Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 03.12.2021 în toate secţiunile
-
4 puncte
-
3 puncte
-
3 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
1 punctCombinatia perfecta, rulata romaneasca Felicia 2800 tractata de un Land Rover, Frelander Td4, cu volan pe dreapta. Ferea.. ca trec...
-
1 punctMultumesc. Rulota am cumparat-o din zona Brasovului, in vara. Nu arata foarte bine si avea probleme cu actele, dar s-a meritat pentru banii care i-am dat. A trecut printr-un proces de reconditionare , la exterior, pentru ca a trebuit sa trec pe la RAR, inainte de inmatriculare. Acum are actele ok si am trecut la reconditionarea interiorul. Interiorul e ,,spartan,, , are un dulap de bucatarie o chiuveta, canapele , masa care se transforma in pat, un dulapior si cam atat. Intentionez, sa montez, in prima faza o soba truma ramanand ca pe viitor sa mai fac niste modificari.
-
1 punctAaaaaaaaaaaa, pai daca ai panou fotovoltaic, ai si PWM sau MPPT. Legi consumatorii obisnuiti la iesirea pentru consumatori din PWM, iar in paralele cu panourile, printr-un comutator, legi un transformator mai mare de 14V. Repet, cauta pe forum si ai sa gasesti aceeasi discutie, detaliata, cu scheme, poze, linkuri si tot ce-ti este necesar, cu un alt coleg care a implementat solutia asta (nu cred ca are rost sa o repetam de fiecare data). Redresor eu am achizitionat asta, dar din cate am inteles de la colegi si cel de la LIDL este bun. Mare atentie cu deconectarea PWMului de la baterie!!! Intai deconectezi panourile solare si dupa aceea bateria, iar la conectare intai bateria si dupa aceea panourile Altfel, daca ramane fara curent. PWMul poate porni la 24V si strici bateria. Puterea transformatorului o calculeaza fiecare in functie de cat consum are. Nu in ultimul rand, MARE, MARE atentie la ceea ce faci acolo!!! Faptul ca nu ai scurt in circuite nu inseamna ca esti si in siguranta. Sectiunile prea mici ale cablurilor si contactele imperfecte sunt principala cauza a incendiilor. Daca nu esti sigur pe ceea ce faci, roaga pe cineva sa te ajute sau sa te supervizeze.
-
1 punctCel mai mult îmi place ideea cu bucătăria exterioară. Există și o prezentare:
-
1 punct
-
1 punctZiua bună. N-am mai scris pe-un forum de rulote de 2 ani... Noroc cu forumrulote.ro că postează chestiile interesante pe facebook și așa am văzut și eu acest subiect. Vă spun părerea mea, în calitate de fost cortist, fost rulotist și actual camperist... Există excursii care merg mănușă pe camper sau rulotă, în rest se poate face orice cu orice. Excepțiile astea ar fi cam așa: 2 săptămâni de concediu pe an la mare, în rest muncă: pensiune sau hotel. Rulota și autorulota necesită întreținere și înțelegere, și ambele presupun timp. Excursia perfectă pentru rulotă: Deplasare de-acasă în camping, pe urmă 3 săptămâni în respectivul camping și vizitat zona. Se poate merge în respectivul camping cu un camper dar se va simți lipsa unui mijloc de transport în zonă. Scuter/motocicletă nu merge la familie cu copii, vara daca-i cald nu se poate merge cu bicicleta că te coci. În funcție de zonă transportul în comun poate fi sau nu o soluție. Excursia perfectă pentru camper: Circuit de 3 săptămâni, stat maxim 2 nopți în fiecare loc, dormit în parcări, camper-stopuri etc. Asta pur și simplu nu se poate cu rulota, indiferent de ambițiile unuia sau altuia. Dacă