Viorel C.

Inmatriculare Rulote | Acte - Proceduri - RAR

270 postări în acest subiect de discuţie despre Inmatriculare Rulote | Acte - Proceduri - RAR

Inmatriculare Rulote | Acte - Proceduri - RAR

Bobi

Pt cei care au inmatriculat rulote in Bucuresti, am o rugaminte. Spuneti-mi unde ati facut traducerea actelor din olandeza si cat timp a durat. Merci

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Bobi
în urmă cu 19 ore, Costin Lipan a scris:

Certificatul se poate solicita online si vine pe mail in cateva ore (deci banuiesc ca nu costa - mie mi l-a scos fata de la biroul de acte auto cat timp am facut eu programarea tot online, la politie).

Citat Adam Adrian

La rulota nu trebuie de la Anaf.Asa credeam și eu dar am sunat la înmatriculări si la ANAF și mi-au spus că nu trebuie.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costin Lipan

Nu la RAR este necesar certificatul ANAF ci la politie. RARul iti face Inspectia Tehnica Periodica (ITP) si iti elibereaza Cartea de Identitate a Vehicolului (CIV). Certificatul acela este necesar la inmatriculari, acolo unde iti elibereaza numarul si talonul rulotei.

Doua aspecte, insa, vreau sa evidentiez:

1. Eu am fost la un birou de acte auto (pt rulote nu stiu daca este necesar acel certificat, insa fata de la acte auto mi-a pregatit 3 tiple, mi-a trimis pe mail traducerile si certificatul de la ANAF si nimeni nu mi-a solicitat niciun act in plus, nici la financiar, nici la inmatriculari).

2. Inmatricularea a fost facuta la Braila, din cate am inteles, "cate bordeie atatea obiceie".

Eu v-am povestit cum am procedat eu ca sa n-am batai de cap, mai ales in contextul actual. Sfatul meu este sa scoateti si acel cetificat, ca totul se face online si banuiesc ca e gratuit. Daca nu va trebuie vi-l da inapoi, daca va trebuie insa si nu-l aveti, trebuie sa mai faceti o vizita. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Danromania

Ultimele noutăți legate de înmatricularea rulotelor din Anglia:

Rulota adusa din Anglia nu are acte pentru că acolo poartă numărul mașinii.

In Romania îți trebuie sa inventezi un act de vânzare cumpărare între un englez cu adresa de Anglia și tine. In dreptul tău treci adresa de Romania, dar și cnp-ul tau.

In act trebuie trecuta marca rulotei (ex Avondale, Swift etc.) și seria rulotei. La cele vechi cu serii mici, primele două cifre reprezintă anul de fabricație iar următoarele două litere marca rulotei.

Prețul in act să fie in lire sterline. E bine sa faci actul bilingv englezo-roman că să nu mai dai banii și pe traducere. Nu contează că tu ai cumpărat rulota de la un intermediar din țară, tu trebuie sa ai act de v-c între tine și englez.

Actul sa nu fie mai vechi de 30 zile că iei amenda de la taxe și impozite.

Nu îți trebuie nici Cris și nici certificat de la fabricant (chiar daca ai, nu le arata la nimeni că nu-i interesează și te mai pun sa le și traduci de amorul artei)

Al doilea document ptr RAR îl reprezintă declarația notariala.

In declarație nu declari că ai adus-o tu că nu interesează pe nimeni.

Declarația trebuie să cuprindă: Declar că rulota marca ... cu seria... este adusa din Marea Britanie și nu a fost NICIODATĂ înmatriculată ptr că acolo este considerata accesoriu al mașinii trăgătoare. Dau prezenta declarație în vederea înmatriculării.

Atât îți trebuie la RAR.

Atenție: mai nou rulota trebuie sa aiba: seria bătută pe șasiu ( la proțap sub masca de plastic sau pe lateral sub rulotă) și obligatoriu o plăcuță de aluminiu pe caroserie fie in exterior lângă ușă fie in interior deasupra uși care să conțină ori seria ori kilogramele. Fără această plăcută nu se mai trece la RAR.

Concluzie: La RAR îți trebuie: act v-c între tine și englez și declarație notarială că nu a fost niciodată înmatriculată. Serie pe șasiu și plăcută pe caroserie.

Cine are rulota de Anglia să o înscrie până la sfârșitul anului că de la anul s-ar putea să plătească vama.

Doamne ajuta!

