Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 17.12.2022 în toate secţiunile

  1. 2 puncte
    Bună dimineața! O zi de sâmbătă excelentă să aveți!.
  2. 2 puncte
    Am facut lucrarea. Cu cabluri 4x4 puse cate doua, bucati de 14m si 11m. La duba l-am trecut prin gura de umplut cu apa (am scos busonul) si prin bazin, ca era partea mai aproape. Per total a costat ceva. Aerotermele putin peste 300 lei, cablul 325, distribuitoarele vreo 50, intrerupatoarele vreo 35, panoul 1000, mufa de cablu 10, fierul pentru cadru cred ca ar fi fost vreo 3-400 dar l-am facut din niste ramasite de prin magazie. Nu stiu daca se merita, o sa vad in timp. Recunosc ca de data asta m-am cam grabit cand am luat panoul, trebuia inainte sa ma gandesc mai concret la niste chestii. Pe de alta parte, si daca gandesti prea mult, ajungi sa nu mai faci nimic. Controllerul e sub un calorifer dar care ziua nu merge, e suplinit de aeroterme. Seara ii dau drumul dar atunci panourile si restul trec la somn. Pe aeroterme am sigurante, la cea de 100W de 15A si la cealalta de 20A. Mai trebuie sa pun o siguranta generala dar momentan nu o gasesc, imi ramasese de la conversie una de 50A automata. Am o oarecare stare de disconfort mental pe chestia asta. Aerotemele le-am pus pe o placa separata de controller ca sa le pot muta in alt loc la o adica. Nu e o frumusete de lucrare dar asta e. Aditional, panourile mai aduc un avantaj. De cativa ani am pus la centrala termica un invertor cu o baterie auto de 100Ah si n-am avut treaba si 8 ore de pana iarna, cat a fost cel mai mult. Invertorul merge implicit pe 230V si comuta automat pe baterie cand se intrerupe. Cand vine curentul incarca si bateria Acum, cu panourile si in plus si cu bateria de la duba (165Ah), chiar ca nu mai am mari emotii si la pene mai lungi. In cazul penei generale de o saptamana de care se vorbeste, cred ca pica si gazul ca nu mai merg pompele si atunci nu mai conteaza, iar aerotermele cu cele 100+150W doar cateva ore pe zi sunt infim si numai la o incapere. Atunci o sa ma mut la fata (la 3 case alaturi) ca si-a pus generator de 8kW. In poza se mai vede si o priza de bricheta cu care incarc tot ce se poate pe usb, oricand dar mai ales e buna in caz de pene de curent. Eram curios cat consuma controllerul (noaptea) din baterie: 0,04A, probabil bluetooth-ul. Prima impresie e ca puterea si capacitatea de stocare sunt prea mari pentru lucruri marunte si prea mici pentru ceva mai serios. Si nu in ultimul rand, ca sa alimentez una si alta prin casa (cu invertor), as cam face tiganie de cablaraie pe jos, lucru care se constituie intr-o frana puternica pentru o eventuala extindere. Daca nu am postat bine aici, rog un moderator sa mute in alta parte.
