Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 21.06.2023 în toate secţiunile
-
2 puncteA3 : API pe Facebook Recapitulare de vară pe #AutostradaTransilvania. Să vedem stadiul poveștilor nesfârșite dintre Târgu Mureș și Oradea. Hartă interactivă: https://bit.ly/3XhseZp. Chețani-Câmpia Turzii. Strabag și Geiger trag tare pentru a stabili un record național: inaugurarea unei bucăți de autostradă cu 8 luni înainte de termen, în decembrie 2023. Încă sunt în grafic dar mai au un munte de muncă și vremea tomnatică trebuie să țină cu ei (și cu noi). Nădășelu-Zimbor. UMB se apropie de 60% progres fizic, dar CNAIR tergiversează lansarea licitației soluțiilor de la Nădășelu și Topa Mică, după 18 luni de dezbateri și scărpinat în cap. Nu vă faceți planuri pentru 2024, termenul revizuit este iulie 2025. Detalii și video: https://bit.ly/3CEnljs. Zimbor-Poarta Sălajului. Cei de la UMB lucrează și aici unde au ajuns la aproximativ 27%. De curând au început să bibilească la dealul Zimbor cu-ale lui 15 berme! Dacă soluția ține și versantul stă locului, putem circula în vara lui 2025. Este practic imposibil să se respecte actualul termen contractual, august 2024, care oricum probabil va fi extins. Plus că fără nodul Românași, aflat separat în proiectare, tronsonul este muzeu. Poarta Sălajului-Nușfalău. Cei 41 kilometri care includ Tunelul Meseș de 3 km au fost scoși din nou la licitație în 09.02.2023, fără ca oficialii CNAIR să învețe ceva din catastrofele anterioare. Așa că au răspuns cererilor de clarificare cu același sictir consacrat. Sătui de inepții și de lipsa de asumare a oricărei răspunderi, constructorii contestă din ce în ce mai des în această etapă a procedurii. Așa au făcut și turcii de la Ictas, iar CNSC le-a dat dreptate, scriind negru pe alb în decizia de admitere a contestației: "Consiliul constată că autoritatea contractantă nu s-a achitat de obligația de a răspunde în mod clar, complet și fără ambiguități întrebărilor primite". Așa că procedura de achiziție este suspendată până când iresponsabilii CNAIR vor binevoi să dispună măsuri de remediere și/sau să răspundă omenește și profesionist la cererile de clarificare. Urmează depunerea ofertelor... cândva. Nușfalău-Suplacu de Barcău. Nurol este aproape gata cu mini-lotul de 13,55 kilometri. Dar CNAIR nu, cu descărcarea temporară la sud de Suplacu. Abia acum se fac exproprierile suplimentare necesare, deși noi îi pistonăm public de mai bine de un an de zile ca să rezolve situația. Așa că măcar câteva luni până în toamnă pupăm un nou frumos muzeu de autostradă în loc să circulăm pe el. Suplacu de Barcău-Chiribiș. După anularea precedentei în 26.07.2022, CNAIR pornește a PATRA licitație pe acest sector blestemat în 06.01.2023. Săptămâna trecută, pe 12.06.2023, s-au depus 5 oferte: Erbașu (RO), Duna (HU), Makyol (TR), Nurol (TR) și Precon-Citadina (tot grupul Selina, în alte haine de influență). Un fel de liga secundă locală, fără "granzii" serioși și puternici. Doamne-ajută! Încheiem apoteotic cu Chiribiș-Biharia, celălalt lot blestemat. Aici avem "doar" a treia licitație, lansată în 18.08.2022, cu oferte depuse în 01.03.2023. Joia trecută s-a desemnat câștigătorul... de vise rele: Precon-Citadina, aceeași Mărie Selina cu altă pălărie. Dar stați, avem confirmarea că atât Strabag (locul 2) cât și Erbașu (descalificat) au contestat. Din informațiile noastre, maghiarii de la Duna nu au făcut (încă) acest lucru, deși sunt pe locul 3. Clasamentul: câștigătorul are ofertă de 785 milioane lei fără TVA, pe locul 2 sunt austriecii cu 845 milioane, iar pe 3 vecinii de la vest cu 848 milioane. Valoare estimată: 878 milioane. Așteptăm decizia CNSC care probabil va veni în 30-60 de zile.
