Adi Muntean

Conversie autorulota

31 postări în acest subiect de discuţie despre Conversie autorulota

Conversie autorulota

Adi Muntean

Buna ziua.

Ma numesc Adi Muntean, cochetez de mult cu libertatea de miscare intr-un regim autonom familiar si confortabil. Anul acesta am reusit sa-mi duc la bun sfarsit ideea, am facut o conversie din van in autorulota si .. voila :

20171125_135354.jpg

20180316_155327.jpg

20180404_182031.jpg

20180503_195702.jpg

20180530_161624.jpg

20180916_193626.jpg

20180916_193651.jpg

20180916_193750.jpg

20180916_193906.jpg

20180916_194001.jpg

20180916_194203.jpg

20180916_194325.jpg

20180916_194508.jpg

20180916_194728.jpg

20180916_194910.jpg

20180916_195137.jpg

20180918_125824.jpg

20180919_190303.jpg

20180919_190316.jpg

20180919_190327.jpg

20180512_161857.jpg

20180612_211321.jpg

20180916_182518.jpg

20180916_200253.jpg

20180916_200351.jpg

20180916_200407.jpg

  • Like 7
  • Upvote 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

George B

:OK:

Foarte, foarte tare! Felicitari!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Jos palaria :salutare!:

Pot spune ca pare facuta de fabrica. Felicitari :bravo:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adiciordas

Super a iesit!!!:OK::autorulota:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu-Betty

Uaaauuuuu !!! Super tare arată ! :OK:

Să aveți noroc de ea.

Cât a costat toată povestea asta frumoasă ?

:noroc:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Wooooooow, super treaba ai făcut, felicitari sincere.

Sa ai multe călătorii plăcute cu ea.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Felicitari, a iesit super !!!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian Mihai

Rezultatul este uimitor. Excelent.

Cat timp a durat intreaga operatiune si mai sunt curios daca ai omologat 4 locuri in mers ai cat a costat omologarea ?

Multumesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi Muntean

Masina are 6 locuri , mai bine zis avea. Deci pe talon sunt 6, asa am cautat-o cand am ales-o. Inca nu am facut omologarea ca si rv, momentan o folosesc asa, insa daca se poate as dori sa o fac.

Se pare ca e tot mai anevoios, asa suntem noi mai catolici decat Papa. In Uk trimiti doar poze la registru si daca li se pare ok ce-ai facut iti trimit prin posta schimbarea din talon. La noi iti trebuie ditamai dosarul, carosieri, proiecte, .. te doare capul, nimeni nu mai intelege nimic, nici o firma nu se baga, m-am scarbit de atata "nu se poate".

Daca stie cineva vre-o firma ce ar putea sa se ocupe de documentatia pt RAR, m-as bucura si m-ar ajuta.

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi Muntean

Ca durata, m-am intins din primavara pana acuma, dar am lucrat cu sincope mari. Se putea si mult mai repede. Ma ajuta si businessul meu (mobila la comanda), asa ca macar mi-au fost la-ndemana utilaje si operatiuni care poate altora le-ar da batai de cap mult mai mari. Dar tot businessul nu mi-a dat ragazul sa ma ocup. Stiti cum e, cu stanga dai si cu dreapta iei :)

Ca pret, munca- priceless- iar materialele depinde cum si de unde le iei. Unele (de fapt cam majoritatea) sunt noi, altele (destul de costisitoare dealtfel) second. Per total au intrat niste mii de EU, dar oricum suma totala cu masina cu tot echivaleaza cu a unui camper de prin anii 80. Macar asta miroase a nou :).

 

  • Like 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

Foarte frumos! Felicitari si multumim pentru toate pozele. Le-am studiat atent. Fantastic

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nelu Predonu

Felicitări Adi și aici ! Cred că este cea mai reușită conversie pe care am văzut-o. Așa cum spunea mai sus un coleg, zici că-i făcută de fabrica.

Pentru alți amatori de conversii, stoarceti-l pe Adi de informații. Este un tip foarte ok și sunt sigur că în limita timpului sau disponibil va da curs solicitărilor dvs.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi Muntean

Am poze de la "turnarea fundatiei" pana la ultimul surub, cu toate etapele. Daca va intereseaza mai spicuiesc din ele si mai postez. 

  • Like 2
  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan C.

Felicitari pentru transformare! Ca de fabrica, sau mai bine!

Sa o folositi sanatosi!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi Muntean

Geamurile laterale mari ce erau din constructia masinii le-am dublat la interior cu policarbonat pentru izolatie.

Tot din policarbonat am facut si geamuri la usile spate caci nu avea. Tot dublate , gen termopan. A fost un cosmar gasirea adezivului care sa lipeasca policarbonatul, e un material foarte dificil.

In schimb este inpenetrabil, efectiv am lovit cu ciocanul coala de 3mm (adevarat ca statea pe masa), deci am dat cat am putut si nici macar nu l-am botit. Si flexibil. Aproape ca-l poti face cerc.

Spre deosebire plexiglasul, (din pacate la rulote geamurile alea ce costa o caruta de bani sunt facute din plexi) desi pare la fel e absolut diferit. E casant si se sparge/fisureaza foarte usor, doar ca e la jumatate de pret.

