Ovidiu Cica

Conversie Iveco Daily 40-10 4X4 in masina expeditie

52 postări în acest subiect de discuţie despre Conversie Iveco Daily 40-10 4X4 in masina expeditie

Conversie Iveco Daily 40-10 4X4 in masina expeditie

Ovidiu Cica

Lansez o provocare fiecarui membru al acestei comunitati care considera ca are de adus o contributie de valoare in :
Conversie IVECO DAILY 40-10 4X4 in vehicul de expeditie.

Asi dori sa mentionez ca masina pentru inceput va fi folosita in tara (all season), pentru ture si expeditii de scurta, sau lunga durata.
In sensul acesta, asi aprecia interventii punctuale, dupa ce se citesc tema si caracteristicile proiectului.
Sa incepem , deci:

Faza 1 - Inmatricularea
In prezent este neimatriculata, provenienta Luxemburg, autoutilitara 2 locuri
Ce se doreste:inca 3 locuri(ideal inca unul in fata si o bancheta cu 2 locuri - randul urmator)
Variante:- in tara -mers la o firma specializata(carosier!) si efectuarea operatiunii -poate stie cineva ceva costuri ?
              - dupa , se poate incepe amenajarea ca si autorulota si inmatricularea ulterioara ca si autorulota
              - amenajarea se poate face si dupa inmatriculare(initial ca utilitara) si ulterior omologare ca si autorulota
              - Bulgaria pe firma proprie - rog info ?

Faza 2 - Amenajarea
Cerinte (rog citire inainte de propuneri):

- 5 locuri de dormit(!)- pot fi obtinute si prin rabatare banchete/scaune;
- aragaz 2 ochiuri;
- chiuveta apa calda/rece;
- wc cu golire exterioara;
- frigider cu compresor la 12 v(peste 40 l);
- incalzire stationara exista (webasto thermo top E si eberspracher Airtronic);
- masa cu acces minim 4 persoane;
- cadita dus;
- dus exterior;
- atac/mufa gratar gaz exterior;
- panou/ri solar/e - max 2 buc(max 300 w);
- invertor;
- dulapuri/spatii depozitare;
- scara acces plafon;
- relocare roata rezerva pe un suport pe bara spate;
- proiectoare LED iluminare exterioara;
- iluminare interioara pe LED;
- dimensiuni interioare aproximative(pana la scaunul soferului) :L - 2530 mm l - 1800 mm ; H - 1850 mm;
- trapa mare plafon cu ventilatie.

P.S.: dotarea de la care se porneste conversia este detaliata in topicul de prezentare al masinii de la Autorulota mea

   - cerintele de mai sus reprezinta dotari minime, pt restul accept propuneri inteligente si mai ales practice

    - bugetul este unul limitat (se admit si dotari second hand !)

 

Atasez si lista de cumparaturi:

 - wc cu cap rotativ -poate fi si second hand;

- frigider cu compresor la 12v - capacitate peste 45 l - poate fi si second hand;

- aragaz 2 ochiuri+chiuveta -  corp comun - dimensiunea cea mai mica-inclusiv second hand;

- panouri solare min 100w -2 buc + releu incarcare;

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Levi N

Salut @ovidiu cica

Cum am mai spus unui alt coleg ar fi varianta sa cumperi o rulota/autorulota ori mai veche puțin sau ușor accidentată si sa demontezi de pe ea ce ai nevoie si sa le montezi pe a ta.În fel acesta ți-ar fi mai ușor să distribui greutățile uniform ne fiind nevoit să cântărești si sa calculezi cum sa le poziționeze în viitoarea "Masina de expediție". Asta as face eu daca as fi in situația ta.Spor la lucru și sper sa ne tii la curent cu evoluția lucrărilor si bineînțeles cu poze.

Modificat de Levi N

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Avand in vedere ca spatiul de amenajat este foarte limitat sunt obligat ca totul sa fie personalizat,

Ar fi fost prea usor sa iau o rulota si sa pun de pe ea pe a mea!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Ieri am schimbat uleiul motor , filtru ulei si lichid servo.

