Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 17.11.2021 în toate secţiunile
-
2 puncte
-
2 puncte
-
1 punct
-
1 punctBuna seara, Nu stiu daca fac bine lungind topicul cu o postare noua, daca ar fi trebuit cu reply, imi cer scuze. On (my) topic, towcar.info nu ia in calcul versiunea hibrid pentru 3008, ci numai versiunea cu motor termic de 163 CP si tractiune (deci punte-fata motrica). Pentru Hybrid4, desi nu este o masina cu 4WD traditional, exista si propulsia asigurata de motorul electric pentru rotile din spate. Tehnic, mai ales in conditiile in care vorbim despre tractarea unei rulote cu care nu depasesti 100 km/h indiferent pe unde ai merge (daca o faci, e si ilegal, si iresponsabil, din punctul meu de vedere), acest lucru inseamna ca cel putin jumatate din timp ai la dispozitie suficienta rezerva de putere/cuplu. In ceea ce priveste masele, sunt de acord ca sunt la limita, cel putin pe hartie. Lucrurile sunt insa, intotdeauna, situationale. La fel ca la poluare si autonomie, ce e pe hartie nu se regaseste in practica in 99,99% dintre situatii. Practic, pana acum nu am avut nicio problema cu ansamblul, ba chiar totul a mers fara efort in doua situatii in care am zis ca `gata, le lasam aici si o luam pe jos`. Oi fi avut noroc? Posibil, ba chiar foarte probabil. O prima concluzie ar fi insa alta: nu mi-am propus sa recomand/promovez solutia aleasa de mine, pur si simplu am raspuns pe topic, unde se cerea relatarea experientei cu hibrid/electrica + melc. Pe partea legata de electrificare, dupa peste 22 de ani de presa auto sunt PERFECT de acord ca graba din prezent este anormala si va avea ceva urmari neplacute pe termen scurt si mediu. In mod normal, tranzitia ar fi trebuit (parerea mea) sa includa pret de 5-10 ani segmentul hibrid si dezvoltarea in paralel de solutii electrice/hidrogen si de dezvoltare a infrastructurii pentru ele. Asa, modelele hibrid au fost - inca de cand au scos Toyota si Honda primele modele, in 1997/1998 , `chestia aia pentru ciudati`, cu vanzari plasate la procente infime. Situatia era la fel chiar si in 2018, ba chiar si in 2019. Aproape peste noapte, trecem la un `push` formidabil pe full-electric... in conditiile in care nu avem suficiente prize. Asta este insa o alta discutie, pentru alta data. Las aici, desi poate lungesc inutil randurile, info pe Hybrid4 de la PSA, ca lamurire despre cum si cand trag puntile - pentru ca cel putin 3008/2012 nu merge doar pe termic, atunci cand trag rulota, pe 4WD. E in engleza, scuze! << The Hybrid4 powertrain combines a 120 kW/163 hp (DW10CTED4 PSA-Ford Motor Company joint developed) 2.0 litre HDi FAP EURO5 diesel engine with a 28 kW (37 hp) electric motor. The powertrain offers 4 working modes: AUTO, in which the vehicle strives for the best fuel economy - throttle response is slow and the automated manual transmission shifts early, furthermore the vehicle switches to ZEV mode as often as possible; SPORT mode offers a combined power output of 200 hp (150 kW) and 500 Nm at speeds up to 120 km/h, throttle response is very aggressive and the engine revs up to 4000 RPM before upshifts; 4WD mode keeps the HDi engine running constantly and charging the high voltage battery to offer constant AWD with 60:40 split at speeds up to 120 km/h; ZEV mode is available if the high voltage battery is at least 1/3 full. In this mode the vehicle moves only via the rear electric motor and the performance is limited. ZEV mode is available at speeds of up to ~60 km/h with moderate acceleration, the range on a full charge is about ~2 km (~1.2 miles), the A/C compressor is automatically switched off in this mode. If the driver presses the accelerator beyond a certain point, the HDi engine restarts automatically as to offer better acceleration and the vehicle goes to AUTO mode. Auto Start-Stop is part of the HYbrid4 system and is available in all modes except for 4WD when the engine is constantly running so that the reversible alternator can top up the battery and provide constant rear drive. The engine automatically shuts down whenever possible (cruising downhill at speeds of up to 85 km/h when the battery is not fully charged or cruising on a level surface at speeds of up to ~60 km/h), when coming to a stop the HDi engine shuts down at speeds below 30 km/h. The Auto Start-Stop function is possible with the use of the BOSCH SMG (Separate Motor-Generator) 138/80 (138 mm in diameter, 80 mm long) reversible starter-generator motor. Restarting can occur at any moment, if the HYbrid4 control unit determines that additional power is needed; or the battery needs to be topped up; or the A/C compressor needs to kick in. The engine also restarts when the battery is fully charged and the vehicle is going downhill, as to offer additional engine braking, no fuel is used in this mode, but ZERO EMISSION is not displayed, as the HDi engine is rotating. >>
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctSunt de evitat prea multe imbinari/furtune, de aceea regulatorul se pune direct pe țeava. Iar acel furtun este de presiune ridicată, și cu valvă de siguranță care se închide în cazul în care furtunul se rupe, valva fiind imediat după robinetul buteliei.
