Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 06.02.2022 în toate secţiunile
-
6 puncteUite aici ceva super rapid și, uneori , gustos! 😀 Fusilli al pomodoro! ( paste, roșii, suc de roșii , ulei măsline , usturoi, busuioc, sare , piper, eventual parmezan ). Se pare ca merge o Fetească regală lângă . 🥂
-
4 puncteBunadimineața.La Cernavodă+8gr.soare, vreme de,, plaja,,. Vă doresc o Duminica frumoasa.
-
4 puncteBună dimineața! La Sfântu Gheorghe -7grade Celsius și iese soarele cu dinți! O duminica frumoasă și binecuvântată vă doresc tuturor!
-
4 puncteBună dimineața tuturor și o zi de duminică frumoasă să aveți ❗ Vremea la Târgu Mureș... după cum arată barometrul care a mai urcat un pic față de ieri, "bate" spre Veränderlich, adică schimbătoare, dar temperaturile rămân tot scăzute, -5° C care se simt -7° C.
-
2 puncteVa salut. Cateva preparate simple, pe cadac mic in afara de gratar, mici si carnati: peste, clatite si omleta cu slanina
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctBună seara! Am profitat de vremea mai blândă și am făcut o scurtă ieșire în pădurea apropiată.
-
1 punct
-
1 punctLaurențiu, si Marin L , va mulțumesc ca încercați sa ma țineți focus pe siguranța achiziției si pe țelul final de a fi mulțumit, si nu păcălit, de aceea tot incerc de la distanta sa găsesc o persoana sa o vadă REAL, apoi sa iau ultima decizie si eventual ultimele negocieri ( care se pare ca sunt foarte PERTINENTE , având în vedere varsta rulotei ) in speranța că rulota se prezintă OK , pt scopul familiei mele . Mulțumesc tuturor pt sprijin ( alaturare )
-
1 punct
-
1 punctProfilul de Al se vinde la buc de 1 sau 2 m, capacele separat. Si partea care vine prin presare (difuzorul), care poate fi transparenta sau mata. Tai profilul, apoi difuzorul si capacele potrivesc, prin presare . Eu am luat profil la 90 grade, sa bata oblic in jos, in fata rulotei, cel normal lumineaza cumva paralel cu pamantul. Si banda led, de exterior, in silicon, cu densitate mai mare de leduri. Toata distractia, de 3 metri, a costat undeva pe la 130 lei.
-
1 punct
-
1 punctBuna ziua tuturor, spor la treburi si vacante placute. Sa mai dam praful la o parte si sa va povestesc unde am ajuns. Conversia e 100% functionala, omologata si deja am facut cateva escapade in familie. Efectiv ne-am apucat de munca in ianuarie si am incheiat la final de august. Incheiat e un fel de a spune. Lipsesc ceva detalii estetice si pe parcursul primei iesiri ne-am dat seama si de mici detalii functionale ce trebuiau remediate. Ultimele lucruri ramase de facut sunt capitonarea usii culisante in zona mediana si de jos si o colantare specifica campervan. Pe urma putina curatenie si sper sa reusesc sa realizez un scurt filmulet al evolutiei de la duba la campervan. Legat de functionalitate as vrea sa punctez urmatoarele: Spatiul este arhisuficient cand multe din activitati le faci afara. Cand toata lumea e la interior e putin mai dificil. Patul dublu a iesit 185*165 iar cel simplu 165*70. Momentan avem loc din belsug (eu sotia si bebe in patul mare si pustoaica de 8 ani in patul mic) Chiar daca nu am avut tot timpul soare si chiar a fost frig si am folosit heaterul destul de mult nu ne-am conectat la curent deloc pana acum. Minim 2 zile suntem complet independenti pe parte de acumulator fara sa folosim alta sursa in afara de panouri. Cred ca vara ar trebui sa fim offgrid 100% Apa calda.... este din belsug fara nici un impediment. Nu trebuie sa astepti intre dusuri, pur si simplu o ai ca acasa la centrala. Apa rece si rezervorul de ape gri.... tot cam 2 zile necesare pana la o eventuala realimentare/golire Caseta wc... la 2 adulti si 1 copil de 8ani cam tot 2 zile.(aici nu il calculam pe bebe pentru ca nu foloseste) Caldura... este si ea functionala si din belsug. Aici vreau sa imbunatatesc putin sistemul prin adaugarea unui calorifer auto pasiv. Schimbatorul de caldura/ aeroterma mi se pare putin galagioasa si prin adaugarea caloriferului as vrea sa reduc ciclurile de pornire ale acesteia. Totodata voi obtine si un consum mai scazut de curent. Pana acum nu am reusit sa iesim in afara tarii si din privinta timpului liber dar si din punct de vedere financiar. S-a simtit investitia in buzunar destul de mult. Totusi pregatim cu spor o iesire in perioada craciun/revelion in nordul continentului cu bifarea capului nord si a tarii lui mos craciun. Daca a mai fost cineva in nordul continentului iarna as avea nevoie de ceva sfaturi si indrumari pentru ca ne e putin frica de necunoscut. In norvegia am mai fost dar cu autoturismul in timpul verii si nu am ajuns foarte in nord. Sper sa va placa "rilota" noastra.
