Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 15.01.2024 în toate secţiunile

  1. 1 punct
    Initial, cand m-am inscris pe acest forum, nu detineam o rulota. Acum sunt posesor, si vreau sa-i fac o scurta prezentare. Mi-am dorit o rulota curata, fara mari urme de uzura interior/exterior, fara modificari aftermarket, adica asa cum a proiectat-o neamtul. Din pacate in RO nu am gasit nimic multumitor, toate aveau diverse modificari, adaugiri, urme de abuz, infiltratii, defecte ascunse. Dupa ce m-am saturat de vizionat, am intrat pe un site de vanzari din Olanda, am gasit cateva candidate si cu ajutorul lui @Rulota AAA (Adrian Paraschiv), in cateva zile, am avut rulota acasa. Ei bine, nu a fost chiar asa de simplu. Dupa ce m-am hotarat la una din ele, Adrian a vorbit cu olandezul si am primit mai multe poze, inclusiv 3 filmari detaliate, dupa care am facut rezervarea cu 200 euro. De asemeni am mai gasit o optiune secundara, in cazul in care aceasta avea defecte ascunse (nu a fost cazul). Abia dupa ce am facut rezervarea a plecat dupa ea si dupa 4 zile si 5000 de km, o aveam in curte. Rulota este impecabila, pe exterior nu are nici o indoitura sau zgarietura, plasticele sunt lucioase si culorile vii. La interior cu mare greutate observi urme de uzura, totul este functional si curat. Baia, eu zic ca e de nota 8.5 din 10. Proprietarul anterior si-a montat un suport de pahare langa chiuveta, suport care dupa ce l-am dat jos, a lasat doua gauri mici de holtzsurub. Chiuveta are mici zone foarte putin ingalbenite, dar este acceptabila dupa parerea mea. In acest moment, mare mea problema este ca nu o pot scoate din curte. De intrat a intrat, dar foarte greu. De scos, se pare ca nu am abilitatile necesare, asa ca sunt nevoit sa-mi montez un mover. Am achizitionat deja acumulatorul LiFePO4 de 200Ah si astept moverul. Pana atunci nu am cum sa ajung la RAR pentru carte si inmatriculare. Moverul sunt nevoit sa-l instalez singur, dar pentru asta am abilitatile necesare . Pana atunci, sa auzim de bine !
  2. 1 punct
    @Marius Gheorghiu . Să aveti parte de iesiri minunate !
  3. 1 punct
    Bună ziua, și la multi ani! După o lungă perioadă de timp, revin cu mesaj pe acest forum drag! Multumesc frumos Marius Gheorghiu pentru cuvintele frumoase ! Întradevăr este o rulotă curata, și cu un grad de uzura foarte scăzut! Felicitări pentru "căsuța", și mulțumesc pentru încrederea acordată! Drumuri și vacante minunate!
  4. 1 punct
    Salutare @Marius Gheorghiu Felicitari pentru achiitie! Foarte frumoasa! Sa va bucurati de ea, ... si cat mai multe iesiri!!
  5. 1 punct
    Mi-a luat ceva timp sa ajung acolo dar, într-adevăr, Rothenburgul arata feeric noaptea!
  6. 1 punct
    Salut. 1 - nu deranjezi. Dacă știu/ știm răspundem cu drag. 2 - tu ai varianta cu sobă clasică. Deci consum de electricitate mult mai mic. Nici camperul nu este foarte voluminos si automat necesarul de caldura va fi mai mic. Doar ventul consumă. Dacă bateria este în mințile ei nu ai probleme. Dar pe lângă sobă mai ai și alți consumatori. Nu uita sa schimbi si bateriile de la aprinderea automata a sobei. Total gresit. Dintr-o baterie nu poti scoate 100%. Depinde de tehnologia ei. Daca este LiFePo4 poate te apropii de 90%. O baterie deep cycle maxim 50%. Una "normala" auto, mult mai putin. Eu consider mica bateria de 70Ah, insa depinde mult si de consumatorii avuti. Dar dacă rămâi fără, pornesti motorul sa o incarci. 3 - cu butelia galbena din imagine ( adica mare ) ar trebui sa poti acoperi cel putin 2-3 zile la o minima de cateva grade pe minus. Daca ai -10 grade probabil nu mai mult de 2 zile. Dar totul depinde de temperatura exterioara, de cate grade faci inauntru, de cate ori deschizi usa, geamurile samd. Deci un raspuns exact nu pot da. Pentru butelie recomand sa o ai si pe a doua la tine, iar un sistem Duo Control face minuni la 3 dimineata cand bate vantul si ploua sau sunt -10 grade ( adica atunci cand are obiceiul sa se termine butelia rulotistii cu vechime stiu ).
  7. 1 punct
    Nu am mai putut edita asa ca fac completarea despre sobele "clasice" aici: Acestea consuma mult mai putina energie electrica, mai precis doar ventul. Daca imi amintesc corect, la rulota consumul era intre 0.2 si 1A in functie de turatia ventului. Banuiesc ca si la camperele echipate cu asa ceva nu difera mult acest consum. Nu au nevoie de electricitate pentru a mentine flacara. Aprinderea se face cu sistem piezo ( manual sau automat ), iar flacara este mentinuta de o electrovalva ce isi ia energia dintr-un termocuplu aflat in flacara. Are nevoie doar de cativa zeci de mV. Exact ca la aragazul de acasa, cu sistem de asistenta la oprirea flacarii.
  8. 1 punct
    Salut. La camperele echipate cu Truma se foloseste de obicei Truma combi 4 ( la camperele mai mici ) si combi 6 ( la cele mai mari ). Fac atat apa calda cat si caldura ( de aia probabil le-a si zis combi ). Ca folosesc gaz pt a produce caldura si apa calda banuiesc ca iti este evident. Aceste unitati au si destul de multa electronica; placi electronice, controlere, ventilatoare. Toata herghelia asta de electronice, cel putin la Combi 6, necesita in consumul maxim vreo 5A la 12V. Deci nu e chiar putin. Energie pe care i-o asiguri din retea, cand esti legat la stalp, sau din bateria auxiliara. Gandeste-te la Truma asta ca la o centrala de apartament si necesitatile acesteia. Chiar seama in anumite privinte cu una. Doar ca nu incalzeste habitaclul cu apa, ci cu aer cald. Sistemul Alde face asta. Unele modele, care au la sfarsitul numelui si litera "E", au posibilitatea sa incalzeasca si electric. Adica au o rezistenta electrica ce functioneaza doar la 220V. Dar caldura produsa este mai putina decat cea obtinuta prin arderea gazului. Este mai mult o dotare complementara, folositoare cand ai nevoie de mai putina incalzire sau perfecta cand nu folosesti camperul si vrei sa mentii o temperatura peste limita de inghet. Mai exsta si posibilitatea in cazul camperelor mai vechi sa aiba ca sursa de caldura soba aceea clasica, intalnita la rulote. Dar probabil la cele mai vechi de 1990 - 1995. Pe asta cu faptul ca produce energie electrica nu am mai auzit-o pana acum. Ar fi interesant, cred. Dar, nu. Din pacate nu ai la bord o centrala electrica ce functioneaza pe gaz. Doar consuma, nu si produce. Nu stiu daca intrebarea din titlu este retorica sau nu, dar eu raspund: evident ca se foloseste si iarna! Unele campere sunt mai bine dotate pentru utilizarea pe timp de iarna, altele mai putin. Dar toate se pot folosi.