Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 06.01.2022 în toate secţiunile
-
3 puncteoameni buni La Letca Nouă e o zi frumoasă, cu mult soare, departe de ce ar trebui să fie gerul Bobotezii
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncteDespre spatii de servicii (e postarea unui fost component al guvernului anterior =cel din primavara). Eu cred ca e utila : Legat de concesionarea spațiilor de servicii, am mai scris în trecut pe thread-ul dedicat, dar reiau și aici fiindcă e mai vizibil. În martie 2021 s-au semnat la CNAIR contractele de concesiune pentru 13 perechi de spații de servicii de pe autostrăzile existente (A1 Pecica, Arad-Timișoara, Giarmata, Recaș, Traian Vuia, Făget, Ilia, Orăștie, Pianu, Cristian, Pitești și A2 Murfatlar). În iulie 2021 s-au predat amplasamentele către câștigători (Mol și Rompetrol), care au la dispoziție conform contractului 12 luni pentru realizarea lucrărilor. Se vor executa ca dotări minime toalete, stație de distribuție carburant și încărcare vehicule electrice, spațiu comercial, snack bar. Concesionarii pot propune și servicii suplimentare (gen hotel, motel, parcare securizată etc), e la latitudinea lor. Durata contractului e de 20 de ani, se va plăti o redevență anuală către CNAIR de către concesionari, fie o valoare minimă (67 milioane pe an), fie un procent din încasări (dacă e peste 67 de milioane). În prezent ne aflăm în acel interval de un an pentru execuția lucrărilor, după cum au putut observa și o parte din colegi, în maxim 6 luni ar trebui să ne bucurăm de cele 13 perechi de spații de servicii utilate corespunzător. În plus, tot anul trecut am avut o serie de discuții cu CNAIR în sensul concesionării și altor spații de servicii de pe autostrăzile aflate în circulație. S-a lucrat în vară la studiul de fundamentare pentru următorul pachet de 12 perechi, în septembrie când am plecat era aproape gata. Într-un final au lansat licitația la final de decembrie. E vorba despre spațiile de pe A1 Miercurea Sibiului, A3 Bucureşti-Ploieşti, A3 Mureş, A3 Turda-Gilău, A3 Oradea, A4 Constanţa, A10 Aiud, respectiv parcările de pe centurile Craiova, Suceava şi Braşov. Lăsând modestia la o parte, pot spune foarte clar că A3 București-Ploiești și A3 Turda-Gilău (cred că toți care citesc mesajul ăsta sunt de acord cât sunt de importante) nu ar fi fost în pachetul acesta scos la licitație dacă nu ne-am fi luptat direct cu birocrația și cu inerția de la stat. Iar tot pachetul general nu ar fi fost încă licitat. Să sperăm că merge bine licitația și cu un decalaj de circa un an față de primul pachet de spatii vom avea și în aceste 12 perechi de spații servicii civilizate.
-
1 punct4x4 si vreți excluderea din Start a MB? Pai mai ramene VW, ce este tot un MB și Iveco. Ați fost vreodată într-un mare oraș european? Știți ce înseamnă să intri cu un 6 metri și sa cauți o parcare? Nu există nici în lungime și nici în înălțime deoarece peste tot găsești limitate la 2 metri. Un van nu il lași parcat departe de oraș și iei o curiera pentru centru, e cum ai lăsa casa deschisa și scrie o invitație hoților unde și ce sa găsească. Pe plan european cel mai vândut este un Posl sub 5,50 practic cele peste nu sunt luate în considerare. Marco Polo și California sunt și rămân cele mai vândute datorită dimensiunilor, fiind eschiparate cu un Suv mediu-mare ca și dimensiuni. Există și Ford Nugget, alții folosesc toată linea Zafira, Space Tourer, etc cu un cort in locul acoperișului. Acum ceva timp ne-am gândit la schimbul rulotei cu un van, oricum am luat-o și am întors-o pentru noi era o problema, nu găseam nici un singur avantaj, noi călătorim în 5 fără animale nu de alta , dar e cam greu sa bag 4 cai în mașină [emoji23][emoji23][emoji23] Pentru ieșiri rapide, de expediție sau pur și simplu o noapte în pustiu punem la punct mașina noastră de Off-road cu un cort deasupra și sper sa reușesc în acesta primăvară sa termin remorca de Off-road. Toate acestea doar pentru a spune ca rulota nu o bate nimic încă ca și comoditate, siguranță și comfort, plătește un pic într-o programare diferită a mobilități. Van-ul îți aduce o mobilitate redusă în centrele urbane, dar te ajută în afara lor acolo unde călătoresti într-o țară sigură. Cam ce vezi pe tub in asa zisa Van-life este exact ca și în publicitatea acea patinate cu familii fericite și surâzâtore la micul dejun.....isi vând marfa lor. Sfatul nostru este sa nu cheltui banii sau mai bine zis cât mai puțin posibil, folosește minimul indispensabil și vedeți ce va trebuie și ce nu va trebuie. Acel budget al vostru il cheltuiți imediat și va alegeți cu un pumn de muște. După ce folosiți VR-ul o buna bucata de timp puteți sa decideți dacă face sau nu pentru voi, iar investiția inițială o recuperați imediat poate chiar și cu plus. Dacă am scris mult și prost îmi cer iertare, am ieșit din 10 zile de febră la 40°C și am ideile bine confuze.
