Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 04.12.2023 în toate secţiunile

  1. 2 puncte
    @Marius Gheorghiu dupa poza pusa, pare sa fie modelul dupa 2003(cel rotunjit). Sa fi foarte atent la peretele frontal, deoarece primele la serii se cunosc au fpst cateva probleme acolo, plecate de la multiplele imbinari ale peretelui. Ulterior au revenit la montarea peretelui dintr-o bucata. Nu au avut toate aceasta probleme, dar este destul de des intalnita mai ales la UFE-uri.
  2. 2 puncte
    @Marius Gheorghiu Puntea zic eu ca e ok. Umidometrul ala e exact ce ai nevoie pentru a elimina orice suspiciune. Faci calibrarea dupa ce intri in rulota. Nu spuneam ca e rau intentionat sau ceva. Exact cum zici. Sper sa fie totul ok.
  3. 2 puncte
    Salutare! Cel mai indicar ar fi un test de umezeala profesional. Nu stiu pe nimeni in zona ta care sa detina un umidometru noninvaziv. Poate sunt alti colegi care te pot informa despre asta. Acum sa fiu subiectiv, Hobby-ul vine si el cu erorile lui de fabrica. La belibox e ceva normal. Verifica temeinic colturile pe interior, zona de alimentare apa, iar pe exterior podeaua in spatele pasajelor rotilor si in spate dupa sasiu. La parte mecanica, puntea si functionarea dispozitivului inertial. In pricipiu, daca puntea nu e obosita trebuie sa se vada jumatate din talonul cauciucului in partea de sus. Fiind echipare BPW, service-ul acesteia este destul de dificil si costisitor. Nu vreau sa te descurajez. Rulota poate sa fie una foarte buna. Doar te fac atent la ce te-ai putea uita sa nu ai probleme ulterior. Daca vrei mai multe sfaturi m-a gasesti la tel. Bafta!
  4. 1 punct
    Salutări tuturor! Așa cum am promis revin cu prezentarea autorulotei achiziționată. Chiar înainte de a vinde rulota noastră am inceput căutările pentru achiziționarea unei autorulotei fără alcov. Studiind și site-urile din străinătate nu prea găseam ce-mi trebuie. Până la urmă am decis că cumpărăm una cu alcov. Pe data de 21. Aprilie dimineață am plecat la Tg. Mureș la control medical împreună cu soția. Am zis că mergem cu Meganul nostru că dacă găsim ce ne trebuie o și luăm și cu Meganul vine acasă soția. Până aici totul super, terminăm repede la medic totul este ok. Între timp vorbesc cu colegul @Ovidiu-Betty și ne întâlnim la autorulota lui ,vroiam să văd cum arată și să-mi atrage atenția la ce să fiu atent. Am rămas cu gura căscată când am intrat în autorulota lui. E farmacie ! Super super întreținut. Cu ocazia asta mulțumesc încă o dată că a fost amabil si ne a arătat căsuța lui. Mulțumesc @Ovidiu-Betty ! De la Tg. Mureș am pornit spre Pancota. Între timp a trebuit să opresc la un Peco trebuia să lucrez online vreo două ceasuri. În drum spre Pancota la 45km distanță sa aprins martorul Baterie in Megane. Am constatat că sau uzat periile in alternator. Am stins luminile oprit radioul oprit clima, și continuat drumul. În Pancota era o autorulotă Hymer. Am ajuns acolo, din mașină deja vedeam că Hymerul rămâne acolo. Că să nu fiu nesimțit cum era cel care vindea care mi a trimis poze care erau făcute acum 15ani m-am uitat la ea am pornit motorul și am explicat că nu arată conform pozelor și discuțiilor. A observat repede că nu are pe cine să convingă că este o autorulotă bună. Norocul nostru că chiar în Pancota era un servis care a acceptat să reparăm generatorul mașini. In două ceasuri eram gata de drum. La vreo 44 km distanță neam uitat la o altă autorulotă care iarăși nu era cea din poză și departe despre ce discutam prin telefon. Știam foarte bine că zona Aradului trebuie evitat , însă conform discuțiilor și pozelor primite se reflecta altceva. În fine repede am luat decizia să mergem până la Zalău. Am condus noaptea până aproape. Dimineață la ora opt eram in fața porții unde era câteva autorulote cu alcov, semi integrate și o singură integrat. După ce ne-am uitat la ele nu ne a plăcut nici una. In Zalău am vizitat încă două însă nici unul nu era pe placul nostru. Așa că am luat direcția spre Iași! Ajuns la Iași în fața porții ne aștepta proprietarul. Autorulota se afla in garaj cu motorul rece cu bateria de la motor într-un colț al garajului plin de praf. Na zic gata și cu asta, proprietarul a explicat că anul trecut în August a fost în deltă cu ea și de atunci nu a fost scos din garaj. Bateria era scos de-atunci iar bateria celălalt este in autorulotă sub scaun cu bornele desfăcute. Verificăm interiorul exteriorul mă bag dedesubt totul arată ok. Punem bateria la motor și bornele la cel interior. Pun contactul se aprind martorii, învârt cheia și surpriză învârte motorul cam 4-5 secunde și pornește. Umplem rezervorul de apă curată cam la un sfert până se aprinde primul led la panoul de control. Deschid pe rand robineți până când vine apa. Încă o surpriză însă neplăcută! Vine cu un miros că a trebuit să deschid trapa electrica! Probez Truma merge și pe încălzire și pe ACM. Verific atent peste tot, și pare destul de bun. Ne înțelegem la preț facem actele. Autorulotă FIAT Adriatic anul de fabricație 2002 luna noiembrie. Motor 2.3 JTD. 110cp. Două buteli, trapă cu ventilator, televizor la 12v android. Panou solar ect. La întoarcere urca dealurile fără nici o problemă! Am ajuns după miezul nopții acasă. Dimineață primul lucru să vedem dacă încape in garaj. Bineînțeles că era mai înalt cu 12cm. Acum urmează să facem o curățare generală și dezinfectare. După care o spălare că lumea că săraca este murdar rău. Între timp am tăiat betonul, pardoseala garajului și o să cobor cu pardoseala cu 15-18cm. O să postez și fotografii după ce este curățată personalizată.
