Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 06.07.2025 în toate secţiunile
-
2 puncteO sa regretati vremea aia! Cand urcam pe ploaie, era cel mai fain! Drum bun in continuare!
-
1 punctSalutare tuturor! Anul acesta ne-am propus să ajungem în Norvegia, până la Nordkapp. Am văzut de multe ori peisaje foarte frumoase si noua ne place sa ajungem in astfel de locuri. Pentru documentare mi-a fost de mare ajutor un topic despre Norvegia scris de Ciprian Roșca (cu care m-am si întâlnit si căruia îi mulțumesc pentru sprijin) pe un alt forum dedicat rulotistilor. Desigur, am folosit si alte site-uri de călătorie. Vom ieși din țară pe la Nădlac, apoi Ungaria, Slovacia, Cehia, Germania, Danemarca si Norvegia. Voi încerca să fiu cat mai concis si sa punctez (aproape) fiecare zi a călătoriei. Ziua 1, 30 iunie La ora 15.00 eram in Vaslui si am plecat către Bacău, Brașov, Sibiu. Traseul prin Cheile Bicazului sau prin Toplița mi se pare mai dificil (in ceea ce privește traversarea munților) față de cel dintâi, prin Oituz. Am înnoptat intr-un Rompetrol de pe autostrada, dupa Sibiu. Ziua 2, 1 iulie Pe la 8.00 am plecat către Nădlac, cu gândul de a schimba 2 butelii la un peco de pe traseu. Stațiile OMW si Rompetrol de pe traseu nu au butelii, asa ca ne vom abate 1-2 km la un Petrom.
-
1 punctSeara am înnoptat aici: 59.028484, 6.660233 Este alături o mica acumulare de apă, foarte limpede si rece, asa ca am pus cu bidonul in rezervor câțiva zeci de litri. Pe drumul către Kjerag, de o parte si de alta, sunt multe locuri unde poți campa gratis. Însă parcarea de la baza locului de plecare spre stanca este cu plată, 300 rok (coroane norvegiene) pe zi. Primele 2 ore sunt gratuite, însă dacă urci la stâncă nu îți ajunge atât. Noaptea nu poți rămâne ain aceasta parcare. Locul in care am rămas noi era cel mai aproape d3 locul de plecare spre stâncă, la 2,5 km Asa ca am ales sa plătim 300 rok ca sa nu ne deplasam pe jos. Si am făcut bine Ziua 5, 4 iulie Noaptea a început sa plouă. Nu s-a oprit. De la locul de înnoptări am coborât in parcarea cu plata. Am mâncat, ne-am echipat si pe la 10.30 am plecat la drum: eu, soția si băieții de 10 ani. De la baza ne-au spus ca durează vre 2 ore soli jumătate urcarea si vreo 2 coborârea. Noi am făcut dublu. Am ajuns înapoi pe la 19.30. Ploaia nu s-a oprit deloc. Am crezut ca bocancii de munte de la Dechatlon de vreo 300 lei vor rezista, dar nu a fost asa. Au rezistat doar la urcare, iar la coborârea s-au umplut cu apa. Data viitoare vom lua mai scumpi. Traseul este doar din piatră care, acoperită cu un strat de apă de la ploaie, era destul de alunecoasa. La urcare nu au fost probleme; acestea au apărut la coborâre când eram destul de obosiți sicfiecare a luat câte 2-3 trânte, dar nimic grav. Din pacate nu am întâlnit niciun roman, majoritari erau chinezii si nemții. Am mai întâlnit englezi, arabi, sud-americani si scandinavi. Deși a plouat continuu, a fost înnorat si ceață, totuși traseul a fost spectaculos. Poze nu am sa mai postez acum pentru a'mi pastra resursele. Le voi pune când ajung acasă. Am ajuns in cele din urma la stanca, mergând la final peste 100 metri printr-un canion lat de doar 2-3 metri, iar apă se scurgea de pe ambii pereți si ma întrebam ce fac dacă se umple canionul cu apă. Stanca in sine nu a fost foarte spectaculoasa pentru ca parca atunci parca s-au rupt toți norii si era si multă ceață. Am stat mai bine de jumătate de ora acolo, am mâncat un pateu boieresc si am băut o bere Ursus, dupa care am început sa coboram. A fost foarte dificil, iar acum, adică a doua zi, suntem la odihna. Ne gândim dacă sa mergem la Preikestolen, sa rămânem in Stanger sau sa mergem spre Bergen. Vremea nu se arata prea prietenoasa in următoarele zile.