Modificat de Danromania
  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Danromania
La 20.07.2020 la 21:38, Crefeleanu Stefan a scris:

Salut dragi rulotisti, intrebare, a inmatriculat cineva foarte recent rulota adusa din Anglia? Bucuresti Voluntari si alte judete va rog.Ma intereseaza:

se mai solicita procura(declaratia notariala)?

altceva infara de contract de v-c intre mine si englez  in engleza si romana legalizat, CRISUL in engleza si romana legalizat, mai este nevoie si de altceva? Mentionez ca am seriile pansonate pe protap si toata geamurile, franele noi la Knott pus nou tot, luninile merg toate cu o  exceptie, nu am ceata(la mine la masina cand apas pe ceata se aprind pozitiile) mentionez ca am priza 7 pini rulota 7 pini masina. 🙏🙏🙏

Ptr iatriculare ti-am răspuns!

Legat de ceață. Numai pe cupla gri ai ceața. Pe cupla neagră cu 7 pini nu ai. Nu îți cere la rar ceața.

Doamne ajută!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Grigoras

Salutare, azi am fost la RAR Prahova , nu am avut decât contractul de vânzare - cumpărare bilingv între mine și englez, a verificat seria de pe sasiu si de pe plăcuța de lângă ușă si franele . Nu lumini sau altceva, Doar a masurat-o pe exterior cu ruleta. 750 ron si miercuri am actele , fara șpagă sau intervenții. Spor si vant din spate !

Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bobi

Daca tot ne-am impartasit experientele am sa relatez si eu cum a decurs pana acum procesul de inmatriculare a unei rulote aduse din Olanda pe care o inmatriculez in Bucuresti, sector 6 (am dat aceste detalii deoarece in alte zone pot diferi actele/cerintele, etc)

Acte Olanda : card, Dell 2 si contract vanzare-cumparare

 

1. Numere provizorii - acte necesare

   - copii de pe cele trei acte din Olanda

   - cerere numere provizorii

   - asigurare 60 zile (facuta online si prezentat la Politie doar copia - de altfel nici nu aveam originalul)

   - copie CI

   - la ghiseu se platesc 33 lei (autorizatia + contravaloare numar)

   Nu aveti nevoie de acte traduse

 

Programarea am facut-o online si am gasit loc liber peste 2 zile (mai bine nici ca se putea)

La ghiseu a durat 10 min asteptarea (am ajuns eu mai devreme) si 5 min procesarea cererii.

 

2. RAR - acte necesare

   - actele de Olanda in original

   - cerere (ti-o dau ei la intrarea pe poarta institutiei)

   - CI (buletin)

   Nu aveti nevoie de acte traduse

 

Programare se face online si am gasit loc la diferenta de 3 zile

M-am prezentat cu rulota, a durat cam 1 h pana sa vina un inginer sa se ocupe de rulota si au verificat urmatoarele:

- seriile (sasiu si placuta pe caroserie)

- franele (m-a pus sa trag de frana de mana in timp ce era pe standul de frane)

- au facut poze

- de lumini nu i-a interesat si nici ce se afla la interior (rulota era inchisa)

- au masurat-o in lungime si latime

 

Am mai asteptat 1 ora si am plecat cu cartea

Costuri 775 lei

 

3. Traducere acte - din pacate la Administratia Financiara angajatii se uita ca curca-n lemne la actele din Olanda si cer neaparat traducerea acestora (in conditiile in care ai deja CIV-ul de la RAR )

Actele le-am tradus la un birou de traduceri acte de pe Iuliu Maniu 55 (in spate Mega Image) si m-au costat 180 lei, iar ca timp de asteptare 24h

 

4. Administratia Financiara (HAOSSSS, nu le mergea sistemul)

Am asteptat circa o ora sa-si revina si a venit o cucoana sa ne indrume catre sediul de la Virtutii. Ajuns la sediul din respectiv si am stat la coada circa 2 h (Romania, "TE IUBESC")

Acte necesare:

   - Acte Olanda - cand le-a vazut mi-a zis direct....TRADUCERILE  :)))) (copii xerox de pe acte)

   - Traduceri de pe actele din Olanda

   - Cerere (ti-o dau ei cat stai la coada ca s-o completezi) are denumirea "Declaratie de impunere"

   - CI (buletin) copie si original

   - CIV (RAR) copie si original

   - Fisa inmatriculare

  La birou/ghiseu a durat cal 1/2 h

 

5. Certificatul ANAF (HAOS TOTAL) si cand zic haos nu ma refer la procesul de obtinere ci la faptul ca nimeni nu stie nimic

   - intreb la DRPCIV daca e nevoie de acest certificat si din 5 persoane pe care le-am intrebat fiecare a avut propria explicatie

      * la informatii m-a intrebat daca are motor; daca nu are nu trebuie Certificat Anaf

      * cand am scos numerele provizorii mi-a raspuns ca nu stie , dar....crede ca trebuie :))))

      * ma duc la 3 ghisee la inmatriculari: fiecare cu parerea lui, chiar au facut o mica dezbatere si au ajuns la concluzia ca e mai bine sa am acea hartie. I-am intrebat de actul normativ in car este precizat ca am nevoie si mi-au lasat de inteles ca mai bine sa-i las in pace :)))

Ok, merg mai departe si sun la 3 firme care se ocupa de inmatriculari: unul imi zice ca nu e nevoie ca nu are motor si nu se poate cataloga uzura, unul ca sigur imi trebuie, iar al treilea mi-a zis ca nu stie. Tara lui Papura Voda....

