Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 16.10.2022 în toate secţiunile
-
3 puncte
-
3 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
1 punctPe aici vad ca se folosesc mașini care mai de care, pentru tractarea rulotei. Eu de cand am cumpărat rulota ( Weinsberg 450 fu în august 2022) folosesc o mașinuța mai modesta - o Dacia Dokker 1,5 dci, versiunea de 90 cp. Prima data am tractat rulota de la Pitesti la Câmpulung Moldovenesc, în august când am cumparat rulota. Recunosc ca mi-a fost teama, mai ales când am văzut ca rulota e mai mare ca masina! Insa mașinuța s-a comportat ok, între 80-90 km/h cu rulota în spate a mers super. Apoi a urmat o tura la Jurilovca. Pe drum am mers pana la 110 km, dar exista o ușoară senzație de nesiguranță, asa ca am redus iar la 80-90 km/h. Mașinuța iar a mers fără probleme! Recunosc ca pana in wekendul asta nu am avut curaj sa o bag pe o sosea montana. Ceva cu pante accentuate și viraje de 180 de grade. Mulți mi-au zis ca nu face fata. Dar weekend-ul asta am zis sa rup pisica in doua. Si am plecat de la Câmpulung Moldovenesc la Borșa. Sunt câteva serpentine la ieșirea din Valea Putnei. Apoi spre Borșa iar mai sunt câteva. Spre uimirea mea, mașinuța a mers perfect. Urca cu 60 chiar 70 km/h. La coborâre ma așteptăm să îmi împingă masina, rulota având masa de 1000 kg goala și 1200 masa maxima. Nici asta nu s-a întâmplat. În concluzie, deși masinuța nu are decât 90 cp, nu are 4x4 se descurca onorabil cu rulota Weinsberg 450 fu. Eu unul sunt mulțumit de ea.
-
1 punctNu mai pot edita postarea. Cred ca "fierăstrăul fir" e cea mai buna soluție. Mulțumesc mult.
-
1 punct
-
1 punctI spui vechiului proprietar sa-si faca retinere de numar, iar la inmatriculari mergi cu copie dupa chitanta aceea. nu va trebui sa predai numarul. Complicat cu solutiile in cazul tau. mergi la un atelier se montat parbrize, si ii rogi sa-ti taie jos numarul cu ferastraul tip ata, cu care taie parbrizele jos.
-
1 punctDe tras, trage, intrebarea e cat timp, fara a schimba ambreiajul. O singura data am incercat ( pe Feleac, langa Cluj, dus-intors) si am renuntat de a iesi in formatia asta , Dokker de 1,5 cu Weinsberg 450 FU. (1280 kg, pe cantar, la ITP) ca a trebuit sa aerisesc 2 ore, mirosea a ambreiaj ars de numai. Incercarea a fost in pauza de doua saptamani, dintre Santa Fe si Ford Ranger si poate problema a fost la mine, din cauza stilului de condus, niciodata nu mi-am facut traseul in functie de dealuri sau munti, drumul drept e cel mai scurt. Pe Meses am vazut ambreiaj dus, tot cu un Weinsberg, care e considerata rulota mai usoara, la motor de 2,0 diesel, dupa 10–12 opriri/ porniri in panta mare, din cauza tirurilor din fata, iarna, care patinau. Cu grija, pe drumuri cu inclinatie moderata, merge, dar nu recomand drumuri intortocheate de deal sau munte, zic si eu, care am incercat acelasi ansamblu, inclusiv am pus in masina tot ce am putut din rulota.
