Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 05.07.2020 în toate secţiunile

  1. 4 puncte
    Salut @Radu Clapa In primul rand te felicit ca ai avut curajul sa te apuci de acest proiect, care sunt sigur ca nu este usor, ieftin, si nu in ultimul rand necesita multe rabdare si indemanare. Noroc mare este ca colegii de pe forum au postat multe informatii si poze foarte folositoare pentru realizarea proiectului tau. Daca ai nevoie de niste piese pe care se poate confectiona prin aschiere, fa un desen si daca am timp o sa confectionez cu cea mai mare placere. Exemplu; Daca rolele de pe usa laterala sunt uzate, si im-i trimiti un desen cu cotele unui role noi, in cateva zile e si gata. Mult succes in realizarea proiectului.
  2. 4 puncte
    Sunt la Vadu de Vineri. Vreme super. Drum nisipos si atentie la refugii, puteti ramane impotmoliti. Eu am opinci off road, am parasit drumul de cateva ori indiferent daca era sau nu refugiu pentru a da prioritate la cei cu garda joasa. Am tractat 2 insi linga balta la stalp 250 m N de cherhana. E loc bun de campare dar cam afanat nisipul. Nu m-a intrebat nimeni inca de permisul pt campare. Dupa ora 8 incep legiunile de tantari sa-ti faca viata amara. Asta daca stai afara..... Depinde si de vreme, daca adie vantul sunt parca mai putintei.. Apa este fenomenal de calda.. luati-va multa apa pt utilitati care stati mai multe zile. Eu am avut 100l ,bidonul rulotei de 50 si 10 bidoane de5l . Revin cu foto.
  3. 3 puncte
    Am început călătoria noastră cu o oprire pe Valea Oltului. Locatia este cea din poza Accesul de pe sosea este mai inalt,iar in caz de ploaie trebuie tinut cont ca drumul este in panta si de pamant! Ca vecini apropiati sunt 2-3 case din care mai vin la cersit copiii lor. Lasam locul mai curat! Pe autostrada Soarelui, unu dintre cauciucuri a cedat pe la o viteza 90km/h si s-a simtit ca o usoara franare! Imedeat ce m-am apucat sa schimb roata 2 echipaje de politie au parcat cu girofarele pornite in spatele rulotei pe banda de urgenta!M-au intrebat doar ce s-a intamplat. Vazand situatia s-au hotarat sa steie in spatele rulotei pentru sigurata pana la final! Tin sa le multumesc pentru sprijinul acordat! Dupa schimbare aveam o temere ca va pusca si celalalt sau chiar cel de rezerva,dar afara sa mai racorit 24-25°C si au mers bine .Le-am adus si la o presiune de 2,9bari cu gandul sa steie mai umflate, ca poate asta a fost cauza deteriorari margini! Avea presiune de 2,5 bari asta la o temperatura exterioara de 26°C ,iar DOT 0509 si C-uri Am pus rezerva,dar si acesta nu prezinta siguranta avand DOT 2904 si nu sunt C (cargo) A doua zi am gasit in Constanta o avelopa cu aceeasi data de fabricatie si model, care era tot roata de rezerva,dar de la o Dacia Solenta! Dupa ce a montat-o la numai 5 min. a cedat marginea de cauciuc a ventilului! Am mers la o vulcanizare deschisa mai tot timpul in Constanta si am schimbat la ambele roti ventilele sa nu mai am surprize. Locatie vulcanizare pentru nevoie: Anvelopele ce au fost pe ea erau C-uri de la Maxxis si cu un numar mai mare 175R13C Se poate observa dunga circulara neagra de pe maginea ei care poate fi un semn ca s-a rulat cu ea la o presiune scazuta si la o temperatura de vara destul de ridicata! Probabil trebuia sa o aduc de la 2,5bari la 2,9bari. Acum o vreme, nu vor mai fi C-uri, dar vor