-
1 punctnu există așa ceva! Nu există „multe”. Dacă sunt multe, luați un bus ceva mai mare. Vă reamintesc: în partea din față, imediat în spatele scaunelor din față rotative aș mai pune o masă. Va fi foarte bună în toate diminețile sau anotimpurile reci. Orice rulotă/ van/ camper trebuie să aibă în miniatură o sufragerie, un dormitor, o baie și o bucătărie. De aici pleacă totul. Rulotă/ van/ camper = stil de viață minimalist. Aici este punctul principal. Întrebare: dacă dezmembrezi o rulotă - să spunem - ce refolosești/ revinzi de pe ea? O plită, un cuptor, un boiler, toaleta, frigiderul și cam atât. Hai să mai zicem că vrem televiziune/ internet/ panou fotovoltaic și e cam gata. Mult succes în realizarea acestui proiect superb!
-
1 punctBun, deci, pare ca ne-am hotarat sa cumparam un Van fara nimic in el si sa il echipam. Nu ne vom ocupa noi de echipare, vom apela la cineva cu experienta, cel mai probabil de pe acest grup binenteles :). Noi inca invatam :)) Suntem momentan la prima faza, cea de gasire a masinii si ne-am hotarat la urmatoarele momentan: - lungime 6m exterior neaparat - ideal 4x4, cum foarte frumos ne-a explicat @Ovidiu Cica ne intereseaza acel low range. Daca insa ne va depasi cu mult bugetul vom renunta la 4x4, momentan suntem optimisti. - automata - din nou este o dorinta de a noastra ca sa fie mai usor de condus la drumuri multe si lungi - motor peste 100 cp - excludem mercedes sprinter - ideal fiat ducato sau peugeot boxer dar putem incerca si ford transit sau citroen jumper - vrem sa instalam multe in interior si fiecare cm conteaza asa ca cu cat mai mult spatiu in interior cu atat mai bine Stim, stim ca sunt multe daca si dorinte, suntem dispusi sa ne adaptam, insa initial vrem sa vedem ce gasim, buget ideal 16-17.000 euro. Daca auziti de ceva asemanator dati-mi un semn va rog mult, insa acum ma intereseaza mai ales daca aveti recomandari de dealeri, parcuri, site-uri unde pot cauta asa minunatie. Va multumesc anticipat!
-
1 punctmai veche un pic, dar au fost multe sarmale Turcii de la Mapa-Cengiz vor construi tronsonul A1 Boița-Cornetu. Astăzi, CNAIR a anunțat câștigătorul licitației pentru Secțiunea 2 din #AutostradaSibiuPitești. Harta interactivă: https://bit.ly/3zdksDK. Este, de departe, cel mai greu lot de autostradă atribuit vreodată de CNAIR: 31,33 km lungime, în jur de 50 de poduri și viaducte, 7 tuneluri din care cel mai mare de 1,6 km (Câineni), dar și 3 spații de servicii și un ecoduct (supratraversare pentru animale, zona Lazaret). Durata de proiectare este 18 luni și execuția 4 ani și 2 luni. Suma? 4,25 miliarde de lei fără TVA, aproximativ 910 milioane euro. Contractul va fi semnat în curând, nefiind vorba de contestații, turcii fiind singurii care au depus ofertă. Rămâne de văzut dacă antreprenorii Mapa și Cengiz, cu un portofoliu impresionant în Turcia și la nivel internațional, vor reuși să se descurce la primul lor proiect în hățișul birocratic românesc, cu lucrări extrem de complexe, cu zero infrastructură și know-how în țara noastră și mai ales pe un proiect cu o documentație tehnică lacunară, riscurile alungând ceilalți 5 constructori pre-calificați selectați de CNAIR.