-
1 punctSalutare @Roland Stanciu , vreau să îti spun că si eu am tras cu un Renault Megan de 1.5dci (110CP) rulotă care are MMA-ul 1350kg. Pe acte Meganul putea să tragă 1500 kg deci cu MMA-ul rulotei era în grafic. Până la o viteză de max 100 km/h (când depăseam tir) era destul de acceptabil dar simteam oricum masina cum se chinuie să tragă rulota! Am făcut iesire în Croația, Grecia si alte câteva prin tară, dar alegeam cu grijă locațiile neavând tracțiune 4x4. Nu vreau să te speri absolut deloc dar cred că combinația aleasă pentru masina cu care tractezi este total gresită (MMA-ul rulotei raportat la ce poate să tragă Dokkerul)! Nu doresc nimănui să aibe parte de intrare a rulotei în balans (o vedeam în oglinzi cum oscila într-o parte și în alta), chiar la o viteza de aprozimativ 80 km/h, din cauza unor denivelări de drum și a unei reacții gresite de a mea (de a pisca puțin frâna) din cauza oboseli. Am reusit ca prin minune să redresez ansamblu si să ajungem toți acasă cu bine. Desi vroiam să schimb Megan-ul de la început, dar nu erau destule resurse finaciare, am reusit totuși si am facut un mic upgrade la un Koleos. Diferența este una enormă (ținută drum, oboseală, etc)! Fiecare are dreptul să facă ce vrea, ce poate, ce stie... dar măcar cunoască la ce riscuri se expune când tractează rulota! Îti doresc drumuri bune și cât mai mult iesiri linistite .
-
1 punct
-
1 punctSalut Roland❗️🤝🏼 Sigur că se descurcă bine, însă ai o problema de legalitate trăgând o rulotă cu mma 1200 cu Dokker-ul care are masă proprie de 1189 de kg... asta pentru că legislația prevede că vehiculul trăgător trebuie să aibă masa proprie mai mare decât masa maximă autorizată a vehiculului tras, iar la tine e o diferență de 11 kg în minus pe mașină. Dacă bine țin minte... și sper să nu greșesc, când eu trăgeam rulota cu Logan-ul de 1,4 MPI, aveam pe aceeași treabă, o diferență de 50 de kg și de aceea am achiziționat Tucsonul.
-
1 punctUpdate Hobby 440 Punte BPW respectiv Winterhof. De cand ma stiu am fugit de marca asta, implicit motivul pentru care n-am avut nici un Hobby pana acum. Toroanele nu se pot inlocui, rulmentii conici la fel. Drept urmare, readucerea in parametri optimi a puntii inseamna mult mai multi bani. Bun. O gaura mare in buget si achizitionarea unei punti noi, de data asta marca Knott sau AL-KO. Astept raspuns de la acesti doi furnizori pentru a vedea care dintre ei are o punte cu prinere pe sasiu identica si bineinteles in parametri si cotele de montaj si rulaj. Puntea actuala este pentru MMA1250, rulota avand in acte MMA 1200. Am optat pentru una cu MMA minin 1350, dar daca va fi pentru o incarcare mai mare nu voi fi suparat. Daca tot "am scapat" de revizia sistemului de rulare si franare, puntea noua fiind livrata complet echipata, vom mai pune pana la cupla totul nou. Adica pe langa pretul rulotei, bucurandu-ne ca a fost un pret ok, mai punem ceva sa o aducem in parametri si abia apoi ne putem apuca de dotari si renovare. Daca o lua oricare altul in barba asa cum am luat-o eu, ziceam ca n-a avut noroc. Despre mine n-am ce zice decat ca-s tampit. Partea buna este ca i-am rezolvat problemele financiare prietenului meu, ceea ce ma face sa nu-mi para rau de alegerea facuta. Jucam partida asa cum e si privim partea plina. Vom avea un Hobby an fabricatie 2022 pe parte de remorca, doar sasiul ramanand cel din fabrica (si el va avea parte ce cateva imbunatatiri). Doresc sa le multumesc pe aceasta cale celor de la Centru de Remorci Deva, care s-au dovedit a fi profesionisti si foarte rabdatori cu un cretin ca mine la ei in ograda. Mecanicul lor cand ma vede isi pune o cutie in cap si fuge...
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

