Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 02.12.2023 în toate secţiunile
-
2 puncteIeri după ora 13:50 ora locală am primit numerele de înmatriculare valabile o lună și toate actele pt înmatriculare în Ro.
-
1 punctAsa cum am mentionat si in topicul de vanzari auto, incerc sa fac un upgrade asa ca vind atat masina cat si rulota. Rulota Hobby DeLuxe Excellent Easy 440. A fost folosita pentru vacantele anuale in familie. Rulota este ingrijita, tinuta in garaj si service-ata (la Corda Campers, Rulote Romania si Knott) de fiecare data cand a aparut o mica problema. Astfel, au fost inlocuite ambele trape cu trape Heki, a fost inlocuit garnisajul pe profilul de aluminiu, tratament antiumezeala sub rulota, refixare elemente mobilier interior, reglare sisteme de inchidere ferestre, curatare soba, inlocuire anvelope (Viking C-uri pentru greutate), inlocuire carenaj ambele roti, inlocuire amortizor frana inertiala, reglare sistem de franare si echilibrare mover etc. Rulota este dotata cu: - cupla antibalans Winterhoff - mover PowerTouch - baterie tractiune Rombat Tempest 100 Ah - marchiza Fiamma (2 ani) - covor terasa - cort inchis complet - suport 2 biciclete Thule - boiler electric - 4 scaune pliabile - masa pliabila - plita electrica exterior - mobilier terasa Quechua - oglinzi auto Milenco - uscator rufe Berger - filtru cafea - fierbator apa Tefal - gratar nefolosit - soba Trumatic - frigider Electrolux (gaz, 12V, 220 V) - diverse produse de intretinere - ITP facut in august 2023 An fabricatie 2002 Masa maxima autorizata 1250 kg
-
1 punctMulțumesc @Andrei.N Din Bad Honnef până la mijlocul Austriei am condus în ninsoare! De la granița Austriei cu Ungaria până la Gyula în ploaie, în mai multe porțiuni ploaie torențială. Anvelopele sunt destul de uzate și în mai multe porțiuni am simțit fenomenul aqua planare.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctmersi.imi pare rau ca nu am terminat postarea. am facut un circuit si anul asta. in vacanta de iarna o sa fac update.
-
1 punctSalutare tuturor! De ieri am ajuns în Germania în localitatea Bad Honnef la Wohnmobipark. Aici au pe stoc peste 100 de autorulote noi și second-hand. Dimineața la ora 11 am ajuns la fața locului și dânșii de la parc mi-au dat cheile de la autorulotă care deja era cu câteva zile în urmă rezervat de către mine. Cu cheile in mână am găsit ușor căsuța și a urmat câteva ore bune până când am controlat fiecare porțiune. Sunt urme de uzură in interior și exterior însă nimic grav. Astăzi o să introducă în atelierul lor ca să facă o revizie înainte de drum Mâine la ora nouă mergem să luăm nr de înmatriculare cu care pot să conduc până acasă. Este vorba despre un Niesmann Bischoff Flair I 6000
-
1 punctBună ziua,comunitate!Numele meu este Neacșu Teodor,posesor al unui campervan realizat dintr-un Citroen Jumper 2016,proiect efectuat în totalitate de mine.Vă mulțumesc pentru accept și vă stau la dispoziție cu sfaturi și informații despre conversii.O zi faina tuturor!
