Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 23.07.2021 în toate secţiunile

  1. 5 puncte
  2. 4 puncte
    Va salut din Camping Atliman, langa Kiten, Bulgaria. Locatie cu iesire la plaja, poarta de acces pe baza de ceas care se primeste de la receptie cu garantie de 5 leva. Nisip foarte fin pe plaja. Pret foarte acceptabil, 40 leva pe zi, inclus rulota, masina, echipaj complet, racordare electricitate si apa. La sfarsit de iulie ocupat in proportie de aprox 90%, majoritatea bulgari. Se poate campa cu cort, rulota si sunte cateva rulote de inchiriat cu terase construite din lemn in fata lor. Liniste totala in camping, curat peste tot. Tomberoane nu am gasit in camping, este un loc mai mare amenajat la intrare in camping unde toata lumea isi duce gunoiul. Grup sanitar foarte interesant, eu nu m-am mai intalnit cu asemenea: intr-o incapere de aprox 2x2 m ai loc ptr dus cu apa calda permanenta, vas wc si furtun echipat ptr golire caseta ecologica wc. Mai au dusuri exterioare, cu apa calduta, banuiesc incalzite de la instalatie solara. Seara, aleator mai apar tantari, este de folos Autan sau ceva asemanator. Market cu cele minim necesare. Magazine mai mari in zona, la distanta scurta unde se accepta plata cu card. In oras multe tarabe cu suveniruri, fast food, jocuri pentru copii dar la majoritate aveti nevoie de bani cash (leva). Inca un lucru interesant, putini vanzatori vorbesc alta limba decat bulgara. Este foarte interesant sa explici ca ai nevoie de o cutie de smantana sau doresti un hamburger . Locatie Camping Atliman Catve foto, nu am reusit sa le sortez in alta ordine :(
  3. 4 puncte
    Bună dimineața, , sper să fie weekend de vis pentru toată lumea. Eu o întind sâmbătă spre camping Thalatta!
  4. 4 puncte
    Bună dimineața! O zi de vineri ușoară să aveți și un weekend de vis!
  5. 3 puncte
    Seară faină tuturor !
  6. 3 puncte
    Seara buna! Ce spuneti, suntem in camping sau nu??😁 Dupa o zi de munca merge si o ciorbita de legume cu smantana, mai rece.... O seara faina sa aveti!
  7. 2 puncte
    și weekend plăcut !
  8. 2 puncte
    Va doresc un sfârșit de săptămână minunat.
  9. 2 puncte
    Seara buna, odihna/distractie placuta sa aveti!
  10. 1 punct
    Numele meu este Ciprian Boaca, locuiesc în Amara , Ialomița. Sunt posesorul unei rulote englezești din '89, și nu o schimb pentru nimic în lume. Sunt aici pentru a împărtăși experiente de călătorie, depanare și tuning rulota. Sper sa ne fim unii altora de folos. Respect!
  11. 1 punct
    Te salut. Incearca sa contactezi Cabana Sculptorul, cauta pe net. Vacanta frumoasa.
  12. 1 punct
    Salutare @Sztancs Feri Gyongyver , din păcate din poză nu întelege prea bine care e problema. Pune te rog mai multe poze. Se poate să fie si ceva mufe defecte. În prima fază încearcă să le strângi putin si vezi dacă are efect! Spor.
  13. 1 punct
    Mulțumim @G.Janos pentru prezentarea detaliată și pentru pozele frumoase! Multe vacanțe reușite și drumuri bune să aveți!
  14. 1 punct
  15. 1 punct
    Camping Bulgaria Atliman
  16. 1 punct
    Seara bună si salutări de la Măgureni!
  17. 1 punct
    Arată frumos și bine întreținută! Baftă la vânzare!
  18. 1 punct
    Spor la vanzare. Foarte frumoasa rulota.
