Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 12.02.2022 în toate secţiunile

  1. 2 puncte
    Bună dimineața.La Cernavodă+3gr.senin,soare,nelipsitul vântuleț, frumos.Va doresc o zi de Sâmbătă plăcută și un weekend minunat
  2. 2 puncte
    Bună dimineața! O zi de sâmbătă minunată să aveți!
  3. 2 puncte
  4. 2 puncte
    Bună dimineața❗ Vă dorim o zi de sâmbătă frumoasă ❗
  5. 1 punct
    Se vinde proiect personal, camper ultra compact, doar 5 metri lungime. 4 locuri pe scaune, 4 locuri de dormit. Scaune rotative, cu câte două cotiere. WC chimic cu evacuare prin exterior, duș extern cu apă caldă, plită cu 2 arzătoare, frigider cu 3 căi. Boiler și aeroterma pe GPL. separatE, ambele originale Truma. Pompă hidrofor nouă, bazine apă curată și gri, podea dublă și multe alte surprize. Foarte ergonomic proiectată, oferă multiple spatii de depozitare în ciuda dimensiunilor reduse. Complet renovată la interior, mobilier și tapițerie, izolație și decorațiuni, trapa 60x60 sunt doar câteva dintre cele schimbate. Iluminat complet pe led, sistem fotovoltaic 100W, Baterie 100Ah. Motor 2, 5l turbo diesel, toarce impecabil, revizionata atent din bara în bara. Faruri și lămpi de semnalizare noi, vopsită integral. Cârlig de remorcare, perne de aer pe puntea spate. Totul funcționează impecabil, inclusiv clima bizonica condiționată de temperatura exterioara și viteza de deplasare prin cele două colțare care se deschid. Este un camper potrivit unui cuplu tânăr, dinamic, poate chiar unuia cu 1-2 copii mici. Poate fi testată în București. Fabricație 1987, ITP 2022, certificat fiscal imediat. Se poate elibera certificat atestare vehicul istoric, caz in care este scutita de impozit si plata rovinietei, precum si RCA la pret mic. Preț negociabil la fata locului, este aproape nefolosita in ultimii doi ani. Accept inchiriere de proba inaintea achizitiei. Ofer garantie la echipamente. Kit ambreiaj schimbat in toamna 2021, pentru ca "tremura" la plecarea de pe loc.
  6. 1 punct
    Seara buna si o duminica minunata va doresc.
  7. 1 punct
    Luni voi suna si la Geoagiu Bai si la Acâș...sa vad daca au deschis... @Fejer Antalmultumesc pentru informatie!
  8. 1 punct
    Seara buna! Bananaind pe forum dupa locatii pentru concediul din vara acestui an, am dat peste aceasta discutie.... Si noi vrem sa incepem cu mai multe iesiri pe anul acesta. Asa ca, daca va fi peste weekend, cred ca ne bagam si noi. Si noi, baietel de 14 ani, plus un patruped. Ramanem deschisi propunerilor. Suntem in Valea jiului, deci nu foarte departe de zona Timisoara. Seara faina!
  9. 1 punct
    Profităm de weekend și de vremea bună!
  10. 1 punct
    Aici nu este vorba de anunțul respectiv!
  11. 1 punct
    Șoferii profesioniști , cu titlu de exemplu, trebuie sa facă o pauza de 45 min după 4.5 ore de condus și nu au voie sa depășească 9 ore de condus intr-o zi ( in principiu). E într-adevăr o diferența între șoferii amatori și profesioniști. In plus, una e sa conduci 10-12 ore intr-o zi de doua, trei ori pe an , alta e sa faci asta in timp obișnuit . Din alt punct de vedere , împărtășindu-ne experiențele între noi, suntem in câștig . Asta este unul dintre motivele pt care apreciez genul acesta de forumuri. PS. Acum câțiva ani si eu căutam cu interes, inclusiv aici, cât si cum ar trebui sa îmi stabilesc etapele de călătorie cu rulota si mi-au fost de folos informațiile la vremea respectiva .
