Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 22.11.2021 în toate secţiunile

  1. 4 puncte
    Cum probabil nu va exista o replica oficiala la "ingrijorarile" exprimate mai sus vin si eu cu ceva analiza in aceeasi directie. Cred ca din start s-a gresit strategia de business practic identificarea psihologiei publicului tinta dar si analiza pietei mai ales in contextul ultimilor 2 ani. Eu constat ca Romania este tara extremelor atunci cand e vorba de domeniul auto in general incluzand si caravaningul aici. De la dealer deci noi se cumpara produsele cele mai ieftine sau cele mai scumpe. Pozitia de mijloc este cea mai slaba in vanzari cu totul opus fata de tarile cu piata libera si concurentiala de zeci de ani. Cand a cumparat Renault uzinele Dacia a analizat extrem de profund piata locala si a decis sa produca Logan nu Laguna. In plus zic ca este extrem de greu sa produci la pret competitiv folosind materiale si echipamente similare cu cele puse de producatorii de masa pt ca ai un cost de achizitie mult mai mare. Solutia ar fi fost utilizarea produselor locale ieftine si demonstrarea in timp a calitatii similare. Si aici trebuiau sa urmeze exemplul industriei chineze care acum 15-20 ani cand a exportat primele produse auto pe pietele din Europa foloseau doar motorul de brand insa restul componenetelor erau locale dar si pretul era la Jumatate fata de marcile concurente (ex. Ssang Yong, Great Wall). Acum insa pretul chinezariilor este la 75-80% din pretul concuretilor directi. Au cazut in capcana producatorilor se bere artizanala care se plang de vanzari slabe sunt nivelul asteptat. Pai una artizanala este 7-8 lei iar Ursus 3 lei. Daca nu se repozitioneaza vor vinde in Romania doar absolut accidental si nu vor putea deveni un brand. Le trebuie un investitor mare cu conexiuni in lumea producatorilor de componente pt caravane ca sa aiba acces la tehnologie ieftina. Poate se orienteaza spre piata occidentala unde bugetele sunt altele insa acolo trebuie sa investeasca enorm in marketing si ma refer la sute de mii de euro. In concluzie le urez bafta si le recomand asocierea un cine renumit din piata pt a avea o sansa.
  2. 3 puncte
    Bună seara, cu 7500 ei ceva de la obosit la foarte obosit. Sfatul meu este sa iti cumperi una super obosită cu 4-5 mii sau si mai puțin si sa o pui tu la punct cu bugetul ce ai. Un XTRAIL e super ok ori un Duster MK2, Qashqai.
  3. 2 puncte
    Salutare @Petre Bingert , am avut si eu această problema în a găsi o masina care să le aibe pe toate (motor sub 2000, 4x4, folosită preponderent în oras.....)si cam tot atât buget!!! După ce am analizat puțin piața, oferta si opțiunile, fiind si un posesor de Renault m-am orientat spre un Koleos cu motor de 2000mc si 4x4 (urmează să povestesc despre ea). Pe această cale îi multumesc si colegului @Radu Catalin pentru disponibilitatea de a îmi furniza informații, el fiind un posesor de Koleos. Sincer am vazut prima dată acest model de masină la cineva într-un camping în poză și am zis "ce masină mai îi si asta!". Nu zic că nu sunt și alte masini mai bune sau mai rele, eu doar ti-am mai spus o variantă! Îti doresc spor la căutat ...
  4. 2 puncte
    Știu @Gabriel I că până în 2000cm3 nu este diferența mare, însă după 2500mc3 este semnificativ. La mașinile mai vechi de 8 ani oricum trebuie ITP făcut în fiecare an. Eu zilnic conduc un Hilux (este masina de serviciu) și nu aș schimba cu un Touareg cu motor de 2500cm3. Când voi fi mare vreau să cumpăr un Ranger până atunci mă mulțumesc cu ce am. Ca să nu fiu și m-ai mult off-topic @Petre Bingert eu recomand să încerci un pickup înainte să cumperi altceva!
