Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 04.05.2023 în toate secţiunile
-
4 puncteCum mă mănâncă degetele... și am văzut la colegul @Lorantîn acest week-end la Dara's o masă Berger, pentru pantă, cum îi spun eu, adică cu fiecare picior reglabil pe înălțime, am mers astăzi la Petelea, la prietenul Varga Johan și am luat una și pentru noi. Pe lângă faptul că e frumoasă e și versatilă la montat pe teren accidentat și este "cumplit" de ușoară... are doar 4 kg. Am mai achiziționat o scară "telescopică" pe care demult o vroiam, tot marca Berger ca și masa. De-asemenea am mai achiziționat acest panou reflectorizant, obligatoriu de montat când transporți biciclete sau un moped pe suporții din spate, pe teritoriul Italiei și Spaniei. Asta pentru că următoarea achiziție va fi un moped de 50 cc... și apropo de asta, habar nu am ce marcă e mai potrivită la un buget de maxim 1000 €. Deocamdată caut, la sfatul lui @Fejer Antalceva de la Honda sau Piaggio. Noapte bună❗️
-
3 puncte
-
3 puncte
-
2 puncteDa... tot de la Johan am luat și scara și a fost 250 de lei. Cum am spus, demult vroiam una, m-am tot uitat pe net și cea mai ieftină găsită a fost pe Emag cu doar 9 trepte nu mai rețin marca (asta are 11) la 295 lei + 25 transport. Merită luată că e foarte solidă❗️👍🏼
-
2 puncteMultumesc de info. Nefiind nimeni in locatie nu aveam de unde sa stiu asta. Am crezut ca sunt tot in locatie. Sa inteleg ca zona de casute e in afara campingului? Am retinut si PS-ul Gabriel! LE intre timp am vorbit si cu dl. Ovidiu si mi-a comfirmat.
-
2 puncte
-
2 puncteAm facut scurgerea la rezervorul de apa gri. Am ales un compromis intre simplitatea constructiva si usurinta manevrarii "agregatelor" implicate. E un robinet imediat la iesirea din rezervor pe care il manevrez cu o cheie improvizata dintr-o teava de scurgere din plastic decupata la un capat cum se vede in poza, apoi un furtun agatat in doua agatatori pentru unelte de gradina prinse si ele cu niste piese de cadrul carligului de remorcare. Agatatorile sunt arcuite si au doua role care ajuta sa introdusi si sa scoti ce prinzi in ele. Deci furtunul il scot f usor tragandu-l catre exterior, il las jos, apoi cuplez "cheia" la robinet, o rasucesc si il deschid. La sfarsit invers. Cat timp curge apa, cheia poate sta in pozitia de lucru, se sprijina pe robinet si pe foile de arc. In timp o sa vad daca mai imbunatatesc sistemul cumva.
-
1 punctGrajdurile si manejul sunt mai sus de zona de casute, in dreptul padurii. De partea de echitatie se ocupa fiica proprietarei. PS. Si in afara forumului dar mai ales pe forum sunt doar Gabriel
-
1 punctTot la Lidl, de astazi (pana duminica), multifunctionala: bormasina, fierastrau sabie si unealta cu oscilatii, 249 lei, fara acumulator. Eu am versiunea si cu slefuitor, a venit cu incarcator si acumulator, evident mai scumpa, dar accesoriile par la fel. M-am folosit ff bine de ea, s-a stricat la un moment dat, am si scris pe aici, dar am reusit sa decapsulez motorul, era un fir rupt, l-am lipit simplu, am montat la loc si bingo. Accesoriul sabie e de neintrecut la crengi prin copaci, am taiat si niste cuie cand am reparat ceva la acoperis la casa. Bormasina merge cu spiral de 13 maxim (spre deosebire de 10 cum au majoritatea). Pentru oscilatii aveam si la 220v dar de cand cu asta, a stat in cutie la odihna.
