Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 10.11.2021 în toate secţiunile
-
3 puncteSalut. Pai sunt doua lucruri diferite aici. 1. Influenta este data de tranferul termic diferit intre fier si materialul compozit. Dar in experienta reala nu cred ca se comporta simtitor diferit. Gheata face si aia de fibra. 2. Cand ai pus butelia cu fibra a functionat pentru ca era plina. Fiind plina avea mai multa presiune deci posibilitate mai buna de vaporizare. Adica indiferent ca puneai o butelie de fibra, de aluminiu, de fier daca era plina ar fi mers.
-
1 punct
-
1 punct
-
1 punctSalutare si felicitari pentru initiativa ! O sa-mi exprim si eu cateva ganduri legate de acest proiect. 1. 35-40000 euro pentru ce ti-ai propus sunt bani putini. 2. Te-ai gandit ce potential turistic are zona respectiva ? Cred ca aceasta analiza ar trebui sa o faci in primul rand. Sau altfel spus, ce ar face turistul timp de 3-4 zile daca ar campa la tine ? Daca singurul argument e apropierea fata de Sibiu, nu e suficient. Oricum ar fi, 20 de km nu e o distanta care poate fi parcursa lejer cu bicicleta. Asta in prima zi. Dar in ziua a 2-a ? A 3-a zi ? Daca nu sunt obiective turistice, macar o poveste are zona ? O icoana care plange, un "stejarul din Borzesti", o balta cu crapi aurii ? Tu trebuie sa-ti raspunzi. Daca nu poti "lega" turistul de zona respectiva nici nu-l vei putea fideliza. Ori fara fidelizarea clientului, restul "e pustiu" Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primeste... E valabil in toata lumea in turism. Nu compara o zona de munte cu marea... Marea, prin simpla ei localizare, e asociata cu vacanta, cu soarele, cu iubirile tineretii... produce nostalgie, amintiri si de aceea e preferata de turisti. Marea e una si are povestea ei pentru fiecare dintre noi. 3. Dupa ce iti vei raspunde la pct.2 vei gasi raspuns si la intebarea legata de preturi. Da, raspunsul e legat si de conditiile oferite, dar turistul vine, in primul rand, pentru ceea ce ofera zona in sine. Cel mai ultraluxos camping si, in plus, si cel mai ieftin, daca va fi amplasat in mijlocul Baraganului tot se va inchide in 2 ani din lipsa de turisti. Linistea si relaxarea sunt ok pt 1-2 zile, dar apoi intervine dusmanul cel mai agresiv: plictiseala. Trebuie sa te gandesti si la asta. 4. Daca citesti acest forum pare ca rulotismul este dezvoltat in Romania. Daca iesi in afara forumului vei vedea ca nu e asa. Si in vestul Europei rulotismul este un turism de nișă, dar la noi ce sa mai zic . Uita-te pe Facebook si vei vedea ca marea majoritate a celor care isi doresc o rulota vor una in jur de 2500 euro care sa fie "fara mirosuri si infiltratii"... si eventual sa fi fost parcata in ultimii 20 de ani intr-o sufragerie... poate or exista, dar acest tip de turist nu va plati mai mult de 50 de lei/noapte si va solicita si conditii de lux pt animalul de companie... Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar "si cu slanina in pod si cu sufletul in rai..." Multi din acesti turisti privesc rulotismul ca pe un mijloc de a plati mai putin decat la o pensiune/hotel si mai putin ca o alta modalitate de a face turism. 5. Personal, mi s-ar parea o greseala sa stabilesti tarife diferentiate pentru cei care isi doresc sa se cazeze intr-un camping de 5 stele, dar sa plateasca doar parcela si locul de deversare al toaletei pt ca, vezi Doamne, ei au wc si dus in rulota... Dar aleea pe care circuli ? Dar iluminatul public ? Dar gardul viu pentru intimitate ? SI toate celelalte cerinte extra care dau stelele campingului ? Pentru ele ar trebui sa plateasca proprietarul, nu-i asa, ca doar campingul e un motiv de mandrie pentru el si familia lui 6. Pe de alta parte, daca o privesti ca o investitie pentru viitor, pentru peste 20 de ani, cred ca poate fi fezabila. Si cand spun asta ma gandesc ca fenomenul offcamping nu va mai fi tolerat mult timp nici in Romania. Si asta pentru cam trebuie sa intelegem, ca nu exista suprafata de pamant care nu apartina cuiva: ca e proprietate privata a unui cetatean, ca e proprietate privata a localitatii sau a statului, ca e proprietate publica, fiecare metru de teren apartine cuiva. Faptul ca in prezent autoritatile locale nu-si valorifica dreptul de proprietate al terenului din jurul localitatii este pentru ca inca primesc bani de la bugetul de stat. Dar multe din terenurile pe care azi se campeaza off apartin acestor localitati sau unor cetateni care, mai devreme sau mai tarziu, se vor trezi... Urasc intrebarile de genul: De unde sa stiu dom'le, ca nu era ingradit ? Daca e a lui sa-si puna gard... Si uite asa ar trebui sa traim intr-o tara a gardurilor pentru ca unii cred ca daca nu e gard li se cuvine - va aduceti aminte de V.Cerbului ? horror... Cred ca am scris destul si s-ar putea sa-mi iau si ceva hate Succes !
-
1 punctPe topicul acesta am crezut că se vorbește despre un camping ideal, drept pentru care exemplul tău este pe lângă gard. Ironia bate-o vina...