Am luat uleiurile pt grupurile fata/spate(85W140) si cutie viteze si cutie transfer(80W90).

Am comandat filtrele aer si servo.

Am mai luat si lichidul de frana.

Tot ieri am reusit sa o pun pe , , burta, , (am dezumflat rotile), am demontat capacele la trape si am apasat cu cupa unui buldo mic pe spate si cu o toleranta de maxim 1cm am reusit sa bag , , camila, , in padoc!:laughing:

De azi lucram la scuteala!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sabau Petru

Buna ziua Ovidiu !

 

Eu am modificat un Citroen cu mobila dintr-o rulota si mi-a iesit ceva !. Cred ca trebuie sa ai grija si la "incarcarea " cu cele cateva kilograme in plus  referitoare la densitatea placajului .

Consumatorii de curent sant iar o problema( totul  pe LED, conectarea incarcarii masinii la cea de-a doua baterie , "batery protect" ptr a NU descarca bateria de pe partea de casa , sant cateva chestii la care trebuie sa te gandesti  )

Instalatia de gaz inca una ( te pot ajuta cu o butelie mare care o am ) 

Un placaj normal cantareste aprox. 5 kb / mp , pe cand cel din rulote sau autorulote este de numai 2, 8 kg/mp cu toate ca ambele au 16mm grosime 

Cel normal este "plin" pe cand cel gol este cu nervuri la mijloc ( tu faci analiza si hotarasti )

instalatia de apa este o chestie minora ( rezervor de apa curata, pompa , chiuveta , Furtune ) Te pot ajuta si aici cu cateva chestii ) 

Pot sa te ajut cu cateva pliante de interior de anul acesta sau de anul trecut de la expozitia de rulote si autorulote din Wels 

 Pe baza celor de anul trecut eu am modificat si acum am inauntru tot ( bucatarie, baie cu dus si toaleta , dormitor ptr 3 , masa cu 3-4 locuri 

 

O zi buna si spor la treaba  in aceasta iarna 

Sorin Sabau

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Poti vedea o multime de conversii, chiar si pentru off-road pe www.pinterest.com! Gasesti solutii pentru orice daca ai rabdare ( cred ca nu-ti lipseste). Spor la cautari, mai ales ca vrei 5 locuri intr-un spatiu mai mult decat restrans.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Petru!

Dca se poate pe PM un nr de contact !

multumesc

 

Gabriel!

Nu de idei duc lipsa ci de cea potrivita!

Degeaba ma uit la alte conversii bazate pe alte platforme cu alte nevoi!

Te rog citeste tema proiectului si astept o propunere punctuala

multumesc

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Pot confirma dimensiunile interioare.

Am reusit sa urc camila pe elevator si i-am facut ceva poze pt inspectie

Uimitor cat de bine arata - fara urme de interventie(sudura!), rugina atat sasiul cat si caroseria.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Se poate sterge de pe lista de cumparaturi unitatea aragaz/chiuveta intrucat a fost achizitionata(din bucati)

Nu pot merge mai departe datorita celor 2 piese care imi lipsesc si se lasa asteptate/cautate  respectiv wc-ul cu cap rotativ si frigiderul

Mobilierul se realizeaza prin incastrarea frigiderului si wc-ul este indispensabil pt ca in jurul lui se confectioneaza pereti, si alte componente de mobilier

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Frigider dorești unul care sa meargă și pe gaz? Sau e de ajuns 12v cu compresor?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Florin!

Nu exclud in totalitate cel trivalent(12v, 220v si gaz)insa ma forteaza sa iau o butelie mare(deci in primul rand greutate in plus si in egala masura spatiu)

In , , camiloi, , totul se face cu cantarul ca la farmacie si cu sublerul !

Cantaresc si masor fiecare piesa !