-
1 punct-proiectul am finalizat ( volumul de munca a fost mare, in ultimele 4 saptamani aveam impresia ca mai am doar cateva zile de lucru dar de fapt aveam saptamani ) -am bifat si prima iesire de o luna ungaria, serbia, macedonia, grecia . -dupa 30 zile de hoinarit concluzia e ca lucrarea e o reusita : apa , electric functioneza perfect , nu scartaie mobila , e exact la ceace am visat. -modificari urmeaza : -patul etajat va cobari cu 10cm ,si va primi un geam pe usa spate -cateva rafturi in dulapurile de haine -ceva sina pentru plasa de tantari ( momentan e cu scai ) - o resiliconare de siguranta la cabina de dus ( dar cred ca asta e punctul slab al multora ) cateva poze cu conversia . ( din concediu nu va trimit , nu vreau sa suferiti )
-
1 punctTot din capitoul imbunatatiri la duba : - am montat o lada frigorifica de 30 litri sub bancheta (face pana la -20 grade) - am facut un compartiment la picioare pentru pantofi (inca nu e finisat) - am luat parasolare pentru cabina - am montat paravanturi Acum au venit si cauciucele
-
1 punctPoze cu placarea din zona unei ferestre plus tavan. Placarea va fi cu rame si placaj lipit peste. Prinderea in suruburi si piulite nituibile.
-
1 punctMai sterg si eu putin praful pe topic. Am ajuns cam la final cu achizitiile. Cu munca mai putin....am stabilit pozitia peretilor baii, am construit cadrele de sustinere pentru pat si placaj pe partea soferului. Mai am o lista scurta de cumparaturi pentru incheierea proiectului: Sistemul de apa calda si caldura - conceptie eberspacher cluj Bateria - de principiu 180 lithium de la Dl Ivan Marchiza- aici nu ma agit pentru ca am obsevat ca cele cunoscute se monteaza pe plafon in locurile de prindere a portbagajului de pe dreapta. Avand in vedere ca masina este pe firma, investitia facuta este tot pe firma am tinut un calcul pentru cheltuielile efectuate. Pot spune ca am depasit bugetul initial . Cand am gandit conversia plecasem de la o estimare de 6-8000 E masina+ maxim 12E conversia(cu manopera inclusa) deci maxim 20.000E. La acest moment avand toate chetuielile curente + viitoare pe lista situatia sta cam asa: 8000E+tva masina 9000E+tva piese conversie (aici am calculat inclusiv acumulatorul si sistemul de la eberspacher) Marchiza nu am inclus-o inca in costuri pentru ca pot duce conversia la capat si cu ea si fara ea. Presupun ca manopera cu omologare cu tot va mai fi in jur de 5000E. Deci sper sa inchei conversia in jurul sumei de 25.000E. Cu toate ca nu m-am incadrat in bugetul initial consider ca estimarea initiala a fost aproximativ corecta. Multi considera poate o suma imensa pentru un campervan, altii poate o suma mica dar consider ca a fost un compromis. Ma incurajez vazand conversii scoase la vanzare care nu sunt pe gustul meu si vazand campere de fabrica sh care facute pe banda nu se apropie ca si calitate de investitia efectuata la niste preturi care nu sunt deloc mici. Si totodata stiu ca nu prea am facut compromisuri legate de calitatea si cantitatea materialelor/produselor folosite. Totusi sunt deschis la critici constructive. Spor la treaba tuturor si mai ales celor 3 cu care tin legatura si care au conversii Ducato in lucru(va simtiti voi :P )
-
1 punctSi ca sa nu fac o postare prea mare continui aici si spun ca nu am dat inca atentie la detalii estetice pentru ca tot ce am facut pana acum reprezinta lucrari ascunse. Pentru ca am luat lucrarea de la 0 fara nici o experienta as vrea ca cei nebuni ca mine care se apuca de asa ceva sa fie atenti inainte de a se apuca de treaba. Deci: Faceti un mic proiect, atentie la cantitatea de materiale atentie la dimensiuni- masurati de 10 ori si taiati odata inainte sa va apucati documentati-va de 10 ori, faceti un necesar calculati un buget si inmultiti cu 2 ca sa aveti o estimare corecta a tuturor costurilor. Atentie de unde procurati produsele, sunt echipamente care le gasiti greu in tara si asta va insemna probleme cu transportul, timp de livrare si costuri totodata. De exemplu cadita de dus a fost comandata din uk dar nu trimiteau in romania. A trebuit sa cer livrare la cumnatul in uk si apoi sa imi trimita el colet in tara. Partile componente pentru electric(intrerupatoare, cutii sigurante, leduri etc) le-am luat in mare parte de pe aliexpress. Timpi de livrare mari. Gemuri si trape.... preturi mari peste tot iar ca timp de livrare nu mai spun. Preferabil dupa ce aveti lista cu necesarul de materiale si echipamente sa le si comandati pentru ca altfel veti avea sincope in executie din cauza lipsei lor. La domeniile unde nu aveti idee sau talentul necesar mai bine consulati un specialist sa va ajute. Si preferabil sa gasiti o hala/un garaj unde sa puteti lucra si depozita materiale/scule. Ca sa va faceti o impresie de necesarul de depozitare.... Acasa am lada frigorifica , wc-ul si componentele sistemului electric(incarcator dc to dc, incarcator 220, prize, intrerupatoare, cutii sigurante etc) La bunica in magazie am rezervoarele de apa In magazia de la hala unde e stationata masina am scule si materiale+ scaune, cadita de dus, ramele de la trape si geamuri, lambriul pentru tavan, placajul pentru pereti si podea etc etc.
-
1 punctA mai trecut ceva timp si am avansat cu lucrarile astfel ca scriu aici ca sa tin cat de cat socoteala: Mario si-a exersat talentul: a montat scaunele, geamurile si trapele. Trapele nu sunt 100% montate pentru ca trebuie sa am si plafonul pentru a putea finaliza prinderile. Dar sunt pe pozitie. Am lipit instalatia fonica cam peste tot. Mai am zona de deasupra cabinei si voi face si usile fata in viitor. Deja sunetul de tabla goala a disparut. Am tras instalatia electrica (sper ca 100%) Aici fiind aproximativ domeniul meu as vrea sa detaliez putin. In zona din spate dreapta va fi panoul principal. De aici am plecat cu circuite principale separate spre tot ce inseamna prize 12v si la fel spre intrerupatoarele pentru lumini. De la intrerupatoare am tras alte circuite spre zona unde vor fi amplasate luminile. Astfel de la panoul principal pleaca circuite separate dupa cum urmeaza: fridgider, pompa apa priza pat priza pat suspendat intrerupator dublu baie(lumina si ventilatie) iluminat pat intrerupator pentru trapa fata intrerupator lumini zona fata hol si podea- 3 circuite separate priza in zona mesei priza integrata in panoul de intrerupatoare de la bucatarie acest panou va comanda separat fiecare circuit inclusiv la frigider, pompa apa si trapa fata Am facut bine ca am lasat o rezerva pentru a comanda prin intrerupatoarele de aici si alimentarea heaterului. Incarcarea bateriilor se va face in timpul mersului printr-un DC to DC converter victron iar unde am 220 am luat tot un incarcator victron. Intrucat voi dimensiona bateriile sa am cel putin 2 zile de offgrid imi este deajuns la stilul nostru si nu voi pune panouri. Uzual nu stam mai mult de 2 zile intr-un singur loc fara sa mutam masina de acolo. Totate circuitele vor trece prin panouri de sigurante care vor fi instalate tot in spate. Pentru iluminat am folosit cablu de 2*1.5 iar pentru prize si restul de consumatori cablu de 1*2.5 Pentru conectarea