Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 23.10.2022 în toate secţiunile

  1. 3 puncte
    Dragi prieteni suntem la o rascruce importanta a vietii fata in fata cu schimbari majore care nu se cantaresc printr-un simplu mai bine/mai rau. Continuarea drumului va.aduce o alta perspectiva si o alta abordare a vietii. Nu am reusit inca sa achizitionam o rulota, sau un camper, dar visul va continua sa ne anime pregatirile. Intre timp, noile planuri necesita ca Seasick sa invete sa conduca un autovehicul. Initial am decis sa evitam “batmobilul” familiei care este greoi, cu aceleasi frane de 22 ani, transmisie manuala cu ambreiajul original tot de acum 22 de ani si sa incercam o masina noua, mai mica, cu transmisie automata, sa vedem cum se simte. A fost OK pentru ca Seasick nu avea un termen concret de comparatie. Si fiindca uneori se uita cu o admiratie amestecata cu invidie la tipele care conduceau cu usurinta un truck, i-am spus ca se poate foarte usor sa incerce si un truck. Nu parea convinsa... "Come on, mate!... If they can do it, you can do it too..." si am trecut direct la un RAM 1500 cu motor de 5.7 Litri. In mod firesc, as zice eu, Seasick s-a lipit de Ram din primul kilometru, sesizand imediat diferenta de pilotare. "E usor!... E chiar mai usor, nu stiu cum..." Da, pare paradoxal, dar un Ram este mult mai confortabil decat un Mini Cooper. Suspensii de plush (unii ar zice de barca), directie precisa bine pastrata in viraje, acceleratie potrivita la nevoie, putere suficienta cand intra in depasire, frane care o aduc la un stop absolut la nevoie, comportament civilizat pe sosea si in afara ei. Da, este putzin mai mare si trebuie sa te obisnuiesti sa-i simti "extremitatile" in timpul manevrelor de parcare/garare… Doar ca Mini Cooper este mai putzin dureroasa la buget. Un Ram nou, bine echipat, pleaca de la $63K in sus, imposibil de achizitionat in noul context bugetar. Cert este ca Seasick isi doreste ca prima ei masina sa fie Ram... Poate gasim unul mai vechi de vreo 2-3 ani. Pana atunci trebuie sa invete sa conduca fara teama si chiar singura fiind trebuie sa invete sa se descurce cu problemele imprevizibile de trafic. O voi considera “promovata” cand ii va fi usor sa conduca “batmobilul” familiei prin traficul din NYC… Pana atunci vom continua sa facem lectii pe masini cu transmisii automate.
  2. 2 puncte
    Distracție plăcută! Până când rămâneți? Pentru astăzi este programat o tură cu motocicletele de final sezon, și vom trece și prin Sovata!
  3. 2 puncte
    Bună dimineața! O zi de duminică relaxantă să aveți!
  4. 1 punct
    Ultima achizitie, e la mine de 2 ani, record, place mult nepotilor,ei fiind cei care au dorit așa ceva. Are ce a lipsit celorlalte, pilot automat si clima cabină.. e dotata pentru off camping, are 2300 cc, 130 Cp, prima înmatriculare mai 2012. Are carlig remorcare pe care atasez un suport si un scuter Kymco Like de 50cc.Sper sa mai reziste la mine încă mulți ani..
  5. 1 punct
    @Matei Angelescu eu intru din când în când pe forum. Îmi este tare drag acest forum! Sunt informații prețioase, de valoare, pe care le poți găsi aici. Unii colegi sunt foarte de treabă și se chinuie să îți răspundă la unele întrebări tehnice. O fac din tot sufletul! Crede-mă, așa este. De vreo două zile intru pe forum și văd subiectul postat de tine. Dragă frate ROMÂN plecat departe de casă, cu România în suflet, până la moarte! îți doresc să îți cumperi cea mai frumoasă rulotă! Urmăresc diferite probleme tehnice și am ajuns să văd și filme cu rulote din State. Exemplu: cum echilibrăm rulota stânga-dreapta. Față-spate e ușor, ne descurcăm toți. Din astfel de prezentări cu echilibrarea am văzut că americanii au rulote faine, faine tare! Pentru mine, și cred că, în general, pentru europeni, rulotele acelea americane sunt cam mari. Unii rulotiști români se tem de rulota mea englezească, cu duș separat și spun că e cam mare. Deja spun că e prea mare. Dacă prinzi o rulotă faină, acolo unde ești, cumpăr-o. Cu siguranță te vei simți confortabil!