 

In plus la cel pe gaz trebuie decupata caroseria pt cele 2 grile de aerisire si una pt cos(evacuare gaze) .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Am o cunoștință ce are un frigider cu compresor la 12v. va pot pune în legătură cu el.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Multumesc Florin!

Am vorbit deja cu Vasi.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Desi nu am toate piesele , incerc sa gandesc proiectarea mobilierului(structura pat spate si bancheta rabatabila precum si corpuri suspendate)
Acuma: primul pas - alegerea materialului : aluminiu(30x20x 1 , 2mm) sau am gasit un profil AL triunghiular plin( 20 x 15mm) amandoua sub 0, 4kg/ml
- am exclus lemnul datorita greutatii
- profilele vor fi sudate si nu asamblate cu suruburi(pt rezistenta si greutate)
- accept si alte sugestii

ps:mai am si un alt profil AL in L cu nervuri foarte interesant ca si forma(foarte rezistent si foarte usor -0, 2kg/ml !!!)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vali Cretu

Si eu lucrez la un astfel de proiect, postez cateva foto poate te inspiri

oliii 1199.jpg

oliii 1200.jpg

oliii 1242.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Te salut Vali !

Un nr de contact pe PM daca se poate sa facem schimb de idei .

Spor !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Ziua buna!

Nu am mai postat de ceva timp.....pt ca am stat la , , panda, , si pe urma am fost la shoping.

Au mai fost achizitionate elementele interioare ale unei rulote avariate(din pacate pt proprietar!)

Inca mai inventariez mobilierul sa vad ce se potriveste, ce pot adapta si cred ca in curand o sa apara si ceva piese interesante(poate!)si pt alti colegi care am vazut ca lucreaza la proiecte asemanatoare !

Respectivele piese o sa apara la rubrica de vanzari.

Astept mareata zi de 01.02.2017 cand o sa intre in vigoare si noul regim de inmatriculari !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Te salut Florin !

Singura noutate ar fi ca am programat-o la RAR....pe 31 martie.

De saptamana viitoare sper sa ma apuc de ceva izlolare pereti si plafon

Si cam atat pt ca la omologare nu vreau sa am probleme

Daca reusesc pana atunci sa gasesc si geamul pt usa laterala o sa il montez si pe acesta

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Multa bafta in continuare! Imi plac foarte mult aceste proiecte, dupa cum am spus in alt topic, proiectul meu de licenta de la facultate as vrea sa fie "Reconstruirea unei rulote" dar deocamdata nu am gasit un profesor care sa fie pe aceeasi lungime de unde, ba unu mi-a spus ca ce legatura are rulota cu facultatea pe care o fac ( AUTOVEHICULE RUTIERE ) :ascratch:doh

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Daca vei alege ca proiect reconstruirea unei autorulote sau transformarea unei autoutilitare in campervan vei avea mai multe sanse, acestea fiind autovehicule.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

N-am mai scris de ceva timp pe aici si vad ca s-a mai pierdut si ceva cu evenimentele din martie , asa ca in acest timp am reusit sa trec RAR si a iesit 3, 5 tone.

Pe la interior am reusit sa izolez cu Armaflex de 19 mm adezivat, am identificat toate firele pe care fostul proprietar le lasase atarnate.

La exterior am montat pe usa culisanta un geam de autorulota si usita de golire a wc-ului.

Astept grilele de la frigider si un cot pt vasul de apa si o sa continui cu placarea interioara pana la egalizarea cu stalpii cu extrudat si ulterior peste cu placajul multistratificat .

