Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 10.03.2023 în toate secţiunile

  1. 2 puncte
  2. 2 puncte
    Bună seara Pentru sezonul recent am terminat cu hobyul de iarnă! Astăzi pe pârtia de schi Harghita Madaras am avut parte de vreme bună și numai -3.5 grade Celsius. O seară minunată vă dorim tuturor oriunde v-ați afla!
  3. 1 punct
    Seara buna dragi rulotisti!
  4. 1 punct
    Sa o stapaniti sanatosi si sa aveti numai drumuri bune cu .
  5. 1 punct
  6. 1 punct
    Am dat doar pe portiuni. Rulota era destul de noua (3,5 ani), dar din cauza inaltarii garzii la sol cu cca 12 cm, rotile stropeau foarte tare i, in spate, pe o fasie lata de 30 cm pe toata lungimea din spatele lor (cam 2 metri) si iarna, din cauza nisipului si sarii practic au sablat podeaua. Pe fasiile respective am dat pe lemn curat, trei straturi , iar pe o partea din spate a podelei, doua straturi. Cu mentiunea ca dupa am montat aparatori de noroi si acum totul arata la fel ca acum doi ani. Nu am diluat solutia si am dat cu pensula. Am inteles ca cei care se ocupa de treaba asta o dilueaza putin si folosesc pistol.
  7. 1 punct
    Bună dimineața! La Sfântu Gheorghe avem parte de vreme mohorâtă, bate vântul și plouă. O zi de vineri ușoară vă dorim!
  8. 1 punct
    Boilerul l-am montat după achiziționarea rulotei. Robinetul e montat chiar langa boiler pentru o golire eficienta. e unul stadar cu 3 poziții: închis, deschis spre scurgerea directa prin pardoseala, deschis spre conducta de apa , pentru a se scurge prin robineții existenți ai rulotei. Și butonul pompei de apa l-am pus eu, lângă rezervor.
  9. 1 punct
    Bună dimineața! O zi de miercuri excelentă vă dorim! De 8 Martie La Mulți Ani tuturor femeilor! „Fie ca toate împlinirile frumoase, sănătatea şi spiritul acestei zile să vă însoţească pretutindeni…şi fie ca primăvara iubirii să vă inunde sufletul cu bucurie şi cu parfumul tuturor florilor sale. Vă doresc un 8 Martie cât mai frumos”
  10. 1 punct
    Salutare tuturor! A sosit timpul când cu lacrimi in ochi a trebuit să luăm rămas bun de la mașina noastră mult îndrăgit! Eram foarte mulțumit de Touareg, chiar nu pot să zic nimic rău despre ea. Însă anii trec impozitul creste la noi de la an la an și eram nevoiți să schimbăm mașinuța trăgătoare. După multe căutări și vizite la diverse mașini am optat la un Audi Q5 cu motor 2000 TDI 170 Cp. Cutie S, tronic. Deocamdată nu am tras rulota cu ea dar sper să facă față.
  11. 1 punct
    Apropos de spațiu... Am văzut multe argumente pro și contra spațiului din rulota/autorulota. Intrebare: e acesta un criteriu în alegere ? Întreb pentru ca la mine în familie, de dimineață când ne trezim și pana seara la culcare, nici naiba nu sta în interior 😀 Chiar dacă plouă, toate activitățile le desfășurăm în cort: citit, tv, gătit, uneori chiar și un somnic de amiază...
  12. 1 punct
    Mai sunt câteva lucruri de luat în calcul. Noi după 8 ani de rulota am trecut la autorulota, dar principalul lucru care ne-a făcut sa trecem la autorulota a fost faptul ca iesim fff des iarna la ski. Cu rulota era imposibil. Nu sunt multe parcari de partii care sa te primeasca cu rulota si chiar daca ar exista, sa ajung seara la 11 noaptea in parcare si sa fie bocna in rulota nu e chiar placut. Apoi sa mai stau sa bag si apa in rezervor sau sa ii port de grija apei gri cand afara erau -20, - 26 de grade nu as face. Iarasi am intampinat situatii cu polei unde nu mi-as fi dorit sa mai am si 7m de rulota in spate, la camper ii pun lanturi si gata. Au fost weekenduri in care am facut ba Transalpina, ba Straja unul dupa altul la ski. Cu rulota ar fi fost fff obositor iarna, noaptea pe ninsoare sau ploie. Cu camperul a fost mult mai usor si datorita pozitiei inalte la condus. Lipsa mobilitatii in tarile civilizate se rezolva usor cu inchirierea unei masini. Un alt avantaj in cazul in care ai copii este ca se pot duce fff usor la baie daca esti intr-un ambuteiaj.