  6. 1 punct
    Anty... cu părere de rău, doar acum am intrat pe forum să postez și am văzut postarea ta. Dar oricum, având în vedere că azi noapte a plouat aproape non stop, ne-am hotărât să părăsim Sovata și să vizităm Sighișoara. Asta pentru că vineri "am făcut" lacul Ursu , sâmbătă... bălăceală toată ziua la Aluniș și-atunci am hotărât să bifăm și Sighișoara, căci de mai bine de un an nu am mai călcat-o. Și nu regretăm, pentru că de fiecare dată descoperim străduțe noi, înguste, cu case cochete și restaurante pe măsură. N-ai cum să nu te îndrăgostești de Sighișoara... și de asemenea și de Sovata❗️ Ride plăcut și fără evenimente motocicliștilor ❗️
  7. 1 punct
    O duminică minunată vă dorim... astăzi de la Sighișoara❗️
  8. 1 punct
    O duminică minunata va doresc!
  9. 1 punct
    Foarte frumoase fotografiile!
  10. 1 punct
    Salut, felicitari si sa o stapaniti sanatosi. Tot Carado si noi, dar din 2014. Si noi am alergat-o bine, aproape 40.000 km in 2 ani. E ca un tanc avand peretii de 4.2cm.
  11. 1 punct
    Sa o stăpâniți sănătoși și cat mai multe iesiri!
  12. 1 punct
    Multumesc! am exploatat-o la mult,o zi bună vă doresc!
  13. 1 punct
    Bravo @Alexandru Marin felicitări pentru achiziție ! Să aveți parte de ea, multe ieșiri reușite și drumuri bune să aveți cu noua !
  14. 1 punct
    Sa continui putin ideea cu redresorul. La incarcarea bateriei masinii (95Ah) baga la inceput 21A. Imens. Teoretic, senzorul de temperatura de pe borna plus ar fi trebuit sa detecteze la un moment dat incalzirea bateriei si sa mai scada intensitatea. Dar pana sa se intample asta ar fi durat mult prea mult, parerea mea. Asa ca am lasat-o vreo 30 min, sperand ca mai scade, si daca nu a scazut, am intrerupt si am incarcat cu redresorul mic, de 5A. Incarcarea a fost ok. Dupa nici trei saptamani am vrut sa ies cu duba si bateria dusa, nici macar un clac nu facea motorul. A fost ocazia cand am probat robotelul de pornire cu acumulator. A facut treaba. Mai anevoie e ca bataria e sub picioarele soferului si trebuie scos un capac din podea. Intors acasa am incarcat cu redresorul mic si la pasul 5 eroare (nu mai tine curentul). Bateria mai fusese o data incarcata cu redresorul mare si banuiesc ca ala i-a facut felul. Baterie de prima echipare nu prea are voie sa pice dupa 4 ani. La masinile pe care le-am avut, la opel a picat dupa 8 ani iar la skoda dupa 6. Concluzia mea e ca redrsorul trebuie luat in concordanta cu acumulatorul. Pe asta o sa-l folosesc doar la acumulatorul de 165Ah de la partea auxiliara. In ce priveste tensiunea m-am lamurit. O mare parte din acumulatorii AGM se incarca tot la 14,4V ca cei normali, doar anumiti acumulatori AGM cer 14,7V. Deci modul AGM, daca redresorul il are, nu se foloseste la toti acumulatorii AGM. Ar trebui citite specificatiile acumulatorului si cum zice fabricantul. Ce as putea sa spun folositor altora din ce am mai facut. Am pus tavanul, albasia de 6mm. Are tendinta sa se onduleaze putin indeosebi din cauza suprapunerilor foliei anticondens, care divine cam grosuta cand e in doua, plus placajul in sine nu e "blana" a palul, se mai curbeaza si de la sine. Acum, daca as porni din nou o conversie, as pune si doua sipci pe lung, le-as intrerupe pe cele de pe coaste ca sa le fac loc acestora doua. Asa s-ar alinia si mai bine. Si asa e destul de ok. Intre placi, de-a latul (pe laturile cu banda alba in poza) am pus pe dedesubt mai multe fasiute subtiri de lemn cu adeziv astfel incat sa "leg" cele doua placi intre ele, le-am presat de tavan ca sa se alinieze in acelasi plan, iar cand s-a uscat adezivul au facut corp comun ca sa zic asa. Nu am poze cu fasiutele, nici nu aveam cum ca sunt pe