IMG_1916.JPG

  • Like 1
  • Upvote 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Nu am stat degeaba !
Iata ce s-a mai intamplat :
- dat jos un geam mare, greu, fix si urat si pus un geam de autorulota cu termopan, cu jaluzele de tantari si intimitate-antireflex in spatele soferului
- montat in interior corpurile suspendate laterale stanga si dreapta, plus creat un corp suspendat deasupra soferului - toate au capacitate de depozitare totala de 1m cub
- montat frigider Dometic pe 3 cai (12v, 220v si gpl), de 60l cu congelator, plita incorporabila Hans, aragaz 2 ochiuri cu aprindere piezo, chiuveta inox cu ventil mare cu functie si de dop
- am inceput montarea instalatiilor ce vor monitoriza starea bateriei de pe , , rulota, , si nivelul apei intr-un rezervor de 135 l(!!!)
- am tras firele si montat prizele (2 de 220v si una de 12v), una pt TV si intrerupatoarele si comutatoarele pt benzile LED ( 4 la numar - 2 de 9w si 2 de 5 w)
- urmeaza electroblokul, ce face mai multe printre care - redresor, monitorizare apa si baterie,   iar in viitor panourile solare
- nu in ultimul rand, pozitionat provizoriu invertorul de 1kw (intentionez ceva mai mare!)
- am montat si somiera pentru patul suspendat. Urmeaza confectionarea unei saltele personalizate
-  un ochi mai atent va observa ca am dat cu insonorizant, in culoarea barei fata, pe toata partea inferioara a camiloiului

Si acum ceva dovezi:

IMG_2070.JPG

IMG_2071.JPG

IMG_2072.JPG

IMG_2075.JPG

IMG_2082.JPG

IMG_2079.JPG

IMG_2078.JPG

IMG_2075.JPG

IMG_2083.JPG

IMG_2077.JPG

Modificat de Radu Ghita
  • Like 2
  • Upvote 7

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Am ajuns si la capitolul electric la proiectul de conversie al camiloiului si intrucat voi avea ceva consumatori pe partea de autorulota imi trebuie un sistem care sa realizeze incarcarea a 2 baterii in mers de la alternatorul masinii dupa cum urmeaza: o baterie(140Ah) va deservi partea de masina - pornire, semnalizari, etc - clasic si a doua mai mare sau identica cu prima va duce consumatorii de pe partea de autorulota.
Detin un electrobloc care este alimentat la 220v si are un redresor incorporat, in plus monitorizeaza starea de incarcare a bateriei a doua si nivelul apei in rezervorul de apa, deci la 220v este rezolvata treaba.Deocamdata nu doresc sa montez un panou solar .
As dori sa stiu ce sisteme folositi pe auto(rulotele) dvoastra ?
Multumesc anticipat pt raspunsurile punctuale.

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Anunt !
XGO Autorulote - unic importator in Romania pentru XGO Dynamic model 2020 - Fiat/Rimor si NOBEL ART, modele 2020 - Ford/Roller Team.
Preturi incepand de la 30.000€
www.xgoautorulote.ro,

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Radu Clapa
      de Radu Clapa
      Salutare stimați colegi forumiști!
       
      Consider că a sosit timpul să scriu o postare mai detaliată legată de planul meu. Am menționat asta și în topicul de prezentare membri, dar, ce m-a adus aici, cum am descoperit forumul, a fost din multiplele căutări pe internet legate de conversii autoutilitare în autocampere. Multă vreme am căutat doar în engleză, apoi m-am decis să văd dacă găsesc ceva și în limba română, dat fiind faptul că vreau să o fac în România și, cel puțin pentru început, să fac măcar o dată înconjurul țării noastre. Planuri legate de ce vreau să fac eu cu duba am multe, dar să nu intru în aceste detalii înainte de a o avea.
       
      Vreau încă din primele rânduri să le mulțumesc domnilor @Alin Opran și @Gabriel Schuster pentru topicurile postate de dânșii referitoare la propriile conversii, desigur să-i felicit încă o dată pentru munca excepțională. De asemenea mi s-a părut foarte faină bancheta pliabilă realizată de domnul @Bogdan Harea (aici)
       
      Poate că am început acest topic cam devreme, având în vedere că nu am nici mașina, nici nu am început activ să cumpăr piese. Sunt în căutarea vehiculului și deja întocmesc liste de componente și compar prețuri pentru trape, ventilatoare, încălzitor, frigider etc.
       