  5. 1 punct
    Salutare, revin cu un mic "facelift" la panoul frontal. La ieșirea din Grecia din toamnă, când am observat faptul că după ploaie am umezeală la unul din geamuri și că undeva mai sus se vedea deja tapetul pătat am luat hotărârea să anulez gemurile din panoul frontal. Totul în capul meu era teoretic simplu, doar că aveam o reținere foarte mare legată de modul în care voi reuși să etanșez rostul dintre panel și panou în așa fel încât să nu am ulterior probleme mai mari cu infiltrația. La o discuție cu un amic legată de faptul că nu știu cum să rezolv acest detaliu, am primit soluția din partea lui: să decupez din panel partea de polistiren și restul de plastic care rămâne, cu ajutorul aparatului cu aer cald să-i fac formă peste panoul existent. Odată cu schimbarea locului de muncă mi-am făcut timp și pentru reparație, așa că am trecut la treabă. Am cumpărat materiale: panel (tot la recomandarea amicului) de 24mm cu 2mm, placaj, spumă de lipit la tub (pentru polistiren), adeziv sika pentru lipire plastic pe plastic, polistiren extrudat... Am avut noroc că în cele trei zile în care m-am ocupat de lucrare am prins vreme bună. Am demontat totul: banda de etanșare montată de mine în primăvară, geamurile, sinele, chederele, tapet. După ce am demontat și curățat totul am observat multiple fisuri la partea de sus a panoului undeva sub sinele de fixare ale geamurilor. Am reparat câteva din ele cu pistolul cu capse metalice. La geamul mare am pus un montant de lemn suplimentar (tratat in prealabil cu ulei de in) , am decupat polistirenul pentru geamuri și am trecut la măsurarea pentru decuparea panelului. Am făcut un șablon cum să decupez din panel partea de polistiren, dar din neatenție nu mi-am dat seama că șablonul trebuia pus pe panel în oglindă pentru a se potrivi în gaura. Așa că am făcut decuparea din polistiren exact invers: partea care trebuia sus mai scurtă am făcut-o jos unde trebuia mai lungă! Pentru remediere am luat și am lipit din polistirenul decupat în partea care lipsea și cumva am remediat greșeala. Am fixat provizoriu apoi panelul la poziție și cu pistolul cu aer cald am încălzit câte puțin partea de plastic astfel încât să se muleze pe curbura existentă. Aici din păcate a bătut vântul mai tare și nu am reușit să fac pe toată lungimea perfect, se observă mici denivelări (pentru cunoscători). Am pregătit pe interior placajul pentru închidere, i-am făcut o pregăurire pentru fixare cu holsurub și apoi din exterior l-am lipit cu spumă de lipit polistiren și fixat cu holșuruburile. După mai multe retușuri am trecut la lipirea polistirenului, respectiv la lipirea panelului. Pentru partea de plastic la lipire pe tot conturul am folosit adeziv sika flex 554. Totul a fost degresat înainte de lipire. Deoarece nu mai puteam lucra afară din cauza vremii, pentru la primăvară a rămas de aplicat un silicon elastic (soudal) pe margine pentru a arăta mai estetic toată închiderea, finalizare cu încă un strat de vopsea albă pe interior, respectiv montarea unei bande led și un stiker pe exterior. Drumuri bune tuturor !