Sun un avocat, nu era in tema cu problema asta, dar dezbate problema si ma suna: nu e specificat in procedura absolut nimic despre remorci si rulote, iar daca nu sunt excluse in mod express, ramane la latitudinea fiecaruia..... SAH MAT

Nu se poate, ma duc la ANAF la sector 6 pe strada Popa Tatu. Ajung la ghiseu, imi expun problema si ce credeti ca mi se raspunde: NU STIU DACA VA TREBUIE, DAR MAI BINE S-O AVETI :)))))

Mai nene, mergi si intreaba un sef, un manager de institutie, fa ceva si elucideaza cazul. Merge cucoana, dezbate problema si se intoarce cu aceeasi incertitudine...

Ok zic, hai sa facem hartia. Luat copii de pe acte (inclusiv celebrele traduceri de pe acte) si imi da un bonulet sa vin dupa 3 zile sa iau hartia.

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/transparenta/Anexa327052009.pdf

 

Acum astept hartiuta de la Anaf si inmatricularea rulotei pe 18 august (n-am mai avut noroc sa gasesc in cateva zile :))

 

De aici nu cred ca vor mai fi piedici, mai trebuie asigurarea pe 6/12 luni si actele stranse pana in faza asta.

 

 

 

Modificat de Bobi
  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

Multumim @Bobi 

 

în urmă cu 16 ore, Bobi a scris:

5. Certificatul ANAF (HAOS TOTAL) si cand zic haos nu ma refer la procesul de obtinere ci la faptul ca nimeni nu stie nimic

   - intreb la DRPCIV daca e nevoie de acest certificat si din 5 persoane pe care le-am intrebat fiecare a avut propria explicatie

      * la informatii m-a intrebat daca are motor; daca nu are nu trebuie Certificat Anaf

      * cand am scos numerele provizorii mi-a raspuns ca nu stie , dar....crede ca trebuie :))))

      * ma duc la 3 ghisee la inmatriculari: fiecare cu parerea lui, chiar au facut o mica dezbatere si au ajuns la concluzia ca e mai bine sa am acea hartie. I-am intrebat de actul normativ in car este precizat ca am nevoie si mi-au lasat de inteles ca mai bine sa-i las in pace :)))

Ok, merg mai departe si sun la 3 firme care se ocupa de inmatriculari: unul imi zice ca nu e nevoie ca nu are motor si nu se poate cataloga uzura, unul ca sigur imi trebuie, iar al treilea mi-a zis ca nu stie. Tara lui Papura Voda....

Sun un avocat, nu era in tema cu problema asta, dar dezbate problema si ma suna: nu e specificat in procedura absolut nimic despre remorci si rulote, iar daca nu sunt excluse in mod express, ramane la latitudinea fiecaruia..... SAH MAT

Nu se poate, ma duc la ANAF la sector 6 pe strada Popa Tatu. Ajung la ghiseu, imi expun problema si ce credeti ca mi se raspunde: NU STIU DACA VA TREBUIE, DAR MAI BINE S-O AVETI :)))))

Mai nene, mergi si intreaba un sef, un manager de institutie, fa ceva si elucideaza cazul. Merge cucoana, dezbate problema si se intoarce cu aceeasi incertitudine...

Ok zic, hai sa facem hartia. Luat copii de pe acte (inclusiv celebrele traduceri de pe acte) si imi da un bonulet sa vin dupa 3 zile sa iau hartia.

:default_doh: 

Bine de stiut, ... pe viitor! :) 

Avem o tara, asa de frumoasa..... 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bobi

Salutare, traim intr-o tara de oameni slab pregatiti, angajati pe nu stiu ce criterii.....

Am fost azi la Anaf sa ridic Certificatul si ce sa vezi....dau biletelul pe care era specificat numarul de inregistrare si data la care pot ridica inscrisul. Cauta angajatul de la ghiseu, cauta si a doua oara si ma intreaba:

-Cand ati depus actele?

-Ce contaza cand le-am depus, scrie pe biletel cand se pot ridica

Cauta iar prin maldarul de acte si tot nu gaseste nimic. Pleaca de la birou, vorbeste cu cineva si se intorc impreuna

-Buna ziua, sa stiti ca nu va trebuie acel certificat deoarce este necesar doar pentru autoturisme

-Buna ziua, sa stiti ca cei de la Politie m-au zis ca-mi trebuie

-Nu, sa stiti ca nu va trebuie

-Bine stimate domn, atunci de ce mi-ati mai luat actele, de ce nu mi-ati zis de la inceput ca nu-mi trebuie si m-ati mai si pus pe drumuri

-Nu stim de ce v-a luat colega actele, poate n-a stiut ca nu trebuie acest certificat pentru rulote.