  13. 1 punct
    Ia uite ca trecu aproximativ 1 an de cand am scris postul de mai sus si nu prea imi vine sa cred dar mi-am schimbat parerea 360 grade. :( se pare ca in final, stiti cum e aia: at the end of the day, tot la autorulota o sa ajungi. Am constatat ca spatiul nu mai e asa vital cat timpul pierdut pe drum, pornitul la drum, campatul si rapiditatea cu care poti face lucruri cu o rulota fata de o autorulota. Am fost la Iasi din Mures in weekend trecut si am crezut ca efectiv mor de obosit ce sunt. Nu mai zic ca drumuri rele, locuri de campat inaccesibile prin Moldova, cu rulota extrem de greu de ajuns. Dureaza mult pana parcurgi distante mari. Pt un weekend iesit cu rulota la peste 300km cu 4 copiii e chin de pe lume. Imi pare rau sa spun dar mai rapid si usor e cu o autorulota. Repet, spatiul mai mic la interior paleste in fata problemelor de mai sus. Iti trebuie rapiditate si sa poti executa task-uri rapid. In autorulota ai urcat, ai dat cheie si ai plecat, la rulota pierd timp doar s-o scot cu mover afara de unde e parcata, poate te mai si chinui ca e rea zona unde esti, calat/decalat, legat carlig, asigurat ca totul e ok inainte sa pleci si abea apoi te duci. La fel la sosire. Nu mai zic ca nu poti merge repejor ca o autorulota. Depasiri extrem de rar si nu ca masina n-ar fi potenta. Cu autorulota te poti opri si unde vrei, chiar in orase, parcari. Cu rulota doar in parcari mari de MALL-uri si cam atat, altfel incurci tot. Mai sunt si altele dar nu va mai plictisesc. Stau acum si ma gandesc la ce mi-a spus unul din cumnatii mei care are peste 10 ani de rulotism in spate: tie iti trebuie o autorulota! Mare dreptate a avut!
  14. 1 punct
    @Viorel K procedam așa: Lăsam bicicletele in gara, stație de bus , metrou si asta e. Folosim transportul in comun, la întoarcere le luam si reveneam in camping. Am mai făcut si altceva, in Berlin , Munchen , Amsterdam, Roterdam , etc le am luat cu noi in tren, aveau locuri speciale . Tren care devenea metrou subteran , si le foloseam in oraș. Am antifurt la roata si antifurt de legat . Nu am avut probleme . Cu motoarele diesel nu știu ce sa zic, părerea mea, e prematur sa ne gândim la așa ceva. Camper mai mic , gen microbuz , are avantaje , dar si dezavantaje. Eu am cântărit f mult , am ales un semiintegrat , de 7 metri, cu toate dotările.Toate astea costa mulți bani. Dar, ai confort. Dacă mai vreți detalii care pot fi off topic, am mail. Fiind pensionari, aveți muuult timp pentru călătorii. Cu ce, sigur veți face alegerea potrivită. Succes !
  15. 1 punct
    Eu, unde chiar nu puteam folosi bicicleta sau transportul in comun, am inchiriat masina. Cele din categoria mica costa de la 30 euro o zi si ajunge cam 20 la mai mule zile. De exemplu la Meteora am avut alternativa vizitarii organizate cu microbuze si cea a inchirierii, am vorbit la receptia campingului, apoi ei au sunat si in jumate de ora aveam masina la dispozitie. 50 euro 2 zile. Asta o poti face cam oriunde. Chestia cu deplasatul din camipng nu e un incovenient pt camper dupa parerea mea, altele sunt argumentele rulota vs camper, nu mai repet si eu, au fost cel mai pertinent punctate de C. Prund. Ideal ar fi sa ai si una si alta, functie de cum doresti sa petreci un concediu fara sa faci compromisuri
  16. 1 punct
    @Dragos M Referitor la postarea ta, dacă ma uit la ce ai avut , si la ce ai , deja discutam de alt nivel. Si motivele sint de necontestat in ceea ce va privește. Ar fi fost ideal un Camper ca la americani , cu o mică mașina in garajul din spate. Am mai spus si ai spus si tu, eu si soția folosim bicicletele pentru deplasare pina la prima stație de metrou, tren, bus. La fel si pentru eventuale cumpărături. Camper rămâne , cum rămânea si mașina in camping. De restul , ne orientam sa fie camping cit mai aproape de ce ne am propus sa vizitam.