  3. 2 puncte
    Forum API : Evidența contractelor de lucrări (km și valoare) semnate în 2022 pe autostrăzi și drumuri expres (pe DEx avem 0). Prețuri fără TVA. A1 - Sibiu-Pitești 2 - 07.02.2022 - 4250,006 mil lei - 31,33 km (Mapa-Cengiz) - Sibiu-Pitești 3 - 01.08.2022 - 5323,767 mil lei - 37,40 km (WeBuild) - Holdea-Margina - 14.10.2022 - 1826,845 mil lei - 13,16 km (UMB) A3 - Chețani-Câmpia - 26.10.2022 - 420,347 mil lei - 15,69 km (Strabag-Geiger) A7 - Ploiești-Buzău 1 - 16.06.2022 - 1468,550 mil lei - 21,00 km (Pizzarotti-Retter) - Ploiești-Buzău 2 - 07.06.2022 - 1249,992 mil lei - 28,35 km (Coni-Trace) - Buzău-Focșani 1 - 06.09.2022 - 689,286 mil lei - 4,60 km (UMB) - Buzău-Focșani 4 - 06.09.2022 - 763,720 mil lei - 10,94 km (UMB) - Focșani-Bacău 1 - 15.12.2022 - 2384,432 mil lei - 35,60 km (UMB) * preț estimat, CNAIR nu a comunicat prețul Focșani-Bacău 2 - 15.12.2022 - 2517,808 mil lei - 38,78 km (UMB) * preț estimat, CNAIR nu a comunicat prețul - Focșani-Bacău 3 - 15.12.2022 - 1694,972 mil lei - 21,52 km (UMB) * preț estimat, CNAIR nu a comunicat prețul ---------------------------------------------- TOTAL = 11 contracte = 22589,725 mil lei = 22,59 miliarde lei = 4,59 miliarde euro = 258,37 kilometri autostradă
  4. 1 punct
    , off topic! @NRLaurentiu pe langa cele mentionate de tine,e nevoie si de o arma (letala) pentru a-si pazi bunurile. Foamea este unul dintre cei mai mari dusmani ai omului. De foame, omul e in stare de orice. E ok pentru inceput. Daca tu esti multumit, e tot ce conteaza. Felicitari si multumim ca impartasesti cu noi.
  5. 1 punct
    Bună dimineața vă spunem și noi și vă dorim o zi de sâmbătă frumoasă❗️
  6. 1 punct
    Salutări tuturor, vă dorim o zi de vineri frumoasă și un week-end reușit❗️
  7. 1 punct
    A1 : S-a deschis azi Lotul 1 din Sibiu - Pitesti . Inca 13 km intre Sibiu si Boita (intrarea pe Valea Oltului ).
  8. 1 punct
    Chinul continua pe centura (intre DN2 si A2, al doilea constructor care da fail) Scriosteanu intr-un comentariu pe Facebook la postarea de azi despre A02S: "La Cernica intram in procedura de reziliere a contractului. Din păcate indiferent de eforturile pe care le-am făcut și soluțiile pe care le-am încercat nu mai este alta varianta. Mulțumesc!"
  9. 1 punct
    A7 : Contractele pentru încă 96 de km din Autostrada Moldovei (A7)au fost semnate astăzi la Bacău! Constructorul român care a câștigat licitația are la dispoziție 6,5 miliarde de lei (fără TVA) și 30 de luni pentru a finaliza lucrările pe cele 3 loturi ale Autostrăzii Focșani-Bacău, finanțată prin PNRR: -Lotul 1 (Focșani - Domnești Târg) : 35,60 km -Lotul 2 (Domnești Târg - Răcăciuni): 38,78 km -Lotul 3 (Răcăciuni - Bacău): 21,52 km Tot astăzi am semnat la Bacău contractul de finanțare prin PNRR pentru construcția Autostrăzii Focșani-Bacău, contract cu o valoare totală de 9,1 miliarde de lei. Prin semnarea acestui contract am încheiat seria contractelor de finanțare pentru toate obiectivele de infrastructură rutieră finanțate prin PNRR.
  10. 1 punct
    API pe Facebook Aktor, cum ne-a obișnuit pe #AutostradaA0 Sud lot 3. Sâmbătă, 10.12.2022, am filmat toți cei 17,96 kilometri dintre Bragadiru (DN6) și Bâcu (DJ601A): ... Hartă interactivă: https://bit.ly/3C7t68y. Din păcate, grecii de la Aktor demonstrează în continuare că nu sunt capabili să intre într-o treaptă de viteză superioară. La un an și ceva de la ordinul de începere lucrări (emis în 25.10.2021), estimăm cu indulgență că în prezent șantierul a ajuns la 25%. În acest ritm este evident că antreprenorul va ieși din termenul contractual de 30 de luni de execuție scadent în aprilie 2024. De altfel, Aktor a încasat deja penalități pentru diversele întârzieri, inclusiv în faza de proiectare. În condițiile în care constructorul nu va reuși să se adune și să mărească semnificativ mobilizarea, va termina lotul abia prin toamna anului 2024. Cert este că 2023 iese din discuție, așa cum deja s-au hazardat să promită diverși oficiali din CNAIR și MT.
