Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 25.08.2023 în toate secţiunile

  1. 4 puncte
    Bună dimineața. Destul de târziu am reușit să pornim așa că prima oprire a fost la miezul nopții într-o parcare pe A3. O zi de vineri ușoară să aveți și un început de weekend așa cum doriți!
  2. 3 puncte
    Salut @Andrei.N . Am Venit ceva mai greu cu raspunsul, deoarece am fost foarte focusat in cateva proiecte mari. 1. Tabbert 410/2015 cu multiple accesorizari. 2. Un Hobby 495 am unui prieten atins in spate si infiltrat deoarece s-a amanat reparatia loviturii. 3. Un Hylander cu peretii desprinsi de pe podea. 5. Niste probleme la spate care m-au tinut departe de atelier 4 saptamani. 6. Hobby-ul meu 440 care a intrat greu si la foc automat, pentru care am si amanat plecarea in vacanta cu o zi (nefinalizat total dat totul functional). 7. Vacanta pe 14 zile care a prins nemaipomenit de bine. In ce priveste Hobby-ul, a primit in locul pardoselii cu care a fost achizionat, Tarchett Profesional albastru. Am mers pe aceasta culoare pastrand linia de coloristica originala data de producator. A mai ptimit ca dotari un chit fotovoltaic, acumulator, invertor, marchiza care in vacanta n-a fost prezenta lasand locul unui cort, perdele si draperii noi(originalele nu le avea si sotia a spis ca fara arata caun salon de spital) si o imbunatatire al aspectului pe parte de iluminat exterior care sa nu aduca a chici. De munca a fost ceva la ea. Pe parte de rulare a fost inlocuit tot (punte, amortizoare, cabluri, tije, dispozitiv inertial, roata se manevrasi suport aferent, pastrand doar cupla Al-Ko, care a primit si ea pastile noi si mentenanta cap coada. Calele spate au fost inlocuite cu cale Al-Ko 650. Urmeaza si cele din fata, dar nu este neaparat necesar. Podeaua a fost impermeabilizata cu Dekaphon si garnisajele schimbate integral. A mai primit butelie mare de fibra, regulator si furtum nou dedicat GOK, rezervor de apa de 50 l cu umplere din exterior, pompe apa noi atat pentru sanitar cat si pentru toaleta, iar boilerul de apa spart a fost inlocuit. Frilele de la frigider imbatranite, cu cleme rupte si fixare romaneste cu holtsuruburi au fost inlocuite cu grile noi de la Dometic. Frigiderul a primit si el in ajutor un ventilator pentru evacuarea aerului cald. Nu stiu daca am sarit ceva, dar @Ovidiu-Betty au vazut rulota, vizitandu-ne in vacanta si poate sa vina cu o parere impartiala. Ce mai este de facut. inlocuirea trapelor. Aici trapa de la bucatarie imi da batai de cap, fiind de 50x50 si negasind un model care sa-mi satisfaca pasaricile. Cea de 40x40 a fost deja achizitionata si urmeaza sa fie instalata(de fapt am achizitionat doua de 40x40 uitandu-ma doar ochiometric si de departe la cea de la bucatarie :( ). se va face o remasticare acolo unde este cazul si sigilare unde vrem doar preventie si nu este necesara remasticare. Se vor inlocui bateriile de apa, si mai vedem pe parcurs ce imbunatatiri mai aducem. Probabil inlocuire totala a instalatiei de apa odata cu schimbarea bateriilor.
  3. 2 puncte
  4. 2 puncte
    Am priceput. Nu, eu am folosit tubulatura speciala de aer condiționat. Nu m-am înțepat deloc în cea de încălzire.
  5. 2 puncte
    Nu la tine ma refeream, ci la cei care vor sa "refoloseasca" tubulatura pentru aer cald. Si, ca sa fiu clar, aceea are perforatii pe traseul perimetral, care include si zonele de sub banchete, unde va fi frig si umed.
  6. 1 punct
    @Andrei.N , oau! Foarte frumos ai aranjat topicul si apreciez de asemenea, felul cum ai povestit! Felicitari pentru o vacanta reusita, lunga si frumoasa! Pentru a avea strans loco toate povestirile si aventurile, iti sugerez sa te citezi in topicul initial al rulotei cu fiecare aventura pe care o postezi in alta parte. Sunt sigur ca nu vor fi in dezacord moderatorii cu aceasta idee. Mai ales ca la fiecare citare apare si un mic preview al acesteia si vezi dinainte despre ce povestire e vorba.