  12. 1 punct
  13. 1 punct
    Pentru cei interesati de campervan 4x4, am o veste buna. Anul acesta vom incerca sa aducem cateva unitati pe platforma Citroen Boxer, cu transmisie integrala. Urmariti pagina FB Corda Campers, voi publica acolo nouati.
  14. 1 punct
    Weekend minunat va doresc!
  15. 1 punct
    Welcome to the club! Ce mai pățesc prin concediu dacă se întâmplă să fie cursă în weekend-ul respectiv... În principiu, încerc din start să potrivesc concediul ca să pice între curse dar se mai întâmplă să nu-mi iasă!
  16. 1 punct
    Salutare 1. Felicitari @Gabriel I @Florin Smolnicki pentru felul (modul) cum va planificati distanta rutelor/trasee. Bineinteles, conteaza foarte mult; starea drumului (DN sau autobanda), vremea si timpul (soare sau ploaie / zi sau noapte), echipajul (nr membrilor + varsta , animale de companie), bagaje... Sunt cativa factori de luat in seama. 2. @Ursu Florin @Raul G Cum e sa stai la volan 10-14 ore , 800-1.000 km? Nici soferi profesionisti nu sparg (!) un asemenea recordur. Sincer, nu-i o fapta de mandrie! NU am curaj sa recomand asa ceva! E maraton, F1 ? Vreti sa ajungeti primii, unde? Pentru ce atata graba, cand pleci in VACANTA, chiar si cu "ultima generatie de masina", cu toate dotarile vazute si nevazute (de muritori de rand)? Ce spun cei care va insotesc? Necesitatile fiziologice....? Mic-dejun , pranzul, din portbagaj sau "sandwich-ul" de acasa (in punga)? uf-ufff ! Oameni buni, ganditi-va ca sunteti raspunzatori de viata celor dragi care va insotesc in "cursa" nebuna de 10-14 ore.... La servici, rezistati eroic cele 8 ore, si ajungeti epuizati acasa, unde vreti liniste, sau? Pauze multe si dese=cheia marilor succese! Distantele parcurse de mine in vacanta sunt: max. 500-550 km (numai autobanda!) spre vest. Circul pe prima banda, viteza max. 110km/h (bine, fara rulota). Foarte rar, ... 140km/h (atunci cand vreau sa ajung acasa sa pot vadea "Lumea lui Banciu", sic!) De exemplu: 3-4 zile pina in Spania (dus)... Asa imi incepe vacanta, daca aleg Spania. sau a 3-a zi pina-n Franta. A 2-a pina-n Austria, Italia sau Croatia... Asa arata un traseu Nu ma grabesc, sunt in vacanta. Ma opresc de cate ori vreau la cafea, bere, inghetata, ceva "fresh" sau ... la wc. NU conduc intre orele 13-17:00 din cauza caldurii. , va urez drumuri bune !
  17. 1 punct
    In loc de Bucuresti - Viena fara rulota, in acelasi timp am parcurs cu rulota Bucuresti - Budapesta, in vreo 10 - 11 ore, adica plecat pe la 7,00 si ajuns pe la 20,00, cu ceva opriri scurte si pe drum.
  18. 1 punct
    Medie de 80 km/h probabil scot pe autostrada daca merg cu 100 km/h, in rest 60 -65 km/h cum spune si @Bilti e mai aproape de adevar. ~ 650 km intr-o etapa inseamna o zi intreaga de condus . E ok daca dupa ziua asta stau mai mult intr-un loc. Daca merg in circuit , adica opriri de 1-2 nopti, incerc sa fac etapele de max 400 km. Asta e valabil la distante parcurse preponderent pe autostrada. Pentru plimbari prin tara ma limitez la ~ 350 km pe etapa, dar si asta mi s-ar pare obositor daca as face mai multe etape succesive.
  19. 1 punct
    Măi tati, mie îmi place să alerg cu mașina, dar greu scoți în ziua de astăzi medie de 80 km/h, asta fără rulotă după mine. Cu rulota, ha? Calculul îl faci relativ, doar de asta ai casa după tine, nu îți iese calculul, campezi și gata...
  20. 1 punct
    Seara il folosesc...dar problema e ca suntem fani Formula 1...si atunci da...merita!
