Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 10.08.2023 în toate secţiunile

  1. 2 puncte
  2. 1 punct
  3. 1 punct
    La Multi Ani si sanatate va dorim:@Nicusor.I si tuturor colegilor care astazi 10. August isi serbeaza ziua de nastere: @Andrei Nedelcu @Banar @Brigitte Laura @Calota Costel @Ciortan Stefan @Comarnicianu Alexandru @Delia Stupinean @Filip Mircea @Laur Lichiresti @Radu Dragovan @Radu Risca @Victor T si @Vriscu Mihai
  4. 1 punct
    Salutare, La aceeasi intrebare am ajuns si eu cand mi-am facut instalatia pentru rulota si am ales sa conectez inverter-ul intre priza exterioara si trafo-ul rulotei din urmatoarele considerente: - evident ca o sa ai niste pierderi la transformarea din 12V in 220V apoi iar in 220V insa, in cazul meu, aceste pierderi nu sunt semnificative intrucat nu am foarte multi consumatori la 12V. Inafara de pompele de apa, iluminat (partial), ventilatoarele de la aerisirea frigiderului nu cred ca am alti consumatori la 12V; Ca sa-ti faci o idee de consum, la apusul soarelui aveam bateria incarcata 100% (LiFePo4 de 200 de Ah) cand am inceput sa consum exclusiv din baterie, fara aportul panourilor. Consumatori: iluminat - 3-4 ore, pompe apa - utilizare normala, undeva la 15 minute, cuptor cu microunde 1200W - 10 minute, aspirator 650W - 5 minute, laptop cred ca undeva la 65W - 1 ora, frigider cu compresor 90W - cateva ore, n-as putea sa estimez cat a functionat continuu ca decupleaza termostatul in functie de temperatura. Dimineata, cand au inceput sa incarce panourile din nou aveam bateria la 70%. - un alt considerent ar fi ca am vrut sa am 220V in afara rulotei fara fire scoase pe geam sau usa si fara alte improvizatii si decupaje in pereti, doar prin conectarea unei prize CEE la stecherul (priza) rulotei la care am pus un bloc cu 3 prize. Trebuie doar sa ai in vedere sa nu conectezi o sursa externa de curent atata timp cat e si inverter-ul conectat, daca ai un comutator automat cu atat mai bine. Nu stiu daca este cea mai buna configuratie dar la mine functioneaza ok, poate colegii cu o experienta mai mare au solutii mai bune. Succes!
  5. 1 punct
    Multumesc tuturor!!
  6. 1 punct
    Multumesc! Am rezolvat. Are controler incorporat si reglat.
  7. 1 punct
    Neata , zi placuta.
  8. 1 punct
    S-o luam altfel: dai 266 lei pentru un amarat de PWM pe care-l poti comanda direct din PRC cu 50 lei? E o vorba prin maidan: asta inseamna sa fii mafiot! Nu cred sa ia foc daca plezneste, poate doar daca materialele (ma refer la plastic, condensatorii electrolitici) sunt combustibile si nu ignifuge. Da-mi voie sa ma indoiesc de experienta lor. Daca voi sunteti multumiti sa dati o gramada de bani pe produse care nu fac ce promit si aveti incredere ca nu iau foc, atunci... go for it!
  9. 1 punct
    On-topic: cel mai ieftin incarcator MPPT Büttner incepe de la circa 182 Euro. Trimite doar 11 A in bateria de acumulatori si poate primi maxim 170 W de la panou. Nu vreau sa ma gandesc la cat costa unul care trimite 40 A.