-
1 punctExperienta mea de rulotist se imbogatea pe zi ce trecea si am devenit in cercul de prieteni un fel de guru al acestui fenomen. Iesisem chiar o data la Corbu (in camping normal, caci de off nu s-a pus inca problema) astfel incat eram indreptatit sa dau sfaturi, indrumari si ma mandream cu rulota peste tot asa de tare, incat daca m-ar fi auzit proiectantii si-ar fi pus serioase intrebari cine sta de fapt la baza conceptiei acestui model. In primul episod am mentionat faptul ca am promis fetelor sa revenim la Corbu cu rulota si m-am tinut de cuvant. Am sunat pentru programare si surpriza mare, campingul se inchisese cam de 2 saptamani, era daca nu ma insel prin septembrie catre sfarsitul lunii oricum. Bravo George, Corbu la anul, caci acum…Si sa vezi uimire mare cand a mentionat interlocutorul meu ca ne primeste fiind prima iesire cu rulota. Sa le dea Domnu’ sanatate tuturor celor de acolo, caci ne-au ajutat cu de toate: apa, curent, ne-au invatat cum se caleaza corect, tot felul de nimicuri pentru ei si lucruri mari pentru noi. Din acest motiv doresc sa le transmit multumiri din suflet. Aceea a fost prima experinta de rulotist, pe care nu o voi uita niciodata si pe care o povestesc cu drag si lux de amanunte fiecarei persoane dispuse sa ma asculte. Urmatoarea iesire a fost…ati ghicit, tot la Malul Marii, in minivacanta de 1 mai. Ne-au insotit niste prieteni de familie, ce au venit cu cortul neavand la momentul respectiv “casuta mergatoare” in dotare. Tot o fericire pe toti, au verificat coltisol cu coltisor, dulap cu dulap, intrebari peste intrebari. Sunt un om, zic eu caci sotia afirma cu totul altceva, destul de calm, pe jumatate ardelean, dar se pare ca jumatatea cealalta si-a cerut drepturile pe o lunga perioada de timp inainte. Fratilor, eu n-am controlat asa rulota niciodata, caci obosisem sa dau din gura si le-am sugerat sa-si cumpere si ei una sa nu ma mai bata pe mine la cap cu toate intrebarile de genul ce structa are, cat de goasa-i tabla, ce izolatie are, plus fel de fel de alte asemenea. O fi eu expert, dar parca obosesti la asemenea intrebari. Si sa vezi minune mare cum sotia prietenului a zambit frumos si calm: “Daca pe 1 Iulie, era iar liber, nu venim aici cu rulota noastra, sa nu mai cumperi niciodata una ca nu ma voi urca in ea, nici eu, nici copiii si stii ca sunt in stare de asta”. Eeeee…se schimbasera datele problemei capital. Prietenul, care pana atunci statuse cu berea in brate si radea de mine pe infundate, a palit usor, usor, mainile au inceput sa-i tremure (n-are nici Parkinson, nu-i nici alcoolic), respiratia i-a devenit sacadata. Exact cum nu ma gadisem eu in viata mea la o rulota (vezi episodul 1), fix la fel prietenul nu-si pusese niciodata intrebarea macar daca i-ar trebui la ceva. Treaba buna zic, pune-te pe cautat si fratele tau iti ia locul la bere si fumat caci si asa ai ras de mine doua ore cat am raspuns la intrebari. Iar de aici a plecat totul si in familia lui. Nu stiu daca sunt sau nu membrii la noi pe site, dar vreau sa le multumesc unor oameni de toata isprava cu care ne-am intalnit la Corbu in perioada respectiva (aveau numere de Brasov si Prahova). Ne-au ajutat sa intindem cortul rulotei pentru prima data. Prima data pentru noi si prima data pentru cort, caci era nou nout, doar eu ce incercasem sa-l montez anul trecut tot la Corbu, dar din