Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 28.08.2022 în toate secţiunile
-
2 puncteBună dimineața vă spunem de la Novaci! După un somn odihnitor in pensiunea Andreea, facem bagajele și mergem spre casă! O duminică minunată și binecuvântată să aveți!
-
2 puncte
-
1 punctNu vreau sa plictisesc cu lucruri generale pe care le gasiti peste tot, vreau mai mult sa punctez niste chestii utile poate unora. Incepe sa se simta o anumita uzura psihica. Este destul de stresant, zi de zi tot felul de probleme, gasesti solutia dar apoi vezi ca se bate cap in cap cu alceva si iar cauti solutii, te mai contrazici cu consoarta care se baga in "bucataria" ta de mestereala sau nu iti da liber la lucru ca "stai sa ne mai gandim, sa mai vedem la altii pe net" etc. Cand ma uit la sfarsitul zilei ca nu se vede mai nimic ca avans in lucru e cam trist. Si eu lucrez de fel foarte incet, din pacate. Caldura si ea basca, iar loc de intors nu e. Din fericire am continuitate in lucru si scule diverse si astea pe langa ca ma ajuta, imi dau incredere si curaj. Sunt bune dubluri de scule, unele in duba, altele afara unde tai sau ce mai fac. Obligatoriu in buzunar o ruleta mica de 3m, un pix de dat semne (e mai bun decat creionul sau markerul) si o bucatica de hartie pt notat dimensiunile pieselor de taiat. Macar o insurubatoare cu acumulator, eu am 4 din care una multifunctionala (am mai folosit accesoriul de oscilatii la ea), una cu impact foarte buna la gauri, are turatie mare si la tabla nu se mai poticneste cand raspunde prin ea ca intra imediat impactul si trece, flexul la care i-am pus o talpita si pot taia oarecum ca si cu circularul, unele chestii repede chiar din mana gen o sipca subtire sau un surub, dar nu asa precis. Un circular luat mai de curand (entry-ul de la Makita) dar f. indemanatic la piese mai mici cum sunt la camper, pentru ca flexul are niste limitari. Pendularul doar la taieri curbe si la celotex, in rest sunt mai precise si mai rapide celelalte. Astea cu acumulator. Mai folosesc mult un circular de banc la 220V incropit, am primit cadou mai demult un banc Wolfcraft la care se poate atasa un circular, ceea ce am si facut, i-am pus un variator de putere luat de pe olx pentru pornire lina (cand opresc taierea imediat il dau pe minim) si turatie variabila, ca n-am nevoie de turatia maxima mereu (ma gandesc si la vecini cu galagia). Bancul este extrem de scump pentru ceea ce este, la jumatate de pret iei un circular de banc cu totul si ai si inclinare, nu doar la 90 grade, dar daca a fost cadou, multumesc. Apropo de 90 de grade, musai trebuie sa reusiti taieri la 90 grade exact, si in lung si pe adancime. Fara asta, sunt lucrari unde va veti chinui in plus sa le aduceti la 90 grade si poate tot nu va iesi. Acum depinde si de pretentii. Mai am si o freza mica de o mana la 220V plus o masa pt ea adaptata, dar inca nu i-a venit timpul. E buna si o scula din aceea ghidaj de dat gauri in unghi pentru imbinari. Dupa ce te inveti cu ea e chiar buna in mai multe situatii. Initial am folosit hosuruburi cu cap drept (nu ingropat), dar cand aproape s-au terminat, am incercat si hosuruburi cu cap ingropat carora le-am pus saibe de 4 si merge brici. Holsuruburile astea sunt si mai suple si mult mai ieftine, chit ca se aduna si saibele. Rezervorul de apa curata dedicat e dedicat cam asa si asa, sau imi scapa mie ceva. Marginea de sus vine putin sub coasta mare orizontala si nu mai lasa loc busonului de umplere, sau urcat busonul f sus, si chiar si asa da peste glisiera usii. Sau pun busonul mai jos, sub nivelul maxim al rezervoului si nu il mai umplu complet, sau il umplu prin spate dar mi-e frica de