-
1 punctDe vreo 3 saptamani am imbogatit "garderoba" de watti cu inca un panou de 160w tip valiza de la Ecoflow si un controller Victron 100/20 smart (daca mai sunt care nu stiu, orice e smart la Victron inseamna ca are bluetooth si apoi cu aplicatia dedicata poti vedea ce face, eventual si seta anumiti parametri; consumul in gol al controlerului este 0,03A). Mergea si un controler de 75/15, dar din experienta am luat unul mai mare ca nu se stie ce upgrade va mai urma si poate m-ar fi limitat. Mi-as fi dorit unul 75/20 dar nu exista, doar 100/20. Nu m-am uitat decat la victron, aveam si un cod de reducere 20% la un distribuitor. Ca dispunere a panoului, initial ideea era sa-l pun pe spatarele celor trei locuri din cabina, iar daca dadea prea putin sa-l pun pe parbriz, si mai putin varianta afara pentru ca noi plecam mai toata ziua si nu l-as lasa nesupravegheat, fie de hoti, fie de vant. Oricum, in functie de situatie nu ma opreste nimeni sa-l pun si afara pe sol, o sa vad. Dispunerea musai in cabina a facut ca dimensiunea sa fie un factor eliminatoriu, iar apoi puterea, am vrut cel mai mare care ar fi incaput; si pliabil, ca in timpul mersului sa il strang. Desi cam scumpicel, am ramas la acest ecoflow. Lucratura e chiar ok, la suprafata nu e sticla ci ceva plastifiat/cauciucat cu rizuri (ei il numesc ETFE), ai impresia ca e opac. (In paranteza, am vazut ca tipii de la ecoflow fac lucruri interesante gen aer conditionat portabil cu acumulator, frigider cu acumulator etc, cu niste caracteristici care le scot din anonimat, ca si preturile). Chiar si cu protectia asta, panoul a venit cu o f mica adancitura in suprafata. O fi fost de la resigilate, nu stiu, nu mi s-a parut. Mi-a placut si ca are doar 5kg, cu geanta 7. Geanta are un perete cu ceva tare de protectie si poate fi folosita ca sprijin pe sol pt panoul in functiune. A venit si cu un cablu separat pentru conectare la unele statii ecoflow (sunt cu ochii pe o asemenea statie dar nu m-am decis inca la marca si model, la primavara e in plan), adica are o mufa dedicata la un capat (si mufe MC4 obisnuite la celalat). Si a mai venit cu patru carabiniere; panoul are cateva gauri pe margini, in anumite situatii probabil ca ar fi convenabil sa fie agatat, sau prins de alt panou alaturat cu acele carabiniere. Momentan, adica peste iarna, va alimenta bateria masinii care nu stiu de ce, pare ca da semne de oboseala dupa aproape un an. Am si consum in gol destul de mare, 0,3A, iar pe ger va merge si incalzirea ad blue-ului. De cand am pus alarma, f util mi-a fost ca afiseaza in aplicatie pe telefon si tensiunea bateriei masinii, cand ajungea la 12,1V puneam redresorul pe ea, asta cam la 7-10 zile. Controlerul cred ca va sta undeva jos in spatele banchetelor din cabina (inca nu l-am fixat ca poate intre timp imi vine alta idee). Ulterior, la primavara, panoul se va alatura ca productie celui de pe duba de 450w, si avand fiecare controlerul lui, nu mai conteaza ca sunt de puteri diferite si va merge fiecare cat poate. In schimb nu va fi integrat in sistemul lui Cerbo gx pentru ca Cerbo e in spate iar controlerul si panoul sunt in fata, cam nasol de tras acum un cablu pe toata lungimea dubei. O sa ma mai gandesc ce implica asta dar deocamdata nu vad o problema decat ca afisaj. E cam ca atunci cand merg cu masina si alternatorul incarca si bateria auxiliara. (Inca o paranteza, nu prea sunt clar cu incarcarea bateriilor Life de la alternator, pentru ca alternatoarele dau curent si tensiuni ca pentru bateriile cu Pb. Nu stiu cat de ok este pentru Life, desi nu sunt asa stricte la tensiuni de incarcare ca cele cu Pb, iar curent accepta muuult fara probleme, doar sa nu fie o baterie chiar mica.) Conectarea la instalatie va fi printr-o priza de bricheta, e una pe perete in spatele soferului. La toate cele 3 prize de bricheta si usb instalate am tras fire de 2,5 sau chiar si de 4mmp, desi ca sa incarc niste telefoane mergea si de 1,5, la momentul acela am zis ca "sa fie" si acum prind bine, asa ca cei in jur de 10A vor trece fara mari probleme. La vara ma gandesc sa nu chinui panoul in cabina pe caldurile specifice, cel mai probabil ca ma ajung doar cu cel de pe duba, fiind si zilele mai lungi, acesta ramanad pentru zilele noroase, iar atunci nici in cabina nu se mai face asa cald. Sau il scot afara in caz ca am nevoie de mai mult curent, o sa vad. Ce putere da panoul. Momentan nu am date concludente ca productie pe toata ziua decat pentru prima zi, cand a incarcat bateria si care cam trebuia incarcata, daca nu aveam panoul as fi pus