  17. 1 punct
    Subiectul este ceva de genul :care e mai tare Nissan sau Toyota ! Dar totusi vorbim de avantaje vs dezavantaje Cost achizitie: am vazut si rulote mai scumpe decat un camper ! Cine zicea ca nu ai cort la camper? Am pe Camiloi un Omnistor care in mai putin de 1 min se transforma in umbrar si mai adug vreo 10 min si pun si peretii laterali si fata si gata cortul ! Chestia aia cu :intru cu rulota pe forestiere si nu intru cu camperul este postata din necunostiinta!Cum sa treci cu ansanblu de min 10m prin succesiuni de gropi si eventual ravene mai usor decat cu camper de 5m ??? Depalasare la puncte de interes in apropierea locului de campare :in afara de biciclete sunt si suporturi de scuter pt camper ! Cu camperul(max 5m !) parchez oriunde in centrul unui oras !Cu rulota nici gand ! Solutie pt offcamping ,forestiere,munti,desert,oras:CAMPER 4X4 = CAMILOIUL !!!!
  18. 1 punct
    Din putinii care ma cunosc efectiv ( fizic ) stiu ca merg in special off camping . Am traversat Apusenii pina sa se asfalteze, am urcat in Andora . Apreciez camperul pt ca a fost o investitie de aproape 19 000 euro dar in 4,5 ani am cu el 70 000km . Cred ca la cit am umblat aproape ca si-a amortizat achizitia . Am cutreierat Italia pina la Roma 2013 , Turcia 2014-2015 ( Istambul -Ankara-Tuz Gullu -Capadocia -Antalia - intors pe malul marii pina acasa . Ro. pina in Portugalia 2016 .Anul trecut am fost doar in Grecia cine ma urmarit pe FB stie . Campinguri in tot acest interval imi ajung degetele de la miini sa le enumar: 1. Roma -pe Via Aurelia 2-3 Turcia -Erdek Ant Camping 4 .Turcia -Dereli Kusadasi 5 Spania -City Stop Barcelona 6. Portugalia - ? Lisabona 7. Ungaria -Gyula Camping Mark 2017 1si 6 au fost de 4 stele dar a meritat pretul a fost in jurul la 40 euro cu discount avind un card.......... Stellplatz sau parcari gratuite ,,,,,,fara numar. Aici vreau sa va aduc la cunostiinta cu RULOTA nu aveti ce CAUTA acolo . Cel mai ieftin camping pe malul marii Mediterana sau Atlantic pleaca de la 50-60 in sus pe zi ( 2 adulti 1 copil + energie electrica ) Acum sa vorbim deschis un camper nu isi justifica achizitia daca nu pleci in cel putin 3 concedii pe an, de cel putin 7-10 zile si unul de cel putin 3 saptamini . Sa nu vorbesc de week-enduri prelungite 3 zile minim ,1- 2 pe luna . Intretinerea/ costuri - sunt aceleasi ca la un turism ( daca sti de unde sa faci comanda de piese si consumabile). Pentru cei care au Fiat si derivate comandati pe ITALOPARTS . Am dat un pont nu fac reclama ,ma ocup cu altceva.......
