Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 21.07.2024 în toate secţiunile

  1. 3 puncte
    Prima excursie in Grecia, prima excursie in Thasos. Sa mai spun ca e prima iesire in afara tarii cu rulota? Plecat pe data de 13 iulie de acasa, in acest moment sunt inca in Thassos! Traseu Campulung Moldovenesc, Bacau, Buzau, Giurgiu, Ruse, Veliko Tarnovo, Makaza, Keramoti, apoi cu ferry pana in Thassos si apoi Pefkari. Pauza de o noapte in parcarea de la Motel Prietenia din Giurgiu. Proprietar superamabil, mi-a dat curent gratis la rulota toata noaptea. Acum despre camping Pefkari - totul la superlativ. Nu se compara cu ce avem in Romania. Cam atat ... las pozele sa vorbeasca: Prima noapte la Giurgiu parcare motel Prietenia Pe feribot: Din camping Pefkari:
  2. 1 punct
    Oau... 🙁 Imi pare rau. Dar, desi nu ati amintit nimic, sunt sigur ca au fost multe momente bune si frumoase! Cu asta trebuie sa ramaneti! Iar partile negative, povestite aici, sa va ramana ghid pentru mai departe, sa planificati mai bine necesarul de... energie pentru viitoarele calatorii! Spor!
  3. 1 punct
    Ne-am intors dintr-un sejur de o luna in principal in Austria, prima iesire din tara si lucruri de povestit. Am plecat cam cu emotii ca nu stiam cum e prin campinguri cu deversarea plus alte reguli specifice camperelor, dar astea n-au fost nimic fata de restul. Un nou ghinion cu masina. In a doua zi de Austria, intr-o duminica dupa amiaza, pe o urcare destul de lunga, s-a aprins martorul in bord cu mesaj de supraincalzire motor si intr-adevar indicatorul era la maxim. Pana sa opresc in 2-300m (speram la o minune sa apara o degajare in drum sa pot iesi dar nu a fost sa fie), temperatura a revenit la normal. Stiam de acest defect posibil, ma atentionase despre el un mecanic anul trecut la Medias cand am reparat ad-blue-ul. Zice-se ca se despinde turbina pompei de apa de ax si axul se invarte in gol. Au zis ca e defect clasic la peugeot motoarele de 2 si 2.2 (eu am de 2) si trebuie oprit imediat si hopa pe platforma de acolo. Doar ca de unde sa iau platforma duminica dupa amiaza in Austria, brambura pe un drum de munte. Puneam triunghiurile si mi se parea ca visez ceva urat. M-a ''trezit'' dupa vreo 10 min un cuplu care a oprit si m-au intrebat daca am nevoie de ajutor, femeia indeosebi a empatizat cu noi. A sunat la oeamtc (adica asistenta rutiera), le-a povestit ce stia de la mine, m-au cerut si pe mine, le-am dat ceva date si m-au informat ca va costa undeva la 150 euro, daca sunt de acord. Normal ca da, n-aveam variante. Am asteptat vreo ora, au fost doi baieti, intamplator sau nu, unul vorbea binisor romaneste. N-au venit cu platforma si mai bine asa, ca chestia nu era chiar tragica. S-au uitat la motor, au pipait pe acolo furtune, au zis ca e o problema cu pompa dar mai putem circula de ici colo. Mi-au zis sa intorc si sa mergem la vale sa gasim o degajare din carosabil unde am facut formalitatile. A costat 180 euro. Am dormit chiar acolo (ne-au dat la mana ceva pt politie daca se luau de noi). Luni am plecat dis de dimineata sa fie racoare, cu inima cat un purice si cu ochii pe indicatorul de temperatura. Am fost la un service care a zis ca e ok, probabil s-a facut regenerarea filtrului de particule. Constatarea gratis. Nu l-am crezut si am fost la o reprezentanta Peugeot cu service (multi dealeri pe aici nu au si service). Un baiat a pus testerul si a confirmat ca pompa e cu probleme dar seful a zis ca nu ne