redresorul pe ea. Asa ca a incarcat toata ziua si n-a terminat, seara era tot in bulk, desi a fost soare, abia a doua zi dupa inca vreo 3 ore era gata. Apoi in absorbtion si float, fara alti consumatori mai seriosi, se stie ca panourile nu mai dau cat pot, ca bateria nu mai primeste decat din ce in ce mai putin. Pus pe parbriz ca in poza (pe banchete dadea prea putin, m-am inselat sperand la mai mult) maximul de putere in acea zi a fost 74W, iar productia de 370Wh. Orientarea e putin SE, asa s-a nimerit parcarea casei, se putea si mai rau dar si mai bine. Cel mai probabil ca parbrizul mai mananca si el lumina cat pentru cativa watti, mai apar si niste mici umbre, iar functionarea e ceva mai calda si ea cu pierdere de randament, dar asta e. Comparativ, in aceeasi zi, cele doua panouri de 450 impreuna au dat o putere instantanee maxima de 535W si o productie de 1,87kW. Am masurat si temperatura: pe la ora 10.30, afara erau vreo 15 grade, panoul de 450w de pe sol avea 44 grade iar panoul din parbriz 49 grade. Asa ca vara nu il vad prea bine, poate doar dimineata vreo 2-3 ore pana se incalzeste. Alte comparatii de puteri instantanee intr-o zi noroasa, in care am pornit putin farurile la duba ca sa am consum pentru panoul de 160w, iar panourile de 450w au fost si ele in sarcina, fie impreuna, fie cuplate doar cate unul pentru test. panoul de 160 panourile impreuna 450+450 panoul de pe sol 450W singur panoul de pe duba 450W singur ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 10W 121W 11W 70W 12W 60W Desi in general cerul pare neschimbat, totusi puterea variaza putin mai tot timpul. Sau controlerul tot face calcule in cautarea punctului de putere maxima si ii da altceva. Asa si acum, desi cerul era complet cenusiu, pana am decuplat si cuplat panourile mari si m-am dus aproape de controlere pt semnal ca sa mearga aplicatia, posibil sa fi fost mici schimbari, confirmate si de variatia usoara a panoului mic. Ca o observatie din experienta: cand cerul e acoperit de nori, panoul de pe duba, orizontal, fiind indreptat spre cer, da putin mai mult decat panoul de pe sol, orientat oblic (se vede si in tabel). Asa ca dezavanjul neorientarii panoului inspre soare ci in sus se transforma in avantaj pe timp noros, nu mare dar e ceva. Cand soarele e insa oblic, cu cat mai oblic cu atat pierde mai mult, si chiar pierde, comparativ cu cel orientat, mai ales iarna pe la solstitiu, logic. Vad in asta un motiv in plus pentru un panou cat mai mare: fiind puternic, pe soare oricum da bine chiar pierzand putin prin orientarea in sus si nu catre soare, insa pe nor, cand treaba devine nasoala, orientarea in sus si puterea mai mare ajuta.
-
1 punctBuna dimineata dragi colegi! dupa multe analize, cercetari, de modele care sa vina in intampinarea nevoilor noastre, va prezint noua membra a familiei. Rulota Elddis Magnum GT. rulota este din 2013, are panou solar, rezervor de apa, pat dublu si canapele ce pot fi transformate in pat. Rulota are 7.3 m, 1400 MMA. Ne-am dorit foarte mult ca baia sa fie pe spate, iar dusul sa fie separat. Deja pana acum am facut doua iesiri, ambele in off camping Aceasta rulota indeplineste tot ceea ce ne-am dorit. va doresc concedii minunate alaturi de cei dragi voua.
-
1 punctBuna ziua, Am decis sa vand atat masina cat si rulota. Incerc sa fac un upgrade. Asadar vand: Dacia Duster 4X4 Model Prestige Motorizare : 1.5 Blue dci 115 CP Norma poluare : EURO 6 Pret: 17.800 EURO Dotari : -Keyless entry+keyless go(2 cartele) -Navi color ( Mp3/Radio/Bluetooth/AUX) -Camere 360 grade(fata-spate-oglinzi) -Volan imbracat in piele -Incalzire in scaune -Comenzi volan -Geamuri electrice fata/spate -Oglinzi electrice/incalzite -Jante aliaj 17" originale Dacia -Hill Assist -ABS -ESP -Senzori parcare fata-spate -Proiectoare ceata -Lumini de zi LED -Cotiera -ISOFIX -Geamuri spate fumurii -Senzor presiune pneuri -Climatronic -Carlig remorcare -Protectii noroi fata/spate -Ornamente Duster -Valve metalice jante -Acumulator inlocuit in octombrie 2023 -Masina vine echipata cu anvelope de iarna -Anvelope de vara incluse in pret DOT 2023 -Bare transversale incluse in pret -Suport 2 biciclete incluse in pret -Suport schiuri/snowbord inclus in pret Masina a fost ingrijita cu simt de raspundere (uleiurile utilizate sunt Ravenol, reviziile au fost facute la 10-12k, distributia facuta la 60k, huse scaune)
-
1 punctSucces la căutare, încet încet ajungeți la Van cred, oferă mobilitate mare, dar spațiu ioc. Inviato dal mio CPH2251 utilizzando Tapatalk
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