  19. 1 punct
    O sa incerc sa raspund la cateva dintre intrebari, Sa o luam pe rand : 1. Panoul ar fi bine sa fie monocristalin- sunt mai eficiente. Daca e si Half-cut, e si mai bine pe aceeasi suprafata ai un castig mai mare. 2. Controlerele nu difera in functie de bateria ce o incarca. Trebuie sa verifici pentru ce putere maxima a panoului sunt. Si totodata pe ce varianta a sistemului vei merge : 12v, 24v sau 48v. Aici trebuie sa vezi ce vei pune : mppt sau pwm, mppt sunt mai eficiente si un pic mai scumpe. Controlerul nu stabileste cantitatea de curent care pleaca spre consumatori, aici trebuie un alt aparat montat intre baterie si consumatori (controlerul este intre panou si baterie). Ceva de calitate ar fi Victron sau Renogy (utilizat mai des in State si Australia). La noi e bine sa mergi pe Victron. Oricum daca mergi pe componente de calitate nu vei avea probleme cu fluctuatiile de tensiune. E bine sa ai comunicare cu telefonul, nici eu nu am vrut la inceput, dar sa stii ca ajuta. Pentru controlul curentului ce merge catre consumatori ai doua variante in functie de varianta de baterie pe care o alegi. 3. Daca vei alege sa mergi pe baterie litiu, acest lucru poate fi facut de BMS-ul cu care vine bateria. Ai multi parametri pe care ii poti seta. Si oricum nu e foarte grav daca se intampla ca odata sa consumi toata bateria. Bineinteles viata acesteia va fi mai lunga cu cat acest lucru se va intampla mai rar. Daca vei calibra bine sistemul, nu vei ajunge sa golesti bateria. Daca vei alege baterii pe gel (aici am mai putine informatii) intre baterie si consumatori va trebui sa montezi un Smart Shunt (pentru monitorizare) si un Cerbo GX (pentru control). Si bineinteles Panouri de sigurante pentru fiecare circuit (si 12v si 220) si intrerupatoare generale. 4 si 5. Aici va trebuie sa folosesti : - un incarcator de baterii, un invertor (puterea acestuia o alegi tu, in functie de necesitati) si inca o componenta intre bateria masinii si bateria sistemului. Bateria sistemului nu se poate incarca de la bateria masinii prin mufa de bricheta, curentii sunt prea puternici - trebuie folosite cabluri groase (de la MYF 16 in sus, in functie de lungimea traseului). Aceasta componenta poate fi o dioda Voltage Sensitive Relay (VSR) daca mergi pe baterii gel, sau un DC to DC Charger daca mergi pe litiu (sa nu arzi alternatorul). Daca trec automat pe 220 cand il conectezi la retea (si sa nu mai treaca prin invertor) nu stiu. Oricum le poti tine pe toate pornite - si MPPT-ul si incarcatorul si invertorul noaptea cand esti legat la reteaua camping-ului. Si astfel vei avea tensiune constanta, indiferent de reteaua camping-ului. Desi noaptea in afara frigiderului (daca e pe curent) si a incalzitorului (disel sau gaz) nu vei consuma energie (asta daca nu iti pui AC :). Poti folosi Multiplus-ul de al Victron, ce are si functie de incarcare si e si invertor. Am vazut ca e o varianta mai buna decat sa ai componente separate. Numai bine
  20. 1 punct
    Dimineata in camping si o tura de bicileta in doi pana dorm copii.
  21. 1 punct
    Mai sterg si eu putin praful pe topic. Am ajuns cam la final cu achizitiile. Cu munca mai putin....am stabilit pozitia peretilor baii, am construit cadrele de sustinere pentru pat si placaj pe partea soferului. Mai am o lista scurta de cumparaturi pentru incheierea proiectului: Sistemul de apa calda si caldura - conceptie eberspacher cluj Bateria - de principiu 180 lithium de la Dl Ivan Marchiza- aici nu ma agit pentru ca am obsevat ca cele cunoscute se monteaza pe plafon in locurile de prindere a portbagajului de pe dreapta. Avand in vedere ca masina este pe firma, investitia facuta este tot pe firma am tinut un calcul pentru cheltuielile efectuate. Pot spune ca am depasit bugetul initial . Cand am gandit conversia plecasem de la o estimare de 6-8000 E masina+ maxim 12E conversia(cu manopera inclusa) deci maxim 20.000E. La acest moment avand toate chetuielile curente + viitoare pe lista situatia sta cam asa: 8000E+tva masina 9000E+tva piese conversie (aici am calculat inclusiv acumulatorul si sistemul de la eberspacher) Marchiza nu am inclus-o inca in costuri pentru ca pot duce conversia la capat si cu ea si fara ea. Presupun ca manopera cu omologare cu tot va mai fi in jur de 5000E. Deci sper sa inchei conversia in jurul sumei de 25.000E. Cu toate ca nu m-am incadrat in bugetul initial consider ca estimarea initiala a fost aproximativ corecta. Multi considera poate o suma imensa pentru un campervan, altii poate o suma mica dar consider ca a fost un compromis. Ma incurajez vazand conversii scoase la vanzare care nu sunt pe gustul meu si vazand campere de fabrica sh care facute pe banda nu se apropie ca si calitate de investitia efectuata la niste preturi care nu sunt deloc mici. Si totodata stiu ca nu prea am facut compromisuri legate de calitatea si cantitatea materialelor/produselor folosite. Totusi sunt deschis la critici constructive. Spor la treaba tuturor si mai ales celor 3 cu care tin legatura si care au conversii Ducato in lucru(va simtiti voi :P )