Dragos Dumitru Ioan

The Campervan

23 postări în acest subiect de discuţie despre The Campervan

The Campervan

Dragos Dumitru Ioan

Buna ziua,  

 

In Decembrie am reusit sa imi iau microbuzul. Mi l-am dorit de cativa ani buni, iar acum i-a sosit vremea. Am apucat sa il inmatriculez zilele trecute, si acum e ready to hit the offroads. E un VW T4 Multivan din 1994 (m.a.c. 1.9 TD) dar a avut cam tot ce cautam la un bus. Deci a fost love at first sight. Tabla e intr-o stare acceptabila spre buna (big issue la Transportere pana in 2000 cand nu au folosit tabla galvanizata), motorul de 1.9 l-am ales intentionat din motive de costuri, iar masina are geamuri termopane in lateral (ambele culisante) si luneta, 5+1 locuri, scaunul pasagerului se roteste, in spatele soferului e un scaun cu cool-box sub el, masa, pat, trapa electrica mare in jumatatea masinii, standheizung...Cauciucuri bune, ce sa mai...Cam tot ce imi doream.  Doar ca nu a fost chiar asa simplu. 

 

Am luat masina in 4 Decembrie iar in 5 sau 6 mi-am facut programare la inmatriculari in Sibiu, si m-au programat in 31 ianuarie. Am un noroc urias sa fiu intr-o comunitate de oameni pasionati si dedicati Transporterelor aici in Sibiu, asa ca am bagat-o direct la reparatii in timpul asta mort pana la inmatriculare. Am schimbat toate lichidele masinii, discuri de frana, saboti de frana, placute, rulemnti fata, amortizoare, pivoti, bielete, semibielete, bare de directie, kit timonerie, am pus un ambreiaj cu volanta de Golf 4 TDI, garnituri la capacul de chiuloasa, termostat, vas de expansiune, coolant (de 2 ori), termoswitch pentru ventilatoare, toate becurile, suport cutie de viteza, kit de reparatie al timoneriei, relee, sigurante, am curatat si reaparat eberpacher-ul, am luat baterie noua (bateria auxiliara de sub scaunul soferului - acum am 2 x 75 A 12 V instalate) si am schibat si grila radiatorului, pentru ca era rupta. Si rectificat alternatorul (dupa ce mi-a cazut).  Overall cred eu ca am schimbat cam tot ce trebuia schimbat la masina, acum e inmatriculata si e ready to hit the road. 

 

Mai trebuie doar sa ma apuc sa fac un sertar/portbagaj, iar pentru cei interesati de asa ceva (pentru T4 Multivan) va las linkul acesta : http://www.t4-wiki.de/wiki/Heckschublade 

 

Sunt doar eu si prietena mea care folosim campervan-ul asta. Este mic si compact, de iesit in weekend-uri sau pierdut vremea la mare si in Delta. Ne orientam mai mult spre off-camping. 


See you on the side of the roads  !

Atrium 15 ian  (1 of 1).jpg

  • Like 4
  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ovidiu-Betty

Să o stăpâniţi şi folosi sănătoşi ! :OK:

Ai cam avut bătăi de cap cu ea, însă efortul depus a  meritat... Veţi vedea. Drumuri bune ! :noroc:

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Offroads or on road?

Vad ca nu e 4x4 pt off road !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Klaudiu B

@Dragos Dumitru Ioan , din ce ai descris pe topic, chiar nu a fost simplu. Da deloc. Esti de admirat , ai avut răbdare și bani să faci asa ceva. 

Drumuri bune si să vă bucurați de el.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

Felicitari pentru achizitie si pentru munca depusa ca un adevarat pasionat!:)

Iesiri frumoase!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Sa-l stapaniti cu drag, drumuri bune si vacante minunate ! :noroc: :OK:

 

PS...Niste poze de la interior ar fi binevenite...:multumesc!:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Popescu Ionut

Sa o conduci sanatos si sa vezi multe locuri frumose.