ceva inundatii daca da pe afara la umplere. Am ales insa varianta sa pun rezervoul pe podeaua dubei (ma rog, mai pun o fasie ce cauciuc de protectie plus armaflexul care va fi pe toata suprafata rezervorului, ca sa nu condenseze de la apa rece cand il umplu) si castig (aproape) 4 cm. Asa e destul de ok, dupa cum se vede in poza, si se aseaza si mai bine pe oala, la inceput era un spatiu destul de mare intre el si oala. Probabil fiind dedicat Fiat ducato, suratele Citroen si Peugeot sunt cam pe acolo dar nu identice. La fel presupun si cu rezervorul de apa gri, ca nici ala nu s-a potrivit cum ma gandeam. Distribuitoarele de cablu minus, cate unul pe fiecare parte, nu vor fi la vedere in final, asa ca pentru siguranta sa nu se desfaca vreun fir, am modificat putin distribuitoarele ca sa pot prinde cablurile in doua locuri. Am si cositorit putin la capete ca se cam rasfirau firele cand le bagam prin gauri. Nu am folosit capetele tubulare binecunoscute pentru ca se dadeau la pungi de zeci de bucati pe dimensiuni si clestele costa cat nu face. Ce mai am nevoie o sa le cositoresc la capete. Consider ca diferenta o face timpul de lucru, nu calitatea conexiunii, un electrician de meserie trebuie sa lucreze repede, nu sta de cositorit. In poza e un distribuitor fara capac ca sa se vada conexiunile. Am facut si masa la sasiu pentru bateria din spate, desi am adus si un cablu de la minusul bateriei masinii pana in spate, dar doar de 6mm. Nu am mai avut mai gros si am zis ca impreuna cu sasiul e ok. Pentru plus am dus in spate cablu de 10. Papucii nu i-am sertizat ci i-am cositorit. Am taiat intai un sant in "tubul" papucului cu flexul cu disc subtire de 1mm, am bagat pasta in gaura, am dezizolat cablul, am rasfirat firele si le-am frecat cu pasta decapanta, le-am rasucit si le-am bagat la gaura, apoi am incalzit cu o lampita cu gaz locul respectiv si am introdus fludor prin santul taiat. Pentru ajutor a trebuit sa prind fie papucul, fie cablul intr-o menghinuta, preferabil cablul chiar la capat, ca mai disipa caldura si nu mai chinuie izolatia de la fierbinteala. Am uitat, initial am bagat un tub termocontractibil pe cablu si la urma, dupa ce s-a mai racit, l-am rezolvat si pe el. Sunt mult mai sigur asa decat pe sertizare. Dar si operatia a durat, in loc de cateva secunde, cateva minute. La baie, spatiul dintre panoul fotovoltaic si marginea dubei e cam la limita pentru o trapa mica si decat sa dau ditamai gaura si sa nu mearga, am luat un maxxfan dome plus (plus adica si cu lumina), mult mai mic ca trapa si nici nu bate soarele prin el (avantaj vara). Inca nu l-am pus, nu ma lasa sotia, sa mai asteptam, sa mai vedem, desi locul baii e stabilit demult. Furtunurile vor traversa duba pe sub tego pt ca am nevoie de spatiu pe mijloc. Planuiesc sa ies cu ele direct in peretele cu bateria de la cabina de dus. Pe undeva pe traseul acesta voi da doua gauri in podea si le voi scoate scurgereile dedesubt, probabil le pun dopuri cu coliere. Ideal ar fi sa le aduc la margine cu robinet dar asta o sa pot face si candva. Varianta sa le duc pe dedesubtul dubei s-a lovit de niste lonjeroane pe sub care ar fi trebuit sa treaca, cam aiurea mi s-a parut. Pentru lipit sipcile pe podea am folosit adezivul din poza. Am avut nevoie sa tai o sipca in locul unde vine rezervorul si pana am taiat-o mi s-a parut ca se clatina rau sipca. Am vrut sa o scot si sa o relipesc. A iesit cu ciocanul si parte din ea s-a rupt si a ramas lipita pe podea. Deci face treaba. Enervant la el e ca e vascos-gelatinos si nu prea face priza pe suprafata, se desprinde greu de pe varful flaconului. Mai folosesc degetul si apoi ma sterg cu alcool.
