Clasament
Continut
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 07.06.2021 în toate secţiunile
-
4 puncte
-
4 puncte
-
3 puncteSalutare, duminica plăcută sa aveți. Vreme frumoasa subclasă la Brasov dar îl părăsim in 4 zile pentru 3 săptămâni de Grecia. Am început încet, încet pregătirile.
-
3 puncteAzi când m-am întors de la mare, pe autostrada Constanța București, m-a depășit o mașina a poliției rutiere și m-a invitat in prima parcare, unde se controla un singur lucru: dacă cei cu rulota au permis corespunzător. Nu mi-a cerut taloane, buletin, asigurări, ceea ce m-a mirat, doar permisul, sa vada categoria. S-a și laudat polițistul, ca intr-o săptămâna a întocmit, numai el, șase dosare penale. Cerea BE sau B96, ceea ce nu cred ca e ok. Nu comentez aici iar, știu ca polemica e veche, cine cu ce permis conduce. Dar, aviz amatorilor, care nu se încadrează cu MMA-urile ansamblului cu permisul.
-
2 puncte
-
2 puncteBun venit pe forum! nu va descurajati. Intradevar, pe piata sunt multe rulote cu probleme si defecte ascunse, iar cine nu casca ochii casca punga. O Avondale, prin confortul si dotarile ei, este greu de egalat de o europeana, dar nu imposibil. Daca avrti ceva de vizionat in Deva sau imprejurimi, va pot ajuta cu o vizionare prealabila, astfel incat sa nu batti drumul de pomana. Spor la cautat!
-
2 puncteSalutare, produse Berger si nu numai an gasit pe www.reycamping.ro Seara faina!
-
2 puncteBună dimineața! La Sfântu Gheorghe iarăși plouă Însă ieri am reușit să profităm de soare și până seara am robotit in curte! O duminică frumoasă și binecuvântată să aveți!
-
1 punctVa salut dragi colegi, ma ajutați cu o recomandare - unde fac o revizie la instalația de frâna (cu gresat vaselină etc si tot ce înseamnă verificare) - posibil înlocuit saboți / verificat stare amortizoare in zona Bucuresti sau împrejurimi ? daca știți un service bun, ma deplasez cu ea si mai departe !! 😊👍 rulota Eiffeland - șasiu BPW Multumesc mult, Marian
-
1 punctIntre timp am mai surubarit cate ceva la camper : Am montat sistemul de inchideri de la Heosafe . Le-am prins cu piulite nituibile, ca suruburile din pachet nu pareau foarte rezistente
-
1 punctMa numesc Horia, sunt din Oradea, conduc un Subaru Forester si sunt proaspat proprietar a unei rulote pliabile Casita.
-
1 punct
-
1 punctSalut Cutiile de sigurante le-am luat de aici: https://www.aliexpress.com/item/4000040015228.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d4iF98d Eu, singura omologare la RAR am facut-o pentru ca am schimbat bancheta cu scaun simplu. Deci, de la varianta cu 3 locuri, la cea cu 2 locuri. La ITP, daca nu ai scos panoul despartitor, nu ar trebui sa te intrebe ce transporti in spate.
-
1 punctO fi vreo noua prevedere in legislatie... Toti cei cu remorca/rulota sa nu mai fie cu categoria B!
-
1 punctși o duminică frumoasă prieteni ! Azi mai pe relaxare, mai pe , ca de mâine intru iar în forță pentru un alt proiect la Letca Nouă.
-
1 punct
-
1 punctSunt fericit!!! Uitați-vă ce am reușit să fac ieri cu un băiat extraordinar - prietenul meu: Domnul Inginer. Este un meseriaș extraordinar, de încredere, om cu mult bun simț! Tot respectul meu pentru el!!! Sper să vă fie de folos ideile noastre. Pentru lămuriri, întrebări, mă puteți contacta.
-
1 punctCe frumos ar fi fost daca v-ati fi prezentat succint si nu ati fi scris imperativ ce doriti...
-
1 punctAm achiziționat o trotineta electrica de la Xiaomi In principiu a fost cumpărată pentru deplasarea la magazin și alte lucruri de genul. Facem proba in concediu din Grecia dacă e ok, o sa mai achiziționez încă una pentru soția mea, sa ne și plimbam de colo colo.