 

SAH MAT .... angajatii Statului Roman

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Bobi, am scris despre aceasta hartiuta pe pagina precedenta, cred, ca nu este necesara, precum si motivul pentru care nu este necesar acest pas. Din ce ati povestit ati primit si dumneavostra la un moment dat acelasi raspuns.

 

Pentru ca tot ati pus PDF-ul mai devreme, l-ati si citit? :)

Clipboard01.jpg.f711841f516239427025cbc05045b042.jpg

Este logic ce mi s-a spus si ce vi s-a spus? :) Cine este de vina pentru drumurile suplimentare?

Modificat de Fejer Antal
  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bobi
9 minute în urmă, NRLaurentiu a scris:

@Bobi, am scris despre aceasta hartiuta pe pagina precedenta, cred, ca nu ste necesara, precum si motivul pentru care nu este necesar acest pas. Din ce ati povestit ati primit si dumneavostra la un moment dat acelasi raspuns.

 

Pentru ca tot ati pus PDF-ul mai devreme, l-ati si citit? :)

Clipboard01.jpg.f711841f516239427025cbc05045b042.jpg

Este logic ce mi s-a spus si ce vi s-a spus? :) Cine este de vina pentru drumurile suplimentare?

 

1. De unde rezulta din incercuirea facuta de tine ca nu trebuie scos Certificatul ? Pasajul respectiv se refea la faptul ca pentru conditiile date nu se mai plateste TVA...

In situatia de fata se face doar o analogie la o scapare a legiuitorului explicata de cei dela Anaf precum ca rulota nu are odometru si nici motor.

2. Ai citit ce-am scris eu? Ce mi s-a spus la Politie, ca mi-au luat dosarul spre prelucrare la Anaf, etc ?

In fine, asta a fost experienta mea ....

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Iovitu

Buna ziua tuturor,

Urmeaza sa inmatriculez definitiv in circulatie (miercuri 5 august) auto tragator si ulterior rulota.

Vad in comentariile de la acest topic mentionat foarte des „Certificat ANAF”. Despre ce certificat este vorba?

In lista de acte necesare de la DPRCIV nu se afla nimic ce trebuie scos de la ANAF.... La DITL s-a pus viza pe contract/factura/fisa de inmatriculare, s-a luat in evidenta masina si cam atat. Acestea sunt de altfel si documentele cerute la serv. inm.

Pentru rulota, care vine din Anglia, am doar contractul V-C, semnat in Romania, din nou nu cred ca va mai trebui altceva, alaturi de cererea de activitate RAR pe care o primesti la ei.

Dupa cum spun americanii, „Am I missing something here?”

Multumesc anticipat pentru raspunsuri si intelegere!

Modificat de Cristian Iovitu
greseala

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Grigoras

Salut , eu personal prefer să merg la un birou de acte auto sa aranjeze toate actele , nu am avut probleme niciodată. Am înmatriculat autoturism acum 2 luni si trebuie hârtie de la Anaf, la rulota de Anglia nu trebuie, doar Rar, contract si declarație de mână, nu notariala cum ai adus rulota .Spor si vant din spate !

Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Salutare, nu mai știu...Trebuiesc traduse actele rulotei din Germania?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Da! 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

@Fejer Antal din ce știu parca doar contractul mai trebuia tradus.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Orban

Salutari. La o rulota adusa din Franta, cu ce acte ar trebui sa ma pregatesc pentru a initia procedurile de inscriere in circulatie? Stiu ca actualul proprietar are talonul frantuzesc(atasat), numere de Franta si poate sa faca un contract intre fostul proprietar din Franta si mine (in caz ca o cumpar..). Oare este posibila o asemenea procedura?

 

Screenshot_20210806-092357_WhatsApp.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

1. Pe document scrie ca a fost vanduta in septembrie 2018... Oare nu exista un termen de inmatriculare pentru noul proprietar? La noi, legal, parca sunt 15 zile.

 

2. Ce spui, teoretic este posibil (cu traducerea de rigoare a documentului de v-c daca se face in franceza), insa ai uitat sa precizezi daca a fost radiata din circulatie in Franta. Altfel, seria rulotei va figura ca fiind inscrisa (si) in Franta si se va pune problema daca e furata!

 

3. Citeste neaparat si reglementarile oficiale de la noi pentru un vehicul adus din UE, cam ce documente trebuie sa prezinti (cu exceptia pct. 8 - nu e cazul pentru remorci/rulote).

