Salutare!
In toamna ne-am schimbat rulota si nu imi placea cum arata cupla. Am zis sa o restaurez si in acelasi timp sa-i fac si o verificare. Am gasit asta, poate ajuta
Inainte aveam o cupla antibalans Westfalis si functiona diferit. Cu ocazia reviziei mi-am dat seama ca rotita care se strage, de fapt nu mai strage. Tachetul era blocat si nu mai culisa la strangere. M-am chinutit foarte mult sa scot siguranta tachetului de pe partea cu rotita cuplei. A fost nevoie sa scot cupla de pe rulota, sa pun carligul masinii in menghina si sa face ce face nenea asta aici.
De aici lucrurile au fost simple:
- am curatat toata vopseaua de pe maneta de aluminiu (n-am avut unde sa o sablez cu nisip, asa ca am folosit mai multe perii de sarma montate pe un slefuitor de precizie). Pe spate au mai ramas cateva zone cu vopsea veche, dar nu conteaza.
- am dat trei straturi de grund si mai apoi trei straturi de vopsea, toate cu spray; rotita de plastic doar am curatat-o si degresat-o.
- am curatat toate piesle din interiorul cuplei cu spray de curatat lantul de bicicleta si mai apoi cu cel de curatat frana.
- am gresat elementele din zona cu arcuri, fara zona unde se prinde carligul!
- am curatat usor tachetii cu smirlghel foarte fin si mai apoi cu spray de frane.
- am curatat si gresat rulmentii mici ai tachetilor.
- am remonat tot, am verificat cum se inchide cupla pe carlig - nu reuseam sa o misc deloc in plan orizontal!!!
Atasez si pozele cu starea initiala si rezultaul final.
Spor la treaba si vreme buna!