avea marimea data de fabricant 165/70R13. Indicele maxim de greutate este de 437kg, destul de mic la o rulota cu masa proprie de 760kg si masa maxima de 1050kg! Dar deocamdata merg bine ! Constanta Restaurant cu specific grecesc in Constanta (Souvlaki bar) Plaja Constanta Spre Cascada Vanturis dispre Trans Bucegi,la care drumul este inacesibil! Totusi am reusit sa vedem o prima cadere de apa. Gradina Zoo Brasov Camping Sf.Ana Tinovul Mohos - un lac peste care a crescut turba Lacul Sf.Ana Baile Tusnad Lacul Rosu Cheile Bicazului Barj Bicaz Drumul pe langa Lacul Izvorul Muntelui este in plin santier! Campare off la Cojoci com.Crucea. Transrarau incepe la 2,5km de locul unde am campat! Noi am mers, doar cu masina! Cu rulota sau autorulora nu se poate( drum ingust,curbe stranse,mai este si un pietroi care sta sa cada deasupra drumului si nu ar incapea pe sub el )! Dupa ce se urca se face un drum la dreapta spre Cabana Rarau cu o parcare generoasa, iar de aici se poate urca cu incaltari de munte la Pietrele Doamnei! Aceste sunt foarte aproape de parcare! Coborare de pe Transrarau Lacul Colibita(poza facuta de pe baraj) Campare Camping Colibita. In acest camping la care se coboara si apoi se urca bine!Nu recomand se se intre cu rulota, daca masina nu are tractiune 4x4! Doar cu masina este ok! Pentru cine nu cunoaste locatia e bine sa se coboare fara rulota pentru a vedea pe unde se ajunge la ea,deoarece drumul este ingust si cu mai multe intersecti. Coada lacului Tarnita Un loc care nu ne-a placut, dar unde a trebuit sa inoptam! Toata ziua tasneste apa aia din tunel,doar noaptea vin si o opresc. Drumul de la Cluj-Lacul Tarnita-Marisel pana la Lacul Belis este foarte bun,dar cu multe serpentine si se urca mai tot timpul! Am trecut prin comuna Marisel pana la lacul Belis! Lacul Belis La Suncuius-Pestera Unguru Mare Crisul Repede
  4. 3 puncte
    Încă o seară... încă un update. A durat mai mult decât m-am așteptat să termin de șlefuit placajul până să se potrivească pe podeaua mașinii.. Cumva mi-a ieșit șablonul cam mare. Asta fiindcă era hârtie subțire, cum am spus ieri și a avut câteva mici cute... nu mari, dar mici și multe, destule cât să îmi facă o formă ok când eram în mașină. Dar când am întins șablonul pe colile de placaj, am cam înlăturat acele cute și a devenit șablonul mai mare decât trebuia. Nu mi-am dat seama decât după ce am tăiat și am încercat să bag "piesele de puzzle" în mașină. În fine.. data viitoare trebuie să folosesc hârtie mai groasă, sau carton... să fie mai precis șablonul... Cam atât am făcut azi: am terminat podeaua și apoi m-am ocupat de niște fire în în cabină. Cât timp am fost plecat, mașina a fost la un amic și el s-a ocupat să o ducă la o firmă SPECIALIZATĂ să-i pună cârlig de remorcare (nu aveam)... Meseriașii de acolo... numai meseriași nu au fost... mi-au tras un fir de +12V care alimentează cutia cu relee a kitului de remorcare... complet amatoricesc... 1. au folosit 5 bucăți diferite de copex, de două dimensiuni diferite, nici măcar lipite între ele cu bandă... aleator puse ... și tot erau zone cu cablu expus... 2. cablul nu era dintr-o bucată ci avea o îmbinare la mijloc....doar firele răsucite și bandă .. nu sertizat, nu lipit... 3. au scos firul pe la stâlpul din dreapta șoferului, direct pe tablă, fără copex care să protejeze de marginea (oarecum) ascuțită. 