Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 19.02.2022 în toate secţiunile

  1. 4 puncte
    Bună dimineața și o zi de sâmbătă minunată vă dorim ❗
  2. 4 puncte
    Buna dimineațaLa Cernavodă a venit primăvara+2gr.senin, soare, se anunță o zi plăcută.Va doresc plimbare plăcută.
  3. 4 puncte
  4. 3 puncte
  5. 2 puncte
    Haideți să vă spun părerea mea despre Webasto airtop 2000 stc! L-am folosit pe camion ani de zile când eram șofer și pot sa spun următoarele : Consum la pornire ( pe verificate) cam 0.4L pe ora și pompa de combustibil se aude cam la fiecare secunda tac tac. După ce ajunge la temperatura setata ( al meu avea în butonul rotativ senzorul de temperatura ( la 50% din putere aveam în cabina cam 22 de grade) se reducea turația la jumătate și consumul scădea la 0.25l pe ora, se putea trai cu el în cabina dar se aude totuși, nu tare ca la început dar îl auzi. Ca și consum de curent are undeva la 4 amperi ora la pornire și pana atinge temeratura setata, iar apoi scade pana la 1.5-2 amperi! ( teoretic în 10 ore cam 20-25 amperi) dar, la camion are de încălzit cca 4-5 metri cubi de aer! Când era cabina rece (-10 grade) îi lua cam 30-45 de minute pana atingea temperatura setata, la o rulota cu siguranță mai mult! Apoi mai este o problema ca trebuie sa o și mențină. Eu zic ca la o rulota nu știu cât de mult se merita ținând cont în primul rand de zgomot, cu care te poți obișnui dar este acolo! Alta problema este ca o sa trebuiască montat pe podea și țeavă de eșapament trebuie sub vehicul ( nu se încinge țeavă foarte tare, dar plasticul sigur îl topește dacă trece pe langa). Anual sau la 2 ani se face mentenanță și la el ( se curata camera de ardere) bujia care ajuta la aprindere tine 4-5 ani garantat ( Webasto sau eberspacher). Sirocolul fiind montat înăuntru recircula aerul din încăpere ( aerul pentru ardere îl ia de afara printr-un filtru de aer). Nu exista riscul de a întra gaze înauntru decât dacă se sparge camera de ardere și scăpa gaze ( foarte rar se întâmplă și după foarte mulți ani de utilizare). Personal eu as monta un Webasto undeva în partea opusa de unde dorm sau chiar întrun compartiment experior și as trage doar tubul de aer în interior. As recomanda montarea tubului de tur cât mai sus spre tavan și cel de retur spre sirocol jos pentru a aerul cald sa coboare oarecum forțat spre podea. Sau dacă se montează gurile jos, atunci ca ele sa bata în podea ca oricum aerul cald se ridica. Un calcul ar fi asa la 10 ore de funcționare : motorina 3-3.5l Curent : 25-30 amperi. După cum se vede "trage destul de mult din baterie". Nu știu cât consuma Truma ca nu am încă rulota. Concluziile le trageți voi.
