Andrey

Norvegia, iulie 2025

37 postări în acest subiect de discuţie despre Norvegia, iulie 2025

Norvegia, iulie 2025

Andrey

Salutare tuturor!
Anul acesta ne-am propus să ajungem în Norvegia, până la Nordkapp. Am văzut de multe ori peisaje foarte frumoase si noua ne place sa ajungem in astfel de locuri.
Pentru documentare mi-a fost de mare ajutor un topic despre Norvegia scris de Ciprian Roșca (cu care m-am si întâlnit si căruia îi mulțumesc pentru sprijin) pe un alt forum dedicat rulotistilor. Desigur, am folosit si alte site-uri de călătorie. Vom ieși din țară pe la Nădlac,   apoi Ungaria, Slovacia, Cehia, Germania, Danemarca si Norvegia.
Voi încerca să fiu cat mai concis si sa punctez (aproape) fiecare zi a călătoriei.

Ziua 1, 30 iunie
La ora 15.00 eram in Vaslui si am plecat către Bacău, Brașov, Sibiu. Traseul prin Cheile Bicazului sau prin Toplița mi se pare mai dificil (in ceea ce privește traversarea munților) față de cel dintâi, prin Oituz. Am înnoptat intr-un Rompetrol de pe autostrada,   dupa Sibiu.

Ziua 2, 1 iulie
Pe la 8.00 am plecat către Nădlac,   cu gândul de a schimba 2 butelii la un peco de pe traseu. Stațiile OMW si Rompetrol de pe traseu nu au butelii, asa ca ne vom abate 1-2 km la un Petrom.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

NRLaurentiu

Felicitari pentru vacanta aleasa!

Sper sa fie mai racoare pe acolo!

 

Drum bun si vacanta placuta!

 

PS: eu am sa urmaresc indeaproape aventura voastra, asa ca spor la actualizari! Varianta de pana acum - scurta si la obiect - e perfecta, fara stres.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

Tot in aceasta a doua zi, am ajuns pana in Praga (cca 1500 km de acasa pana aici) si am rămas intr-o parcare la un Lidl, care era chiar in drumul nostru. (în apropiere de 199 00 Prague 18, Republica Cehă, 50°08'35.2"N 14°30'22.9"E). Am intrat si in magazin, iar preturile erau asemănătoare cu cele de la noi. A trecut mai bine de o ora de cand s-a închis magazinul si nu ne-a deranjat nimeni. Parcarea magazinului are bariere, însă nu au fost coborâte pana acum.

Maine vom pleca spre Germania, poate chiar Danemarca.

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

Ziua 3, 2 iulie

Am plecat pe la 7.00 din Praga, cu gândul sa schimb a treia butelie in Germania. Când am cumpărat camperul din Manheim, a trebuit sa iau atunci si o butelie. Am avut de ales într-una metalica si una de fibra. Cred ca am plătit puțin peste 100 euro pe cea de fibra pe care, după ce am consumat-o, nu am mai folosit-o niciodată deoarece nu ama avut unde sa o schimb. Am luat-o acum cu mine cu gândul ca voi găsi un peco in Germania unde sa o schimb sau sa o încarc. Am pierdut vreo 3-4 ore pe la stațiile peco de pe autostrada si de prin apropiere, am intrat in Hamburg la un magazin Berger si la un centru de butelii insa nu am găsit sa o înlocuiesc sau sa o încarc. Sper sa imi ajungă  cele 2 butelii românești, având in vedere ca am si webasto. (prognoza arata ca săptămâna aceasta temperaturile nu trec de 14 grade la prânz in Norvegia).

În Germania au fost azi temperaturi de 36-37 grade. După ce am trecut in Danemarca, au început sa scadă pana la 25 grade, si chiar 20 spre seară. Au început si ploi ușoare. 

Am ajuns in Hirtshals pe la 22.00. Ajunși la malul marii la cheiul de unde vom lua feribotul spre Kristiansand, ne-a izbit un miros puternic de mare (pește si scoici). Nicăieri pe unde am fost nu am simțit atât de puternic. 

La 22.30 încă era lumina, iar pe la 3.00 începe sa se lumineze iar.

Presiunea atmosferica este de 1008, 8 mb, ceea ce chatGPT spune ca poate da senzații neplăcute.