nu suntem în aceste extreme atunci ține de buget și preferințe, cu mențiunea că eu tot autorulota aș alege-o. Motivul: se parchează mai ușor la benzinărie sau la magazin, se întoarce mai ușor, se vizitează toaleta infinit mai ușor. Noi pe autostradă folosim toaleta chiar și în mers. Pentru copii opresc, dar una-i să găsești un loc în care să poți opri mașină+rulotă în siguranță, să ai și spațiu să poți coborî în siguranță, alta-i să parchezi un camper din care nu trebuie să cobori ca să mergi la toaletă. Aceste mici avantaje se adună, într-atât încât la un drum de mai mult de 3-4 ori parcă prefer să merg cu camper-ul chiar și în detrimentul mașinii mici! Situații și comparații: Deplasare: Rulota: scaunele mașinii sunt ceva mai confortabile, mașina este mai bine izolată fonic, sigur are mai multe airbag-uri și centuri de siguranță mai bine poziționate (din cauză că nu te poți mișca - sic) Camper: un oarecare disconfort fonic, spațiu mai aerisit, mai ușor de umbrit geamurile (au jaluzele!) deci soarele deranjează mai puțin. Acces facil la toaletă. Posibilitatea legală de a merge cu viteză mai mare, siguranță sporită la viteze mari (auto + rulotă poate intra în balans la viteză), în cazul meu (camper modern) posibilitatea tehnică de a merge cu viteză mai mare. Deși rulota o trăgeam cu un SUV 4x4 cu 183 cai putere și nici o dată puterea motorului nu mi-a limitat viteza de deplasare, cu camper-ul obțin viteze medii mai mari! Camper-ul meu are 134 cai putere. Aprovizionare la destinație: Rulota: ai la dispoziție mașina Camper: folosești camper-ul pentru aprovizionare. Înainte de camping oprești în Lidl și alimentezi să ajungă, nu-i greu și din experiență nu constituie o mare problemă. Vizitarea zonei la destinație: Rulota: ai la dispoziție mașina. Camper: de regulă excursiile cu camper-ul sunt organizate astfel încât să poți vizita ce-ți propui să vizitezi direct cu camper-ul. Dacă-i vorba de vizitat muzee sau alte chestii urbane atunci e de mers cu transportul în comun (asta-i adevarat și la mașină+rulotă, mai ales în vest unde nu găsești parcare, și dacă găsești costă mai mult decât tramvaiul). În rest biciclete, scuter pentru maxim 2 persoane, mașină închiriată. Pentru mine deplasarea în zonă la destinație a fost foarte rar o problemă, și atunci am închiriat o mașină. Sanitare: Rulota: are toaletă, unele modele au și duș, după părerea mea dușul la rulotă nu-i utilizabil decât dacă ești în camping conectat la utilități. Camper: are toaletă mai ușor accesibilă decât la rulotă, rezervor de apă curată și uzată mult mai mare decât la rulotă. Exemplu: noi, familie de 4 persoane putem face FIECARE câte 2 dușuri cu un singur rezervor de apă. Dacă nu suntem în camping și nu facem duș în rulotă atunci un rezervor ajunge... ce să mai, nu am terminat nici o dată un rezervor de apă în camping cu spălat pe mâini. Criterii de selecție și puterea motorului: rulota și autorulota se aleg în primul rând după gabarit și aranjamentul interior, motorul e secundar DAR este criteriu eliminatoriu. Motorul trebuie să fie suficient, dar suficient înseamnă lucruri diferite pentru fiecare. Cred că cel mai greu de înțeles pentru un rulotist care trage cu ochiul la campere este că excursia cu camper-ul se organizează altfel. Abia după ce ai făcut o excursie corect organizată cu camper-ul poți aprecia cu adevărat diferențele.