Cand ai timp pune te rog niste poze din interior.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos Dumitru Ioan

@Ovidiu Cica 

 

Mi-as fi dorit eu sa fie Syncro, dar nu e.  Offroad in sensul ca poti merge linistit pe drumuri unde se termina asfaltul, si putin mai departe, intrucat are un ground clearance mai maricel decat majoritatea masinilor. Si am cauciucuri calumea pe ea, si o sa investesc in niste AllTerrain-uri cu prima ocazie.  Iti las o poza dintr-un trip cu un prieten cu un T3 Syncro. Nu poti sa iti imaginezi unde am fost in ziua aia cu masina aia...Ce aventura !  Dar sigur...Cum am zis, sa poti merge pe drumuri forestiere, dar nu m-as aventura nicaieri crazy cu ea. 

 

 

_MG_2838.jpg

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos Dumitru Ioan

Multumesc tuturor pentru gandurile bune !

 

E foarte placut sa descoperi o comunitate dedicata pasiunii ei ! 

 

Spre rusinea mea, nu prea am poze din interior (nu am apucat sa fac treaba calumea pe acolo, vreau sa o duc si la curatatorie inainte si asa mai departe) dar mai revin eu cu poze. E pretty strandard issue T4 Multivan stuff, bancheta de 3 locuri (se trage se face pat) un scaun in spatele soferului cu lada frigorifica sub el, Eberspacher-ul in spatele lui, o masuta pliabila, un neon si un "captain chair" pentru pasager. Asa se cheama astea cu cotiere care se rotesc, captain chairs, ca pe "USS Enterprise". Are o baterie auxiliara din fabrica sub scaunul soferului si cam that's it. Un termostat pentru incalzire. Si a mea are o trapa mare si frumoasa cat e usa culisanta la mijlocul masinii si geamuri glisante pe ambele parti (ceea ce e super). 

 

WhatsApp Image 2018-02-02 at 20.51.10.jpeg

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
în urmă cu 1 oră, Dragos Dumitru Ioan a scris:

Spre rusinea mea, nu prea am poze din interior (nu am apucat sa fac treaba calumea pe acolo, vreau sa o duc si la curatatorie inainte si asa mai departe) dar mai revin eu cu poze. E pretty strandard issue T4 Multivan stuff, bancheta de 3 locuri (se trage se face pat) un scaun in spatele soferului cu lada frigorifica sub el, Eberspacher-ul in spatele lui, o masuta pliabila, un neon si un "captain chair" pentru pasager. Asa se cheama astea cu cotiere care se rotesc, captain chairs, ca pe "USS Enterprise". Are o baterie auxiliara din fabrica sub scaunul soferului si cam that's it. Un termostat pentru incalzire. Si a mea are o trapa mare si frumoasa cat e usa culisanta la mijlocul masinii si geamuri glisante pe ambele parti (ceea ce e super). 

 

 

 

 @Dragos Dumitru Ioan , sunt posesorul unui T4 - Multivan 2 (ACV/102 CP) ; sunt foarte-foarte multumit de "cat poate duce" ! :)

La cate drumuri am facut cu el , .... mama-mia ! Are 330.000 km si nu-i obosit deloc ! :default_109:

 

 

 T4-Multivan 2

 

T4 Multivan 2

 

 

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Sa-l stapaniti sanatosi. La cata munca si pasiune ai investit, cred ca acum ti-e si mai drag. Excursii frumoase, Dragos !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Dobre