  19. 1 punct
    @Drinovan Ovidiu Ma voi referi la cele spuse in topicul tau stationare Camper, eu il țin in curte din mai pana in Decembrie. Cum am prins liber, am plecat. Dacă e timp mai lung, in afara, dacă e scurt, 2 , 3 , 4 zile , in țara. Drept e ca eu am mult timp liber. E f util, nu tragi după tine, nu ai grija la vânt puternic, parchezi aproape oriunde , ai absolut toate utilitățile la îndemâna, nu umbli sa montezi, bati , întinzi , bidoane , antene, cort .etc. Încui, descui, vizitezi , pleci. La rulo nu e așa simplu. Eu si soția folosim bicicletele, transport in comun afara. Nu foloseam mașina când aveam rulo pt transport , era dificil pt găsit parcare. Consum mai mic la Camper cu cel puțin 2 litri motorina. lunile diferența, intr o hala, il pornesc la 2 săptămâni cite30 min, il mișc fata spate . Bateria de pe Camper e pusă la un loc cald. Inaltimea nu e cu mult mai mare, nu diferențe notabile. Da, cheltuieli mai mari. Cind il cumperi, impozit, RCA. La rulo plăteam impozit 15 lei , la Camper 330 lei. RCA pe 6 luni, vreo 300 . Plus consumabile mașina. Dar , ținând cont de dif mare de confort, eu consider ca se merita. Si am umblat cu rulo 14 ani si mulți km. Parerea mea.
  20. 1 punct
    Buna seara! Mircea pot sa-ti raspund la problema asta , pentru ca am si rulota iar de curand mi-am cumparat si o autorulota , Fiat Ducato TD motor de 1.9, an 1997. Am ales varianta asta pentru ca nu-mi convine sa bag prea multi bani in masina. Prefer sa ma plimb de ei. De cand am luat-o am facut 1800 de Km afara din Romania , iar de sarbatorile recente am fost plecat cu ea prin tara ,unde am mers cam 1100 de Km. Pot sa-ti spun ca se comporta foarte bine la drum si sunt multumit. Nu alergi cu ea ca si cu o masina mica , dar la 90- 100Km /ora nu ai nici-o problema de siguranta. Consumul este cam de 10 l /100 Km. Am parcat-o in centrul Bucurestiului, centrul Brasovului si centrul Sibiului. Dupa mine diferenta este destul de mare, in sensul ca unde poate sa parcheze o masina mica , poti parca si tu.Pentru mine este mai confortabil cu autorulota. Daca vrei sa mai afli ceva , oricand iti raspund cu mare drag.
  21. 1 punct
    @Cosmin Prund, multumim mult pentru completari si le consider foarte importante. Am sa te rog, in urma ultimilor mele documentari, sa continuam discutia. In primul rand motorul. O capacitate de sub 2000cmc si implicit 90 CP, spun cunoscatorii ca nu este suficienta pentru rampe mari la o autorulota care depaseste 3 tone. Tototdata se recomanda ca motorul sa fie musai turbo diesel, daca nu vrei sa transpiri urcand dealul cu casuta in spate si o cc de 2500 cmc ar fi cum nu se poate mai buna. In al doilea rand, ca sa gasesti cu norma de poluare E5, cred ca trebuie sa te apropii cat mai mult de 2017 si asta inseamna ca vorbim de un buget mare. Ce implicatii asupra costurilor ulterioare ar avea o norma de E2 sau E3 ? In al treilea rand, la inregistrarea pentru impozitare la Primarie, se va bifa la rubrica Alte vehicule cu tractiune mecanica cu masa totala maxima autorizata de pana la 12 tone,inclusiv , unde impozitarea este de 30 lei / 200 cmc. Evident ca e posibil sa se lase cu cearta si discutii cu functionarul de la Primarie, dar nu trebuie cedat, pentru ca altfel impozitul este super urias. La 2500cmc , vom avea un impozit de 2500 : 200 = 12,5 x 30 lei = 375 lei, valoare care se mai corecteaza cu cateva procente functie de localitatea unde este Primaria de domiciliu. Mai este rovigneta care am auzit ca este pe la 410 lei /an, dar se poate lua si pe 6 luni daca iarna nu se circula.(este o gluma ) Eu fac un apel la colegii care detin autorulota sa comenteze in acest topic, in asa fel incat sa fim tot mai bine informati. Vestea rea este ca, nici la autorulote nu scapam de problemele intalnite la rulote (infiltratii, mucegai, functionare necorespunzatoare aparate electrocasnice) la care se adauga problemele ce pot fi la motor, asa incat alegerea este de doua ori mai grea, fiind in joc si mai multi bani.