  7. 1 punct
    Am găsit puțin timp liber si mă gândesc sa împărtășesc impresiile din Grecia, partea 2. Am pornit dimineața din Gold Beach, am prins o zi mai răcoroasă decât precedentele, așa ca ne-am bucurat foarte mult de peisajele spectaculoase de pe drum oferite de munți, tuneluri, viaducte si localitățile ce se vedeau aruncate, parca, pe munți. Am făcut chiar si concurs cu copiii sa ghicim lungimile următoarelor tuneluri. Drumul a fost foarte liber, am mers întins pana la ieșirea de pe Egnatia Odos, dar am avut parte de o surpriza. Nu mă așteptăm la o coborâre așa abrupta in apropiere de Ioanina către parcul național Amvrakikos, la un moment dat am oprit pe dreapta sa mă asigur ca totul este ok. Mirosea a ferodouri încinse, iar in rulota era totul OK cu excepția TV-ului care căzuse pe podea (a uitat soția sa asigure spațiul dedicat al acestuia, iar de atunci facem împreună ultima inspecție înainte de a porni ca sa ne asiguram ca nu mai exista asemenea scăpări), dar am aflat mai târziu ca era in regula, funcționa, nu s-a spart nimic. Am pornit din nou, iar înainte de parcul național am oprit la o taverna locală, noi eram singurii turistic, unde am găsit loc de parcare la umbra pentru ansamblul nostru. Continuam apoi si in 45 minute ne aflam deja traversând tunelul pe sub apa către Lefkada. In alte 30 minute ieșim din Nydri, iar după alte 10 minute părăsim șoseaua principală a insulei către Poros Beach. Un drum îngust unde cu greu reușeau sa treacă pe lângă noi mașinile de pe contrasens. Ajungem într-un sat unde lățimea benzii de trafic era suficientă încât sa acomodeze ansamblul nostru si, poate, pietoni pe margine insa a fost nevoie sa ne mai oprim astfel încât ceilalți sa poată da cu spatele ca sa putem trece. Ajungem într-un final pana la intrarea din camping, eram transpirați bine…deh, caldura, emoțiile, discuțiile din mașina ca sa descoperim un loc foarte cochet așezat oarecum in trepte, deoarece relieful mai cobora către plaja. La nivelul unde ne aflam se găseau recepția din camping, piscina si intrarea in micul hotel cu camere de închiriat. Las pașaportul, facem checkin, iar doamna Irene urmează sa ne conducă spre camping către, surpriza, era o coborâre extrem de abrupta. Ca un om prevăzător ce sunt am întrebat daca este singura cale de acces si ca răspuns primesc încurajarea “trust me, your caravan will fit, you don’t want to use the other road because you will get stuck”. Pornim, cobor ușor sceptic, dar am ajuns cu bine pana pe platoul de jos (la același nivel cu plaja) unde se afla campingul. Găsim un loc la umbra, cum îmi promisese ca va păstra (am sunat cu 2 zile înainte de a ajunge ca sa fim siguri ca sunt locuri), campam si fugim către plaja (se făcuse deja ora 17). 50 metri mai încolo vedem șezlonguri, umbrele si câteva restaurante, dar am rămas fără suflare la vederea apei turcoaz specifica acestei insule minunate. Urmatorea zi am petrecut-o in același loc, insa am hotărât sa închiriem un drăguț taxi de apa acționat de pedale de pe care copiii au făcut sărituri in apa dar am pedalat pe lângă bărcile ce se vad in pozele de mai sus către o plaja sălbatică unde ne-am bucurat de liniște si copiii au făcut sărituri in apa. Ziua următoare am ales ca destinație Kathisma, o plaja cu pietricele foarte mici care seamănă puțin cu plajele nisipoase ale continentului grecesc. Aceeași rețetă de drum: se merge o bucata buna pe drum normal după care intri prin satele vechi care, pe alocuri, au străzi foarte înguste puțin mai late de o banda, insa toate acestea contribuie la farmecul si maretia Lefkadei. Drumul de acces duce pana la marginea plajei unde sunt foarte multe parcări, libere dar si cu taxa care au un umbrar deasupra si ești sigur ca nu vin alte mașini care ar putea bloca, prețul pentru toată ziua era 10 euro. Sunt câteva restaurante insa mi-a atras atenția un beach bar mai posh, ce mă ducea cu gândul către cele din Mamaia, unde era o amenajare de excepție cu piscina unde oaspeții se puteau răcori. Plaja era înțesată de șezlonguri de diferite feluri unde am observat unele de top făcute din lemn, umbreluțe cu acoperiș din stuf si lockere pentru bunurile personale; apoi cele normale din plasa. Prețurile mi-au părut mari la prima vedere, cele din lemn costau 55 euro setul in primele doua rânduri, iar de la rândul 3 in spate erau 45. Cele din pânză costau 45 euro in primele doua rânduri, iar din rândul 3 costau 35. Gândul către Mamaia m-a dus si după organizarea de personal cu hostesele care se ocupau cu prezentarea tarifelor si apoi a ospătarilor ce serveau la șezlong, dar si după cum erau organizate, spre exemplu cele din rândul 2 pana in rândul 5 erau toate rezervate si