Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 13.01.2024 în toate secţiunile
-
2 puncteMi-a luat ceva timp sa ajung acolo dar, într-adevăr, Rothenburgul arata feeric noaptea!
-
1 punctInitial, cand m-am inscris pe acest forum, nu detineam o rulota. Acum sunt posesor, si vreau sa-i fac o scurta prezentare. Mi-am dorit o rulota curata, fara mari urme de uzura interior/exterior, fara modificari aftermarket, adica asa cum a proiectat-o neamtul. Din pacate in RO nu am gasit nimic multumitor, toate aveau diverse modificari, adaugiri, urme de abuz, infiltratii, defecte ascunse. Dupa ce m-am saturat de vizionat, am intrat pe un site de vanzari din Olanda, am gasit cateva candidate si cu ajutorul lui @Rulota AAA (Adrian Paraschiv), in cateva zile, am avut rulota acasa. Ei bine, nu a fost chiar asa de simplu. Dupa ce m-am hotarat la una din ele, Adrian a vorbit cu olandezul si am primit mai multe poze, inclusiv 3 filmari detaliate, dupa care am facut rezervarea cu 200 euro. De asemeni am mai gasit o optiune secundara, in cazul in care aceasta avea defecte ascunse (nu a fost cazul). Abia dupa ce am facut rezervarea a plecat dupa ea si dupa 4 zile si 5000 de km, o aveam in curte. Rulota este impecabila, pe exterior nu are nici o indoitura sau zgarietura, plasticele sunt lucioase si culorile vii. La interior cu mare greutate observi urme de uzura, totul este functional si curat. Baia, eu zic ca e de nota 8.5 din 10. Proprietarul anterior si-a montat un suport de pahare langa chiuveta, suport care dupa ce l-am dat jos, a lasat doua gauri mici de holtzsurub. Chiuveta are mici zone foarte putin ingalbenite, dar este acceptabila dupa parerea mea. In acest moment, mare mea problema este ca nu o pot scoate din curte. De intrat a intrat, dar foarte greu. De scos, se pare ca nu am abilitatile necesare, asa ca sunt nevoit sa-mi montez un mover. Am achizitionat deja acumulatorul LiFePO4 de 200Ah si astept moverul. Pana atunci nu am cum sa ajung la RAR pentru carte si inmatriculare. Moverul sunt nevoit sa-l instalez singur, dar pentru asta am abilitatile necesare . Pana atunci, sa auzim de bine !
-
1 punctDe vreo doi ani aproape am hotărât ca varianta cu “ căsuța după noi” nu ni se mai potrivește cel puțin deocamdată dar poftă de călătorii a rămas neschimbată. Pe de altă parte de când am citit postul tau mi-am dorit și eu să ajung pe acolo, iar acum slava Domnului, s-a întâmplat 😁
-
1 punctSalutare @Marius Gheorghiu și felicitări pentru achiziție! Arată frumos și bine întreținută căsuța! Spor la meșterit moverul!
-
1 punctSalutare @Gabriel I , Felicitari! .... ma bucur daca cineva (mai ales daca-i cu casuta dupa el) se inspira din postarile mele, despre calatoiri. Intr-adevar Bavaria merita vazuta, indiferent de sezon.
-
1 punctOFF TOPIC Rog un moderator- Radierea mesajelor off topic .... pentru a se ajuta, intre ei, oamenii (aia buni dar si aia rai), au un nume frumos: "solidaritate".
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctFoarte frumoase pozele si prezentarea! Ma inspira pentru primavara!
-
1 punctHusa asta nu cred ca face mai mult decat o butelie si din experienta mea minima cred ca ajuta mult!
-
1 punctDacă se afla în interiorul camperului cred că până la -7/-8 face serviciu GPL. În funcție de câtă căldură fură din interior poate si mai jos.
-
1 punctDai masca jos de la sobă ( ai grijă la sârmele elastice ce țin masca să nu le strâmbi ) și o să vezi că în partea de jos este o casetă dreptunghiulară de plastic negru. Are un capac care parcă glisează în sus. Înăuntru are o baterie AA. Cumpără una de cea mai bună calitate ( mărci din alea cu iepurași sau ceva similar ) și te va ține cel puțin 2-3 ani. GPL - ul nu afumă. Afumă problemele aparatelor, reglajele proaste. Garantat. Am folosit 9 ani GPL fără probleme. Când a afumat am avut de reparat, dar nu gazul era problema. Fie duze decalibrate, fie admisia de aer opturată, mizerie pe arzător samd. Butelii cu propan găsești doar în orașele mari in1, 2 benzinarii OMV sau Petrom. Nu sunt peste tot. Sper să nu te încrezi în "cunoștințele" vaste ale vânzătorilor. În Călărași este la stația nr 2 - sper că o știi. Caută pe Goagăl " LISTA LOCATIILOR PETROM SI OMV UNDE VEI GASI BUTELIILE CU PROPAN" și le vezi pe toate din țară. Dar dacă ai compartimentul buteliilor mai ferit sau încălzit nu ai nevoie de propan. Dacă nu, este mai sigur cu propan.
-
1 punctDai masca jos și o să vezi că în partea de jos este o casetă dreptunghiulară de plastic negru. Are un capac care parcă glisează în sus. Înăuntru are o baterie AA. Cumpără una de cea mai bună calitate ( mărci din alea cu iepurași sau ceva similar ) și te va ține cel puțin 2-3 ani. GPL - ul nu afumă. Afumă problemele aparatelor, reglajele proaste. Garantat. Am folosit 9 ani GPL fără probleme. Când a afumat am avut de reparat, dar nu gazul era problema. Fie duze decalibrate, fie admisia de aer opturată, mizerie pe arzător samd.