  22. 1 punct
    Când mi-am luat autorulota am făcut o listă cu ce-mi doresc: semiintegrată, paturi suprapuse pentru copii, bancheta copiilor să fie "pe jumătate" - adică nu 2 banchete față-în-față astfel încât copii să vadă bine în față în mers, cabină de duș separată, normă de poluare Euro5. Știți câte modele s-au potrivit? Să zicem 2 modele... Am ales foarte bine pentru că sunt foarte mulțumit de rulotă. E adevărat, mă ajută motorul, dar cel mai mult mă ajută aranjamentul interior al rulotei. Pentru mine o eroare la acest capitol n-ar putea fi compensată de un motor mai eficient sau mai puternic. O cunoștință (din familie) și-a cumpărat o autorulotă pe platforma Fiat Ducato pentru 2 persoane, cu pat central la înălțime normală (ca acasă!). Autorulota este foarte spațioasă și li se potrivește de minune. Nu sunt perfect mulțumiți de motor pentru că Fiatul este mai puturos decât Fordul meu și de-un an caută o autorulotă pe platforma Mercedes. Ei bine încă n-au schimbat autorulota din cauză că aranjamentul interior li se potrivește mănușă, trebuie să găsească o altă autorulotă care să se potrivească cel puțin la fel de bine și care să aibă motorul mai grozav. După cum am spus mai sus, motorul nu compensează lipsurile de la aranjamentul interior. Dacă motorul ar fi pe primul loc ar fi foarte ușor de găsit un camper cu motorizare mai grozavă. Viteza de deplasare cu camperul și "sportivitatea" sunt limitate de gabaritul și dinamica acestuia. Nu vom intra în curbe pe serpentine cu viteză mare pentru că dansează ce-avem prin mobilă. La deplasarea în linie dreaptă nu vom merge cu viteză exagerat de mare pentru că autorulota nu este izolată fonic la fel ca o mașină mică. Prin oraș vom merge înceeet pentru că e foarte neplăcut să frânezi brusc la o trecere de pietoni când ai puțiiiin peste 3,5 tone. Când eu personal deplasez autrulota de-acasă la garaj și înapoi merg pe autostradă (centura Sibiului) chiar și cu 130 km/h, cu pasageri nici o dată nu merg așa de tare pentru că zgomotul e prea mare pentru a purta o conversație. Motorul trebuie să asigure un minim de putere și viteză, mai exact trebuie să permită mersul în ritmul camioanelor. Dacă mergi mai încet decât camioanele încurci circulația și te expui unor riscuri. Dacă poți merge în ritmul camioanelor deja mergi mai repede decât mașină+rulotă. Acuma pentru unii acest minim este suficient, alții vor dori un pic mai mult.
  23. 1 punct
    @Cosmin Prund , ma bucur ca ti-am suscitat atentia cu nedumeririle mele si ca, dupa doi ani de absenta, ne-ai onorat cu un comentariu extraordinar. Pe zi ce trece, sunt din ce in ce mai convins de faptul ca, pentru familia mea, pasul privind trecerea de la rulota la camper devine, tot mai mult, o certitudine. Un singur lucru inca mai trebuie clarificat pe deplin si anume capacitatea motorului, care as dori sa fie sub 2000cmc, ( evident din motive materiale - plata impozit anual sub 200 lei), in sensul de a face fata, la urcus, greutatii pe care o are in spate de aproape 3500 kg. Voci autorizate au afirmat ca o motorizare de pana la 2000 cmc insotita de un cuplu motor corespunzator, calculat special pentru camper, face fata cu succes acestor incercari, fara sa te faca sa transpiri de emotie la volan.. Imi doresc o semi-integrata pentru doua persoane, cu dormitor matrimonial jos si baie cu cabina de dus separata. O lungime de pana in 6 ml e parfum pe langa ansamblul actual : masina 4,50m + rulota 5,00 m = 9,50m, privind manevrabilitatea, oprire unde ai chef si somnica in buricul targului unde isi doreste inimioara. Citind postarea lui Cosmin, am reiterat in memorie momentele petrecute in circuitul facut in 2016, de 15 zile si 1500 km prin tara, in care as fi dorit sa beneficiez de facilitatile oferite de un camper. Astept si alte observatii ale colegilor care sunt posesorii acestor bijuterii cu motor.