-
2 puncteAm facut corpuletul de deasupra bucatariei si in continuare am definitivat cu panoul cu intrerupatoare si sigurantele, si in final adaosul de mascare care acopera grinda pana in fata. Toata partea asta a fost facuta fara un proiect initial complet, era f complicat de cuprins in minte tot si nu mai zic de desenat. Asa ca am mers din aproape in aproape si a fost destul de ok. Usa corpului e din placaj de 10mm si are pe margine coltar de plastic tot de 10mm, am zis sa protejeze mai mine muchiile, ca si asa placajul asta e foaaarte moale. Coltarul l-am lipit cu adeziv pt pvc si tinut la prese latura cu latura, cam 3 ore fiecare latura. Usile din placaj ies strambe, sau poate doar la mine e placajul asa stramb. Ori poate trebuie din mai gros, peste 15mm. Eu am maxim de 12 dar si asta se stramba. In plus, alta ciudatenie, daca tai niste sipci dintr-o placa destul de dreapta late de cativa cm dar ceva mai lungi, exista riscul ca dupa taiere sipcile se curbeze chiar mult, la noroc (sau ghinion). Parerea mea ca placajul e bun la peretii de mobilier, adica sa fie pus pe un cadru care sa il tina in plan, altfel la liber, cum sunt usile, nu prea vrea sa stea drept, trag fibrele alea de el in toate partile. Pentru restul de usi cred ca o sa incerc sa ma orientez la altceva, poate mdf. La electrica am ales o cutie de sigurante cu firele pe spate, sa nu se vada, stiind ca va fi la vedere. Panoul cu intrerupatoare e modificat pe spate, avea multe fire comune si cam subtiri. Este doar un indicator de nivel, cu intrerupatorul de langa el comut pe rand pe cele doua rezervoare, in sus pe apa curata, in jos pe apa gri. Partea de completare a mobilierului pana in fata (care imi era ca un ghimpe ca nu aveam o solutie sigura), este din placaj de 4mm, partea de jos fiind subtiata cam la 2mm in zona cea mai curbata (spre fata). Sub placaj e armaflex de 6mm. Placajul e prins de tabla cu holzuruburi normale, aveam nevoie sa fie cu cap ingropat sa le pot chitui, cu pregaurire cu diametru mai mic cam cu 1,5mm fata de diametrul holzsuruburilor. De fapt in general am folosit holzsuruburi normale cu pregaurire in loc de autoforante. Asa am avut o paleta larga de marimi, desi a fost o munca in plus sa pragauresc. Spatiul dintre placaje l-am umplut cu mastic siliconic alb pentru crapaturi si apoi vopsit cu totul. Sper sa nu crape in timp. Cumparasem si o placa din pvc groasa de vreo 3mm mult mai maleabila ca placajul dar pana la urma am zis sa incerc cu placaj si a mers. Nu stiu daca pvc-ul se putea chitui si oricum era cam subtire ca sa se poata ingropa in el holzsuruburile. Vopseaua este cu poliuretan marca hornbach si ei o numesc pe site lac poliuretanic alb, dar pe cutie scrie vopsea. E vopsea pentru ca nu are transparenta deloc si e lac pentru ca ridica fibra lemnului si cam trebuie smirgheluit usor intre straturi. Initial, pe fata am dat un strat f subtire de chit peste toata suprafata ca sa nivelez perfect, sa dea impresia de meliminat. Am dat 3 straturi, cu trafalet cu rola de puf. Merge si cu pistolul cu compresor cu duza de 1,5 dar mai diluata, insa e mult mai anevoie iar diferenta de calitate e insesizabila. Am ales alb polar mat, dar nu e asa mata, cu indulgenta e semimata. Am crezut ca daca e cu poliuretan e mai rezistenta dar nu mi se pare cine stie ce. Am fost tentat si de cele cu poliuretan bicomponente care in mod sigur sunt mai rezistente, dar erau mai complicat de folosit.
-
1 punct
-
1 punctBună provocarea ta! Cam așa ceva am căutat și eu, de prin 2016, când eram la mare. Dar nu să las mult timp rulota, ci, pur și simplu să campez la casă. Nu am găsit. Nu știu, dacă ai vreo șansă. În primul rând, curțile sunt foarte mici, intrarea cu rulota, uneori dificilă, nu prea ai unde campa. Este strâmt. Clienții ies din casă și se opresc fix în rulota ta. Am văzut și așa ceva, nu mai țin minte pe unde. Pe mine m-a interesat să stau la curte, aș fi vrut să văd cum este, mi-aș fi dorit enorm un gram de umbră!!! De aceea m-am uitat atât de bine și de exact. O variantă ar fi să închiriezi un loc, într-un camping. Nu are nimeni grijă de rulota ta, s-au mai spart unele rulote, în camping fiind... Da, știu cazuri concrete. Acum, depinde și de proprietarul campingului. Unii sunt foarte serioși și atenți. Dacă îți place așa ceva (nu este deloc genul meu!!!), un asemenea stil, poți merge pe la Tuzla, Corbu, Vadu sau pe unde se mai face off camping la mare, lași acolo rulota, vorbești cu vecinii să aibă grijă de rulotă și ai rezolvat problema. Dar nu prea este corect să ocupi terenul și să vii când și când la rulotă! Am activat notificările pentru acest topic. Urmăresc cu mare atenție. O vară frumoasă!
-
1 punctBanuiesc ca exista un BMS in cutia LiFePO4 si, teoretic, nu prea are importanta ce reglezi in controlerul solar, atat timp cat nu depasesti specificatiile bateriei de acumulatori. E totusi ceva in neregula cu tensiunile de cut-off, mai compara specificatiile si schimba valorile. De asemenea, atentie la traducerea termenilor.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