la bateria masinii am folosit cablu de 1*16. Pentru ca unii vor intreba de ce 2 fire de 16 sau 2 fire de 2.5 cand puteam folosi 2*2.5 as vrea sa explic ca 2 fire separate au posibilitatea sa duca un amperaj mai mare decat unul cu 2 conductori. Si totodata mi s-a parut mai usor de lucrat. La 2*2.5 mai este si mantaua care le imbraca pe ambele astfel ca printr-un copex unde intra un cablu de 2*2.5 poti trage lejer 4 fire de 1*2.5 In mare parte am terminat si izolatia termica(armaflex 19mm)....aici nu am prea multe de spus. Sunt zeci de mii de pareri despre cum trebuie executata. Pana la urma am luat decizia ca golurile din traverse, stalpi si armaturi sa ramana asa si am acoperit tot astfel incat sa nu am zone unde sa condenseze. Ulltima etapa executata a fost pregatirea podelei si anume: curatat, degresat vopsit. Ce am invatat pana acum: Nici o etapa nu o sa fie gata 100% astfel incat sa zici ca ai incheiat un capitol Atentie mare la calculele de materiale. Ca tot romanul am zis mai bine sa am decat sa mai comand odata. Doar ca m-am trezit ca am folie insonorizanta si armaflex pentru inca 50% dintr-o alta conversie. De exemplu am comandat 6 pachete de 6mp de armaflex (total 36mp) Calculul initial a fost: pereti stanga dreapta 8mp fiecare, podea si tavan 8mp fiecare astfel aveam un necesar de 32mp. Am zis sa comand 6 pachete pentru ca trebuia sa izolez si usile spate, deasupra cabinei si inclusiv usile pe fata. Teoretic era bine. Practic sunt la 80% din ce am de izolat si am consumat 3 pachete. Sa zic ca mai consum inca unul pana la final. Deci total 4. Cam la fel am patit si cu folia insonorizanta si am pus destula. Fata de prezentarile de pe youtube am pus cam dublu. Cu toate astea din 5 pachete am folosit aproape 3. Spor la treaba tuturor.
-
1 punctProgresul este lent spre foarte lent. Am izolat cat de bine am putut: -Pe tavan si peretii laterali, extrudat de 5cm mai putin in zona unde va fi patul, unde e extrudat de 3cm. De la jumatatea peretilor pana la podea, am mai pus inca 5cm de vata minerala -In colturile dintre tavan si peretii laterali, am pus vata de 5cm (in pungi) -Pe podea, am extrudat de 2 cm plus o folie de parchet (pentru a nivela mica diferenta dintre polistiren si scandurile pe care le-am prins in autoforante) -Deasupra cabinei si in usi am pus vata de 5cm (in pungi) -Toate crevasele si zonele unde nu-mi intra izolatie mai mare, sunt umplute fie cu vata in fasii, fie cu spuma poliuretanica Peste toate, am venit cu o folie isoflect bronxe care are aluminu pe o parte si bule de aer pe cealalta (aproximativ 0.5cm grosime). Podeaua e din tego de 1cm. Regret ca nu am pus mai multe scanduri de sustinere desi deocamdata pare foarte stabila. Cablurile am ales sa le trag astfel incat sa fie puse peste bariera de vapori in caz ca o sa intampin vreodata situatia de a fi nevoit sa am acces mai usor la ele. Regret si trapa dometic pentru ca are doar plasa de insecte fixa. Ideal ar fi fost sa iau una care sa aiba si cortina pentru lumina. O sa trebuiasca sa adaptez ceva. Am copiat de la @Simionescu Dan si am cumparat aceeasi baterie. Pe langa ea am cumparat si 2 panouri solare de 180w pe care le voi monta in momentul in care reusesc sa fac un roofrack. Daca aveti recomandari aici, v-as fi recunoscator. Multi pe-afara si le-au facut din profil UNISTRUT pe care nu reusesc sa-l gasesc la noi. Alternativa ar fi sa-l fac din profil patrat de aluminiu dar in cazul asta trebuie sa confectionez si prinderi pentru a-l monta pe acoperis in punctele de sustinere existente) As mai avea