Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 13.11.2021 în toate secţiunile
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncte
-
2 puncteBuna ziua, @Cristian Iovitu, eu nu vreau sa ma contrazic de dragul discutiei, mai ales ca observ ca sunteti un om cu experienta si pregatire tehnica. Tocmai de aceea ma mir ca ati ales sa trageti o rulota de 1600 kg cu o masina de 1740 kg. Bineinteles ca este posibil acest lucru, cel mai bun exemplu este cazul dvs, care sunteti multumit de situatie, ba chiar considerati ca e o configuratie multumitoare. Dar, daca introduceti configuratia dvs pe towcar.info, veti observa ca lucrurile nu sunt in regula. Daca aveti generatia 2009 - 2016 (pe aceea stiu ca s-a pus motorizarea 163 + 37), e posibil sa aveti limita de remorcare la 1500 kg. Chiar daca nu este asa, alegerea dvs nu mi se pare de dat drept exemplu. Ca sa nu se zica ca ma laud eu cu ce am, poate va descrie colegul @Gabriel I ce inseamna sa tractezi cu masina potrivita. In privinta viitorului, atat pentru partea de rulote, cat si pentru autorulote, situatia mi se pare sumbra. Fetitele de la Bruxelles considera ca propriile lor preocupari si preferinte pot fi generalizate, inchipuind-si ca electrificarea se poate aplica oriunde si oricui. Realitatea ii va trezi curand.
-
1 punctSalutare dragi membrii, va mulțumesc pentru oportunitatea de a face parte din grupul vostru. Pasiunea mea pentru natura și excursii o am din copilărie. Având părinți foarte activi, am călătorit prin tot continentul cu cortul prin campinguri. Fiind expus la acesta experienta încă din copilărie, m-ajutat sa dezvolt o pasiune pentru calatorii și acum a venit vremea sa investim cu familia intr-o rulota. Avem planuri mari, as vrea sa ii arat și la copii mei ce înseamnă viata de camping, comunitatea extraordinara și feelingul de a călători. Cu speranța că o să ne auzim cu bine, va doresc toate cele bune [emoji846] Sent from my SM-G998B using Tapatalk
-
1 punctSunt la prima mea rulotă, un Knaus Azur 440 achizitionată în urma cu o săptamană. Este un vis mai vechi de-al meu, urmează să iau si masina pentru tractare în următoarele 2-3 luni. Pana atunci încerc să cunosc rulota si să-i vad toate functionalitatile - sunt cateva lucruri care ori nu functionează cum trebuie ori nu stiu eu cum să le folosesc. Dar despre asta în topicurile dedicate. Vă multumesc pentru accept si sper să învăt de la cei mai buni!
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctSunt de evitat prea multe imbinari/furtune, de aceea regulatorul se pune direct pe țeava. Iar acel furtun este de presiune ridicată, și cu valvă de siguranță care se închide în cazul în care furtunul se rupe, valva fiind imediat după robinetul buteliei.
-
1 punctSalutare. Incerc sa dau mai multe detalii, dar poate ar fi mai eficient sa raspund la ceva intrebari/nelamuriri Am cateva concluzii. Foarte pe scurt, ceva date tehnice (placut, nu? ) - 3008 are 200 CP, din care 163 pe termic si restul pe electric. Tractiune integrala asistata (nominal, termic puntea-fata, electric puntea-spate, insa este situational, pentru ca in modul Auto computerul selecteaza cea mai buna varianta in functie de drum, aderenta etc; modul Sport pune accentul pe termic/fata, cu repartizare de cuplu pe punti nu prin diferential, ci prin computer; modul 4WD inseamna ca trage de toate colturile permanent; modul ZEV, doar spate, pana la max 40 km/h ), cutie robotizata 6R, adica o struto-camila de care sunt insa foarte multumit, odata ce te-ai obisnuit cu ea (o spune unul care a condus ceva masini in 20 si ceva de ani de presa auto). Chestiuni strict legate de experienta cu masina mea (luata special pentru rulota, pentru ca era cea mai buna optiune dupa MMA-uri - masina 1740 si Hobby 1600 - si din considerente de putere, cuplu, integrala, impozit, spatiu, parcari gratuite etc): Pana acum, in regim de vehicul-tragator, masina a facut fata super-OK, si in curte (iarba inalta+denivelari/santuri/aratura la o iesire cu ansamblul prin gardul/curtea vecinului, nu intrebati mai mult), si pe macadam, si pe ceva drum prost cu nisip, si cu ceva