era perceput un tarif mai mare, insa am găsit o umbreluță unde presupun ca angajații au omis instalarea plăcii cu rezervat si ne-am putut așeza (moment in care, după ce am plătit, angajații au început o cearta de toată frumusețea intre ei). In tarifele mai sus menționate ofereau apa rece pe tot parcursul zilei. La plecare am condus către fostă baza de radare NATO, abandonată de ani buni, iar acolo am avut parte de cele mai frumoase priveliști de pe insula. Va las informații daca am stârnit curiozități cu acest obiectiv. Am ramas impresionat sa mă pot plimba liber prin fostă baza si sa inspectez clădirile ce, deși erau degradate, puteau servi ușor altor scopuri. Ultima zi a șederii pe insula am dedicat-o plajei Porto Katsiki, ce am vizitat-o prin 2013, si am fost la fel de impresionat sa o vad... Drumul duce către niște parcări unde se percepe un tarif de 10 euro pentru toată ziua, după care se coboară undeva la 100-150 trepte pana se poate calcă pe plaja. Deși devreme, plaja începuse a se aglomera, noi am ales capătul opus fata de trepte fiindcă era încă umbra. Plaja este cu pietricele foarte fine si disconfortul chiar mic fata de alte plaje ale insulei. Îmi aminteam ca, in urma cu 10 ani, făcusem o croaziera si am experimentat accesul din spre mare si priveliștea din larg este superioară celei de la malul apei. Seara am ajuns înapoi in camping unde am început sa strângem fiindcă urma sa pornim devreme. Ora recomandata pentru plecări era la maxim 8:30, altminteri riscam sa nu putem ieși cu ansamblul nostru datorită mașinilor de turiști parcate pe marginea drumului îngust de la plaja. Am oprit înainte de ieșirea de pe insula pentru a servi un mic dejun si a face o recapitulare a experienței Lefkada. La plecare am decis ca sa conducem pana in Bulgaria, către același camping 7 Lakes pe care l-am vizitat si la dus. Am ajuns undeva in jur de ora 18, am găsit un loc mare, am făcut checkin si ne-am bucurat de temperatura mai răcoroasă. A doua zi am fost la piscina cu apa termala, unde copiii s-au bucurat teribil. Am ajuns la concluzia ca ei prefera piscinele in detrimentul plajelor. Campingul se afla in stațiunea Sapareva Banya, renumita pentru apele termale si bazele de tratament, dar si de faptul ca la 20 minute de condus este punctul de pornire al tele scaunului către cele 7 lacuri ale masivului Rila. După amiaza am hotărât sa mergem si noi către platou, zis si făcut, plecat cu toată trupa inclusiv câine si după 20 minute am ajuns sus, la 2134m de unde, după o plimbare ușoară de 15 minute, am zărit primul din cele 7 lacuri. Superbitatea locului nu poate fi surprinsă in fotografii, încurajez pe oricine sa se aventureze către aceste locuri deosebite. Din păcate nu am putut face o plimbare mai lunga deoarece ultima coborâre se făcea la ora 18:00, așa ca ne-am întors către camping. A doua zi dimineața am văzut ca aveam vecini de seama din Belgia, erau o familie cu 2 Land Rover Defender preparate pentru overlanding. După micul dejun am pornit către casa. In încheiere va pot spune ca recomand cu drag toate locațiile in care am fost. Totodata concluzionez ca pentru noi nu se pretează drumuri așa lungi deoarece copiii se plictisesc repede, iar pe viitor alternam locațiile cu piscina si locațiile cu plaja.
  8. 1 punct
    Mihai, mulțumesc pentru aprecieri si sfaturi. Am urmat sugestia de a posta aventurile despre vacanță acolo unde mi-ai sugerat si mă gândeam ca poate, daca ai drepturi de moderator, sa mă ajuți cu ștergerea postului de mai sus cât si cu acest mesaj care vine doar ca strigat de ajutor. Ca idee, aș fi preferat sa păstrez aventurile pe care le facem împreună cu rulota in același loc, sunt lucruri pe care le postez in primul rând pentru mine si copii ca sa le putem revedea la un moment dat una sub cealaltă. Drept este ca nu am realizat ca dorința mea nu se potrivește cu modul de organizare al forumului la care mă supun. Multumesc anticipat
  9. 1 punct
    Sfatul lui @Florin Smolnickimi se pare foarte bun. Poate ar fi o idee sa închiriezi o rulota pentru o vacanță sau, poate, sa începi cu o rulota mai ieftină, iar in caz ca nu ți se potrivește acest tip de vacanță nu ai regrete. Am revazut anuntul si aș dori sa fac o mențiune. Zona aceea de canapea este mai potrivită ca si dormitor pentru niște copii datorită placajului subțire de sub perne (cel puțin așa este in cazul rulotei noastre), lucru care mă face sa cred ca mai degrabă cauți una cu pat matrimonial pt tine si soție in loc sa mergi pe aceasta varianta. Paturile suprapuse pot fi foarte faine pentru copii, odată ce mai cresc, dar in cazul alor mei nu este o opțiune buna fiindcă cel mic (4 ani) ar sari din pat țopăind într-una.
