Daniel C.

Carlig remorcare

74 postări în acest subiect de discuţie despre Carlig remorcare

Carlig remorcare

Daniel C.

Are importanta ce carlig pui la masina???

Am vrut sa pun un carlig si la mine in Pajura chiar la intrare dinspre Bucurestii Noi e un service. Acolo mi-au spus ca NEAPARAT sa pun un carlig Bosal la Logan berlina??!!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gogonea Razvan

Salutari!

Fiecare carlig are fisa tehnica.

In functie de producator, suporta mai mult sau mai putin MMA, atat pe verticala, cat si pe orizontala.

Deci tu trebuie sa alegi carligul in functie de rulota.

nay

 

Modificat de Cristian S.
modif. text

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel C.

Pai tocmai asta e problema...si Bosal si Galia si Autohak sau Hakpol tin pana la 1100kg pe orizontala si 75 pe verticala dar preturile difera Autohak e pana in 300ron , Galia e 330 iar Bosal intre 400si500...toate semidemontabile cu doua suruburi!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gogonea Razvan

Salut!

Daca vei tracta zilnic, sau foarte des, monteaza Bosal sau Thule.

Sunt firme mult mai cunoscute, si probabil folosesc metal mai bun.

Cere la service schema de montaj a fiecarui carlig.

Cu cat un carlig se monteaza in mai multe "puncte" de caroserie, cu atat va fi mai bine pentru caroserie.

Eu de exemplu am ales Thule, pentru ca rulota mea este grea (MMA 1500).

Dar fiecare face cum crede, sau dupa buget.

Toate bune!  nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Daniel pana la urma ce ai pus? Si eu sunt in aceasi dilema, majoritare sunt Galia si Hakpol, as fi pus chiar si Bosal dar nu gasesc pentru Hyundai ix 35. Ma intereseaza ceva care sa tina 100kg pe verticala. Daca la rulota mai jonglezi cu incarcatura ca sa reglezi apasarea pe carlig la barca pe peridoc chiar nu ai ce jongla, si a mea apasa cam mult 78kg, Galia si Hakpol sunt la limta cu 75kg.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Multumesc Adrian, M-am uitat si nici la ei nu am gasit nimic cu 100kg apasare verticala.

Cel mai mult are Bosal cu 90kg. Pana la urma am gasit Bosal si in RO.

Am gasit si actele celui de pe Octavie care este Hakpol, dar la care pe el scrie max 100kg , iar in acte 75kg. Avand in vedere ca am tras barca legata de Octavie si nu am pierdut-o, ma mai gandesc daca dau 300 RON in plus pe Bosal, sau iau Hakpol care este omologat acum pentru 85 kg.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian N.

Salut,

Toata idea este ca carligul sa fie omologat RAR si recomandat de producatorul Auto.

Daca vrei aftermarket pregatestete pentru gaurit lonjeroane, taiata bara etc.

La cele originale nu vei avea asemena problem sau cel putin in 90% din cazuri.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Toate cele enumerate de mine au certificare RAR. Daca il iei pe cel dedicat masinii nu ai de ce sa tai cele enumerate de tine. La Octavie l-am luat aftermarket si l-am pus singur. A avut chiar si instructiuni de demontare a barii din spate. Nu a trebuit taiat nimic. Nu a lipsit din pachet nici o saiba.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mariusb11

ATENTIE MARE nu rulota decide ce carlig trebuie, acesta este decizia strict a producatorului masini. Fiecare producator stabileste pentru fiecare model in parte metoda de prindere a carligului capacitatea sa de tractare si apasare chiar si traseul instalatiei electrice (la marci cu renume exista si precablare pentru rulote respectiv 13pini). Aceste date, tractare si apasare sunt ce suporta masina nu carligul. Evident ca sunt producatori si producatori de carlige dar in momentul cand ti se ofera un carlig care este pentru mai mult decat ofera masina ca tractare si apasare atunci cauta in alta parte sigur nu iei ce trebuie sau de unde trebuie. NU CAUTATI CARLIGE CU VALORI MAI MARI NU E NORMAL SA GASITI !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Eu am cautat la ix35 in toate cartile ei si nu este pe nicaieri specificata apasarea pe verticala.