-
1 punctPe un site strain de specialitate am mai gasit un material despre conducerea cu rulota, l-am tradus si adaptat pe ici-colo. Nu e ceva extraordinar, mai ales pentru cei cu vechime, dar cred ca si ei gasesc macar mici chestii utile. Daca sunt si completari, cu atat mai bine. VIRAJELE La sensurile giratorii si la colturile intersectiilor, rolota nu va urmari traiectoria rotilor masinii ci mai pe la interior, cu cat mai lung ansamblul si cu cat mai strans virajul, cu atat mai mult. Va trebui sa va inscrieti mai larg, sufficient de mutl cat rulota sa se mentina pe banda de circulatie. VITEZA Urmariti viteza, mai ales pe coborari. Instabilitatea in astfel de situatii este mult mai greu de controlat la viteze mari, cand rulota vine peste masina, spre deosebire de cazul opus, cand urcati un deal. Viteza mai mica sau adecvata situatiilor de traffic este benefica si consumului de carburant. Depasirile vor lua mai mult timp datorita lungimii ansamblului si a scaderii capacitatilor vehiculului tragator fata de cazul solo, asa ca asigurati-va ca aveti timp pentru a efectua depasirile si a reveni in siguranta pe banda. Rabdarea e cuvandul de ordine si obisnuiti-va cu gandul ca durata calatoriilor va fi considerabil mai mare decat in cazul solo. Luati-va timp suficient pentru drum, inclsiv pauzele. Pe langa risc, graba e stresanta pentru toti cei din masina si ar trebui sa fie incompatibila cu vacantele. PORNIREA IN DEAL Pornirile in deal necesita mai mult “gaz” si debreierea delicata, astfel incat sa nu vi se opreasca motorul. Evitati opririle in deal schimband la timp vitezele catre in jos si mentinand o distanta mai mare fata de vehiculul din fata pentru cazul cand acesta ar opri momentan pentru a depasi ceva care urca foarte incet, caruta, biciclist, o masina defecta, iar pe banda opusa vin alte vehicule. FRANAREA Tineti cont ca distanta de franare creste cu aproximativ 20%. Anticipati situatiile de traffic si evitati franarea violenta. INSTABILITATEA Balansul este cea mai comuna forma de instabilitate si de cele mai multe ori se petrece ca urmare a incarcarii defectuaose a rulotei, greutate pe carlig incorecta, viteza excesiva, presiune in cauciucuri neconforma sau o combinatie de factori care luati fiecare in parte nu ar fi cauzat mari neplaceri. Chiar cu totul in regula, la trecerea pe langa autotrenurii sau autocare se poate produce balans. La depasirea unor astfel de vehicule, mentineti o distanta laterala cat puteti de mare. Ceea ce produce dezechilibrarea rulotei in astfel de cazuri este viteza diferita a aerului de pe un perete lateral al rulotei fata de celalalt. Si la turism este acelasi lucru, doar ca efectul este resimtit mai slab datorita formei si marimii mai mici. Instabilitatea pe verticala se produce indeosebi cand rulota trece cu o roata print-o groapa sau peste o ridicatura din carosabil. In oricare caz, nu franati cu pedala ci doar reduceti acceleratia partial sau total, intrand in frana de motor. Un stabilizator poate ajuta in aceste situatii, dar nu poate corecta in totalitate greselile pe care le-ati facut in pregatirea rulotei sau in conducerea hazardata. Pentru autovehiculul tragator exista sisteme electronice ca ESP (electronic stability program) sau TSP (trailer stability program), cel din urma fiind o optiune mai buna. In lipsa TSP pe autovehicul, exista sisteme pentru rulote, cum este AL-KO ATC and BPW iDC. OBOSEALA Desi cu rulota faceti depasiri mai putine si in general viteza mai mica este mai putin obositoare, totusi un anumit gen de incordare si stres exista, iar euforia de vacanta a dv si a familiei, desi intitial va este benefica la condus, in timp poate contribui la acumularea mai rapida a oboselii. Revenind la Incordare si stress, s-a constatat ca ele duc involuntar la o respiratie mai rara si mai superficiala, ceea ce in timp genereaza somnolenta. Regula generala este o pauza de 20 de minuta la fiecare 2 ore. Poate prima pauza sa o faceti mai devreme si mai scurta, si doar de verificare a bagajelor in rulota, daca stau cuminti unde le-ati pus, plus o privire rapida la protap, daca e totul in regula, PARTICIPANTII LA TRAFIC In cazul tractarii rulotei, conducand cu viteza mai mica decat ceilalti participanti la traffic, evident ca sunt momente cand stanjeniti, indeosebi pe portiunile unde nu puteti fi depasiti si unde se poate forma coloana in urma dv, Daca puteti face ceva in sprijinul lor, facet-o, dar in limitele regulilor de circulatie si ale sigurantei. Uneori prea mult bun simt strica si nu foarte multi il merita, cel putin la noi. Nu dv sunteti de vina, de exemplu, ca pe un drum lung si sinuos, cu depasirea interzisa, nu s-au creat macar din loc in loc benzi pentru cei cu viteza mai mica. Nu mergeti in convoi. Din nou, la urcarea dealurilor, atentie sa nu fiti nevoiti sa opriti. Pastrati o anumita distanta fata de cel din fata, in caz ca opreste sau incetineste foarte mult dar pentru scurt timp, sa nu fiti nevoit sa faceti si dv la fel. Este o greseala pe care o fac majoritatea soferilor care merg in coloana, nu neparat cei cu rulote si nu neaparat la deal, generand in lant efectul de armonica, efect de care “beneficiaza”, pe rand, toti cei din spate care merg bara la bara, si care nu dispare pana ce un sofer nu a pastrat o distanta suficient de mare ca sa nu fie nevoit sa franeze dupa cel din fata. Semnalizati din timp virajele si intentiile de depasire si asigurati-va din nou chiar in momentul cand incepeti manevra. Faptul ca nu vedeti exact in spatele dv sa nu ascunda o masina care vine cu viteza si tocmai atunci se angajeaza intr-o menevra pe care nu ati anticipat-o. Priviti la masinile din fata si anticipati din timp ce au de gand sa faca, adaptandu-va mersul preventiv si evitand franarile sau manevrele bruste.
-
1 punctIn week-end am schimbat pastilele. Am facut o poza comparativa, pastilele vechi si noi, in caz ca cineva se intreaba cand trebuie schimbate:
-
Cauta in forum
-
Subiecte de discuţii
-
-
-