 

In cazul pct. 1 si 2, mi-am dat cu parerea, la pct. 3 sunt date oficiale.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Orban
în urmă cu 14 ore, NRLaurentiu a scris:

1. Pe document scrie ca a fost vanduta in septembrie 2018... Oare nu exista un termen de inmatriculare pentru noul proprietar? La noi, legal, parca sunt 15 zile.

 

2. Ce spui, teoretic este posibil (cu traducerea de rigoare a documentului de v-c daca se face in franceza), insa ai uitat sa precizezi daca a fost radiata din circulatie in Franta. Altfel, seria rulotei va figura ca fiind inscrisa (si) in Franta si se va pune problema daca e furata!

 

3. Citeste neaparat si reglementarile oficiale de la noi pentru un vehicul adus din UE, cam ce documente trebuie sa prezinti (cu exceptia pct. 8 - nu e cazul pentru remorci/rulote).

 

Multumesc pentru raspuns.

Nu stiu nimic de termen de inmatriculare.. Posibil sa existe, iar din 2018 a cam trecut ceva timp.

Am incercat sa aflu cva despre rulota pe baza VIN, insa n-am reusit.

In rest, daca la ANAF nu trebuie mers, cred ca n-ar mai fi probleme.. Voi merge sa pun intrebari la un birou de inmatriculari, probabil ca e cel mai indicat.

Ar mai fi o problema, rulota ar trebui vazuta la Baia Mare, eu sunt in Arad, poate exista un coleg din MM pe aici pe forum, care ar putea sa faca o inspectie pentru mine..?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Edi Denes
La 7/29/2020 la 21:12, Bobi a scris:

Daca tot ne-am impartasit experientele am sa relatez si eu cum a decurs pana acum procesul de inmatriculare a unei rulote aduse din Olanda pe care o inmatriculez in Bucuresti, sector 6 (am dat aceste detalii deoarece in alte zone pot diferi actele/cerintele, etc)

Acte Olanda : card, Dell 2 si contract vanzare-cumparare

 

1. Numere provizorii - acte necesare

   - copii de pe cele trei acte din Olanda

   - cerere numere provizorii

   - asigurare 60 zile (facuta online si prezentat la Politie doar copia - de altfel nici nu aveam originalul)

   - copie CI

   - la ghiseu se platesc 33 lei (autorizatia + contravaloare numar)

   Nu aveti nevoie de acte traduse

 

Programarea am facut-o online si am gasit loc liber peste 2 zile (mai bine nici ca se putea)

La ghiseu a durat 10 min asteptarea (am ajuns eu mai devreme) si 5 min procesarea cererii.

 

2. RAR - acte necesare

   - actele de Olanda in original

   - cerere (ti-o dau ei la intrarea pe poarta institutiei)

   - CI (buletin)

   Nu aveti nevoie de acte traduse

 

Programare se face online si am gasit loc la diferenta de 3 zile

M-am prezentat cu rulota, a durat cam 1 h pana sa vina un inginer sa se ocupe de rulota si au verificat urmatoarele:

- seriile (sasiu si placuta pe caroserie)

- franele (m-a pus sa trag de frana de mana in timp ce era pe standul de frane)

- au facut poze

- de lumini nu i-a interesat si nici ce se afla la interior (rulota era inchisa)

- au masurat-o in lungime si latime

 

Am mai asteptat 1 ora si am plecat cu cartea

Costuri 775 lei

 

3. Traducere acte - din pacate la Administratia Financiara angajatii se uita ca curca-n lemne la actele din Olanda si cer neaparat traducerea acestora (in conditiile in care ai deja CIV-ul de la RAR )

Actele le-am tradus la un birou de traduceri acte de pe Iuliu Maniu 55 (in spate Mega Image) si m-au costat 180 lei, iar ca timp de asteptare 24h

 

4. Administratia Financiara (HAOSSSS, nu le mergea sistemul)

Am asteptat circa o ora sa-si revina si a venit o cucoana sa ne indrume catre sediul de la Virtutii. Ajuns la sediul din respectiv si am stat la coada circa 2 h (Romania, "TE IUBESC")

Acte necesare:

   - Acte Olanda - cand le-a vazut mi-a zis direct....TRADUCERILE  :)))) (copii xerox de pe acte)

   - Traduceri de pe actele din Olanda

   - Cerere (ti-o dau ei cat stai la coada ca s-o completezi) are denumirea "Declaratie de impunere"

   - CI (buletin) copie si original

   - CIV (RAR) copie si original

   - Fisa inmatriculare

  La birou/ghiseu a durat cal 1/2 h

 

5. Certificatul ANAF (HAOS TOTAL) si cand zic haos nu ma refer la procesul de obtinere ci la faptul ca nimeni nu stie nimic

   - intreb la DRPCIV daca e nevoie de acest certificat si din 5 persoane pe care le-am intrebat fiecare a avut propria explicatie