Am făcut rezervări pentru feribot spre Kristiansand de pe https://www.directferries.com/hirtshals_kristiansand_ferry.htm#

Noi am făcut seara pentru a doua zi la 9.00. Sunt 2 companii care fac traversari, iti alegi in functie de pret , ora durata calatoriei si alte facilitati. Am găsit locuri, dar poate e bine sa iei mai din timp. Check in-ul se face cu o ora înainte de ora plecării, dar când primești tichetele pe mail ți se dau toate datele, inclusiv locatia de imbarcare.

Acum, spre dimineață, vantul bate destul de puternic in rafale. Vedem mai tarziu...

 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

20250702_221624.jpg

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

17515092263871787535631349293087.jpg

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

17515093273513496755634288518809.jpg

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

Am uitat sa spun ca ne-am , , cazat" cu park4night aici: 57.592144, 9.966075 (lat, lng)
N 57° 35' 31.71" , E 9° 57' 57.87" (lat, lng)

 

Noi folosim foarte mult park4night, ca de altfel, multi dintre colegii de aici. Plătesc cca 100 lei abonament pe an si imi arata mai multe locuri decat varianta free. (spun asta pentru cei care sunt incepatori)

Am uitat sa spun si de preturile la ferri: 2 adulți, 2 copii pana in 17 ani si o autorulota variaza intre 380 si 620 dolari SUA, in functie de companie, ora de plecare si durata calatoriei.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

Suntem pe feribot. Trebuie sa mai spun ca pe feribot taxele de telefonie sunt foarte mari (exista un roaming maritim). Un coleg rulotist a platit vreo 200 euro pentru ca a folosit roamingul pe ferry. Vestea buna e ca au wi-fi gratuit.

Feribotul are vreo 170 metri lungime, 30 latime si  10 punți. Desi este destul de mare, valurile mari din Marea Nordului il fac sa se balanseze destul de tare încât uneori toată lumea merge de parcare ar fi beată. 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

Deja suntem in ziua 4, pe 3 iulie

După vreo 4 ore de balans, am coborât de pe feribot si am mers câțiva zeci de km pe o autostradă (probabil dintre puținele din Norvegia). Vremea a fost superbă, senin si temperatura de peste 20 grade. Peisaje pitorești, apa oriunde privești si multe oi.

Ne îndreptăm către Kjeragbolten, o piatră ovală de vreo 3-4 metri prinsă între doi pereți de piatră de deasupra unui fiord.

20250703_141207.jpg

20250703_145703.jpg

20250703_181944.jpg

20250703_183640.jpg

20250703_184909.jpg

20250703_185243.jpg

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

Seara am înnoptat aici: 59.028484, 6.660233

Este alături o mica acumulare de apă, foarte limpede si rece, asa ca am pus cu bidonul in rezervor câțiva zeci de litri. 

Pe drumul către Kjerag, de o parte si de alta, sunt multe locuri unde poți campa gratis. Însă parcarea de la baza locului de plecare spre stanca este cu plată, 300 rok (coroane norvegiene) pe zi. Primele 2 ore sunt gratuite, însă dacă urci la stâncă nu îți ajunge atât. Noaptea nu poți rămâne ain aceasta parcare. Locul in care am rămas noi era cel mai aproape d3 locul de plecare spre stâncă,   la 2, 5 km

 Asa ca am ales sa plătim 300 rok ca sa nu ne deplasam pe jos. Si am făcut bine

 

Ziua 5, 4 iulie

Noaptea a început sa plouă. Nu s-a oprit. De la locul de înnoptări am coborât in parcarea cu plata. Am mâncat, ne-am echipat si pe la 10.30 am plecat la drum: eu, soția si băieții de 10 ani. De la baza ne-au spus ca durează vre 2 ore soli jumătate urcarea si vreo 2 coborârea. Noi am făcut dublu. Am ajuns înapoi pe la 19.30.

Ploaia nu s-a oprit deloc. Am crezut ca bocancii de munte de la Dechatlon de vreo 300 lei  vor rezista, dar nu a fost asa. Au rezistat doar la urcare, iar la coborârea s-au umplut cu apa. Data viitoare vom lua mai scumpi.