4. au ajuns la panoul de siguranțe, au scos cupla care aduce două fire +12V de la baterie și au băgat firul în acel papuc, forțând cuplarea. "Las-o mă că merge și așa"... Eh, m-am pus de am scos toată măgăria aia de cablu și bucăți de copex. Am tras tub copex și fir dintr-o singură bucată de la un capăt la altul, l-am prizat bine și am urmat traseele existente ale mașinii ca să ajung la baterie, i-am sertizat un papuc și am izolat cu tub termocontractabil . Mai urmează să caut și să cumpăr o siguranță dintr-aia cu capete pentru șurub ca să mă leg direct la baterie , căci mai am o bornă liberă acolo. Oricum trebuie să mai desfac o dată panourile astea, ca să aspir mizeria de pe acolo. M-am speriat când am văzut ce se ascunde pe sub ele. Azi a fost nevoie să plec la drum și nu aveam aspirator la îndemână. Dar oricum mai am de desfăcut aici la un moment dat ca să trag firele pentru încărcarea de la alternator a bateriei de casă și pentru priza de 12v din față. (am decis să adaug o priză de 12V la șofer, dar care să fie alimentată din bateria de casă. E ascunsă discret în buzunarul din stânga volanului) Am uitat să spun că, după ce am terminat cu podeaua, am scos și scaunul șoferului ca să-l întorc invers, să încerc pe viu experiența, înainte de a pune o platformă rotativă... Bineînțeles că l-am pus înapoi după ce am testat configurația. Nu am mai făcut poze, dar am acoperit la final placajul cu șablonul de hârtie făcut ieri și am pus carton peste, ca să protejez podeaua până la următorul pas: linoleum... Dar asta mai târziu... Am terminat și cu izolația de deasupra habitaclului.. Cablurile de la camera sunt trase deja, după cum am explicat ieri, așadar sunt aproape gata să închid înapoi plafonul cabinei și să fac acel raft deasupra capului. Cel mai probabil luni. Când stai să le scrii, nu pare că am făcut prea multe azi.... Bine, am mai făcut chestii și în afara dubei... Noapte bună! 2020-07-04 11.06.07.mp4
  5. 2 puncte
    Buna dimineata. O zi de duminica binecuvantata va doresc.
  6. 1 punct
    Hello, Imi pare bine sa gasesc o comunitate de persoane care iubesc o lume a carei orizonturi doar acum mi se deschid! In toamna anului trecut am achizitionat si noi o rulota (Chateau Calista 390 - din 2000) si tot cautand surse de informatie am ajuns si pe acest forum. Suntem din CJ, ne place natura, iar dupa remedierea micilor probleme gasite la rulota am reusit si noi sa facem primele iesiri cu rulota in aceasta vara. Suntem incantati de linistea si libertatea oferita de casa mobila astfel incat abia asteptam urmatoarele iesiri (prima speram sa fie in grecia in a doua parte a lunii). Vom reveni cu impresii si pareri, Vacate frumoase!
  7. 1 punct
  8. 1 punct
    @Bob Simona Liliana drumuri bune sa aveti !
  9. 1 punct
    Spor la bricolat @Radu Clapa Acum ca ai intrat in hora, trebuie sa o termini Apropo de zdranganit, asa cum spunea si @Gabriel Schuster, cand am circulat cu ea goala parca era o cutie de conserve. Pe langa zgomotul caroseriei in sine, am identificat la mine si rolele usii laterale care erau tocite, blocate si nu permiteau usii sa se inchida ferm pe cheder. Am cumparat un set nou, parca vreo 6o euro toate 3, alta viata La mine a contat si acel material, sound deadening, care atenueaza vibratiile caroseriei. Acum sunt multumit, e tare "linistita" la mers.