poate rezolva mai devreme de 2 saptamani, insa a vorbit la un service vecin (la un turc) care ne-a rezolvat dupa doua zile. Adica a schimbat distributia complet. Nici la reprezentanta nu ne-a luat nimic, iar reparatia la turc a costat 800e, stiam de la inceput ca l-am intrebat. Până sa reparam, stiind si cat va costa, sotia a insistat sa mergem in tara cu o platforma, asa ca ne-am interesat si am gasit cu 1400e pana in Arad plus ''morcovul'' ca depaseam greutatea permisa a platformei si la o adica amenda ar fi fost un euro/kg depasit, adica 400kg=400 euro si cadea in sarcina noastra. O platforma mai mare insemna ca scapam de amenda dar ar fi fost mai scumpa, asa ca am ales sa ramanem sa reparam loco. Si nici in tara reparatia nu ar fi fost gratis. Colac peste pupaza, in dimineata zilei cu reparatia am vazut niste urme de praf de frana pe roata stanga spate cam ciudate. I-am aratat turcului si a zis ca placutele sunt duse asa ca le-am schimbat si pe alea la ambele roti spate, inca 150 euro. Cele pe fata erau bune, probabil mai fusesera schimbate. Am vazut si pompa, turbina patina si agata in trepte ca si cand ar fi fost bagata pe niste caneluri uzate. La drum usor probabil ca mai mergea un timp, cum de fapt a si fost, ca am mai mers la total cam 80km si de vreo trei ori a mai crescut putin temperatura, dar rapid a revenit la normal. Alte mici probleme tehnice. La plecarea din tara am mai trecut pe la Turda la Edotec si am rezolvat ceva cu alarma, nu se mai alarma cand trebuia, in schimb dadea alarme false destul de multe inca de la montare anul trecut. Baiatul pare ca se pricepe dar probabil e cam superficial de tot apar probleme. Acum vad ca a mers bine, fara alarme false, a disparut in schimb afisajul de la telecomanda dar nu e din vina lui. Probleme am mai avut tot cu alarma dupa ce am trecut granita la unguri ca nu mai avea semnal si nu mai comunica cu aplicatia. Uitasem ca are cartela si de chestia cu roamingul. Am rezolvat-o prin call center-ul vodafone nu fara mici emotii, ca nici fata respectiva nu era sigura pe niste chestii dat fiind ca nu era o cartela intr-un telefon. Acum referitor la conversie. Datorita noii biciclete electrice a sotiei, necesarul de curent a crescut iar in zilele noroase puteau fi probleme cu incarcarea, asa ca am luat o statie de putere Bluepalm de 2240Wh din Hornbach. Inaintea ei luasem una Ecoflow delta 2 dar a fost defecta din start si mai bine asa ca ar fi fost prea mica. Cred ca statii sub 1000Wh sunt glumite si cam bani aruncati, cel putin pentru conversii, dar si in rest le vad mult limitate, doar ca sunt mai mici, mai usoare si mai ieftine. Pe asta am descarcat-o pana la 50% de cateva ori, deci Ecoflow care are capacitate jumatate ar fi fost descarcata complet, teoretic. Un alt motiv al achizitiei statiei a fost ca invertorul instalatiei initiale era prea mic pentru boilerul de 1200W/10l asa ca imi mai trebuia ceva sa il pot alimenta, deci cu statia am castigat si energie si alimentarea boilerului. Surprinzator, in fix 6 min apa din boiler se incalzeste suficient cat sa facem dus amandoi (pe rand, doar pe corp) si spalatul vaselor de la masa de seara, dar cam rece inspre final. Sunt multimit de statie, doar ca va trebui sa ii fac un cablu de incarcare mai serios. A venit cu unul cam subtirel cu mufa de bricheta la un capat pt incarcarea de la bricheta masinii in mers. N-am incarcat de la bricheta masinii, am facut o derivatie de la panoul solar si am pus