  5. 2 puncte
    Salutare @Petre Bingert, la un pickup nu te-ai gandit? Are caroseria pe sasiu ( rezistenta la solicitarile remorcii), ampatament si greutate proprie mare (nu prea simti miscarile rulotei in spate), tractiune 4x4 nepermanenta de regula cu reductor ( iti da tot felul de avantaje in diverse terenuri/ situatii in care ajungi), spatiu generos pt bagaje( nu trebuie sa incarci rulota ), sunt concepute pt munca, adica mai rezistente si mai usor de reparat ( cred).
  6. 2 puncte
    Proiectul era frumos, insa prototipul arata cu totul altfel. Nu vreau sa fiu carcotas, insa nu inteleg pe ce s-au cheltuit cei 80.000 de euro din finantarea initiala. Nu-i treaba mea o sa-mi spuna multi. OK. Insa daca luam in calcul ca se vor primi precomenzi cu 50% pentru primele 60 de bucati, dar nu exista spatiul sau linia de productie, parca devine interesanta si partea financiara. Prototipul actual aparut dupa 5 ani de asteptare (sa nu zic 7) trebuia sa fie produs in doua evemplare, iar acum arata mediocru si ne duce cu gandul la o rulota Knaus din 92-96, cu cateva "inovatii unice" care de fapt sunt luate de la americani (greu de aprobat pe o piata reglementata in rulotism) si cateva leduri. Acest prototip este facut cu o alta finantare, bugetul initial cheltuindu-se in totalitate cu un site, promovare in presa a initiativei si proiectarea in plan 2D(niste desene care ne-au bucurat pe toti la vremea respectiva. Adica mai mult o sifonare de bani cu mare tam-tam. Despre procesul de asamblare si constructie a prototipului se stiu putine date oficial, insa neoficial se stiu destule. Despre omologare, conformitate CE sau certificari nu se stie nimic. Ba mai mult, sasiul Al-Ko este omologat pentru 1300 de kg ne este prezentat ca unul de 1350, insa nu stim masa proprie si masa maxima autorizata a prototipului. Din ce am aflat nu are nici macat sina de atasate a unui cort sau umbrar, iar balamalele portbagajului din fata sunt din plastic, desi ai zice ca sunt de metal luate de la o poarta din gradina. Se mai stie ca la cateva intrebari primite de d.nul Bugnar la lansarea online a prototipului s-au primit raspunsuri evazive si conferinta de presa anuntata initial a fost anulata. Astept cu interes evolutia lucrurilor si sper sa-mi insele micile suspiciuni avute in prezent. De laudat ca se persevereaza cu aceast proiect, si daca se reuseste preluarea unor comenzi sa avem certitudinea ca oamenii isi primesc produsul si se vor putea deplasa cu el prin camping-urile din Europa. Succes in continuare.
  7. 2 puncte
    Buna dimineața.A fost un weekend frumos cu soare la Puturoasa HârșovaUnii mai norocoși au prins și ...Va doresc o săptămână buna.
  8. 2 puncte
  9. 2 puncte
    Bună dimineața! O zi de luni ușoară să aveți și o săptămână minunată!
  10. 2 puncte
    + 2 modele de panou solar pliant (110 W si 160W) Toate produsele le gasiti (in curand) la Hornbach! Despre preturi, ... surpriza ! P.S. .... vazut produsele la Hornbach.at
  11. 1 punct
    Colegul Ciprian are dreptate, cunosc 2 persoane ce tratează cu Koleos si sunt foarte mulțumiți nu doar la tractare ci și în viața de toate zilele.
  12. 1 punct
    Păi acum ce să înțeleg, că eu sunt nabab, cu 3.200 cmc și 4.800 lei impozit pe an? Și nevastă-mea zicea că suntem săraci, să vezi ce-i fac!
  13. 1 punct
    Ar fi interesant sa postezi argumentatia asta daca nu aici macar altundeva pe forum. Ma gandeam daca at fi sa schimb masina catre ce sa ma orientez tot camioneta sau un SUV mai maricel?
