Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 14.06.2021 în toate secţiunile

  1. 3 puncte
    Activități specifice din acest weekend
  2. 3 puncte
    Am ajuns in Thalatta, campingul este gol, câteva echipaje ( maxim 10 ). Nu cred ca va fi nevoie de rezervare in acest sezon..
  3. 2 puncte
    Eu am stat o ora vineri, un prieten joi a stat minute, un alt băiat care a trecut pe aici a stat 8 ore sâmbătă.
  4. 2 puncte
    Azi mi-au sosit... nu am mai asteptat, din pacate am observat ca volumul de comentarii la obiect , pe forum , a scazut mult. Am sa pun un feedback dupa ce le rulez un timp. Spor.
  5. 2 puncte
    A venit BMS-ul.. in sfarsit ..!
  6. 2 puncte
    @Raul G drumul de la Săpânța până la Bârsana este bun. Drumul de la Borșa la Vatra Dornei este super! Am fost eu anul trecut, în august. Pe pasul Prislop trebuie să fii atent. Am întâlnit vaci multe care mergeau singure, nesupravegheate, dezlegate pe mijlocul drumului european. Mârlănie și nerușinare tipic românească. Peisajele sunt de vis! De la Vatra Dornei spre Bicaz drumul este la fel, foarte bun. Am înțeles că sunt unele porțiuni foarte rele de drum. Nu știu sigur. Poate ne spune ceva despre drumul de la Vatra Dornei la Bicaz domnul @Florin Todasca, și el este din zonă. Frumos traseu ți-ai ales! La Ciocănești, înainte de Vatra Dornei, este un camping: Camping Vladimir. Dacă vrei, domnul Vladimir are și cazare. Vei trece chiar pe la poarta lui. În zona Vatra Dornei, la câțiva kilometri spre Bistrița, este alt camping Ecocamping Dorna. Poți sta în camping la @Adrian Dediu. Sper că ți-au fost de folos toate aceste idei. Cu riscul de a mă repeta, îți dau un link cu turul României. Ai aici o bucată bună din traseul care te interesează. Dacă dorești și alte idei, uită-te pe prezentările de pe canalul meu de pe YouTube. Turul României, 2020: Încă o idee: dacă vrei cazare în Maramu', în Vadul Izei este o pensiune deosebită! Apare în prezentarea mea de mai sus: la Moară la Niculai! Primesc una-două rulote, au și camere. Este foarte frumos acolo! Dacă ai copii mici, două trei zile nu îi mai scoți de acolo. Crede-mă!
  7. 2 puncte
    Bună dimineața! O zi de luni ușoară să aveți și o săptămână cu multe reușite!
  8. 2 puncte
    Dupa atata ploaie sa ne clatim ochii si cu un curcubeu🤗
  9. 1 punct
    Ziua mult așteptată se apropie cu pași repezi, pe 19 dimineața plecăm cu destinația Satul Mare hotel La Conac, din păcate suntem nevoiți sa facem toți cei 1400 km pana acolo fără sosta in Ungaria sau Slovenia din pricina restricțiilor din această țară. Cum spuneam și în altă împrejurare nu mergem cu rulota, nu am reusi sa o folosim mai deloc, timpul fiind scurt. Duminică 20 plecam în direcția cimitirului vesel, iar de aici la Mănăstirea Bârsana unde cred ca vom lua și prânzul. De pe forum am aflat ca drumul Borșa-Vatra Dornei este ok, iar dacă nu o fi nu-i bai deoarece mergem cu Nissan-ul și nu cu Infiniti. Seara ajung acasă la socrii la Piatra și de luni program la dentist tino de 10 zile. Cu speranța că pe 1 iulie toate vor fi bune plecam în Delta pentru câteva zile, de aici la mare unde găsim locul cel mai sălbatic sa punem cortul 2-3 zile. De aici încolo traseul este nedefinit și asa va rămâne, lăsăm loc improvizației și inspirației de moment. Orice raccomandare este binevenită, fie el și un popas pentru o cafea.
  10. 1 punct
    Mulțumesc Florin, acum mi-am adus aminte unde am citit de drumul Borșa-Bucovina, vom face comoară de orice sfat. Sâmbătă seara dormim la hotelul La Conac din Botiz, dimineață plecam la Sapanta, iar prânzul il luam la pensiunea Lacramioara de la Sacel, seara apoi vom fi acasă la socrii la Piatra.
  11. 1 punct
    Apăi dacă asta inseamnă modern, prefer sa nu mă desprind de trecut...
  12. 1 punct
    Pentru cei interesati BMS generatia 3 , kit smart s4 .https://shop.gwl.eu/Battery-Management/BMS123-Smart/BMS123-Smart-Gen3-Complete-Set-4-cells-with-Bluetooth-4-0.html pretul cam pe la 1350 lei .