Felicitari pt achizitie si pt ca ai ales modelul asta care aduce multe avantaje. Am avut fix acelasi model tot cu trapa mare la mijloc. La un momentat voi reveni la multivan pt ca mie mi se pare masina perfecta. Desi nu are acelasi grad de comfort ca si t5 mie tot mai mult imi place t4 , chiar si ca si compartimentare, ma refer aici la masa dreptunghiulara care este pe stanga, fata de cea rotunda pe mijloc la t5. Eu l am folosit si ca masina personala, mergeam la servici cu ea si sa ma ajut la diverse filamari (fiind cameraman) videoclipuri nunti etc. Si in concedii de care cei drept nu am avut parte pe cat mi as fi dorit. Mare munte delta un singur cuvand: perfect. Dupa cum spuneai poti ataca si drumuri destul de nasoale cu el chiar daca nu este syncro , dar nu chiar off road. Trapa de deasupra in serile calduroase de vara mirifica. Un alt mare avantaj in cazul in care vrei sa faci excursii pe afara este ca nu este considerata rulota ci autoturism. Poti intra in orase, poti ramane peste nopate in parcari neamenajate special pt rulote etc. Atentie totusi la stradutele inguste si intortocheate in genul celor din sudul frantei si satele mici din nordul spaniei. Mai ales in zonele turistice strazile sunt super aglomerate multe din ele destul de lungi,  inguste si curbate  iar indoarcerea devine f dificila. Asta in cazul in care vrei sa fi aventurier si sa vezi frumusetile originare ale locurilor. Eu unul chiar daca ma rupeau sensurile giratorii alegeam totusi drumurile nationale in defavoarea autostrazilor. Au alt farmec , vezi mult mai multe iar drumul lung trece mai usor fata de autostrazi.  In rest poti parca in parcari unde peste drum ai plaja parcari normale sau cele de ale market urilor. Despre echipare si accesorii nu iti dau sfaturi pt ca asta tine de fiecare si din cate vad esti destul de bine pregatit. Inca odata te felicit pt ce ai ales si iti doresc cat mai multe plimbari frumoase si experiente de neuitat (pozitive bineintele)!

  • Like 2
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

In ce priveste , , oboseala, , motorului !

Am un prieten care are 2 multivan-uri , la unul are peste 600 000km !

E foarte multumit si motorul merge ok !Dar atentie are motorul de 2.5 !

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan Adam

Sa-l stapanești sanatos și sa aveți multe ieșiri frumoase. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
în urmă cu 8 ore, Marian Dobre a scris:

Felicitari pt achizitie si pt ca ai ales modelul asta care aduce multe avantaje. Am avut fix acelasi model tot cu trapa mare la mijloc. La un momentat voi reveni la multivan pt ca mie mi se pare masina perfecta. Desi nu are acelasi grad de comfort ca si t5 mie tot mai mult imi place t4 , chiar si ca si compartimentare, ma refer aici la masa dreptunghiulara care este pe stanga, fata de cea rotunda pe mijloc la t5. Eu l am folosit si ca masina personala, mergeam la servici cu ea si sa ma ajut la diverse filamari (fiind cameraman) videoclipuri nunti etc. Si in concedii de care cei drept nu am avut parte pe cat mi as fi dorit. Mare munte delta un singur cuvand: perfect. Dupa cum spuneai poti ataca si drumuri destul de nasoale cu el chiar daca nu este syncro , dar nu chiar off road. Trapa de deasupra in serile calduroase de vara mirifica. Un alt mare avantaj in cazul in care vrei sa faci excursii pe afara este ca nu este considerata rulota ci autoturism. Poti intra in orase, poti ramane peste nopate in parcari neamenajate special pt rulote etc. Atentie totusi la stradutele inguste si intortocheate in genul celor din sudul frantei si satele mici din nordul spaniei. Mai ales in zonele turistice strazile sunt super aglomerate multe din ele destul de lungi,  inguste si curbate  iar indoarcerea devine f dificila. Asta in cazul in care vrei sa fi aventurier si sa vezi frumusetile originare ale locurilor. Eu unul chiar daca ma rupeau sensurile giratorii alegeam totusi drumurile nationale in defavoarea autostrazilor. Au alt farmec , vezi mult mai multe iar drumul lung trece mai usor fata de autostrazi.  In rest poti parca in parcari unde peste drum ai plaja parcari normale sau cele de ale market urilor. Despre echipare si accesorii nu iti dau sfaturi pt ca asta tine de fiecare si din cate vad esti destul de bine pregatit. Inca odata te felicit pt ce ai ales si iti doresc cat mai multe plimbari frumoase si experiente de neuitat (pozitive bineintele)!

