Buna dimineata, @ALEXANDRU BUZOIANU!
In primul rand, in cazul tau, bila trebuie sa fie fara urme de vaselina/vopsea/rugina. Se slefuieste cu un smirghel fin, de granulatie minim 200. Cam asa.
Apoi, acele urme de pe gatul cuiului, nu sunt normale. Trebuie sa vezi ce parte a cuplei freaca si sa remediezi. Cu siguranta scartaitul provine si de la acea frecare!
De asemenea, pe partea superioara a protapului, sunt niste piese metalice care arata ca niste "ventile". Pe acolo se face ungerea pieselor din interiorul protapului (bucsile amortizorului) cu o pompa de ungere. Doar acolo se unge! Bine, daca te pricepi si-ti dai seama de ceea ce este pe acolo, mai sunt cateva locuri (imbinari/piese in miscare) unde ar trebui pusa vaselina, insa cu foarte mare grija sa nu curga/ajunga si la locasul unde intra bila.
Spor!
PS: dupa ce slefuiesti bila (sa fie "oglinda" ) ar fi bine sa cureti cu un spray pentru curatat frane, inclusiv in interior, unde intra bila. De asemenea, sa cureti si pastilele de frictiune cu smirghel fin, pentru ca nu ai avut cuiul curatat de vopsea si sigur le-ai anulat efectul de frictiune. Nu-ti face griji, eu am facut bila aproape neteda si nu a ruginit (are si capac de plastic - foarte util daca nu a ruginit dupa mai bine de un an de cand am montat carligul).