      * la informatii m-a intrebat daca are motor; daca nu are nu trebuie Certificat Anaf

      * cand am scos numerele provizorii mi-a raspuns ca nu stie , dar....crede ca trebuie :))))

      * ma duc la 3 ghisee la inmatriculari: fiecare cu parerea lui, chiar au facut o mica dezbatere si au ajuns la concluzia ca e mai bine sa am acea hartie. I-am intrebat de actul normativ in car este precizat ca am nevoie si mi-au lasat de inteles ca mai bine sa-i las in pace :)))

Ok, merg mai departe si sun la 3 firme care se ocupa de inmatriculari: unul imi zice ca nu e nevoie ca nu are motor si nu se poate cataloga uzura, unul ca sigur imi trebuie, iar al treilea mi-a zis ca nu stie. Tara lui Papura Voda....

Sun un avocat, nu era in tema cu problema asta, dar dezbate problema si ma suna: nu e specificat in procedura absolut nimic despre remorci si rulote, iar daca nu sunt excluse in mod express, ramane la latitudinea fiecaruia..... SAH MAT

Nu se poate, ma duc la ANAF la sector 6 pe strada Popa Tatu. Ajung la ghiseu, imi expun problema si ce credeti ca mi se raspunde: NU STIU DACA VA TREBUIE, DAR MAI BINE S-O AVETI :)))))

Mai nene, mergi si intreaba un sef, un manager de institutie, fa ceva si elucideaza cazul. Merge cucoana, dezbate problema si se intoarce cu aceeasi incertitudine...

Ok zic, hai sa facem hartia. Luat copii de pe acte (inclusiv celebrele traduceri de pe acte) si imi da un bonulet sa vin dupa 3 zile sa iau hartia.

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/transparenta/Anexa327052009.pdf

 

Acum astept hartiuta de la Anaf si inmatricularea rulotei pe 18 august (n-am mai avut noroc sa gasesc in cateva zile :))

 

De aici nu cred ca vor mai fi piedici, mai trebuie asigurarea pe 6/12 luni si actele stranse pana in faza asta.

 

 

 

Un update la cele de mai sus:

Costul RAR: 935, 50 Lei

La Politie 33lei - numerele rosii (din 2 taxe 20Lei + 13Lei, platite prin Ghiseul .ro) + taxa placutei de inmatriculare cu numerele rosii care se plateste acolo, cash
La sectorul 3, la Administratia financiara actele traduse plus restul actelor mentionate mai sus. Totul a decurs fara probleme, in 10 min. am plecat de acolo
La Politie - 49lei - numerele negre, platiti prin Ghiseul .ro

Taxele se pot plati prin Ghiseul.ro si nu mai aveti nevoie de dovada platii

 

Daca sunt si alte informatii legate de inmatriculare care va sunt de interes si va pot ajuta, va rog sa-mi spuneti. Mentionez ca rulota am cumparat-o de la un dealer si nu am avut nevoie de declaratie la ANAF

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • NRLaurentiu
      de NRLaurentiu
      Expo Caravan, Motorhome & Adventure 2022 (31 martie - 3 aprilie)
       
      Azi (sambata) am fost la aceasta expozitie. Cei care nu ati ajuns, nu ati pierdut nimic! Poate doar cei care nu au mai pasit vreodata intr-o (auto)rulota sa fi avut ceva de castigat!
      Dupa cum banuiam, o organizare extrem de proasta. Imprastiate care pe unde a vrut (sau impus de organizator sau poate de gazdele Romexpo?), pavilioanele firmelor expozante n-au avut nici macar o noima in asezare. Nici macar barcile nu erau puse intr-o anumita ordine/zona. In schimb era un stand generos pus de-a-n p...lea cu... materiale insonorizante! O fi ramas acolo de pe timpul salonului auto?
       
      "Celebrele" si arhicunoscutele firme on-line cu produse de camping&Co. (doua la numar, nu mai multe) erau asezate intr-un careu de autorulote - sa nu cumva vizitatorul sa aiba acces usor dpdv vizual la produsele expuse (si acestea extrem de putine, dar extrem de putine si la fel de piperate precum pe site!) Exis nu l-am vazut (nici nu cred ca mai are nevoie de vizibilitate si mai bine ca nu s-a asociat cu o astfel de caricatura de expozitie.
       
      Un singur aspect pozitiv: nu au fost aglomerat! Bine, nici nu prea am avut in ce sa pasim! Fiind interesat mai mult de rulote, decat de celelalte tipuri de RV, am gasit doar trei nume: Dethleffs, Weinsberg si FIM. Atat!!! Nici macar nu trebuia pus in titlul expozitiei cuvantul caravana! Ah, erau si doua carute pentru "glamping" - "noul" trend gipsy! Fiecare dintre cele trei nume amintite a venit cu cate 2 (doua) modele fiecare! Atat! Ma repet atat de mult!
       