-
1 punctBanuiesc ca stii, dar pentru siguranta spun: in butelie sa ai GPL ( daca spatiul de butelii este cat de cat izolat, ai incalzire in spatul respectiv sau daca temperaturile nu scad mai jos de -7 / -8 grade ) sau propan ( daca buteliile sunt la discretia temperaturilor de afara sau se prognozeaza sub -10 grade ). Total nerecomandata utilizarea buteliei casnice ( cu gaz butan ) pe perioada rece. Din experienta, propanul se consuma ceva mai repede decat GPL-ul ceea ce solicita prezenta obligatorie a celei de-a doua butelii. Si din cum vad amplasarea sobei, la usa de la intrare, va fi mai afectata la deschiderea usii. Aerul rece va lovi direct in ea si "butelca" cu gaz ce comanda flacara de lucru. Astfel ca recomand deschideri cat mai rare si mai scurte ale usii pentru a nu determina soba sa accelereze inutil, cu consumul de gaz corespunzator.
-
1 punctSalut. 1 - nu deranjezi. Dacă știu/ știm răspundem cu drag. 2 - tu ai varianta cu sobă clasică. Deci consum de electricitate mult mai mic. Nici camperul nu este foarte voluminos si automat necesarul de caldura va fi mai mic. Doar ventul consumă. Dacă bateria este în mințile ei nu ai probleme. Dar pe lângă sobă mai ai și alți consumatori. Nu uita sa schimbi si bateriile de la aprinderea automata a sobei. Total gresit. Dintr-o baterie nu poti scoate 100%. Depinde de tehnologia ei. Daca este LiFePo4 poate te apropii de 90%. O baterie deep cycle maxim 50%. Una "normala" auto, mult mai putin. Eu consider mica bateria de 70Ah, insa depinde mult si de consumatorii avuti. Dar dacă rămâi fără, pornesti motorul sa o incarci. 3 - cu butelia galbena din imagine ( adica mare ) ar trebui sa poti acoperi cel putin 2-3 zile la o minima de cateva grade pe minus. Daca ai -10 grade probabil nu mai mult de 2 zile. Dar totul depinde de temperatura exterioara, de cate grade faci inauntru, de cate ori deschizi usa, geamurile samd. Deci un raspuns exact nu pot da. Pentru butelie recomand sa o ai si pe a doua la tine, iar un sistem Duo Control face minuni la 3 dimineata cand bate vantul si ploua sau sunt -10 grade ( adica atunci cand are obiceiul sa se termine butelia rulotistii cu vechime stiu ).
-
1 punctVa funcționa însă nu distribuie uniform aerul cald in toate încăpere. Faci economie cu iluminatul folosește numai strictul necesar și verifică des starea bateriei. Dacă observi că scade tensiunea in baterie pornești motorul. Nu cred că vei avea problemă. Mi-e personal îmi place mai mult ieșirile pe timp de iarnă. Succes și ține ne la curent! La mulți ani!
-
1 punctSalutare @StircuNoi când am avut rulotă am petrecut câteva revelion in ea. Autorulotă deținem de anul curent acum suntem la al doilea. Prima era un Fiat Adriatic cu alcove, in care pe 04. Noiembrie am fost două nopți la Vama Buzăului. Momentan suntem la baza pârtiei de schi Homorod și aici o să rămânem vreo două nopți. În rulotele pe care am avut și în prima autorulotă o butelie ne ținea două zile fără problemă chiar și în -11 grade. Acumulator la toate am avut de 90 Ah sau mai mare. Pe Valea Cerbului lângă Gura Diham in off, când nu am avut parte de soare după două zile a trebuit să încărcăm bateriile cu generator. La autorulotă dacă pornești motorul încarcă și bateria auxiliară.
-
1 punctMultumesc pentru raspuns. Inteleg ca truma mea consuma 1A/ora adica o baterie de 70 AH ma tine 70 de ore daca functioneaza doar incalzirea ( cel putin asa inteleg eu ) Atasez foto pt a mi spune rulotisti/autorulotistii cu experienta daca pot avea curaj sa plec 2-3 zile iarna cu utilajul din foto ( alaturi de sotie si de 3 copii mici) Si a-II-a problema vreau sa stiu ce consum de gaz are truma din fotografii, truma de la autorulota mea, ( cate ore functioneaza truma la capacitate maxima cu o butelie obisnuita caer la inceput era plina) Si mai am 2 intrebari de astea stupide numai sa nu deranjez... Multumesc!
-
1 punctCrede-ma ca acest aspect cu consumul a fost si este o obsesie a mea, nu o pot numi provocare. Am incercat zeci de metode (fac drumuri din '92), ajungand la un moment dat sa fabric (am lucrat la service-auto 28 de ani), chiar si un fel de eleron pentru taiat aerul, eleron cel montam pe plafon cand ma intorceam cu o rulota. Nici un rezultat major. Astfel am ajuns la convingerea ca varianta cu un vehicul mai mare in fata da un randament. Turbulentele de care "vorbesti" chiar iti fac un avantaj prin absortia valului de aer format. Nu imi place sa contrazic, fiindca fiecare are o parere, ceva normal de fapt, dar eu cred ca procedura ta a fost de moment, pe o distanta de cativa kilometri si probabil plictiseala din spatele unui astfel de utillaj a fost deajuns.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