-
1 punctRevin Mihai... pentru că văd că nu ai înțeles nici după a doua mea postare în acest topic, luând cumva în derâdere ce am postat și ducând în derizoriu niște sfaturi, cu trimiteri... hai să le calific ușor puerile și din care reiese cumva că eu aș încuraja camparea off cu orice risc. GREȘIT❗️ Am dat un sfat la solicitarea unui coleg cu ce ar fi bine să ai la tine în caz de dai nas în nas cu orătania indiferent că ești campat off sau... de exemplu te plimbi cu familia, ori alergi pe pista de alergare amenajată de municipalitate la Platoul Cornești din Târgu Mureș unde de-asemenea ai mari șanse să ai o întâlnire de gradul III❗️ În speranța că în cele din urmă s-a înțeles... închei polemica păstrând linia exprimării tale.... Hai capito però❓️😉
-
1 punctDeci ... deci! Speriat de dl. Mogos Mihai, azi am hotarat sa rup pisica in doua. Pe bune! Sa incep. Azi aveam o zi libera. Voiam sa mai mesteresc ceva pe la garaj la motocicleta (alt hoby costisitor)! Dar aseara am schimbat radical optiunea. Am pus pe waze camping Dara. 280 km, 4 ore 47 minute (au fost 6 ore pana la urma). Asa ca dimineata la ora 6 am urcat in masina si cap compas Dara'S camping. Referitor la groapa semnalata de dl. Mogos, nu mi s-a parut "criminala": Personal nu mi se pare ceva de speriat. Sau poate a fost astupata, poate cand a trecut dl. Mogos era mai mare. Nu stiu. Altceva e mai rau. Drumul e foarte prost. Ultimii 6 kilometrii (de la iesirea din Hoghilag) e plin de gropi. Mici cei drept, dar gropi. Trebuie mers cu maxim 20 km/h. Fara exagerare. Alta problema latimea drumului. Drumul e foarte ingust. Azi m-am intalnit cu un tractor care avea o semanatoare, sau nu stiu ce agregat in spate. Foarte lat. Abia am incaput cu masina pe langa el (Dacia Dokker). Nu stiu cum ma descurcam daca eram cu rulota! La 12 am ajuns la camping. Absolut nimeni in camping. Chiar nimeni. Doar un catel cu ochi albastri, cred ca era Husky. A venit, m-a mirosit, apoi m-a lasat in pace. Sa trecem la camping. Daca drumul nu li se poate imputa proprietarilor campingului, urmatoarele lucruri le-ar putea rezolva. Un leagan distrus: O piscina super murdara: Numai 2 grupuri sanitare: Grupul sanitar de la barbati nu are colac. Cat mama masi sa coste un colac? Chiar asa scump sa fie? Dusul este unul singur si e in aer liber! Adica nu are acoperis. Au facut 4 cabanute, dar un dus acoperit nu au facut! Cam astea ar fi lucrurile negative despre camping. Sa trecem si la partile bune: Apa si curent la fiecare loc de parcare rulota (ba chiar si loc de deversat toaleta): Foarte multa verdeata. O piscina (alta decat cea murdara) in conditii ok: Loc de luat masa: Pe grupul sanitar am gasit o lista de preturi: Si o lista de reguli (tare de tot cea cu cainii din sat)! Cu toate minusurile scrise mai sus, eu voi fi aici de 1 iunie. O sa merg incet cu rulota. Peisajul este extraordinar. Imi place la nebunie. Cred ca vor fi 4 zile de liniste. Un alt plus, accepta tichete de vacanta. Inca o chestie nici Vodafone, nici Telekom nu au semnal acolo. Numai Orange, atat! Am stat cam o ora in camping. Absolut nimeni, in afara de catel: La 13 am plecat, la 19-30 eram acasa. O zi plina!
-
1 punctEh, si cand ziceam ca mai ieftin nu se poate, Kaufland loveste (cu un produs Parkside al firmei-sora Lidl): contor de apa la 35 lei!!! Constructiv este similar cu cel de la Gardena, are inclusa baterie si are, bineinteles, racordurile rapide pentru furtun/pistol stropit. Asa ca cel de la Lidl, prezentat zilele trecute tot aici, va masura cu cata apa ma balacesc in dus acasa!
