Tot in contextul topicului, am rugamintea ca toti colegii care sustin ca sistemul de cuplare antibalans trebuie uns in zona cuplarii (sfera - pastile de presiune cu material antifrictiune), sa ne impartaseasca cat de bine se comporta ambreiajul automobilelor dupa ce a beneficiat (experimental desigur !) de o mana zdravana de vaselina. Este lesne de intuit, nu ? Faceti va rog acest experiment daca doriti neaparat sa va edificati practic ! NU recomand sa faceti acelasi experiment peste tot unde gasiti ferodou, adica la frane ! Adevarat, este dreptul fiecaruia sa intretina ceea ce are dupa cum doreste. Nu sunt de acord insa, sa se emita sfaturi (total nefundamentate) ce pot dauna celor ce le citesc.
Dupa parerea mea, functionarea acestui tip de cupla este foarte clara. Tocmai mobilitatea greoaie, franata, (exagerat) gripata, diminueaza intrarea in oscilatie a sistemului, iar atunci cand aceasta se amorseaza, se va amortiza rapid. Ca atare sistemul trebuie exploatat si intretinut in conformitate cu instructiunile de utilizare, adica nici macar sa "vada" lubrifiantul. Daca se unge, tot efectul sau benefic se anuleaza. Nu mai este cazul sa subliniez ca toata investitia intr-un astfel de dispozitiv (si nu este deloc mica !) este complet inutila daca se greseaza. Subscriu afirmatiei colegului care a atentionat asupra faptului ca orice ferodou care a fost uns s-a alterat iremediabil, deci trebuie schimbat daca vrem sa revenim la parametrii functionali necesari si prescrisi.
Imi cer scuze daca am deranjat cumva. Nu aceasta a fost intentia mea. Ceea ce am scris este izvorat numai din buna intentie.
Totodata multumesc pentru raspunsul primit la intrebarea mea anterioara.