Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 28.12.2023 în toate secţiunile

  1. 3 puncte
    Salut. La camperele echipate cu Truma se foloseste de obicei Truma combi 4 ( la camperele mai mici ) si combi 6 ( la cele mai mari ). Fac atat apa calda cat si caldura ( de aia probabil le-a si zis combi ). Ca folosesc gaz pt a produce caldura si apa calda banuiesc ca iti este evident. Aceste unitati au si destul de multa electronica; placi electronice, controlere, ventilatoare. Toata herghelia asta de electronice, cel putin la Combi 6, necesita in consumul maxim vreo 5A la 12V. Deci nu e chiar putin. Energie pe care i-o asiguri din retea, cand esti legat la stalp, sau din bateria auxiliara. Gandeste-te la Truma asta ca la o centrala de apartament si necesitatile acesteia. Chiar seama in anumite privinte cu una. Doar ca nu incalzeste habitaclul cu apa, ci cu aer cald. Sistemul Alde face asta. Unele modele, care au la sfarsitul numelui si litera "E", au posibilitatea sa incalzeasca si electric. Adica au o rezistenta electrica ce functioneaza doar la 220V. Dar caldura produsa este mai putina decat cea obtinuta prin arderea gazului. Este mai mult o dotare complementara, folositoare cand ai nevoie de mai putina incalzire sau perfecta cand nu folosesti camperul si vrei sa mentii o temperatura peste limita de inghet. Mai exsta si posibilitatea in cazul camperelor mai vechi sa aiba ca sursa de caldura soba aceea clasica, intalnita la rulote. Dar probabil la cele mai vechi de 1990 - 1995. Pe asta cu faptul ca produce energie electrica nu am mai auzit-o pana acum. Ar fi interesant, cred. Dar, nu. Din pacate nu ai la bord o centrala electrica ce functioneaza pe gaz. Doar consuma, nu si produce. Nu stiu daca intrebarea din titlu este retorica sau nu, dar eu raspund: evident ca se foloseste si iarna! Unele campere sunt mai bine dotate pentru utilizarea pe timp de iarna, altele mai putin. Dar toate se pot folosi.
  2. 1 punct
    Dai masca jos și o să vezi că în partea de jos este o casetă dreptunghiulară de plastic negru. Are un capac care parcă glisează în sus. Înăuntru are o baterie AA. Cumpără una de cea mai bună calitate ( mărci din alea cu iepurași sau ceva similar ) și te va ține cel puțin 2-3 ani. GPL - ul nu afumă. Afumă problemele aparatelor, reglajele proaste. Garantat. Am folosit 9 ani GPL fără probleme. Când a afumat am avut de reparat, dar nu gazul era problema. Fie duze decalibrate, fie admisia de aer opturată, mizerie pe arzător samd.
  3. 1 punct
    Nu am mai putut edita asa ca fac completarea despre sobele "clasice" aici: Acestea consuma mult mai putina energie electrica, mai precis doar ventul. Daca imi amintesc corect, la rulota consumul era intre 0.2 si 1A in functie de turatia ventului. Banuiesc ca si la camperele echipate cu asa ceva nu difera mult acest consum. Nu au nevoie de electricitate pentru a mentine flacara. Aprinderea se face cu sistem piezo ( manual sau automat ), iar flacara este mentinuta de o electrovalva ce isi ia energia dintr-un termocuplu aflat in flacara. Are nevoie doar de cativa zeci de mV. Exact ca la aragazul de acasa, cu sistem de asistenta la oprirea flacarii.
  4. 1 punct
    Asta este boiler Truma si are doar doua tevi. Cred ca ar trebui sa ne spui mai multe despre model
  5. 1 punct
    Salutare tuturor! De ieri am ajuns în Germania în localitatea Bad Honnef la Wohnmobipark. Aici au pe stoc peste 100 de autorulote noi și second-hand. Dimineața la ora 11 am ajuns la fața locului și dânșii de la parc mi-au dat cheile de la autorulotă care deja era cu câteva zile în urmă rezervat de către mine. Cu cheile in mână am găsit ușor căsuța și a urmat câteva ore bune până când am controlat fiecare porțiune. Sunt urme de uzură in interior și exterior însă nimic grav. Astăzi o să introducă în atelierul lor ca să facă o revizie înainte de drum Mâine la ora nouă mergem să luăm nr de înmatriculare cu care pot să conduc până acasă. Este vorba despre un Niesmann Bischoff Flair I 6000