      In acest an nu au mai venit cei de la Vanuva cu a lor Niewiadow si nici cei (din pacate nu stiu cine e importatorul oficial la noi - daca e vreunul) de la Eriba cu a lor Touring Ocean Drive.
       
      Am omis sa vorbesc si despre corturi auto, insa au fost extrem de putine! Poate nu au legatura cu campingul?! Nu tu Autohome, nu tu James Baroud... doar chinezarii rebranduite de unii si altii...
       
      O mica selectie din putinele poze adunate, caci nici nu mi-a ars sa fac mai multe:
       
         
       
         
       

       
       
       
       
    • Cretu
      de Cretu
      Buna ziua, deschid si eu topicul pentru proiectul ce urmeaza.
       
      Dupa lungi cautari si studii timp de 1 an, ne-am hotarat sa cautam un Van pentru a incepe o conversie in stilul "DIY"
      Prioritar in alegerea masinii era: Km intre 100-200K, brand renumit pentru fiabilitate/anduranta, existenta pe piata in tarile UE a unui nr. insemnat de unitati vandute, piese schib accesibile la pret(magazin/dezmembrari), an de fabricatie intre 1990 - 2000 (motivul ca nu am vrut sa am multa electronica pe masina,  considerand ca masinile din acea perioada au fost construite cu simt de raspundere fata de ce e acum, parere strict personala), si ultima optiune sa fie si 4x4 dar nu era prioritate.
       
      In top au iesit doua masini :
      1. Mercedes T1 310 diesel /benzina cu sau fara 4x4
      2. Volkswagen T4 LWB diesel /benzina  Syncro
       
      Motivul de ce am ales aceste doua marci:
      - seria Mercedes T1 a fost construita dpdv mecanic cu simt de raspundere (lasand probleme de rugina la caroserie deja bine cunoscute), aceste masini inca merg foarte bine. Nu mai zic de modele speciale cu ar fi masinile de pompieri, armata, ambulanta si cu 4x4 Allrad care au fost construite in colaborare cu divizia G de la Mercedes, pentru partea de 4x4 .
      - seria Volkswagen T4 masina de munca a tuturor, ca a fost de marfa, de transport persoane nu conteaza, o masina care a avut o fiabilitate foarte buna si cu km foarte multi. Multe servicii publice ambulanta,  pompieri , ministerul de interne au fost echipate cu acest tip de model. Daca e sa fie si Syncro cu atat mai bine.
       
      Acum urmeaza perioada cea mai grea in gasirea masinii. Munca si iar munca la calculator, zi si noapte pe site-urile de specialitate vanzari si licitatii. Urmariri si statistici in evolutia preturilor a masinilor SH,  coroborat cu apropiere de varsta de 30 ani vechime a masini pretururile explodau.
       
      in Decembrie 2021 am luat decizia de a ma opri la doua modele si va explic mai jos si de ce.
      - Mercedes T1 310  diesel /benzina cu sau fara 4x4 masina de pompieri (masina cu care am avut contact, si o avem in parcul auto in anul 1999 la o unitate de pompieri unde efectuam armata).
      - Volkswagen T4 LWB diesel /benzina  Syncro masina de pompieri sau ambulanta 
      Avantajele pe care le-am luat in considerare au fost:
      - nr. mic de km si intretinere corespunzatoare (pentru masina de pompieri)
      - sistemul electric deja existent pe masina (chiar si 220V cu a doua baterie) mare avantaj in reducerea costurilor
      - posibilitate de fi inmatriculat ca auto istoric
       
      Si iata ca asteptand a aparut si masina care sa se incadreze in bugetul alocat, si in toate cerintele mai sus mentionate.
       
      Castigatoarea este un Volkswagen T4 LWB 2.5 benzina  Syncro Ambulanta, ca poza cea din poza  atasata (poza cu titlu informativ).
      Scuze pentru situatie data,   pozele reale o sa le atasaz in momentul cand o sa soseasca masina in curte. Mai multe detalii intr-un topic separat cand o sa prezint masina.
       
      Problema care ma framanta acum este, cum o inmatriculez:
      - autospeciala M1 fiind deja ambulanta - se poate inmatricula pe persoana fizica asa ceva? nu stiu si nici nu am gasit informatii de genul
      - autoutilitara N1 e o varianta, avand panoul despartior montat
      - omologare directa in camper cu minim de investitie, avand in vedere obligativitate omologarii, trebuie facuta cu o firma specializata.
       
      Multumesc pentru rabdarea de a citi aceste randuri si astept feedback de la cine vrea sa impartaseasca cu mine aceasta experienta.
      Astept parere si PRO si CONTRA.
       
      Multumesc!