  13. 1 punct
    Alea de la Dechatlon sunt baterii normale , pentru consum distractiv, ceva leduri si pompa de apa. Daca doriti sa cumparati, aveti in vedere greutatea bateriilor. Atat cele scufundate in electrolid lichid, cat si cele AGM ori GEL, toate au aceeasi tehnologie Pb-acid, difera doar starea electrolitului. Cu cat elementii din plumb sunt mai grosi , cu atat bateriile sunt capabile de o inmagazinare cat mai mare a capacitatii lor masurate in Ah. Cele AGM au electrolitul imbibat in niste tesaturi fine pe baza de silicati si fibra de sticla. Gel-ul e un electrolit gelificat tot pe baza de silicati, Ag si altele.. iar cele conventionale, scufundate in electrolit lichid sunt cele mai bune, insa atentie, sa fie de semitraciune. AGM-ul, au o durata de viata daca sunt conf stasului intre 7-10 ani, exploatate dupa cartea producatorului cu avantaje la frig si scapare sub tensiune, le poti recupera. GEL-ul sunt mai longevive insa mai pretentioase la inghet, daca sunt inghetate si le expoatezi inainte de a le readuse la o temperatura de 2-4 grade, gata le-ai distrus iremediabil si sunt pretentioase si la voltajul de incarcare si temperatura ridicata, poate curge gelul la fund si iar s-au dus. Varianta- cea mai mare capacitate - ramane bateria de semitractiune care sunt cele mai indicate si cele mai cautate pentru sisteme solare, avand in vedere costurile. Nu vorbim de LIFEPO4 pentru ca ne ducem la costuri cat jumatate sau chiar cat rulota intreaga. Deci bateriile de semitractiune spuneam sunt cele mai indicate pentru rulote si sunt de doua feluri: cu placi plane si cu placi tubulare. Acele cu placi tubulare sunt de si mai mare capacitate. Atentie, nu confundati bateriile de semitractiune cu cele normale de auto , doar pentru ca ambele sunt scufundate in electrolid lichid, deoarece in afara placilor mai goase a elementilor, pasta de pe ele are alta compozitie. Revenind la ale noaste, gel. agm sau semitractiune, cumparati acumulatorii dupa greutate. Ca si exemplu daca pe baterie scrie 100 Ah si are mai putin de 29Kg minim, acea baterie este o facatura. 150Ah 45kg. 200Ah 60-62kg etc indiferent de electrolitul folosit OKAY? ATENTIE, la numarul de cicli.. sunt baterii AGM cu un nr restrans de cicli, iar producatorul omite aceasta informatie300-500. altele de la 500 la 1000. la fel si cele pe gel.. ele variaza de la 600 de cicli la 1200 sau 2500 insa iar producatorul uneori omite, astfel ca DOD-ul lor este de doar 50% din capacitate. Insa, cele de semitractiune, au 1200 cicli la un dod de 80%, 2000 cicli la un dod de 50% si pot ajunge la 8000 de cicli la un dot de 25%. stfel ca si calitate ptret eu sunt pentru aceste baterii. Dezavantajul bateriilor de semitractiune este ca periodic la 3-4 luni trebuiesc verificate si facuta mentenanta daca este cazul. Cei care doresc instalatii fotovoltaice pentru acasa, aau optiunea de a folosi baterii de tractiune, care sunt mai mari ca cele de semitractiune.. dar aici e alta poveste.. LIFEPO4 raman cele mai fiabile baterii cu descarcare de 95 % , sunt mai usoare si cred ca vor fi folosite la scara larga peste cativa ani cand vor deveni mai ieftine ca si alegere in favoarea altor tehnologii care sunt acum in faze de testare. Ca exemplu, doua din aceste baterii legate in serie, asigura un necesar de energie pentru o rulota FOARTE mare.https://www.caranda.ro/product/baterie-semitractiune-6v-210ah-c5-tab-motion-tubular-golft-ts/ la un pret de aprox 2100 lei. Sau semitractiune cu placi plane https://www.caranda.ro/product/baterie-semitractiune-12v-190ah-c5-tab-motion-pasted-190p/ care la un pret de 1000 de lei.... bate multe alte baterii f scumpe. Iar firma TAB e mult peste alte firme consacrate la nivel de calitate. Nu fac reclama e pur informativ.. Am postat asta pentru cei care au consumuri mai maricele, frigidere 220v cu invertor, lazi frigorifice cu capacitate de inghet, cuptoare cu microunde cu voltaj in starter ridicat, si alte aparate cu consum ridicat.. Aceste baterii pot furniza curenti mari atat instantaneu cat si "talentul" de a fi descarcata lent cu in consum constant pe perioada indelungata. Avand c20 de 250 Ah respectiv a doua de 225Ah .. iar in c5 se vede adevarata lor valoare..