-
1 punctDeja suntem in ziua 4, pe 3 iulie După vreo 4 ore de balans, am coborât de pe feribot si am mers câțiva zeci de km pe o autostradă (probabil dintre puținele din Norvegia). Vremea a fost superbă, senin si temperatura de peste 20 grade. Peisaje pitorești, apa oriunde privești si multe oi. Ne îndreptăm către Kjeragbolten, o piatră ovală de vreo 3-4 metri prinsă între doi pereți de piatră de deasupra unui fiord.
-
1 punct
-
1 punctSuntem pe feribot. Trebuie sa mai spun ca pe feribot taxele de telefonie sunt foarte mari (exista un roaming maritim). Un coleg rulotist a platit vreo 200 euro pentru ca a folosit roamingul pe ferry. Vestea buna e ca au wi-fi gratuit. Feribotul are vreo 170 metri lungime, 30 latime si 10 punți. Desi este destul de mare, valurile mari din Marea Nordului il fac sa se balanseze destul de tare încât uneori toată lumea merge de parcare ar fi beată.
-
1 punctAm uitat sa spun ca ne-am ,,cazat" cu park4night aici: 57.592144, 9.966075 (lat, lng) N 57° 35' 31.71" , E 9° 57' 57.87" (lat, lng) Noi folosim foarte mult park4night, ca de altfel, multi dintre colegii de aici. Plătesc cca 100 lei abonament pe an si imi arata mai multe locuri decat varianta free. (spun asta pentru cei care sunt incepatori) Am uitat sa spun si de preturile la ferri: 2 adulți, 2 copii pana in 17 ani si o autorulota variaza intre 380 si 620 dolari SUA, in functie de companie, ora de plecare si durata calatoriei.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctZiua 3, 2 iulie Am plecat pe la 7.00 din Praga, cu gândul sa schimb a treia butelie in Germania. Când am cumpărat camperul din Manheim, a trebuit sa iau atunci si o butelie. Am avut de ales într-una metalica si una de fibra. Cred ca am plătit puțin peste 100 euro pe cea de fibra pe care, după ce am consumat-o, nu am mai folosit-o niciodată deoarece nu ama avut unde sa o schimb. Am luat-o acum cu mine cu gândul ca voi găsi un peco in Germania unde sa o schimb sau sa o încarc. Am pierdut vreo 3-4 ore pe la stațiile peco de pe autostrada si de prin apropiere, am intrat in Hamburg la un magazin Berger si la un centru de butelii insa nu am găsit sa o înlocuiesc sau sa o încarc. Sper sa imi ajungă cele 2 butelii românești, având in vedere ca am si webasto. (prognoza arata ca săptămâna aceasta temperaturile nu trec de 14 grade la prânz in Norvegia). În Germania au fost azi temperaturi de 36-37 grade. După ce am trecut in Danemarca, au început sa scadă pana la 25 grade, si chiar 20 spre seară. Au început si ploi ușoare. Am ajuns in Hirtshals pe la 22.00. Ajunși la malul marii la cheiul de unde vom lua feribotul spre Kristiansand, ne-a izbit un miros puternic de mare (pește si scoici). Nicăieri pe unde am fost nu am simțit atât de puternic. La 22.30 încă era lumina, iar pe la 3.00 începe sa se lumineze iar. Presiunea atmosferica este de 1008,8 mb, ceea ce chatGPT spune ca poate da senzații neplăcute. Am făcut rezervări pentru feribot spre Kristiansand de pe https://www.directferries.com/hirtshals_kristiansand_ferry.htm# Noi am făcut seara pentru a doua zi la 9.00. Sunt 2 companii care fac traversari, iti alegi in functie de pret , ora durata calatoriei si alte facilitati. Am găsit locuri, dar poate e bine sa iei mai din timp. Check in-ul se face cu o ora înainte de ora plecării, dar când primești tichetele pe mail ți se dau toate datele, inclusiv locatia de imbarcare. Acum, spre dimineață, vantul bate destul de puternic in rafale. Vedem mai tarziu...