  21. 1 punct
    Am schimbat calculatorul si pot sa atasez pozele. .......Sper ca poate imi raspunde cineva ... Multumesc in avans !
  22. 1 punct
    Din experienta personala pot pune ca un loc la umbră și ușor ventilat este mai bun decât AC-ul, mare sau munte. Acum 3 ani la prima vacanță cu rulota cea nouă mergem în campingul nostru preferat din Croația, fiind mare magaoia am cerut un loc de campare mai la intrare pentru a nu face multe manovre, chiar dacă aveam moover....mu se mișca un dir de aer la nici o oră din zi sau noapte chiar dacă eram la 70-80 metri de mare. Duoa doua zile îmi iau inima în dinți și întreb la recepție dacă locul meu obișnuit de campare era liber. Fiind la mijloc de iulie il găsesc liber și cu inima cât un purice încep sa ma strecor printre copaci (în Croația pădurea de termina la malul mării) si după câteva infarcturi o pun pe malul marii cum făceam cu cea veche. Viata s-a schimbat, în doua seri a fost nevoie sa dau drumul câteva minute la soba din pricina brizei marine. Tot acest papier nu pentru a te convinge ca AC-ul nu e bun, dar pentru a îți spune sa nu axezi neapărat, dacă găsești ce vrei și nu are, no nu-i bai poți pune și după.
  23. 1 punct
    Salut, @Alexandru Ilea Te pot ajuta eu sa-ti gasesti rulota potrivita. Am un service de autorulote in Bucuresti colaborez cu un dealer din Germania. Gasim la el rulote noi, dar si utilizate. Daca nu au dotarile pe care ti le doresti, le pot adauga ei sau le putem monta noi. Transportul se face cu platforma, marfa fiind asigurata. Daca te intereseaza, te rog trimite-mi datele de contact in privat, apoi iti voi trimite cateva oferte, sa-ti faci o idee.
  24. 1 punct
    @Ghinea Alexandru Salut Alexandru! Daca ai citit in topicul meu, cred ca ai remarcat ca si eu sunt incepator in ale rulotismului, dar un lucru ma anima si anume provocarea in a-mi face reconditionarea rulotei singur. Foarte multe informatii importante am gasit in acest minunat forum !!!👍 Cand eram in impas, cautam in topicurile forumului sa vad cum au reparat altii anumite piese. Nici rulota mea nu avea WC, asa ca am cumparat unul nou portabil... inca nu l-am folosit... In baie, dus se face cu ajutorul robinetului care se scoate din locasul lui, deoarece are cam 1 m si ceva lungime si se agata pe un perete. Si poti face un dus foarte bine. Apa calda se prepara cu ajutorul unui boiler ( la 220 v). Modelul meu avea unul montat. Rulota mea nu a fost miscata vreo 10 ani inainte sa intre in posesia mea si din acest motiv m-am hotarat sa o reconditionez ... Sa stiu ca voi putea sa ma bazez pe ea cand voi iesi anul viitor. Am inceput prin a demonta totul. Avem in plan schimbarea instalatiei electrice, apa, gaz, cauciucuri, telescoape ( voi inlocui ceva conducte), voi monta alt tapet in baie si in toata rulota, voi schimba mocheta si voi pune parchet din vinil cu click. Din topicul acesta ai vazut ca am demontat soba si frigiderul ..ambele le-am demontat pana la ultima piesa, le-am curatat, gresat, revopsit . Soba merge foarte bine, frigiderul inca nu l-am montat, acum sunt in stadiul de a inlocui instalatia electrica... Trebuia sa fac soba, sa pot lucra toată iarna in interior! Iti recomand sa citesti cat mai mult din topicurile acestui forum ...nici nu crezi cate informatii utile poti gasi ! Sotia mea, de exemplu, se ocupa de alegerea vopselei cu care urmeaza sa vopsim mobilierul, precum si alegerea tapetului, perdele...etc. Ma gandeam la o remasticare...dar dupa o examinare atenta , am constatat ca sinele exterioare si ferestrele sunt foarte bune etansate. Am fost nevoit sa schimb toate trapele si aerisirile. Gasesti si SH si noi, eu am preferat noi. Imi voi monta si panou solar, am toate piesele achiziționate si urmeaza sa le montez. Daca rulota ta nu are cos pentru evacuare, nu este o problema sa faci o evacuare..... Nu stiu ca ar putea lipsi din rulota pe care o vei primi, dar nu iti fa griji, deoarece vei gasi tot pe piața din RO ( si nu numai), orice piesa vei dori sa o inlocuiesti.. Iti urez noroc si curaj, cineva zicea ca orice lucru vei face la rulota ta, vei avea satisfactia ca este un lucru facut de tine ASA ESTE!!! Fii fericit cand lucrezi la ea si vei avea succes si satisfactii in munca depusa. Dumnezeu sa ne dea sanatate tuturor! Ura!