-
1 punctAm sa comentez si eu la acest topic, intrucat subiectul mi se pare de importanta deosebita pentru noi rulotistii. Cer scuze colegilor care au postat mai sus, pentru faptul ca voi repeta unele argurmente prezentate deja de ei. Majoritatea covarsitoare a rulotistilor in devenire aleg sa achizitioneze o rulota si apoi o integreaza in familie botezand-o si alintand-o cu cele mai frumoase diminutive. Asta nu inseamna ca unii nu se uita cu jind si un strop de invidie la colegii care au in dotare campere. Ceea ce face prima diferenta intre camper si rulota este pretul inzecit. Daca o rulota o cumparam cu 1500-4500 E, un camper poate fi al nostru pentru 15000-45000E (am eliminat din ecuatie extremele). Avand un camper, beneficiem de siguranta in deplasare, viteza de deplasare mai mare, manevrabilitate sporita, confort la drum, odihna si parcare cam peste tot, inclusiv echipaj de 6 persoane. Cu rulota avem avantajul libertatii de miscare cu autoturismul, dupa ce am campat, pentru aprovizionare cu alimente de la supermarket, apa, plimbari in zona, vizitare obiective in zone OFF Road pentru cei cu SUV-uri si 4x4, cort imens. Mai mult, putem lasa rulota la o locatie sigura si sa o gasim acolo in weekendul urmator , fara a mai fi nevoiti sa o luam mereu dupa noi. La rulota platim ITP-ul la 3 ani, asigurarea anuala de 150 lei si impozit anual de 30 lei. In acelasi timp, ambele vehicule au si unele minusuri. Camperul scoate din buzunar mai multi bani , atat pentru achizitie cat si pentru plata impozit, asigurare RCA, rovigneta, intretinere, schimbare distributie, consum marit de carburant pentru cele peste 3tone pe care le are. Dupa ce ai campat, te poti deplasa doar cu bicicleta sau motoreta. Avand tractiunea pe fata si greutate mare pe spate, daca ai intrat intr-o zona alunecoasa, ai nevoie de ajutoare serioasa sa iesi la asfalt. Si rulota are dezavantaje privind viteza mai redusa de deplasare. Totodata, nu poti parca oriunde in oras. Operatiile de campare presupun mult efort privind calarea si punerea la boloboc , precum si montarea cortului si daca vremea mai e si nefavorabila, sa vezi distractie. In concluzie, camperul il cumperi daca ai de gand sa parcurgi distante lungi, cu schimbare repetata a locului de campare, iar rulota este buna pentru distante scurte si petrecere timp mai mult in acelasi loc, fie el Off sau camping. In continuare, doresc sa discutam despre campere, avand in vedere ca tot mai multi rulotisti viseaza la ele (este si cazul meu) si este bine sa stim cum sa alegem. Primul lucru care intereseaza este motorizarea . Daca ne vom uita pe site-urile de specialitate, vom vedea ca cel mai cunoscut motor este Fiat Ducato. Impozitul anual se plateste functie de capacitatea cilindrica a motorului. Vom cauta un motor de pana la 2000cmc si vom plati impozitul anual ca pentru un autoturism de aceeasi capacitate (sub 200 lei). Problema care se pune este puterea motorului de 90 CP la aceasta capacitate si daca este suficienta pentru a duce acest vehicul de peste 3 tone nu numai pe drum drept, dar si pe drumuri cu panta mare de la munte. Rog colegii care au in dotare campere sa comenteze acest aspect privind motorizarea.
-
1 punctIdea este ca nu sa comentam un sport, ci sa-l practicam ar fi minunat. Treaba este ca am ajuns sa fim dependenti de internet, viata nu ne mai da ragaz de altele (ma refer la mine), singurul "sport" este acela de a alerga sa rezolv problemele. La un moment dat, mai pe vara, am cumparat o bicicleta din Olanda, dar dupa doua saptamani cineva a venit cu o oferta si nu l-am refuzat. Mare greseala am facut. Am cativa baieti in Craiova, care se intalnesc in fiecare sambata si fac un minicros pe bicicleta. Puteam participa si eu, dar... Bravo lor, reusesc intradevar sa faca miscare. Asa ca ce pot spune...am devenit un mare sedentar, iar ca sa fac jogging, sunt un mare lenes. Cam atat, deocamdata.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