-
1 punctAvand rulota de putin peste un an, nu am suficienta experienta sa-mi dau cu parerea, insa sunt antreprenor de ceva mai multa vreme si acolo cred ca sunt indreptatit sa-mi spun punctul de vedere. Afirmatia de mai sus nu are ce cauta in gandirea unui manager, din ambitie nu vei reusi sa construiesti nimic trainic, iar pretul in niciun caz NU se stabileste din spusele potentialilor clienti. De aici inainte se pot bate campii in lung si-n lat, mult si bine. Pretul il stabilesti DOAR tu, in baza cheltuielilor curente pe care le ai (si ideal pentru tine ar fi sa ramana DOAR de tine stiute) si a amortizarilor, la care adaugi un profit (aici poti spune ca "din ambitie" nu-l adaugi ). In functie de cerere si oferta poti regla pretul acela. In alta ordine de idei, dupa cum ti-a spus si @NRLaurentiu, suntem diferiti, aste inseamna ca avem nevoi si preferinte diferite. Nu-ti face planul dupa clienti, fiecare are propia-i viziune si NICIODATA nu ai sa reusesti sa-i impaci pe toti. Cu propria-ti viziune, mergi mai departe, fa-ti socotelile, stabileste-ti pretul si abia dupa aceea intreaba cati dintre cei targetati te-ar vizita in conditiile date. Daca numarul lor va fi peste asteptari, pune-l in aplicare. Altfel, analizeaza unde ai gresit, corecteaza si intreaba iar, sau nu-l mai face deloc. Din ambitie n-ai sa ramai decat cu o gaura in buzunar, iar noi, cel mult, ne vom intreba cum de s-a inchis si campingul asta ca avea conditii, preturi bune si mereu avea clienti.
-
1 punct
-
1 punctAsa pare, dar cand incepi un pic sa sapi, constati ca va fi foarte greu sa gasasti exact ce iti doresti pe o singura platforma. Deci, Citroen sau Pegeot, motor euro 6d-temp, putere: 140 cp, inaltime: H2, lungime: 6 m, paturi individuale, baie cu extindere pe culoar a cabinei de dus, incalzire diesel, frigider cu compresor de minim 80L, la un pret de cca. 50.000 euro. Raul, daca gasesti toate astea pe o singura masina sunt dator de cinste la prima iesire comuna. Raul, ai scris: "... urc în Alpii elvețieni, austrieci și italieni cu trenul meu de 13x2, 50 metri fără probleme, eu ajung acolo unde cei cu Van-urile nu pot ajunge." Te inteleg, e posibil sa fie cum spui tu, insa eu iti pun o singura poza din Passo del Mortirolo (Alpii italieni) unde am trait un cosmar cu campervan-ul meu de DOAR 5,68 m lungime: Altitudinea era rezonabila, insa pe langa unghiurile foarte ascutite ale curbelor, diferenta de nivel in curbe era extrem de mare. Erau curbe in care la limita reuseam virajul dintr-una. Drumul, care era mai lat cam cu 0,5 - 1 m fata de masina mea, era atat de inclinat incat nici frana de motor din treapta I nu avea vreo sansa sa domoleasca coborarea. Emotiile mari le-am avut legat de supraincalzirea sistemului de franare. Pana jos am avut circa 37 de astfel de viraje, cea din imagine dupa cum se vede avea nr. 14. Urcarea pana in pas fusese mult mai lejera, dar coborarea a reprezentat o amintire... pe viata. Sincer, nu stiu Raul aici cum te-ai fi descurcat cu trenul tau de 13 x 2, 50 metri. Sa-ti mai spun cam cum ne albeam la fata soferii care ne intalneam din sensuri opuse ? Si ca sa revin la subiect, in exemplele de mai sus apar doar o parte dintre avantajele campervan-urilor fata de celelalte modele de autorulote - alkoven, semi-integrata si integrata. Spatiu mai mic in interior in schimbul unei manevrabilitati excelente. Dar sigur, nu toti sunt amatori de emisii in exces ale adrenalinei, nu toti sunt amatori de astfel de trasee. Trebuie sa fim multumiti ca piata ne ofera Rv-uri pe toate gusturile, chiar daca cateodata suntem nevoiti sa acceptam si anumite compromisuri.
-
1 punctMulțumim,@Nelu Predonu .De exemplu:la mine prioritar ar fi wc și dus separat,și patul. Bucatarie...nu gătesc niciodată în rulota fiind în aceeași încăpere cu locul unde dorm. As renunța la unele locuri de depozitare (unele sunt goale tot timpul, poate că suntem doar doi).Nu știu ce criterii au producătorii dar multe lucruri sunt inutile. Poate de aceea unii au început să-și facă singuri conversie. Firmele de autorulote configurează și la comanda?
-
1 punctDin experiența mea, adică a unuia care petrece fiecare week-end la rulotă iarna, două soluții mi se par cel mai eficiente ca să nu înghețați de frig la temperaturi extreme: 1 - Gură de aer cald in compartimentul butelilor preluat de la truma vent. Am măsurat și crește temperatura acolo cu 6 - 9 grade fața de mediul exterior. Găsiți la Exis toate componentele 2 - Conectați ambele butelii la un singur ceas cu ajutorul acestui Racord T și acest Furtun de presiune pe care le procurati tot de la Exis...Ambele costă in jur de 200 lei, dar nu veți mai avea probleme cu evaporarea. Deschideți la inceput o butelie si după ce se consumă, mai aveți putin gaz in ea și nu se mai evaporă bine din cauza gerului, o deschideți și pe a doua...un fel de duo-control manual... Baftă și vacanțe frumoase tuturor, fie vara, fie iarna!
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