  25. 1 punct
    @Dan Rosu E evident ca ai doua maini drepte, dublate de un entuziasm debordant! Si pentru asta ai respectul meu! Ia-o incet, gospodareste si va iesi o treaba minunata. Acolo unde nu ti-e clar sau nu-ti convine, sa nu-ti fie frica sa modifici. Fara sa faci rabat la siguranta! @Ghinea Alexandru Bine ai venit printre noi! Vad ca si tu dai dovada de entuziasm si asta e o treaba extraordinara! Insa..... Stiu ca pare un cliseu si ca nu prea e agreata o astfel de recomandare, dar...... despre problemele pe care le confrunti (sau le vei confrunta, dupa ce aduci rulota), s-a mai discutat aici. Deci..... iti sugerez sa mergi la sectiunile dedicate si vei gasi acolo o multime de sfaturi, recomandari, pareri, scheme, solutii asa incat va fi imposibil sa nu descoperi rezolvarea care ti se potriveste cel mai bine! Daca, si numai daca, vei intalni ceva insurmontabil (e greu de crezut, la cat de mult s-au pritocit treburile astea, pana la urma o rulota se rezuma la o suprafata de pana in 20 mp), atunci cu siguranta vei gasi pe cineva amabil (si priceput), sa te ajute. Succes! Chiar daca pare desuet si este asociat unei perioade nefaste din viata noastra, indemnul " Invatati, invatati, invatati!" este intodeauna de actualitate!
  26. 1 punct
    In continuarea reconditionarii rulotei mele, va mai impartasesc ce am mai făcut. De la ultima postare mi-am raspuns singur la întrebările puse la postarea anterioara ( adica componentele nu sunt stricate respectiv termocupla si termo-magnetul, ele sunt ok ). Astăzi am reusit sa echipez soba cu toate piesele desfacute si curatate, ( am inlocuit si firele de la aprinzator, deoarece dadea scanteie dealungul firelor, probabil din cauza ca erau fire vechi si pe alocuri protectia era compromisa, am montat-o inapoi pe rulota dupa care am facut proba...si nu mica mi-a fost mirarea ca s-a aprins doar flacara de veghe. .. problema a fost ca scanteia nu se oprea, mergea incontinu, asa ca am decuplat bateriile si am lasat soba sa mearga cu comutatorul de caldura la maxim. Dupa appr. 15 minute.. .surpriza ! S-a aprins si arzatorul mare si soba a inceput sa mearga la capacitate maxima. ( am inceput sa zambesc 🤗)Am lasat-o sa mearga 30 min timp in care am verificat toate etanseitatile sa fie ok. Cel mai mult ma bucura faptul ca in viata mea nu am mai pus mana pe asa ceva si din fericire si rabdare si mai mult faptul ca am citit multe postari pe aceasta tema AM REUSIT !!! Mai ramane problema cu scanteia ...sa vad de ce nu se opreste! Pun cateva poze la cele prezentate ( acum ma gandesc mai bine...oare aceste chestiuni trebuia sa le prezint in alt topic ? daca da, va rog sa imi atrageti atentia, eu gandindu-ma la faptul ca tine de reconditionarea rulotei la care lucrez...seara faina tuturor ! PS. Maine ma voi ocupa de frigider, sa vad ce pot face ...si cu el...sa il curat si sa il probez ( dupa 10 ani de inactivitate) ! 20201105_160609.mp4
  27. 1 punct