-
1 punctReferitor la intrebarea de mai devreme, cea din stanga e sparta. Desi pare un model mai vechi, pe YT am vazut o posibila cauza la cuplarea electrica: lamelele se oxideaza repede si "bine". Trebuiesc curatate prin slefuire usoara. La modelul tau este mai usor de facut asta. La cele mai noi, mai dificil. Pe canalul Trudigianilor am vazut rezolvarea problemei. Asta daca te referi la partea electrica! La partea apoasa nu stiu ce sisteme se mai ascund prin spatele mufei (filtre, electrovane etc.) PS: rectific - la tine pare mai dificil (am marit/prelucrat poza ta sa vad ce e pe acolo). Foloseste un dremel cu pasla, nu foarte abraziv.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctsalut. practic acest "sport" de cca trei ani iar de 6 luni am propria autorulota. am vizitat si europa in campinguri "orasenesti" si romania in campinguri amenajate in spatele pensiunii si campinguri din grecia pe malul marii. tot timpul cu autorulota, nu am tractat niciodata o rulota. referitor la proiectul tau, pentru mine daca discutam de un camping in apropierea sibiului, cel mai important ar fi legatura facila cu orasul prin transport public. daca discutam de un camping ce nu are legatura cu orasul va trebui sa am ce sa fac in zona in apropierea campingului. eventual sa-mi inchiriezi niste biciclete sau o masina electrica sa ma plimb prin zona. am fost in zona hunedoara. noaptea stateam in camping, ziua plecam sa vizitam cu coviltirul dupa noi si nu vrei sa afli cum am parcat o autorulota de 7.50 m in parcarea aglomerata de la castelul huniazilor. in rest eu nu vad necesara o gura de deversare la 2-3 locuri de campare. pot sa-mi duc autorulota la gura de deversare mai ales ca eu folosesc foarte mult facilitatile campingului deci nu produc asa de multa apa gri. in rest partea cu digitalizarea e un mare plus. referitor la buget, am citit cateva posturi in urma o suma de 35.000 - 40.000 euro. la o suprafata de cca 5500 mp este foarte mica. acesta este bugetul in urma intocmirii proiectului?
-
1 punct@Andreea Dinu Pe unde ati ajuns cu proiectul? Ce s-a mai intamplat? Acum am citit toate discutiile si m-ati facut curios. Multumesc, Lucian
-
1 punctSalut colegi, Atentie ce tip de baterii folositi. Pentru cele cu gel incarcatoarele clasice de pe rulote nu prea sunt ok. Incarcarea unei baterii cu gel cu un incarcator pe baza de plumb acid este foarte riscanta deoarece bateriile cu gel necesita incarcare constanta de tensiune. Cand incarcati o baterie cu gel cu un incarcator de plumb acid, trebuie sa va asigurati ca tensiunea maxima de incarcare nu depaseste 14,7 volti. Trebuie folosit un incarcator smart cu functie de regenerare, desulfatare baterie. Am comandat asa ceva, la pret foarte bun, 160 lei dar incarca cu 8A la 12V. As prefera totusi ceva la minim 15A doarece bateria mea este de 250AH. Nu o sa schimb incarcatorul original deoarece spune ca incarca maxim 13.8v dar voi folosi redresorul nou pentru functia de regenerare-desulfatare = reparare cu impulsuri cu 24-48 ore inainte de plecare. https://www.emag.ro/redresor-auto-inteligent-foton-ri-1224-8-functie-regenerare-desulfatare-12v-8a-24v-4a-640051f/pd/DLL03XMBM/ Daca aveti variante de incarcator smart cu incarcare mai mare de 15a sunt si eu interesat, binenteles la un pret de criza... Bafta !
-
1 punctSalutare tuturor , Am atasat un link cu un model de incarcator baterie dedicat pentru barci si rulote . Sper sa foloseasca informatia . https://stroomwinkel.nl/omvormer-lader/victron-acculader/blue-smart-ip67-acculader-12-13-dc-connector.html
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