      Spre deosebire de conversiile menționate mai sus, eu mă orientez spre o autoutilitară mult mai scurtă, un L2H2 (luând în considerare că planul inițial era un VW T5, un L2H2 e imens).
      Vreau o dubă mai mică (sper că îmi permiteți să o numesc așa) deoarece consider că se strecoară mai ușor în unele locuri comparativ cu (în ochii mei) un monstru de L4. Deși apreciez spațiul bogat pe care îl  oferă o autoutilitară lungă, pentru mine e mai practică una scurtă.
       
      Ca o listă pe scurt, cam ce îmi doresc de la viitoarea mea autorulotă:
      un vehicul cât de cât nou, cu AC și Cruise Control. Orice ale extra-opțiuni sunt binevenite dacă se încadrează în buget; conversie făcută de subsemnatul, eventual cu ajutor de la prieteni (cine vrea, cine poate), cu ajutor de la dumneavoastră (în limita bunului simț - nu vreau să abuzez de bunătatea celor de pe forum) și bineînțeles cu o documentare temeinică în timpul operațiunii (foto-video); fără geamuri laterale, fără trape și uși de acces de genul celor pentru alimentare cu apă, curent sau acces casetă WC); Duba să fie cât mai incognito (stealth van); ventilator MAXXfan Air pe acoperiș, în partea din față și o trapă (cu sau fără ventilator), în partea din spate, deasupra patului; nu exclud, de asemenea, poziționarea unor hublouri precum a folosit domnul @Gabriel Schuster. Grozavă idee; pat fix, pe lățime, 180 x 120 - de aici selecția unei dube pe platformă Jumper / Ducato / Boxer; birou / spațiu de lucru fix (detalii mai jos); instalație electrică cu încărcare solară + de la alternator + de la rețea, în cazurile (probabil rare) când stau în camping; Probabil Solar + Alternator îmi va fi suficient. încălzitor diesel, legat direct la rezervorul mașinii. Știu că platformele acestea nu au deja prevăzută la rezervor o ieșire pentru un asemenea încălzitor, dar operațiunea pare destul de simplă. Cu toate că pare simplu, cel mai probabil voi apela la un service autorizat, pentru a nu-mi micșora șansele de omologare; frigider cu mini congelator alimentat la 12v  (nu pe gaz fiindcă cel mai probabil nu voi avea instalație GPL); aragaz tip camping, micuț, cu butelie interschimbabilă (pentru moment e de ajuns); chiuvetă mică, cel mai probabil dreptunghiulară, care să fie acoperită de un ”tocător„ din lemn (nu mă sperii să mi-l fac singur); duș 60cm x 60cm, fiindcă duba e mică. Am negociat mult cu mine însumi dacă să adaug sau nu duș, dar i-am găsit destule motive pozitive; înmatriculare / omologare în RO ca autocaper (M1) - aici am mare nevoie de sfaturi și abia aștept să treacă domnul Gabriel prin acest hop, să văd cum a decurs;

      Tot la categoria ”diferit față de restul” e faptul că plănuiesc (cel puțin pentru o perioadă) să locuiesc full time în această dubă. Așadar îmi va fi casă și birou peste tot prin Europa... Jobul actual îmi permite acest lucru, dar parte din ceea ce fac implică multe ore la calculator, deci am nevoie de un spațiu dedicat unde să mă desfășor. Chestii dintr-alea cu mese pliabile sau tastat cu laptopul în poală, nu sunt pentru mine!  Soluția de minim comfort e un birou de aproximativ 120 cm x 60 cm cu o aripă (cotieră) pe partea dreaptă de măcar 30 cm.   
      Patul va fi destul de sus încât "portbagajul" să permită stocarea unei biciclete sub pat. Știu că sunt multiple suporturi externe pentru biciclete, probabil voi adăuga unul la un moment dat, dar pentru moment vreau să știu că atunci când plec undeva să vizitez / sau să mă cațăr pe vreun munte, bicicleta e în siguranță, în interior.
       