Nu neg ceea ce spui dar cum explici ca diferiti producatori de carlige ofera diferite valori suportate  la apasarea pe verticala? Gasisem variante diferite chiar intre Thule si Westfalia, care se zice ca ar fi cei mai buni, nu erau diferente majore (5 kg) dar erau.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mariusb11

La aceste doua marci de renume este chiar rusinos sa existe diferente chiar si de 5kg. Se pare ca asa functioneaza comertul. Ar putea foarte bine sa spuna si chiar asa sa fie ca rezista la apasare pentru 500kg dar masina oare ce zice, ramane intreaga? Referitor la Hyundai cred ca cel mai simplu ar fi un telefon la reprezentanta, e o treaba de bun simt sa iti spuna cat trage si cat suporta masina. In general apasarea este cam in grupe sa zicem asa adica de 75; 90 si 100kg  sau cam aliniat toti dar sunt si care isi pastreaza strict valorile lor; diversitatea de marci si modele este destul de mare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Adrian , citeste mai bine, de ce cautam carlig care sa tina la o apasare mai mare: pentru a tracta barca. Rulota la mine  apasa cu 30kg , dar la barca pe peridoc nu am ce sa ii fac, acolo nu am ce sa mut, motorul sta la locul lui iar barca la fel. In spate in barca, oricat as pune nu prea contrabalanseaza fiindca rotile peridocului nu sunt la jumatatea remorcii ca la rulota, ci sunt in partea din spate.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Nu am vorbit de alte reguli, ci de faptul ca este la limita, apasa cu 78 kg pe un carlig pe care scrie maxim 75kg. Acum nu stam in 3 kg, dar ma simt mai bine daca pe carlig scrie mai mult decat apasa peridocul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mariusb11

Pune un carlig nou dedicat acestei masini cu o instalatie electrica asa cum trebuie si stai linistit ca nu vei avea probleme. Este o firma in Brasov care numai cu asa ceva se ocupa o sa coste poate 100-200 lei mai mult fata de cel mai ieftin gasit dar ai garantie si se lucreaza ca la carte.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.
On 06.07.2015 at 12:19, cornelsavu a scris:

Nu am vorbit de alte reguli, ci de faptul ca este la limita, apasa cu 78 kg pe un carlig pe care scrie maxim 75kg. Acum nu stam in 3 kg, dar ma simt mai bine daca pe carlig scrie mai mult decat apasa peridocul.

Poti regla apasarea pe carlig prin deplasarea barcii spre spate cativa centimetri. Cand eesti multumit de rezultat, fixezi furca ce tine varful barcii in noua poztie.

Dupa parerea mea, la 78kg nu este niciun pericol.

Modificat de Cristian S.
modif.text

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Marius . am rezolvat problema am cumparat carlig omologat, instalatie electrica si tot ce trebuie. Le-am montat singur caci nu era prima data cand faceam asa ceva, am strans toate suruburile la cuplurile indicate in manual, dar nu am apucat sa ii fac o proba la IX caci i-a picat volanta, asa ca tot cu octavia am dus barca.

 

Ionut ai dreptate , asa am ajuns la 78 kg, initial avea aproape de 100kg si nu reuseam sa o pun singur pe cui.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mariusb11

Asta e, acum alta bataie de cap. Le rezolvi tu cumva.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Yep. Pacat ca nu am elevator in garaj ca pana acum era schimbata si aia.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel

Salut,

Stiti cumva un site de unde pot cumpara un carlig pentru Seat Cordoba cu apasarea pe verticala macar de 75 kg? Toate pe care le-am gasit sunt de 50 kg si banuiesc ca nu e de ajuns pentru tractarea in siguranta a unei rulote. 

Multumesc!

Modificat de Cornel

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

M-am uitat si eu si ai dreptate, intreaba la un service seat ce apasare poate suporta masina ta. Nu e un capat de tara 50kg, dar e dificil. La mine de exmplu rulota apasa cu 30 kg pe carlig.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel

Da, le-am vazut si eu pe toate, dar cum spunea un coleg as fi preferat sa fie de 75 kg, sa ma simt eu mai bine chiar daca o sa incerc sa o echilibrez bine sa nu apese mai mult de 50 kg. Am sunat la un service sa-mi caute unul. Vedem ce iese.

Merci

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel

M-a sunat prietenul de la service, a gasit doua modele pentru masina mea : unul demontabil la vreo 800 lei + montaj si celalat fix la 520 lei + montaj. Marca este Bosal (din cate am citit pe aici sunt destul de bune). Acum am nevoie si de bunavointa voastra : e mai bun cel demontabil sau ce fix (aici nu ma refer la aspect, masina sta mai mult in garaj, de circulat zi de zi circul cu alta, deci nu ma deranjeaza ca se vede). Ambele sunt de 75 kg. 

Multumesc!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Eu zic sa il iei pe cel fix, vrei sa ii scoti carligul , dai jos 2 suruburi si gata.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Silviu Pascu

Eu am la masina carlig demontabil si il luam de fiecare data de pe masina cand nu il foloseam. De aproape un an l-am lasat montat si este inca la locul lui.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel

Ca pret cum vi se pare? E ok 700 lei cu tot cu montaj?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.