namol pe drumul din porumbi de la Corbu, dupa ploaie (prietenii stiu de ce). In oras, fara probleme, faptul ca plec de pe loc in modul electric (deci spatele trage) este ok pentru ca am tot cuplul de la zero rpm, iar cutia/computerul compenseaza automat cele 1,6 tone din spate, in plus. Pe autostrada, cum nu am sarit pana acum cu ansamblul de 115 km/h (si asta din cauza unui tampit caruia ii doresc tot binele din lume, si sanatate) totul este in regula, nu prea se simte ca am melcul in spate, pastrand proportiile, desigur, nu cred ca ar vrea cineva depasiri din scurt cu ansamblu de 11,5 metri lungime si 2,5 metri pe lat. Consumul: masina singura, 90-100 km/h, 4,5 - 6 litri la suta (in functie de clima on/off, vant, deal/vale). Cu Hobby in spate, 10 - 14 litri in acelasi regim de viteza si in functie de aceleasi elemente de mai inainte. Punctual pe topic (s-a ajuns mult alaturea cu drumul pe el, tinand cont de intrebarea originala, parerea mea): si hibridul este o masina normala, mai exact faptul ca e hibrid nu inseamna neaparat schimbari fundamentale pe ce si cum poti tracta. Presupunem, in toate cazurile, ca nu participi cu ansamblul nici in VTM, nici in Trial si nici nu faci parte din Salvamont :)) Unde sunt chestiuni importante: - ce tip de hibrid e (mild e de fapt un fel de `hai sa salvam planeta, iti dau o baterie de lanterna in plus, iti iau cu 20% pret mai mare pe masina, dar e tot o termica`). Pentru majoritatea masinilor mild-H, mergi exact 2% din timp pe electric - aici, cine are o experienta mai indelungata cu asa ceva poate informa/confirma/infirma. - ce cutie ai - nu pot sublinia suficient cat de importanta e transmisia - ce tractiune ai - la fel ca mai sus - la Touareg 4M ai diferential struto-camila, e un sistem multidisc care nu e nici Torsen, nici Haldex, o alta `creatie` germana; la Ford/Puma ai un LSD, la 3008 nici nu am, ca nu mai aveau francezii :)) - ce motor ai pe termic - benzina, `dizal`, capacitatea acestuia de a inghiti si arde fosile. CUPLUL si, la cei carora le pasa, rotatiile la care acesta se atinge. Tot pe topic: @Vlad Iliescu Sarcina maxima de remorcare nu e stabilita de tipul de motorizare, ci de acronime precum MMA, CP, Nm, CP/Kg, RPM si verisori de-ai lor Faptul ca masina e hibrid sau nu nu inseamna neaparat ca trage o greutate de te apuca rasul. Mercedes are in lucru un motor de 1 litru cu patru turbine care va scoate (teoretic) peste 420 CP. Nissan are deja ZEOD, caruia ii baga in san motorul DIGT R de 1,5 litri cu trei cilindri, care scoate 400 CP. Si exemple mai sunt... Sper sa nu te superi de opinie. Nu stiu daca am raspuns la posibile intrebari, probabil ca nu, dar imi place sa scriu Daca mai sunt info necesare, nu ezitati sa puneti intrebari, mie un om care mi-a pus la cale viitorul de gazetar mi-a spus: `Nu exista intrebare tampita, ci doar tampiti care nu vor sa raspunda` Scuze de postarea cat o zi de post, O zi frumoasa tuturor!
-
1 punct
-
1 punct@George B, in camping amenajat noi folosim doar dusul (daca exista). Vasele si spalatul pe maini doar in rulota. Si, da, depinde de fiecare cum foloseste utilitatile rulotei/campingului. Asadar, in functie de obiceiurile fiecaruia, se dimensioneaza si bidonul pentru ape gri.
-
1 punctprobleme pe drum nu pot fi daca sunt mai putine locuri, sunt atatea cazuri in care poti scoate din locuri daca ai nevoie de spatiu. La ITP, sper sa dau de oameni cu cap, nu roboti. Chiar si asa, nu cred sa fie probleme (de netrecut):). Totusi incerc in continuare sa sap prin noianul cetos al birocratiei, sa-l pot omologa. Sunt nicte avantaje, totusi. Dusul e cumparat (adica usile si cadita). A fost o ocazie singulara. Nu poate fi replicat artizanal. Din pacate. Restul baii e facut de mine.
-
1 punct@Adi Muntean felicitari din toata inima. Se vede ca esti super meserias si ca ai pus multa pasiune in modificarea asta. Sa te bucuri de "utilaj" si sa bati multe locuri frumoase cu el alaturi de cei dragi!
-
1 punctUaaauuuuu !!! Super tare arată ! Să aveți noroc de ea. Cât a costat toată povestea asta frumoasă ?
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