    • Daniela Bucur
      de Daniela Bucur
       
      Buna ziua,
      Am fost prezentati pe acest forum  in august de catre un client de-ai nostri, domnul Cristi Dimian,   membru al acestui forum, dar voi face si eu o prezentare a campingului Cortina Gate, ca gazda.
      Cortina Gate  Vama Veche este un camping nou, deschis in iulie 2021, camping  pentru rulote si autorulote,  dotat cu toate facilitatile necesare: electricitate contorizata individual, grupuri sanitare proprii dotate cu duș, wc si chiuveta, bucatarie, spalator rufe, spalator de fructe/ legume, spalator vase, gratar, spatiu de joaca pentru copii, deversare ape gri, completare cu apa tanc, golire wc.
      Campingul Cortina Gate Vama Veche este deschis NON STOP.
      Toate facilitatile de care aiveti nevoie pentru a calatori cu rulota raman functionale tot anul la Cortina Gate Vama Veche.
      Din octombrie pana in aprilie, oferim serviciu de iernare pentru rulote, autorulote si barci, la tariful de 200lei/luna, detalii pe site-ul campingului: www.cortinagate.ro
      De asemenea informatii gasiti si pe pagina noastra de Facebook sau pe contul de instagram ssau Youtube
      Ne gasiti pe DN39, la iesirea din Vama Veche spre Bulgaria, pe stanga..
      Va atassez cateva poze pentru edificare, dar cel mai bine este sa ne vizitati pentru a va face o opinie cat mai corecta despre campingul nostru.
      Daca aveti neclaritati, ma puteti contacta.
      Multumesc!
      O zi frumoasa,  
      Daniela Bucur
      0723226045 
       

















    • Bik Camp
      de Bik Camp
      Buna tuturor, eu sunt Betty , din Judetul Covasna, si cu partenerul meu Mihaly, suntem proprietarii terenului/ gradinii din Bicfalau, Jud. CV, care mai nou se numeste Bik Capm
      Suntem rulotisti, de 6-7 ani, in care am incercat sa descoperim cat mai multe campinguri, in primul rand in Romania. In aceata perioada, am vazut multe lucruri, si care ne-au placut, si care nu...
      In 2018 am achizitionat terenul din Bicfalau, care are in momentul de fata 5500 mp, si ne-am hotarat ca dorim sa facem un camping, cum ne place noua, cu acele plusuri, care ne-au lipsit in alta parte.
      In acest camping, am hotart ca facem doar 8 parcele, ca sa se simta lumea bine, ca sa fie loc pentru piscina, pentru copii, pentru teren de joaca, pentru parculet de aventura, pentru foc de tabara, pur si simplu pentru comfortul tuturor. In momentul de fata, avem un foisor destul de mare, cu mese si scune, si cu grill; o piscina de 10x4 m, cu apa incalzita , care poate sa fie folosita si pe timp ploios, cu acoperire; un teren de joaca pentru copii mai mici, si in constructie, un parculet de aventura pentru copii mai mari; toalete si dusuri, separate pentru femei si barbati, moderne, si cel mai important lucru pentru noi : tot timpul curate, si cu o atmosfera calda, ca acasa. Sun acceptate doar rulote si autorulote, din motivul, ca un lucru important pentru noi, este gazonul, pe care campati, pe care stati, pe care pasiti poate descuti, pe care vedeti cu ochii, care trebuie sa fie aranjat si verde tot timpul (din acest motiv nu acceptam corturi, si nici covoare puse pe iarba, in fata rulotei) Urmeaza sa terminam anul aceasta parcul de aventura, locul pentru foc de tabara (surpriza), si sauna. Punem accent mare si la relaxare, dar si la cunoasterea zonei, despre care as putea sa povestesc multe, dar daca vizitati profilul nostru de facebook, aflati toate detaliile, cum ar fi trasee de bicicleta sau de drumetii. La noi aveti posibilitate de inchiriere E-bike, sau inchirire rulote, prin colaboratorii nostrii. 
      Va asteptam, sa descoperiti Bik Camp- Bicfalau nr.238b
       







    • NRLaurentiu
      de NRLaurentiu
      Buna dimineata,
       
      Un top cu cele mai vandute marci de rulote,  extras din articolul celor de la "Tendinte in campare" de pe YouTube, regasiti mai jos:
       
      1. Fendt, 21 %
      2. Hobby, 17 %
      3. Knaus, 13 %
      4. Dethleffs, 9 %
      5. Eriba, 7 %
      6. Adria, 6 %
      7. Burstner si Caravelair, 5 %
      8. Weinsberg, 4 %
      9. Tabbert si LMC, 3 %
       
      Pentru a afla cate rulote s-au inmatriculat anul trecut in Olanda si cate unitati a vandut fiecare marca in acelasi an, urmariti clipul.
       

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.