: - pret achizitie van - Nu va speriati de numarul mai mare de km, aceste dube sunt facute sa duca multe sute de mii de km. Odata conversia facuta, numarul de km parcursi ca autorulota va fi mult mai mic. Evitati caroseriile cu probleme... pete de rugina, inchideri precare ale usilor, acestea sa nu stea pe caroserie precum șaua pe vaca. Pentru un van de dupa 2006, pretul de achizitie poate fi functie de pretentiile investitorului, de la 4.500 euro in sus. Pentru unul cu ultima "fata" de dupa 2015 preturile pornesc de la 7-8.000 de euro; - pret materiale necesare conversiei - Acest pret este functie de buzunarul proprietarului, functie de ce tip de subansambluri prefera - noi sau sh. In varianta sh acest pret ar trebui sa fie in jurul valorii de 3000 euro, iar in varianta "noi" undeva intre 5.000 - 7.000 euro, chiar si peste aceste cifre in functie de nivelul de accesorizare dorit. Preturile materialelor necesare comunicate mai sus, depind in mare parte de sursele de achizitie. Pentru piesele noi exista variatii extrem de mari de pret intre comerciantii traditionali si alte surse. Deci, incercati ca inainte de inceperea conversiei sa studiati bine ofertele accesoriilor necesare acesteia. Poate veti gasi chiar posibilitatea achizitionarii mai multor accesorii de la acelasi furnizor cu obtinerea implicit a unui discount per total care sa va avantajeze; - pret manopera conversie - In situatia in care proprietarul decide sa-si faca singur conversia, aceasta suma scade drastic, ea fiind reprezentata doar de cheltuielile aferente diverselor executii in colaborare. In cazul executiei in regie proprie, sfatul meu, va repet, este sa nu faceti lucrurile dupa ureche, sa va documentati foarte bine si sa apelati in particular la specialisti in domeniile ce stau la baza conversiei (electricitate, gaz). In cazul in care se apeleaza la o firma de conversii... pretul manoperei va fi mare, cum spuneam mai sus... ca pentru executia unui produs unicat. - pret cheltuieli necesare actualizare/modificare CIV - In situatia in care doriti inscrierea conversiei in cartea masinii - Transformarea din "Autovehicul N1" in "Autovehicul special M1 - autorulota" atunci trebuie sa apelati la o firma agreata RAR. Conversia se poate face numai pe baza unui proiect al firmei respective avizat de RAR. Daca se doreste modificarea numarului de locuri intr-o alta dispunere... lucrurile devin mai complicate... numarul firmelor agreate RAR pentru astfel de modificari (nr. locuri) sunt mult mai putine si implica costuri mai mari. ...
  13. 5 puncte
    rulotisti si sa aveti o zi de miercuri excelenta, oriunde va aflati! Aveti grija de voi si de cei dragi! PS.Acum, la noi, 7 grade, soare si vant puternic si rece de la nord. Concluzie: si azi e sarbatoare!
  14. 5 puncte
    prieteni! La Letca Nouă sunt 0°C, dar cel mai bun lucru e că s-a potolit vântul si a ieșit soarele O zi tocmai buna de meștereală
  15. 5 puncte
    Buna dimineata -9 grade arata termometrul de afara. si este zapada. O zi de miercuri excelenta va doresc tuturor oriunde va aflati PS: Daca aveti posibilitatea stați acasa!
  16. 5 puncte
    Buna dimineata Si vremea a luat razna, de ieri seara ninge. Cred ca nici noi nu trebuie sa culegem fructele anul asta Va doresc o zi de marti cu multa rabdare
  17. 5 puncte
  18. 5 puncte
    Atunci cand ierea liniste si curatenie. asta dupa 2005
  19. 5 puncte
    Buna ziua.Zi frumosa cu soare,bate un pic de vânt. Intradevar trebuie sa speram ca va trece cat mai repede aceasta bola si sa putem diescuta despre albine[in tinerete am avut peste 25 ce familii] depinde numi de Dumnezeu si de noi.
  20. 5 puncte
  21. 5 puncte
    rulotisti si sa aveti o duminica excelenta, oriunde va aflati! Aveti grija de voi si de cei dragi!
  22. 5 puncte
    Neața bună ! Să aveți o duminică frumoasă !
  23. 5 puncte
    dupa ora modificata.... ! @Fejer Antal Bravo domnu' ...... ! Meserie Spor la treaba! @Anghelescu Anton sper sa treaca mai repede napasta si sa ne putem intalni. Sa stam in fata unui foc domol, sa ne incalzim sufletul cu un paharut de "nectar" si sa povestim (mai mult dumneata....) despre albine!
  24. 5 puncte
    prieteni și weekend cât mai plăcut acolo unde sunteți!
  25. 5 puncte
    un weekend linistit.va doresc
  26. 5 puncte
    Salutare domnilor,sanatate tuturor! Daniel sper ca ai pregatit declaratia ppr.
  27. 5 puncte
    Bună dimineața!
  28. 5 puncte
    rulotisti si sa aveti o zi de vineri excelenta, oriunde va aflati! Aveti grija de voi si de cei dragi! PS Si la noi se anunta vreme buna. Mercurul a urcat la +9 si vantul de la nord s-a mai potolit nitel.