:bravo:

Bine punctat (avantaje) !

Parcarile subterane NU-S o problema ! (inaltimea max admisa: 1, 90 - 2, 10 m)

Dezavantaj:  EURO 3 !

P.S. Mai nou Franta a introdus "vigneta de mediu" pentru cateva regiuni ! Vezi aici:

In curand ...si-n Germania (cand ?).

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan Adam
în urmă cu 2 ore, Florea Mihai-Micki a scris:

:bravo:

Bine punctat (avantaje) !

Parcarile subterane NU-S o problema ! (inaltimea max admisa: 1, 90 - 2, 10 m)

Dezavantaj:  EURO 3 !

P.S. Mai nou Franta a introdus "vigneta de mediu" pentru cateva regiuni ! Vezi aici:

In curand ...si-n Germania (cand ?).

Teul meu din 98 e euro 2. Al lui din 94 n-are cum să fie euro 3....

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George M.
în urmă cu 3 ore, Florea Mihai-Micki a scris:

:bravo:

Bine punctat (avantaje) !

Parcarile subterane NU-S o problema ! (inaltimea max admisa: 1, 90 - 2, 10 m)

Dezavantaj:  EURO 3 !

P.S. Mai nou Franta a introdus "vigneta de mediu" pentru cateva regiuni ! Vezi aici:

In curand ...si-n Germania (cand ?).

 

Ce bine ar fi sa i copieze ai nostrii pe francezi cand stabilesc noile taxe ...

 

ecologique-solidaire_gouv_fr.jpg.148558088766bb084a9732dbd799c2e2.jpg

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
în urmă cu 20 ore, George M. a scris:

 

Ce bine ar fi sa i copieze ai nostrii pe francezi cand stabilesc noile taxe ...

 

ecologique-solidaire_gouv_fr.jpg.148558088766bb084a9732dbd799c2e2.jpg

 

 

Pai, atunci, n-am decat sa spun:

"DOAMNE AJUTA ! Sa te auda cel de sus !"

:)

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
în urmă cu 21 ore, Stefan Adam a scris:

Teul meu din 98 e euro 2. Al lui din 94 n-are cum să fie euro 3....

 

Ai drepatate @Stefan Adam...

Mea culpa ! :default_109:

 

(l-am citat pe Marian Dobre, dar am scris despre T-ul meu, fiind ceva mai "tanar" decat al lui )

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

Felicitari pentru achizitie si sa va bucurati de ea cat mai mult!:bravo:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan P

Bravo! Plimbari frumoase!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K

Felicitari. Ai facut o treaba de nadejde. Numai sa nu te intristeze astia cu o taxa de mediu de te freci la ochi cand o sa o vezi. 

 

La 2/5/2018 la 4:45, George M. a scris:

Ce bine ar fi sa i copieze ai nostrii pe francezi cand stabilesc noile taxe ...

 

ecologique-solidaire_gouv_fr.jpg.148558088766bb084a9732dbd799c2e2.jpg

 

Interesant. La aceeasi norma euro, dieselurile sunt cu o clasa sub benzinare, plus si pe la vechime ceva interesant. De ex un disel euro 2 din 97 are clasa 5, iar una pe benzina, idem euro 2 din 97, are clasa 3. Se confirma ca dieselurile sunt usor-usor date mai la coada. Naspa, ca sunt mai bune la tractiune. 