  10. 1 punct
    Multumesc frumos, drumuri bune
  11. 1 punct
    Eu am gasit o alta solutie care pana in momentul de fata imi pare a fi perfecta. Nu am gaurit podea, nu am modificat tubulatura si consuma doar 400 W, merg cu ea si pe invertor cu panouri solare. Am facut testul extrem, rulota in soare, temperatura afara peste 43 grade (la umbra) si in interior a realizat 28 de grade la o rulota de 5,5 m lungime. Chiar recomand aceasta solutie, mai ales pentru cei care iubesc offcamp-ul. https://campshop.ro/products/aparat-aer-conditionat-tip-mini-split-eurom-ac2410?_pos=1&_sid=9596f8c37&_ss=r
  12. 1 punct
    Ceea ce voi scrie, sunt doar păreri personale. Sunt posesor de rulotă Bailey: Bailey Champagne din 2003. Rulota este foarte luxoasă și în timp am cam pus-o la punct cu toate îmbunătățirile care mi-au plăcut. Recomand această firmă, iubesc această marcă. Dar vreau să te întreb ceva: de ce dorești să investești o sumă atât de mare într-o rulotă? Dacă nu îți place rulotismul? Dacă soției nu îi place? Ce te vei face, o vinzi după aceea? Mai întâi închiriază o rulotă sau cumpără-ți una mai ieftină la început, de probă. Caută pe forum cuvântul Bailey și vei putea citi multe informații despre aceste modele. Poți căuta și pe internet. Mult succes și ieșiri cu rulota, cât mai curând.
  13. 1 punct
    Cu drag ! Da, de polititca nu as discuta, dar despre lipsa de educație (și multă mizerie) este un lucru la care orice turist trebuie să se aștepte (eu mă așteptam, dar nu la acest nivel) !!! În schimb trebuie să recunoaștem că au drumuri bune. Autostrăzi la 4 sau 3 benzi, tuneluri cu 3 benzi, poduri. Restul drumurilor dintre sate/orase aveau 2 benzi. Drumul Timisoara -Moravita este foarte bun (destul de liber). Am evitat traseul pe la Calafat-Vidin (Drobeta Turnu Severin) stiind că este unul foarte aglomerat cu camioane, cu toate că după ce am ajuns acasă, am mai facut un drum la Sebes (Alba) să las copii la bunici. Mulțumesc pentru sugetie! Aici ai perfectă dreptate! . Dintre peripeții as aminti: - de la Nis la Sofia MARE atenție că pe aprox 100 km nu există benzinărie. (am fost la limită limită să rămân în pana "prostului"....); - la intrare în Turcia a trebuit să coborâm din mașină și să ne scaneze fața. După intrare (deși nu ne-a explicat nimeni) se verifică separat în hala D3 rulotele/ autorulote /microbuz în detaliu bagajele. Nu se vorbește engleza și trebuie să aștepți. Nu poți trece de ultima barieră dacă nu apare în sistem că ești ""ok""; - pe drum spre Pamukkale am simțit că rulota mă împinge din spate (când am campat am observat că nu mai prinde frâna la rulotă. am rezolvat întinzând cablul de frână). După 2 zile am observat și cârligul de remorcare care se îndoise; - pe ceva urcări lungi în pantă (inclusiv pe drumul în pantă până la camping Tepe) mi-a apărut ledul rosu pe bord că fierbe apa în motor. Aveam în portbagaj un bidon de 50 de litri de apă pregătiți de offcamping; - într-un sat am făcut o săritură peste un bump de am crezut că totul este rupt în rulotă. Pe exterior s-a crăpat în mule locuri zona de la portbagaj; - am rămas fără lumini de semnalizare la rulotă (din cauza prizei de pe cârlig). Nu era asa grav că doar turcii nu semnalizează dar am reparat-o totuși; Concluzia mea este că merită să vizitezi odată Turcia (nu la all inclusiv), restul depinde de fiecare dacă repetă sau nu experiența !!! Drumuri libere !