-
1 punctDeci azi am făcut primii 250 kilometrii cu ansamblu Peugeot 4007 - rulota Weinsberg. Fata de Dacia Dokker e diferența ca de la cer la pământ. Enorm de multe avantaje cu Peugeotul. Enumerez: Peugeot accelerează mult mai bine cu rulota. Pot face depășiri liniștit. Cu Dokkerul doar căruțe și tractoare depășeam! De Dokker ma rugam pana ajungea pe la 80 km/h. Peugeotul nu face mare efort ca să ajungă acolo. E mult mai stabil ansamblu. Cu Dokkerul când venea câte un tir din sens opus, ma "flutura" de mama focului. Cu Peugeotul nu simt nimic, când vine un tir din sens opus! Pe bune! Pana la 100 km/h, chiar 110 ma simt în siguranță. Cu Dokkerul peste 90 era aventura. Dokkerul nu mergea niciodată cu rulota în treapta a 5 a (avea cutie cu 5 trepte). Peugeotul merge lejer cu a 6 ea! O singura chestie mi se pare ciudata. Chiar aiurea. Merg cu Peugeotul între 100 su 110 km/h în treapta a 5 a. Totul e ok, simt ansamblu în siguranță. Dacă merg tot între 100 și 110 km/h în treapta a 6 ea parca simt o ușoară nesiguranță. Prima data am crezut ca mi se pare, dar chiar asa e. Parca în treapta a 6 ea o simt un pic fluturând în spate, ușor instabila. Dar în treapta a 5 ea cu aceeași viteza, nu o simt asa. De ce oare?
-
1 punctZilele astea am reusit sa fac upgrade de la ASX la Nissan X-trail. Prima este disponibila pentru vanzare pentru cei interesati. Urmeaza sa pun carligul si sa fac evaluarea tractarii.
-
1 punctSalutare tuturor! A sosit timpul când cu lacrimi in ochi a trebuit să luăm rămas bun de la mașina noastră mult îndrăgit! Eram foarte mulțumit de Touareg, chiar nu pot să zic nimic rău despre ea. Însă anii trec impozitul creste la noi de la an la an și eram nevoiți să schimbăm mașinuța trăgătoare. După multe căutări și vizite la diverse mașini am optat la un Audi Q5 cu motor 2000 TDI 170 Cp. Cutie S, tronic. Deocamdată nu am tras rulota cu ea dar sper să facă față.
-
1 punctSalutare! Pana la urma mi-am modificat instalatia singur, dar inainte am discutat cu cei de la Free Spirit Caravan (Ploiesti), care au fost foarte sinceri si mi-au zis ca sunt foarte ocupati, dar mi-au explicat cum functioneaza panoul electric, jos palaria pt ei! Cu multa atentie si rabdare se rezolva destul de usor! Detaliez mai jos ce am facut. 1. Am luat conductor litat de 6mm pt legatura cu bateria. 2. Am pus borne cu prindere rapida si protectie. 3. Pe plus am pus o siguranta de 25A, iar legatura cu continuarea am facut-o cu clema Wago. 4. Am conectata + si - in panoul electric unde aveam intrarile. 5. Prizele si luminile pe 220V erau pe acelasi traseu, asa ca am identificat firele care duceau la lumini, le-am scos din 220V si le-am pus in 12V . Doza de 12V e lipita de cea de 220V, asa ca a fost relativ simplu sa mut firele. Impamantarea am lasat-o "in aer" dar am inchis capatul firului cu tub termocontractibil. 6. In soclurile pt becuri E14 am pus adaptoare de la E14 - G4/MR16. 7. Am luat becuri LED G4 Osram 12V (1,8W) si LED MR16 Philips 12V (2,8W) si le-am montat in functie de corpul de iluminat. Consumul este extraordinar de mic, lumina este calda si neasteptat de puternica. In plus nu se incing si nici nu palpaie cum am mai auzit ca se intampla. 8. La bucatarie am pus o banda LED mufata cu conector rapid (nu trebuie cositorite fire pe banda LED). 9. Am tras o priza pt incarcare baterie. 10. Am montat un voltmetru cu doua porturi USB si in dulap am pus o doza exterioara pt a masca corpul aparatului. Am in continuare o nedumerire. Cand am bateria montata si ma leg la 220V curentul este tras din retea, banuiesc. Corect? Are rost sa pun un intrerupator pe plusul bateriei? Numai bine!