dedesubt. Mai nasol e daca trebuie sa dai vreo placa jos dupa lipire, cum a trebuit eu, ca fac corp comun dar acele fasiute de dedesubt care le tin impreuna sunt totusi fragile. In doi, cu grija, pusa o scandura lunga sa le tina cand le-am coborat si urcat la loc, a mers. Fasiile alea albe sunt cant de mobila. Intre placi, pe lung, se vede in poze, am pus profile H de aluminiu, am gasit de grosime exact 6mm. Le-am pus scotch sa le maschez ca urmeaza sa vopsesc tavanul. Am luat vopsea cu poliuretan alb mat si grund care e ca un lac, tot alb. Am pus si rezervorul de apa curata. Asa cum am mai zis, compatibilitatea rezervorului cu modelul meu de duba e cam asa si asa. Nici pe oala nu pica super dar in principal orificiul de umplere de pe rezervor vine prea sus, gura de umplere care se fixeaza in perete pe afara nu poti sa o ridici prea mult din cauza unei coaste orizontale. Merge si asa dar nu poti umple rezervorul la capacitate, raman nefolositi cred ca cel putin 5cm. Ca atare, am decupat podeaua (tego +celotexul) in portiunea unde sta pe podea, astfel incat rezervorul sa poata cobora cat se poate de jos, sub el ramanad doar folia de staniol pusa peste tabla podelei. E o poza in care se vede tego decupat. Chiar si asa nu se umple pana sus dar e pe aproape, am facut o poza in care am pus un lemn sa se vada diferenta mica de nivel intre orificiul rezervorului si gura de umplere montata. E putina inginerie in a identifica afara locul gurii rezervorului din duba, ca sa te convingi ca nu dai de sina usii gliante sau de un pliu al tablei dar mi-a iesit, fata de masura am avut o abatere de 5mm. Ca sa tai in tabla masinii un cerc cu diametru asa mic trebuie turatie mare si viteza mica de inaintare. Sunt si panze de metal mai inguste, a mea nu a fost asa ingusta dar a fost ok cum am zis. Pe oala, ca sa umplu spatiul, am pus niste fasii de cauciuc dintr-un pres de cauciuc care se pune sub masinile de spalat, si pentru ca nu am putut regla fin grosimea, am mai pus niste adeziv la tub gen silicon, si peste adeziv ninste fisii de staniol. Nu am vrut sa pun rezervorul pe adeziv sa nu se lipeasca (desi e din polietilena si nici tatamare nu lipeste polietilena) pentru cazul cand as avea nevoie sa il dau jos, asa ca staniolul se interpune intre adeziv si rezervor. Am mai facut si patul pe o parte, din acela glisant cu fasii intrepatrunse. Inca nu are picioare, nu ne-am decis exact la inaltime, oricum nu vrem nicidecum din acela inalt de te urci cu scara, chit ca pierdem la spatiul de depozitare dedesubt. O sa fac poze la timpul montarii. L-am lacuit de test cu lac de parchet cerat in vederea lacuirii mobilei, care am zis ca trebuie sa fie rezistenta, mai ales ca placajul e fragil. Luciul a iesit superb, matasos, dar rezistanta spanac. Unde a mai fost cate o picatura mai groasa sacapata, e moale si acum, dupa 2-3 saptamani. Iar la pat nu conteaza luciul, ba inca aluneca asternuturile pe el mai rau, o sa vad cum fac. Am solicitat putin ajutor cu cateva intrebari in privat la cativa de pe forum care au facut conversii si, cu o singura exceptie, nimeni nu mi-a raspuns. Exceptia se numeste Alin Opran, care mi-a trimis si nr de telefon sa il sun cand am probleme. Nu l-am sunat sa-l intreb ceva ci doar am aranjat si i-am facut o vizita cu dop la Letca Noua. Speram sa ma si lipesc de el sa ma ajute cu baia intr-un orizont de timp rezonabil dar e foarte prins in termene. Oricum s-a confirmat, este un baiat de nota 20, asa cum il stim cu totii de pe forum, si face lucruri chiar frumoase. Din pacate e singur, iar locatia nu il ajuta in sensul gasirii unui angajat.
  15. 1 punct
  16. 1 punct
    O sâmbătă excelentă vă dorim de la Aluniș SPA Sovata❗️