Vizitator

Probleme la Instalatia Electrica

58 postări în acest subiect de discuţie despre Probleme la Instalatia Electrica

Probleme la Instalatia Electrica

Vizitator

Aici vom incerca sa discutam despre problemele aparute la instalatia de curent a rulotei/autorulotei.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator

Instalatia de curent poate fi  :

Simpla, adica 220V de la o sursa exterioara cu alimentare circuite de 220V direct si circuitele de 12V prin intermediul unui transformator.

Complexitate medie , cand in toata ecuatia intervine pachetul de "off-camping" cu batrie si redresor.

Complexitate marita , cand pe langa baterie si redresor mai apar : invertor , generator , panouri soare , alte gadget-uri.

In consecinta , este normal ca atunci cand sunt mai multe elemente sa apara si mai multe probleme.

Asadar , tineti cont de urmatoarele :

- nu faceti improvizatii,

- consutati un specialist , sau chiar cereti ajutorul unuia la montare,

- folositi materiale conforme ; nu mergeti pe principiul ieftin si bun,

- pe cat posbil protejati circuitele cu sigurante fuzibile pentru a preintampina supra-sarcinile  si implicit supra-incalzirile.

Pentru alimentarea circuitului de 12V de la masina la rulota folositi priza cu 13 pini.

Nu va luati dupa desteptii care fac improvizatii la priza cu 7 pini ; mai bine puneti 2 prize cu 7 pini , este mult mai sigur in exploatare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Pentru ca eu am in dotare un generator de curent , o chinezarie din aia care scoate 850W , am pus dupa intrarea in rulota un stabilizator de tensiune.

La intrarea in rulota am pus un circuit cu autoprotectie la supra-sarcina , care in momentul in care tensiunea de intrare depaseste 250 V se decupleaza automat pentru a nu suprasolicita circuitul intern al rulotei.

Deocamdata nu am bani si nici nu vad utilitatea unui panou solar ; mi se pare o investitie prea mare care are nevoie de mai mult timp decat viata rulotei ca sa se amortizeze.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Dupa cum unii stiu prea bine intre masina si rulota exista o conexiune electrica ce se face cu ajutorul unei prize cu 7 pini sau a uneia cu 13 pini ( la modelele europene) sau cu ajutorul a doua prize cu 7 pini ( la modelele englezesti  ggb).

Trebuie remarcat ( sau mentionat ) ca nu toate tipurile de masini suporta o priza pentru rulota direct din instalatia masinii.

Intre instalatia masinii si cea a rulotei trebuie pusa o cutie de legatura ( sau junction box) fara de care este absolut imposibila interconectarea masinii la rulota ( la masina apar erori in bord si unele modele pot bloca chiar motorul).

Printre marcile cu probleme sunt : WV , Skoda , Opel , Audi.

Din experienta mea de pana acum am constatat ca cele mai complexe si cele mai sigure in exploatare sunt prizele cu 13 pini.

O priza cu 13 pini poate suplini usor cele 2 cu 7 pini de la modelele englezesti.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Calin38

Va salut, sunt nou pe forum si voi participa si eu cu experienta mea pe probleme la instalatia electrica neattza!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

wcm

Orice postare este binevenita, mai ales daca vine in ajutorul cuiva care are intradevar nevoie. aw

nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Probabil ca trebuia de la inceput sa specific ca aici sa postam problemele aparute , precum si solutionatea lor, la instalatiile standard( sau de fabrica) ale rulotelor.

Pentru alte , imbunatatiri, adaptari, "inginerii" de orice fel va rog sa postati Aici

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
BabaBogdan

Salutare.

Tocmai am modificat priza la masina (am montat una de 13 pini + modulul de protectie in loc la vechea priza de 7 pini).

La rulota Elddis din cele 2 stechere am facut unul singur cu mufa de 13 pini. Totul functioneaza perfect, frigider, alimentare in mers.

Aveam o curiozitate: La rulota au ramas 3 fire (albastru, maro, negru) nefolosite care nu stiu unde dau si ce is cu ele?