    Salut Florin, multumesc pentru timpul in care te-ai rupt de la viata cotidiana si ai ales sa apreciezi si sa impartasesti unele sfaturi in legatura cu munca pe care o depun in restaurarea unei rulote ! Inseamna mult pentru mine orice fel de sfaturi pe care le primesc si incerc sa culeg ce mi se potrivește. Pentru sistemul electric am decis sa fac o automatizare in sensul in care sa nu fie nevoie sa ma grija de a cupla sau decupla comutatoare pentru trecerea de la sau la 220 v /12v. Pentru acest lucru am stabilit un buget impreuna cu un bun prieten pasionat de automatizari, asa ca am ajuns la un buget de 1500 lei cu csre am achizitionat difetite componente ptr realizarea automatizarii. Panou solar aveam de la o instalatie mai veche unul de 250 W si care incapea perfect pe plafonul rulotei. Automatizarea consta in faptul ca incarcarea bateriei se face automat din sursa care este mai puternica, panou sau rețea 220 V, de asemenea am mai prevazut un echipament care are o aplicatie pe telefon si ajutorul careia monitorizez incarcarea, consumul, oprirea sau pornirea circuitului de 12 v din rulota. Astea fiint rezolvate acum sunt in stadiul in care dupa proiectul electric facut, elimin toate circuitele vechi din rulota si instalez alte cabluri noi si coneziuni sigure si protejate. in acest stadiu atasez ceva poze ...
  28. 1 punct
    Bravo, @Dan Rosu!!! Se vede că ești băiat harnic, muncitor și priceput! Felicitări! Nu vreau să fiu rău cu tine, nu vreau să te sperii, dar mi se pare că te-ai înhămat la ceva greu, mult de muncă și foarte costisitor. Nu vreau să te descurajez, calculele le vei face tu singur și tot tu vei găsi răspunsul exact. Și eu am avut o vechitură de rulotă (din 90) pe care o tot reparam. Mă săturasem să tot repar la ea. La fiecare ieșire aveam de făcut câte ceva. Tot timpul se strica ceva la ea. Și dacă nu se strica, se înfunda hornul de la frigider, trebuia scos afară frigiderul, curățat și tot aveam de lucru. Căram o ditamai geantă/ trusă de scule după mine. Aveam în acea trusă scule pentru reparat jumătate de casă: electrice, gaz, chei, de toate. Cred că geanta cântărea în jur de 20 de kilograme. Eu sunt foarte curios: cât vor ajunge costurile reparațiilor, la final? Nu vreau să te descurajez. Fiecare este liber să facă ce vrea. Bucuria, mândria, mulțumirea finală sunt întotdeauna nemăsurabile! Dacă nu ai cumpărat încă panoul fotovoltaic (nu am înțeles clar dacă îl ai deja sau nu), aș îndrăzni să îți sugerez un panou fotovoltaic flexibil. Eu l-am luat de la cineva de la Craiova, de pe OLX, l-am lipit pe (noua) rulotă și sunt foarte mulțumit de el. Mai mult decât suficient!!! Panou fotovoltaic flexibil, 100 W - 400 Ron + vreo 20 de lei (cred) transportul. La vechea rulotă am avut un panou fix, prins pe bare de aluminiu, complicat și mult de muncă. La noua rulotă, în câteva ore am prins panoul cu silicon pe tavan și am rezolvat problema. Puțin, relativ ușor și repede de lucrat, economic și foarte estetic. Nu îți mai spun că de jos nici nu se vede că am pe rulotă panou fotovoltaic. Sunt „jmecher”, nu-i așa? Firele le-am trecut prin fosta antenă de televizor la care am renunțat. La televizor nu prea mai apuc să mă uit. Sper că ți-am putut da o idee bună. Sunt foarte curios cum vor evolua lucrările. M-am și abonat la topicul deschis de tine. Din astfel de lucrări se pot învăța foarte multe lucruri frumoase și utile. Te afli într-o comunitate frumoasă, cu oameni minunați care întotdeauna te vor ajuta cum vor putea mai bine. Spor la treabă și Doamne-ajută! PS 1. Atașez și o fotografie cu „lucrarea finală”. PS 2. Nu mă laud! Barca nu este a mea. Este a unui prieten al cumnatului meu. Nu am avut o altă fotografie mai bună pentru exemplificare.