  6. 1 punct
    Salut Eu am: Panou Thor 320w-850 lei Regulator tensiune Breckner-120 lei Cabluri și mufe -100 lei Toate de la UTB Shop Baterie Caranda 250ah-2000 lei (75 kg) !!! Invertor 12-220 Sal1000usb -240lei-Altex Releu 55.02 elmark-20 lei x 2 buc Soclu releu elmark -15 lei x 2 buc Distribuitor Elmark 80a-25 lei Tablou siguranțe - 65lei Charger 220 al rulotei Total investiție 3270 lei din care mare parte reprezintă acumulatorul. Panoul nu este fix deoarece l am prevăzut cu cabluri de 10m pentru al putea orienta eficient. Restul este manopera mea. Sunt convins că unii colegi au variante mult mai .... profesionale și mai scumpe dar ce am făcut eu pentru mine mă multumeste. Sunt multi factori care poate influenta eficienta sistemului : Soare, amplasarea panoului, timpul de expunere, consumatorii interni, eficienta panoului și multe altele. Eu nu încarc acumulatorul rulotei de la autoturism în timpul mersului. ( Poate fi o soluție bună când u ai 220 sau soare și te deplasezi la distante mari). Eu am optat pentru o baterie foarte mare pe care o încarc 100% când plec de acasă. Foarte important este sa eficientizezi consumatorii din rulota. Eu am schimbat toate becurile cu leduri. Dealtfel trebuie avut grija sa nu rămână aprinse fara rost în timpul staționării. Cel mai mare consumator al meu este frigiderul 220v. L am schimbat pe cel original prin absorbție care mergea și pe gaz deoarece eficienta lui era foarte slabă și înlocuirea lui era foarte scumpă. Consumator mare mai este și espresorul de cafea dar funcționează timp scurt. Recomand sa apelezi la electrician autorizat care trebuie să garanteze pentru lucrare. Eu mi am făcut totul singur dar pe răspunderea mea. Daca tot plătești o grămadă de bani la un expert sa și garanteze. Cam asta înseamnă afara electrician autorizat. Am terminat de montat in vara trecuta și nu prea am avut ocazia sa l testez în condiții de off camping perioada mai lunga. Aștept orice alte sugestii de la colegi
  7. 1 punct
    La mine era simplu. Capacul rezervorului cu garnitura și strâns cum trebuie. Bagam apa pana dădea afara pe buson, ieftin și bun și fără bătaie de cap…
  8. 1 punct
  9. 1 punct
  10. 1 punct
    Salut, Cam același lucru am și eu cu bani mult mai puțini. De 220v am nevoie pentru frigider și tv. A fost alegerea mea pentru frigider 220v și tv smart 220v. Regulatorul de încărcare știe ce trebuie să facă cu încărcare de la panouri și de la rețea . Eu nu sunt de acord cu incarcarea de la auto. De obicei prăjește alternatorul și nu prea este confortabil sa ramai fara incarcare, mai ales in afara țării. ( Patit in Bulgaria) . Acum depinde de mașină. Totuși eu consider Auto separat de rulota. Sistemul meu funcționează foarte bine cu un buget foarte mic. Același sistem folosesc și la casa. Atunci când pica rețeaua sau vreau eu sa o opresc intra automat sistemul baterii-panouri-invertor. Am 4 baterii de 250Ah.-foto. Important este că putem face un sistem de anclanșare cu buget foarte mic. Sunt multe sisteme foarte scumpe care pot fi inlocuite cu putina imaginație, cunoștințe și buget foarte mic. Spor pentru toți cei dedicați.
  11. 1 punct
  12. 1 punct
  13. 1 punct
    Va spun din experienta proprie ca și șofer de Camion. În România între orele 20-06, se poate scoate o medie de cca 65-70 km/h maxim ( asta la o viteza maxima de 90km/h). În intervalul 06-20 se poate scoate un optimist 50-55 kmh/h însă dacă drumul tău trece pe Valea Oltului, Valea Prahovei, pasul Oituz, Reghin- Tg Neamț, sau pe sectorul dintre Bistrița și Gura Humorului, atunci o sa scoți un maxim 45km/h! Cand calculați durata unui drum, cam astea sunt vitezele medii pe drumurile din România! Ca sunt sectoare unde poți scoate și 70-80 mediu asta este cu totul izolat și doar pe distante scurte și pe foarte puține drumuri. În România nu recomand drumuri mai lungi de 5-600km pe zi pentru ca devine chin! Vorbesc pentru un șofer obișnuit, nu pentru un șofer care este de meserie. Eu dacă conduc 600km cu turismul simt oboseala ca la 1000km cu camionul! Asta datorita poziției înalte de condus care îți permite să vezi traficul în fata și sa nu te obosească prea tare. Eu recomand la orice drum sa se folosească GPS chiar dacă știi drumul cât de cât pentru ca poți face economie la combustibil și la timp! Vei vedea drumul în fata și știi când trebuie sa reduci din timp, la fel cum o sa vezi ca peste 2 viraje este o linie dreapta care îți permite o depășire și ai timp sa o pregătești din timp.
  14. 1 punct
    Salutare Frig afara? Ce/cat conteaza daca avem caldura in suflete? @Ovidiu-Betty , nu cred ca ploua de aseara, ... unde-i poza cu barometru? Ala, "spune" adevarul! Magda, ce spune? Intreb, ca pe Busu, nu-l mai urmaresc de la o vreme-ncoace! Un sfarsit de saptamana pe pofta inimii, va doresc la toti!