-
1 punctTot in aceasta a doua zi, am ajuns pana in Praga (cca 1500 km de acasa pana aici) si am rămas intr-o parcare la un Lidl, care era chiar in drumul nostru. (în apropiere de 199 00 Prague 18, Republica Cehă, 50°08'35.2"N 14°30'22.9"E). Am intrat si in magazin, iar preturile erau asemănătoare cu cele de la noi. A trecut mai bine de o ora de cand s-a închis magazinul si nu ne-a deranjat nimeni. Parcarea magazinului are bariere, însă nu au fost coborâte pana acum. Maine vom pleca spre Germania, poate chiar Danemarca.
-
1 punctSalutare @NRLaurentiu , da cele vechi erau marca Torque, la vremea respectiva nu am găsit altceva. Multumesc de info, am verificat și eu greutatea maxima admisa și am observat ca sunt la limita. MMAul rulotei este 1350kg și greutatea rulote este 1050kg. Cred ca este oricum mai save cu cele noi, cel puțin acasă ... Drumuri bune !
-
1 punct@Ciprian Mirescu , daca cele anterioare au fost Torque, dintr-acestea am si eu... 😱 La vremea respectiva am cautat ceva mai de soi in categoria 13" si cu indicativul C si am gasit cateva pareri bune despre aceasta marca pe site-urile de rulotisti din Anglia. Cred ca trebuie sa invat germana! 😁 La cele pe care le-ati luat acum, vad scris LT - care vine de la light truck. Aveti grija daca se incadreaza: impartiti la 2 MMTA-ul rulotei si vedeti daca nu depaseste indicele de greutate a anvelopei. LE: 94 = 670 kg. Rulota e mai grea de 1.340 kg?
-
1 punctProblema remediata! Asa cum ziceam am înlocuit ambele cauciucuri la vulcanizare și acum la drumul de întoarcere mi-am luat o problemă de pe cap! Costul a fost unul foarte acceptabil părerea mea 110euro , 2 buc cu tot cu înlocuire și echilibrare. Drumuri bune tuturor!
-
1 punctPoate are cineva nevoie ... cumpărată de pe aliexpres (52 lei) pentru geamul ușii laterale al camperului, măsurătoarea mea nu s-a potrivit cu cea a chinezilor. Deocamdată, se poate doar preda personal în Camping La Ferma din Homorâciu Prahova.