-
1 punctSalutare. Incerc sa dau mai multe detalii, dar poate ar fi mai eficient sa raspund la ceva intrebari/nelamuriri Am cateva concluzii. Foarte pe scurt, ceva date tehnice (placut, nu? ) - 3008 are 200 CP, din care 163 pe termic si restul pe electric. Tractiune integrala asistata (nominal, termic puntea-fata, electric puntea-spate, insa este situational, pentru ca in modul Auto computerul selecteaza cea mai buna varianta in functie de drum, aderenta etc; modul Sport pune accentul pe termic/fata, cu repartizare de cuplu pe punti nu prin diferential, ci prin computer; modul 4WD inseamna ca trage de toate colturile permanent; modul ZEV, doar spate, pana la max 40 km/h ), cutie robotizata 6R, adica o struto-camila de care sunt insa foarte multumit, odata ce te-ai obisnuit cu ea (o spune unul care a condus ceva masini in 20 si ceva de ani de presa auto). Chestiuni strict legate de experienta cu masina mea (luata special pentru rulota, pentru ca era cea mai buna optiune dupa MMA-uri - masina 1740 si Hobby 1600 - si din considerente de putere, cuplu, integrala, impozit, spatiu, parcari gratuite etc): Pana acum, in regim de vehicul-tragator, masina a facut fata super-OK, si in curte (iarba inalta+denivelari/santuri/aratura la o iesire cu ansamblul prin gardul/curtea vecinului, nu intrebati mai mult), si pe macadam, si pe ceva drum prost cu nisip, si cu ceva namol pe drumul din porumbi de la Corbu, dupa ploaie (prietenii stiu de ce). In oras, fara probleme, faptul ca plec de pe loc in modul electric (deci spatele trage) este ok pentru ca am tot cuplul de la zero rpm, iar cutia/computerul compenseaza automat cele 1,6 tone din spate, in plus. Pe autostrada, cum nu am sarit pana acum cu ansamblul de 115 km/h (si asta din cauza unui tampit caruia ii doresc tot binele din lume, si sanatate) totul este in regula, nu prea se simte ca am melcul in spate, pastrand proportiile, desigur, nu cred ca ar vrea cineva depasiri din scurt cu ansamblu de 11,5 metri lungime si 2,5 metri pe lat. Consumul: masina singura, 90-100 km/h, 4,5 - 6 litri la suta (in functie de clima on/off, vant, deal/vale). Cu Hobby in spate, 10 - 14 litri in acelasi regim de viteza si in functie de aceleasi elemente de mai inainte. Punctual pe topic (s-a ajuns mult alaturea cu drumul pe el, tinand cont de intrebarea originala, parerea mea): si hibridul este o masina normala, mai exact faptul ca e hibrid nu inseamna neaparat schimbari fundamentale pe ce si cum poti tracta. Presupunem, in toate cazurile, ca nu participi cu ansamblul nici in VTM, nici in Trial si nici nu faci parte din Salvamont :)) Unde sunt chestiuni importante: - ce tip de hibrid e (mild e de fapt un fel de `hai sa salvam planeta, iti dau o baterie de lanterna in plus, iti iau cu 20% pret mai mare pe masina, dar e tot o termica`). Pentru majoritatea masinilor mild-H, mergi exact 2% din timp pe electric - aici, cine are o experienta mai indelungata cu asa ceva poate informa/confirma/infirma. - ce cutie ai - nu pot sublinia suficient cat de importanta e transmisia - ce tractiune ai - la fel ca mai sus - la Touareg 4M ai diferential struto-camila, e un sistem multidisc care nu e nici Torsen, nici Haldex, o alta `creatie` germana; la Ford/Puma ai un LSD, la 3008 nici nu am, ca nu mai aveau francezii :)) - ce motor ai pe termic - benzina, `dizal`, capacitatea acestuia de a inghiti si arde fosile. CUPLUL si, la cei carora le pasa, rotatiile la care acesta se atinge. Tot pe topic: @Vlad Iliescu Sarcina maxima de remorcare nu e stabilita de tipul de motorizare, ci de acronime precum MMA, CP, Nm, CP/Kg, RPM si verisori de-ai lor Faptul ca masina e hibrid sau nu nu inseamna neaparat ca trage o greutate de te apuca rasul. Mercedes are in lucru un motor de 1 litru cu patru turbine care va scoate (teoretic) peste 420 CP. Nissan are deja ZEOD, caruia ii baga in san motorul DIGT R de 1,5 litri cu trei cilindri, care scoate 400 CP. Si exemple mai sunt... Sper sa nu te superi de opinie. Nu stiu daca am raspuns la posibile intrebari, probabil ca nu, dar imi place sa scriu Daca mai sunt info necesare, nu ezitati sa puneti intrebari, mie un om care mi-a pus la cale viitorul de gazetar mi-a spus: `Nu exista intrebare tampita, ci doar tampiti care nu vor sa raspunda` Scuze de postarea cat o zi de post, O zi frumoasa tuturor!
-
1 punctSalutare. Da, eu trag rulota de 1600 MMA cu un 3008 de 200 CP Hy4 (4x4), nu am avut probleme cu Hobby-ul la remorca, indiferent de unde si cum am mers cu ea pana acum. Nu am merspe zapada, este adevarat, dar pe ansamblu sunt multumit. La Peggy am posibilitatea de selectare 4WD, cand trag ambele punti chiar de la plecarea de pe loc. Pe Auto, face computerul singur treburile, pe asfalt pleaca in electric de regula (daca e `zeama` in baterie) si cupleaza `dizalul` dupa cum e nevoie in functie de pedala si de consumul de curent. In regim de mers autostrada, trag ambele in regim 4WD (pana la 130, cand electricul se decupleaza automat, dar oricum nu mergi cu rulota cu viteza aia), iar pe Auto, din nou dupa cum e cazul. In cazul special in care iti va intra hibridul (full hybrid, in cazul meu) in modul de regenerare, vei trage doar cu termicul. Pot fi 5 minute, pot fi 10 kilometri, nu ai control. Pentru orice detalii, poti sa nu eziti sa imi dai mesaj in privat.
-
1 punctEu, fiind un adept al ieșirilor off camping, după exact 3 ani și circa 75-76 de ieșiri, nu as schimba Rangerul cu o alta mașina, eventual tot un pick-up, tot Ford, gen F 150, sau unul electric. Fără mașina aceasta nu as fi putut cutreiera munții pe drumuri forestiere, trece valuri de apa sau înainta prin zone accidentate. A ajutat tracțiunea 4x4, reductorul și cauciucurile BF Goodrige AT, cu care am făcut deja 65.000 km, din cei 80mii, cât are acum mașina. Și mai merg încă. A ajutat și mărirea gărzii la sol a rulotei cu 12 cm. Rulota mea are 1260 kg (acum 8 zile am făcut ITP- ul și nu am dat jos nimic din ea: 2 butelii mari pline, 2 acumulatori, invertor de putere de 10,2 kg, roata rezerva, 2 panouri etc,). Am tractat și rulota de cca 1700 kg, ( Weinsberg 550) prin munți cu zăpada, și gheata (Elveția) și nu am văzut vre-o diferența. De menționat ca, închiderea tip furgon și eliminarea sistemului rollup al benei duce la triplarea volumului de încărcare. Fiind împotriva moverului la rulota, e dificil de manevrat rulota in camping cu o mașina de aproape 5,5 m lungime și distanță între roti mare. Dar, pana acum, am fost de doar 6 ori intr-un camping, (ski in Italia, mare in Grecia și la Festivalul baloanelor), restul in natura, off camping.