  10. 1 punct
    Drum bun, distractie placuta si sa va intoarceti veseli din concediu. Nu uitati sa ne tineti si pe noi la curent ce si cum, mai ales cu vama !
  11. 1 punct
    Cred ca o poti inlocui si cu una de cuptor electric ,preferabil cea de sus ,doar ca trebuie sa o adaptezi in lăcaș. Găsești la magazinele de piese de frigidere ,mașini de spălat la max 200 ron.Spor si vacante frumoase ! Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk
  12. 1 punct
    De reparat... in nici un caz nu poti. S-ar putea sa fie la fel cu cele de la Truma. Cei care au inlocuit diverse piese la Carver ar putea sa-ti spuna exact. Dar, ai putea si tu sa cauti piesa de schimb la Truma si vezi daca are aceeasi forma. Ca putere cred ca sunt de 2000 W. Iar daca forma e asemanatoare, nu cred ca e greu s-o potrivesti. Poate sa nu fie aceeasi forma, ci doar marimea perimetrala sa fie aceeasi (si cred ca e aceeasi) pentru a o putea fixa la tine. Piese pentru Carver nu se mai gasesc?
  13. 1 punct
    prieteni și o duminică frumoasă!
  14. 1 punct
    Bun venit și spor la căutat și la găsit varianta cea mai bună pentru familia ta. Eu aș sugera să iei una care să încapă toată familia, chiar dacă nu mergeți mereu cu toții. Mai bine să ai locuri de dormit libere, decât să vrei să mergi și să nu ai unde-i pune la somn. Asta e părerea mea de amator care nu deține rulotă... ci își face autorulotă de 1 - 2 persoane... Având acum vehicul de 3 locuri, simt lipsa unei mașini care să poată transporta mai mult de doi pasageri... și să acomodeze la somn mai mult de doi... Desigur și cortul e o opțiune pentru a pune la somn pe unul sau doi... Sigur vei găsi soluția perfectă pentru nevoile voastre!
  15. 1 punct
    Weekend placut tuturor!
  16. 1 punct
    Bună ziua, astăzi se strânge mâine plecăm. Sloveni ne-au trecut pe lista neagră deci voi întâmpină ceva probleme la vamă, dar eu care călătoresc prin vămile europene din 1990 sunt vaccinat și nu ma preocup. O zi bună tuturor, asta este cina mea
  17. 1 punct
    Salutare din nou dragi colegi. Azi căldură mare.. dar am făcut progrese.. cu podeaua. Un pic off-topic, întrebare mă macină @Alin Opran dar de asemenea @Gabriel Schuster sau oricine mai are aceeași platformă (Ducato/Boxer/Jumper) După înlăturarea peretelui despărțitor și până la finalizarea rulotei, ați circulat cu mașina?Fac zgomot ușile? Sau numai eu am ghinion? Ușile din spate troncăne, iar cea laterală scârțâie.. Scârțâie chederul, (adică se freacă ușa de cheder). Sau pe la voi sunt numai drumuri bune și nu aveți asemenea probleme? Căci la mine e relativ ok pe asfalt drept, dar rar găsești prin oraș asfalt perfect drept.... Mai degrabă la drum lung. Revenind la progresul făcut azi: - acoperit găurile vechi din podea (de la tabla nituită) - tăiat, lipit cu sikaflex 221 (doradiceramic.ro), fixat cu șuruburi autoforante (leroy merlin) caroiaj din șipci de lemn 40mm x 20mm (Dedeman) - umplut golurile cu polistiren extrudat de 20mm (leroy merlin) - făcut șablonul podelei din hârtie. Proces foarte complicat deoarece era cald, transpiram ca la saună și făceam tot posibilul să nu picure pe hârtie...unde mai pui că e și subțire tare hârtia, deci se rupea foarte ușor. Dar am reușit. - trasat pe șablon și poziția șipcilor, - transferat modelul pe plăcile de placaj, dat găuri în placaj conform configurației șipcilor (de pe șablon) - băgat placaj în dubă dar se pare că e prea mare. M-am apucat să șlefuiesc marginile și colțurile (lăsasem puțin mai mult decât șablonul ca să am de unde da jos acum...) dar a venit noaptea și a trebuit să închei ziua. Sunt la un prieten în fața curții, și nu pot (nu vreau) să fac gălăgie noaptea... că de altfel aș fi încă afară, șlefuind până se potrivește podeaua) Tot sunt mulțumit că acum placajul e tăiat și stă cuminte în dubă (mă stresa maxim că îl depozitasem afară, stând vertical ... am vrut musai să îl decpez azi ca să stea pe loc drept, plan. în dubă. Am achiziționat de asemenea linoleum și adeziv, pentru pasul următor.... Aș putea totuși să aștept cu linoleumul până fac pereții... Ceea ce cred că am să fac, de fapt.... Vă mulțumesc!