  29. 1 punct
    Draga coleg scuze daca te-am atins cu vreo vorba. Calculele tale sunt gresite vis-a-vis de consumul cu TV-ul, cu becul si laptopul. Formula Puterea = Tensiunea ori Intensitatea este inca valabila. Daca ai scris ca ai pus in paralel o baterie de 105 cu una de 120 ai spus tot despre ce stii pe domeniu. Am vazut ce complicatii de scheme ai facut si ce intrebari cu diodele ai pus dar n-am zis nimic ca nu e treaba mea. Sa stii ca in paralel se pun numai baterii de acelasi tip. Ca ce ai consumat intr-o seara ai recuperat a doua zi sunt de accord, dar la o baterie de 110 Ah descarcata complet pusa pe un redresor de 10A ai nevoie pe real de 12-13 ore de incarcare. Ma bucur ca esti optimist fata de panoul tau de 100W, daca crezi ca ai o medie pe zi de 4A pe ora. Numai daca stai sa-l muti perpendicular pe soare din jumate in jumate de ora si alungi toti norii de pe cer reusesti media asta pe zi. Eu nu vreau sa intru in polemica cu tine ca nu avem nimic de castigat, tu fa cum crezi ca e mai bine pentru tine. Eu am intrat pe subiect deoarece Florin mi-a trimis mesaj si mi-a cerut parerea. Eu i-am raspuns pe directii generale si am vrut sa-i sugerez sa alimenteze simplu cum am scris mai sus instalatia originala a rulotei, dar probabil nu vrea sa investeasca intr-un invertor si vrea sa renunte la 220v. Eu am destul de lucru fiind electronist specializat pe tehnica de securitate si telecomunicatii, este posibil sa vorbesc anumite lucruri si din ''amintiri'' deoarece domeniul este vast si complex. In final sper ca nu am jignit pe nimeni si imi cer scuze. Pentru cine doreste o parere de a mea poate sa ma intrebe ca este gratis pe domeniul de instalatii electrice, instalatii satelit, internet, tehnica de securitate la casa, auto, rulota. PENTRU CONSULTANTA mai concret instalari, cumparare de aparatura montaj contra cost cu factura si garantie. Numai bine!
  30. 1 punct
    Si inca o completare: sa nu va luati panou second deoarece acestea sunt aduse de dincolo si sunt scoase din circuit datorita faptului ca le-a scazut randamentul. Se poate verifica usor randamentul cu un aparat de masura la orele pranzului cand este soare fara nori curentul de scurt-circuit trebuie sa fie mai mare decat curentul de scurt-circuit care este trecut pe eticheta din spatele panoului. Curentul de scurt-circuit este notat cu Isc si este exprimat in Amperi. Sa nu va luati panou mai mic de 130W, deoarece panoul nu va incarca o baterie de 110Ah nici in 3 zile, va trebui mai multe zile. Numai bine!
  31. 1 punct
    Si inca o completare bateria poate sa fie orice culoare nu neaparat galbena de 55 sau 65 A,pentru ca aceasta nu este pentru rulota ci pentru pornirea masinii.La acest tip de baterie pentru pornirea masinii se obtine un amperaj mare pe o perioada scurta de timp si nu rezista la multe cicluri de incarcare-descarcare adanca,pe cand bateria pentru rulota este de tipul semitractiune este bine sa fie la 110Ahsau 120Ah sa aiba in datele tehnice cat mai multe cicluri incarcare descarcare adanca.Daca este mai mare nu veti reusi sa o incarcati cu panoul fotovoltaic al rulotei,decat daca aveti 2 panouri.Numai bine.