Are idee cineva pentru ce sunt alea? Le-am lasat in aer, nemontate

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Daca dupa ce ai montat mufa cu 13pini si iti merg toate de la rulota ( adica lumini , pompa apa , stopuri si frigider ) de ce trebuie sa iti faci griji in plus ?

Izoleaza-le bine si lasa-le acolo unde sunt.

Este cel mai simplu , nu ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
BabaBogdan

Multumesc frumos. Albastru care nu l-am legat spune ca e incarcarea bateriei rulotei. Asta nu verificasem. Deci o sa leg si albastru.

Alimentarea rulotei e legata dupa contact, dar frigiderul l-am lasat permanent pe 12v de la masina. (in cazul in care opresc putin masina pe undeva , frigiderul sa mearga) Stie cineva cat consuma frigiderul? cam in cat timp m-ar lasa fara curent in bateria masinii ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Stoica

Nu stiu cum ai ajuns la concluzia ca albastru este alimentare baterie rulota , dar in cartea rulotei mele(ABBEY) albastru este ceata, maro este pozitie dreapta, negru este pozitie stinga.Frigiderul consuma aroximativ 120w adica 10A.Daca masina este cu motorul oprit si frigiderul functioneaza, mai mult ca sigur n-o sa mai pornesti masina decit impinsa [pentu alimentarea bateriei rulotei la mine sunt: maro albastru 12+(pin 9) si alb verde 12- (pin13), iar pentru frigider maro rosu 12+(pin 10) si alb negru 12-(pin 11 )]Alimentarea bateriei se ia direct de pe bateria masinii, (trebuie sa verifici in cartea masinii daca duce alternatorul , sa nu-l bulesti pe el sau puntea de diode)iar frigiderul se ia dupa contact printr-un releu.Asa ar trebui sa stea lucrurile standard, in cazul cind te racordezi la alta masina sa nu iasa vre un pocinog sa-i mai bagi masina omului prin sarvice sau stiu eu sa racordezi la masina ta alta rulota si sa nu mearga nimic pe acolo.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
BabaBogdan

E rulota englezeasca cu 2 fise de alimentare. O fisa contine toate racordurile la lumini (ceata, stop, pozitii, semnalizari.. ) si cealalta fisa contine alimentarile din rulota (are aceleasi culori ca prima). La mine galben e ceata sigur ca am probat, verde e frigiderul, rosu e alimentarea rulotei dar nu incarca si bateria. De acolo am dedus ca albastru ar fi incarcarea. Masina e toyota hilux motor de 3000 cmc. E varianta cu o singura baterie, dar sunt si modele care au 2 baterii si acelasi alternator. Deci cred ca alternatorul tine.

Sa mut oare frigiderul dupa contact? I-am pus modul de protectie din ala care deschide curentul pe rulota dupa ce pornesti motorul (dupa vreo 15 secunde de la pornire)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
BabaBogdan

Si concluzia am tras-o de aici :

rkvp.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Stoica

In stecherul gri firele sunt pozitionate asa:1-masarier (galben), 2-liber(albastru), 3-masa(alb), 4-12 permanent(verde), 5-liber (maro), 6-12 prin cheie, frigider(rosu), 7-masa frigider(negru).Ce ti-am dat mai devreme erau firele din priza de 13 pini.Frigiderul obligatoriu dupa contact (numai cu motorul pornit)La unele englezesti culorile pinului 1 si 4 sunt inversate galben cu verde, de aia ti-am zis la 4 galben sau verde.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
BabaBogdan

da, cam asa e.. dar de ce nu am tensiune pe bornele bateriei rulotei (nu am legat albastru; nu incarca deci) ?

Si eu ma gandeam sa am frigiderul permanent, ideea e ca daca opresc undeva sa nu se opreasca frigideru. Am tinut odata masina cu farurile aprinse aproape toata noaptea.. si a pornit. Are o baterie destul de mare si e originala Toyota si e si mai noua (are maxim 1 an).