nevoie si de o priza exterioara pe care n-am gasit-o in niciun magazin pana acum. Imi trebuie o priza aparenta cu mufa tata pe care as vrea sa o montez sub masina pe pragul din stanga (pe acolo voi iesi cu cablul). Avand in vedere faptul ca nu intentionez sa ajung prea des in camping-uri, nu stiu daca ar trebui sa pun o priza normala sau una industriala (cum sunt cele de rulota). Prizele de 220v din masina le voi lega la un panou de sigurante astfel incat sa functioneze ori pe invertor, ori pe alimetarea externa. M-am hotarat sa pun un frigider la 220 care va functiona pe invertor. Mi se pare prea mare investitia pentru unul de 12v care ajunge la sume considerabile pentru modelele cu capacitate de aproximativ 80-100l si incarcare laterala. Mi se pare o investitie mai de viitor sa iau inca o baterie. Pentru partea de apa calda, am comandat un instant pe gaz. Ma gandesc sa nu-i montez cos si sa fie pornita ventilatia in momentul in care este in functiune. Pe tavan, pun lambriu din MDF de 7mm grosime. Nu stiu inca daca peretii laterali ii voi imbraca la fel sau cu placaj de 3-4mm. Probabil pe peretele cu dusul voi pune placaj si pe cel opus acelasi lambriu. Mai e mult de munca si prea putin timp pentru asta.
-
1 punctUn nou update, deși nu am făcut prea multe fiind ocupat și cu alte lucruri. Am închis plafonul cabinei, așa cum aminteam interior. Acum arată ca din fabrică. Am montat platforma rotativă pentru scaunul șoferului. Momentan voi rămâne cu 3 locuri în față, doar locul șoferului se va roti spre spate. Am uitat să menționez că am schimbat configurația de vreo 5 ori de la momentul când am trimis schița aia 3D acum jumătate de an.... Noutatea de azi e că am terminat de pus trapa și ventilatorul din tavan. Dometic Mini Heki în spate (deasupra patului) și MaxxFan în partea din față. Fiindcă nu voi avea ferestre laterale am optat pentru varianta de ventilator MaxxFan transparent (fumuriu). Ventilatorul e luat de pe exis, trapa Dometic de pe motorhome. Ambele au nevoie de un decupaj 40cm x 40cm. Trapa vine la pachet cu stol/plasă de țânțari. Ventilatorul nu are așa ceva deoarece în mod normal are capac opac. Al meu fiind transparent, am cumpărat și MaxxShade pentru a-l atașa pe interior, să blochez lumina la nevoie. Urmează săptămâna viitoare, pe la final abia, să mai lucrez iar la dubă. Vreau să finalizez tavanul adică asta înseamnă să pun panourile solare, să trag toate cablurile, să izolez și apoi să pun lambriul de lemn.... Da, știu, comparativ cu restul lumii, proiectul ăsta al meu se lungește mult... Dar încet, încet.. ajungem și la un final....
-
1 punctLa noi se gasesc sub denumirea de "piulite nituibile"... Este cea mai buna solutie de rigidizare a elementelor de mobilier si nu numai, pe caroseria van-ului. Bafta multa Alin ! Suntem cu ochii pe tine... "ca pe butelie". Cei mai purii... cunosc aceata vorba.
-
1 punctBună seara.Revin cu câteva poze și cu o schiță despre cum am gândit actualul proiect. La cabina de duș, după ce am dat 3-4 straturi de hidroizolație de la Mapei, am hotărât să lipesc un linoleum care se folosește și în spitale. Pentru încălzirea apei, voi folosi un instant de 7 lt. Pentru rezervoarele de apa nu sunt hotărât dacă să le confecționez din tablă de inox sau din fibră de sticlă. Săptămâna aceasta încerc să finalizez patul care va avea o dimensiune de 196 cm x 150 cm. Dacă printre voi se află cineva cu unele idei legate de instalația electrică și cea de apă, vă rog să mă ajutați cu eventuale sfaturi.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