  32. 1 punct
    Salut Florin! Am intrat cu un raspuns deoarece am vazut mesajul tau. Am si eu o intrebare: dintre toti care ati raspuns care este electrician sau electronist? In domeniul asta totul se calculeaza si se face dupa o schema electrica? Afirmatii de genul panoul este monocristalin si costa x lei, nu au valoare, pe cand daca spui panoul are 130W si scoate 6,72 A la soare este cu totul altceva pentru ca pornind de aici poti calcula tipul bateriei, controlerul, invertorul, consumatorii. Alta afirmatie am o intrare cu siguranta de 10A sau 20 A nu este tot una ca daca ai un controller de 20A si pui o siguranta tot de 20A poti sa ai surpriza sa se arda controlerul sau altceva inaintea sigurantei,pe cand daca siguranta este de 10 A sigur se va arde siguranta inainte si va proteja restul circuitului.Bineinteles ca si controlerul are protectie la scurt-circuit. Cine v-a spus sa puneti pe circuit dupa controller sarma cu sectiunea de 4 mm? Pe 2 fire cu sectiunea de 4 mm poti alimenta o scara de bloc. Pe iesirile de la controller unde arata becul poti alimenta 1,5 A adica un consummator destul de slab, la 2A se incalzeste tare controlerul, pe cand pe bornele de la controller care indica alimentarea la baterie duce 20A si acolo intr-adevar ai nevoie de conductor de 4 mm dar merge si cu sectiune de 2,5 mm, si se pune siguranta de 20A pe circuitul de intrare langa baterie, in cazul in care in timp datorita vibratiilor sau sub actiunea rozatoarelor s-ar produce scurt-circuit sa nu ia foc instalatia deoarece sigur ati vazut la stiri cazuri cand diferite autovehicule au luat foc de la instalatia electrica respectiv baterie. Dupa baterie se poate face un circuit cu invertor care il aduceti la prize de intrare a rulotei si astfel veti avea alimentata rulota exact ca si cand ati alimenta de la o prize exterioara fara a mai trebui sa faceti interventii la circuitul rulotei astfel avand toti consumatorii alimentati asa cum a fost proiectata rulota din fabrica, iar daca doriti sa aduceti consumatori suplimentari se poate face un circuit paralel alimentat de la invertor pe 220v sau pe 12v de la bornele bateriei. Bateria, invertorul controlerul si panoul se calculeaza in functie de consumatori. Dupa baterie nu este nevoie de cablu mai gros de 1,5 mm, decat daca ai aer conditionat care nu este montat din fabrica, deoarece mi-a fost dat sa vad aparat de aer conditionat ca de apartament montat in fata la o rulota, semn distinctiv ca ai de a face cu un VIP chiar daca rulota era de acum 25 de ani. Numai bine!
  33. 1 punct
    Salut Florin Ce am facut eu: Panou fotovoltaic monocristalin 500 RON (fabricatie Germania) Controler 20A pret 75 RON (fabricatie China) Acumulator 120 A Jarrett Gel pret 570 RON (fabricatie Franta) Mufe panou 10 RON Eu ma`m legat direct in intalatia de 12 volti a rulotei care era prevazuta cu o intrare cu o siguranta de 10 A sau 20A. Am izolat fiecare circuit din controller cu intrerupatoare (2 intrerupatoare unu pentru baterie unu pentru consumatori) la panoul am incercat sa nu am prea multe puncte de connexiune doar mufele, cu ele izolez circuitul. Rulota mea nu a fost prevazuta off camping dar avea tot circuitul de iluminat pe 12 V + Frigideru + pompa de apa. Restul,Prize interioare, iluminatul exterior si hota 220V Ce iti trebuie set de mufe mc 4 un set dar ai grija cum le connectezi (eu unu am amestecat connectori interior cei metalici) Cablu incearca sa fie litat de 10 M cu sectiune 2.5mm ar fi ideal (cu cat e mai gros cu atat ofera rezistenta mai mica) Panoul de 100W e suficient dar depinde cat de rapid vrei sa incarci bacteria Bateria ce 80 A este OK dar poti incerca si ceva mai mare avand in vedere ca diferenta de pret si Kg nu este mare. Controlerul are si rol de protectie, dar tot consumul insumat sa nu depaseasca 20 A Sigurante ... controller 20 A cred ca si siguranta la fel dar ....... mare grija. Bride, banda dublu adeziva , banda izolatoare, support prindere baterie, si multa rabdare