Traseul este doar din piatră care, acoperită cu un strat de apă de la ploaie, era destul de alunecoasa. La urcare nu au fost probleme; acestea au apărut la coborâre când eram destul de obosiți sicfiecare a luat câte 2-3 trânte, dar nimic grav.

Din pacate nu am întâlnit niciun roman, majoritari erau chinezii si nemții. Am mai întâlnit englezi, arabi, sud-americani si scandinavi.

Deși a plouat continuu, a fost înnorat si ceață,   totuși traseul a fost spectaculos. Poze nu am sa mai postez acum pentru a'mi pastra resursele. Le voi pune când ajung acasă.

Am ajuns in cele din urma la stanca, mergând la final peste 100 metri printr-un canion lat de doar 2-3 metri, iar apă se scurgea de pe ambii pereți si ma întrebam ce fac dacă se umple canionul cu apă. Stanca in sine nu a fost foarte spectaculoasa pentru ca  parca atunci parca s-au rupt toți norii si era si multă ceață. Am stat mai bine de jumătate de ora acolo, am mâncat un pateu boieresc si am băut o bere Ursus, dupa care am început sa coboram.

A fost foarte dificil, iar acum, adică a doua zi, suntem la odihna. Ne gândim dacă sa mergem la Preikestolen, sa rămânem in Stanger sau sa mergem spre Bergen. Vremea nu se arata prea prietenoasa in următoarele zile.

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

O sa regretati vremea aia! Cand urcam pe ploaie, era cel mai fain!

 

Drum bun in continuare!

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

Seara am rămas in același loc.

 

Ziua 6, 5 iulie

Dimineață pe la 5.00 am plecat spre Preikestolen. Pe traseu ne-am mai oprit pentru deversare, pentru alimentare cu apa. Cred ca Norvegia este țara  cea mai prietenoasă cu rulotistii. Mi s-a parut ca in maxim 30 km ai zona de deversare a apei gri. Apa neagra o deversam in benzinarii. Cele mai multe dintre elw au toaletele cu ontrare direct de afară. 

Am ajuns la punctul de urcare către Preikestolen. Ploaia nu a contenit nicio clipa. Parcarea de la baza traseului este generoasa, bine organizata, dar si cu plata. Ne-am oprit inainte de bariera pentru a ne hotărî daca rămânem sau nu. Experienta zilei precedente ne face sa ne hotaram sa plecam mai departe. Nu mai vrem inca o zi intreaga de stat in ploaie. De fapt nu de stat ci de mers pe munte. 

Din Stavanger către Preikestolen treci prin 2 tuneluri care sunt la o distanta de câțiva zeci de metri unul de altul. Unul are 14.4 km, celalalt vreo 6 km. Dar nu lungimea lor impresioneaza, ci faptul ca ele trec pe sub fiorduri adică pe sub apă.

Sunt mai multe astfel de tuneluri. Norvegia este țara tunelurile prin munți si pe sub ape. Nu sunt la fel de bine puse la punct ca prin Elveția sau Austria, dar sunt multe.

În Stavanger ne-am plimbat puțin prin oraș; cu mașina, căci ploaia nu se oprise. Am stat, ne-am mai gândit dacă sa rămânem pentru ziua următoare pentru Preikestolen, am urmărit prognoza meteo si am hotărât sa plecam spre Bergen.

Majoritatea parcărilor din Bergen sunt cu plată, de regula prin aplicatie. Ca mulți dintre români, căutăm gratis. 

Parcarea de pe P4n de aici 60.33481, 5.3552, era plina ochi cand am ajuns noi spre seară, dupa ora 8. 

Am cautat un super market si am găsit un Spar care era deja închis (sâmbătă seara). Am rămas aici fara probleme pana dimineață. 60, 3483466, 5, 3358481

Langa Spar este si una magazin Rema 1000, foarte întâlnit in Norvegia, tot cu parcare si care era deschis pana la 23.00. Am intrat in el si preturile nu ni s-au parut foarte exagerate. Tor in aceasta zi am mai intrat intr-un Rema 1000 iar preturile ni s-au parut destul de prietenoase. Cred ca peste tot, ambalajele de plastic sunt scumpe, adică cat e sucul, atât e si plasticul. Acestea se returneaza, dar nu stiu care e regula. Am vazut automate cum sunt si la noi.