Oare sa mut frigiderul dupa contact ???

Alimentarea rulotei de ce ar merge permanent , fara contact ? Sa o las si aia dupa contact ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

  :*  Scheme electrice conectare remorca/rulota ... Aliniatul 6 ai schema de montaj si culorile aferente ! Vesi ce nu ai legat si-ti dai seama ce-i cu "firele " ramase ! Succes ! superok

            ...Daca te uiti , citesti si urmaresti ce scrie pe aici nu ai nevoie sa-ti spuna cineva cum e pe rulota lui.

Aici este exact cum trebuie sa fie dupa reguli europene ! :-)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ninel

nyo Salut  in timpul mersului cu rulota nu este indicat sa folosesti frigiderul pe 12 v si nici nu recomand incarcarea bateriei rulotei de la alternatorul masini (gindestete ca :constuctorul a echipat masina cu alternator la putere de incarcare pt consumatori instalatiei auto din fabrica )orice consumator in plus forteaza puntea redresoare a alternatorului risc sa cada releu incarcare +punte diode .Eu la nici o rulota pina acum nu am folosit aceasta optiune in plus frigiderul nu da rezultate pe 12v .arzi gazul degeaba in deplasare l am folosit numai pe gaz si intotdeauna la destinatie aveam gheata in frigider .MAI bine o lasi asa!!!!!!!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
BabaBogdan

Pot folosi frigiderul pe gaz in mers ??

Pentru incarcare nu cred ca ar fi problema deoarece alternatorul e calculat in asa fel incat sa functioneze toti consumatorii odata, iar eu cu rulota daca o sa merg noaptea am grija sa opresc consumatorii din rulota, iar curentul de incarcare cred ca e destul de mic.

Cred ca o sa las totul dupa contact, inclusiv frigider. Oricum are buton separat de oprit.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ninel

Frigiderul se poate folosi pe gaz in mers eu personal numai asa il folosesc in mers , totul este sa ai orientata contra curentului de aer evacuarea gazului ars pt a nu se stinge flacara .Mergind noaptea cu auto automat ai lumini aprinse 100 w  faza mica , ventilatie pornita ~?150 w +softurile masini +rulota conteaza .alternatorul oboseste Credema sint in domeniu auto si stiu .Faci cum vrei!!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

nyo Salut  in timpul mersului cu rulota nu este indicat sa folosesti frigiderul pe 12 v si nici nu recomand incarcarea bateriei rulotei de la alternatorul masini (gindestete ca :constuctorul a echipat masina cu alternator la putere de incarcare pt consumatori instalatiei auto din fabrica )orice consumator in plus forteaza puntea redresoare a alternatorului risc sa cada releu incarcare +punte diode .Eu la nici o rulota pina acum nu am folosit aceasta optiune in plus frigiderul nu da rezultate pe 12v .arzi gazul degeaba in deplasare l am folosit numai pe gaz si intotdeauna la destinatie aveam gheata in frigider .MAI bine o lasi asa!!!!!!!!