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Damian Bogdan
      de Damian Bogdan
      Salutare,
      A venit momentul sa trecem la alt nivel... chiar si dupa un an.
      Rulota Bailey Pageant Imperial, an de fabricatie 2002
      Inmatriculata.
      Fara infiltratii.
      Dotari:
      - Cupla anti-balans;
      - Mover;
      - Aer conditionat 9000 Btu cu unitate exterioara;
      - Panou solar 180W;
      - Baterie noua Sorgeti AGM, achizitionata in 2018, 140 Ah;
      - Invertor 12V - 220V 1000W, achizitie 2018;
      - Cort complet;
      - Frigider perfect functional 12V/220V/Gaz;
      - Incalzire Truma 220V/Gaz cu ventilatie in toate incaperile;
      - Boiler Truma 12V/220V/Gaz;
      - Radio cu Bluetooth, boxe Falcon;
      - Prize europene, mufa 12v si USB;
      - Iluminat pe becuri led, consum redus
      - Plase tantari si jaluzele reflectorizante la toate geamurile;
      - 2 trape superioare, una cu ventilatie 3 viteze;
      - WC cu golire exterioara;
      - Cabina de dus;
      - Bidon apa curata 40l, bidon ape reziduale;
      - Prelata cu acoperire completa pentru iarna.
      - Mufa dubla pentru cuplare la masina;
      - Furtun cuplare la apa curenta, pompa apa.
      Rulota se prezinta in stare perfecta de functionare, utilizata de 4 ori in ultimile 12 luni.
      Se preda cu testare completa, mai multe poze in privat.
      Pret usor negociabil.
       








    • Driga Sebastian
      de Driga Sebastian
      Buna ziua ! 
      Am cumparat o rulota inmatriculata in Olanda.
      A venit in Romania unde am facut contractul de vanzare-cumparare. Detin doar cardul (dell1, kentekenbewijs) vanzatorul fiind ruda cu mine vanzarea-cumpararea a fost doar o formalitate. Am mers la RAR unde am facut actele aferente inmatricularii apoi m-am prezentat la Frcpiv Pipera. Mi-au fost oprite actele pentru ca ei spun ca imi mai trebuia inca un act dar nefiind radiata in Olanda pentru ca vanzarea s-a facut in Romania.
      Cred ca nu aveam nevoie pt ca ruda mea nu are alt act, decat cardul. Mi-au spus sa imi iau numere rosii pana o verifica in Olanda iar asta poate dura si un an din cate am inteles.
      Intrebarea mea este: s-a comis un abuz din partea acestei institutii ( foarte slabut pregatita in normele elementare de bun simt si educatie sociala) sau chiar lipseste un act ?
      Va multumesc pentru raspuns !
      Sanatate !
    • Driga Sebastian
      de Driga Sebastian

    • Lixandru Dumitru
      de Lixandru Dumitru
      Salutare, ma numesc Dan si sunt nou in d-ale rulotelor.Am atasat cateva poze cu rulota pe care am achizitionat-o.Habar nu am cu ce se manaca dar imi place atat de mult incat m-am arucat cu capul inainte.
      Rulota se numeste Sterling Europa si este din 2001.











    • Ovidiu Adrian
      de Ovidiu Adrian
      Salut,
      Nu a fost usor pentru mine sa gasesc in Germania o autorulota potrivita  cu banii pe care ii aveam. 
      Dupa cateva luni de cautare m-am intors in iunie 2016 cu un bus Peugeot Boxer 2.5 td  an 98 echipat Adria.
       
      Am prins taxa auto pe picior gresit si inmatricularea m'ar fi costat inca 2500 eur . Acum asta e istorie.
       
      Cu 5 locuri pe scaune , 2 pentru dormit , bucatarie, baie, e ok pentru campare 2 persoane. 
       
      Totusi nu-mi imagimez prea multa caldura in timpul iernii , sigur nu are o izolatie prea buna darorita peretilor metalici ( nu am folosit-o iarna).
       
      Avantaje: gabaritul o face usor de parcat si manevrat in oras si la campat in locuri neamenajate pt campare.
       
      Am sa deschid alt topic sa cer cateva sfaturi tehnice de la voi.
       
       
      Multumesc.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.