Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 16.08.2022 în toate secţiunile

  1. 3 puncte
    Neața bună vă spunem și noi și vă dorim o zi de marți frumoasă❗️
  2. 3 puncte
    Salutare @NRLaurentiu si multumesc. Mini vacanta s-a incheiat (din pacate!). Dar, am rabdare pina la urmatoarea ... Voi lasa autorulota zilele urmatoare in service pentru o mica inspectie (frane, lumini, ..etc). Vacanta mare bate la usa si n-as vrea "necazuri" la drumul mare, departe de casa. Iata-o ... Aici (vezi imaginea de mai jos) se poate "campa off" incl. cu rulota ... E ceva deosebit, dar, ... se accepta (de autorulotisti). Drumuri line tuturor . Am stat 3 locatii diferite. Toate cele trei locatii, au facilitati ca: apa-potabila (1 euro =10 min), 220V (1euro = 8 ore 10A). Gratuit: deversare apa-gri si caseta de la wc (chimica), toaleta si dusuri cu apa-calda 24h, pubela gunoi, gratar, loc-joaca .... intrarea la lac (daca o pot se considera ca facilitate!) Despre activitati ce-as putea sa va (mai) spun? Am scris mai sus, motivul pentru care m-am intors in aceasta zona (regiune). Pentru cei care se incumeta cu rulota, drumul e cu urcare de > 10%. Incet, dar se poate ...
  3. 2 puncte
    nu incarca un Lifepo4 mai mult de 3.55 pe celula. deci full charge voltage 14.2V. battery overcharge maxim 14.6. nu te poti conecta la BMS?
  4. 2 puncte
    Zi cit mai placuta !
  5. 2 puncte
    Banuiesc ca exista un BMS in cutia LiFePO4 si, teoretic, nu prea are importanta ce reglezi in controlerul solar, atat timp cat nu depasesti specificatiile bateriei de acumulatori. E totusi ceva in neregula cu tensiunile de cut-off, mai compara specificatiile si schimba valorile. De asemenea, atentie la traducerea termenilor.
  6. 2 puncte
    Bună dimineața! O zi de marți excelentă să aveți!
  7. 1 punct
    Salutare, pentru cei care vor puțină liniste la Herculane recomand campingul Montana. Este un camping amenajat în curtea unui propietar, unde ai toate facilitățile necesare (apă, curent, grup sanitar, wc) și mai aleg o gazdă primitoare. Nu este un loc foarte mare și este bine să suni înainte de merge pentru a îți rezerva un loc. Costul este de 40 lei /noapte. Am fost la Herculane în weekendul prelungit de 15 August si era foarte multă lume în stațiune, iar în campingurile 7 Izovoare și Mos Ilie nu puteai să arunci un ac. Pe platou sus la Coronini era gol, nu era parcat nimeni! https://goo.gl/maps/AjUDTbmFZognrsbHA Drumuri bune
  8. 1 punct
    @Petre Bingert inca un sfat. Am vazut prezentarea bateriei, faptul ca iti spune ca are cut off pentru temperatura joasa nu este 100% sigur ca are . Sunt zeci de filme pe youtube cu baieti care desfac astfel de baterii si majoritatea nu au chiar daca scrie ca au. E important sa ai inca o metoda de siguranta gen senzor de temperatura pt charge controller sau sa bagi bateria in congelator si sa vezi daca refuza incarcarea cat e rece (nu glumesc). De restul elementelor de siguranta gen over temperature, nu prea ai grija lor la incarcare dintr-un singur panou ca nu impingi atata energie in ea ca sa o incalzesti. Seara buna Cristian B.
  9. 1 punct
    @Petre Bingert Buna seara. Sfaturile colegilor de mai sus toate adevarate. In ordinea importantei: 3.55v pe celula max, deci full charge voltage 14,2v mi se pare cel mai corect. Diferenta pana la 3,65v pe celula e de cateva procente asa ca poate fi folosita mult mai safe asa. Felicitari @Bilti pentru sfat. @NRLaurentiu zice tare bine cu recovery voltage trebuie sa fie mai mare decat cut of voltage. As face cut of voltage la 9,5v si recovery la 9,8v. La fel ca mai sus, nu pierzi mult din capacitatea maxima si lucrezi in zone mai “sigure” pt incarcare/descarcare. Un singur sfat legat de solar charger… daca ti-a acceptat softul voltaje inversate, ori nu e fff user-friendly ori nu e foarte “performant”. In ambele cazuri ai mare grija la toate setarile pe care le faci. Acum, ce am vazut eu la mine in sistem, chiar daca scula de incarcare solara e victron, am diferente de citire voltaj intre ce imi arata solar charge controller-ul si ce imi citeste bms-ul. Cam 0,2v si e victron… mama tuturor sculelor. Deci ca si sfat, in prima faza pentru primele cicluri, stai cu ochii pe instalatie si cu aparatul de masura pe baterie. Alt motiv sa ai setarile un pic mai jos decat cele maxime si sa vezi ce diferente de citire ai in sistem. spor in toate sa ai si sper ca sfaturile iti sunt utile, Cristian B.
  10. 1 punct
  11. 1 punct
    Salut, Florin! Bateria de acumulatori si-a dat duhul, atat. Chiar ma mir ca a rezistat atat, era cam dusa de cand am vazut-o atunci. Fenomenul, popular cunoscut ca - fierbe bateria - este specific bateriilor de acumulatori foarte uzate. Ele nu mai ajung la voltajul "full" si ca atare regulatorul pe care-l ai a continuat sa o incarce. Un regulator are si posibilitatea conectarii unei sonde termice (senzor de temperatura). Al tau nu mai stiu daca are aceasta posibilitate. Daca are, ar fi bine sa-i pui pentru viitorul acumulator. Ma bucur ca n-a fost mai grav. Pana la a lua foc, trebuia sa se evapore tot lichidul si apoi placile sa se inchinga fff tare, insa plasticul carcasei stiu ca nu intretine arderea. Ideal era sa mai arunci un ochi - o mana, pe baterie sa vezi ce mai face, daca are sau nu febra. De asemenea, ti-as recomanda sa investesti intr-un Victron (oare ar trebui sa le zic ca le fac reclama gratis?! ) si un senzor de temperatura, precum si intr-o alta baterie de acumulatori mai buna, GEL/AGM sau chiar LiFePO4. Bateria veche da-o la schimb, la reciclare. PS: ma bucur ca sunteti bine si va bucurati de placerea concediilor petrecute la rulota!
  12. 1 punct
    Va salutam din Camping Dupa Deal Am ajuns aici fara rulota, prin Cheile Rameti