Tot in pozele astea am prins "making of" panourile usilor spate, cu gaurile de geam si capitonarea si o simulare grosolana a plasamentului si gabaritelor diferitelor piese (masa, blat bucatarie). Desi sunt obisnuit sa fac proiecte la milimetru si apoi sa incep lucrarile, in cazul asta nu am putut mai mult decat un proiect de ghidaj, restul lucrarilor trebuind facute prin sablonari, incercari succesive, etc.

Locul e foarte greu de simulat, sunt zeci de repere ce incurca si am vrut sa folosesc fiecare centimetru posibil. Puteam sa plachez grosolan si se simplifica oarecum, dar per total ar fi fost o pierdere prea mare de spatiu.

20180404_180508.jpg

20180424_174213.jpg

20180425_170326.jpg

20180428_130733.jpg

20180428_180505.jpg

20180428_180511.jpg

20180428_181321.jpg

20180430_193932.jpg

20180430_210331.jpg

20180430_214329.jpg

20180430_221835.jpg

20180501_122010.jpg

20180507_182121.jpg

  • Like 4
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dan Dan

Foarte frumos ! Bravo !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

 Asta da este uimitor. Excelent! Super a iesit felicitari:noroc: Sa aveti parte de ea , multe iesiri si drumuri bune va dorim.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ghita

@Adi Muntean felicitari din toata inima. :bravo:Se vede ca esti super meserias :salutare!:si ca ai pus multa pasiune in modificarea asta.

Sa te bucuri de "utilaj" si sa bati multe locuri frumoase cu el alaturi de cei dragi!

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi Muntean

Multumesc tuturor pentru aprecieri, o rasplata in plus pentru efortul depus!

Tocmai ne-am intors din prima expeditie, am fost in weekend la Poiana Marului, suntem novici in domeniu, insa ne place independenta si natura. 

Totul a functionat perfect, am testat si izolatia, dimineata aveam 18 grade inauntru desi afara erau vre-o 8. 

Am consumat apa ca acasa, cred ca eram singurul ce-si batea capul cu rationalizarea. Trebuie instruit echipajul (2 copii+sotia). Fiind vorba doar de doua zile, nu m-am stresat .

N-am apucat sa montez aeroterma pe motorina, o am, dar parea ca nu e graba,  speram sa prind vara plina. Acuma incepe sa fie. :)

Imagini cu patul copiilor (in sfarsit am primit salteaua ce am comandat-o) si cateva din prima iesire.

20180921_100526.jpg

20180921_100545.jpg

20180921_173317.jpg

20180921_173344.jpg

20180921_173541.jpg

20180922_142313.jpg

20180922_193227.jpg

20180923_092253.jpg

  • Like 5
  • Upvote 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

@Adi Muntean ce sa (mai) spun ?

 

Jos_Palaria.png.7500a041309ed222c47595aebdc55122.png pentru "utilaj" (vb colegului) !

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Ifrim

Super-mega-ultra lucrare. Dacă n-ar fi hartogaraia asta împuțită cu omologarea, m-as apuca și eu într-o iarna, ca am timp berechet. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi Muntean

in urma conversiei mi-au ramas rezervorul de WC thetford C200 manual plus busonul de umplere (l-am transformat in electric ) si un pat rabatabilde rulota , care nu am reusit sa-l integrez in proiect.

150 lei rezewrvorul plus busonul si 200 lei patul.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Foarte frumos! :OK:

Felicitări @Adi Muntean ! :bravo:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Petre S

Un singur cuvânt : felicitari!!! 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Alin Opran
      de Alin Opran

       
      Incep acest post prin a spune ca m-am saturat 
       
      M-am saturat sa cumpar vechiturile altora si sa repar la ele.
      M-am saturat de cautat motorhome in stare acceptabila dar sa fie o poala de bani
      M-am saturat de bagat bani in reparatii.
       
      Vreau ceva nou 
       
      Binenteles ca nu am cele cateva zeci de mii de euro pentru achizitia a ceva nou dar, daca faci cu mana ta cu lucruri noi, iese ceva nou, nu? 
       
      Sa incepem....
      Am scos la vanzare motorhome-ul din dotare prezentat aici pentru a ma dedica in aceasta iarna conversiei de la van la motorhome. Am mers pe aceasta varianta deoarece un van este destul de spatios in zona cargo, poti merge pe autostrada cu 120 km/h, are turbo si servo (ce nu am la actualul motorhome), nu ai probleme cu infiltratii/lemn putrezit, etc.
      Aici in Irlanda si in UK iti poti transforma un van in motorhome si sa ramana van in acte fara a avea probleme la ITP. Binenteles ca il poti modifica in acte, e destul de simplu, caz in care castigi la asigurare si motor tax (mai mici).
       