cauza vantului am renuntat, caci prea se amuzau fetele mele cum le lua vantul pe sus tinandu-se de laterale. Asa ca am spus “gata cu parapantismul, strangem jucariile”, bine oricum nu stiam cum se monteaza, iar netul nu dorea sa ma ajute cu informatii. Ca sa revenim, dupa ce m-am amuzat destul de preten’ cum incerca el sa explice consoartei ca-i buna o rulota, dar nu neaparat obligatorie, ne-am pus pe cautat. Normal ca prima data aici pe site. Avea Viorel o rulota de vanzare in acel moment, dar prea mare pentru nevoile lor. Mi-a aratat prietenul cateva prin tara, neconcludente, asa incat l-am sfatuit, ca pe multi altii de altfel, sa mearga frumos in patria rulotelor si sa-si achizitioneze una de acolo. Zilele treceau si latul se strangea din ce in ce mai tare, banuiesc ca nici mancare calda nu mai primea acasa, dar asta n-o sa confirme niciodata ca-i si orgolios. A picat magareata pe mine sa caut, normal. Din experienta acumulata la primul drum si mai ales din invataturile ulterioare, am facut o lista de cinci rulote ce se incadrau in buget si dotari, am pus carlig la masina lui si intr-o noapte, am purces la drum. Din Bucuresti in Leiden e ceva talpa de bagat, cam 2250 km, pe care daca-mi amintesc bine, i-am parcurs in 24 de ore, c-am ajuns la cazare noaptea la 2, asa cum ne propusesem. Nu mai intru in amanunte cu locurile de parcare, tarife, etc, ci trec direct la subiectul pentru care am fost convins sa fac acest blog. Bai frate, cum mama draq am gasit junghiurile alea de rulote nu stiu. Bugetul era intr-adevar destul de limitat 3500 max 4000, dar oricum niste rulote de te lua plansul langa ele. In ziua a doua, dupa sute de km facuti prin Olanda, imi venea fizic sa plang. Ultima rulota, plini de speranta, intr-un hambar pe un camp cu un samsar de-al lor ce dorea sa-mi vanda o rulota “ca noua” dar fara boiler (avea inclusiv strap facut), a pus capac la tot. Am plecat de acolo, ne-am orit pe marginea drumului intr-un camp si cugetam unde sa o luam, de unde sa o mai apucam. Se facute deja joi, era ceasul vreo 15-16, eram la vreo 200 km de Leiden, ne gandeam daca sa plecam spre tara, sau inapoi la cazare si sa mai incercam maine. Acum a venit randul sa-i multumesc unui mare OM, care ne-a salvat la propriu. L-am sunat, m-am prezentat, i-am expus problema si sa-i dea Cel de sus sanatate si tot ce-si doreste ca ne-a scos din belele. Ne-a trimis doua adrese de parcuri, una la 15-20 km de unde eram, cea de-a doua pe langa “casa”. Am fost la prima, am verificat, negociat si am plecat acasa plini de speranta. Nu-i convenea nevesti-sii ca era prea mare. Pat matrimonial, cabina dus, mover, ce mai era dementiala, ca i-am si spus ca facem schimb de rulote si ii platesc eu diferenta daca doreste. Ma rog, am ajuns si la al doilea parc, de unde am achizitionat pana la urma actuala casuta pe roti, cu bugetul un pic umftat, dar oricum muuuult peste ce se gaseste in tara. Am lasat intentionat la sfarsit multumirile pentru acest mare OM, pe care inca n-am avut onoarea sa-l intalnesc personal, dar sper sa se intample si acest lucru. Ne-a ajutat neconditionat, fix in momentele in care aveam mai multa nevoie, ne-a indrumat, dat sfaturi, imbarbatat, s-a interesat de soarta noastra pana am ajuns in tara. Pentru toate acestea si nu numai, iti multumesc @Viorel C.!
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