    ... :* , Este pentru prima data ca aud si citesc asa ceva "nu este indicat functionarea frigiderului din rulota la 12 v in timpul mersului si nici incarcarea bateriei auxiliare de la alternatorul masinii tragatoare " . Pentru ce este circuitul separat de incarcare a bateriei auxiliare ? Doar de dragul de a fi "niste fire in plus "? . Tocmai in mers este indicat functionare la 12 v, frigiderul consumand in jur de 8 s-au 10 Ah ( depinde de puterea rezistentei, bunaoara la mine are 100w dar sunt si mai mari in raport de capacitatea frigiderului ). Alternatorul masinii este dimensionat si pentru a face fata unor sarcini in plus,   la fel si " puntea redresoare "altfel nu ar mai fi montate acele circuite de constructor! Face fata inclusiv incarcarii unei baterii auxiliare pe langa frigider  si toate nevoile masinii in conditii de noapte , de ceata daca vrei , de ploaie etc.... Merge  sa-l folosesti si pe gaz,   dar  nyo " NU "este indicat ( tocmai din cauza a ceiia ce spui tu , evacuarea gazelor rezultate ) . Adeca cum sa ai "orientata contra curentului  evacuarea gazului ars "? cand terminalul evacuarii este circular ( asa l-a pus acolo EL constructorul ). Inca nu am vazut pe nici o rulota un terminal la evacuarea gazelor arse gen " coada de randunica " ca la anumite cosuri de  fum la case in zone cu vanturi puternice ! Poate ai tu asa ceva ? Pune o poza sa vedem . Ca asa ai facut tu si asa faci in continuare este problema ta, dar nu mai invata si pe altii la "prostii "! Ca merge si asa ? sunt de acord , si inca merge bine , dar nu recomanda nimeni in afara de tine ! :* . In off-camping intradevar merge fb pe gaz si cu un consum mic ( in fisa frigiderului de la rulota mea este trecut un consum de 0, 11 kg /h ). Iar in conditiile functionarii la 220 v consuma in jur de 0, 5 Ah , crescand in conditii de tensiune mai mica decat 220.    :*, nu-i treba mea, dar ce lucrezi in " domeniu " ?  O seara linistita la toata lumea !  nay.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Eu vad treaba mai simplu , si anume :

Priza cu 13pini are doi pini dedicati special pentru alimentarea rulotei de la bateria masinii INCLUSIV frigiderul pe durata calatoriei.

Care ar fi rostul butonului de 12V de la frigider , daca nu ai voie sa-l alimentezi la bateria masinii ?

Oricum ar fi , consumul rezistentei de 12V de la frigider este foarte mic (din cate imi aduc aminte la al meu parca era 100W , altfel supradimensionau cablurile de alimentare si puneau stickere care sa averizeze eventuala aparitie a unei suprasarcini.

Asa ca ,

- in timpul mersului poti folosi linistit frigiderul pe 12V cu doua conditii , si anume  :

1. sa nu ai foarte mari asteptari in ceea ce priveste randamentul

2. alimentarea cu 12V a rulotei sa o pui pe un fir cu siguranta care printr-un releu sa alimenteze rulota NUMAI cand cheia este cel putin pe pozitia de "alimentare agregare , sau auxiliare" , adica prima pozitie de la contact

IN NICI UN CAZ nu pune firele direct pe baterie

- poti sa mergi cu frigiderul pornit pe gaz , DAR mare atentie daca te deplasezi in UE ; acolo este total interzisa folosirea buteliei in timpul mersului si ai obligatia sa ii tii robinetul inchis ( acest lucru este legiferat , adica daca te-a prins "te-a ars")

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

  :* Tocmai ca este un circuit de putere si trebuie legat de pe bateria masinii ( conductoarele destinate circuitului pentru functionare frigider sunt dimensionate de constructor a fi de sectiune  cel putin 2, 5mm patrati , tocmai datorita faptului ca trebuie sa suporte un curent de cel putin 8 A in cazul rezistentei de 100 w si mai mari in conditii de capacitati mai mari ale frigiderelor )incluzand in circuit

" niscai " relee, unul de putere si unul de comanda prin cheia de contact, deasemenea si o dioda ! vezi schema si corecteaza / comenteaza ! daca ai ce ?  http://www.forum-rulote.com/index.php?topic=854.0.    superok

  .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Exact asta i-am spus si eu si revin cu sfatul de a face aceste legaturi cu ajutorul unui electrician priceput , fara improvizatii.

Este o mica automatizare acolo ( ca sa-i zic asa) dar care trebuie facuta cu atentie , altfel "prajesti" instalatia  (1)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

Exact asta i-am spus si eu si revin cu sfatul de a face aceste legaturi cu ajutorul unui electrician priceput , fara improvizatii.

Este o mica automatizare acolo ( ca sa-i zic asa) dar care trebuie facuta cu atentie , altfel "prajesti" instalatia  (1)

[/quote  ... aw aw aw aw superok , xll xll

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.