  14. 1 punct
    Nici noi cu camionetele nu suntem nababi ! 😁 Fiecare si le stie pe ale lui, in mod cert Xtrail si Qashqai sunt bune pt ce ti-ai propus. Succes la cumparare si, dupa ce dai cateva ture cu rulota in spate, sa nu uiti sa ne povestesti si noua experienta! @Fejer Antal avantajul la autoutilitara creste odata cu capacitatea cilindrica, la ~ 2000 cmc nu faci cine stie ce economie pt ca platesti si rovigneta mai mult si faci si ITP anual.
  15. 1 punct
    X-trail sau Qashqai sunt de luat in seamă m-am gandit si eu. In ceea ce priveste modelele Pickup motorizarea este in general peste 2000cm3, iar eu vreau să ramână si masină de familie, de mers prin oras, de mers la cumpărături, deci pentru treburile zilnice. O să renunt la masina mea actuala - un Peugeot 206(1.4hdi) si sotia si-o va păstra pe a ei, un Citroen C1 cu cutie automată. In plus imi place foarte mult să colind, rulota va fi folosită pentru somn in campinguri sau chiar off, in rest voi folosi masina pentru plimbări. Pentru o masină cu motor de peste 2000cm3 sunt niste taxe deja mari pentru mine. Nu sunt un nabab, astept iesirea la pensie pana la primăvară si nu stiu daca imi voi putea permite... prefer cu banii ăstia sa fac câte un concediu in plus in fiecare an!
  16. 1 punct
    Anuntse-ra 17 .11 ca ii dau drumul dar nu s-au incadrat ; cred ca de 1 Dec traditional ii vor da drumul ; mai ales ca nici cu A10 lotul 2 nu se incadreaza pe 01 Dec .
  17. 1 punct
    Tind sa cred si eu, dupa cum spunea un coleg mai sus, ca piata din romania este una a extremelor, aici ori se cumpara ce e mai ieftin ori ce e mai scump. As fi mers pe Dacia rulotelor, adica sa reusesti sa vinzi un produs mai ieftin ca Weinsberg neaparat.
  18. 1 punct
    Am intiparita in minte o declaratie: "Cat despre afacerile din Romania, sigur, multe sunt posibile, dar dorinta mea nu este alta decat sa nasc, sa dezvolt aceasta afacere si s-o vand. Nu stiu daca voi pleca definitiv, dar cu siguranta, cu banii castigati voi fi mai mult plecat." Adica dorinta este alta decat a avea un producator autohton pe piata rulotismului. Investitorii cautati au evitat sa finanteze in continuare un astfel de proiect din motive diverse. poate pentru ca cifrele initiale nu reflectau in nici un fel realitatea. se prevedea fabricarea si vanzarea unui numar de unitati cu care nu se poate lauda nici un producator consacrat. Iar din aceasta cauza si din folosirea deficitara a finantarii initiale, startul a fost mai mult decat pierdut.
  19. 1 punct
    Le urez succes, sa producă si sa vândă cât mai multe. Calitatea materialelor si ansamblamentor se va vsea in timp, designul se vede si nu imi place. Adria si Weinsberg sunt producatori istorici cu soluții pentru orice tip de nucleu familiar si costă mai puțin, ce m-ar făce pe mine sa aleg Tracia in locul lor?
  20. 1 punct
    sunt super faine. singura problema este ca pretul este foarte mare ( vorbim de 1000+ ca ma jos nu ai ce face). chiar azi m-am jucat cu un river pro. wifi, buildul fain fain. dar personal il vad prea " fancy" pentru folosirea zilnica. geniala incarcarea rapida! incredibil! fata de concurenta e la ani lumina. am asteptat un BlackFriday - nimicuta. eu am mers pe REVOLT , de 1000W. are 7 kg si pretul este pe la 1000 ron. ( la capacitata de 216Ah este infim). panoul de 100 W intre 400-600 ron. chiar am testat unul "pe bune" - a mers pana in 1200 W( atat are krupp-ul de cafea).
  21. 1 punct
  22. 1 punct
  23. 1 punct
    Cel mai mult îmi place ideea cu bucătăria exterioară. Există și o prezentare: