Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 15.11.2021 în toate secţiunile
-
3 puncteSalutare. Incerc sa dau mai multe detalii, dar poate ar fi mai eficient sa raspund la ceva intrebari/nelamuriri Am cateva concluzii. Foarte pe scurt, ceva date tehnice (placut, nu? ) - 3008 are 200 CP, din care 163 pe termic si restul pe electric. Tractiune integrala asistata (nominal, termic puntea-fata, electric puntea-spate, insa este situational, pentru ca in modul Auto computerul selecteaza cea mai buna varianta in functie de drum, aderenta etc; modul Sport pune accentul pe termic/fata, cu repartizare de cuplu pe punti nu prin diferential, ci prin computer; modul 4WD inseamna ca trage de toate colturile permanent; modul ZEV, doar spate, pana la max 40 km/h ), cutie robotizata 6R, adica o struto-camila de care sunt insa foarte multumit, odata ce te-ai obisnuit cu ea (o spune unul care a condus ceva masini in 20 si ceva de ani de presa auto). Chestiuni strict legate de experienta cu masina mea (luata special pentru rulota, pentru ca era cea mai buna optiune dupa MMA-uri - masina 1740 si Hobby 1600 - si din considerente de putere, cuplu, integrala, impozit, spatiu, parcari gratuite etc): Pana acum, in regim de vehicul-tragator, masina a facut fata super-OK, si in curte (iarba inalta+denivelari/santuri/aratura la o iesire cu ansamblul prin gardul/curtea vecinului, nu intrebati mai mult), si pe macadam, si pe ceva drum prost cu nisip, si cu ceva namol pe drumul din porumbi de la Corbu, dupa ploaie (prietenii stiu de ce). In oras, fara probleme, faptul ca plec de pe loc in modul electric (deci spatele trage) este ok pentru ca am tot cuplul de la zero rpm, iar cutia/computerul compenseaza automat cele 1,6 tone din spate, in plus. Pe autostrada, cum nu am sarit pana acum cu ansamblul de 115 km/h (si asta din cauza unui tampit caruia ii doresc tot binele din lume, si sanatate) totul este in regula, nu prea se simte ca am melcul in spate, pastrand proportiile, desigur, nu cred ca ar vrea cineva depasiri din scurt cu ansamblu de 11,5 metri lungime si 2,5 metri pe lat. Consumul: masina singura, 90-100 km/h, 4,5 - 6 litri la suta (in functie de clima on/off, vant, deal/vale). Cu Hobby in spate, 10 - 14 litri in acelasi regim de viteza si in functie de aceleasi elemente de mai inainte. Punctual pe topic (s-a ajuns mult alaturea cu drumul pe el, tinand cont de intrebarea originala, parerea mea): si hibridul este o masina normala, mai exact faptul ca e hibrid nu inseamna neaparat schimbari fundamentale pe ce si cum poti tracta. Presupunem, in toate cazurile, ca nu participi cu ansamblul nici in VTM, nici in Trial si nici nu faci parte din Salvamont :)) Unde sunt chestiuni importante: - ce tip de hibrid e (mild e de fapt un fel de `hai sa salvam planeta, iti dau o baterie de lanterna in plus, iti iau cu 20% pret mai mare pe masina, dar e tot o termica`). Pentru majoritatea masinilor mild-H, mergi exact 2% din timp pe electric - aici, cine are o experienta mai indelungata cu asa ceva poate informa/confirma/infirma. - ce cutie ai - nu pot sublinia suficient cat de importanta e transmisia - ce tractiune ai - la fel ca mai sus - la Touareg 4M ai diferential struto-camila, e un sistem multidisc care nu e nici Torsen, nici Haldex, o alta `creatie` germana; la Ford/Puma ai un LSD, la 3008 nici nu am, ca nu mai aveau francezii :)) - ce motor ai pe termic - benzina, `dizal`, capacitatea acestuia de a inghiti si arde fosile. CUPLUL si, la cei carora le pasa, rotatiile la care acesta se atinge. Tot pe topic: @Vlad Iliescu Sarcina maxima de remorcare nu e stabilita de tipul de motorizare, ci de acronime precum MMA, CP, Nm, CP/Kg, RPM si verisori de-ai lor Faptul ca masina e hibrid sau nu nu inseamna neaparat ca trage o greutate de te apuca rasul. Mercedes are in lucru un motor de 1 litru cu patru turbine care va scoate (teoretic) peste 420 CP. Nissan are deja ZEOD, caruia ii baga in san motorul DIGT R de 1,5 litri cu trei cilindri, care scoate 400 CP. Si exemple mai sunt... Sper sa nu te superi de opinie. Nu stiu daca am raspuns la posibile intrebari, probabil ca nu, dar imi place sa scriu Daca mai sunt info necesare, nu ezitati sa puneti intrebari, mie un om care mi-a pus la cale viitorul de gazetar mi-a spus: `Nu exista intrebare tampita, ci doar tampiti care nu vor sa raspunda` Scuze de postarea cat o zi de post, O zi frumoasa tuturor!
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
1 punct
-
1 punctNoi nu, dar dacă se găsește cineva pe traseu să o facă? Ai pus-o de un concediu ratat? :)))
-
1 punct
-
1 punctAm cumparat de curand o rulota si vazand ca nu functioneaza pompele de apa am verificat si am gasit alimentatorul de 220/12v, defect. Transformatorul vechi avea 3 amperi, era deja "topit". Vreau sa comand unul nou si as dori sa stiu ce amperaj optim recomandati! Ca si consumatori presupun ca sunt pompele de apa (1 - bazinul general de la proptap, 1 - wc si 2 la chiuvete - baie si bucatarie. Ce am mai descoperit eu - un bec la baie pe 12v si mai am un buton pe care scrie 12v deasupra de aragaz - presupun tot de la un bec. Ar putea fii si frigiderul legat la instalatia de 12v? Aici ma refer numai la instalatia care trece prin transformatorul de 220v/12v si nu la cea care vine prin priza de conectare la masina! Ma lamureste si pe mine cineva cam cum se impart instalatiile astea? Va rog sa nu dati cu pietre sunt la prima rulota si o am de cateva zile. Rulota este un Knaus Azur 440. Multumesc!
-
1 punctBuna ziua, @Cristian Iovitu, eu nu vreau sa ma contrazic de dragul discutiei, mai ales ca observ ca sunteti un om cu experienta si pregatire tehnica. Tocmai de aceea ma mir ca ati ales sa trageti o rulota de 1600 kg cu o masina de 1740 kg. Bineinteles ca este posibil acest lucru, cel mai bun exemplu este cazul dvs, care sunteti multumit de situatie, ba chiar considerati ca e o configuratie multumitoare. Dar, daca introduceti configuratia dvs pe towcar.info, veti observa ca lucrurile nu sunt in regula. Daca aveti generatia 2009 - 2016 (pe aceea stiu ca s-a pus motorizarea 163 + 37), e posibil sa aveti limita de remorcare la 1500 kg. Chiar daca nu este asa, alegerea dvs nu mi se pare de dat drept exemplu. Ca sa nu se zica ca ma laud eu cu ce am, poate va descrie colegul @Gabriel I ce inseamna sa tractezi cu masina potrivita. In privinta viitorului, atat pentru partea de rulote, cat si pentru autorulote, situatia mi se pare sumbra. Fetitele de la Bruxelles considera ca propriile lor preocupari si preferinte pot fi generalizate, inchipuind-si ca electrificarea se poate aplica oriunde si oricui. Realitatea ii va trezi curand.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctLa Mulți Ani și sănătate vă dorim @Drinovan Ovidiuși tuturor colegilor care își serbează astăz 11. Noiembriei ziua de naștere!
-
1 punctÎn general, mașinile hibrid au o masa remorcabilă de te apuca râsul. Nu cred că sunt prea răspândite între rulotisti. Ținând cont că nu te plimbi cu rulota prin oraș unde intervine partea electrica, la drum lung funcționează doar motorul termic (indiferent că tractezi sau nu). Eu am mild hibrid diesel, motorul funcționează permanent în deplasare. Electricul ajută la pornirea de pe loc, la învârtirea turbinei (nu am lag turbo), precum și la alte chestii care contribuie la eficientizarea consumului și scăderea noxelor. Mașina rămâne totuși un diesel 4 x 4 ce poate trage 2700 kg. Mâine o inaugurez cu rulota, sunt convins ca voi fi foarte mulțumit.
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