  11. 1 punct
    API pe Facebook Podul Brăila: marea dezamăgire a acestui an. Duminică, 11.12.2022, am filmat din dronă podul suspendat de la Brăila și drumurile de legătură pe relația DN2B (Centura Brăila)-DN22 (Smârdan): .... Hartă interactivă: https://bit.ly/3moREmr. Eșecul inaugurării acestui obiectiv în 2022 este un exemplu perfect de combinație nefastă între urmărirea interesului privat (profit) și impotența legendară a statului, recte CNAIR și MT. Contractul a fost semnat în 19.01.2018 cu o perioadă de proiectare de 12 luni și 36 de execuție. Ordinul de începere a fost emis în 02.03.2018, dar cei 4 ani au primit extensii de timp, ultima de 193 zile (plus niște daune) decisă de instanță în 15.11.2022. Statul nu și-a făcut treaba. De exemplu, abia în mai 2021 a emis autorizația de construire aferentă celor aproximativ 15 km rămași din totalul celor 22 km de drumuri de legătură. Așa că am trăit din promisiuni. Antreprenorul general, WeBuild, se bătea cu pumnul în piept în vara anului 2021 că la final de 2022 circulăm pe pod și pe ramura sudică, scurtă, între nodul cu DN22B Brăila-Galați și DN22 lângă Smârdan. Da, în august 2021 era perfect fezabil ca până în decembrie 2022 să fie gata podul și conexiunea scurtă. Chiar și noi eram optimiști în 10 august 2021 (link: https://bit.ly/3W9rfZo): "podul propriu-zis va fi gata vara viitoare, dar drumurile noi care îl vor lega de infrastructura rutieră de pe cele două maluri vor fi terminate abia spre finalul lui 2022 când, sperăm, vom putea circula." Acum un an, pe 23.12.2021, văzând determinarea constructorilor și rezolvarea în sfârșit, în mare măsură, a blocajelor birocratice, vă ziceam (detalii: https://bit.ly/3UX1nPv): "lucrările avansează într-un ritm satisfăcător și avem șanse bune să trecem Dunărea pe noul pod la final de 2022". Dar la început de 2022 s-au acumulat întârzieri majore, mai întâi cu ridicarea segmentelor de tablier (probleme logistice și vânt puternic), apoi au fost amplificate de procedurile de sudare a tablierului din vară (se suda doar noaptea din cauza temperaturilor ridicate). Colac peste pupăză, din luna august WeBuild a apăsat puternic frâna pe drumurile de legătură. Autoritățile incapabile, indolente și culcate pe-o ureche le-au ținut isonul celor de la WeBuild până acum câteva luni când șansele de deschidere au scăzut dramatic, spre zero. Acum nu mai știu pe unde să scoată cămașa. Ministrul Grindeanu dă vina pe cei de la WeBuild, iar aceștia îi arată cu degetul hârțogăria și deciziile definitive ale judecătorilor. Avem noi promisiuni de inaugurare: aprilie-mai 2023 pentru ce trebuia deschis acum în decembrie și în august-septembrie 2023 latura nordică dintre pod și Jijila spre Tulcea. Sunt termene fezabile DOAR dacă vremea va colabora și DOAR dacă antreprenorul va binevoi să pună și muncitorii la treabă, nu doar avocații! Rușine CNAIR. Rușine WeBuild!