  6. 1 punct
    @Marius Gheorghiu , salut! Umiditatea variaza intr-o rulota in limite extrem de largi, de la 15 % pe timpul verii, pana la circa 85 % pe timpul iernii. De aceea, calitatea materialelor si a finisajelor, joaca un rol important in starea acelei rulote in decade de timp. Sa iei in calcul si acest aspect, cand evaluezi modelele de la Hobby si, sigur si de la alte marci. Sa ai in vedere ca majoritatea pieselor marunte sunt, daca nu identice, cel putin asemanatoare, pentru cvasitotalitatea rulotelor europene!
  7. 1 punct
    Mulțumesc @Andrei.N Din Bad Honnef până la mijlocul Austriei am condus în ninsoare! De la granița Austriei cu Ungaria până la Gyula în ploaie, în mai multe porțiuni ploaie torențială. Anvelopele sunt destul de uzate și în mai multe porțiuni am simțit fenomenul aqua planare.
  8. 1 punct
    Ieri după ora 13:50 ora locală am primit numerele de înmatriculare valabile o lună și toate actele pt înmatriculare în Ro.
  9. 1 punct
    Salutare tuturor! De ieri am ajuns în Germania în localitatea Bad Honnef la Wohnmobipark. Aici au pe stoc peste 100 de autorulote noi și second-hand. Dimineața la ora 11 am ajuns la fața locului și dânșii de la parc mi-au dat cheile de la autorulotă care deja era cu câteva zile în urmă rezervat de către mine. Cu cheile in mână am găsit ușor căsuța și a urmat câteva ore bune până când am controlat fiecare porțiune. Sunt urme de uzură in interior și exterior însă nimic grav. Astăzi o să introducă în atelierul lor ca să facă o revizie înainte de drum Mâine la ora nouă mergem să luăm nr de înmatriculare cu care pot să conduc până acasă. Este vorba despre un Niesmann Bischoff Flair I 6000
  10. 1 punct
    Update Hobby 440 Punte BPW respectiv Winterhof. De cand ma stiu am fugit de marca asta, implicit motivul pentru care n-am avut nici un Hobby pana acum. Toroanele nu se pot inlocui, rulmentii conici la fel. Drept urmare, readucerea in parametri optimi a puntii inseamna mult mai multi bani. Bun. O gaura mare in buget si achizitionarea unei punti noi, de data asta marca Knott sau AL-KO. Astept raspuns de la acesti doi furnizori pentru a vedea care dintre ei are o punte cu prinere pe sasiu identica si bineinteles in parametri si cotele de montaj si rulaj. Puntea actuala este pentru MMA1250, rulota avand in acte MMA 1200. Am optat pentru una cu MMA minin 1350, dar daca va fi pentru o incarcare mai mare nu voi fi suparat. Daca tot "am scapat" de revizia sistemului de rulare si franare, puntea noua fiind livrata complet echipata, vom mai pune pana la cupla totul nou. Adica pe langa pretul rulotei, bucurandu-ne ca a fost un pret ok, mai punem ceva sa o aducem in parametri si abia apoi ne putem apuca de dotari si renovare. Daca o lua oricare altul in barba asa cum am luat-o eu, ziceam ca n-a avut noroc. Despre mine n-am ce zice decat ca-s tampit. Partea buna este ca i-am rezolvat problemele financiare prietenului meu, ceea ce ma face sa nu-mi para rau de alegerea facuta. Jucam partida asa cum e si privim partea plina. Vom avea un Hobby an fabricatie 2022 pe parte de remorca, doar sasiul ramanand cel din fabrica (si el va avea parte ce cateva imbunatatiri). Doresc sa le multumesc pe aceasta cale celor de la Centru de Remorci Deva, care s-au dovedit a fi profesionisti si foarte rabdatori cu un cretin ca mine la ei in ograda. Mecanicul lor cand ma vede isi pune o cutie in cap si fuge...
  11. 1 punct
    Salut, @Nadabaica Catalin! Pentru ca am lucrat la rulota mea in aproape orice coltisor, iti recomand sa folosesti produse care si-au dovedit eficienta in timp si nu cu promisiuni, fie ele si video (nu m-am uitat la clipurile de mai sus). Asa ca te sfatuiesc sa folosesti (daca mai e cazul) mastic la tub - Dekaseal - utilizat de unii producatori. Acest mastic (Dekaseal sau alt produs - dar cu aspect identic) l-am gasit la rulota mea si, dupa 22 ani de la fabricatie, inca era moale, lipicios si cu aspect gri in zona unde a fost acoperit de elementele de caroserie pe care le-am schimbat (stopuri, lumini numar, lampa exterioara etc.) Poti folosi si produsele celor de la Sika, am citit la un moment dat (cred ca aici pe forum, dar nu bag mana in foc) ca unii producatori de rulote il folosesc. Dekaseal-ul l-am vazut intr-un reportaj vechi intr-o fabrica de rulote (clip postat pe Youtube).