  29. 5 puncte
    Buna dimineataIn sfarsit se anunta vreme buna. Acum termometrul arata -1 grad sí vantul bate usor moderat. O zi de vineri frumoasa va doresc cu multe PS. Ramaneti acasa!
  30. 5 puncte
    Asa cum am postat mai devreme, am inceput in a achizitiona materialele sa ma apuc de treaba serioasa. Am inceput cu demontarea bulkhead-ului (panoul despartitor) si scoaterea carpetei din cabina deoarece era rupta si murdara. Ramane de vazut daca voi gasi una originala sau voi achizitiona un material din care voi confectiona una noua: Primele materiale achizitionate: - board spuma densa aluminizata, 6 buc de 30mm pentru plafon si podea, 4 bic 50mm pentru pereti - 3 placi placaj 12mm cu una din fete material dur - sipci 34x34 mm pentru caroiajul podelei ... si ce o mai fi Maine voi continua cu partea din spate a podelei (caroiajul) si umplerea golurilor cu placa de spuma. Va urma izolarea cu banda de aluminiu peste care voi veni cu placajul. Noroc de vreme buna, 17 grade in Dublin cu soare. Inca vreo 5 grade si e vara De maine ma astept sa imi soseasca cele comandate in UK, urgenta ar fi cele de montat pe plafon. Acum ma retrag la culcare,
  31. 4 puncte
    rulotisti si sa aveti o zi de joi excelenta, oriunde va aflati! Aveti grija de voi si de cei dragi! PS. @Anghelescu Anton multumim pentru urarile deosebite. Ai grija de tine si sa ne intalnim sanatosi la vara pe campiile patriei!
  32. 4 puncte
    Buna dimineata.La Cernavoda ,cer senin,5 grade,se anunta o zi frumoasa,soarele sa ne mangaie cel putin.Va doresc sanatate si o zi buna.
  33. 4 puncte
    oameni buni! De azi, incet-incet vine primavara! S-aveți o zi frumoasă si spornică!
  34. 4 puncte
    Neața bună ! Să aveți o zi frumoasă
  35. 4 puncte
    Buna dimineata Încet se incalzeste si zapada se topeste. Termometrul nu a coborat mai jos de -6 grade. Va doresc tuturor o zi de joi excelenta.
  36. 4 puncte
    Zi placuta sa avem!
  37. 4 puncte
    Buna dimineata.La Cernavoda, 3 grade,vreme urata.N-am ce face trebuie sa stau in casa.Va doresc o zi buna si sanatate.
  38. 4 puncte
    Bună ziua . Sâmbăta am plantat vreo 6 pomi fructiferi și o magnolie. Sper sa nu le facă rău aceasta zăpadă 🙄
  39. 4 puncte
  40. 4 puncte
    prieteni ! La Letca Noua bate vântul de azi- noapte, nori și frig (1-2 °C acum). Și ce vreme frumoasă a fost ieri, de am lucrat in tricou și am băut bere toată ziua Voi s-aveți o zi frumoasă, eu o sa ma bucur de o cafea pe care o savurez în rulotă!
  41. 4 puncte
    Vă doresc o zi frumoasă Felicitări @Ursu Florin să fiți sănătoși !
  42. 4 puncte
    Salutare,zi cu soare avem ,despre rulotist ne putem uita in urmă sau am vazut pe net peripețiile a doi români cu autorulota in Portugalia ,chiar au rămas blocați un curtea unei biserici din cauza virusului .Au un blog Teleleu, dar nu stiu sa pun link .Spor la citit și #stam acasă. Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk
  43. 4 puncte
    Buna ziua.I-mi amuntesc cu drag acele vremuri fara garduri.
  44. 4 puncte
    Dupa cum observ membrii activi de pe acest forum sunt si buni gospodari. Dearece ma consider si eu membru acestui grup, imediat ce am ajuns acasa de la serviciu, m-am apucat sa confectionez balustrada de la intrarea ín casa.
  45. 4 puncte
    si @Dragos M are dreptate, vremea este tocmai potrivita pentru surubarit prin curte. Azi am in plan sa "schimb tinuta" la albine. Trecem la exploatarea de vara! PS Presimt ca, pentru o perioada, acesta va fi cel mai animat topic de pe forum!
  46. 4 puncte
    Buna dimineata O sambata geniala va doresc tuturor oriunde va aflati
  47. 4 puncte
    rulotisti si sa aveti o zi de sambata excelenta, oriunde va aflati! Aveti grija de voi si de cei dragi!
  48. 4 puncte
    Weekend placut tuturor!
  49. 3 puncte
    Salutare! Am mai făcut și eu ceva. După izolație am ales sa pun placaj de 4 mm. Am văzut că alții au folosit ceva mai gros. Eu am ales așa pentru că e flexibil ușor și rezistent.
  50. 3 puncte
    Asa este Fejer! Acum am efectiv toata ziua la dispozitie fata de perioada cand lucram la Sprinter doar seara si in weekend, pe vreme de iarna Plus experienta dobandita Sa vezi ce o sa fie la V3