  10. 1 punct
    numit "Breckner Germany" Cu parere de rau te informez ca acel MPPT este o chinezarie, la propriu! Nu are nici o legatura cu Büttner, dar e pe aproape (suna la fel, nu?) Ma indoiesc ca stie sa faca MPPT real... Sa nu faci prostia sa-l iei! Daca l-ai luat, da-l inapoi, daca se mai poate! MPPT de 40 A la un pret de sub 300 lei? Cum oare n-a dat faliment toata gasca de MPPT-uri "serioase"? Despre panou... e tot cu B! Si este cu doar 0,17 mp mai mare decat panoul meu de 200 W (1580x808 mm) care e tot o chinezarie, dar o chinezarie sincera! :P Crezi ca acea diferenta aduce inca 100 W? Ca sa nu crezi ca te pacalesc, cauta un panou solar monocristalin de la o firma "serioasa" si compara marimea fizica a aceluia cu cea a panoului acesta de la firma B si vezi daca-ti da cu virgula. Pentru tine si pentru orcine altcineva, cauta panouri cu 72 celule, nu cu 32, nu cu 36. Daca are musai 36, ia doua si conecteaza-le in serie. Daca acel site pune in vanzare astfel de produse... eu unul n-as lua nimic de la ei! Vad ca si-au insusit si ceva istorie a tractoarelor comuniste. In acest caz (12 V la iesire traf rulota) nu e gresit. Dar nu vad rostul sa legi si la baterie traful care nu da decat 12 V, adica acel traseu spre baterie e inutil. Off topic: nu inteleg cum pune lumea botul la astfel de oferte de tip "too good to be true", nici S-H nu iei MPPT de 40 A la acel pret... Iata ce tara de provenienta are o anvelopa de tractor a aceleiasi firme B din Germania, vanduta prin intermediul aceluiasi site: https://utbshop.b-cdn.net/poze/5780/4.jpg?v=1 Am cautat sa vad ce stie sa faca firma B, daca are site in domeniul german (.de), dar nu am gasit. Nu m-ar mira ca firma B sa aiba in portofoliu si chiloti, doar e priceputa la toate.
  11. 1 punct
    Nu are ce cauta acolo! Circuitul din dreapta lui e inutil! Ai doar circuit direct controler-instalatie! Cand nu ai "panou", ai alimentare din bateria de acumulatori. Cand ai 230 V de la retea, ai si 13,8 V spre bateria de acumulatori de la traful rulotei, implicit si spre controler si instalatie. Vrei sa izolezi de tot bateria de acumulatori? Ii pui la minus un comutator si o elimini din circuit. In acest caz o sa ai 230 V --> 13,8 V --> MPPT --> instalatie (panoul decuplat!) 4 sau 6 mm in functie de amperajul cu care controlerul MPPT incarca bateria de acumulatori (valoare pe care nu ai precizat-o). Nu face confuzia facuta de mine mai devreme. Pe acolo trece intr-adevar si tot consumul instalatiilor rulotei, dar acela e de maxim 10 sau 15 A (limitat de MPPT). MPPT-ul poate incarca si cu 30 A, in functie si de ce putere (W) de la panori fotovoltaice suporta el maxim, de aceea dimensionezi suprafata sectiunii conductorului in functie de care valoare este mai mare. Nu uita de recomandarea lui @Viorel K de a pune sigurante la paritate cu consumatorii!
  12. 1 punct
    @Adi Aloman , in dreapta lui 2 nici nu ai nevoie de traseu! In plus, intreruperea circuitului o faci din controler (majoritatea au releu/MOSFET). Comutator 1, nu stiu ce sa recomand, cauta dupa comutator bipolar c.c./DC. In jargon, "perleaza" contactele daca intrerupatorul e pentru c.a./AC. Eu nu am pus, am panoul mobil si-l deconectez daca am ceva de depanat in camping. PS: intrebarea 2 - de regula iesirea "tine" maxim 10 A. Un conductor de 2,5 mmp e suficient, daca traseul e scurt. Daca e mai lung de circa 1 m, atunci pune de 4 mmp. LE: scuze, m-am referit la traseul regulator-instalatia rulotei. Intre bateria de acumulatori si regulator --> in functie de amperaj (nu stiu ce ai acolo).
  13. 1 punct
    Nu stiu la care te referi si nu stiu ce panou ai, dar daca da 10A esti cam la limita, chit ca e de 16A. Rezista la 16A dar nu ca sa functioneze continuu la curent aproape de maxim, se va topi la un moment dat sau se va strica in alt fel. Eu am experienta cu un intrerupator de 25A prin care trec vreo 16A si se incalzeste binisor. Am vazut ca se merge pe bipolar (adica pe ambele fire), desi dupa mine nici mono n-ar avea nimic. Credeam ca acum cauti sa cumperi. Transformatorul are siguranta lui. Trebuiesc puse sigurante pe consumatori, sa fie protejati indiferent de unde le vine curentul, transformator sau panou/baterie. Daca legi consumatorii direct la baterie normal ca ai curent, atata timp cat are energie bateria. Daca te conectezi la 220v ar trebui vazut ce stie transformatorul sa faca ca sa poti merge in paralel concomitent, atat cu bateria cat si cu transformatorul. Altfel trebuie sa deconectezi consumatorii de la baterie si sa ii comuti pe transformator, varianta care cred ca e mai aproape de realitate.
  14. 1 punct
    Uite ca se poate sa tractezi cu "tanc-ul" o remorcuta mica ... Am vazut multe astfel de amsabluri prin Spania | Franta | Germania