      Încă un aspect pe care l-am analizat îndelung: peretele dintre habitaclu și zona locuibilă.
      Dacă îl scot spațiul se mărește considerabil prin adăugarea unui sistem de rotație la scaune.
      Cu toate acestea, momentan planul e să păstrez peretele (bulkhead) acolo unde se află din mai multe motive
      pentru a păstra aspectul incognito - din exterior, privind în cabină, va fi ca oricare altă dubă. pentru o mai bună izolație termică  a spațiului de locuit pentru o mai bună securitate a "casei". Degeaba am spațiul de marfă fără geamuri, dacă hoțul poate sparge geamul din față și să ajungă peste tot.  Păstrez peretele (sau fac altul) DAR vreau să decupez o trecere și să montez/construiesc o ușă de acces. Din motive de siguranță consider că este foarte important să poți să traversezi „casa” și să te așezi la volan cu ușurință, fără să fie nevoie să părăsești incinta.
       
      Cam astea sunt ideile principale, momentan.
      Sunt perfect conștient că unele se vor schimba pe măsură ce proiectul avansează.
       
      Mai jos atașez o animație cu ce am explicat mai sus, căci știm cu toții că o imagine face cât 1000 de cuvinte   E un model la scară, dar e doar ca să vă formați o idee.
       
      Țin să menționez că am oarece experiență și unelte de prelucrare a lemnului și de instalații electrice, (pe altele le voi achiziționa pe măsură ce apare nevoia), deci nu mă sperie conversia în sine. DAR în ceea ce privesc mașinile și rulotele/autorulotele, sunt total novice. Nu am avut niciodată mașină personală, deși conduc de ani de zile mașini împrumutate, închiriate sau de la muncă. Tot ce știu momentan legat de conversii și rulote am învățat de pe internet, citind articole și urmărind zeci de clipuri YouTube. Am experiență cu călătoritul pe perioade lungi și statul în campinguri din diverse țări. În 2017 am pedalat 8000 km în 4.5 luni, din Danemarca până în România (prin 16 țări inclusiv Anglia, Andorra și Spania) și am stat prin tot felul de campinguri.
       
      Cum spuneam, e poate prea devreme să încep acest topic, dar nu voiam ca din prea mult entuziasm pentru proiectul meu, să încep să bat câmpii pe tema asta prin alte topic-uri.
      Am să continui să actualizez aici pe măsură ce apar actualizări importante, de exemplu când găsesc și achiziționez autoutilitara.

      Vă mulțumesc!

    • Danila Lenut
      de Danila Lenut
      Vă salut prieteni! 
         După multe căutări și informări am decis să-mi îmbunătățesc mașina, un sprinter 311 cdi, 2004.Mai exact, în cursul săptămâni să fie autoutilitara, în weekend autorulota. Transformarea ei să nu dureze mai mult de o ora maxim doua. 
          Mai jos atașez lista cu materialele luate, unele din ele montate deja pe mașină. 
        - bazin de apă 103 litri mobil, doua fixe   montate sub mașina 80l apa curata și unul de aceeași capacitate ptr apa gri
        - instant pe gaz Calore 7l
        - chiuveta cu doua ochiuri de aragaz
        - Lada frigorifica INDEL B TB 55, 45L
        - trapă Fiama 40x40
        - pompa de presiune cu presostat 12v, 12 ah, 6, 9bar, 110 psi, 8litri/minut
      ????? Nu știu dacă e alegerea corectă 
        - accesori apa-gaz, furtun, țevi, robineti, fitinguri, dușuri, etc. 
        - wc mobil 
        - profile aluminiu pentru fixat panourile solare pe plafon 
        - 2 panouri solare 150w
        - acumulator tempest de 154 Ah
        - regulator de încărcare solar 30
        - inverter sinus pur 1000w Solar
        - accesorii pe parte electrica, cabluri, prize, spoturi, etc
        - prelata umbrire impermeabila 200g/mp, 3, 6x3, 6m + doua bețe telescopice 
        - izolație - vată de sticla și folie izoflex golf 
         - mobilier... paturi, mese, banchete, scaune, șezlonguri, hamace, vesela, etc, etc, etc. 
       