  18. 1 punct
    A se citi: daca masina cantareste 2.350 Kg. Aritmetica mea...
  19. 1 punct
    Salutare dragi colegi. Știu că a trecut mult timp de când am început acest topic, dar nu vreau să credeți că am dispărut. Doar că am fost plecat cu munca până acum, la final de iunie. (da, m-a prins nebunia aia cu virusul pe alte meleaguri... apoi am venit în RO și am stat în izolare, după izolare am plecat iar la un proiect în afară și tot așa... Altfel spus nu am avut foarte mult timp de lucrat la dubă... dar vă prezint aici un foarte scurt rezumat al progresului (minor) pe care l-am făcut un pic dezorganizat enumerat: Bineînțeles, am dat jos tabla din interior (dacă vă uitați la pozele de mai sus, duba era placată pe interior) - am scos tabla de pe podea - am pus insonorizant pe pereți și plafon, - am scos peretele despărțitor, - am început un pic de izolație, doar să testez tehnica și ideea, - am montat camera de marșarier OEM. Am vrut musai una legată la bordul existent, nu să adaug eu alt ecran. - am tratat rugina de pe podea cu kelfos. Nu mai știu unde citisem recomandarea asta.. Amu de-am făcut bine sau nu.. vom vedea. Mâine vreau să mă apuc și să termin, preferabil, podeaua (șipci, polistiren, placaj, poate chiar și linoleum) Trebuie să mențin duba perfect funcțională deoarece tot cu ea merg să cumpăr materiale. Fiindcă nu am foarte mult spațiu de depozitare, nu cumpăr prea multe deodată. Am cumpărat azi doar 2 plăci de placaj (surprinzător ce scump este) pentru podeaua pe care o fac mâine. Tot în viitorul apropiat urmează să fac și decupajele pentru trape și alimentarea cu 220V. Câteva imagini atașate cu cele enumerate mai sus.
  20. 1 punct
  21. 1 punct
    Mult succes @Emanuel Dobrin și bun venit alături de noi !
  22. 1 punct
    MMTA = masa maxima totala autorizata. Indiferent ca este pe o axa sau doua. Masina + rulota (luand in calcul masele maxime ale fiecareia) nu trebuie sa depaseasca 3.500 Kg pentru categoria B. Depaseste, dar nu sare de 4.250 Kg = categoria B96 (asa zisul B extins). Daca sare si de aceasta valoare, atunci e cazul de categoria BE. Dar, daca pe talonul masinii scrie ca masa maxima totala a ansamblului (adica a masinii+rulota/remorca) nu trebuie sa depaseasca o anumita valoare (de ex. 3.100 Kg), atunci rulota/remorca va trebui sa aiba: 3.100 Kg minus [MMTA auto] = x Kg. De ex. daca masina cantareste 2.450 Kg, indiferent de ce categorie de permis ai, o sa tragi ceva care cantareste maxim... 750 Kg! Adica 3.100 Kg - 2.350 Kg = 750 Kg.