-
1 punctSalutare @Ciprian Mirescu ... imi pare rau pentru cele intamplate. Cunosc sentimentul, atunci cand zilele de vacanta sunt numarate si totul ar trebui sa fie "fun & happy". Dar, sa privim si partea plina a paharului. Cat traim, invatam (indiferent de varsta!) Despre anvelope; Anvelopele pentru rulote & autorulote pot avea o vechime maxima de 6 ani, calculata de la data fabricării. Această vechime este determinată de numărul DOT de pe peretele lateral al anvelopei. Numarul DOT (Department of Transportation) este un marcaj de pe peretele lateral al anvelopei care indică data de fabricație. Acesta este format din patru cifre, dintre care primele două indică săptămâna calendaristică, iar ultimele două anul de fabricație. Chiar dacă anvelopa nu este utilizată (la viteza <100 km/h), se recomandă o vechime a anvelopei de aprox.6 ani, deoarece compusul de cauciuc îmbătrânește în timp și poate deveni poros. O anvelopă mai veche de 6 ani poate fi utilizată în continuare, dar NU si pt viteza de rulare > sau =100 km/h. Este recomandabil să fie schimbată pentru a asigura siguranța condusului. Experți recomandă schimbarea anvelopelor rulotelor si caravanelor după cel mult 6 ani, indiferent de adâncimea benzii de rulare.Indiferent de kilometri rulati. Deci, este important să verificați vechimea anvelopelor și să le schimbați în timp util, dacă este necesar, pentru a asigura siguranța rutieră. Caracteristicile de rulare ale anvelopelor depind nu numai de adâncimea benzii de rulare, ci și de vârsta anvelopelor. Compușii de cauciuc se întăresc în timp și devin friabili. Ca urmare, toate proprietățile importante pentru siguranța unei anvelope se deteriorează, mai ales proprietățile în condiții de carosabil umed. Prin urmare, anvelopele care au fost produse în urmă cu mai mult de opt ani (DOT) nu ar trebui să mai fie utilizate. Nici măcar dacă au încă o bandă de rulare suficientă! Nu folosiți anvelope de iarnă în timpul verii: La temperaturi de vară, pe drumuri uscate, distanța de frânare cu anvelope de iarnă este semnificativ mai mare decât cu anvelope de vară. În special în cazul rulotelor, nu trebuie să cumpărați anvelope noi care au mai mult de 3 ani vechime. Dupa hibernare, dupa "vizita la salon de coafor si infrumusetare", inainte de prima iesire trebuie să verificați dacă anvelopa prezintă deteriorări vizibile - printre acestea se numără urme de zgârieturi pe peretele lateral, ciobirea sau aplatizarea benzii de rulare. Nu uitați de anvelopa de rezervă. Dacă aveți îndoieli, cereți sfatul unui specialist (or mai exista asa zisi maestri?). Un lucru trebuie sa fie clar: un set de anvelope noi este întotdeauna mai ieftin decat consecintele unei defectiuni bruște a unei anvelope în timp ce vă aflați în vacanță - ca să nu mai vorbim de posibilele daune provocate de accident. Prudența este necesară în orice caz, pentru că, în timp ce, atunci când conduceți o mașină, puteți recunoaște adesea o anvelopă defectă prin zgomot, vibrații, un avertisment de la controlul presiunii în anvelope sau tremurul ghidonului, nu veți observa astfel de avertismente timpurii cu remorcă in spate. .... ar mai fi si altele de adaugat, dar momentan imi scapa. LE. Citisem candva despre drumurile prin Bulgaria si "jaful la drumul mare". Cum fel si fel de "obstacole" te determinau sa stai pe dreapta, asteptand ajutor (pe langa cel divin). Tot timpul aparea de departe un "inger salvator" care-ti arata calea. Totul contra unui cost exorbitant (de urgenta!). Oare se mai practica metoda jafului la drumu-mare? NUMAI DRUMURI BUNE! Vacanta placuta in continuare!
-
1 punctBine ca ati ajuns cu bine. Acum, pentru a nu fi doar lamentari si compatimiri, spune-ne ce DOT avea anvelopa, ce presiune a avut la plecare si, mai ales, daca ati oprit dupa plecare sa vedeti daca se incing sau nu jantele. De asemenea, marketing sau nu, ce marca a fost anvelopa? Din fotografie nu pare a fi imbatranit cauciucul, dar nici nu pot vedea prea bine detaliile. Va intreb pentru a ne ajuta sa ne formam o parere. Nu-mi amintesc ce marca sunt anvelopele mele, dar stiu ca au DOT-ul din 2018, parca - atunci le-am schimbat si ar cam trebui sa caut sa le inlocuiesc.
-
1 punctMontat doua ventilatoare la frigider. Răcește mult mai bine!
-
1 punct
-
1 punctStiu ca multi nu or sa fie de acord cu solutia mea de off camping ... dar asta e! Achizitionat un generator invertor pe benzina, insonorizat. Are 3,1 Kw putere maxima si 2,8 Kw putere nominala. Duce fara probleme AC-ul si frigiderul pe 230! Zgomotul este rezonabil, generatorul nu este chier greu, si pleaca la prima sfoara!
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