       
       
       
    • Alin Opran
      de Alin Opran

       
      Incep acest post prin a spune ca m-am saturat 
       
      M-am saturat sa cumpar vechiturile altora si sa repar la ele.
      M-am saturat de cautat motorhome in stare acceptabila dar sa fie o poala de bani
      M-am saturat de bagat bani in reparatii.
       
      Vreau ceva nou 
       
      Binenteles ca nu am cele cateva zeci de mii de euro pentru achizitia a ceva nou dar, daca faci cu mana ta cu lucruri noi, iese ceva nou, nu? 
       
      Sa incepem....
      Am scos la vanzare motorhome-ul din dotare prezentat aici pentru a ma dedica in aceasta iarna conversiei de la van la motorhome. Am mers pe aceasta varianta deoarece un van este destul de spatios in zona cargo, poti merge pe autostrada cu 120 km/h, are turbo si servo (ce nu am la actualul motorhome), nu ai probleme cu infiltratii/lemn putrezit, etc.
      Aici in Irlanda si in UK iti poti transforma un van in motorhome si sa ramana van in acte fara a avea probleme la ITP. Binenteles ca il poti modifica in acte, e destul de simplu, caz in care castigi la asigurare si motor tax (mai mici).
       
      Am luat-o cu inceputul, mi-am facut un tabel xls cu dimensiunile van-urilor de pe piata pentru a gasi modelul care imi convine cel mai bine, Fiat/Citroen/Mercedes/Iveco/Peugeot/etc. M-am oprit la Ducato maxi L4H3 si Sprinter L4H3. Cum Ducato bun nu am prea gasit, m-am orientat la Sprinter.
      Am citit din scoarta in scoarta forumuri de aici din Irlanda si din Ro, am inteles din experienta altora ca 315 si 316 sunt problematice la motor si ca cele mai durabile ar fi 311 si 313.
      Ca sa o iau pe scurtatura, am achizitionat ieri un 311 CDI din 2008, 170k mile, se prezinta in conditie buna spre foarte buna. Modelul extra lung, are zona cargo care se va transforma lunga de 4.8 m!
       
      Momentan cateva poze facute la achizitie. Vor urma altele dupa ce voi lucra la cele cateva puncte de rugina (acolo unde a fost zgariat/atins) si in special la usile din spate unde este ceva mai serioasa problema.





    • Ionut C.
      de Ionut C.
      Pentru ca am inceput alt proiect, scot la vanzare campervan Ducato. Masina a fost revopsita integral. Se afla intr-o stare tehnica foarte buna. Are cca 120000 km, si cred ca sunt reali. Am cumparat-o la 116000, am facut doua drumuri in Germania cu ea, fara cea mai mica problema.
      Configuratia este urmatoarea: pat transversal pe spate, deasupra portbagajului, baie la mijloc, iar in fata baii este un loc de servit masa care se poate transforma intr-un pat de cca 175 cm.
      Mentionez ca nu este terminata, deci se poate modifica putin configuratia, pentru doritori. Se pot face doua paturi suprapuse in spate, se poate proiecta mobilierul interior, se pot alege materiale si culori. 
      Baia este finalizata, WC rotativ cu caseta, evacuare din exterior, dus si chiuveta de colt.
      Pretul se discuta doar la fata locului, se poate livra in stadiul actual ori finisata integral.
      Contact: 0785226373
    • Adi Muntean
      de Adi Muntean
      Buna ziua.
      Ma numesc Adi Muntean, cochetez de mult cu libertatea de miscare intr-un regim autonom familiar si confortabil. Anul acesta am reusit sa-mi duc la bun sfarsit ideea, am facut o conversie din van in autorulota si .. voila :


























  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.