  24. 1 punct
    Ziua bună. N-am mai scris pe-un forum de rulote de 2 ani... Noroc cu forumrulote.ro că postează chestiile interesante pe facebook și așa am văzut și eu acest subiect. Vă spun părerea mea, în calitate de fost cortist, fost rulotist și actual camperist... Există excursii care merg mănușă pe camper sau rulotă, în rest se poate face orice cu orice. Excepțiile astea ar fi cam așa: 2 săptămâni de concediu pe an la mare, în rest muncă: pensiune sau hotel. Rulota și autorulota necesită întreținere și înțelegere, și ambele presupun timp. Excursia perfectă pentru rulotă: Deplasare de-acasă în camping, pe urmă 3 săptămâni în respectivul camping și vizitat zona. Se poate merge în respectivul camping cu un camper dar se va simți lipsa unui mijloc de transport în zonă. Scuter/motocicletă nu merge la familie cu copii, vara daca-i cald nu se poate merge cu bicicleta că te coci. În funcție de zonă transportul în comun poate fi sau nu o soluție. Excursia perfectă pentru camper: Circuit de 3 săptămâni, stat maxim 2 nopți în fiecare loc, dormit în parcări, camper-stopuri etc. Asta pur și simplu nu se poate cu rulota, indiferent de ambițiile unuia sau altuia. Dacă nu suntem în aceste extreme atunci ține de buget și preferințe, cu mențiunea că eu tot autorulota aș alege-o. Motivul: se parchează mai ușor la benzinărie sau la magazin, se întoarce mai ușor, se vizitează toaleta infinit mai ușor. Noi pe autostradă folosim toaleta chiar și în mers. Pentru copii opresc, dar una-i să găsești un loc în care să poți opri mașină+rulotă în siguranță, să ai și spațiu să poți coborî în siguranță, alta-i să parchezi un camper din care nu trebuie să cobori ca să mergi la toaletă. Aceste mici avantaje se adună, într-atât încât la un drum de mai mult de 3-4 ori parcă prefer să merg cu camper-ul chiar și în detrimentul mașinii mici! Situații și comparații: Deplasare: Rulota: scaunele mașinii sunt ceva mai confortabile, mașina este mai bine izolată fonic, sigur are mai multe airbag-uri și centuri de siguranță mai bine poziționate (din cauză că nu te poți mișca - sic) Camper: un oarecare disconfort fonic, spațiu mai aerisit, mai ușor de umbrit geamurile (au jaluzele!) deci soarele deranjează mai puțin. Acces facil la toaletă. Posibilitatea legală de a merge cu viteză mai mare, siguranță sporită la viteze mari (auto + rulotă poate intra în balans la viteză), în cazul meu (camper modern) posibilitatea tehnică de a merge cu viteză mai mare. Deși rulota o trăgeam cu un SUV 4x4 cu 183 cai putere și nici o dată puterea motorului nu mi-a limitat viteza de deplasare, cu camper-ul obțin viteze medii mai mari! Camper-ul meu are 134 cai putere. Aprovizionare la destinație: Rulota: ai la dispoziție mașina Camper: folosești camper-ul pentru aprovizionare. Înainte de camping oprești în Lidl și alimentezi să ajungă, nu-i greu și din experiență nu constituie o mare problemă. Vizitarea zonei la destinație: Rulota: ai la dispoziție mașina. Camper: de regulă excursiile cu camper-ul sunt organizate astfel încât să poți vizita ce-ți propui să vizitezi direct cu camper-ul. Dacă-i vorba de vizitat muzee sau alte chestii urbane atunci e de mers cu transportul în comun (asta-i adevarat și la mașină+rulotă, mai ales în vest unde nu găsești parcare, și dacă găsești costă mai mult decât tramvaiul). În rest biciclete, scuter pentru maxim 2 persoane, mașină închiriată. Pentru mine deplasarea în zonă la destinație a fost foarte rar o problemă, și atunci am închiriat o mașină. Sanitare: Rulota: are toaletă, unele modele au și duș, după părerea mea dușul la rulotă nu-i utilizabil decât dacă ești în camping conectat la utilități. Camper: are toaletă mai ușor accesibilă decât la rulotă, rezervor de apă curată și uzată mult mai mare decât la rulotă. Exemplu: noi, familie de 4 persoane putem face FIECARE câte 2 dușuri cu un singur rezervor de apă. Dacă nu suntem în camping și nu facem duș în rulotă atunci un rezervor ajunge... ce să mai, nu am terminat nici o dată un rezervor de apă în camping cu spălat pe mâini. Criterii de selecție și puterea motorului: rulota și autorulota se aleg în primul rând după gabarit și aranjamentul interior, motorul e secundar DAR este criteriu eliminatoriu. Motorul trebuie să fie suficient, dar suficient înseamnă lucruri diferite pentru fiecare. Cred că cel mai greu de înțeles pentru un rulotist care trage cu ochiul la campere este că excursia cu camper-ul se organizează altfel. Abia după ce ai făcut o excursie corect organizată cu camper-ul poți aprecia cu adevărat diferențele.