o mufa de bricheta mama dedicata incarcarii statiei, printr-o siguranta de 15A. Am incarcat alternativ de la panou, cand statia, cand bateria Victron. Adica statia dimineata si seara, cand panoul baga mai putin, sa nu topesc cablul si sa fiu acolo la o adica. Deja peste 300W se incalzeau mufele, indeosebi cea de bricheta, cablul asa si asa, e de 0,75mmp, cam subtire, iar inspre statie mufa DC7909 e si ea cam firava pentru cei 2x500W cu care se lauda ca primeste maxim la incarcare (are doua intrari de panou solar). Daca lasam cuplate la panou concomitent si statia si instalatia veche, controlerul victron intra in float in cateva minute, adica nu mai incarca, si nu mai iesea de acolo indiferent ce consumatori erau sau ce faceam, isi revenea doar daca il decuplam de la panou cateva minute si il cuplam din nou dar singur, fara statie. Ciudatenii electrice de care m-am prins observand cu atentie ce se intampla (de acasa). Despre incarcarea statiei la 220V mi-am luat gandul in campinguri ca din cate stiu nu dau amperaj cat vrei, iar statia se incarcă cu 2000W, asa ca nici n-am incercat. Am trecut doar instalatia veche pe 220V camping si statia pe panou cand nu dadea peste 300W. Am modificat putin instalatia electrica si am putut da 220V la prize de unde am vrut la momentul respectiv, statie sau instalatia veche, cu un comutator. Recomand sa luati initial baterie mare si invertor pe masura, sa nu mergeti cu adaosuri cum am facut eu. Am studiat si varianta cu inca o a doua baterie dar nu mai era loc pentru una identica (160Ah), plus un invertor mai mare pt boiler ieseau si cam scump. La statie as mai avea un mic avantaj ca o pot folosi si in alte scopuri casnice dar inconvenientele la conversie sunt mai multe in varianta combinata ca la mine. Doar statia poate fi o solutie buna si poate si mai convenabila, dar trebuie aleasa bine ca nu poti face modificari ulterior pe componente. Probleme am avut si cu pompa de apa a instalatiei, nu se mai oprea, si asta chiar din plecare. Am incercat in fel si chip, am bagat apa mai cu presiune in doua randuri la un peco si la un camping ca sa scot aerul, am schimbat presostatul ca aveam de rezerva, degeaba. Curios ca daca strangulam furtunul la iesirea din pompa se oprea, adica mergea cum trebuie. A trebuit sa facem de serviciu la intrerupator si sa o pornim/oprim manual. Am avut si o masinuta de spalat rufe, e destul de ok dar cam se umple ''incaperea'' de rufe puse la uscat si se cam consuma apa, dar la camping n-ar fi o mare problema apa. Am spalat in doua randuri dar nu stiu daca pe viitor o mai luam. In prima seara de spalat am avut si o senzatie de sufocare la culcare. Si inauntru era destul de cald dar cam ciudat, probabil umezeala aerului de la rufele la uscat a contribuit la asta. Ajutati pe alocuri de vremea nu foarte calda, am mai stat si free, ca n-am avut nevoie sa deschidem larg usile pentru racorit inauntru. Am folosit aplicatia park4night platita, cea free nu are chiar toate locurile. Nu ne-am temut de politie cat de răutăți locale, am mai citit review-uri cu cauciucuri intepate, mai ales ca stim cat ne simpatizeaza cei din vest. Am ales locatii mai izolate, am cautat sa ajungem mai inspre seara si n-am stat doua zile in acelasi loc ca sa nu fim luati la ochi. Asa ca am mai recuperat ceva din paguba cu masina.
  4. 1 punct
    @Fejer Antal Multumesc
  5. 1 punct
    Bună dimineața! O săptămână excelentă să aveți!
  6. 1 punct
    Salutari din Thasos,