 

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

 O Ziua 7, 6 iulie

Pe parcursul zilei am parcat masina aici: 

60.3994, 5.3275. E o srada rezidențială, am lăsat aici camperul toată ziua.

In centrul orașului am plecat cu bicicletele. După ce am vizitat vechiul turn de aparare, ne-am plimbat pe malul fiordului si am intrat In magazinele din apropiere. Cautato preturile reduse care sunt foarte atractive.  O haina de puf costa intre 500 si 700 nok, la pret redus, daca sunteti norocosi si vi se potrivesc marimile. 

Dupa aceea am mers la piața de peste care arata foarte bine. De fapt e mai mult o piata in care se gătește pește (multe deluri de pește si alte viețuitoare acvatice). Noi am încercat carnea de balena care se apropie de gustul celei de vita, însă nu o intrece (parerea mea).

Am intrat si la slujba in biserica mare a orasului, Sf. Maria, apoi la biserică Sfintei Cruci. 

Atractia principală a orasului este funicularul care te duce pe muntele orașului pentru ub bellview. Noi am urcat cu bicicletele cam 3 sferturi din distanță. 

Muzeul trolilor era închis temporar.

Spre seară am plecat către Flam, unde am ajuns pe ziuă, pe la 00.30. Până dimineață am rămas intr-o parcare chiar lângă fiord. In drum ne-am oprit si la cascada Tvindefossen, o alta minune a lui Dumnezeu.

 

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

Ziua 8, 7 iulie, luni 

De dimineață, înainte de 8.00, am mers la campingul din Flam pentru a ne campa aici pentru o noapte sau doua. De vreo câteva zile panourile solare nu imi mai încărcau bateria. La început, am pus asta pe seama ploii, însă in ziua precedenta a fost si puțin soare. Deci, o campare in camping imi era necesara pentru a-mi incarca bateriile. Doar ca, deși eram mai mulți la intrarea in camping, nu am fost primiți pana la ora 13.00. Parcările din împrejurimi sunt toate cu plata, asa ca am mers pe un drum lăturalnice si am încercat sa rezolv panourile solare sunând la service-ul care mi le-a montat in urma cu câteva luni si care mi- a oferit garanție. Dupa mai multe setări si resetari, mi s-a spus ca nu mai stiu ce ar trebui făcut. Așa că am sunat la Dan Golaescu de la Iași care, după ce i-am, spus in mare care e problema, mi-a zis ca problema e de la controler. Urmează sa caut și sa înlocuiesc controlerul.

 După ora 13.00 am intrat in camping, unul foarte bine pus la punct, organizat, curat si destul de mare. Camperurile sunt parcate una lângă alta, cu o distanta de cca 4-5 metri, suficient cât sa îți întinzi masa, scaunele, gratar, etc. De pergola nu poate fi vorba pentru ca soarele este destul de rar. Am ieșit la plimbare in statiune cu bicicletele si am văzut ce activități poți sa faci aici.

Sunt plimbări pe fiord cu caiacul cu si fără ghid (foarte scump), plimbări organizate cu bărci cu motor (asemănătoare cu cele din delta noastră), plimbări cu microbuzele, precum si celebra plimbare cu Flamsbana (cu trenul). Noi am ales ultima varianta.

Sunt mai multe magazine cu suveniruri si haine, unele având preturi destul de bune.

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

Ziua 9, 8 iulie

După o noapte odihnitoare ne-am trezit destulcde târziu cu gandulcde a călătoriei cu celebrul tren, Flamsbana. O călătorie de aproximativ v o ora dus si una întors, care costa intre 250 si 350 lei, depinde de ora.

Pe la 10.00 am mers sa iau bilet pentru 12.10, însă nu mai erau decat pentru 18.45.

 

20250707_100130.jpg

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

Am luat pentru 18.45, dupa care am plecat pe un traseu de biciclete care urca până la prima stație a cursei de tren. Dus si întors am mers peste 4 ore.