-
1 punctSfat pe viitor pentru orice incepator sau cine isi cumpara o baterie noua: daca doriti sa nu va omorati bateria intentionat sau neintentionat, folositi o protectie pentru aceasta de la Victron. Nu e ieftina dar piesa asta se asigura ca nu va descarcati bateria mai mult decat e permis. O instalati pe cablajul de minus a bateriei si aia e. Cand simte ca bateria s-a descarcat va taie curentul. Parerea mea: indispensabil pt viata oricarei baterii. LINK
-
1 punctSalutare, eu am inlocuit becurile 2 buc C5W din lampa iluminat exterior cu becuri led Osram care consuma foarte putin si lumineaza foarte bine. Am un link de unde le-am cumparat si unde gasiti si piese auto la preturi foarte bune: https://targuldepiese.ro/bec-lumini-interioare-osram-6418dwp-01b-tdpid-914254.htm Numai bine!
-
1 punctIdeala ar fi o baterie deep cycle. Nu totdeauna se poate monitoriza nivelul de descarcare sau nu intotdeauna se poate reincarca bateria rulotei. Spre deosebire de bateriile normale, o baterie deep cycle permite descarcari profunde fara a se deteriora iremediabil. Atentie, o baterie GEL sau AGM nu este intotdeauna DEEP CYCLE! Bateria VRLA (Valve Regulated Lead Acid), este o baterie tip plumb-acid etansa, fara intretinere, reincarcabila. atorita constructiei sale, poate fi montata in orice pozitie, si nu necesita intretinere. Termenul "fara intretinere" este impropriu, intrucat bateriile VRLA necesita din cand in cand curatarea bornelor si verificarea nivelului de incarcare. Sunt utilizate pe scara larga, la dispozitive electrice portabile mari, sisteme off-grid de putere, cum ar fi bateriile cu ioni de litiu. Exista doua tipuri principale de baterii VRLA: celule cu gel si AGM. La celulele cu gel se adauga dioxid de siliciu in electrolit, dandu-i o consistenta de gel. AGM este prescurtarea de la "Absorbent Glass Mat". Acumulatorii dispun de o saltea din fibre de sticla intre placile de plumb, cu scopul de a imobiliza electrolitul pe placi. Ambele modele ofera avantaje si dezavantaje in comparație cu bateriile conventionale, precum si intre ele. Bateriile VRLA sunt sensibile la cresterea temperaturii, care poate duce la o scadere brusca puterii. Pentru situatiile in care bateria se monteaza in interiorul rulotei, as recomanda folosirea unei baterii VRLA, intrucat elimina o cantitate mult mai mica de acid sulfuric in stare gazoasa decat o baterie cu electrolit lichid. Bateria deep cycle este o baterie plumb-acid conceputa pentru a fi descarcata profund in mod regulat, folosind cea mai mare parte din din capacitatea sa. Prin contrast, bateriile de pornire (cele mai multe baterii auto) sunt concepute pentru a oferi pentru perioade foarte scurte, curent de mare intensitate pentru pornirea motorului, ceea ce reprezinta doar o mică parte din capacitatea lor. O baterie deep cycle este conceputa pentru a o descarca intre 45% si 75% din capacitatea sa, in functie de producator si de constructia bateriei. Desi aceste baterii pot fi descarcate pana la 20%, cel mai bun raport durata de viata / cost este de a mentine cicluri medii de descarcare pana la 45% din capacitate. Durata de viata a bateriei (numarul de cicluri de incarcare - descarcare pe care le poate efectua) depinde de profunzimea descarcarii. Bateriile deep cycle plumb acid se incadreaza in general in doua categorii distincte; inundat (FLA) si plumb-acid cu supapa controlata (VRLA), iar VRLA subdivizat in doua tipuri: AGM si Gel. Placile de plumb fac diferenta dintre bateriile deep cycle si bateriile de pornire. Placile bateriilor deep cycle au placute de active, mai groase, cu-densitate mai mare de pasta activa si separatoare mai groase. Aliajele utilizate pentru placile intr-o baterie deep cycle pot contine mai mult antimoniu decat la bateriile de pornire. Placile de baterii mai groase rezista mai bine la coroziune, ceea ce permite cicluri extinse de incarcare - descarcare. O baterie deep cycle reala va fi mult mai grea decat o baterie obisnuita. Capacitatea unei baterii deep cycle este de obicei limitata de cantitatea de electrolit si nu de masa placilor. Eu cred ca la (auto)rulote se poate folosi fara probleme o baterie normala, mult mai ieftina decat una deep cycle, avand grija ca alegerea ei sa fie facuta in functie de consumatori. Incarcarea zilnica de la panouri solare coroborata cu controlul descarcarii pot lungi cosiderabil viata acestora.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