-
1 punctVad ca marea majoritate a colegilor spun ce masini au dar mai putin cum se comporta cu rulota in spate. M-am gandit sa sparg eu gheata si sa povestesc. Cam asa mi se pare mie dupa ~ 2 ani de tras rulota si a doua rulota in dotare : A. PLUSURI - un mare atu este ...perspectiva , fiind o masina mai inalta ai alta vizibilitate in trafic si asta ajuta destul de mult; - un alt mare avantaj l-am simtit in existenta reductorului, desi nu suntem adeptii offcampingului in genere am ajuns in cateva locatii ( inclusiv campinguri) unde ne-ar fi fost destul de dificil fara reductor. Aici ma refer in special la rampe destul de pronuntate in teren neasfaltat in care preferam sa merg cu viteza redusa pt a nu reamenanja mobilierul rulotei; - tot la capitolul plusuri, trebuie amintita si capacitate de incarcare a masinii, f . putine au fost situatiile cand bena a fost neincapatoare pt. bagaje, desi am o inchidere simpla nu genul furgon; - probabil unii se gandesc la faptul ca este greu sa ramai pe undeva intepenit cu un asemenea atelaj. Partial adevarat, dar depinde foarte mult de cat de adaptate sunt cauciucurile la terenul respectiv si cat de mult esti dispus sa "plusezi' . Am avut norocul de a nu ramane intepenit pe nicaieri, probabil datorita atat precautiei cat si cauciucurilor AT care fac fata cam la orice provocare ( de bun simt) la care ai supune masina cu rulota agata de ea. B. MINUSURI - toata lumea spune ca , daca ai o masina mare nu simiti rulota in spate , FALS ( din punctul meu de vedere) masina mea are o greutate proprie de ~ 2,2 t , de regula , cand tracteaza rulota atarna undeva intre 2.5 si 3 t. Rulotele pe care le-am tractat au avut undeva intre 1t si 1.5t. Am observat in primul rand ca este f. important ca rulota , in timpul deplasarii sa fie in pozitie orizontala , nu cu protapul ridicat . Am avut o prima experienta in sensul asta total dezamagitoare cu o rulota de inchiriat foarte usoara alminteri, intra in ruliu destul de pronuntat (dupa gustul meu cel putin). Am rezolvat problema coborand carligul de remorcare; - tot la capitolul asta merita discutat si despre modificarile ( in sensul masei si al centrului de greutate ) pe care il aducem rulotei. Am venit de la Dej la Ploiesti cu rulota noua in spate , echipata cum a iesit ea din fabrica, nu am putut sa nu observ diferenta fata de cele ~ 100 kg primite in plus ulterior prin mover , baterie, panou solar , boiler gaz , etc.; - la capitolul minusuri merita , cred , mentionat faptul ca o camioneta , de regula are raza de virare mai mare decat un turism obisnuit, desi nu pot spune ca aspectul asta mi-a dat batai de cap. Deasemeni, desi la capitolul comfort se aseamana autoturismelor ( accesorii audio , AC, fotoliii, etc) stilul de mers , este unul mai spartan si mai adaptat conditiilor de santier sau drum neasfaltat; C. CONCLUZII - imi place sa spun ca , daca imi voi permite in continuare sa aleg, nu as schimba tipul acesta de autovehicul chiar daca nu neaparat aceeasi marca, totusi, pe masura ce citesc postarile lui @Nelu Predonu ma gandesc cum ar fi daca as gasi un campervan compact cu garda la sol inalta si ceva reductor sa pot trage si rulota si sa il am si de o iesire de weekend?
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