  25. 1 punct
    Am sa comentez si eu la acest topic, intrucat subiectul mi se pare de importanta deosebita pentru noi rulotistii. Cer scuze colegilor care au postat mai sus, pentru faptul ca voi repeta unele argurmente prezentate deja de ei. Majoritatea covarsitoare a rulotistilor in devenire aleg sa achizitioneze o rulota si apoi o integreaza in familie botezand-o si alintand-o cu cele mai frumoase diminutive. Asta nu inseamna ca unii nu se uita cu jind si un strop de invidie la colegii care au in dotare campere. Ceea ce face prima diferenta intre camper si rulota este pretul inzecit. Daca o rulota o cumparam cu 1500-4500 E, un camper poate fi al nostru pentru 15000-45000E (am eliminat din ecuatie extremele). Avand un camper, beneficiem de siguranta in deplasare, viteza de deplasare mai mare, manevrabilitate sporita, confort la drum, odihna si parcare cam peste tot, inclusiv echipaj de 6 persoane. Cu rulota avem avantajul libertatii de miscare cu autoturismul, dupa ce am campat, pentru aprovizionare cu alimente de la supermarket, apa, plimbari in zona, vizitare obiective in zone OFF Road pentru cei cu SUV-uri si 4x4, cort imens. Mai mult, putem lasa rulota la o locatie sigura si sa o gasim acolo in weekendul urmator , fara a mai fi nevoiti sa o luam mereu dupa noi. La rulota platim ITP-ul la 3 ani, asigurarea anuala de 150 lei si impozit anual de 30 lei. In acelasi timp, ambele vehicule au si unele minusuri. Camperul scoate din buzunar mai multi bani , atat pentru achizitie cat si pentru plata impozit, asigurare RCA, rovigneta, intretinere, schimbare distributie, consum marit de carburant pentru cele peste 3tone pe care le are. Dupa ce ai campat, te poti deplasa doar cu bicicleta sau motoreta. Avand tractiunea pe fata si greutate mare pe spate, daca ai intrat intr-o zona alunecoasa, ai nevoie de ajutoare serioasa sa iesi la asfalt. Si rulota are dezavantaje privind viteza mai redusa de deplasare. Totodata, nu poti parca oriunde in oras. Operatiile de campare presupun mult efort privind calarea si punerea la boloboc , precum si montarea cortului si daca vremea mai e si nefavorabila, sa vezi distractie. In concluzie, camperul il cumperi daca ai de gand sa parcurgi distante lungi, cu schimbare repetata a locului de campare, iar rulota este buna pentru distante scurte si petrecere timp mai mult in acelasi loc, fie el Off sau camping. In continuare, doresc sa discutam despre campere, avand in vedere ca tot mai multi rulotisti viseaza la ele (este si cazul meu) si este bine sa stim cum sa alegem. Primul lucru care intereseaza este motorizarea . Daca ne vom uita pe site-urile de specialitate, vom vedea ca cel mai cunoscut motor este Fiat Ducato. Impozitul anual se plateste functie de capacitatea cilindrica a motorului. Vom cauta un motor de pana la 2000cmc si vom plati impozitul anual ca pentru un autoturism de aceeasi capacitate (sub 200 lei). Problema care se pune este puterea motorului de 90 CP la aceasta capacitate si daca este suficienta pentru a duce acest vehicul de peste 3 tone nu numai pe drum drept, dar si pe drumuri cu panta mare de la munte. Rog colegii care au in dotare campere sa comenteze acest aspect privind motorizarea.