La timpul cuvenit ne-am îmbarcat in tren si au urmat imagini si amintiri de nedescris.20250708_201243.jpg.f2ce49202d3fe00fdb1af39e0d1488a2.jpg20250708_201243.jpg.f2ce49202d3fe00fdb1af39e0d1488a2.jpg

20250708_190333.jpg

20250708_192030.jpg

20250708_192319.jpg

20250708_194210.jpg

20250708_201533.jpg

20250708_202852.jpg

20250708_202940.jpg

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

Ziua 10, 9 iulie, miercuri 

Am plecat din camping cu gândul sa ma întorc pana in Bergen pentru am luat-o un MPPT pentru a rezolva problema panourilor. Am fost inspirat si m-am oprit in Voss unde am găsit intr-un magazin de unelte un MPPT,   doar ca nu mi-a fost de folos. Așa că am luat un generator pentru a -mi asigura curentul. Am pierdut mai bine de o  jumătate de zi. Încă o data îi mulțumesc lui Dan Golaescu care, deși nu am reușit sa rezolv problema, a stat cu mine in ltelefon de multe ori si in această zi.

Am revenit in Flam unde am urcat pana la punctul de belvedere Stegastein. De aici se vede întreg fiordul, cuvintele mele nevalorand nimic in fata realității. Drumul este foarte abrupt pe ultimii kilometri, având probabil, înclinați si de 15 %. Dacă nu ai ambreiaj bună, nu te încumeta.

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

20250709_184857.jpg

20250709_184908.jpg

20250709_184916.jpg

20250709_185601.jpg

20250709_185606.jpg

20250709_185816.jpg

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Da, faine fiordurile! 👍

 

Imi pare rau de problema "solara". Poate o mica descriere aici si v-as fi putut da o idee. Bine ca i-ati gasit rezolvare alternativa.

 

Drum bun in continuare!

 

:autorulota:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

De la Stegastein am plecat spre rută (traseul) 55, iarăși am dat de furca ambreiajului, dar a meritat. Am înnoptat aici:

 

Screenshot_20250710_090616_Maps.jpg

Screenshot_20250710_090548_Maps.jpg

20250709_230047.jpg

20250709_225852.jpg

20250709_224415.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

Erau multe familii de norvegieni care rămâneau cu copiii in corturi peste noapte. De camperuri, nici nu mai zic...

Pozele postate poate nu sunt din cele mai bune. La finalul, acestui topic, dupa ce voi ajunge acasa si imi voi selecta pozele din telefon, de pe camera si de pe drona voi posta mai bine selectate și mai organizate. 

 

Ziua 11, 10 iulie, joi

Din poziția de mai sus am plecat coborând pe ruta 55, spre satul pescăresc Skjolden. In acest , , sat" acostează vase de croazieră cat Titanicul.

Am plecat apoi către Briksdal, un ghețar din care se scurgea numeroase cascade. Seara am înnoptat aici. 

 

Screenshot_20250710_184243_Maps.jpg

20250710_183536.jpg

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

Ziua 12, 11 iulie, vineri

Am plecat către Hellesylt, de unde am luat ferry catre Geiranger. Acest feribot merge de-a lungul unui fiord, vreme de cca o ora si ceva. Am platit cam 1000 lei, 2 adulți, 2 copii si camper de peste 7 metri. Aceasta ruta, cred eu, este considerată una yuristica, de aceea e asa scumpă. Peisajele sunt deosebite, voi reveni cu deyslii la finalul topicului. 

20250711_164945.jpg

20250711_165852.jpg

20250711_170113.jpg

20250711_171246.jpg

20250711_172134.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

Dupa ce am coborât de pe ferry, am urcat cu mașina pe Drumul Vulturilor, cu peisaje superbe de deasupra fiordului. 

20250711_174926.jpg

20250711_185301.jpg

20250711_185412.jpg

20250711_185445.jpg

20250711_185650.jpg

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrey

De aici am plecat către Drumul Trolilor (Trollstingen), unul dintre obiectivele de top ale Norvegiei. Este inchis destul de multa vreme duntr-un an. Am avut noroc, se deschisese chiar in ziua in care am fost noi. Aglomerația a fost pe măsură. Am înnoptat chiar înainte de a intra pe traseul propriu zis (intr-o parcare amenajată).

Drumul Trolilor are o lungime de câțiva km si are 11 ace de păr. Desigur că pana aici peisajele sunt, de asemenea, de poveste, însă cele de aici sunt la superlativ.

 

Ziua 13, 12 iulie, sâmbătă

Am intrat efectiv pe drum. Las pozele sa vorbească. 

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.