      Am luat-o cu inceputul, mi-am facut un tabel xls cu dimensiunile van-urilor de pe piata pentru a gasi modelul care imi convine cel mai bine, Fiat/Citroen/Mercedes/Iveco/Peugeot/etc. M-am oprit la Ducato maxi L4H3 si Sprinter L4H3. Cum Ducato bun nu am prea gasit, m-am orientat la Sprinter.
      Am citit din scoarta in scoarta forumuri de aici din Irlanda si din Ro, am inteles din experienta altora ca 315 si 316 sunt problematice la motor si ca cele mai durabile ar fi 311 si 313.
      Ca sa o iau pe scurtatura, am achizitionat ieri un 311 CDI din 2008, 170k mile, se prezinta in conditie buna spre foarte buna. Modelul extra lung, are zona cargo care se va transforma lunga de 4.8 m!
       
      Momentan cateva poze facute la achizitie. Vor urma altele dupa ce voi lucra la cele cateva puncte de rugina (acolo unde a fost zgariat/atins) si in special la usile din spate unde este ceva mai serioasa problema.





    • Ionut C.
      de Ionut C.
      Pentru ca am inceput alt proiect, scot la vanzare campervan Ducato. Masina a fost revopsita integral. Se afla intr-o stare tehnica foarte buna. Are cca 120000 km, si cred ca sunt reali. Am cumparat-o la 116000, am facut doua drumuri in Germania cu ea, fara cea mai mica problema.
      Configuratia este urmatoarea: pat transversal pe spate, deasupra portbagajului, baie la mijloc, iar in fata baii este un loc de servit masa care se poate transforma intr-un pat de cca 175 cm.
      Mentionez ca nu este terminata, deci se poate modifica putin configuratia, pentru doritori. Se pot face doua paturi suprapuse in spate, se poate proiecta mobilierul interior, se pot alege materiale si culori. 
      Baia este finalizata, WC rotativ cu caseta, evacuare din exterior, dus si chiuveta de colt.
      Pretul se discuta doar la fata locului, se poate livra in stadiul actual ori finisata integral.
      Contact: 0785226373
    • Ovidiu Cica
      de Ovidiu Cica
      Lansez o provocare fiecarui membru al acestei comunitati care considera ca are de adus o contributie de valoare in :
      Conversie IVECO DAILY 40-10 4X4 in vehicul de expeditie.

      Asi dori sa mentionez ca masina pentru inceput va fi folosita in tara (all season), pentru ture si expeditii de scurta, sau lunga durata.
      In sensul acesta, asi aprecia interventii punctuale, dupa ce se citesc tema si caracteristicile proiectului.
      Sa incepem , deci:

      Faza 1 - Inmatricularea
      In prezent este neimatriculata, provenienta Luxemburg, autoutilitara 2 locuri
      Ce se doreste:inca 3 locuri(ideal inca unul in fata si o bancheta cu 2 locuri - randul urmator)
      Variante:- in tara -mers la o firma specializata(carosier!) si efectuarea operatiunii -poate stie cineva ceva costuri ?
                    - dupa , se poate incepe amenajarea ca si autorulota si inmatricularea ulterioara ca si autorulota
                    - amenajarea se poate face si dupa inmatriculare(initial ca utilitara) si ulterior omologare ca si autorulota
                    - Bulgaria pe firma proprie - rog info ?

      Faza 2 - Amenajarea
      Cerinte (rog citire inainte de propuneri):

      - 5 locuri de dormit(!)- pot fi obtinute si prin rabatare banchete/scaune;
      - aragaz 2 ochiuri;
      - chiuveta apa calda/rece;
      - wc cu golire exterioara;
      - frigider cu compresor la 12 v(peste 40 l);
      - incalzire stationara exista (webasto thermo top E si eberspracher Airtronic);
      - masa cu acces minim 4 persoane;
      - cadita dus;
      - dus exterior;
      - atac/mufa gratar gaz exterior;
      - panou/ri solar/e - max 2 buc(max 300 w);
      - invertor;
      - dulapuri/spatii depozitare;
      - scara acces plafon;
      - relocare roata rezerva pe un suport pe bara spate;
      - proiectoare LED iluminare exterioara;
      - iluminare interioara pe LED;
      - dimensiuni interioare aproximative(pana la scaunul soferului) :L - 2530 mm l - 1800 mm ; H - 1850 mm;
      - trapa mare plafon cu ventilatie.

      P.S.: dotarea de la care se porneste conversia este detaliata in topicul de prezentare al masinii de la Autorulota mea
         - cerintele de mai sus reprezinta dotari minime, pt restul accept propuneri inteligente si mai ales practice
          - bugetul este unul limitat (se admit si dotari second hand !)
       
      Atasez si lista de cumparaturi:
       - wc cu cap rotativ -poate fi si second hand;
      - frigider cu compresor la 12v - capacitate peste 45 l - poate fi si second hand;
      - aragaz 2 ochiuri+chiuveta -  corp comun - dimensiunea cea mai mica-inclusiv second hand;
      - panouri solare min 100w -2 buc + releu incarcare;
    • Dan Marin
      de Dan Marin
      Ma intreb daca se merita o autorulota asa mare.....As dorii asa ceva, cu spatiu mare, dar nu stiu nimic despre taxe, rar, conditii de deplasare ...Poate i-mi dati niste sfaturi
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.